2. Afrika
  3. Kapverdské ostrovy
  4. KAPVERDY - SÃO VICENTE za KAČKU

KAPVERDY - SÃO VICENTE za KAČKU

Další z Kapverdských ostrovů, který je nezbytné vidět. Jednak proto, že se jen odtud dostanete do opravdického zeleného ráje jménem Santo Antão, ale hlavně proto, že ostrov jako takový má opravdu co..
Cestopis z roku 2022 napsala CESTUJI za KAČKU

Zážitky pro tebe sepsala CESTUJI za KAČKU

12. 04. 2022, poslední aktualizace 2022-04-12T18:50:55+02:00

CESTUJI za KAČKU a procestovala 37 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 3 roky, napsala pro tebe 68 cestopisů . Má své stránky https://www.cestujizakacku.cz/.

Jakub Langer

Jakpak zpívá slavná Cesária Évora: "São Vicente é um brasilin, chei di ligria, chei di cor", aneb volně přeloženo: São Vicente je brazilka, plná radosti, plná barev ...

S tím nelze než souhlasit, ovšem jen 3 dny v roce, když se ve městě Mindelo koná pestrý Carnaval. A dle mého pozorování je to i poněkud zásadnější akce než zmiňovaný hudební festival v Baía das Gatas.

https://youtu.be/xA8_cV65gqw (Pravdou je, že místo samby, vyhrává spíše nějaká marchinha).

Díky, že jsem se mohl dozvědět více od dalších obcích ostrova. Z Monte Verde je výhled do širokého kraje (možná i podobný ostrovům Maio, Sal, Boa Vista).

Je fajn, že se ti na São Vicente líbilo. Já jej asi stále budu považovat za přestupní místo cestou na scenériemi proslavený ostrov Santo Antão nějaký podzim ... Nebo kdo ví, i únorový Carnaval v Mindelu by stál jistě zato.

CESTUJI za KAČKU

Vůbec se ti, Jakub, nedivím. Měla jsem to původně úplně stejně - přestupní místo. Jenže pak je březen, v Santo Antao to není ani trochu tak zelené, jak čekáš, navíc tam není žádná pořádná pěkná pláž a ty zjistíš, že ti na São Vicente vlastně vůbec nic nechybělo. Navíc ta boží pláž u přístavu, na jejíž barvu nikdy nezapomenu, ten bazén a mměsto Mindelo... To na Kapverdách opravdu neuvidíš.

Ale beru to především z pohledu třeba rodiny, která očekává i odpočinek a trochu komfortu pro sebe a pro děti... Za mě São Vicente rozhodně vede..

Jakub Langer
  • (upraveno 2022-04-13T13:51:34+02:00)

To souhlasí. Snad bych to shrnul, že na jaře lépe jet na suché ostrovy (víceméně celoročně stejné). A podzim si rezervovat ony zelené ostrovy, jako například Santo Antão. A pobřežní teplotu vody v oceánu bych odhadoval o 3-5 stupňů vyšší na podzim než na jaře. Stále se nacházíme na severní polokouli.

Krakonoš

Sojka mi hlásila, že svět cestujlevně opět ožil. Už to ví celý revír, takže jsem odložil jarní práce a přečetl již včera na tvém webu. Jedním dechem.

Těším se na další díly tvého kapverdského putování.

CESTUJI za KAČKU

Děkuji!!😊

Další cestopisy, které napsal CESTUJI za KAČKU

📷 Krásné fotky
KAPVERDY - SANTO ANTÃO za KAČKU
CESTUJI za KAČKU 2022-04-25T18:49:16+02:00 0 komentářů
Kapverdské ostrovy 2022

SANTO ANTÃO, to jsou plíce Kapverd, svěží zelený nedotčený ráj. Hodně lidí přirovnává tento ostrov k Azorům, někteří i k Havaji. To nedokážu posoudit, obě místa znám zatím jen z fotek a dokumentů, ... SANTO ANTÃO, to jsou plíce Kapverd, svěží zelený nedotčený ráj. Hodně lidí přirovnává tento ostrov k Azorům, někteří i k Havaji. To nedokážu posoudit, obě místa znám zatím jen z fotek a dokumentů,…

KAPVERDY: SANTIAGO za KAČKU
CESTUJI za KAČKU 2022-04-07T11:42:15+02:00 14 komentářů
Kapverdské ostrovy 2022

Santiago, ostrov, kde jsem poprvé spatřila Kapverdy zelené. Ostrov, kde jsem odložila růžové brýle nejen před tisíci odstíny zelena, ale také před naivitou, že "turistická destinace" jako Kapverdy se . Santiago, ostrov, kde jsem poprvé spatřila Kapverdy zelené. Ostrov, kde jsem odložila růžové brýle nejen před tisíci odstíny zelena, ale také před naivitou, že "turistická destinace" jako Kapverdy se…

ANDALUSIE a GIBRALTAR za KAČKU
CESTUJI za KAČKU 2021-11-15T11:45:17+01:00 39 komentářů
Španělsko 2021

Nekonečné pláže vyhlášené kitesurfingové lokality v Tarifě, atmosférou tepající Malaga, koloniální barevná Granada, pohádková Nerja s balkonem Evropy a nad očekávání krásný a po všech směrech zajímavý. Nekonečné pláže vyhlášené kitesurfingové lokality v Tarifě, atmosférou tepající Malaga, koloniální barevná Granada, pohádková Nerja s balkonem Evropy a nad očekávání krásný a po všech směrech…

ZÁPADNÍ SAHARA za KAČKU
CESTUJI za KAČKU 2021-10-29T16:24:27+02:00 48 komentářů
Afrika 2021

cíl: OBRATNÍK RAKA, 3 300 km. Hra světel a stínů na líně se přesýpajících písečných dunách, kvílení pouštního větru, atlantický, tyrkysově modrý a naprosto liduprázdný oceánový lem. Země nikoho. Země, která neexistuje. Jedno…