1. Cestopisy
  2. Střední Amerika
  3. GRÓNSKO za KAČKU

GRÓNSKO za KAČKU

Snila jsem o Grónsku, letěla do střední Ameriky...
Avatar uživatele
Cestopis z roku 2020 napsala Kateřina Ostrá
Avatar uživatele

Zážitky pro tebe sepsala Kateřina Ostrá

02. 04. 2020, poslední aktualizace 2020-06-18T19:27:52+02:00

Kateřina Ostrá a procestovala 36 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 1 rok, napsala pro tebe 47 cestopisů . Má své stránky https://www.cestujizakacku.cz/.

Máš taky co říct? Napiš svůj cestopis na Cestujlevne.com

Krásné cestopisy bez znalosti
a nutnosti programování

Zaručená čtenost u cílové
skupiny z řad cestovatelů

Staneš se plnohodnotným
členem komunity

Poděl se o ně se svým prvním cestopisem ve světě cestovatelů na Cestujlevne.com.
Vytvoř si cestovatelský profil a staň se součástí komunity.

Vytvořit cestovatelský profil

172 komentářů

Komentuj, hodnoť nebo se na cokoliv zeptej.

Avatar uživatele sojkafrantisek
sojkafrantisek

Fakt zajímavé čtení, Katko, muselo to být náročné. A kdy dopíšeš klasický cestopis z tohoto výletu?

I ten úvod o tom Grónsku to je hodně zajímavý nápad, ten trek, to by mě lákalo zažít... . Stan tundra, nikde nikdo, ale to už chce trochu odvahu.

Každopádně ti fandím.

před 5 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Fakt díky, Sojko 😊 Hlavně za ocenění kousku Grónska ve Střední Americe 💛

Stav prací se má následovně: Nikaragua je hotová, Kostarika ve výrobě. "Trošku" mě zlobily technické komplikace... , ale prý mám problémy s nahráváním CESTOPISŮ jen já 🙈🙃, takže to byl asi zásah vyšší moci.. 😉

Přidat odpověď
před 5 měs
padrino11

https://www.jaknaletenky.cz/dva-...lipin.html

Informace z konkurenčního serveru, ale je tam krásně vidět, jak zmatená rozhodnutí úřadů a složitá geografie dokáží vše zkomplikovat.

před 5 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Ten Boženky, pardon Navaji cestopis jsem již včera někde zachytila, ale ty Filipíny čtu poprvé.. Super sepsáno! Vybavila se mi spousta obdobných situací (Tweet ministra zahr. věcí a upnutí se na jeho slova, zavírání restaurací, obchodů - až po odmítnutí ubytovat nás...), taky stejných myšlenkových pochodů a hlavně rozhodnutí pod tlakem okolností, které člověk dělal a tak nějak věřil, že nebude litovat. Mám obrovskou radost, že i oni měli velkou pomoc v ambasádě a jsem opravdu pyšná na fakt, že ty naše české ambasády po celém světě fungují stejně skvěle! Hlavně, že jsou v pořádku doma!

Jo a těší mě, že problém s nekonečným slohem nemám sama :D

Přidat odpověď
před 5 měs
padrino11

Tak do Nikaragui koronavir ještě nedorazil.

https://www.idnes.cz/sport/ostat...sporty_par

před 5 měs
Avatar uživatele
Martin V

Teda, nejvíc mě na tom článku překvapilo, jak moc se Ortega, od těch dob, co jsem ho vídával v 100+1 za komoušů, změnil.

před 5 měs
padrino11

Tohle je jen fotka, když jsem tam před dvěma lety byl, tak měl v centru Managui neon na kterém měl baret rudou hvězdou. Hledal jsem tu fotku, a zjistil, že to není on, ale Hugo Chávez.

před 5 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá
  • Přidal se před rokem
  • Napsal 809 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-04-16T00:08:16+02:00)

...tak asi se řídí heslem “kdo si hraje, nezlobí”... 🙈🙈😂 Já vím, tohle není legrace, na druhou stranu - mohu osobně potvrdit, že v Nikaragui koronavirus “neexistuje”. Neřeší jej. Na toto tam prostě není “prostor”.

O to brutálnější je překročení hranic do sousední Kostariky a ze světa “koronaklidu” vpád do světa “koronaviru”... Pro mě nezapomenutelný den. Den 0 s chrchlajícím autobusem, úsměvem každého od ucha k uchu a nohou na noze kohosi v autobusu a pak den 1, tedy o 500 metrů dál, autobus, kde si každej nanese porci dezinfekce na ruce, natře všechny plochy svého těla, pak kapesníček, kapesníčkem svoje sedadlo a všechno, čeho se může chytnout a s úsměvem a noblesou usednou. No a řidič v gumových rukavicích vydezinfikuje volant, šaltrpáku a vůbec ...ta vůně dezinfekce už bude navždy s Kostarikou spojená... Přijedeme do první restaurace a všude cedulky Covid - postupy jak mýt ruce, jak u stolu bezpečně sedět… Oddělaná polovina židlí tak, aby byli lidé u stolu co nejdál od sebe. V každé televizi valí korona BBC. Jediný rozdíl oproti ČR je ten, že se u těch zpráv místní lidé chovají, jako by to neslyšeli. Naprosto žádná panika. Nikdo o tom nemluví - není o čem. Prostě si u těch TV záběrů, kde v San Jose narychlo montují kyslíkové rozvody v nemocnici, vaří, zpívají si, tančí. Prostě se dezinfikují, sedí u stolu proti sobě místo vedle sebe a čekají, až to pomine. Tečka

před 5 měs
Avatar uživatele Libor_S
Libor_S

Tomuto apokalyptickému popisu dezinfikování říkáš "naprosto žádná panika"? Že by si někdo dezinfikoval něco jiného než ruce jsem osobně ani neviděl (max. párkrát ve zprávách a osobně ty ruce jen jednou u vstupu do metra) a vůni dezinfekce jsem nikde nezaznamenal.

před 5 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Libore opravdu žádná panika. V Nikaragui viz článek Padrina a v Kostarice - fakt si natírali dezinfekcí každý kousek kůže (ruce až k rukávu, krk, nohy), ale vůbec mi nepřišlo, že by tam panoval stres a panika. Vím, že to zní jako paradox a těžko se mi to popisuje, ale pro ně to tam vůbec nebylo téma, a to ani v době, kdy ubylo turistů, jejich hlavního zdroje obživy. Taky mě překvapilo, že měli poměrně brzo (16/3) všude našroubované dávkovače na dezinfekci. A když říkám všude, tak tím myslím opravdu každých 100 kroků, v každém autobuse u vchodu i východu, v každém společném prostoru, v každém zaplivaném bufetu..

Přidat odpověď
před 5 měs
Avatar uživatele Libor_S
Libor_S

Katko, díval jsem se na informace o ACT a přečetl jsem si nějaké cestopisy, tak bych dodal, že nepočítáš ještě s dopravou z Kangerlussuaq k ledovci, kam vede 37 km stezka sjízdná pro horská kola (lze půjčit za 330 DKK na dva dny) nebo se dá jet turistickým terénním busem za 625 DKK. Při velkém štěstí by se mohlo dát stopnout auto s vědci. Pak je to ještě pár km k ledovci. Dá se jít i pěšky po této stezce nebo volným terénem bez cest, ale to už by znamenalo ujít kromě 165-180 km na ACT ještě min. 2x40 km.

Určitě si vem na takto dlouhý trek vařič a kup si plynovou kartuši (malá tam stojí asi 50 DKK). Na hmotnosti naopak ušetříš, protože si můžeš vzít jídlo, které uvařením nabyde (netaháš vodu v jídle, té je tam dost). Plyn váží 230-250 g (koncem cesty klesá k nule), prázdná kartuše 150 g, vařič taky kolem 150 g (nějaký ešus asi budeš mít stejně). Při úsporném vaření vydrží i na víc než týden pro jednoho včetně ranního čaje nebo kafe. Pro dva to chce větší kartuši nebo 2 malé.

Hlavně ale toho jídla, která jsi vyjmenovala, by ses za pár dní přejedla a nesnášela ho. To je dobré na oběd nebo jako doplněk normálnějšího jídla. Kamarádka si na svůj první trek v bulharských horách bez vařiče vzala na doporučení někoho s treky nezkušeného, ať si vezme, co jí chutná, samé sladkosti a za pár dní to nemohla jíst. Na plachetnici jsme měli od sponzora proteinové tyčinky a nebyl o ně zájem po pár dnech ani na svačinu. Odpoledne se budeš těšit, až si večer uvaříš třeba jen obyčejnou čínskou nudlovou polévku nebo bramborovou kaši z pytlíku, které bys doma nejedla. A k tomu už to sušené maso bude dobré. Při ranních teplotách pár stupňů nad nulou nebo někdy i pod nulou se teplý nápoj bude hodit.

před 6 měs
Michal

Doplním k čínským polévkám - těch budeš mít po dvou dnech taky plné zuby ;)

před 6 měs
Avatar uživatele Libor_S
Libor_S

Ja se jim vyhybam a dam si radeji pohanku, ktera je taky rychle. Lidi je bezne ji a je to furt lepsi nez to, co planuje. Chce to samozrejme prostridat. Jednalo by se jen o veceri, tak treba kazdou treti by to slo. Na rano je dobra treba ovesna kase. Ja si nekdy treba zaleju muesli casti caje nebo kafe, abych to urychlil.

před 6 měs
Avatar uživatele eremi
eremi
  • Přidal se před 5 lety
  • Napsal 586 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-04-07T18:11:02+02:00)

Mě by reálně zajímalo,jestli Katerina přemýšlela nad tím,že když ji v rámci tohoto treku odejdou kolena,který,jak sama říkala,má v háji,že se ten výlet může zásadně prodražit,pokud nepůjde rovnou o zdraví.Tim spíš,že to chce jít sama,což obecně není kdekoliv na horách nebo v přírodě mimo civilizaci dobrej nápad (byt osobne pro to mam urcite pochopeni,protoze nekolik treku jsem absolvoval taky sam,ale rozhodně ne takhle úplně mimo civilizaci) a stačí jakýkoliv problém,např. zvrtnuty kotník,aby se z něj stal problém zásadní. Navíc bez znalosti angličtiny,tedy rovněž problém s privolanim pomocí.

před 6 měs
Avatar uživatele Brouk
Brouk

Já bych jenom upozornil na možné problémy při sjednávání cestovního pojištění. Vloni jsem řešil Špicberky a nebylo to vůbec jednoduché. Spousta pojišťoven nepojišťuje..... ( Odlehlé, nepojistitelné území...)

před 6 měs
Avatar uživatele Ahmad Masúd
Ahmad Masúd

Navajo, to je esenciální Darwinismus, tady není co obalovat...

před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá
  • Přidal se před rokem
  • Napsal 809 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-04-07T19:36:02+02:00)

Libore, nezklamal jsi. Věděla jsem, že zareaguješ a taky, že to nebude kopa osobních útoků, dedukcí a nesmyslů, ale konstruktivní rady. Takže děkuji. K tvým podnětům - s tou s dopravou z Kangerlussuaq k ledovci počítám, ale již jsem nakontaktovala nějaké cestovatele a vím, že ten auto stop je tam opravdu hodně rozšířená záležitost a tak nějak věřím, že se tam neztratím ;) Kdyby to neklaplo, hned v příletové hale je na nástěnce telefonní číslo na taxikáře, který se právě tímto živí. To číslo už mám dávno uložené :) Zajímavostí je to, že se tím odvozem živí už několik let jeden jediný člověk. Přišlo mi to milé. Tu cestu si plánuji na 14 dní, takže i varianta přidat 80 km je pro mě možností.

Co se týká toho vařiče a plynové kartuše, tak zde jsem opravdu stále ve fázi zjišťování informací. Rozumné je to, co jsi zmínil - tedy že potraviny pro tyto účely jsou podstatně lehčí než klasická tuhá (sušená) strava a že po smíchání s vodou zvětší svůj objem. To samozřejmě vím a je to právě jeden z těch argumentů PRO vařič. Druhý je zmíněná pestrost a těšení se rituál zvaný teplé jídlo, ne jednotvárné a třetí výhodou je káva, kterou mám moc ráda a třeba jen představa hrníčku po probuzení, hned vedle stanu a s výhledem na to vše, co jsem si zatím prolezla virtuálně - to je pro mě naprostý sen! (Samozřejmě sklenička Pálavy by bodla taky :D ) Pokud se přikloním k vaření, kartuši bych vzala jednu, protože je na ACT tradicí nechávat v kabinách (boudách po cestě) téměř prázdné kartuše nebo ty, u kterých se jejich nosiči shodnou, že jsou již zbytečnou zátěží, pro případné využití dalšími lidmi. Přijde mi to jako krásný zvyk, zejména s ohledem na cestovatele sólisty.. Co se týká mého, zatím stále ještě odhodlaní se "svého hrnku kávy" vzdát, je tím, co mě k této myšlence naklání i to, že by mi redukce mé váhy neuškodila, že mám v tomto směru vyzkoušený dril, kdy sušené plody a jednotvárnou nekalorickou stravu jím v rámci svého celoživotního boje s nadváhou a nikdy se mi nic nezhnusilo (naopak). Další plus je zmíněná váha vařiče a kartuše a možná stojí za zmínku i fakt, že jsem chomták, kterej je schopen rozbít i ten vařič. I když tím opět nahraji na smeč všem chytrolínům, prostě to tak je. Na rovinu. Tohle ale ještě definitivně rozhodnuté nemám a proto ti děkuji za cenné rady, určitě to vezmu v potaz při finálním rozhodnutí. Ještě k té vodě - mám podrobnou mapu pitných zdrojů, tohle asi zvládnu.

Co se týká rozhodnutí zda sama nebo s někým - je to moje volba. Počítám v tomto případě s větší finanční jistinou, ostatně jako na každé ze svých cest. Obvykle mám jištění z domu dopředu zabezpečené, stejně tak kvalitní cestovní pojištění a v neposlední řadě ne malý obnos hotovosti, který stále vozím jako depozit pro případ kdyby náhodou. Chtěla bych zde říci, že vybojovat si tuto cestu o samotě nebylo ani pro mě lehké a že s tím mé nejbližší okolí pořád bojuje. To úplně nejbližší je možná i rádo, že se teď moje cesta nedobrovolně posunula. Na druhou stranu mě respektují a taky znají. Znají znamená, že když se pro něco rozhodnu, nejede přes to vlak a jakékoli vymlouvání je naprostým mrháním energie. Znají mě ale také v řadě ne zcela jednoduchých životních situacích, které se v mých cestopisech nezmiňují, ale jsou, kde jsem si musela mnohdy na samé dno sáhnout a zatím vždy dokázala i na ty ne úplně stoprocentní kolena se zase postavit. O kolena mám strach, to v každém případě. Už cesta centrální Amerikou pro mě byla malým tréninkem, protože jsem si tentokrát krosnu naplnila naprostými kravinami a nenechala ji nikde ani vteřinu ležet, pokud to nebylo ubytování. Stejně tak jsem plánovala tento trénink před cestou samotnou, a to s postupným přibíráním zátěže. Opravdu nejsem blázen, co by v mém stavu místo kabelky do práce vzal ze dne na den 15 - 18 kg krosnu na záda a šel s ní na trek v délce 12 dní s 20 km denně. To jsou odpovědi k tobě, Eremi. Na ACT přepraví letadlo vždy několik lidí, nikdy ne jednoho člověka. I když tito lidé rozdělí svoje cesty už tím, že zahájí svůj trek v různém rozložení osob ze dvou možných směrů, přesto jdou cestu stejnou. To znamená, že se potkávají. A stejně jako jinde na horách nebo na podobných trailech, tak i zde se pozdraví, zeptají, zda je vše v pořádku, ev. si pomůžou. Také řada z nich využívá zmíněných 9 kabin k přenocování, což primárně plánuji i já, takže právě ty kabiny jsou místem možné pomoci, kdyby bylo opravdu zle. S angličtinou bojuji, to ví celej "cestujlevně svět", ale pravda je, že za těch pět intenzivnějšího cestování si už i já zavolám bytnému, když nemůžu najít ubytování dle souřadnic na bookingu, domluvím v nemocnici na Bali, když mi skončí trny kaktusu v holeni, zařídím si refundaci letenek, když mi z Thajska zruší let a také si povykládám s iránským plastickým chirurgem cestou na Kubu. Jinými slovy - jsem pasivní angličtinář. Ne dobrej, ne školou připravenej, ale cestami myslím dostatečně i na Grónsko. Takže to celé v součtu není zase taková bláhovost a nezodpovědnost, jak to na první pohled vypadá.

Mojí největší obavou jsou dvě věci. Tou první je hmyz, resp. komáři, kterých je tam v létě milion a já jsem alergik na epipenu. Tou druhou obavou je 12 dní sama se sebou..

Ale i přes to všechno - moje obavy, moje kolena, možnou zimu, ne úplně letenky za Kačku, jednostrannou stravu a dokonce i absenci vína - tahle cesta je pro mě výzva a splněný sen současně. Těším se na ni.

před 6 měs
Avatar uživatele
mirjur

A na kdy to tedy plánuješ? Na příští rok? Nebo mi něco uniklo?

před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Měla jsem v plánu odlet okolo 7.8.2020 tři časové varianty), letenky jsem chtěla koupit po návratu z Kostariky...

Takže se uvidí, co bude. Poletím hned, jak to bude reálné, ale musí to být červenec nebo srpen.

Proto mě ten výhled z okna tak dojal..

před 6 měs
Avatar uživatele floodland
floodland

Navajo, kašlete na to, tato slečna to stejně nikdy nepochopí.

před 6 měs
Avatar uživatele Jakub
Jakub

@Navaja, byli tři...

před 6 měs
Avatar uživatele Libor_S
Libor_S

Podle fotek nevypadáš, že bys potřebovala zhubnout. Na takovém treku s omezeným jídlem v chladnějším počasí zhubneš stejně. Plynový vařič je odolný. Neslyšel jsem ani nečetl, že by ho někdo někdy rozbil.

Komáři asi v srpnu už nebudou ve velké míře. Stačí studenější noci a většina zemře. Na Aljašce jsme měli málo komárů už koncem července, když týden před tím jich ještě prý bylo kvanta (říkal mi to řidič busu i že je to kvůli studeným nocím). Jistější je v tomto druhá půlka srpna.

ACT chodilo ročně v posledních letech asi 1300 lidí, většina od půlky června do začátku září a nejvíc v červenci a v srpnu. Denní průměr (těch, co z jednoho z konců ten den vystartují) v těchto měsících odhaduju na 16 lidí, takže sama tam nebudeš. Myslím, že by bylo jednodušší být sám/sama na Bali atd. (s plno lidmi okolo, ale bez komunikace s nimi, pokud člověk nechce), protože tam si každý hledí svého, ale na takovém treku bude v chatách nebo ve stanech poblíž nich plno lidí, z nichž mnozí si rádi popovídají a třeba se domluvíte na chůzi spolu v dalších dnech. Na samotu, pokud bys ji chtěla (doporučuju aspoň jednou zkusit), by to chtělo vybírat místa pro stan daleko od chat. Pokud to půjde letos, jistě bude lidí méně. Tady zrovna někdo má (měl) pečlivě naplánovaný sólo trek na srpen 2020: https://omakas.es/arctic-circle-...greenland/

@Navaja: Máte informace, že by v Grónsku řádila kosovská mafie obchodující s orgány?

před 6 měs
Avatar uživatele Tonda 2
Tonda 2

Už jsem sám na pár místech byl a sám něco i šel. Podle cestopisů, které tady napsala, má nadšení, odhodlání a je pozitivní, a to je podle mě základ, takže já ji věřím, že na to má.

Když jde člověk sám, je to takový způsob meditace a vyčištění hlavy. Takže za mě dobrý.

Možná bych akorát zkusil předtím ještě něco menšího a podobného, kde bude přechod třeba 4-7 dnů.

Ale rozhodně bych s nenechal odradit a ten sen s tím Grónskem si splnil.

před 6 měs
Avatar uživatele Libor_S
Libor_S

Trénink se zátěží Katka plánuje. Už jen kvůli otestování kolen to bude potřeba.

před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Libore ještě jednou díky. ..

Jinak k dotazu směrem k Navaja bych se možná připojila (jestli má k informaci, že v Grónsku řádí mafie s orgány, nějaké info, které já nemám), ale nepřidám. Stejně by odpověď do rána smazala stejně jako včera :D Až se divím, že ještě nesmazala ty DVA turisty :D (Jakub +1)

Tondo - jak řekl Libor. Popsala jsem plánovaný "trénink", rozhodně nehodlám realizovat žádné zbrklosti. A jak správně říkáš - Grónsko vnímám jako vyčištění hlavy. Už teď, v mých představách, tak působí..

před 6 měs
Avatar uživatele
Milan V

Kateřino..ad komáři, kterých se bojíte. Kupte si před cestou klobouk s moskytiérou...ne, že by to problém úplně řešilo, ale nebude Vám to lítat do obličeje. Já jsem v Grónsku nezažil komáry, ale muchničky (anglicky midges), které spíš než štípou létají do očí, uší, úst..neuvěřitelná otrava. Ten klobouk s jemnou sítí před obličejem je řešení, ale mě v tom například dělalo problémy chodit, mít tu síť neustále před očima..

Jinak ACT jsem nešel, ani by mě to osobně nebavilo, jen pár menších treků v okolí Nuuku a Ilulisaatu

před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Milaně děkuji! Moskytiéru ala Pampalini asi opravdu budu muset pořídit (a nosit), s tím jsem srozuměna :) Ale také se obávám, že skončí coby pomůcka pro další cestovatele za mnou, a to hned v některé z prvních boud...

ACT je pro mě výzva, hlavně se těším na Russelův ledovec a jezero Innajuattoq. Co se týká Grónska - určitě bych ráda přidala do svého itineráře i další místa ( Ilulisaatu - fjord Icefjord, verlyby..., ale i Nuuk), nicméně uvidím, co můj čas a zbylý rozpočet dovolí. Popravdě jsem původně nepočítala s ničím víc než s ACT, ale pokud mi prodejci letenek vrátí za všechny mé zrušené lety 2020 peníze, tak je fakt, že by mi mohlo zůstat i na ostrov Disko :)

před 6 měs
Avatar uživatele floodland
floodland

S vrácením peněz bych moc nepočítal. Spíš s kreditem, který bude u dané společnosti potřeba do roka utratit.

před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Zatím se mi sešlo 9 tis. Není to teda na Disko ostrov, ale opravdu mi zatím všechny peníze za již zrušené lety přišly do 5ti dnů od zrušení každého z letů na můj účet.

před 6 měs
Avatar uživatele floodland
floodland

Takže se repatriace vlastně vyplatila...

před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Tak to v žádném případě. V rácené peníze jsou za letenky od nízkonákladovek v termínu 4 - 6/2020. Další lety mám 7 - 9/2020 a i zde neočekávám jejich realizaci.

Stran repatriačního letu nemám od SA nárok na žádnou finanční kompenzaci, ani nevím, zda let v pozdějším termínu kam mě přesměrovali, proběhl. V případě, že by mi za tento let/ nelet přišla jakákoliv částka, rozhodně si ji nenechám, ale najdu způsob, jak ji vrátit na hromadu, ze které jsou repatriční lety hrazeny. Myslela jsem si, do této chvíle, že by toto udělal každý normální člověk, ale po tvém komentáři si říkám, že jestli takto přemýšlí běžný člověk, pak je to s námi lidmi fakt špatný. Kousek sebereflexe by ti neškodil. Ale na druhou stranu - za anonymní profil s plnou pusou hloupých řečí vlastně sebereflexe ani není potřeba . Tak hnij dál, když tě to těší :)

před 6 měs
Avatar uživatele floodland
floodland

Zřejmě nejsi nejostřejší tužka v penále. Reagoval jsem na tvoji větu, že ti doposud přišly peníze za všechny zrušené lety. Takže o moji sebereflexi se nestarej.

před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Máš pravdu, naformulovala jsem to špatně a na ten komentář sama nahrála. Omlouvám se.

před 6 měs
Avatar uživatele Brouk
Brouk

Jenom dotaz k vráceným penězům za lety duben - červen ? Myslel jsem, že musí dojít k faktickému zrušení letu pro vrácení peněz. V termínu před odletem jsem se zatím setkal pouze s možností posunutí( Ryanair), případně i změny trasy ( EZY). Vám už někdo vrátil za červen ??

před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Vrátil mi vše Ryanair, a to za lety Libanon, Malta, Sardinie (poslední byl na zlomu měsíce 5/6).

Dále mám od Ryanair let až v září, ten ještě drží.

Další letenky, které očekávám, že padnou, jsou všechny od Wizz. Tam teda zatím nic neruší, jen posunují časy, které vždy akceptuji. Zde mám první letenku až začátkem května do Petrohradu, v půlce května do Kutaisi a pak ještě dvě další.

před 6 měs
Avatar uživatele Brouk
Brouk

Děkuji za odpověď, mám Ryanair ( Jerevan) na polovinu května a vyčkávám, až to zruší. Nevím, jak se teď dostat na refund.

U EZY v březnu jsem nejprve posunul a změnil destinaci na září a nyní po zveřejnění zimního řádu vrátil na původní destinaci na březen 21. Ještě mne čeká Air Malta v září. No, uvidíme . Benelux ( 3 nejvyšší vrcholy) v červenci jsem už v tichosti odepsal ( autem) a sezonu zatím pojistil snad odlehlým koutem v jižních Čechách a podobné místo ve východních Krkonoších...

Po Grónsku jsem v minulosti pokukoval, ale nějak to nevyšlo. Na severu mám Island, Laponsko ( ve Finsku) a 2x Špicberky. Držím palce, ať Vám to vyjde.

před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Špicberky i Laponsko lehounce závidím! Viděla jsem fotky a slyšela vyprávění kamaráda.... Tahle místa jsou SEN! Buď rád, že máš na co vzpomínat! Já teď vlastně ničím jiným, než vzpomínkami na cesty (njn, karanténa :) ) nežiju... Ale bude líp, věřím tomu! A jak zde už několikrát trefně padlo - i cesty do "blbého" Chorvatska si budeme víc vážit....

Ty zrušené lety mě moc mrzí! Já se s těmi svými smířila, ale i tak to na mě padá. Zrovna dnes jsem měla být první den v Libanonu....Už bych měla za sebou letištní salonek ve Vídni, let, půjčené auto a po prohlídce Džajty bychom touhle dobou srkali nějaké dobré vínko v Byblosu a těšili se, co přinese zítřejší den...

Když jsem hodně naivní optimista, říkám si, že třeba v červenci Kosovo..? Ale popravdě, budu líbat letištní halu, když vyjde v září Oděsa nebo alespoň v říjnu Podgorica...

Jinak jižní Čechy miluju, byla jsem tam na vodě a do dnes vzpomínám. A doporučuji jižní Moravu - Mikulov, Zaječí, ...Tam se letos chystám já. Ostatně jako každý rok. No a krásně je i na Sněžce... Navíc jen jeden krůček....

před 6 měs
Avatar uživatele Ahmad Masúd
Ahmad Masúd

Nééé, mě to nedá. Fakt ne.

Jen tak mimochodem, co chcete dělat v červenci v Kosovu (pokud účelem není slaboduché odškrtnutí si další položky na seznamu, zase až tak hluboko nejspíš nejste)? Bude tam vedro jako prase, chlast tam moc neletí... Jako chápal bych, pokud byste tam začala nějakou cvičnou tůru na ten přechod Grónska, ale jinak fakt nevím. Ne, že by to nebyla zajímavá země, ale pokud chcete přežít Grónsko, tak předpokládám dáte nějaký volný čas delším náročnějším pochodům a ty se dají realizovat jinde, efektivněji a asi i zajímavěji.

Tentýž dotaz se dá vlastně položit i k Černé Hoře. V říjnu tam sice může být skvěle (ale nemusí), ale moře už na velký smočení nebude.

Navajo, knihu jsem nečetl, ale je to fikce a autor není spisovatel, čili jako beletrie to bdue nejspíš stát za vyliž zadel a dokumentárně k ničemu.

před 6 měs
Avatar uživatele
Martin V

Ahmade ty se ptáš co dělat v Černé Hoře v říjnu? Už jenom kvůli tomu, co je na kopci Goražde nad Kotorem, se vyplatí tam letět. A takových míst, s naší historií spojených, jsou tam desítky. 😉

před 6 měs
Avatar uživatele Ahmad Masúd
Ahmad Masúd

Já se neptal co tam dělat v říjnu. Ptal jsem se co tam chce dělat Kateřina Ostrá.

(porucha funkčního čtení jako vyšitá)

před 6 měs
Avatar uživatele
Martin V

A myslíš, že Kateřina o nich neví? V každém (skoro) svém cestopise nějaké takové místo navštíví, tak proč by měla být toto výjimka?

před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Ahmad v mých cestopisech hledá pouze shnilé banány ;)

Jinak když pominu konkrétní cíle, kterými nebudu Ahmada omračovat (protože co nestojí desetitisíce, nemá v jeho očích skutečnou hodnotu :D ), tak ano, i Kosovo je do určité míry součást "grónského tréninkového plánu" ;)

před 6 měs
Avatar uživatele Ahmad Masúd
Ahmad Masúd

Takže budete chodit po horách, no dobrá, to už by nemusel být TR ve stylu CTRT+C + CTRL+V z netu.

před 6 měs
Avatar uživatele floodland
floodland

Navajo, vy si zase koledujete :) Paní Kateřina dovede být ostrá...

před 6 měs
Avatar uživatele Ahmad Masúd
Ahmad Masúd

No, jak kdo. Já jsem doma za 100 a není to špatné (výpadek cestování mi naopak generuje solidní úspory a benzín za 23 taky nemá chybu... ).

Druhá věc je, že s létem a teplem klidně může (ale nemusí) infekce rychle ustoupit a mohou platit jiné karanténní podmínky.

Fakt je, že Balkán na 2 - 3 dny tuctového eurovíkendu moc význam nemá, zvlášť když se někdo chce připravovat na náročnou turistiku. To chce týden v horách, přejít pohoří, nést zásoby na zádech a prověřit co tělo dá. Za dva tři dny vyzkouším leda nějaký výstup na horu a dolů, což je nedostačující.

před 6 měs
Avatar uživatele Libor_S
Libor_S
  • Přidal se před 4 lety
  • Napsal 489 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-04-09T18:59:48+02:00)

@Navaja: Katka napsala o kousek výše "Další lety mám 7 - 9/2020 a i zde neočekávám jejich realizaci." To se týká i letu do Kosova a Grónska.

@Ahmad: Jasně že přechod hor na týden se zásobami by byl lepší, ale i 3 dny chození po horách dost pomůže a asi to nebude jediná příprava. Po takových 3 dnech může být netrénovaný člověk stejně tak unavený, že i na tom přechodu by si musel dát volný den. Může si i naložit větší zátěž, než by potřebovala na 3 dny. I za 1 den se dá ujít několikanásobně větší převýšení, než pak bude celkově na 200 km v poměrně rovinatém terénu Grónska.

před 6 měs
Avatar uživatele Ahmad Masúd
Ahmad Masúd

Nojo, to je vlastně pravda... Pak už nemám vůbec žádných otázek, to je asi nejsprávnější odpověď.

před 6 měs
Avatar uživatele Ahmad Masúd
Ahmad Masúd

@Libor_s: Tak samozřejmě, tohle se dá de facto "natrénovat" i pár hodin z ČR autem v Alpách.

Ale bez týdenního přechodu nějakých opravdu opuštěných hor bych se do Grónska fakt nepouštěl. Jsem věkově +- stejně jako KO a už to zdaleka není jako ve dvaceti. Ne, že by se to nedalo, ale ... viz. Navaja, taky mám děti a závazky k okolí.

před 6 měs
Avatar uživatele Libor_S
Libor_S
  • Přidal se před 4 lety
  • Napsal 489 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-04-09T19:22:07+02:00)

Na takovéto několikadenní túry klidně stačí i přechod českých hor. Je fakt, že u Katky by to chtělo ten týden se zátěží kvůli vyzkoušení kolen. A na to jsou i lepší české hory (nebo nižší slovenské), které mají méně prudké svahy oproti mnohým jiným horám tj. terén podobnější Grónsku. Sám nemám zkušenost se špatnými koleny, ale dovedu si představit, že už 1. den se zátěží ve strmých horách zabrání pokračování tréninku na několik dalších dní.

před 6 měs
Avatar uživatele Ahmad Masúd
Ahmad Masúd

U nás dáte maximálně Krkonoše za 3 - 4 dny a pak sice můžete pokračovat do orlických nebo jizerských, ale furt to není ono. To chce tak kolem 2000 m.n.n. s s tím spojený - vichr, nemožnost spaní jinde než v provizoriu a jestli paní nebo slečna nechce tahat vařič, tak týden o studeným jídlu. U nás je furt jistota, že za pár hodin slezete dolů do civilizace.

Já mám kolena lehce jetý, ale to není přece zdaleka jen o nich - řadu lidí chytnou záda, protože prostě z kanclů nemají svalstvo na delší nošení zátěže, jiný zase jiný klouby apod.

před 6 měs
Avatar uživatele
mirjur

Doporučil bych přechod Šumavy natěžko. Je tam daleko vyšší šance na drsnější podmínky než kdekoliv jinde u nás, což je v tomto případě žádoucí, a převýšení tam jsou malá, takže kolena nebudou tak trpět. Jak píše Libor, vyšší hory bych určitě nezkoušel, zejména ne s 20kg zátěží, to by mohl být i jen jeden sestup konečnou. A zas tu zátěž by taky bylo fajn potrénovat, aspoň 3 dny v kuse. Takže z tohoto pohledu ta Šumava mi přijde příhodná. Vlastně i Vysočina by určitě splnila účel. Zpátky na čundr! :-)

před 6 měs
Avatar uživatele Tonda 2
Tonda 2

@Ahmad Masúd, zrovna to Kosovo, je pro styl cestování Katky úplně v pohodě, já byl třeba v červnu, Prizren-Priština je cca 90km, maršutkou za pár peněz, Priština-Peje taky tak, nebo vlakem, všude levně, v pohodě se to dá za prodloužený víkend realizovat. A jinak tu atrofii svalstva ze sezení v kanceláři, to máš pravdu, s tím bojujeme v téhle věkové skupině už všichni :-)

@Brouk já byl zase dvakrát v Laponsku ve Finsku a jednou na Špicberkách, ten ACT v Grónsku jsem vůbec neznal a vlastně díky Katce jsme na něj poměrně naladil a něco si o něm přečetl, nejsou to žádné velké kopce, je to spíše o odlehlosti, počasí, samotě, bude to hlavně o vytrvalosti a psychice.

@ Katka, tak každopádně přeji ať ti ten ACT vyjde, pokud ne letos, tak třeba příští rok.

Já mám k horám a trekům přístup takový, že je to hlavně o vůli, vždyť je to jen chůze, je to jeden z nejvíce přirozených pohybů člověka a přece to nejsou závody, jdu svým tempem....samozřejmě je dobré, pokud člověk třeba nachodí (naběhá) nějaké objemy. Hlavně bych nezapomněl si dobře vyzkoušet výbavu ( boty, batoh, spacák...)

@Navaja

Balkán je hezký, to by v pozdním létě mohlo už klapnout, Pirin jsme měli několikrát v plánu, ale zatím nevyšel, ale nějak nechápu, že téměř v každém příspěvku do té Katky tak ryješ, vy se znáte osobně, či co?

před 6 měs
Avatar uživatele Brouk
Brouk

@Tonda2

Naprostý souhlas o významu vůle. Před mnoha !!!! lety jsem šel z Lužických hor do Tatranské Lomnice (735km) a vůle byla potřeba každý den.

Přidat odpověď
před 6 měs
Avatar uživatele Miroslav Šimeček
Miroslav Šimeček

Super příspěvek a obdivuji jak jste to zvládli! A díky za čas, který věnujete psaním Vašich cestopisu.

před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Děkuji!

Přidat odpověď
před 6 měs
Krakonoš

Já se pozitivnímu hodnocení od Jiřího nedivím, je to napsané hezky a jako všechny cestopisy od Kačky to má vtip, cit, i sílu..a taky to muselo stát hodiny a hodiny času. Akorát nevím, proč Jiří nejí chleba.

Když se nad tím zamýšlím, tak i já nabízím Kačce svůj doprovod na ACT, mám sice zkušenosti spíše s českými lesy, nikoli s arktickou tundrou, ale dokážu být zábavným a jistě i užitečným společníkem. Navíc jsem schopen obstarat kvalitní a pořádný stan ( samozřejmě v nějaké trendy barvě), no a sojku nechám doma, ať mám volná ramena na batoh.

Piš dále, Kačko!

před 6 měs
Avatar uživatele
mirjur

Tak to je jasné... :-)

před 6 měs
Avatar uživatele Jakub
Jakub

Vemte s sebou Trautenberka, Anče, Kubu a Hajného. Uvidíme, kdo následně napíše lepší cestopis :)

před 6 měs
Krakonoš

Jakube, Trautenberk je zlý člověk, to určitě víš, proto také musím nechat doma tu mou ptačí bonzačku, aby mi pak nahlásila, co ten filuta zase vyvedl.

Ale Anča, Kuba i Hajnej, tak ty mám vážně rád, ale přesto bych je sebou asi nebral, raději tam budu s tou Kačkou sám..

Na druhou stranu, bych byl nerad, aby se o mně myslelo, že jsem nějaký úchyl, to je tak maximálně Santa, já ne.

Byl by to výlet ve vší počestnosti ..s důrazem na bezpečí, a to během celé cesty.

před 6 měs
Avatar uživatele
mirjur

Tak v těch mrazech bych se o počestnost nebál... :-)

před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

@mirjur V Grónsku, resp. na trase Artic Circle Trail, je v měsíci srpnu v průměru 10°C, a to po celý den. Když vezmu v potaz, že to bylo i předevčírem u nás na zahradě, kde jsem ležele ne zcela standardně k roční době i zmíněné teplotě vzduchu oblečená, resp. jsem ten karibský odstín kůže ještě více přiblížila barvě tamního rumu, důraz na počestnost a bezpečí během případné společné cesty s Krakonošem vítám..

@Krakonoš jakou trendy barvu na ten trip navrhuješ? Osobně po nemalém zamyšlení dávám přednost barvě kávy latte..

před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá
  • Přidal se před rokem
  • Napsal 809 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-04-06T19:50:25+02:00)

Navaja, u této cesty je největší položkou v rozpočtu doprava, tedy zmíněné letenky. Jedná se o dva zpáteční lety a jeden přelet: zpáteční letenky do Kodaně do max 2 tis. Kč , zpáteční letenky z Kodaně do Grónska okolo 16 tis., přelet z druhého největšího města Grónska Sisimiutu, téměř k okraji Russelova ledovce, k letišti Kangelussuaq - okolo 3 - 5 tis. Náklady na jídlo se dají zabezpečit zde, v ČR. V mém případě by se jednalo o cca 600 g potravin na den, pokud by v době mojí cesty byl v Grónsku sníh, pak + 20 %. Jednalo by se o stravu určenou ke konzumaci při zvýšené zátěži (sušené ořechy, protein, sušené ovoce, sušené maso), takže nemluvím o mouce s cenou kilo za 10 Kč. I tak odhaduji náklady na jídlo na 3 tis. Kč. Položka ubytování, vstupné, suvenýry a alkohol odpadá zcela, neb Artic Circle Trail je 160 - 200 km pochod "pustinou", ve které není ani nákupní možnost, ani lidské obydlí. Všechno jídlo a také zmíněné ubytování (stan, karimatka, spacák) si tedy nesete na zádech, a to za "kačku".. Na této trase je možnost využít přespání v chatách, které jsou v průběhu trasy rozmístěné. Je jich celkem 9 a je v nich možnost přespat zcela zdarma. Bohužel se zde nedá místo rezervovat dopředu, takže není jistota, že v době vašeho příchodu bude v chatě volné místo. Proto se spí převážně ve stanu.

Trasa ACT zabere 8 - 12 dní (ideálně 10), a to dle individuálního fyzického stavu. Dá se jít ve dvou směrech, přičemž každý má svoje plusy a mínusy (tím hlavním rozhodovacím faktorem je dostupnost pitné vody, kterou si samozřejmě také po celou dobu nesete a doplňujete z potoků, pramenů a jezer). Dalším faktorem pro volbu trasy je sluneční svit (zda do zad nebo očí a nebo to, zda se chcete pohledem na ledovce odměnit až v cíli nebo raději nejdřív..

Když to shrnu, tato cesta by mě vyšla na 21 - 25 tis za letenky, 3 tisíce za jídlo a max 3 tisíce na nějaké drobnosti kolem (moskytiéra, plynová kazeta v případě vařiče, platba za použití dat v satelitním telefonu a samozřejmě jedno pivo na letišti před odletem domů - víno tam prý nemají). Dá se samozřejmě mimo treku přidat v cíli nějakou placenou aktivitu, ale to není za kačku, tudíž ani v mém rozpočtu.

před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá
  • Přidal se před rokem
  • Napsal 809 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-04-06T20:30:46+02:00)

To souhlasím. Kdybych měla pořizovat vše, co mám dosud na seznamu, a to ještě v tom nejkvalitnějším dostupném levelu, rozpočet by byl možná i jednou takový. Naštěstí nemusím. Jelikož i já se věnuji občas jinému cestování než popisuji na CL a jelikož je mi tolik, kolik je, mám pár nezbytných věcí za život nahromaděno. Nebudu ale lhát - nějaké věci si plánuji na tuto cestu půjčit. Naštěstí mám od koho, řada mých přátel jsou velice aktivní sportovci a horolozeci, takže tady budu čerpat nejvíc.

Co se týká jídla, i zde máte pravdu. Já ale s největší pravděpodobností budu pouze na studené stravě. Plynová kartuš a vařič je zbytečná zátěž a já se svými koleny musím opravdu v rukou " vážit" každý gram, který si na záda vezmu. Nejen co do váhy samotné, ale i do významu a skutečné potřebnosti. Půjdu to sama (teda pokud Krakonoš nevytáhne nějaký trendy stan a nabídku, co se neodmítá), což je také v tomto směru složitější (jde-li víc lidí, erární věci se rozloží na záda všech)..

před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Tak pod tímto "cestopisem" nevím, jak odpovědět. Ano, určitě je to trochu risk, na druhou stranu - pokud se člověk dostatečně připraví (fyzicky, materiálně, psychicky a informacemi), není to nijak extrémně náročná trasa. Budu upřímná - jet někam sama, nad tím přemýšlím už pár let a odvahu jsem zatím nenasbírala. Ne kvůli místům - sopky, horečky dengue, teroristické útoky, ... Hlavně díky lidem. Přestože jsem optimista a možná i blázen, člověk je pro mě na cestách to největší nebezpečí. Tady poprvé strach nemám. Jednak těch lidí na trase bude minimum a také pevně věřím, že kdo se pro takový trip rozhodne, nejedete tam s úmyslem někoho podříznout a hodit do řeky. Takže moje odpověď - je zde únosná míra rizika, spíš nižší.

před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

To ani já nechci. Myslím, že žádná máma..

A co se vám v Kyrgystánu stalo?...není-li to moc osobní..

Přidat odpověď
před 6 měs
Avatar uživatele
Leoš Literák

No, tyhle starosti nezávidím. Prima, že jste zpátky.

Můj upřímný feedback: mazat, mazat, mazat. Editor by text zkrátil na třetinu. Já vaše cestopisy nedokážu přečíst. I tento jsem zvládl jen tak, že jsem četl každý čtvrtý odstavec.

před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Leoši děkuji a naprosto souhlasím! Zkusím to příště stručněji, i mě se to při druhém čtení ve snaze přezkoumat níže zmíněné přestupky a prohřešky, celé přečíst nepovedlo.. 🙈😂

před 6 měs
Avatar uživatele
Leoš Literák

Děkuji

Přidat odpověď
před 6 měs
Avatar uživatele Jiří Nejezhcleb
Jiří Nejezhcleb

Skvěle sepsáno! A jak už tě tady nějakou dobu čtu a sleduji, je mi jasný, že i skvěle odžito! Rozhodně z tvých slov necítím žádnou aroganci ani povýšenost, naopak té pokory a vděku je tam tolik, že i mě to dojalo. A to jsem chlap…

Piš dál a nevšímej si závistivých hloupých lidí. Já osobně se na tvoje cestopisy ze Střední Ameriky hodně těším, protože ji už nějakou dobu taktéž plánuji. No a moc dobře vím, že co napíšeš ty, to se dá bez problému okopírovat a použít. Už jsem takhle zažil Santorini a Izrael, lépe bych to sám nenaplánoval.

Když přehlédnu těch pár natvrdlých a hloupých lidí, spíš závistivců, kterým zřejmě karanténa leze na mozek a rouška brání okysličení tohoto orgánu, těší mě, že je pořád i dost takových, kteří umí pochválit a poděkovat. Já zde nic nekomentuji, nic nepíšu, jenom zde sbírám informace, které potom použiji. Teď ale cítím potřebu poděkovat ti za každou hodinu, kterou nad sepisováním svých cest trávíš, víc než kdy dřív. Už proto, že se možná přece jen do té Střední Ameriky prostřednictvím tvých zápisků letos podívám. Kdy se můžeme těšit? 😉

Jo a ještě drobnost. Kdybys příště hledala na své cesty zdravotně schopného 😉 a svéprávného parťáka, hlásím se naprosto vážně. Zatím žádné pravidelné léky neužívám a u lékaře jsem byl naposledy při přeregistrování se od pediatra k praktikovi, což bude 25 let. Jsem jeden ze tří lajků, co by s tebou i to popsané Grónsko za Kačku dali.

před 6 měs
Avatar uživatele
cali

Jeď s Naděždou, tam tě ráda vezme a nebudeš se muset takto vtírat..:-)

před 6 měs
Avatar uživatele Jakub
Jakub

:D :D :D

před 6 měs
Avatar uživatele floodland
floodland

to je vtip, že jo?

před 6 měs
Proky

padrino, jsi to ty? :))

před 6 měs

Milý Jirko, já se o tebe ještě s Kateřinou poperu. Já už tady dlouho hledám nějakého muže, chlapa s tím velkým okysličeným orgánem. Jen mě trochu děsí, že už jsi nebyl 25 let u lékaře. Na lékařské prohlídce já trvám. Jsem hodně náročná a nechtěla bych abys někde na cestách dostal infarkt. No a pak bych také nerada něco chytla. S tou svéprávností si tak jistá jako ty nejsem když zanedbáváš prevenci, to je základ.

před 6 měs
Avatar uživatele Petr St
Petr St

+1 🤣

pro všechny, jenom Jirky je mi trochu líto...

Přidat odpověď
před 6 měs
Avatar uživatele Petr76
Petr76
  • Přidal se před 7 lety
  • Napsal 708 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-04-05T11:08:16+02:00)

Nezlobte se, ale vámi obšírně popisovaný "vztek" na to, že se do letadla nedostali ještě další občané třetích zemí mi přijde opravdu zcela mimo mísu, stejně jako tvrzení že "Přišlo mi to nepřijatelné už z toho důvodu, že se jednalo o humanitární let." To je 100% iracionálních emocí.

Ano, byl to humanitární let... humanitární let proto, že ho zaplatili daňoví poplatníci a nezkoumalo se, kdo a do jaké míry si nutnost repatriace zavinil vlastním špatným odhadem vývoje situace. Pokládám proto za naprosto přirozené že absolutní prioritu budou mít občané ČR a hned za nimi občané Slovenska ať už proto že jejich letadlový park je podstatně omezenější nebo proto že vzájemné vztahy jsou díky bohu (a díky rozdělení federace) opravdu výborné. Pokud na palubě byli i občané jiných zemí, tak fajn. Třeba se prostě starali více a přihlásili se dříve než ti, se kterými jste se seznámila. Volné sedačky předpokládám zůstaly nejspíš neobsazené kvůli omezenému doletu 737.

V neposlední řadě: Irsko svoje občany nechává ve štychu? Jenom Aer Lingus má k dispozici PATNÁCT velkokapacitních A330 (které by podobnou trasu zvládly na jeden zátah). O flotile 450 letadel Ryanairu darmo mluvit. Letmé googlení naznačuje že se zatím konal pro Iry jen let z Peru a za ten bylo účtováno €400.

V tomto státě je leccos blbě ale zrovna v tomto případě si myslím, že přístup je nadstandardně velkorysý... a to se chystají lety pro ty co jsou na brigádě na Novem Zélandu a teď se probrali a zjistili, že tamní restrikce jim neumožňují další pobyt.

před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Hezký den Petře. Děkuji za názor. Určitě s tebou souhlasím. Je pravda, že informací nemám dost a často reaguji přemrštěně. Prostě jak to v ten moment cítím. Na druhou stranu, ono se to jinak posuzuje zde, v České republice, jinak na místě, kde prostě jen máte o ty dva konkrétní mladé lidi reálný strach. To ale nemění nic na tom, co jsi velice správně řekl i ty. A to to, že ČR se o nás, své občany, stará víc než velkoryse! Domnívala jsem se, že to tak píši a že moje úcta a vděk v tomto směru je v cestopise dostatečně znát. Třeba konkrétně v řádcích: “ Domů. Do České republiky, která nás v tom nenechala. Mám jí co vracet! “ Pokud to tak není, tak ještě jednou opakuji i zde: jsem neskutečně vděčná za to, že jsme se dostali domů. Každému jednotlivci, který na tomto participoval a naší vládě za humanitární a repatriační lety velké díky.

před 6 měs
Avatar uživatele Petr76
Petr76

Kateřino, vděk a díky bych směřoval konkrétním lidem jako je třeba paní Bianca, kteří zřejmě dělali více než jen to, co jim ukládají pracovní povinnosti. Určitě bych zvážil i jeho formulaci a komunikaci oficiální cestou jejím nadřízeným, například sem: https://www.mzv.cz/jnp/cz/o_mini...molek.html

Vděk státnímu aparátu, natož vládě není na místě... nejsme v Rusku ani Severní Koreji. Státní správu si ze svých daní platíme, Babiš & spol. jsou naši zaměstnanci a máme proto vůči nim oprávněná očekávání. Jinak bysme byli směšní a trapní, bez kapky sebeúcty... podobně jako když čínská rohožka Hamáček s Babišem se slzou v oku vítají námi draze zaplacenou "pomoc" z Číny: https://www.respekt.cz/politika/...are-blanik

před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá
  • Přidal se před rokem
  • Napsal 809 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-04-05T20:49:23+02:00)

Petře, vděk paní Biance jsem projevila ihned po příletu, to nemějte strach. Toto považuji za naprosto jednoznačnou věc a slušnost. Stejně tak jsem zprostředkovaně předala díky panu L., který pomáhal koordinovat náš let a všem jeho spolupracovníkům. Stejně tak jsem poděkovala každému jednotlivci, kdo mi jakkoliv pomohl. Vím, co se sluší a patří. Přečetla jsem si ten svůj zápis ještě jednou, jestli je tam opravdu taková absence vděku, ale ani nyní jsem ji tam nenašla. Myslím, že jsem vyjmenovala opravdu každého i jednotlivce a vyjádřila i zde, jak moc si každé pomoci cením.

před 6 měs
Avatar uživatele
mirjur

@Petr76: Nemáš pocit, že to, kdo komu a za co děkuje, jaksi není tvůj problém? Nějak nechápu, co a proč tady řešíš.

před 6 měs
Avatar uživatele Petr76
Petr76

Já nechápu co se cpeš do konverzace, která se tě netýká...

Přidat odpověď
před 6 měs

S každým dnem mám pocit, že se na CL objevují čím dál tím více vyhrocenější komentáře (a to na obou stranách, zvlášť i tady u cestopisu/průběhu evakuace Kateřiny) - oceňuji ty, co se snaží diskutovat (=zastávat svý stanovisko) rozumně v obou táborech. Myslím, že nám všem dává karanténa zabrat a projevuje se to. Já sám sem , přiznávám, před měsícem a půl spíše do táboru "je to jen chřipka", ale sám jsem viděl jak to nabralo rychlej spád a spíš než zazlívat lyžovačku (i když víme, že zaplacenou dovolenou nikdo rušit nechce) bych zazlíval obech*ní karantény, příp. její nedodržování.

A ekonomika? Momentálně jsou určitě lepší opatření, jaká jsou - jednak se podaří epidemii zpomalit a to hlavní, pokud bychom se snažili co nejvíc uvolnit opatření, pomůže to hlavně lokální ekonomice,.....ale když Německo, USA a další důležité ekonomiky budou obcházet a vyhýbat se opatřením co nejdéle, ve výsledku to nepomůže ani nám (a vlastně nikomu) -> propukne to později, ve vyšší míře a bude dominovej efekt

-> ekonomiku nám to sundá tak, jako tak...

před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

..tos´ řekl moc hezky

Přidat odpověď
před 6 měs
Avatar uživatele gg.bn
gg.bn
  • Přidal se před 9 měs
  • Napsal 16 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-04-03T20:21:53+02:00)

Jsem rád, že mě Kačka ohledně cestopisu "poslechla" a také se splnila má prognóza časované bomby :-) mám volný víkend, tak si udělám bylinkovy čaj, vemu si bublaninu od manželky a budu se kochat rypavyma komenty. V neposlední řadě mě mile překvapilo množství pozitivních příspěvků, za to jsem rád. Je vidět, že je Kateřina opět ve formě 😀😀

před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Trošinku mi ujely ty emoce, vím... ale smajlíků je minimum! Zázraky na počkání, nemožné do tří dnů.. :)

Jinak naprosto souhlasím - i mě tolik pozitivních reakcí zaskočilo. Pozitivně.

před 6 měs
Avatar uživatele gg.bn
gg.bn
  • Přidal se před 9 měs
  • Napsal 16 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-04-03T21:42:59+02:00)

Nic jineho jsem ani necekal, zatím jsem zvladl cca 1/3 textu, během víkendu zvládnu zbytek a ano emoci je tam víc než dost to je pravda. Jako nezaujaty ctenar beru Váse dilo jako takovy roman?? 😀Ale napsala jste to krasne, Vase slovni zasoba je obdivuhodna čte se to samo, tak očekávám dobrý konec na zaver.

před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá
  • Přidal se před rokem
  • Napsal 809 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-04-03T22:23:41+02:00)

Dobrý konec se dá díky existenci "cestopisu" predikovat :D Je pravda, že ani já toto nepovažuji za cestopis, spíš jako vyžadovaný popis. Krom vás/tebe mi o tento soupis napsala asi stovka dalších. Musím říct, že jsem si nakonec oddechla, když jsem to separovala od zbytku textu, tedy od opravdového cestopisu. Takže díky za inspiraci a dobrej nápad. I za tu palbu "dlažebními kostkami" to stálo

Přidat odpověď
před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá
  • Přidal se před rokem
  • Napsal 809 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-04-03T19:27:26+02:00)

Hezký český den všem!

Komentáře samozřejmě pozorně čtu, co taky jiného v karanténě, že? ;)

Chtěla bych vám všem moc poděkovat za veškerou zpětnou vazbu a zejména za váš čas, tedy cca 40 minut vašeho života, který jste mi věnovali ♥

Odpovím/zareaguji na ty pro mě nejzajímavější podněty:

1/ Grónsko opravdu bude! Slibuji! Přes svou krátkozrakost a nezodpovědnost (přiznávám) jsem v únoru při již jednoznačném plánování srpnové cesty s prozíravostí a strachem mě natolik nevlastní, letenky do Kodaně , letenky z Kodaně do Grónska, dokonce ani přelet z druhého největšího města Grónska Sisimiutu, téměř k okraji Russelova ledovce, k letišti Kangelussuaq, nekoupila. Ale po pohledu z okna posledního letu jsem si tímto rozhodnutím jistější, než kdy dřív a už se těším, až si přesně tuto sadu letenek koupím.

2/ Žádného NESVÉPRÁVNÉHO člověka jsem nikdy v životě na cestu nebrala, nenutila a myslím, že bych dobrovolně ani nevzala :) Zatím jsem se nedostala do pozice, kdy bych před jakoukoli cestou svého společníka testovala po zdravotní stránce, chtěla doporučení obvodního lékaře či nějakého specialisty. Očekávám, že dospělý člověk sám plně vyhodnotí (obzvláště po konzultaci se specialistou) riziko letu a cesty. Stejně jako nyní. Ale ano, může se stát, a to nejen u člověka zdravotně komplikovaného v anamnéze, že se na cestě zdravotní stav kohokoli v aktuální skupině vyhrotí. V tom případě je v mojí povaze se o takovéhoto člověka maximálně postarat a dovézt ho domů, stejně tak, jako věřím, že by to i v minulosti jakýkoli můj společník udělal mě. Tím bych za sebe tuto kapitolu zcela uzavřela.

3/ CapsLock miluju, takže ne - nebylo by možné jej odstranit z titulku.

4/ K termínu odletu a spekulacím každého z vás, zda byste v mém termínu letěli nebo ne - jsou to vše jen spekulace. Nejlépe to vystihuje věta: "Po bitvě každý generál." A hlavně - mě je úplně jedno, kdo by kdyby kam letěl nebo neletěl. Nejsem u soudu, i když se z řady z vás soudci bez taláru stali :) Já jsem odletěla s naprosto klidným svědomím a v době odletu mě stresovalo jediné - Dengue. Oblastem na severu Nikaraguy jsem se proto úmyslně vyhnula. Neberte to jako aroganci nebo povýšenost, tak to není myšlené. Jen je mi to opravdu fuk, co si kdo v tomto směru myslí. Já osobně bych si nikoho hodnotit a posuzovat nedovolila, ani by mě to nenapadlo.

5/ Bez světových jazyků se do světa v DNEŠNÍ DOBĚ dá cestovat naprosto bez problému. Souhlasím, že jazyková vybavenost je určitě lepší, ale není to žádná bariera. Existuje něco jako google překladač, kde po stažení příslušného jazyka můžete vést se španělským bytným docela zajímavý rozhovor, na letišti plynně a bez zádrhelů komunikovat s celníky, prostě se neztratíte. Procestovala jsem toho už opravdu hodně a tohle pro mě problém nikde nebyl. Navíc - s každou další cestou se stávám pasivním angličtinářem víc a víc. Rozumím, co mi kdo říká, základní reflexi také zvládnu.

6/ Psychická labilita je zajímavá diagnóza, moje první psychiatrická vůbec. Předpokládám, že za jejím stanovením stojí jistě erudovaný psychiatr. Osobně se tomu označení nebráním, protože i já si myslím, že my ženy, a to bez vyjímky, v sobě máme určitý gen, který v nás toto vyvolává. Dřív se tomu říkalo, že jsme hysterické slepice (sorry HOLKY!!), ale když se podívám na výraz psychická labilita, možná je i milejší. Takže proti tomuto tvrzení v zásadě neprotestuji. Jen by mě zajímalo, jaký má na potlačení této poruchy/povahy/stavu vliv to, zda psychicky labilní člověk "sedí na prdeli doma" nebo se pohybuje ve Střední Americe? Jsou na to nějaké studie, kde je vidět zhoršení stavu právě ve zmíněné Střední Americe? Nebo naopak prokazatelné zlepšení při pozici sed, a to doma? Toto je pro mě velice zajímavý podnět a za dovysvětlení budu vděčna. Kór teď, v té karanténě, že...

7/ Děkuji všem, kteří jste přispěli jakýmkoli komentářem, ale samozřejmě o trošinku více těm, kteří odeslali zpětnou vazbu pozitivní. Jako dojali jste mě! Asi stejně jako paní Bianca v San Jose.... Vy víte kdo ... ♥

8/ Ahmade, Vám jsem se za Vaše až dojemné čtení a komentování každého mého řádku již téměř rok zpátky, tedy jednomu ze svých top fanoušků, rozhodla věnovat kapitolku v příštím cestopise. Bude to konkrétně v cestopise KOSTARIKA za KAČKU a kapitola bude mít název: "Jak jsme jedli v Karibiku instantní čínské polívky ". Možná to ale ještě přehodnotím a jednu kapitolku Vám věnuji i v cestopise NIKARAGUA za KAČKU. Bude to ta poslední, kdy jsme přejížděli hranice do Kostariky a po zjištění ceny rumu tam jsme si nakoupili 4 litry v PET láhvi ještě v Nikaragui. Jinak již zase o kousek víc chápu Vaši duši a (mo)mentální projev... Musí to být těžký žít život, kde si přízeň žen kupujete za desetitisíce a ještě marně...

9/ No a úplně na závěr mi dovolte citovat zde to nejkrásnější, co mi přišlo. Nebylo to asi 40 zpráv od dalších, kteří zažili totéž a dodnes se bojí vynést i odpadkový koš... Dokonce ani více jak stovka krásných zpráv na sociální síti od lidí, které vůbec neznám. Dokonce ani něco, co mě opravdu od srdce rozesmálo: "Coca-Cola je také jen přeslazená sračka, díky které má většina nejen Američanů nadváhu a také na tom někdo dokázal vytřískat miliardy... jedině pevný socialistický řád a také obchodní embargo uchránilo miliony Severokorejců před tímto novodobým morem." Ta nejkrásnější zpětná vazba na tento cestopis/necestopis byla: "A mimochodem, "T" má ještě jeden význam, který je v tomto celkem symbolický. Na malých letištích, které nemají elektronické navádění, se písmenem T vyznačuje směr přistání. Tedy cesta domů." ♥ Tak to mě fakt dostalo....

před 6 měs

Krásné čtení 👍🔝🔝🔝

před 6 měs
Avatar uživatele Ahmad Masúd
Ahmad Masúd
  • Přidal se před 4 lety
  • Napsal 158 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-04-03T20:03:25+02:00)

ad 8. Argumentací ad personam jste se dostala na pomyslné dno diskuzní žumpy. Tak dobrou chuť.

(pro méně chápavé až blbé: tyto znaky: ":-))" znamenají nadsázku. Tedy u lidí co umí alespoň chápat psaný text a mají trojciferné IQ.)

ad 5. To jste toho viděla a zažila hodně málo a máte vysokou pravděpodobnost, že se časem díky vaší jazykové nedostatečnosti dostanete do průseru.

před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Ahmade, Vaše urputnost je zřejmá a až dojemná, ale víc jak dvě kapitoly Vám fakt nedám ;) Ani za desetitisíce ":-))"

před 6 měs
Proky

"CapsLock miluju, takže ne - nebylo by možné jej odstranit z titulku."

To jako vážně? Kolik, že ti to je let? Uf, ještě že nemiluješ třeba sprostá slova nebo vykřičník za každým slovem...

před 6 měs
Avatar uživatele Ahmad Masúd
Ahmad Masúd

Prosím Vás, vždyť je to jen další demonstrace jejího hypertrofovaného ega...

před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Jako vážně ;) Každej máme něco, no :) Sprostá slova nemusím, ale někdy to ze mě vylítne taky, to nebudu kecat. Vykřičníky používám běžně, ale spíš až za větou a jen tam, kde jsou zasloužené. Jinak myslíš, že věk souvisí s tím, jak kdo píšeme? Já si zase myslím, že diktovat někomu v psaní jeho vlastního textu "módu" je přestřel, za který by otázka na věk byla vhodnější. Jako vážně. Ale zase si říkám, že jsme teď v té karanténě a ta řadě lidí vypouští z úst větší nesmysly...

před 6 měs

Katko, nic si z toho nedělejte. Já osobně prostě nechápu, ani bych to nedokázal, napadat lidi za to, že prostě píšete své zážitky na web určitým způsobem, který třeba někomu nevyhovuje, ale je vám vlastní, přičemž spoustu lidí velmi baví. Přiznám se, že dočíst vaše obsáhlé cestopisy je sice fuška, ale patří na tomto webu minimálně k těm nejzajímavějším. Rozhodně se nenechte znechutit a pište. Mne osobně přijdou některé reakce hrozně přehnané a zbytečné, takže se pak člověk nechá strhnout do diskuzí, které na takový web ani nepatří. Přeji pevné zdravý. Radim

před 6 měs
Proky

Hele, Katko, nejde o žádnou módu. A nechci ti nic diktovat. Slušně jsem poprosil, zda by nešlo psát nadpisy bez CAPS LOCKu. Jde o to, že to jde proti základním pravidlům psaní. Prostě se to nedělá, nikde. Snad si můžu jako člověk, který se lingvistikou a jazykem živí, dovolit, tvými slovy, vypustit něco takového z úst. A ano, myslím si, že když se někdo podobně vyjadřuje, tak je to dětinské. Stejně jako to, jak dáváš na celé kolo najevo, jak každým pohrdáš. Viz například poslední tři věty tvé odpovědi.

před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

To se mýlíš. Napsal jsi zda by to šlo a já ti odepsala, že ne. Prostě to tak cítím a nezlob se - tohle mi nepřijde jako důvod k tak emotivní diskuzi. Zítra mi někdo napíše, že se mu nelíbí "za Kačku" a pozítří další, že nesnáší černovlásky, ať se obarvím na blond. Rozumíš mojí odpovědi? Nikde v pravidlech cestopisů a psaní o používání velkých písmen není zmínka, vlastně myslím, že ani žádná pravidla nejsou. Prostě je to jen o každém z nás, jak ke svému zápisku přistoupíme. A já od tebe nechci nic jiného, než respekt toho, jakou formu jsem si vybrala já. Pokud tě to uráží nebo mlátí do očí, opravdu mě to mrzí. Ale měnit nic nebudu. Na tomto opravdu ne. Když někdo upozorní na dvojitý odstavec (stejný), na gramatiku...tak to i opravím. Když mám připomínku k fotce s nohama na čelním skle auta, nebráním se kompromisu doplnit info, že auto stojí. Tohle už je ale za hranou. Tak to cítím. A hlavně cítím, že bych nikdy nikomu nediktovala do jeho projevu, formy. Prostě mě to zaujme, tak čtu a v momentě, kdy mi něco vadí, nezaujme, nebaví - nečtu nebo nedočtu. Překvapuje mě tedy, že člověk natolik inteligentní, jako jsi ty, tohle nechápe a potřebuji plýtvat energií na takové blbosti.

před 6 měs
Avatar uživatele
Martin V
  • Přidal se před rokem
  • Napsal 153 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-04-03T20:38:59+02:00)

Já to Katčino používání velkých písmen, v názvu cestopisů, vnímám jako její "firemní značku", každý hned vidí, od koho cestopis je. A u firemních značek ( byť uznávám, že je to trochu nadnesené v tomto případě) je užití velkých písmen naprosto běžné.

před 6 měs
Avatar uživatele
mirjur

V poslední době se v populární hudbě (USA, Anglie) rozmáhá zvyk porušovat stará pravidla psaní názvů desek, skladeb... např. se napíše všechno velkými, nebo všechno malými včetně všech počátečních písmen, nebo i na přeskáčku - začátek a konec slova malými, střed velkými, jak si to kdo vymyslí. A hudební tisk to přesně tak otiskne a nikdo se nad tím nepozastavuje, ani to nekomentuje. Je to prostě součást autorského díla, která mnohdy přispívá k celkovému vyznění, náladě, myšlence...

před 6 měs
Proky
  • Přidal se před 8 lety
  • Napsal 161 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-04-03T21:12:53+02:00)

Katko, Katko, nepochopila jsi vůbec nic...

"To se mýlíš. Napsal jsi zda by to šlo a já ti odepsala, že ne."

- Nemýlím, napsal jsem to přesně, jak píšu. Zopakovala jsi totéž.

"A hlavně cítím, že bych nikdy nikomu nediktovala do jeho projevu, formy."

- Oprava špatné gramatiky není diktování do projevu/formy, ale oprava špatného nadpisu ano? Aha :)

"Prostě mě to zaujme, tak čtu a v momentě, kdy mi něco vadí, nezaujme, nebaví - nečtu nebo nedočtu."

- To jaksi u nadpisů na domovské stránce Cestujlevne dost dobře nejde, že?

Nicméně, copak se někde píšou nadpisy velkými písmeny? Kdekoli? Nejde o nějaká pravidla cestopisů nebo něco, co jsem si vymyslel. Jde o normální pravidla jakéhokoli psaní. Tak jako je zvykem začínat větu velkým písmenem, tak je zvykem psát i nadpisy normálně. Divím se proto, že když upozornění na gramatiku akceptuješ, u tohohle máš najednou pocit, že jsem nějaký dement, který potřebuje "plýtvat energií na takové blbosti", a přirovnáváš to k žádosti o přebarvení vlasů. Mě by třeba nenapadlo tě na nohy na předním skle auta upozorňovat. To je čistě tvoje věc. Na tohle jsem poukázal proto, protože se psaním živím a nedělá se to. Kdyby sis dala nohy na přední sklo auta za jízdy a pak skončila s kolenama zaraženýma v zadku, může mi to být jedno. Když ale přijdu na homepage CL a jsou tam strakaté nadpisy, tak mi to jedno není, protože na to musím koukat.

Ale co už, budu se s tím muset smířit. Bohužel se tady na CL nedají některé cestopisy/uživatelé odfiltrovat, takže na to budu muset koukat na webu dál. Snad to tedy přežiju. Slibuji, že to byl můj poslední komentář k téhle věci. Přeji ti vše dobré, spoustu procestovaných zemí a srdíček pod cestopisy a snad jsi aspoň naživo trochu méně arogantní, než když píšeš.

před 6 měs
Proky

mirjur: Však jo, vždyť v Blesku taky mívají nadpisy velkými písmeny. Asi taky při svých překladech začnu porušovat stará pravidla a budu si budovat svůj brand. :) Lidi, lidi... Ale co už, jak jsem psal, budu to muset přežít.

před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Musím říct, že Ahmad a spol mě baví, některé další komentáře jsou asi už i za ten rok a půl "pod palbou" jedno. Tvůj mě docela mrzí. Asi proto, že si na rozdíl od tebe myslím, že nejsi "nějaký dement". Kdybych si to myslela, nestál bys mi za víc jak jeden komentář a dost. Mrzí mě, že jsme se nepochopili, ale ještě víc to, že přestože uznávám tvoji naprostou profesionalitu, ke které s opravdovou úctou vzhlížím, ty neuznáváš prostě odlišnost a možná i určitou nedokonalost, která možná lze v určitém úhlu (přivření oka) přejít. Nejvíc mě mrzí tvoje označení za arogantního člověka, když mě vůbec neznáš. Ale zas na druhou stranu si říkám, že trochu poznat jsi mě mohl v cestopisech. Takže pokud je nečteš, tak je stejně zbytečné tě tu jakkoli zdržovat nebo přesvědčovat. Kór když ty už svůj názor máš a nejede přes něj vlak. I tobě vše dobré , užívej otcovství, protože to je opravdu dar, a brzo i další a další cesty.

před 6 měs
Proky

Možná kdybys hned ze startu napsala něco ve smyslu "Chápu, že to asi není úplně košer, ale píšu tak proto, abych se odlišila od ostatních, tak to zkus respektovat.", tak bych to i pochopil. Jenže když odpovídáš ve stylu "CapsLock miluju, takže ne - nebylo by možné jej odstranit z titulku." nebo "Ale zase si říkám, že jsme teď v té karanténě a ta řadě lidí vypouští z úst větší nesmysly...", tak se nemůžeš divit, že to na mě působí arogantně. A ne, nikde jsem nepsal, že taková jsi. Naopak jsem zadoufal, že snad taková ve skutečnosti nejsi. A zatímco se podivuješ, že bych tě snad soudil, aniž bychom se znali, sama činíš totéž: "...uznávám tvoji naprostou profesionalitu, ke které s opravdovou úctou vzhlížím...". Co ty víš o tom, jestli jsem naprostý profesionál :)) Ale jo, nechme toho, měl jsem to nechat být hned.

Jo, a ještě ad čtení cestopisů - to není nic proti tobě, nemám na to bohužel čas, takže z těch 608 kousků, které tady na CL jsou, jsem přečetl tak maximálně 10 nějakých kratších. Dneska jsem dodělal velkou zakázku, takže mám chvilku čas tady vykecávat, než se pustím do další. ;)

před 6 měs
Michal
  • Přidal se před 5 lety
  • Napsal 232 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-04-03T23:12:57+02:00)

Tady se zastanu Prokyho. Prostě CAPS-LOCKem se internetu nepíše. Pokročilejší uživatelé z komunity to považují za podobně nenáviděný zlozvyk jako používání Comic Sansu ;)

https://365tipu.cz/2015/09/15/ti...i-pismeny/

Každopádně piš si, jak chceš. To je tvá věc a třeba v názvu cestopisu to beru za něco jako tvůj podpis. Na druhou stranu je dobré vědět, že dokáže vyvolávat kontroverze stejně tak jako otevřená litrovka rumu v ruce na suché pěší zóně ;)

před 6 měs
Avatar uživatele
mirjur

Michal: Ale to pojednání se spíš týká psaní celých textů, nikoliv pouze nadpisů, ne?

před 6 měs
Avatar uživatele Ahmad Masúd
Ahmad Masúd

Michal: No, musím přiznat, že ač jsem byl k vašemu stylu cestování poměrně kritický, tak v poslední době se ty TR na vašem blogu zlepšily natolik, že je čtu pravidelně a najdu tam občas dokonce i věci, které buď neznám nebo by mě nenapadly. Nejen proto, že umíte správně nadpisy a text obsah nepřipomíná hromádku nevyzrálých emocí. Třeba Egypt jsem si dal v podobném stylu v roce 1998 (ne vzduchem, ale po zemi) a bylo velmi zajímavé čist, jak se ta země téměř nezměnila... Ale i za základě vašich zápisků se tam možná ještě někdy vydám (až nastane doba pokovidová a zlepší se situace v severním Súdánu).

před 6 měs
Michal

@mirjur: Zeptej se na 4chanu nebo redditu a dostaneš ujištění, že se to týká veškerých textů ;)

Přidat odpověď
před 6 měs
Krakonoš

Díky moc za krásně popsané zážitky z této cesty.

Hlavně,že jste v pořádku dorazili. Teď už můžeš vzít košík a vyrazit na houby, i když ještě nerostou.:-)

Odpovědět
před 6 měs
Proky

Já se přiznám bez mučení, že jsem cestopis nečetl, na mě jsou prostě moc dlouhé, tak na to nemám bohužel čas. Ale nešlo by prosím psát nadpisy bez CAPS LOCKu? Nelíbí se mi, když to tady na mě na CL ze všech koutů křičí. Pokud jsou cestopisy oblíbené, jako že vidím, že jsou, najdou si k nim lidé určitě cestu i bez tohoto laciného lákání pozornosti.

Odpovědět
před 6 měs
Avatar uživatele
Jarda

Kačko, nevím, jestli tentokrát komentáře vůbec čteš, ale za mě - já bych být na tvém místě neodletěl, protože na začátku března už bylo jasný, že to bude špatný. Na druhou stranu, já když ve svém cestopisu z Kypru zmínil, že jsem neodletěl na podzim do Bolívie a Chile a propadly mi letenky a další věci, tak mě zase několik chytráku v komentářích cepovalo, proč jsem neodletěl, že to tam přece bylo v pohodě. A kdybych pak teoreticky potřeboval podobně zachránit jako vy, tak by mě zase cepovali jiní, že jsem odletěl. To si prostě člověk nevybere. Hlavně že jste ok doma.

Odpovědět
před 6 měs
Avatar uživatele Eva
Eva

Přidávám se k pochvalným komentářům - asi nejvíc mě v textu rozsekal samotný závěr. Byla jsem moc ráda, když jsem mohla aspoň trochu v průběhu cesty pomoci. Akorát na pobočce Regiojetu jsem nebyla osobně - volala jsem tam, kam se mohu zastavit a bylo mi řečeno, že v DPL na nám. Svobody Brno nikdo není, dobývala bych se tam marně, všichni pracují z domu. Tak jsem to postupně obvolávala a ti, se kterými jsem mluvila, byli nakonec ochotní - je fakt, že přímá telefonická vazba je vždy lepší, než maily s časovou prodlevou. A pracovnice help desku na MZV byla taky velmi milá, když mě opakovaně ujistila, že nikoho z českých občanů ve štychu nenechají, spadl mi kámen ze srdce. A největší, když už jsem věděla, že jste doma a začala jsem se těšit na cestopis, který je naprosto nejlepší, děkuji.

Odpovědět
před 6 měs

Fuu, tak to jste si určitě oddechla, že jste se dostala v pořádku domů. Sám jsem řešil podobnou situaci ke konci února, kdy, jestli se nemýlím, u nás pomalu ještě nebyl žádný případ, takže jsem také odletěl, přičemž jsem se nakonec bohužel také vracel předčasně zpátky, jelikož situace se vyostřila kolem 16. března také v nizozemském Karibiku. Podařilo se mi však dostat s KLM domů bez problémů, ale musím se přiznat, že jsem taky mírně trnul, když začali rušit lety a uzavíral se pomalu ostrov.

Co však s jistotou nechápu, proč tady někteří z Vás máte takové plamenné kecy o tom, že to paní měla s jistotou předvídat, že by nikdy neletěli za podobné situace, apod. Chtěl bych opravdu vidět každého z Vas, pokud byste v nějaké cestě měli vražených desítky tisíc, přičemž o tom, že se !nesmí! vyjíždět, by nepadlo ze strany ministerstva, zkrátka nikoho, ani slovíčko, nebo bylo vydané jen doporučení, takže se prostě nejednalo o zákaz. Spousta lidí tuhle situaci možná "podcenila", ale panebože, kdo mohl očekávat, že se z toho stane pandemie takového rozsahu. Já to netušil, netušilo to většina místních diskutérů, a dokonce ani světový experti z nejrůznějších zdravotní odvětví o tom neměli ani šajnu.

Nechápu ani kritiku ve smyslu toho, že paní neumí anglicky, španělsky, nebo narážky, že není zkušený cestoval. To si jako lidé, co neumí například anglicky, a to si myslím, že paní Ostrá určitě nějaké základy má a projela toho dost, nemohou plnit cestovatelské sny a podívat se do světa? To třeba moji rodiče nemají právo nikam vycestovat, protože by měli sedět doma, jelikož umí jen rusky a jsou světa neznalý? Kecy o globalizaci taky nepobírám. Stalo se, byla to výjimečná situace, stát je dostal domů. To bych si z tohoto "cestopisu" odnesl.

před 6 měs
Avatar uživatele floodland
floodland

Tak jestli je tohle to hlavní, co jsi si z toho cestopisu odnesl, tak je mi tě hodně líto. Vysvětlovat ti to nebudu, byla by to ztráta času.

před 6 měs
Avatar uživatele Ahmad Masúd
Ahmad Masúd

Radim: To je pěkný blábol. Desítky tisíc jsem odepsal často a lítají mi sem a tam v rámci nějakého rozpočtu. Pokud někdo nemá ani rezervy v řádu desetitisíců, tak fakt asi nemá co výletovat na druhé straně zeměkoule. Bez ironie. Desítky tisíc můžu taky vrazit do ženský a někdy to taky bude zmařená investice :-))

A floodland má pravdu, pochopil jste toho hodně málo.

před 6 měs
Avatar uživatele
mirjur

Radim si z toho odnesl to, co potřeboval pro sebe, ze svého pohledu na věc. Někdo jiný si zase odnese něco jiného, třeba. A tak je to správné, proč někomu vnucovat vlastní pohledy a názory? A pokud jde o ty rezervy, Ahmade, to jako by podle tebe mohlo cestovat jen horních 10 000 nebo jak to myslíš?

před 6 měs
Avatar uživatele niemandos
niemandos

No Mirjure horních deset tisíc asi ne, ale mít rezervu v případě cesty do ciziny, obzvláště té vzdálenější, by mělo být naprostou samozřejmostí. A mit obecně rezervu taky. Zrovna v dnešní době je pěkně vidět, jak důležité to je.

před 6 měs

Hmm, přemýšlel jsem, jestli má cenu reagovat na pány, kteří mne buď litují, aniž by prohlásili jediný protiargument, nebo se vyjadřují o mém názoru jako o blábolu. Bohužel, nedá mne to.

Možná to, že jsou tak útoční, právě vypovídá o jejích duševním rozpoložení, mentálním stavu mysli, co já vím. Navíc, jsou to lidé, kteří zde očividně zatím moc cestopisy nepřispěli, ale sami jsou schopni napadt právě ty, kteří těmito hezkými zážitky (i nehezkými) dělají tento web, čím je.

Já osobně ani nepsal něco o rezervě, ale podotkl jsem, že normálního člověka by prostě hodně mrzelo, pokud má zaplacené ubytování, letenky, popřípadě další aktivity na místě, kdyby přišel o částku v rámci několika desítek tisíc, navíc když to bylo v obě, kdy nikdo nemohl tušit, že během několika týdnů začne hotové peklo. Já to prostě nečekal, nedokázal jsem tu situaci správně vyhodnotit, přičemž se nepovažuji za hlupáka.

S tím, že by člověk měl mít rezervu, s tím souhlasím, ale s názorem, že člověk, který chce cestovat, musí být zcela připraven a v pohodě, když přijde např. o padesát litrů, tak s tím nesouhlasím ani v nejmenším. Navíc, když si představím, že sám znám lidi, například některé spolužáky z vysoké, kteří projeli celý svět s pár tisící v kapse. To je s prominutím - strašný názor. :)

před 6 měs
Avatar uživatele Ahmad Masúd
Ahmad Masúd

Mirjur: Podsuv, neboli diskuzní faul.

Radim: No tak přijdete o 50 000 Kč. V životě jsem přišel o víc. Ano, za studií jsem také cestoval za pár tisíc, i méně. No a? To je o odhadu rizik a tady zrovna máme případ, kdy se to nepovedlo.

Přidat odpověď
před 6 měs
Michal

Vítám tě zpátky a ať u tebe neplatí "Kdo nekašle, není Čech, hop hop hop" ;) Normálně v tuto dobu taky bývám pryč, ale letos naštěstí jsem si to odbyl na konci února v Neapoli. Bylo tam bezpečněji než teď tady, ačkoli Itálie.

Odpovědět
před 6 měs

Brečím .... první slzy u paní Bianky na letišti, to musel být silný pocit :-) Já jsem "naštěstí" na poslední chvíli před uzavřením hranic neodletěla, situace se opravdu měnila z hodiny na hodinu. Santorini na velikonoce také "propadá".... Snad bude líp a všechno doženeme, jen to pro nás nebude taková samozřejmost :-)

Odpovědět
před 6 měs

Kači, je to snad jediný tvůj výlet, který jsem ti nezáviděl :-) a jsem upřímně rád, že vše dopadlo dobře. Jen z takových krizovek se člověk naučí vnímat okolí a hodnotit….prakticky cokoliv. Těším se na další cestopis s krásnými obrázky a tvým obrovským úsměvem…:-) Věřím, že to nebude dlouho trvat… :-)

Odpovědět
před 6 měs
Načíst všechny komentáře
Avatar uživatele
 
 

Další cestopisy, které napsal Kateřina Ostrá

❤️ Oblíbené
Čtení na 15 minut
SICÍLIE za KAČKU
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá 2020-09-17T19:49:23+02:00 30 komentářů
Itálie 2020

Největší ostrov Středomoří, proslulý působením mafie, taky nejvyšší činná sopka Evropy, lány olivových hájů, tyrkysově modré moře, horské vesnice a starobylá města, antické památky a skvělá kuchyně.... Největší ostrov Středomoří, proslulý působením mafie. Ostrov plný kontrastů - od italské vesnice přes Orient a arabský svět, až po Asii. Od všeho je zde stopa. Taky nejvyšší činná sopka Evropy, lány…

❤️ Oblíbené
Čtení na 11 minut
LISABON za KAČKU
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá 2020-09-10T09:08:17+02:00 34 komentářů
Portugalsko 2020

Město legendárních žlutých tramvají,výtahů,Ježíše jak v Riu, visutého mostu jak v San Franciscu,ale taky z města na dosah k nejzápadnějšímu cípu evropského kontinentu,Atlantiku a pláži jak v Thajsku.. Město legendárních žlutých tramvají, výtahů, nádherných vyhlídek, super levného a super dobrého vína, Ježíše jak v Riu, visutého mostu jak v San Franciscu, jedinečného tance fado, ale taky z města na…

❤️ Oblíbené
Čtení na 15 minut
GDAŇSK za KAČKU
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá 2020-08-26T23:44:01+02:00 58 komentářů
Polsko 2020

Hanzovní pestrobarevné domečky, bílé písečné pláže a tyrkysové moře, boží "za Kačku" jídlo a neskutečné muzeum II. světové války. Prostě Gdaňsk. Polskej Karibik dostupnej za pár korun Flixbusem!. TERMÍN:21. - 25.8.2020KOMPLETNÍ CESTOPIS ZDE:https://1url.cz/@gdanskzakacku.czPROČ POLSKO - GDAŇSK? Tak původně Polsko v plánu vůbec nebylo. V plánu byly Athény! Jenomže člověk míní, semafor mění. A…

❤️ Oblíbené
Čtení na 25 minut
SANTORINI POTŘETÍ za KAČKU
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá 2020-08-20T12:58:03+02:00 64 komentářů

Tyrkysové moře,černá kaldera obsypaná bílými domky jak vánoční stromek těmi nejkrásnějšími ozdobami,víno ze sopečné půdy sladké jak med a VINOBRANÍ k tomu všemu!Modrobíla dokonalost. Prostě Santorini♥. TERMÍN: 15. - 18.8.2020PROČ SANTORINI POTŘETÍ?Protože když jsem zde stála loni “podruhé”, měla jsem pocit, jako bych byla doma a v hlavě jediná myšlenka: za rok se sem chci vrátit zase a vůbec -…

Další cestopisy