Cestopis

15 hodin v Amsterdamu !

Co vidět v Amsterdamu za 1 den.
Cestopis z výpravy „“ z roku 2018 napsala Michaela K

Dlouho jsme s přítelem  přemýšleli, kam vyrazit na náš podzimní výlet,  po spoustě nápadů a návrhů nám v hlavě utkvělo jedno město. Město tak jiné, že nás na první pohled okamžitě uchvátilo.

Dne 26. 10. 2018 jsme ve večerních hodinách vyrazili z Prahy. Pro naši cestu jsme si vybrali malou cestovní kancelář, která nám zařídila cestu tam i zpět za necelých 1300 Kč. Jeli jsme celou noc, bohužel autobus byl o hodně menší než jsme čekali a místa na nohy nebylo taky úplně mnoho a i napříč tomu jsme se vcelku dobře vyspali. Na druhý den ráno jsme dorazili do skanzenu Zaanse Schans, kde jsme započali naši prohlídku větrných mlýnů včetně prohlídky muzea výroby sýrů. V němž jsme využili i ochutnávku nejen sýrů, ale i výborných domácích hořčice.   Celé dopoledne jsme strávili bloumáním po skanzenu, i když nám počasí moc nepřálo.

Po deštivém dopoledni stráveném v muzeu mlýnů jsme konečně dorazili do centra Amsterdamu. Hned na první pohled nás město okamžitě uchvátilo. Malebné uličky, grachteny a barevné krásně zdobené domy.  Aby jsme poznali tohle město ze všech stran rozhodli jsme se pro prohlídku města lodí, což byla skvělá volba a všem to doporučujeme. Bylo to zase něco jiného vidět tohle město přímo z grachtů než  ''jen z chodníku''.

I hned po malebné plavbě lodí jsme se vydali po vlastních nohách na prohlídku města.Nemohli jsme vynechat ani nákupy v Primarku, protože oblečení není přece nikdy dost.  Samozřejmě nemohla chybět ochutnávka místních specialit jako jsou například jejich výborné bramborové hranolky s dipem nebo jejich vynikající Hot Dog. Po ochutnávce místních specialit jsme se vydali podívat na květinový trh jímž je Amsterdam známý, stejně jako celé Holandsko.

Na celém Amsterdamu mě nejvíc zaujala jejich vášeň pro kola. Jejich kola byla opřená opravdu všude, na každém rohu. Kol oproti autům tam jezdilo několikanásobně víc, ironie je že cyklisti byli nebezpečnější než všechny auta. Cyklisté si jezdili skoro jak chtěli z cyklostezky na chodník no prostě všude. Málem jsme na to párkrát i doplatili.

Na závěr dne jsme se rozhodli navštívit vyhlášenou čtvrt' Amsterdamu teda čtvrt' Červených luceren. Upřímně jsem ani moc netušila co nás čeká, ale po návštěvě této čtvrti mi došli slova. Kdo neví co je tato čtvrt' zač tak je to část města lehkých žen. Když to řeknu na rovinu tak se tyhle ženy ukazovali za sklem a nabízeli se mužům. A to bylo poslední místo, které jsme v Amsterdamu navštívili. Město jsme prošli křížem krážem a celý den jsme si moc užili. Za mě to bylo jedno z nejkrásnějších měst ve kterém jsem kdy byla a doufám, že se sem ještě někdy podívám.  Všem ostatním tohle město rozhodně doporučuji.

Na závěr přidám pár fotek.

Zážitky pro tebe sepsala Michaela K

02. 02. 2019, poslední aktualizace 2019-02-09T10:03:15+01:00

Michaela K žije v České republice a procestovala 13 zemí světa, nejvíce Evropu. Na Cestujlevne je už 1 měsíc, napsala pro tebe 1 cestopis .