2. Asie
  3. Jordánsko
  4. JORDÁNSKO

JORDÁNSKO

Krajina, ktorá vie prekvapiť ( február 2022 )
Cestopis z roku 2022 napsal Pavel _38

Zážitky pro tebe sepsal Pavel _38

10. 03. 2022, poslední aktualizace 2022-05-17T22:05:02+02:00

Pavel _38 a procestoval 20 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 11 měsíců, napsal pro tebe 7 cestopisů .

• (upraveno 2022-03-17T17:28:31+01:00)

Tento "cestopis" na mě působí jako by ho sepsal student, který tam ani nebyl, v rámci nějaké povinné seminární práce zkopírováním někdy i úředních či nezáživných textů.

Souhlas s Martinem ohledně auta až to, že s prázdnou nádrží se půjčuje v půlce světa (já to jinde nezažil kromě skútru v JV Asii, kde ještě jinde, Martine?) Doporučuju netankovat u 1. čerpací stanice na dálnici na jih od letiště, kde cizince podvádí.

Pročetl jsem to zběžně, ale např. je nesmysl, že se nedá chodit po Ammánu pěšky. Já tam ušel přes 10 km v pohodě. Úvahy o lepších možnostech cestování z Akaby jsou další nesmysl. Navíc ani autor neví, jak se píše Akaba (Aqaba) a píše opakovaně Agaba.

Pekne napisany clanok ale hodne nepresnosti. Vratil som sa z Jordanska pred par dnami. Neviem preco pises o pozicovniach ked sam si si auto nepoziciaval a nemas teda zkusenosti. Napr. medzinarodny VP nie je vobec potreba, neviem o akych specialnych podmienkach dalej pises, ziadne nie su, uplne standardne ako vsade inde na svete. Kontroly na cestach su ale ked vidia ze si turista len mavnu rukou a ides dalej, ziadne prisne kontroly ako pises. To ze ti pozicaju auto s prazdnou nadrzou je tiez zvykom asi v polke sveta, ziadny problem s tym nie je, najma ked ako sam pises ceny su vsade rovnake, takze pri prvej cerpacke natankujes.

Pupajz
  • Napsal 2 komentáře
  • (upraveno 2022-03-17T19:19:29+01:00)

Souhlasím s Martinem, taky jsme se před pár dny vrátili z Jordánska a vše bylo OK. Na letišti v Ammánu jsme si půjčili auto (přes Booking na 4 dny za 1800 Kč) a byla to nejlepší volba, jak poznat tuto nádhernou zemi. Check pointy na silnicích poměrně časté, ale když viděli turisty, tak se usmáli a ani nechtěli vidět žádné doklady.

Jenom je potřeba dávat obrovský pozor na všudypřítomné retardéry na silnicích (některé v noci ani nejsou vidět) a hlavně na noční provoz (vůbec nesvítí). Při vrácení auta se velice osvědčilo mít hromadu fotek pořízených při převzetí auta ..... zkusili na mě poškození auta, ale měli smůlu .... ;-)

• (upraveno 2022-03-17T22:20:24+01:00)

Já jsem za tmy jel 3x několik hodin a žádný retardér jsem nepřehlédl, protože jsem s nimi v obydlených místech počítal. Nesvítí jen sem tam nějaký náklaďák na dálnici.

K půjčení můžu doporučit Auto Nation, kde proběhlo vrácení i bez plné pojistky během pár minut (a doplácel jsem den, o který jsem si půjčení prodloužil). Auto mělo škrábanců z dřívějška dost a zaměstnanec mi říkal, že je zná u každého auta nazpaměť. Pobočku mají u dálnice, kam odvezou z (a na) letiště. Já vracel auto bez příplatku v pobočce ve městě, protože tam už jsem ho nepotřeboval. Bylo to rezervované krátce před cestou za 224 USD za 8 dní (platba šla i hotově v dolarech) a depozit na kartě 700 USD, což byl jeden z nejnižších (i cena v té době 1 z nejnižších). Rezervovaná byla Kia Picanto, ale dali mi mnohem větší Cerato.

Další cestopisy, které napsal Pavel _38

Rod Esterházyovcov
Pavel _38 2022-04-18T20:43:50+02:00 0 komentářů
Evropa 2018

Slovenská šľachta . Uhorská šľachta bola v skutočnosti slovenská Slováci sú v strednej Európe predbežnými víťazmi dejín, najmä ak sa porovnávame s Maďarmi. Z tejto perspektívy by sme sa preto už mohli na svoju minulosť…

SLOVENSKO
Pavel _38 2022-01-23T22:42:32+01:00 0 komentářů
Slovensko 2018

Po SLOVENSKU trochu inak . Slovenská republika je dnes slobodná krajina s demokratickým štátoprávnym usporiadaním a s parlamentným politickým systémom. Na území Slovenska sa však počas jeho histórie vystriedali viaceré štátne…

Nádhérne skvosty v okolí Bratislavy
Pavel _38 2022-01-09T22:47:23+01:00 0 komentářů
Evropa 2021

Všetko v okolí Bratislavy do 100 km . Pre návštevníkov Bratislavy budem postupne uverejňovať miesta, ktoré sa nachádzajú do 100 km od Bratislavy a domnievam sa, že stoja za to navštíviť ich. Zahrňujem tu ako územie Slovenska, Maďarska…

Dubaj november 2021
Pavel _38 2021-11-27T14:14:04+01:00 2 komentáře

Dubaj nabitý energiou a modernosťou je láskyplne nazývaný perlou Blízkeho východu.. Dubaj nabitý energiou a modernosťou je láskyplne nazývaný perlou Blízkeho východu.Strategicky umiestnený uprostred Ázie, Afriky a Európy je jedným z najvyhľadávanejších dovolenkových miest v Perzskom…