3. Řecko
  4. AEGINA a AGISTRI za KAČKU

AEGINA a AGISTRI za KAČKU

Původně ATHÉNY za KAČKU, nakonec dva naprosto neznámé ostrovy v Saronském zálivu. Ostrovy, které Athénám vzaly název cestopisu a ostrovu Santorini, mojí řecké srdcovce, srdeční prvenství.
Cestopis z roku 2021 napsala Kateřina Ostrá

Zážitky pro tebe sepsala Kateřina Ostrá

24. 05. 2021, poslední aktualizace 2021-07-08T10:34:26+02:00

Kateřina Ostrá a procestovala 37 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 2 roky, napsala pro tebe 60 cestopisů . Má své stránky https://www.cestujizakacku.cz/.

Martin Vícha

Musím potvrdit všechny superlativy, co tu Katka o ostrovech psala. Jsou skutečně tak krásné, jak píše. Navíc skutečně stačí, pokud je člověk unavený a nechce se mu nic vymýšlet, prostě vytisknout Katčiny cestopis, v přístavu se zorientovat podle bílé kaple (kostelíku) a vyrazit. Sice už tam bylo více lidí, ale stále jdou lehce najít liduprázdné pláže pár minut od hlavního města. Takže Katko, ještě jednou díky moc za super cestopis a informace v něm. A protože jsme neměli štěstí na ony úžasné západy slunce (klasický letní athénský smog spolehlivě zakrýval západní oblohu), určitě se sem na jaře vrátíme. Jinak, vzhledem k frontám před prodejem lístků na ferry v Pireu, doporučuji nakupovat v aplikaci ferryhopper. Navíc po prvním letu delfínem se lze zaregistrovat na Seasmiles a mít každý další trajekt, který je v tomto věrnostním programu (ne všechny společnosti) o 1e levnější.

Kateřina Ostrá

Nic mi neudělá větší radost než číst/slyšet, že cestopis byl pro někoho reálnou inspirací a třeba i v něčem pomohl... Takže já díky tobě a doufám, že jste si tyhle perly Saronského zálivu s Andy užili jaksepatří!!! :)

voughne

K dileme, ci 5 letnych dni "v Atenach" stravime koleckom po Peloponeze, alebo sa vyberieme z Rafiny povymetat ostrovy Andros - Tinos - Mykonos sa teraz este pridava tretia moznost Aegina s Agistri :O

Davam tip na dalsiu cestu za Kacku :)

před měs
Kateřina Ostrá

Super, díky za link. Já už mám nejbližší řecké dilema vyřešené, ale určitě ledaskdo ocení 😉

Nejvic cenim cestopisy z mist, ktere nejsou uplne proflakle (bohuzel cist dokola o Bali, Islandu a New Yorku me fakt nudi) a tyhle mala, zajimava mista me fakt bavi. Good job !!!

Ateny me nikdy moc nenadchly, ale ty ostruvky okolo jsou super, byl jsem pred asi 10ti lety jachtou na Porosu a bylo to neskutecne krasne, az mi povyrosto deti tak si to s nima musim zopakovat.

Kateřina Ostrá

Tak to pěkně děkuji! Přemýšlím, jaké cestopisy mám vlastně ráda já, nad čímž jsem do teď nikdy nepřemýšlela. No a zjistila jsem , že krátké :D Taky praktické, plné inspirujících fotek, informací o přesunech mezi místy v dané lokalitě, o cenách a samozřejmě o zajímavých místech, které jsem třeba ani neznala. Jinými slovy ty, které mě nenechyjí spát a řeknu si "jo, tam chci!". Někdy se mi to stane i u profláklých míst nebo dokonce destinací, kde už jsem sama byla. Třeba zrovna o Islandu jsem nedávno četla tak hezký cestopis, že jsem si říkala, že je na čase jarní repete..

Každopádně jsem moc ráda, když si inspiraci kdokoli najde zrovna v mém cestopisu a v případě Řecka o to radši, protože Saronský záliv je obrovský a ostrůvků moc, takže je pořád kde bádat a nacházet nepoznané. Navíc ta řecká atmosféra - to je relax jaksepatří. Jo a na Poros jsem taky koukala! Ale přednost dostane ještěněco úůně jiného... ;)

Díky za milý komentář

Martin Vícha

A jak se říká, nic není staršího, než včerejší požadavky pro vstup do země, tak nově Řecko, kromě PCR testu a certifikátu o očkování uznává nově pro vstup i potvrzení o prodělaném onemocnění Covid 19, v době +2/+9 měsíců od pozitivního testu. Příslušná kolonka je už i v on line formuláři pro QR kód.

Skvělá zpráva!!

Miluji Řecko a toto vypadá opravu famózně! ;) Super, krásné, jako vždy parádně vylíčené!!

Kateřina Ostrá

Moc děkuji!! A s tou láskou k Řecku naprosto souhlasím... :)

Opět vtažená do cesty, z "bezpečí domova". Krásné fotografie, poutavé vyprávění. Děkuji

Kateřina Ostrá

Vtažení do cesty byl cíl :) Děkuji!

Fotky jsou opravdu krásné a děkuju za tip. V Athénách jsem byla kdysi jenom jenom na pár hodin, než jsem fofrem hopla na metro do Pirea, ale zkombinovat to s těmihle ostrovy... tečou mi sliny nejenom nad tím jídlem a pravým frappé. Tohle je sakra slovo do pranice, až konečně zruší tu karanténu.

Kateřina Ostrá

Děkuji za milá slova! No a pokud je to pro tebe inspirace, je to ta nejlepší odměna za ten elaborát :) Chápu, že ta naše karanténa odrazuje, mně to nevadilo, protože pracuji z domu a venku bylo tak hnusně, že jsem se nutila jít i za psem na zahradu :D Každopádně Řecko boží, co nejdřív zopakuji :)

Tak pere se to ve mě, ale bohužel jsem nýmand, co by musel využít dovolenou a jsem pořád dost velká optimistka v tom, že do konce roku ty dny využiju líp :D Ale očekávám, že během června ta podmínka padne. /zatnutá pěst do větru

• (upraveno 2021-05-25T09:13:04+02:00)

S tou dovolenou souhlasím! Dokud jsem ji musela zohledňovat, bylo to peklo. Vzpomínám si, jak jsem urputně počítala každý den, každou hodinu...to si pak člověk opravdu rozmyslí, za co ji uvalí... I já doufám, že poslední kvartál bude ve znamení nějakého dlouhého tripu - Asie nebo Střední Amerika a kdybych dovolenou měla na příděl, šetřím ji na tuto cestu taky. Každopádně Řecko byl boží anticovidovej relax, kterej mi sedl jak hrnec na prdel,. Objevení těch dvou ostrovů pro mě bylo jak pro Kolumbuse Amerika a když teď přemýšlím zase nad tím KAM, hned se mi vybaví ta jejich bílomodrá vlajka, chuť řeckého salátu, laciného vína a frapé :)

• (upraveno 2021-05-24T14:15:34+02:00)

Moc hezké a plné informací, ostatně jako každý tvůj cestopis. Stačí jen vytisknout a vyrazit... Proletět se řeckým hydrofoilem, bylo vždycky moje přání :-). Tak snad mi to někdy vyjde.

Kateřina Ostrá

Hydročím?? :D Pokud jde o tu loď (s názvem létající delfín), tak to byl fakt mega zážitek, který ovšem nedoporučuji po jídle :D

Jinak Řecko doporučuju všema deseti ceny, jídlo, víno v PET!!, průzračné moře, ta jejich boží vlajka na každém stěžní, kopečku a kostelíku... Miluju to tam!

A moc děkuji za mílá slova!

Martin Vícha

... tak už si to tisknu :-)

Kateřina Ostrá

Nic mi nedělá větší radost než vědomí, že někomu cestopis posloužil jako inspirace a třeba i pomocník na cestu. Těším se na vaše fotky a vjemy!! :)

Na tvý Řecko jsem čekal už od prvních fotek na tvém facebooku! Díky za všechny informace k cestě tam, protože jak správně říkáš, nikde jsem nic kloudnýho k cestě tam nenašel. Taky se do Řecka chystám, mám ho nejraději. Původně jsem přemýšlel nad Santorini, které jsi tu už několikrát skvěle sepsala, ale teď jsi mě dostala do patovky. O těch ostrovech v Saronském zálivu jsem fakt nikdy neslyšel a po všech fotkách, co jsem si nejen tady, ale hlavně u tebe na webu prohlídl, mám asi rozhodnuto. Díky!! Kam to bude příště?

Kateřina Ostrá

Předně moc děkuji za milá slova! Taky za to, že sleduješ FB a můj web, protože tam je toho opravdu podstatně víc, takže snad i větší inspirace :) Řecko jednoznačně doporučuji!! Naprosto pohodová atmosféra, teplo, moře, jídlo...a Covid na háku. Však to asi sám dobře znáš. Santorini je nádherné a pokud jsi tam ještě nebyl, určitě nezavrhuj. Ony zrovna teď letenky do Atén nejsou nejlevnější. Každopádně ostrovy Aegina a Agistri byly i pro mě neskutečné překvapení a určitě je budu všem doporučovat.

Jo a ještě jsem koukala - pro milovníky Sanotorini - na letenky právě přes Atény. Z Atén na Sanotorini je to okolo 10 EUR :)

Jinak u mě není otázka KAM příště, ale KDY. Všude je něco krásného :)

mirjur
  • (upraveno 2021-05-24T13:40:32+02:00)

Opět musím pochválit nádherné fotky, Kačko. Číslo 7 a 8 a pak zejména ten průhled přes balkon na kostelík, kterou tady kupodivu nemáš, jsou fakt úžasné. Jakož i řada dalších... To bych chtěl taky umět. 💛

Překvapil mě nocleh na letišti... popřemýšlím, jestli to taky tak neprovedu příště.

Kateřina Ostrá

Moc děkuji!! Fotiti umí každý. Nejde o focení, jde o to, co stojí před objektivem. A v případě Řecka - to je jak přehlídkové molo plné topmodelek! :D

Spaní na letišti je pohoda jazz a pokud uvítáš klidný spánek - bivak před salonkem 1A! Jen si vem nějakou deku, zem je sice čistá, ale studená :D

mirjur

Jde hlavně o to, kdy a na co zmáčknout spoušť, a toto umění ty ovládáš perfektně. Z toho pak vznikají ty srdcovky.

Kateřina Ostrá

Víno a moře jsou nesmírně fotogenické záležitosti :D

Jana Pernicová

❤️🍀🍀🍀

Díky! :)

Michal

Teda, pane Karfík. Vaše tempo je fakt vražedné ba je úctyhodné, jak se vyhýbate všem covidům, restrikcím a karanténám.

Kateřina Ostrá

Děkuji pěkně! Ono to cestování ve skutečnosti není tak strašné, jak se nás snaží všichni přesvědčit ;) Jinak to sepisování strašné je!! Člověk si doma v 15 stupních (pocitově 4) sedne ke vzpomínkám pár dní starým a ještě než to dopíše, už má další letenku :D

Michal

Někteří mají letenky ještě z loňska. A za kredity :D

Kateřina Ostrá

Tak to je potom ideální stav! :D Ale ještě bych počkala, protože v nejbližších plánuji objevení dalšího řeckého pokladu :D

Další cestopisy, které napsal Kateřina Ostrá

📷 Krásné fotky
SICÍLIE podruhé za KAČKU
Kateřina Ostrá 2021-07-17T18:51:01+02:00 26 komentářů
Itálie 2021

Největší ostrov Středomoří, ostrov proslulý působením mafie, ostrov kontrastů - od italské vesnice přes nádech orientu, arabský svět,.. až po Asii. Od všeho je zde stopa. Taky nejvyšší činná sopka.... Největší ostrov Středomoří, ostrov proslulý působením mafie, ostrov kontrastů - od italské vesnice přes nádech orientu, arabský svět,.. až po Asii. Od všeho je zde stopa. Taky nejvyšší činná sopka…

KARLOVY VARY za KAČKU
Kateřina Ostrá 2021-07-07T23:58:18+02:00 4 komentáře
Česká republika 2021

Karlovy Vary - to jsou vřídla, kolonády, termální prameny a vůbec nejslavnější české lázně. Taky lázeňské oplatky, becherovka nebo matonka. Jsou to ale i nádherné vyhlídky, rozhledny, lesy a vůbec ... Karlovy Vary - to jsou vřídla, kolonády, termální prameny a vůbec nejslavnější české lázně. Taky lázeňské oplatky, becherovka nebo matonka. Jsou to ale i nádherné vyhlídky, rozhledny, lesy a vůbec -…

KALAMATA a ELAFONISOS za KAČKU
Kateřina Ostrá 2021-06-22T11:09:20+02:00 9 komentářů
Řecko 2021

Druhé největší město Peloponésu proslulé olivami a olivovým olejem. Moře, pláže, památky a kousek od toho neskutečné hory. Nedaleko historické město na ostrůvku spojeném s pevninou 200 metrů dlouhou... Druhé největší město Peloponésu proslulé olivami a olivovým olejem. Moře, pláže, památky a kousek od toho neskutečné hory. Nedaleko historické město na ostrůvku spojeném s pevninou 200 metrů dlouhou…

MALLORCA potřetí za KAČKU
Kateřina Ostrá 2021-05-02T21:55:49+02:00 52 komentářů
Španělsko 2021

Baleárské ostrovy - jedno z mála míst, odkud se teď můžete vrátit domů bez karantény... Baleárské ostrovy - jedno z mála míst, odkud se teď můžete vrátit domů bez karantény..Všudypřítomné pomerančovníky a stromy obsypané citróny, impozantní hory a vražedné serpentiny, romantické zátoky,…