3. Španělsko
  4. ANDALUSIE a GIBRALTAR za KAČKU

ANDALUSIE a GIBRALTAR za KAČKU

Nekonečné pláže vyhlášené kitesurfingové lokality v Tarifě, atmosférou tepající Malaga, koloniální barevná Granada, pohádková Nerja s balkonem Evropy a nad očekávání krásný a po všech směrech zajímavý
Cestopis z roku 2021 napsala CESTUJI za KAČKU

Zážitky pro tebe sepsala CESTUJI za KAČKU

15. 11. 2021, poslední aktualizace 2021-11-15T21:01:42+01:00

CESTUJI za KAČKU a procestovala 37 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 3 roky, napsala pro tebe 65 cestopisů . Má své stránky https://www.cestujizakacku.cz/.

• Právě online

Moje jediná škodná událost byla na NZ. Nové auto (najeto 8km) a ťuknutý dveře od SUV na parkovišti. Povedlo se to trochu vyklepat (bylo to na hraně dveří), takže jsem při odevzdání řešil dilema, zda to nahlašovat nebo ne. Sami si toho nevšimli. Měl jsem externí pojistku, tak jsem šel do varianty to přiznat a doufat, že to nechají opravit. Naštěstí nechali a pojišťovna to ve finále proplatila, ale vleklo se to asi 3 měsíce a asi ne každý touží po komunikaci s půjčovnou na druhým konci světa a pojišťovnou v Irsku. A ve finále ještě poslali šek. Bez faktury o opravě bych nedostal ani cent. Pokud bych to nenahlásil a půjčovna na poškození přišla sama, tak mi to automaticky strhnou a pojišťovna se se mnou opět nebude bavit, protože nebudu mít předávací protokol. A tohle řešit v zemí, kde není úředním jazykem angličtina? Takže souhlas, asi nejlepší varianta je pojištění od půjčovny přímo při rezervaci auta. Ten kdo chválí externí pojistku, buď nikdy nic řešit nemusel, nebo měl štěstí, že se mu to stalo v seriózní půjčovně, kde to následně dali opravit.

Naprostý souhlas!

Nuny
  • (upraveno 2021-11-19T13:14:38+01:00)

Externí pojistku jsem měl při více než 200 půjčení snad jenom 1x a zrovna mně v Lisabonu u Mercedesu vymlátili okno kvůli bezcenným věcem v autě. Naštěstí to bylo u Sixtu, externí pojistka přes HolidayAutos u Axy, takže vše vyřešeno bez problémů za pár dní, ale hlavně v zemích typu Itálie, Španělsko, Portugalsko bych určitě volil vždy pojištění přímo od půjčovny, hlavně v případě noname půjčoven.

Lucie _37

Jako vždy super inspirativní cestopis 😊 Četla jsem u tebe na blogu a moc se mi líbí, že přidáváš i videa, hezky to to čtení ozvláštní. Máš strašně sympatický hlas 😃✌🏼

Lucko moc dekuji!

Videa....no popravdě jsem se tomu dlouho bránila. Osobně mi to přijde ujetý a svůj hlas nesnáším 🙈😁 (to tak ale máme vsichni), nicméně na facebooku ve statistikách vidím, že mají největší dosahy.. 🤷‍♀️ Asi dělá hodně vidět to místo "právě ted"...lip se přenese atmosféra, počasí, hukot vln.... Takže na každé cestě něco natočim, dám na FB bez toho, aniž bych to viděla (to bych hned smazala😁) a nechám to "žít"... Jsem ráda, že to v cestopisech vidíš jako PLUS🙏 , vloger ale nikdy nebudu✌😁

... Což je ale škoda 😉🤩

Iveta _K

Super! Budu si muset kompletní cestopis přečíst, až budu mít víc času, ale už tahle zkrácená verze mě úplně naladila na Španělsko! Malagu jsem navštívila před pár lety a měli jsme taky v plánu půjčit auto a projet to tam, ale protože to byla cesta trochu na poslední chvíli a ani já, ani přítel nemáme kreditku, už jsme to nestihli zařídit a auto jsme nakonec oželeli a výletovali jen tam, kam jezdily z Malagy autobusy. Tak teď aspoň vím, kam pro inspiraci, až si konečně někdo z nás tu blbou kreditku zařídí a vydáme se do tohodle kousku světa znovu.

(A navíc mám nutkání ti sdělit, že jsem se teď vrátila z Neapoli, hodně čerpala z tvého neapolsko-římského výletu a Forcella spritz za jedno euro pořád funguje!)

CESTUJI za KAČKU

Jééé! To je snad nejlepší komentář za poslední dobu!!! Vivat Forcella spritz!! :D :D Moc děkuji za krásnou zpětnou vazbu a rovněž za ujištění, že se svět zase vrací do tarých dobrých kolejí!!! :) Jak jede aperol bar v Neapoli, už bude dobře!!! :D A možná by bylo fajn si tam na víkend na pár drinků a pizzu zaletět!

Peter _15

Zas tak ružovo to zatiaľ nevidím,:( aj keď posledné 4 mesiace hovorím "s covidom na večné časy " tak dobrá sezóna (teda za mňa ) ešte nebola:) a bolo by fajn keby.....

Trošku více optimismu! 😉

Peter _15

Nie je treba,optimizmu mám na rozdávanie.

Len ten pohľad,analiliticke myslenie ,moje chovanie a dokonca aj iné zdroje,no...rád by som sa mýlil .

Iveta _K

Popravdě to taky nevidím zrovna extra růžově :) Beru to tak, že jsem z téhle letní sezóny vytřískala, co se dalo, a teď si na zimu zase dám oraz, budu sedět doma na zadku a popíjet svařák a doufat, že se to na jaře zase otočí do normálna. Ale je fakt, že jediné, co mi v Itálii připomínalo, že je nějaký kovid, byly roušky a dezinfekce, jinak tam funguje život úplně normálně. Zatím.

CESTUJI za KAČKU

Vidíš a já mám pocit, že jsem to tak měla na každé ze svých letošních cest🙃 Jako by ten covid existoval pouze u nás.

Už se nemůžu dočkat víkendového letu, kdy se místo a klimatizace na nová "pravidla od pondělí "přesunu do míst, kde slovo Covid prakticky neexistuje🙏😊

Petře, ta tvá profilovka, to je Peru? 🙏

Každopádně ti přeji, ať tě optimismus neopustí! I já o to už druhým rokem usilují a díky neustálým cestám do normálního světa se mi to docela daří😊

Áno, Peru .

Ďakujem za prianie, práve tie cesty mňa nabijaju ( 3 týždňové a viac)robia zo mňa "divocha",divocaka,... trocha to ozrejmim v budúcom cestopise,na ktorí sa chystám.

Ty ako ženská to máš o kus horšie (ten optimizmus) ale dá sa to vybudovať,naučiť,.... S prianim .🤗🌞

Peter _15

Holky, ja už myslím na to čo covid prinesie do budúcna , napoviem, celý cestovný biznis hodne trpy a keď to pôjde takto ďalej ....k tomu reštauračné ,....

• Právě online

Externí pojistka je perfektní až do chvíle, kdy zjistíte, že Vám autopůjčovna poškození sice naúčtovala, ale následně už to nenechali opravit. Od pojišťovny totiž nedostanete ani korunu. Já měl škodní událost pouze jednou a bez faktury z opravny se se mnou pojišťovna odmítala bavit.

CESTUJI za KAČKU

Přesně tuto zkošenost mám pospanou asi 5x jak přes kopírák. A bohužel nešlo vůbec o malé částky. Osobně si myslím, že extrerní pojistku chválí jen ten, kdo ji nikdy neusel využít :D

• Právě online

Tak cena roční pojistky je na první pohled lákavá, ale problém je, co za ty peníze skutečně dostanu. Pro půjčovnu je každý zákazník kavka, kterou se snaží oškubat. Buď přes nesmyslně předražené doplňkové služby a pojištění, nebo přes neexistující poškození. Ano, občas to taky řeším tak, že si nevezmu žádné pojištění. Depozit na kartě skousnu, ale pak se několik měsíců klepu, kdy a kolik mi z té karty stáhnou za údajné poškození. A já prostě chci mít po vrácení auta klid. Takže ve výsledku je asi opravdu nejlepší (a taky nejdražší) varianta zaplatit výpalné ve formě pojištění přímo v půjčovně.

• (upraveno 2021-11-19T10:47:35+01:00)

U mě je spíš otázka, jestli riskovat spoluúčast, co jsem dřív dělal častěji než měl pojištění spoluúčasti (třeba i na severu Norska v zimě, na Kauai jsem týden jezdil i bez povinného ručení, protože by zvedlo cenu 2x, neměl jsem rezervaci a řešil až na místě, letenky koupené v den letu) nebo si zaplatit celkem malou částku. Snažím se vybírat půjčovny s nejnižší spoluúčasti, které kupodivu v Maroku i Jordánsku byly jedny z nejlevnějších (a ještě mi daly upgrade zdarma). Na vysoké depozity v Austrálii jsem si ale roční WWI dal.

Obecně se v životě můžu spolehnout na štěstí a nikdy jsem s půjčeným autem problémy neměl. Nikdy jsem se u mnou použitých půjčoven necítil jako kavka, spíš jsem si někdy říkal, jestli se jim to půjčení auta mě vůbec vyplatilo při tom nájezdu km (např. z Calgary na Aljašku asi 11000 km a auto s najetymi 40000 km už prodávají).

Zdravím z deštivé Sahary z města Zagora. Už od pozdního večera nepřetržitě slabě prší a vydržet to má do zítra do rána viz radar: https://en.sat24.com/en/mo/rain

Ježíš ty máš pech!! Déšť na Sahaře 🙈😁

Každopádně věřím, že auto tam tak jako tak užiješ!!

Pozdravuj OBRATNÍK, velbloudy a všechny místní psy🙏💛

• Právě online

Ale to je přesně ono, dokud se nic nestane, tak je externí pojistka dokonalá. Co se týče ziskovosti půjčoven, tak je potřeba brát v úvahu cenu, kterou za auta měsíčně platí, poměrně malý nájezd (opravdu ne každý s autem najede 10.000km), ziskovost pojištění a všech doplňkových služeb.

• (upraveno 2021-11-19T14:18:48+01:00)

@Katka: Kdepak, já to beru úplně jinak. Jak jsem psal před nedávnem po deštíku u Mrtvého moře, je to další takový zážitek do sbírky a tento nejlepší tohoto typu. Recepční říkal, že za dobu covidu tu ještě nepršelo. Jinak mám téměř vždy hezky, a to i na těch nejdeštivějších v místech a třeba i mimo sušší sezónu. Navíc nijak nestrádam. Jsem v pěkném hotýlku Chez Ali s oknem do zahrady plné palem, zpívajících ptáků i 2 pávů (za 150 MAD, fotky na bookingu, ale bez rezervace tam). Zahrada krásně voní a poslouchat šumění deště v noci byl zážitek, který jsem tu fakt nečekal.

Auto si užívám. Včera krásná uzoucka silnice na Antiatlas a pak po nové široké téměř bez provozu ze sedla 2300 m n.m. dolu. V jednom opuštěném wádí na silnici nižší třídy jsem pak v podvečer uháněl až 155 km/h, když mě překvapila prudší prohlubeň než jiné (bývají tak 50 m dlouhé a o metr níž s pozvolným sjezdem), až se auto trochu vzneslo, i když kola asi stále zůstala na silnici.

@floodland: Jasně, že si půjčovny přijdou na své, ale ne u mě.

CESTUJI za KAČKU

Tyjo, jak to popisuješ, jako bych tam byla!!! Jinak souhlas, tam ubytko jedině mimo booking - jde to za míň jak polovinu :) A souhlas, saharský déšť je zajímavost, která by udělala radost i mně! Užívej!

Úžasný jako vždy 👌a pro mě navíc inspirace ☝💛🙂

CESTUJI za KAČKU

Děkuji! Pokud je to inspirace, pak to účel splnilo! :)

Dat jidlo a vstupy na 5 dnu pod 100 Eur, mas muj hluboky obdiv...

CESTUJI za KAČKU

Vstup byla jen Alhambra! Jídlo bylo spíš víno :) a hodně pomohly supermarkety. Po Sahaře a před další cestou bylo potřeba trochu šetřit.. :)

Martin Vícha

Kačko super! Asi nebudu hodnotit cestopis. Vlastně teď jsem si uvědomil, že ani sebelepší cestopis (a ty takové fakt umíš) nedokáži plně vystihnout skutečnost. A že to ve skutečnosti byla (zase) parádní cesta... jízda. Přesně jak píšeš o těch místech a s čím se ti budou spojovat, tak to máme stejně i my. A i v dešti a mlze je to super, když má člověk okolo sebe super parťáky a to já měl. A protože nám tam zbyly nějaké "resty", už se těšíme na "repete" :-) a určitě víc, než 38 suvenýrů 😁😉

CESTUJI za KAČKU

No hele 38 korků bylo i na mě dost!!! Každopádně souhlasím, máme resty. Ten vrtuláč směr AFRIKA je jasnej!🙏😁

Martin Vícha

:-D myslel jsem to tak, že to musíme rozprostřít na delší časový úsek...

CESTUJI za KAČKU

Já bych nás zase zbytečně nepodceňovala :)

Надежда Константиновна Крупская
  • (upraveno 2021-11-15T12:33:09+01:00)

Pěkné, jen tedy zase nechápu to pojištění auta. Když uzavřeš cestovní pojištění za pár stovek ( např. u Axy) tak se to dá dokoupit k tomu asi za 200 Kč - pojištění spoluúčasti do 0 Kč. Stejně tak to mám teď v té Brazílii.

CESTUJI za KAČKU

Já v těch autopůjčovnách prostě plavbu, no🤷‍♀️😁

Užívej Brazílii a hlavně...napiš nám cestopis, co zboří žebříček "nejvtipnější"!!🙏😁

Pojištění na místě je snad vždy nejdražší, ale ta nejlevnější varianta navrhovaná Naděždou by chtěla časem ověřit, jak funguje. Je to asi celkem novinka a nečetl jsem dosud o zkušenostech. Ne že bych přál Naděždě problémy s autem, ale pokud budou, rád si přečtu, jak to dopadlo. Já mám Worldwideinsure na rok za 73 GBP, což je při častějším a delším půjčování auta v zahraničí nejlevnější a osvědčená varianta, i když řešení proplacení spoluúčasti může být zdlouhavé a pracné. Já to ale dosud nemusel podstupovat.

CESTUJI za KAČKU

Tak zrovna v mém okolí znám pár lidí, kteří s externí pojistkou (tou "z domu") řeší zdlouhavě a ve výsledku neúspěšně. Ano, pojištění na místě je nejdražší, ale obvykle nejjednodušší. No a když se na auto skládají 3 a více osob a jedna z nich vyloženě přitahuje defekty a jiné auto jobovky - není co řešit. Za ten klid to prostě stojí.

Připojuji se ke Kačce, také mám rád "pojistky" přímo od půjčovny, byť je to dražší, než s nějakou celoroční pojistkou. Mám k tomu dva důvody:

- půjčovna pak nemá motivaci hledat všechny možné škrábance a poškození

- nechci komunikovat s pojišťovnou a dokládat, všechny možné i nemožné papíry. Většinou se to pak z domova těžko řeší. Nehledě k tomu, že často vracím auto ráno kvůli časnému odletu, klíčky nechávám v kaslíku (půčovna otevírá až po odletu). Jak třeba prokážu, že bylo auto v pořádku, když ho pak někdo poškodí? Fotky vše neřeší.

Je pravda, že když bude stát auto na 3 dny 100EUR bez pojistky a s pojistkou 300EUR, tak raději půjdu do jiné půjčovny, protože se mi nelíbí jejich nefér jednání

Zajímalo by mě, kolik lidí a s jakou úspěšností získali zaplacené škody od pojišťovny? Na papíře to skutečně vyjde lépe, ale jaká je pak realita?

2. nejdražší a zároveň stejně spolehlivá varianta pojištění, která je možná ale jen někdy, je zajistit si stejné pojištění od půjčovny předem při rezervaci na webu půjčovny. To se musí snažit nabídnout konkurenceschopnou cenu a ne jako na místě, že lidi vezmou téměř cokoli, když jim nic moc jiného nezbývá (zvlášť kdyz třeba zjistí, že je třeba kreditka a bez ní jim propadne platba).

Je taky dobré vědět, že pojistka od půjčovny nekryje vše, často ani ty pneumatiky. Tobě je vždy uznali, Katko? Ani jiné pojistky nekryjí vše, ale rozsah může být větší.

Jinak záleží i na dané zemi, jaké jsou tam obvykle praktiky půjčoven, pokud si člověk vybírá ty nejlevnější s podezřele nízkými cenami. Tam je větší riziko problémů a řešení třeba škrábanců, které byly už dříve.

Škoda, že sem nemůžu dát fotku výhledu z restaurace, kde čekám na tajine s marockým salátem a džusem z pomerančů. Zkusím ji upíchnout jinam.

CESTUJI za KAČKU

Ani drahá (dobrá) autopůjčovna není záruka kvality. Já 2x komplikace u Europcar... Jinak bych to shrnula následovně - ať si každej půjčí auto kde chce a s jakým chce pojištění. Každopádně míra rizika stoupá s nízkou cenou, to je víc než jisté :D

Jinak defekty doporučuji v Turecku -) nejlevnější pneu - 250 Kč (to jsem ani neřešila) ;)

Další cestopisy, které napsal CESTUJI za KAČKU

ZÁPADNÍ SAHARA za KAČKU
CESTUJI za KAČKU 2021-10-29T16:24:27+02:00 45 komentářů
Afrika 2021

cíl: OBRATNÍK RAKA, 3 300 km. Hra světel a stínů na líně se přesýpajících písečných dunách, kvílení pouštního větru, atlantický, tyrkysově modrý a naprosto liduprázdný oceánový lem. Země nikoho. Země, která neexistuje. Jedno…

🙏 Praktické
JAK SE SBALIT DO PŘÍRUČÁKU?
CESTUJI za KAČKU 2021-10-10T20:46:22+02:00 90 komentářů
Česká republika 2021

Zrovna to dělám, tak jsem vám to svoje balení sepsala. Hezky nestručně a hezky VINNĚ🍸, jak jste u mě zvyklí .. Zrovna to dělám, a protože mi často na toto téma píšete, tak jsem vám to svoje balení sepsala. Hezky nestručně a hezky VINNĚ, jak jste u mě zvyklí . No a pokud vás napadne ještě něco, co je dobré…

EGYPT za KAČKU
CESTUJI za KAČKU 2021-09-19T19:03:36+02:00 69 komentářů
Egypt 2021

Nemusí to být jen exotika, adrenalin a stále víc neobvyklá destinace pro super otřelé cestovatele. Někdy je i fajn hodit se do pohody u vody a zajet si třeba na "českej Mácháč". A klidně s cestovkou!✌. Brána Afriky a země s tajuplnou historií, datující se k samém počátku lidské civilizace. Vyprahlá pustina s nekonečně rozpálenou Saharou, písečnými dunami, ale také neuvěřitelně životaplnou půdou v…

LIPARSKÉ OSTROVY za KAČKU
CESTUJI za KAČKU 2021-07-28T15:11:44+02:00 95 komentářů
Itálie 2021

Šest Liparských ostrovů ze sedmi a kousek Sicílie za jeden tyden: dechberoucí a neškodné erupce legendární sopky Stromboli, historické centrum Lipari, úžasnej kráter a termální prameny Vulcana, odlehl. Šest Liparských ostrovů ze sedmi a kousek Sicílie za jeden tyden: dechberoucí erupce legendární sopky Stromboli, historické centrum Lipari, úžasnej kráter a termální prameny Vulcana, odlehlé Filicudi…