Cestopis

Cestováním k lepšímu já

Už jako malý jsem byl fascinovaný zeměpisem a zažil jsem svou první velkou cestu do zahraničí, tehdy ještě Škodou 120L, do Dánska.
Cestopis z roku 2016 napsal Michal

Před několika lety jsem společně s rodinou a čtyřmi hafany projel autem větší část západní a jižní Evropy. Teď jsem na to navázal a cestuji po světě. Za velkou část mé současné cestovatelské inspirace vděčím jedné své bývalé přítelkyni, která slušně řečeno cestování a zahraničí neměla vůbec ráda. Jen při pomyšlení na návštěvu např. Španělska se ošívala, protože je to moc daleko, příliš nebezpečné a všichni jsou tam moc opálení. Když tento vztah před třemi lety skončil, vrátil jsem se ke své pravé lásce - cestování.

Po půl roce jsem odjel hledat smysl svého života do Japonska. Projel jsem ho křížem krážem japonským rychlovlakem šinkansenem a vychutnával si místní svátek hanami, kdy všichni obdivují kvetoucí sakury. Během této cesty jsem si ve vlaku do Nikkó našel kamarádku z Thajska. O pár měsíců slovo dalo slovo a jedu navštívit Thajsko.

Sakury v deštivém Nikkó

Dvě hodiny po příletu do Thajska a vyřízení všech nutných formalit se dostávám do centra Bangkoku a při mém prvním setkání s venkovním vzduchem dostávám teplotní facku. Venku je přes 30°C doprovozených velmi vysokou vzdušnou vlhkostí.Thajsko mě téměř ihned uchvacuje svou rozmanitostí a místními příjemnými lidmi. Avšak je celé zahalené do černa. Necelé dva týdny před mým odletem zemřel thajský král Buhmibol Adulyadej vládnoucí zemi celých 70 let.

Večer po příletu jdeme s kamarádkou na večeři, kdy poprvé ochutnávám čerstvé mořské plody. Druhý den vyrážíme směrem na Hua Hin do Mrigadayavan Palace, bývalé královské rezidence postavené v 20. letech 20. století. O den později mě čeká prohlídka Ayutthayi. Ayutthaya je překrásné historické město s kamennými stavbami z 14. století z doby siamského království. Na Ayutthayu dopadl také státní smutek, ale jinak než na Bangkok, kde je mj. Wat Phra Kaew (Královský palác) zavřený. Zdejší památky a chrámy jsou naopakotevřené a neplatí se v nich obvyklé vstupné. Ayutthaya představuje přitom bývala hlavní město království až do roku 1767, kdy bylo zničeno Barmánci.

Plovoucí trh v Ayutthaye

Po víkendu se odpojuji a s Air Asia letím na jih podívat se na zdejší vápencové skály porostlé stromy čnící z vod zálivu Phang Nga.  Tam se snažím zapadnout a na výlet lodí si vezmu žabky. V jeskyni na pobřeží sklouznu a surfuji po skále holou nohou. Vypadá jak krvavý Bill, ale není to nic, co by nespravilo pár náplastí a troška dezinfekce, co se tu dá koupit v každém minimarketu 7/11. Následně se přesouvám na pohádkově krásné ostrovy Phi Phi a s mořem se rozloučím v Krabi na kouzelné Railey Beach.

Vesnice dlouhokrkých lidí pár desítek kilometrů severně od Chiang Mai

Z letiště Krabi letím do Chiang Mai, střediska severní části Thajska, známého svými desítkami chrámů a spoustou sloních kempů v jeho okolí. Ochutnávám tam i místní specialitu v podobě durianové zmrzliny. Vůči ní můj žaludek znatelně protestuje a jsem vážně rád, že se nechal aspoň přemluvit k plánovému letu zpět do Bangkoku. Tam se o pár dní později loučím s kamarádkou i Thajskem a odlétám zpět do Prahy.

Fontána před Modrou mešitou v Istanbulu

Není ale vše zlaté, co se třpytí. V Istanbulu při zpáteční cestě se stanu obětí scamu “Let’s have a drink”, kdy jeho organizátoři následně po nebohém turistovi chtějí i několik set dolarů za jedno pivo. Se štěstím vyváznu, když sprintem naskočím do okolo projíždějícího taxíku a říkám řidiči “go go” a ujíždím jako v pravé nefalšované Bondovce. V každém případě díky cestování jsem objevil své já a nalezl mnoho nových přátel.

„V roce, kdy jsem byl poprvé v Thajsku, jsem končil s 15 lety za rok. Loni jsem se dostal na 45 letů a letos během prvního půlroku mě jich čeká třicítka. Jsem zvědavý, kdy se to zastaví...“

Víc příběhů a nálož fotek naleznete na mém blogu (https://michal-na-cestach.blogspot.com) nebo Facebooku (https://www.facebook.com/michalnacestach/).

Zážitky pro tebe sepsal Michal

25. 03. 2019, poslední aktualizace 2019-03-27T12:54:36+01:00

Michal žije v České republice a procestoval 56 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 3 roky, napsal pro tebe 2 cestopisy . Má své stránky http://michal-na-cestach.blogspot.cz/.