Cestopis

Harry Potter's Wondrous World.

Nejkrásnější výlet
Cestopis z výpravy „London“ z roku 2018 napsal Kryštof Čonka

Březen 2018

Nejkrásnější výlet, tedy pokud jste tedy taky takový blázen do tohoto světa. Začalo se klasicky na Pražském letišti, kdy jsme se již připravovali hudbou z filmu a dobrůtkami s Potter tématikou. Let do Londýna byl v pořádku, očekávali jsme děštivo, ale měli jsme štěstí. Viděli jsme Londýn na sněhu. To už samo evokuje trochu kouzelnou atmosféru. Po příletu na Stansted jsme utíkali k autobusům a už jeli do vysněného města.

Vybrali jsme si hotel Premier Inn na Waterloo, mohu doporučit. Krásný, čistý se skvělou snídaní. Obchůdky, jídlo, autobus hned před vchodem do hotelu. Tak to byl byl příjezd, pak klasická Londýnská projda sněhem, muzeu, Eye, Tower, všechno co známe. Krásná procházka, krásný čas, ale to hlavní nás teprve čeká. Den D, mé narozeniny a den kdy se mi rozteče srdce návštěvou Potterova světa. Vstupenky máme na 9 ráno, a je to úplně někde v.. no daleko.., což znamená jediné. Budíček. Lítání. V 7 ráno jdeme na snídani a po ní v klidu na metro, cestu známe, čas je. Zatím vše v pořádku.

Při vstupu na nádraží jsme klasicky zmateni, nevíte kde co je, jediné co Vás drží, je, že víte číslo nástupiště. Dojdeme kam máme a jejda, změna trasy a z Eustonu nám to na Watford nejede. Co teď? Informace žádné, lidé nechápou co chceme. Někdo naštěstí poradil, že se na Watford dá dostat několik přestupy, nervozita graduje. Co když to nestihneme? Pustí nás? Sakra! Pak jsme zkusili internet, který nám prozradil, že se na Watford jede, ale z úplně jiného nástupiště na druhé straně nádraží. Radost! Jsme ve vlaku, jedem. Naši nadšenost střídá zoufalství, kdy kvůli výlukám vlak stojí na místě minimálně 25 minut. Ve vlaku vedro, těsno, nevíte co se děje, no prostě někomu byste raději dali dělo. Každopádně dostali jsme se na Watford, kde už čekají autobusy s HP tématikou, a jedem do studií. Fronta na vyzvednutí lístků, je 9:50, skoro hodina zpoždění. Na pokladně chceme vše vysvětlit a zda nebude problém. Odpověď byla, že je to úplně jedno v kolik přijdeme, hlavně ať trefíme den. Ten jsme trefili.

Vstupenky v ruce. Pár metrů, kontrola baťohů a jsme vevnitř.

Nyní Spoiler alert! Kdo chce být překvapen, nečte dál!

Dlouhá, opravdu dlouhá, chodba, potištěna slovy, frázemi a citáty z filmu, je zde špína z bot a zima, mám pocit, že je to sestavené z nějaké dřevotřísky, ale to je to nejmenší, nadšenost stoupá. Příchod. Epický a kolosální příchod do velké vstupní haly, kde je nějaké kafe, toalety a jiná zařízení. Po celé hale velké fotografie z filmu, rekvizity visí ze stropu. Vidíme hada z lidu a tak si stoupneme do něj a čekáme. Po několika minutovém čekání (utíká to velmi rychle, nebojte) už jdeme na řadu, paní s vysílačkou na nás ukáže a přidáme se do houfu asi 30 lidí a vcházíme dovnitř. (po té jsme se dozvěděli, že ten čas na vstupence je spíše orientační, kvůli právě těmto hloučkům lidí vstupujících za sebou). Tak, a jsme zavřeni, ve tmě, a čekáme. Z ničeho nic hlas z mikrofonu, světlo a hudba. Přivítání v místnosti o pár metrech plné obrazovek, na kterých se měnily plakáty z filmů. Různá data, různé jazyky. Milá paní nás přivítá, zeptá se nás na pár otázek, jako odkud jsme a další, stručně nám popíše filmové plakáty, řekne spoustu zajímavých informací, ale stejně většina lidí pokukuje po dveřích a chce dál, chce do kouzelného světa. Paní to moc dobře ví, a pouští nás. Nadšenost na nejvyšším stupni a vcházíme. Ovšem stále nic, ocitáme se v kině, ano v kině, nikdo neví proč, ale máme se usadit. Přijde uvaděč a začne klasické kolo otázek, co a jak, odkud jsme a další. Po pár minutách začne asi 10 minutový film o historii HP, filmech i knihách. Konec, uvaděč se s námi loučí a nastává magická chvíle, kdy nejednomu návštěvníkovi tečou slzy štěstí a dojetí. Znělka z Harry Pottera, plátno se automaticky zvedne a objeví se obrovské vstupní dveře do Bradavic. Nyní již konečně vstupujeme do Velké haly. Stoly plné nádobí, hábitů, dekorací, zdi jakbysmet a létající svíčky!. Dojdeme k učitelskému stolu, kde na figurínách jsou obleky všech učitelů a zaměstnanců školy, nechybí ani kouzelné hodiny, krby nebo vlajky. Zde je další, již poslední průvodce, ptá se jaké koleji fandíme a zda jsme taky tak nadšeni, no znáte to. Popsal nám jednotlivé části Velké haly a pak nás pustil dál bočním vchodem do průchozí uličky. Už samostatně. Tak začalo několika hodinové poutavé dobrodružství a procházka s otevřenými ústy plnými údivu.

Vidíme spousty rekvizit ze 4. dílu (Ohnivý pohár), dorty, dekorace, filmové rekvizity, vše co chceme vidět. Je to krásně popsáno, takže desítky minut utíkají jako voda. Naštěstí máme neomezené množství času a je tu možnost zůstat až do zavíračky. Pokračujeme dál, šminky, paruky, a hold lidem z maskéren. Hned vedle kus Pohyblivého schodiště, desítky obrazů ze zdí Bradavic, ale pořád si říkám, sakra to je nějaké malé, moc krátká a úzká ulička, to pořád není ono. Mé pochybnosti byly odpálkované okamžitě poté, co jsme prošly uličkou. Obrovské náměstí plné hýbajících se, blikajících a libozvučně hrajících věcí, velkých i malých, vše sladěno a krásné to fungovalo. Vše rozděleno do sekcí a všude milióny věcí. Nádhera.

Společenské místnosti do posledního detailu vyladěny, Brumbálova pracovna, vše jak ve filmu, popsané lahvičky do Myslánky, nebo Godrickův meč. Kyvadlo, hodiny, hůlky, vitríny plné artefaktů jako jsou lotroskopy, amulety, zlatonky, všechno. Prostě všechno. zde dokáže strávit i dobré dvě hodiny. Po nějaké době trajdáme dál. Snapeova učebna, plná bublajících kotlíků, knih do kterých vidíte, lahviček a lektvarů. S kotlíky můžete i míchat! Vidíme Doupě, létající auto, nebo třeba kufr Lupina, vše můžete ovládat. Stačí najít správné tlačítko a pak jen hledat, co se právě děje, samo se začne mýt nádobí, nebo třeba krájet cibule, kufr se sám sbalí a do auta narazí Vrba. Hagridův srub, a pocta všem živým zvířatům co si ve filmu zahrály.  Je toho moc ke koukání, ale jdeme dál. Vidíme obrovskou frontu, jdeme ze zvědavosti tam. Nutno podotknout, že se nikde netlačíte, prostor je obrovský. Dojdeme ke frontě a vidíme košťata zavěšená ve vzduchu a za nimi zelené plátno, můžete si nechat udělat fotku jak letíte! To my ovšem nepotřebujeme, a pokračujeme. Tajemná komnata, Malfoyovic sídlo, Umbridgeovou, hřbitov, Ministerstvo a spoustu dalšího vidíte cestou do Zapovězeného lesa. Asi nejkrásnější místo z celé prohlídky. Procházíme a najednou bouřka, tma, hromy, blesky, pavučiny, a z vysokých (dobrých 10-15 metrů vysokých stromů začnou padat několika metrový pavouci! Objeví se i Aragog a začne šílené foukat a hrát strašidelná hudba. Prostě atmosféra. Za to ještě jednou tleskám. Strach v očích, řev a slzy, utíkáme dál, a tu najednou hypogrif Klofan! Náš zachránce, pokloníme se, poděkujeme a jdeme dál. Nádraží Kings Cross. Obchod se suvenýry, čokoládovými  žabkami, sladkostmi a hurá do vlaku. Ten se dá projít celý a dost mě překvapuje, jak je nízký a uzoučký. Vedle vlaku je několik otevřených kupé, ve kterých Vám udělají fotku na památku, formát A5 asi za 7 liber. Cestou dál je neustále velké množství vitrín nebo po zdech různých artefaktů, pocta všem grafikům, návrhářům a mistrům dekorace. To sem vypisovat nejde, je toho strašně moc.

Jsme venku, restaurace, Máslový ležák, Záchranný autobus, Godrikův důl, a dům v Zobí ulici. Do autobusu se dá nahlédnout, do domu v Zobí dokonce vlézt, letající dopisy, pokoje, vše se dá vidět, vyfotit a projít. Vylezeme ven a vidíme Šachy z prvního dílu, míříme k nim, a tak se dostáváme do technické části Studií, zde vidíme masky, sochy, techniku použitou, speciální efekty, zvířata, kreatůry apod. Hejbátka, automatické ovládání, no věci, kterým nerozumím, ale vypadají nádherně. Po chvilce další rána do srdce, jsme na Příčné ulici. (je i na fotce). Obchody, bohužel nepřístupné, jen z venku. I tak jsme tu dobrou půlhodinu. Odcházíme cihlovým vchodem (ano, ve filmu tím vlezli, my vylezli). Jdeme, pořád jdeme až se dostaneme do místnosti plné grafických návrhů Bradavic, to mě ani nějak netankuje, jen tak to prolítnu, až dojdu na konec, projdu falešnou zdí a říkám si, proč je to tady tak udělané, když je to rovná cesta, proč tedy musím obcházet zeď. Již chápu, vidím obrovský Hrad co mi vyrazil dech. (na úvodní fotce), to by nebyl přesně ten "ah" pocit, vidět ho z dálky. Přítelkyni jsem pak zakryl oči a odvedl jsem ji až před něj. Dal se obejít, fotit z mnoha úhlů, vidět detaily Hradu, skvost. Následuje místo plné kouzelnických hůlek, milé místo, ale jen na pohled, nic se do ruky vzít nedá, a tak vycházíme ven. Obchod s předraženými suvenýry, oblečením nebo sladkostmi. Nic nového, nebo co bych potřeboval, na památku jsem si krom zážitku odnesl fotografii z vlaku, knižního průvodce, pár sladkostí z Nástupiště. Tak a domů, nasedáme na autobus, jedem zpátky na metro a užít si ještě zbytek zasněženého Londýna.

Od půlky listopadu ovšem bude ve Studiích vánoční období, dekorace a všechno! Tak se brzy uvidíme. Přesně 24.11.!

Malá (opravdu malá) ochutnávka fotek. Klidně přidám další :)

Zážitky pro tebe sepsal Kryštof Čonka

22. 10. 2018, poslední aktualizace 2018-10-24T11:40:00+02:00

Kryštof Čonka a procestoval 18 zemí světa, nejvíce Evropu a Afriku. Na Cestujlevne je už 1 rok, napsal pro tebe 1 cestopis . Má své stránky https://www.booking.com/s/21_8/kry0to95.

Na kole k Balatonu a zpět
Zuzana Evropa

Koho by napadlo jet na dovolenou k Balatonu na kole, může si přečíst zážitky z cesty mého pubertálního pětapadesátilétého otce.

Za vodopády a traily Východní Kanady III

Úchvatná krajina Peggys Cove, drsná krása Cape Breton, rybí koláč a magnetický kopec v Monctonu.

Okruh kolem ostrova Gran Canaria

Trip po Gran Canaria trval 8 dní včetně cesty a vše začalo odletem z Berlína. Nebo spíše zveřejněním akční letenky na cestujlevne?