Co si zabalit na dovolenou a jak se vejít do batohu?

Ty zmatky před dovolenou zná asi každý. Co si vzít s sebou, kolik čeho a do jak velkého zavazadla? Tohle potřebuji, to taky, tamto tričko je nezbytné, šaty nepostradatelné a dobře tedy, jedny kraťasy oželím (abych je tam za půl hodiny zase vrátila). Většina věcí je samozřejmě nezbytně důležitých, takže se táhneme s těžkým kufrem, abychom nakonec použili asi polovinu. Máme proto pro vás univerzální seznam 25 položek, které budete potřebovat k měsíční cestě nejen do jihovýchodní Asie (při cestách po Evropě nemluvě).

Za roky cestování jsem se naučila snížit náklad na minimum. Pokud tedy jedu do místa, kde bude po celou dobu podobná teplota a aktivity (ne jako v Chile, kam jsem musela sbalit opravdu vše - od plavek až po lyžařské oblečení). Při poslední cestě na Bali jsem si věci na měsíc zabalila do jednoho batohu (příručního zavazadla), protože jsem tam jezdila na skútru a to by s kufrem samozřejmě nešlo.

Vzala jsem jen to nejnutnější s tím, že prací prášek nebo nové tílko koupím v případě potřeby na místě. Ovšem pokud máte v plánu odpočinkovou dovolenou do jedné oblasti nebo nechcete ujet stovky kilometrů na motorce, je asi zbytečné si po večerech na pokoji prát pořád dokola dvě trička. To si raději zabalte kufr s jiným modelem na každý den a užijte si zasloužený relax a pohodlí, na které jste zvyklí.

V Asii se také nachází spoustu prádelen, kde vám za zhruba 50 Kč vyperou do voňava veškeré oblečení. Prádelny uvítáte i ve chvíli, kdy nebudete mít pokoj s klimatizací, která je nutná k tomu, aby vám vyprané prádlo uschlo.

Pokud tedy nejste ostřílení cestovatelé, inspirujte se mým seznamem, který mi dělá společníka před každou cestou.

Do batohu o rozměrech 52 x 31 x 26 cm a objemu 35 l si při cestách do teplých krajin balím:

  1. Pas a řidičský průkaz
  2. Peníze, kreditní kartu a propisku
  3. Doklad o cestovním zdravotním pojištění
  4. Elektroniku: telefon, počítač, fotoaparát (digitál), sluchátka, nabíječky
  5. Léky: Paralen, Ibalgin, provitamín Betakaroten
  6. Základní verzi kosmetiky pro ženy a dívky: řasenku, tužku na oči, pudr, odličovací mléko, vatové tampóny, pilník (nůžky do letadla nepronesete), pinzetu, vložky a tampóny dle potřeby
  7. Klasickou kosmetiku (tekuté věci pouze do 100 ml, takže buď povezete menší balení nebo vše koupíte na místě): mýdlo, šampon, pastu na zuby, voňavku, deodorant, opalovací krém, kartáček na zuby, holicí strojek, hřeben
  8. Rychleschnoucí cestovní ručník
  9. Papírové kapesníky
  10. Spodní prádlo
  11. Dvoje plavky
  12. Dvoje kraťasy
  13. Dvě tílka
  14. Dvě trička s krátkým rukávem
  15. Dvoje šaty (muži co uznají za vhodné)
  16. Dvě košile (pokud se snadno spálíte, zvolte delší rukáv)
  17. Tričko s dlouhým rukávem
  18. Kalhoty
  19. Kšiltovku
  20. Sluneční brýle (případně i dioptrické)
  21. Žabky
  22. Ponožky
  23. Čelovku / baterku
  24. Tenkou pláštěnku
  25. Repelent

Celkově se pohodlně vejdete do nějakých 7 kilogramů, což bývá maximální hmotnost pro příruční zavazadla. Výhodou batohů je také to, že na letišti vesměs nejste nuceni vkládat zavazadlo do klece kvůli rozměrům. Batoh prostě zmáčknete a velikostně přizpůsobíte.

Nutností je pak i kvalitní cestovní batoh, který musí být dostatečně objemný. Pokud vám nevadí investovat, mohu doporučit tento Burton Traverse Pack s cenou 2.750 Kč (update: batoh již není dostupný, alternativou jsou dobře hodnocené batohy Osprey - vyplynulo z dlouhé diskuze k batohům).

Navíc na sebe do letadla:

  • Dlouhé pohodlné kalhoty
  • Tílko
  • Mikinu
  • Lehkou bundu (nepromokavou)
  • Ponožky
  • Tenisky
  • Tašku přes rameno, kam dávám zrcadlovku, protože ta se mi do batohu už nevešla

Před odjezdem zjistěte, do jakého počasí jedete a popřemýšlejte nad aktivitami, které tam budete dělat. Některé věci ze seznamu tak třeba vynecháte nebo naopak přidáte, to už záleží na každém z vás.

Máte nějaké další nezbytnosti, které vám při cestě do zahraničí nesmí chybět?

PS: Článek je určen pro začínající cestovatele s cílem ukázat, že to prostě jde :-) ...

105 komentářů

Žádná otázka není hloupá ani špatná. Pokud známe odpověď, rádi se o ni podělíme.

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele zahradnikradim

dobrý den na jiných e-shopech stojí ten černý batoh mnohem více než ten maskáčový,jaký je mezi nimi rozdíl,popřípadě který je lepší.... (černý) http://www.cestovatelskyobchod.cz/burton-batoh-traverse-pack-true-black (maskáčový) http://www.cestovatelskyobchod.cz/burton-batoh-traverse-pack-bcamo-print#tb1=1

Přidal se 21. 08. 2015
Napsal 19 příspěvků
Aktivní před 6 měs
Zobrazit profil
Avatar uživatele PAiNther

Cestování s příručním zavazadlem je velmi pohodlné, ale hodně záleží na povaze cesty, jestli bude dostacovat. My jsme na 3 měsíce do jv asie letěli s 47kg odbavenych a oba s 2ks palubních zavazadel. A neměli jsme vůbec dojem, že bychom tahali něco vylozene zbytečného. Pravdou je, že 25kg z toho delal velký kufr s výbavou na kitesurfing, kterou bychom na odlehlých filipinskych ostrovech rozhodne nesehnali... Jako nejvíce zbytečné věci se nakonec ukázalo zbytecne moc oblečení (kterého i tak bylo rozumné množství) a pevné sportovní boty, které jsme nevyužili ani na horském treku. Místo toho doporučuji velmi skladne a praktické neoprenove ponožky v kombinaci s kvalitními sandály. Dá se to totiž použít i v kombinaci zima + vlhko. Naproti tomu spoustu věcí na místě budete shánět extremne spatne (příklad Filipíny ) a tak mi přijde pohodlnější si jimi zatížit batoh rovnou a netravit pak dlouhe dny jejich sháněním na úkor dovolené. Příklad : - příslušenství elektroniky - zapomenutý mini usb kabel k hdd jsme sháněli 6 týdnů - příslušenství audiovizuální techniky (kryty k outdoor kamerám, selfie sticky, drzaky atd.) - kvalitní expediční repelenty - nesehnatelne - evropské léky na průjem i jiné potíže - např uhlí vůbec neznají - kvalitní opalovací kremy - mimo větší města a turistické oblasti velký problém - sportovní vybavení - např potápěčska maska pouze v jediném obchode v hlavním městě provincie atd. Za mě - pokud nemusíte platit nějakou velkou sumu za odbavene zavazadlo, vždy bych si alespoň malé nechal zapsat. Ušetříte si tak komplikace s teoreticky problematickými předměty a jejich nasledovnym opetovnym sháněním. Příklad: -opalovací kremy -masti a podobné léky -repelenty a tlakového nádobky -noziky, nůžtičky atd. -tejpy I věci, které podle předpisů můžete mít, se mohou někomu nelibit a nebudete to vy, kdo vyhraje případný spor s bezpečnostním úředníkem. A tak mě napadá, že bysme mohli na toto téma napsat článek na blogu :)

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele krestamartin

až na ty šminky a absenci léčiv na průjem dobrý :)

Přidal se 19. 09. 2015
Napsal 211 příspěvků
Aktivní před 9 hod
Zobrazit profil

Vždycky se hodí mít s sebou prodlužovací kabel nebo aspoň rozdvojku. Zásuvek v hotelích/kempech nebývá mnoho a je o ně vždy zájem.

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele mrvin

Na dovolenou k moři doporučuji jako levnou alternativu sportovní tašku z IKEA ze série KNALLA, která stojí 99 Kč a přesně vyhovuje rozměrům např Ryanairu (myslím, že sice uvádí průměr 33 cm, ale když se do ní věci naskládají tak, že je to obdélník a ne válec, tak to vyjde přesně) . Navíc má tu výhodu, že na rozdíl od kufrů,které váží cca 3 kg, váží jen něco okolo 200 g. Cestoval jsem s ní loni a vydržela i plný desetikilový náklad :-)

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele chladovar

doplnuji - v duchu hesla "co nespraví izolepa, spravi více izolepy":D na urvany sandaly, přezky, na deravou moskytieru, na zbesilou klimatizaci (ucpat pruduchy) ...

Přidal se 13. 10. 2014
Napsal 54 příspěvků
Aktivní před 3 měs
Zobrazit profil

Presne. Nosievam este aj kusok drotiku, spagat a stahovacie popruhy :)

Přidal se 21. 08. 2015
Napsal 19 příspěvků
Aktivní před 6 měs
Zobrazit profil
Avatar uživatele PAiNther

Mně na Filipínách vyhodili duct tejpu z prirucaku. Prý bych tím mohl někomu spoutat ruce :-D Tři lety předtím s ni nikdo problém neměl. Tak je to opravdu o lidech na letišti. Jinak souhlasím, že se s sebou opravdu hodi

Přidal se 20. 01. 2016
Napsal 134 příspěvků
Aktivní včera v 15:43
Zobrazit profil

takže keď mám 30ml voňavku tak to môžem proste hodiť do príručného batohu a nič neriešiť?

Přidal se 24. 03. 2012
Napsal 4240 příspěvků
Aktivní před 16 hod
Zobrazit profil

Ano :)

Přidal se 19. 09. 2015
Napsal 211 příspěvků
Aktivní před 9 hod
Zobrazit profil

Ne. Můžeš si ji vzít s sebou na palubu, ale musíš ji spolu s ostatními tekutinami v nádobách o max. objemu 100 ml vložit do uzavíratelného průhledného sáčku a takto tekutiny předložit k bezpečnostní kontrole. Celkový objem tekutin přitom nesmí přesáhnout 1 litr.

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele slancoval

Ahojky, tak kdo bojujete s místem při balení jako já, doporučuji tip svého kamaráda. Aspoň mne to nikdy nenapadlo, věci postahovat smršťovací fólií. Ale ne takovou tou kuchyňskou, existuje i pevnější (my objednáváme zde: http://www.mojeobaly.cz/folie/stretch-folie/stretch-folie-granat-pruhledna-10cm.html). Opatrně se musí u triček, šatů apod. Ale ručníky, spodní prádlo, pižamo, ono se to nezdá, ale místo to ušetří a k tomu nakonec se s tím dá skvěle obalit kufr, neboť co si budeme povídat, aerolinky k nim nejsou příliš šetrné.

Přidal se 12. 07. 2016
Napsal 3 příspěvků
Aktivní před 11 měs
Zobrazit profil
Avatar uživatele Karel1

pyžamo

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele gavko

Zdravim Planujem si ísŤ kúpiť tento ruksak, ako na to je pri daždi, treba kupiť nejaký návlek či nie?? :)

Přidal se 24. 03. 2012
Napsal 4240 příspěvků
Aktivní před 16 hod
Zobrazit profil

Ten černý má úpravu do deště, ostatní varianty ne. Ale je to na lehký déšť.

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele luciepolakova

Rychleschnouci rucnik je bozi vec. Maly, skladny, lehky, da se pouzit i na plaz. Vyssi investice se vyplati. Vzdycky beru dva velke satky/saly, pouziti: kolem krku, kolem hlavy ochrana proti slunci, prehodit pres ramena kdyz je vetrno, da se pouzit jako plazova sukenka nebo saty (uvazane krizem za krkem nebo jednoduse nad prsama) a da se pouzit i na lezeni na plazi. Pridavam naplasti, ocni kapky hlavne pro nositele kontaknich cocek.

Přidal se 14. 11. 2014
Napsal 9 příspěvků
Aktivní před měs
Zobrazit profil

A jak vozíte slivovici?? :D

Přidal se 19. 09. 2015
Napsal 211 příspěvků
Aktivní před 9 hod
Zobrazit profil

V dobře uzavřené láhvi v odbaveném zavazadle.

Přidal se 14. 11. 2014
Napsal 9 příspěvků
Aktivní před měs
Zobrazit profil

Já měla na mysli, v příručním zavazadle, když jezdí jen s ním :-)

Přidal se 19. 09. 2015
Napsal 211 příspěvků
Aktivní před 9 hod
Zobrazit profil

Tak jedině rozdělit do lahviček <=100ml anebo koupit za kontrolou v duty-free. Onehdy jsem měl s sebou cosi v placatce a u kontroly jsem to musel vypít...

Přidal se 27. 10. 2012
Napsal 6 příspěvků
Aktivní před rokem
Zobrazit profil
Avatar uživatele ortevor

Ahoj, Ta diskuze mne inspirovala k tomu, ze ted zvazuji porizeni idealne co nejvetsiho cestovniho zavazadla, co bych si bral s sebou jako prirucni zavazadlo do letadla. Mam predstavu neceho univerzalniho, s cim muzu cestovat vsude, je jedno jestli na tyden po Evrope, nebo treba na mesic po Asii / Africe... Moje predstava je takova: 1 - rozmery to bude prirucni zavazadlo na palubu (nutna podminka) 2 - cestovatelsky batoh s co nejvetsim obsahem, vicemene neco podobneho jako ten doporucovany Burton Traverse Pack, ale zajimaly by mne jeste dalsi podobne alternativy, aby bylo z ceho vybirat :) nemate nekdo jeste nejakou alternativu ?

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele hana.antononova

Mně se osvědčil Lowe Alpine AT Lightflite Carry-on 45, měla jsem ho jako jedný batoh 5 týdnů v Indii a potom 4 týdny v Mexiku.

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele zahradnikradim

Já našel ještě tady tenhle,ale v ČR asi neprodejny a taky je obrovský :D vyhoda asi ze se da poskladat jakoby do sebe http://thegoodride.com/snowboard-accessory-reviews/dakine-in-flight-review-and-buying-advice/

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele janka0307

Zdravím, cestujem prvýkrát lietadlom a chcem sa spýtať či si môžem do podpalubnej batožiny v pohode pribaliť manikúru, fén a tekutiny klasických rozmerov-nie do 100 ml,ďakujem

Přidal se 08. 05. 2014
Napsal 152 příspěvků
Aktivní včera v 09:37
Zobrazit profil
Avatar uživatele inutihar

Ano.

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele xxx

Ne. Cokoliv nad 100ml ti vyhodí... (např. deodorant)

Přidal se 08. 05. 2014
Napsal 152 příspěvků
Aktivní včera v 09:37
Zobrazit profil
Avatar uživatele inutihar

Jenže paní se ptá na "podpalubní", tedy odbavené...

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele Petra

Pokaždé jezdím jen s batohem o váze cca 6kg (nerada pak tahám tíhu na zádech, tak se raději sbalím úsporně)….naposledy na měsíc do Kolumbie…málem se nám to ale nevyplatilo, jelikož pracovníci American Airlines v Mnichově, nebyli schopní pochopit, že na měsíc jedeme bez kufru jen s malým batohem…byli jsme pro ně podezřelí..

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele info

Pro ty, kteří chtějí ušetřit ještě nějaký ten peníz, tak já osobně si vozím vždy SOS láhev na vodu (do letadla prázdnou). www.lahvesos.cz . Dá se tím ušetřit opravdu hodně peněz a můžete pít jakoukoliv vodu na kterou narazíte beze strachu z újmy na zdraví!!! Filtr funguje na 100%.

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele info

Doporučuji tento typ. http://www.lahvesos.cz/cz/produkty/filtracni-lahve-na-cesty/katalog/fill2pure-ultralight-aa

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele adamek.robenek

SOS láhev jsem si před týdnem pořídil. Jedu na 2 měsíce do asie a jsem rád, že slyším, že to funguje. Doufám, že mě nezradí.

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele marta.kor

Lahvičky 100ml mají v IKEA (čtyři za 59,- Kč).

Přidal se 08. 05. 2014
Napsal 152 příspěvků
Aktivní včera v 09:37
Zobrazit profil
Avatar uživatele inutihar

Na základě jednoho typu z webu vozím frisbee - geniální multifunkční věc. Kromě zábavy někde na pláži, louce nebo v parku slouží i jako talíř nebo miska, jako podložka na krájení nebo na sezení, můžu se jím ovívat, pokud je horko a přivázaný na batohu nebo vložený do batohu slouží jako výztuha a ochrana proti nárazům nebo protržení. I pivo se tím dá otevřít :-) A pak bych určitě, pokud nejedu do města, ale spíš někam do přírody, doporučil minimálně 4 metry parašňůry nebo tenkého (3/4 mm) horolezeckého úvazku. Dá se na tom sušit oblečení, přivázat tím cokoliv k čemukoliv, dá se využít jako pásek, nahradí přetržení tkaničky nebo jakokoliv jinou přetrženou šňůrku nebo popruh.

Přidal se 05. 01. 2016
Napsal 6 příspěvků
Aktivní před rokem
Zobrazit profil
Avatar uživatele BMAJTZ

Zajímavé nápady.

Přidal se 20. 10. 2012
Napsal 35 příspěvků
Aktivní před rokem
Zobrazit profil
Avatar uživatele panzerdragon

to frisbee je geniální nápad! si genius, že si to sem dal, bez frisbee už nikam nepojedu :-)

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele janina.ch

Jezdíme tak taky a můj seznam je trochu jiný :-) V zimě jsme byli na měsíc na Srí Lance, a můj seznam (i po zkušenostech z tří týdnů ve Vietnamu a dvou na Kubě) byl: 1 plavky, 1 kraťasy, 1 trekové kalhoty (ty jsem měla i na cestu), 1 plátěné kalhoty, které můžu s sebou pořád tahat (třeba do chrámu s odhalenými koleny nepustí), 2 tílka, 2 trička, 1 šaty (lehké, nemačkavé, vejdou se do kapsy a uschnou za 15 minut), 1 triko s dlouhým rukávem, mikina a softshellka, přece jen nás čekala i vysokohorská turistika a tam je docela klendra. Jinak teda jezdím s lépe vybavenou lékárničkou, včetně širokospetrálních antibiotik pro stýčka příhodu, antibiotickými kapkami do očí a endiaronem. Ledaskde jsou skvěle vybavené lékárny v každo vesnici, ale na Kubě třeba v normálních lékárnách neseženete ani náplast.

Přidal se 08. 06. 2014
Napsal 170 příspěvků
Aktivní před 4 dny
Zobrazit profil

Caute, letim po dlhej dobe (naposledy 2009) Ryanairom len s prirucnou. Viem, ze po novom toleruju k prirucnej batozine este jednu mensiu. Prejde mi k prirucnej moja fotobrasna s rozmermi 31cm x10,5cm x20cm? (http://www.enjoyyourcamera.com/Fototaschen-Rucksaecke/Fototaschen/Kalahari-Fototasche-Kapako-K-31-canvas-khaki::5918.html)

Přidal se 05. 01. 2016
Napsal 6 příspěvků
Aktivní před rokem
Zobrazit profil
Avatar uživatele BMAJTZ

Prakticky se vším souhlasím, až na to, že do letadla bych vzal spíše dlouhé trekové kalhoty a na nohy pohorky, do batohu potom sandály (nebo naopak pokud je v batohu místo na pohory). A místo lehké budny bych zvolil nějakou flisku a do batohu lehkou mikinu (i když tu jde simulovat pláštěnkou pokud máte nějakou lepší) nebo spíše jednu košili s dlouhým rukávem nahradit lehkou mikinou. Potom už nění problém ani s vysokohorskou turistikou. Prakticky stejně nabalen a s touto lehkou změnou jsem si dál měsíc v Japonsku a Indonesii. Každopádně nechápu jednu věc proč mají lidé potřebu sebou tahat těžké a neskladné zrcadlovky když je na trhu spousta lepších možností (povětšinou z vlastní zkušenosti vím, že se zrcadlovkou stejně nikdo neumí zacházet, tak 50-70% lidí co znám, a nakonec fotí na automat, zrcadlovku všichni kupují protože to vypadá "cool"). Naprosto luxusní je třeba Fujifilm X100 (nechci dělat reklamu, samozřejmě existuje spousta dalších) se kterým se dají dělat lepší fotky než se středně drahou zrcadlovkou a vleze se i do větší kapsy. OK to je ale diskuze asi na jiný portál.

Přidal se 05. 01. 2016
Napsal 6 příspěvků
Aktivní před rokem
Zobrazit profil
Avatar uživatele BMAJTZ

Jo možná ještě jedna věc se v batohu hodí a třeba v indonéských levných až nejlevnějších hotelech se to docela vyplatilo. Opravdu malý letní spacák, jinak jste OBČAS nuceni spát v hotelech na dost nechutných povlečeních, mě to povětšinou nevadí, ale přítelkyně tak spala prakticky dennodenně. Celkem jsem se vlezl do asi 8-9 kg taky i s modifikacemi.

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele Petra

Ten mini spacák já řeším tím, že si beru povlak na peřinu...je to skladné, dá se to použít jako spacák v případě hnusnýho ubytování, hodit to přes sebe v klimatizovaným autobuse atd...

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele Petra

Pokaždé jezdím jen s batohem o váze cca 6kg (nerada pak tahám tíhu na zádech, tak se raději sbalím úsporně)....naposledy na měsíc do Kolumbie...málem se nám to ale nevyplatilo, jelikož pracovníci American Airlines v Mnichově, nebyli schopní pochopit, že na měsíc jedeme bez kufru jen s malým batohem...byli jsme pro ně podezřelí..

Přidal se 22. 05. 2015
Napsal 3 příspěvků
Aktivní před 2 lety
Zobrazit profil
Avatar uživatele Kathiieee

Ahoj Dave, mohl by jsi mi prosím poradit ohledně výběru batohu, který řeším už pár měsíců a jelikož jsem to nevyřešila, musela jsem na 6 týdnu do JV Asie nabalit do 35l, později jsem zjistila na cestě, že není nad to, mít max 7 kg na zádech :) Nicméně ráda bych si už koupila nějaký svůj batoh na mé další cesty... Přemýšlela jsem nad Osprey Kyte 35l nebo 45l. Samozřejmě nemám problém se sbalit do 35l, ale spíše jsem přemýšlela, trochu více místa na suvenýry by se hodilo. Jediné co mi na těchto batohách vadí je, že nejsou uzavíratelné na zip. A teď když koukám na tento Burton, tak jsem na vážkách zase :D :D Já si ten batoh snad nikdy nekoupím :D :D Nemáš prosím ještě nějaký podobný typ, který by byl podobný tomuto Ostrey batohu, ale se zipem? Díky moc za radu!!

Přidal se 24. 03. 2012
Napsal 4240 příspěvků
Aktivní před 16 hod
Zobrazit profil

Ahoj :-) však ten Osprey je se zipem, nebno ne? Burton je tak více kufr na zádech, Osprey vypadá dobře pro treky. Možná mi to teď došlo - zip podél celého obvodu asi chceš, že?

Přidal se 22. 05. 2015
Napsal 3 příspěvků
Aktivní před 2 lety
Zobrazit profil
Avatar uživatele Kathiieee

JJ, měla jsem na mysli, zip po celém obvodu. Přece jen je to nejlepší zabezpečení proti nechtěným návštěvníkům ve vašem zavazadle :D

Přidal se 23. 10. 2014
Napsal 2 příspěvků
Aktivní před měs
Zobrazit profil
Avatar uživatele kaina

Takový batoh, se zipem, jsem si koupila po příletu v Bangkoku za pětistovku(z ČR jsem letěla ze starým). A už jsem s ním absolvovala 3x měsíc po JVA. Zatím drží. Vozím sebou malý zámek, kterým při přepravě zapnu ty zipy k sobě. Vlastně i ten zámek jsem koupila v Bkk.

Přidal se 23. 10. 2014
Napsal 2 příspěvků
Aktivní před měs
Zobrazit profil
Avatar uživatele kaina

Ten zip je fajn, otevřeš batoh jako kufr. Nemusíš dolovat něco zespod.

Přidal se 22. 05. 2015
Napsal 3 příspěvků
Aktivní před 2 lety
Zobrazit profil
Avatar uživatele Kathiieee

Nějaka rada, kde to sehnat nebo foto by se hodilo. Ted cestu do Bangkoku nemám.... Ten zip by stačil bohatě i jenom nahoře místo těch stahovacích šňůrek ;)

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele adamek.robenek

Z mé zkušenosti bych si nikdy nekoupil batoh od firmy, která se čistě nespecializuje na batohy. Jsem velmi překvapen tím, že tady chválíte Burton. Vím že s některými Burtony jsou velke kvalitativní problémy. Osobně mám asi 15 starý 40l Deuter, který se už nevyrábí a asi 8 let starý 30l Dakine a skoro nic s něma není. Takže doporučuju značky, které se tím zabývají.

Přidal se 08. 05. 2014
Napsal 152 příspěvků
Aktivní včera v 09:37
Zobrazit profil
Avatar uživatele inutihar

No, zrovna Dakine má v nabídce ještě širší spektrum produktů než Burton, takže to není úplně ideální příklad. To, že se z toho v ČR prodávají prakticky jen batohy je věc jiná...

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele tomas.j11

Jsem sice "drobný škudlil", ale batoh, spacák, čelovka a boty jsou položky, na které chci mít spoleh. Batoh na chození po městě (práce, škola), si klidně pořídím v Lidlu, ale na cesty mám Low Alpine a (i když možná trochu těžší), bytelný, kvalitní provedení, má pláštěnku. Co se týká karimatky, tam mám furt dilema - od klasické pěnové k nafukovačce, ale kvůli zranitelnosti jezdím většinou teď s dost tlustou EVAmatkou, kterou roztáhnu všude, bez obavy z propíchnutí (pravda, pohodlí se samonafukovačkou je někde jinde).

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele honza

Ahoj, co se tyka batohu, nemuzu si vynachvalit Deuter Freerider Pro 30l. Jezdim s nim uz mnoho let, skvele reseny kapsy, da se rozepnout po obvodu jako kufr - a to poze od zad, takze nehrozi, ze ho takhle nekdo rozepne, kdyz ho neses. Sbalit se do nej da velice dobre a skvele se nosi.

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele tomas_2002

Podle mě na toto neexistuje manuál. Každý má jiné preference. Nelze si myslet, že se sbalím podle manuálu a budu v pohodě. Tohle si prostě každý cestovatel musí zažít. Na první dobrodružnou dovolenou jsme nebyli schopní se vejít do dvou krosen. Na té poslední jdme měli jeden batoh. Na cestování je krásné právě to, jak se sám castovatel vyvíjí. Z gaučáka co musí mít sebou všechno na cestovatele, který je za 10 minut sbalený na cestu přes půl světa. To poznávání a přerod z nýmanda na dobrodruha je to nejrásnější, tak to těm začátečníkům nebete :-) Ať se zpočátku tahají se zbytečnostmi a postupně poznávají, co je opravdu důležité. Na to si prostě každý musí přijít sám.

Přidal se 24. 03. 2012
Napsal 4240 příspěvků
Aktivní před 16 hod
Zobrazit profil

Však oni se s těmi věcmi tahat budou stejně :) Ale jde o to, že začnou přemýšlet. Ukázali jsme cestu, zbytek je už na každém.

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele marketabartonickova

Naprosto souhlasím. Před lety jsem začínala s obří cestovní taškou a pak loni strávila týden v Gruzii (v Tbilisi 30+°C, v horách 15°C a déšť) jen s batohem, co prošel jako malé kabinové zavazadlo u Wizzairu. A to jsem v něm měla i zrcadlovku a příležitostně jídlo na celý den. Dámám doporučuju vykašlat se na tuny kosmetiky. Týden/dva vydržíte jen s odličovacími ubrousky, tužkou na oči a šamponem. Naopak pro mě je to vždycky docela osvobozující pocit :) Btw - nůžky na nehty vozím v příručním zavazadle pokaždé a vždy jsem prošla.

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele adamek.robenek

moje babička jela na pár týdnu do lázní s osmi velkými taškami sama autem a děda říkal, že se to do toho auta skoro nevlezlo. (Kia Soul) :D

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele t.ponocna

Ahoj, doplnila bych spunty do usi (v Asii urcite) a leky (a naopak bych ubrala obleceni :-), ale to zalezi na kazdem a pro inspiraci dobre)

Přidal se 03. 07. 2015
Napsal 1 příspěvků
Aktivní před rokem
Zobrazit profil
Avatar uživatele tomilunka

Z léku ještě Smectu nebo Endiaron. Taky taháme antiseptický gel. Nezapomenout mezinárodní řidičák (Indonésie na motorky). Také občas taháme starý mobil (Nokia) na místní simky. Do letadla pak doporučujeme - kompresní ponožky a dámičkám osvěžující vodu do letadla http://www.laroche-posay.cz/lecebne-pripravky/Term%C3%A1ln%C3%AD-voda/Term%C3%A1ln%C3%AD-voda-z-La-Roche-Posay-p7937.aspx Samozřejmostí je slivka nebo becher!

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele kozak.petr

Budou mít na letišti problém, když budu mít zrcadlovku na krku? Letím z katowic s wizz... do velkého kabinového už mi nevleze.

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele aja.aja.aja

Nebudeš mít problém, letěla jsem úplně stejně ;)

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele marketabartonickova

Záleží, co bude za personál na letišti, ale já jsem v Katowicích prošla se zrcadlovkou na krku a spacákem nebo dekou přehozenou přes ruku.

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele slansky.bohuslav

Btw k těm nůžkám - takové ty malé švícarské nožíky s délkou čepele do 4 cm (tuším) se na palubu vzít mohou. Já ho nosím na klíčích a mám tam i malé pohotovostní nůžky.

Přidal se 24. 03. 2012
Napsal 4240 příspěvků
Aktivní před 16 hod
Zobrazit profil

Jo, 10x ti to vyjde, pak ale natrefíš na blbce.. :-) vím o čem mluvím.

Přidal se 03. 07. 2015
Napsal 1 příspěvků
Aktivní před rokem
Zobrazit profil
Avatar uživatele tomilunka

máme vyzkoušené, že tyto nožíky projdou vždy, doporučuji hlavně s nůžkami na nehty!! http://www.cestovatelskyobchod.cz/victorinox-swisscard-modra http://www.cestovatelskyobchod.cz/victorinox-classic-sd-translucent-cerveny

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele index.bobo

Přesně ten druhý mám. Zatím to vychází :) Tak snad si to někdo nerozmyslí :) I když na Ruzyni už mi zabavili i imbusák na kolo zapomenutý v baťohu :-D

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele adamek.robenek

Pokud jsem dobře informován tak do délky 6cm čepele můžeš na palubu :) nikdy jsem problém neměl a to jsem letěl tak 20x

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele o.novak

Je to jak říká Dave. 10x ti to projde a pak narazíš na blbce. Já o podobný přišel v Berlíně na Schonfeldu. Po asi 30 minutových dohadách s eskortou policajtů všetně nějakých staříků s hodně výložkama na rameni jsem to vzdal.

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil

tak ten Swisscard mi zabavili v Soulu (KoreaAir) - dvakrat. (Resp. ho po mych kecech poslali jako spoluzavazadlo.) A podobna survival-card (kovova o velikosti kreditky) padla v Praze - nekompromisne :(

Přidal se 27. 08. 2014
Napsal 8 příspěvků
Aktivní před rokem
Zobrazit profil
Avatar uživatele biggycz

Jak třeba s cestou do US, kde se často hromadně nakupuje? Vyrážíš jen s batohem a na místě koupíš další zavazadlo, který se bere zpět, nebo prostě nabereš jen tolik, věcí, které povolí limitace batohu? :)

Přidal se 03. 07. 2015
Napsal 1 příspěvků
Aktivní před rokem
Zobrazit profil
Avatar uživatele tomilunka

nebo seženeš obyčejnou krabici, od nás tak létají korejci a vietnamci!

Přidal se 24. 03. 2012
Napsal 4240 příspěvků
Aktivní před 16 hod
Zobrazit profil

Záleží na letence.. Pokud nemám nikde stop, tak letím rovnou s prázdným kufrem. Jinak jej za 20$ vždy koupíš ;)

Přidal se 28. 11. 2014
Napsal 19 příspěvků
Aktivní před 22 dny
Zobrazit profil

Přesně tak, vždycky nějaký kufr za hubičku koupíš. Ideální jsou takový ty tenký sportovní tašky - tu můžeš zmáčknout i do malého zavazadla a pak ji naplníš nákupama před cestou zpět. Když je budeš hledat v USA tak se ptej na "duffel bag".

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele a.s

Důležitý je i dobře zabalit, když balí přítelkyně tak se nevejde a při tom samém objemu já tak se vejdeme v pohodě. Prostě dát tomu nějakou logiku. Třeba takto :-D : https://youtu.be/L5UlxHsgD58

Přidal se 05. 01. 2016
Napsal 6 příspěvků
Aktivní před rokem
Zobrazit profil
Avatar uživatele BMAJTZ

Tak takto bych se zabalil maximálně na týdenní vylehovačku u moře v hotelu. Vleze se mu to tam pěkně, ale když chceš tričko musíš vybalit polovinu batohu.

Přidal se 12. 11. 2014
Napsal 1 příspěvků
Aktivní před 3 lety
Zobrazit profil
Avatar uživatele Thomson

Máte prosím tip, kde se dají sehnat 100 ml lahvičky? Např., že v některých obchodech je po něčem vyhazují apod.? Nemůžu totiž žádné sehnat

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele dagmar.hermankova

na webu za pár korun. Hledej obaly, plastové lahvičky, dózy.

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele lukas

Ikea http://www.ikea.com/cz/cs/catalog/products/90235117/

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele laura.kiti

V drogerii DM maji ten uplny zaklad a bohate to staci na kratkou dovolenou :)

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele nikola.vrbicka

Posilam taky par tipu, kdyz setrite kazde misto. Pokud shanite lahvicky, maji je v Kiku za par korun. Jestli nechcete prelivat, tak DM nabizi v miniaturach skoro vse, i prasek na prani. Ted od ctvrtka budou mit v Lidlu 100ml kremy na opalovani Cien. Mam je vyzkouseny, fakt super.

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele divx

ten Burton vyzera skvele, skoda ,ze je nadrozmerny pre Wizz ... ci je nejaka aj menej litrova verzia?

Přidal se 03. 07. 2015
Napsal 1 příspěvků
Aktivní před rokem
Zobrazit profil
Avatar uživatele tomilunka

ten musím wizzairem projít!

Přidal se 19. 03. 2013
Napsal 340 příspěvků
Aktivní před 11 dny
Zobrazit profil

Jako malé příruční s Wizzem mám normální batoh a ten Burton beru jako velké příruční (tj. s příplatkem). Pokud letím s Wizzem třeba na 2-3 dny po Evropě, je ten Burton vlastně zbytečně velký. :) Ale když ho nenaplníš a zmáčkneš (je samozřejmě měkký) do rozměru malého příručního, není problém. ;)

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele divx

Hladal som vcera na google 4h a nic podobne tomu burtonu som nenasiel, ten vyzera fakt ako kufor na chrbat. Vlastne vecsina batohov ma minimalny rozmer 46 cm takze ani jeden papierovo nesplna poziadavky wizzu, ale tie mi este pridu take okom nie rozoznatelne ze su vecsie, tych 52 cm co ma Burton si podla mna uz vsimnu a pri wizze clovek nikdy nevie ci ho nebudu buzerovat aj keby bol "splosteny" a z polovice prazdny. Doteraz som chodil s taskou cez rameno, ale chodit s tym po meste je triznenie sa :) Tak dnes este asi budem dalej patrat, snad nieco nakoniec objavim.

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele jsmail

Zkus třeba mrknout na tohle: http://cabinmax.com/en/8-backpacks. Používáme typ Oxford a vždy jsme s ním bez problémů všude prošli..

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele divx

Super, dakujem ! :) Wizz ma specificky rozmer pre small, ale verzia batohu London to splna na centimeter :)

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele maipei

Výborny batoh je armádní SPMko. Tahám ho už leta, nezničitelný a po pár dnech na zádech s váma sroste :-D treba tady: http://www.armymarket.cz/batoh-spm-2-sport-turistika-cz-vzor-95-spm-d5569-CZ

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele lusyii

Jako ukazka dobry,ale taky bych neco vymenila,doplnila...treba gafu,ta je na mesic nezbytna :)Ale spis je problem,kam pak narvat ty velke veci,co mam na sobe v letadle.oproti jednem satum a zabkam je to velka hromada veci,co se do batohu musi vejit,a mela bych problem pri preletech s dokoupenou kosmetikou a napr nozem,bez toho se snad cestovat neda... Urcite ale neni nutnost 30 kg:)

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele denlee

Jako taky bych pulku veci vyhazel a misto nich tam zase dal jine, ale slo hlavne asi o ukazku toho, ze neni treba se tahat na par dni az tydnu (v mem pripade klidne mesicu) s obrovskym kufrem...jak casto vidame u jinych turistu: Idealne cim drobnejsi holka, tim vetsi kufr. :)

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele picturea

To je snad az prilis :D vonavka, vatove tampony, pilnik, pudr, pocitac, dvoje plavky a dvoje saty atp. :) a to jsem holka...jenze ja mam zase obvykle cca 3kg lekarnu (profesni deformace) vcetne siti a sterilnich jehel - a uz jsme za to hodnekrat byli vdecni... co mi tu hodne zasadne chybi a co je duvod, proc mam vzdycky zavazadlo dole v letadle, je peprak a paralyzer, bez tech se nehnu z domu ... dale: zamek na kolo (na batoh do vlaku atp.), maly batuzek na pochuzky, kdyz tenhle necham v hostelu, cestovni denik a propisky, mapy a pruvodce, velky satek (na hlavu/na krk/misto deky/...), celovka (do asie nutnost!), jehla a nit, lzicka, nuz (kdyz dam batoh dolu). Ale co vic tahat? :)

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele jarbro

Nebere se taška přes rameno jako příruční zavazadlo sama o sobě?

Přidal se 24. 03. 2012
Napsal 4240 příspěvků
Aktivní před 16 hod
Zobrazit profil

Taška je v tomto možná nešťastně zvolený název - jedná se o malou brašničku na foťák, kterou většina společností toleruje.. Nebo spíš jen tyrani za ní šikanují cestující :)

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele lukas

Záleží na tom, s kým letíš, klasické aerolinky běžně umožňují přepravu standardního příručního zavazadla + brašny s notebookem nebo kamerou. Je to opravdu individuální záležitost a vše se řídí přepravními podmínkami konkrétního dopravce.

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele stanislav.snabl

Super seznam! Jen Repelentspíš až na místě, evropské evropské v asii moc nefungují

Přidal se 24. 03. 2012
Napsal 4240 příspěvků
Aktivní před 16 hod
Zobrazit profil

Pokud pořídíš ten správný, tak je to OK. Je potřeba věnovat pozornost složce DEET :-) Vozím s sebou 95% a nikdy jsem neměl problém. Lahvička většinou okolo 50ml.

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele ssimatkos

Taky jsem myslela, že repelent je vhodnější místní. Jak by měla vypadat ta složka DEET, prosím?? Díky Simona. Jinak super článek, jako vždy. Díky za to.

Přidal se 03. 07. 2015
Napsal 1 příspěvků
Aktivní před rokem
Zobrazit profil
Avatar uživatele tomilunka

Není pravda, máme zkušenost tahat už z domovat se složkou ddt 50-100% Např. tento (sry za odkazk na eshop) http://www.cestovatelskyobchod.cz/lifesystems-repelent-expedition-100-deet-spray-50-ml

Přidal se 23. 10. 2014
Napsal 2 příspěvků
Aktivní před měs
Zobrazit profil
Avatar uživatele kaina

Hlavně v Asii je o moc levnější! :D

Přidal se 23. 10. 2014
Napsal 2 příspěvků
Aktivní před měs
Zobrazit profil
Avatar uživatele kaina

... v každé lékárně, drogerii a 7/11 v Thajsku cca 30 kč.

Přidal se 07. 08. 2015
Napsal 23 příspěvků
Aktivní před 12 měs
Zobrazit profil
Avatar uživatele PedroKV

Repelenty testovali v posledním dtestu, ještě bude na stránkách. Přílišná koncentrace DEET může údajně být škodlivá či u někoho vyvolávat alergické reakce. Např. tuším 3M ultrathon měl 35 procent deet a už za to byly body dolů.

Přidal se 07. 08. 2015
Napsal 23 příspěvků
Aktivní před 12 měs
Zobrazit profil
Avatar uživatele PedroKV

Oprava: ještě bude na stáncích.

Přidal se 12. 03. 2015
Napsal 3 příspěvků
Aktivní před rokem
Zobrazit profil
Avatar uživatele thomashare

Ohledně repelentů. Před týdnem jsem letěl na Maltu s malým repelentem a v Praze mi ho vyhodili s tím, že je to zakázaná tekutina na převoz.

Přidal se 21. 08. 2015
Napsal 19 příspěvků
Aktivní před 6 měs
Zobrazit profil
Avatar uživatele PAiNther

Nesmysl. Na Filipínách seženete napr. Maximálně obyčejný off. Na plaz Stačí, do horského lesa ani omylem. Výborne se nám osvědčil predátor max, případně zmiňovaný expedition. S těmi nesedne hmyz ani na moji přítelkyni, která je jinak totální magnet na komáry :)

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele kunc.ondra

Ahoj, hezký článek, a musím potvrdit, už takto jezdíme jako parta circa 5-6tým rokem... 95% letů jen s příručním zavazadlem. :-)

Přidal se 02. 02. 2014
Napsal 1 příspěvků
Aktivní před 3 lety
Zobrazit profil
Avatar uživatele byldik

Ahoj, no já teda bundu, triko s dlouhým rukávem a kalhoty nikdy nevyužila. Tenisky jsem měla jednou, pro mě zbytečnost. Ten měsíc jsem to zvládla v krosách (do letadla ponožky, na pláž, do vody, na motorku, po lese..)Jinak bych ještě přidala slivovici, toaleťák, bavlněné trenky a triko na spaní.

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele johnyurbac

Na mě trošku zbytečně moc věcí, já jezdim s 22l batohem, ale je pravda, že asi budu muset upgradnout na 25l. Jedinej důvod proč brát obrovskej 35l batoh, se kterym bych se musel tahat po městě při přeletech by byl velkej/těžkej notebook, takže jsem koupil tablet s klávesnicí a je vyřešeno -> stačí mnohem menší batoh a ještě ušetřim tak 2kg váhy. Neberu tílka, jen jedny kraťasy a plavky (ty se daji za pár korun dokoupit) a proč dvoje kalhoty (jedny na sebe a ještě do batohu)? A pak ještě šaty:) Dál by se dalo polemizovat o těch košilích, mam je rád, ale musej se žehlit, takže jedině ta prádelna. Na druhou stranu beru asi 5 triček. Jako pošťouchnutí pro cestování s příručním zavazadlem dobrý, ale seznam pro mě absolutně nevyhovující, nehledě na to, že kdybych tam narval všechno z toho seznamu, tak bych ten batoh ani nezapnul;) A s narvanym 35l batohem bych teda ty cesty s 5 zastávkama absolvovat fakt nechtěl;)

Přidal se 17. 01. 2017
Napsal 0 příspěvků
Aktivní
Zobrazit profil
Avatar uživatele filova4

super ukázka, že i holka se zvládne sbalit na měsíc do baťůžku!!! krása!

Avatar uživatele

Nechceš klikat? Přidej se mezi nás! (pokud nejsi robot)