#ukraine

Končíme s aktivní propagací ruských aerolinií i cestovního ruchu

2022-02-25T14:14:38+01:00

V životě nastalo mnoho chvil, kdy jsme se mohli vyjádřit k politickému či společenskému dění. Neudělali jsme to, neboť jsme se snažili být neutrální a neříkat nahlas naše názory vám, cestovatelům. Nebylo to dle nás potřeba, však všechno už bylo řečeno v médiích či na fórech. Ani současnou situaci na Ukrajině jsme nechtěli zatahovat k nám na web. Až do jedné chvíle.

Tou chvíli byl tweet Ukrajinské ambasády v ČR o ženistovi Vitalij Skakunovi. Už to není jen dění, už jsou to příběhy jednotlivých lidí a hrdinů.

A tak jsem si položil otázku. Je lepší udělat symbolické gesto, nebo vůbec nic?

Mou odpověď právě teď asi znáte.

Do doby, než ruská agrese pomine a svět se zase stočí k řešení problémů filmových hvězd a jejich těžkých životů, budeme:

• blokovat prodeje letenek ruských aerolinií Aeroflot a S7 Airlines, stejně tak jako běloruské Belavie
  • nebudeme aktivně podporovat cestovní ruch v Rusku ani Bělorusku (nebudeme psát akce, nebudeme informovat o novinkách, nebudeme aktualizovat průvodce)
  • nebudeme sami létat s ruskými aeroliniemi a o to stejné žádáme vás

Nemáme mnoho možností, jak dát najevo náš nesouhlas a tato gesta jsou opravdu jen symbolická. Nebudeme si nalhávat, že bojkotem aerolinek na našem webu něco zmůžeme. Ale i když to budou ty jednotky letenek, které se díky tomu neprodají, má to smysl.

Drtivá většina čtenářů je z mé generace, která se o tomto dění učila pouze ve školních lavicích a nevěřili jsme tomu, že takový lidský zmar znovu zažijeme. Doufejme jen v to dobré.