1. Cestopisy
  2. Evropa
  3. Itálie
  4. LIPARSKÉ OSTROVY za KAČKU

LIPARSKÉ OSTROVY za KAČKU

Šest Liparských ostrovů ze sedmi a kousek Sicílie za jeden tyden: dechberoucí a neškodné erupce legendární sopky Stromboli, historické centrum Lipari, úžasnej kráter a termální prameny Vulcana, odlehl
Avatar uživatele
Cestopis z roku 2021 napsala CESTUJI za KAČKU
Avatar uživatele

Zážitky pro tebe sepsala CESTUJI za KAČKU

28. 07. 2021, poslední aktualizace 2021-07-28T11:31:14+02:00

CESTUJI za KAČKU a procestovala 37 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 2 roky, napsala pro tebe 62 cestopisů . Má své stránky https://www.cestujizakacku.cz/.

Máš taky co říct? Napiš svůj cestopis na Cestujlevne.com

Krásné cestopisy bez znalosti
a nutnosti programování

Zaručená čtenost u cílové
skupiny z řad cestovatelů

Staneš se plnohodnotným
členem komunity

Poděl se o ně se svým prvním cestopisem ve světě cestovatelů na Cestujlevne.com.
Vytvoř si cestovatelský profil a staň se součástí komunity.

Vytvořit cestovatelský profil

95 komentářů

Komentuj, hodnoť nebo se na cokoliv zeptej.

Doporučit cestování načerno za 15€. Zůstaňte doma. Ale prosím, plaťte MHD.

před měs
MIGUELAS
  • Přidal se před 8 měs
  • Napsal 107 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2021-08-06T00:06:55+02:00)

Beru to jako recesi, jsem středního věku, když jsem byl mladší, často jsem jezdil načerno, často mě nechytli, mluvím o Ostravě, i za mnou nejednou běželi, jednou jsem chytil flastr v Ostravě (platil jsem) a jednou v Praze, v metru, tam se to vyžehlilo díky známostem, takže se žádná pokuta nekonala, klasický mor, metro v přestupní stanici na další linky metra. Města, ve kterých jsem občas nezaplatil by se těžko dala vyjmenovat, nejsem na to hrdý, beru to jako fakt. Třeba v Paříži při přesunu z letiště šlo o hodně ušetřených peněz, nebyl to úmysl, ale nedopatření. Příště mi to nedopatření přerostlo přes hlavu a už to byl úmysl 😀. Byl jsem i potrestaný, když jsem správně nepochopil fungování MHD v Astane, kde fungují prodejci jízdenek v busech a jízdenku nikomu nenutí, špatně jsem z letiště zajel k nádraží rychlovlaku, úplně mimo centrum, dále jsem pokračoval jiným busem zadarmo, potom přišla revize a já za jízdy vyskočil ven, tehdy to odskakala jen ruka a Sony objektiv, který jsem po pádu na ulici z jedoucího busu ještě na chvíli dokázal poskládat zpět.. Ale čím je člověk starší, tím klesá ochota k nepravostem a potenciálně stresovým situacím.

Hezky to napsal Zbyněk M, Libor, Martin Vícha i ostatní. Jestli tady máme tolik uvědomělých lidí mladší generace (mohli by třeba studovat za kněze v Nitře), tak nás jako lidstvo čeká skvělá budoucnost.

před měs
Avatar uživatele
CESTUJI za KAČKU

MIGUELAS...se ti divím, že se ti na něco podobného chce reagovat..

před měs
Avatar uživatele
danny_1

Jo 2Miguelas, asi tak... střední věk to tak máme. Něco se tak občas obejde určitě vždy... ale zas nechci mít moc socek co jdou jen po ceně na místech, která jsou jinak celkem drahá. Naštěstí v globálu ten cestopis stejně evropské davy neosloví...

Zbyněk Milfait
  • Přidal se před 7 měs
  • Napsal 9 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2021-08-05T17:43:53+02:00)

To byla ale ostrá diskuze. Nač to rozhořčení - dívka pouze podlehla pokušení. K tomu cestování trajekty musím vzpomenout mého slovenského přítele P., který se při svých několika plavbách z Livorna na Korsiku vždy v přístavu s úsměvem připojil k davu německých turistů cestovních kanceláří přestupujících z autobusu na trajekt a většinou se na něj dostal bez placení. Jednou dokonce spolu se sestrou. Já si lístek vždy kupoval. Auto hold na loď samo nenajelo. Ale jednou takhle stojím ve významné české památce ve frontě na vstupenky spolu s italskými klienty CK, když v tom se dala fronta náhle do pohybu a již mě unášela do první komnaty. Měl jsem to i s italským výkladem a ušetřené peníze samozřejmě bez odkladu věnoval na charitu. Další historka na dané téma je z řeckého Pirea, kde jsem se již zabivakovával na trajektu na Krétu, když v tom se přihnal dav demonstrantů, kteří obsadili loď, vyvěsili prapory a zahájili sérii bouřlivých projevů. Brzy přijela policie a začalo 6-hodinové vyjednávání na jehož konci část demonstrujících loď opustila a zbytek pokračoval šířit své evangelium na ostrov Kréta a kdovíkam dále. Nevím, jestli měli všichni platný lístek, ale zcela jistě lze i takto proklouznout na trajekt bez placení. U provinilců je asi nejúčinnější řešit to tak, jak navrhuje Jana Pernicová v komentáři k cestopisu z Kalamaty a Elaphonisos. Bevi del vino e lascia andar la acqua al mulino. Ciao! Zbyněk

před měs
Avatar uživatele
CESTUJI za KAČKU

Zbynku, díky za milý komentář a ještě milejší připomínku Janči moudré věty :)

Přestal jsem číst od pasáže na trajektu.

OK, spousta lidí zažila jízdu načerno, úmyslně (před přáteli) i náhodou... V prekérní situaci. Ale chlubit se tím jakožto seriózní osoba, vzor, vydávat to jako radu? Jako opravdu? Za tohle by na renomovaných webech na západě dostala paní ban a už by si v komunitě neškrtla. Možná by si mohl David založit cestujzadara.com.

PS: nemoralizuju, konstatuju.

před měs
Avatar uživatele
CESTUJI za KAČKU

Děkuji moc za zpětnou vazbu 🙂 Je tedy poněkud zvláštní nedočíst cestopis do konce, vlastně přestat číst hned v úvodu, přesto srolovat nakonec (v mém případě hooodně dlouhé rokování) a napsat komentář...

Samozřejmě nemoralizuji, jen konstatuji ✌😁

před měs
Martin Vícha

James T Na většině zahraničích webech hlavně nesmí přispívat anonymně založené profily s nulovou hystorií. Z toho hlavně by si měl David vzít příklad.

před měs

Myslíš hysterií, nebo historií? Nějak se v tvém příspěvku ztrácím.

A co vím, a myslím, že vím... David je komerčně naladěný člověk, tomu je opravdu jedno, zda se já směju Jíchovi nebo se Jícha směje Jamesovi.

před měs
Avatar uživatele
CESTUJI za KAČKU
  • Přidal se před 3 lety
  • Napsal 1145 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2021-08-03T17:46:25+02:00)

Jen bych dodala, že James T mi zvyšuje počet komentářů zcela bezplatně 🙏 Tohle není sponzoring😁

Díky ti 🙏😁

Mimochodem...k smíchu mi zde ze všech komentářů přijde jedna jediná věta, a to: "za tohle by na renomovaných webech na západě dostala paní ban" 🔝😁😁😁😁😁

Avatar uživatele gg.bn
gg.bn

Cestopis ok, zloděj je proste zloděj ať si to obhajuje jak chce. A ano nikdy jsem nikoho neokradl, alespoň ne vědomě,kdyby náhodou někdo prováděl uhybny manévr. Obhajoby po upozornění, že to není ok jsou odporný.

před měs
Avatar uživatele Libor_S
Libor_S

Tak znovu, co jsem psal Vítkovi. Ty to černé pasažérství srovnáváš s jasnými případy krádeže, ale co ty zmíněné hraniční případy? Ty jsi vždy za vše zaplatil? Třeba za kopie v práci? Chybový tarif na letenku by sis nikdy nekoupil? Platils třeba vždy za hudbu nebo filmy, když ani nebylo snadné nebo možné za stahování platit? Černý pasažér je podle mě nejvíc srovnatelný s tím, kdo stahuje zdarma, protože tím způsobuje firmě ušlé tržby, ale nic jí neukradne.

Ještě bych to srovnal se sledováním soukromých TV a rádií, kdy asi většina lidí nesleduje příliš reklamu, ze které tyto firmy žijí. Zadavatelé reklamy to ví a neplatí tolik, kolik by dali, pokud by většina lidí reklamu sledovala, takže pro majitele soukromých TV a rádií jsou to ušlé tržby. Lidi, co nesledují reklamu jsou z pohledu majitelů černí pasažéři, oproti těm, co ji sledují. To samé platí třeba při sledování (nebo poslouchání) YouTube, kdy většina (pokud nemá náhodou placenou službu) přeskočí reklamu hned, jak to jde nebo při surfování po internetu. Kdo surfuje s AdBlockem bez předplacení daného webu, je naprostý černý pasažér.

Jestli máš ve všem čisté svědomí, tak gratuluju. Zkus napsat nějaký cestopis nebo rovnou autobiografii, abychom si z tebe mohli vzít dobrý příklad.

před měs
Avatar uživatele
mirjur
  • Přidal se před 6 lety
  • Napsal 881 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2021-08-03T13:55:14+02:00)

Viz můj post ve vlákně Kdo se odkud vrátil... Kdyby mi RJ poslal SMS, že vlak z Vídně bude mít 15 minut zpoždění, nemusel bych rušit jízdenku a následně na stejný vlak kupovat novou o 120 Kč dražší. Taky se teď cítím trochu podveden a okraden. 😉

před měs
Avatar uživatele
CESTUJI za KAČKU
  • Přidal se před 3 lety
  • Napsal 1145 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2021-08-03T10:01:16+02:00)

Libor S a Mirjur... máte můj obdiv! 🙏🙏 Kdo má v hlavě takhle nastláno a dokáže to vygenerovat do takových rozměrů, že černou jízdu na trajektu srovnává s krádeží, na toho nemá vůbec smysl reagovat 😊

Mimochodem o podrobnosti v této "trestuhodné záležitosti" (ve smyslu díky za radu a jak na to) mě do dnešního dne kontaktovalo více než 40 lidí, takže pár "nemoralizujících, ale konstatujících lidí se svědomím čistým jako nerecyklovatelný papír" mě opravdu nerozhodí. Jinými slovy – každý ať si vybere z textu, co se mu líbí a když se někomu obsah nelíbí, vždycky může přestat číst 🤷‍♀️

před měs

To je šílené. Opravdu se najde čtyřicet českých cestovatelů, kteří mají dost peněz někam vyjet, ale nejsou ochotni za reálnou službu zaplatit? Vlastně, nenazýval bych to cestovatelem. A ne, zlodějina to také není. Ubohost je zhruba to výstižné slovo.

před měs
Avatar uživatele gg.bn
gg.bn

Možná mám v hlavě nastlano možná ne to ať posoudí ostatní. Nicméně mám to v hlavě nastaveno tak, že za služby které využívám platím.

Jak by jsi to tedy nazvala ty, čerpat službu a nezaplatit?

To že tě kontaktovalo cca 40 lidi jak s něčím vydrbat svědčí pouze o tom v jaké sociální bubline se pohybujes.

před měs
Avatar uživatele
mirjur

Kačko, všimni si, že zatím nikdo nepotvrdil, že by měl ve všem čisté svědomí, že by nikdy nestahoval filmy, hudbu, nevyužíval zdarma prostředky někoho jiného, neparkoval mimo placená parkoviště, neměl nikdy nic neoprávněně zadarmo... :-)

před měs
Avatar uživatele gg.bn
gg.bn

A ty si vsimni, že jsem psal:. Nicméně mám to v hlavě nastaveno tak, že za služby které využívám platím.

Fakt nechápu co je na tom tak k neuvereni...

před měs
Avatar uživatele
mirjur

gg.bn: nastaveno to mít můžeš, nebo můžeš si myslet, že to tak máš nastaveno, to ale nevylučuje, že bys to nemohl nikdy porušit nebo se zachovat jinak... neporušils?

před měs
Martin Vícha

Tady je zase svatých, že by se i Ježíš cítil jako zloděj....

před měs
Avatar uživatele
CESTUJI za KAČKU

Martine Vicha, mrtvá jsem🔝✈😁😁

Gg.cosi...sláva ti🙏🙏😁

Mirjur.... už se těším na sraz!😍

Michal Zhor

Díky za tip a rady cestopisné, využiji snad brzy. Pro další výlet doporučuji Lotyšsko a Estonsko, jen je to země asi více pivní a pro plování v moři vhodná už jen pár týdnů. Ale zpáteční letenky do/pod pětikilo by se ti hodily do konceptu. A když nocovat, tak na stromě ve stanu:

https://www.michalzhor.cz/2021/0...cova-hora/

Ať je na tvých cestách stále veselo.

před měs
Avatar uživatele
CESTUJI za KAČKU

I já děkuji. Jak za zpětnou vazbu na Liparské ostrovy, tak i za doporučení. Lotyšsko malinko znám (https://www.cestujlevne.com/cest...acku-1089), ale Estonsko určitě doplním ✌

před měs
Michal Zhor
  • Přidal se před rokem
  • Napsal 23 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2021-07-31T21:49:03+02:00)

Nejde mi otevřít, zkusím dohledat. EDIT: dohledal jsem zde na CL. Na tvém webu mi Evropa skončí u Krkonoš :-(

před měs
Avatar uživatele
CESTUJI za KAČKU

Já vím, mám tam ještě resty. Začala jsem psát tady a web mám teprve třičtvrtě roku..

Pár starších cestopisů jsem si k sobě přenesla, ale protoze přenos jednoho zabere třeba i 10 hodin, tak to časově moc nedávám.. Nechávám si to na důchod (nebo další pandemii). 🙃 Každopádně všechny nové cesty od založení webu už publikuji v nezkrácené podobě výhradně u sebe, zde na cestujlevne už dávám pouhé torzo..

Martin Vícha

Kačko zase Ostře našlapaný cestopis. Podle stylu psaní i fotek (zdatný fotograf při výskoku :-D ) je vidět, že sis tuhle část italského tripu vážně užila. A to je dobře! Opravdu jsi mě (nás) navnadila, minimálně na to Stromboli, takže určitě copy paste (jako už několikrát) použijeme... a co nejdříve musíme "napsat" zase něco společně :-).

před měs
Avatar uživatele
CESTUJI za KAČKU
  • Přidal se před 3 lety
  • Napsal 1145 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2021-07-30T10:55:42+02:00)

Zrovna koukám na letní výprodeje u wizzu... Máš pravdu, je načase napsat zase něco společně! Tak na to s Andy taky hoďte oko a zkusme něco vybrat 🍸✈😁

před měs
Martin Vícha
  • Přidal se před 3 lety
  • Napsal 384 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2021-07-30T16:21:07+02:00)

👍😁🥂🛫 jdem hledat, jen s tím volným časem budeme mít problém 😲😭.

před měs
Avatar uživatele
CESTUJI za KAČKU

Nápodobně ✌🙈😁Ale od října cokoliv 😉

Cestopis zajímavý, i informačně, kdo tam nikdy nebyl, hodně se dozví. Potud OK.

Ale jednu věc, prosím, pro příště určitě ne: nabádat k tomu, aby lidi jezdili na trajektech na Liparské ostrovy de facto načerno (tj. "kup si lístek do první zastávky a jeď až na konec, nikdo to nekontroluje") je, ehm... dost ubohé, pokud volím mírnější slova. Tvrději řečeno - vychcaně české.

Zažil jsem tam i jiný zážitek, v době, kdy se na Stromboli nesmělo nahoru (myslím, že tak je to i teď). Debata dole v přístavu: "Hele prej se nahoru nesmí! - To je v pohodě, večer tam nikdo hlídat nebude, na to kašleme." Hádejte v jaké řeči se ta debata vedla: samozřejmě v češtině.

Fakt super propagace téhle země.

Třeba v MHD nebo ve vlacích v Česku jezdí slečna autorka taky načerno a chlubí se tím? Nebo občas něco ukradne v supermarketu? O tom to totiž je - jde o obyčejnou krádež, nic víc, nic míň.

Komu se zdá jízdné na ostrovy moc vysoké, ať prostě zvolí jinou destinaci, kde tyto náklady nejsou. Nebo ať zůstane doma. Jednoduché jak facka.

před měs
Avatar uživatele
CESTUJI za KAČKU
  • Přidal se před 3 lety
  • Napsal 1145 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2021-07-29T13:57:07+02:00)

Vitku, opravdu ze srdce diky.

Jen drobnost...v životě není vše jednoduché jako facka... Mohla bych tu psát elaboráty na svou obhajobu, ale...nemusim, nepotřebuji a nechci. Píšu na CESTUJLEVNĚ, víš? Neříkám, že jsou zde všichni švindlíři, ale někdo fakt nemá prachy a rád by. Tak se na to povznes nebo ..CESTUJDRAZE.

Jo a ještě prosím NESUĎ NÁŠ ČESKÝ NÁROD. Možná trošku máme sklon k tomu ojebávat systém (nosíme ponožky v pantoflích a na svačinu paštiku nebo řízky,) , ale věř, že může plout na trajektu anglický turista, který zaplatí nehorázné jízdné, ale když někdo bude na lodi potřebovat půjčit blicí pytlík na zvracení nebo vodu, aby mu bylo líp, koukne raději bokem. A věř, že je to obvykle právě Čech, ten rádoby černý pasažér, který nabídne první poslední, aby mu pomohl 🙃

před měs
MIGUELAS

Kacce děkuju za opět skvělý cestopis, Lipary jsem vždycky nějak přehlížel a toto mě celkem navnadilo, i když teď v létě už mám dvakrát za sebou v plánu jiné ostrovy a koncem října už to asi nebude dávat smysl. Super ubytko podle fotek to s tím bazénem na Vulcanu. I když ten apartmán teď stojí 280e na noc.

Čekal jsem, a divím se, že od okamžiku publikování k tomu došlo až teď, kdy se morálkou prošpikovani uživatelé ozvou s kritikou jak si mohla dovolit jezdit načerno a ještě to radit ostatním. Příště to určitě Kačka poradí už jen vyvoleným (třeba mně), já to rád využiju. Zrovna společnosti provozující trajekty jsou ve vatě a ceny opravdu nekřesťanské, sám jsem kdysi spolupracoval a jednal o cenách třeba s Moby, takže vím, o čem mluvím. Na to se hodí dvě pořekadla, čin čertu dobře, peklem se ti odmění a druhé .. každé dobro musí být po zásluze potrestáno.

Za mě Kacce 👍 a zařazuju Eolie e/o Lipari na wish list na příští rok.

před měs
Martin Vícha

Vítku, myslím si, že to není "typicky České", ale troufnu si tvrdit, že tuhle "fintu" budou používat i místní. Soudím tak dle nedávné zkušenosti z Řecka, z cesty mezi ostrovy Agistri a Aegina (kde jsem mimochodem byl díky Katčinému výbornému cestopisu) kdy trajekt pokračuje do Pirea. Řeci v řadě mě na to upozorňovali, že si mám koupit jen na Aeginu (2,80E) a uštřit tak cca 9E za cestu do Pirea...

před měs
Avatar uživatele
CESTUJI za KAČKU

@MIGUELAS chodím s kůží na trh zcela dobrovolně a vlastně i docela ráda ✌😁 Moc děkuji za zastání, ale ani napříště neušetřím svoje cestopisy toho, jak udělat cestu levnější bez zbytečných nákladů navíc. Prostě si myslím, že o tomhle tenhle web je. Kdo to cítí jinak, má právo se vyjádřit, nesouhlasit, být pohoršen a nebo jako Vítek - šmahem odsoudit celý český národ. Jeho volba. Ne moje. Jeho vizitka. Ne moje.

Jako polehčující okolnost vůči Vítkovi a podobným vnímám i to, že je Covid. Lidi se prostě nudí, nemají do čeho píchnout (nebo naopak někdo něco pichnul do nich), bojí se cestovat, hledají důvod k diskuzi i tam, kde vůbec není. Třeba jako na webu cestujlevne být pohoršen praktikami jak cestovat levně...🤷‍♀️🙃

před měs
Avatar uživatele
CESTUJI za KAČKU
  • Přidal se před 3 lety
  • Napsal 1145 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2021-07-29T14:47:33+02:00)

Martin Vícha...tak snad dáte CTRL+C i s Liparskými ostrovy...😊

před měs
Avatar uživatele Libor_S
Libor_S

Já bych to osobně nezačal rozmazávat, protože je mi Katka jinak sympatická, jak si užívá život na cestách atd. a dělá zde záslužnou činnost pro ostatní, ale když už s tím Vítek začal, musím se ho zastat, že má podle mě v zásadě pravdu. To omezení výstupu na Stromboli by ale podle mě mělo být na vlastní riziko a ty Čechy celkem chápu, tím spíš, že jsem tam byl v roce 1995 a vím, jaký je to rozdíl třeba z vrcholu v noci nebo z 600 m n. m., kde jsem spal 2. část noci na karimatce. Omezit to na mnoho let jen do 300 nebo 400 m, když se aktivita sopky zas tolik nezměnila za posledních několik tisíc let, je přehnané.

Nejsem v hodnocení zas tak přísný, protože je podle mě podobná např. i zdejší oblíbená aktivita cestování na chybové tarify (nemyslím akce, ale někdy není ani jasné, co to je). Prostě ty firmy dělají chyby a jsou laxní (nekontrolují důkladně ceny letenek při vložení na web a někdy to nechají být nebo tady nehlídají ty lístky při výstupu alespoň namátkově), tak toho lidi využívají. Kdo se s tím vnitřně vyrovná (třeba s pomocí jánošíkovského syndromu), tak mu to přejme. Třeba časem pochopí, že to není správné a přestane to dělat (ne proto, že ho někdo káral, ale že jemu to začne vadit). Je to taková evoluce ve společnosti podobně jako v přírodě, kde se jedno zvíře snaží přelstít druhé v útoku a obraně. V zemích, kde se tolik nepodvádí (např. protestantské na severu Evropy nebo Nový Zéland), se lidem žije příjemněji. V zemích, kde jsme byli vychováváni, že kdo nekrade, okrádá rodinu, se holt firmy a společnost musí bránit nadměrnému rozkrádání (nebo třeba odkloňování na hraně zákona) tím, že zavádí více kontroly (policie, úředníci) a regulace, která nakonec obtěžuje všechny a stojí dost peněz.

před měs
Avatar uživatele
CESTUJI za KAČKU

Díky Libore, i ty jsi mi v zásadě sympatický!

před měs
Avatar uživatele Ahmad Masúd
Ahmad Masúd

Vítek má naprostou pravdu. Přestal jsem to číst v okamžiku, kdy se tam objevil "návod" jak něco ochcat, obcházet pravidla. Pokud má někoho svědomí hodnotu pár desítek euro, tak ať si to užije, i takoví někteří lidi asi jsou.

Uvědomte si, že ty "ušetřené" částky jsou v mizerných nízkých desítkách euro. To, co běžně necháte v restauraci za večeři. V podstatě drobné.

Libore, ta "evoluce" už proběhla. A to v tom, že v těch devadesátkách jsme fakt většina měli holý zadky a maximálně pár konzerv na cestu. Uplynula generace a dnes fakt nikdo nemusí sockovat dvacet euro za trajekt. Nemusí.

před měs
Avatar uživatele Libor_S
Libor_S

Ahmade, evoluci jsem myslel obecně na různé situace, které nastávají neustále a kdy to nemusí být tak jasné. Vem si třeba příklad s využitím kopírky u zaměstnavatele pro vlastní potřebu. To taky není asi obvykle oficiálně povolené, ale málokdo půjde raději do copycentra. U 1 papíru za měsíc to asi nemá smysl řešit, ale co když někdo potřebuje hodně kopií? Kde je hranice?

Nebo třeba takové upozornění protijedoucího řidiče na policajty s radarem. Řekneš si, jedu příliš rychle a podle zákona si zasloužím pokutu, která mě přiměje jezdit příště podle předpisů, když už tady ti chudáci čekají v chladnu a v dešti, stát je draze platí (a je to pár desítek euro jako za večeři) nebo raději přijmeš upozornění, které je z pohledu bezpečnosti provozu neférové, a zpomalíš?

před měs
MIGUELAS

Ahmade, jsem ze staré školy, a pár desítek euro jsou pro mě peníze, pokud je ušetřím, nejdu je obratem uvalit do taverny a už vůbec ne do české hospody, můžu je investovat do další cesty (nejen) po Evropě, většinou 50e na zpátečku stačí.

Preference každého jsou různé, někdo zajde 20x měsíčně do hospy na oběd a pivko, jiný si za stejnou částku zaplatí měsíční operak na vochcavku na hlínách v základu a další si koupí třeba deset letenek.

Člověk je dnes okrádán na každém kroku, pokud si nedá pozor a dokonce i pokud si dá, takže s takovým způsobem neškodného prilepseni nemám morální problém.

před měs
Avatar uživatele
danny_1

Normální je přece nekrást, západní společnost je k tomu přirozeně nastavena... tak proč striktní kontroly. Njn, (nejen) Češi jsou mentálně jinde... a ještě chytračí nějakým bojem proti společnostem ve vatě 🤦‍♂️

před měs
Avatar uživatele Libor_S
Libor_S

Danny, u lístků jsem psal, že by stačily namátkové kontroly. Striktní kontroly jsou potřeba i v západní společnosti (min. když jde o víc peněz) a obvykle tam i fungují, ale někdy se neodhalí i pořádné průšvihy včas. Lidi, kteří neuhlídali megazloděje nebo přišli o peníze v kauzách jako Bernard Madoff, Enron, WorldCom, Wirecard, když jmenuju z mnoha ty nejznámější, by mohli vyprávět. A zrovna jižní Itálie má docela slavnou mafii, tak nevím, jestli to je takový rozdíl od Čechů.

před měs
Avatar uživatele
CESTUJI za KAČKU

Libore, to s tou kopírkou je vážně zajímavá myšlenka. Člověk když se zamyslí, najde v životě spoustu podobných "kopírek", které v běžném životě nevnímá a přesto bezmyšlenkovitě dělá.. Každopádně já si kupovala lístky na trajekt při plném vědomí a kdybych tam jela znova, udělám to zas a stejně tak to napíšu do dalšího cestopisu. To, zda toho někdo využije, je na každém. A já už teď vím,že to dvě skupinky cestovatelů využili. Ušetřené peníze na Liparech propili, takže happy end. No a komu se to nelíbí, může si tu vypsat ublížené srdíčko... Kdyz jim to pomůže, proč ne ✌😁

před měs

Tedy pardon.... napsat, že "happy end" je někoho okrást a pak "ušetřené peníze" utratit za alkohol.... sorry, to už je na diagnózu. Drsný. To jako opravdu myslíš vážně?

Názory jako že "lodní společnost má nestydaté marže, tak nemám problém s tím jet načerno" (Miguelas) snad ani nestojí na komentář. Marže má kde jaká firma - s tím cílem se totiž podniká, kdyby to někdo nevěděl. Takže klidně ukradneš cokoli v supermarketu, protože Ahold a další mají samozřejmě taky nějaký výdělek? Odjedeš od benzínky bez placení, se stejným "odůvodněním"? A když to posunu jen o kousek dál - přijdeš ke mně do baráku a vykradeš ho, protože když vlastním dům, tak přece musím být za vodou a nemůže mi to moc uškodit?

Až ty budeš jednou mít nějakou firmu/majetek a někdo tě prachsprostě okrade, tak budeš v pohodě? Asi sotva, myslím si....

Lidi, dejte se mokrý hadr na hlavu. Tohle fakt nejde. Takovéto uvažování, když se ujalo, vždycky v historii končilo v potocích krve.

Když ty (ne zrovna velké) peníze nejste s to za danou službu zaplatit, prostě zůstaňte doma. A nedělejte venku ostudu.

před měs
Martin Vícha

Kdyby pumpaři bylo jedno, jestli natankuješ 10l nebo 100l a kasíroval by těch deset a nijak to nekontroloval, tak by se tu stahovali řidiči z půl Evropy... slušní Němci a Rakušáci v první řadě.

před měs
MIGUELAS
  • Přidal se před 8 měs
  • Napsal 107 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2021-07-30T14:45:15+02:00)

Tak Vítku, můžeš zajít do Alberta a v tom jejich koutku si koupit za plnou cenu nahnilou cibuli nebo rajčata. Lidí dokonce v Kaufu po zvážení prihazujou další kusy do sáčku a zas s tím nemám problém, i když to nedělám. Když můžou jeden týden prodávat kobzole za 25, tatarku za 75, kafe za 160 a za týden v akci o půlku levněji, nebo když tam jdeš večer tak všechno pečivo za půlku.

Taková Kačka s lodními lístky je cuckar, já se svými jízdami načerno po celém světě jsem taky cuckar, neměl jsem problém si ve Svajcu koupit lístek na vlak do první stanice a zapalit si ve vagone cigáro a jel jsem další hodinu, nebo děláš, že spíš, to ti i na lodi projde. Nebo v Japonsku jsem metrem i příměstskými vlaky jezdil zásadně za dětský listek, i na Kansai a tam byl vlak už drahý, u brány to jinak pípa, ale japonecka co kontrolovala výstup mi ještě zasalutovala. To tam fakt leze do peněz a výčitky nemám, protože rok předtím jsem tam měl koupeny pass a prachu za dráhu jsem jim tam nechal víc než dost. A pořád jsem cuckar, nemám na toho manika, psal to ve své knize, mám ji doma, že mu došly love a koupil si letenku ze Singapuru jen do Indie, před přistáním šel na hajzlik, po odletu vylez a doletěl až do Amstru.

před měs
Avatar uživatele
CESTUJI za KAČKU

To se nám tu sešla partička moralistů 😁😁

Když tady ty hysterické a afektované elaboráty s prvky dramatu čtu, napadá mě, že byste spíš mohli energii vynaloženo do psaní podobných komentářů obratit raději pro dobro naší planety 🙏😇 Třeba výsadba stromků v Krkonoších...

...to by ani kůrovec nestíhal všechno sežrat 🙃

před měs
Avatar uživatele Libor_S
Libor_S

Vítku, já bych zrovna toto nedělal a už vůbec nedoporučoval veřejně jako standardní získání slevy, ale ty to černé pasažérství srovnáváš s jasnými případy krádeže. Co ty výše zmíněné hraniční případy? Ty jsi vždy za vše zaplatil? Třeba za kopie v práci nebo nezpomalíš, když ti naznačují radar? Chybový tarif na letenku by sis nikdy nekoupil? Platils třeba vždy za hudbu nebo filmy, když ani nebylo snadné nebo možné za stahování platit? Máš svědomí vždy čisté? Hlásíš šéfovi v práci, že zrovna nemáš do čeho píchnout, máš příliš času surfovat na internetu v pracovní době a mohl by ti dát úkoly navíc? Už dávno platí moudré úsloví „hoď kamenem, kdo jsi bez viny“.

S potoky krve myslíš jako co? K válkám i těm občanským vedly úplně jiné důvody. Nevšiml jsem si, že by byly u nás v posledních desítkách let války, když se rozšířilo myšlení, že kdo nekrade, okrádá rodinu.

před měs
Avatar uživatele
danny_1

Tak ono to s těma loděma není zas až tak převratný objev, nezažil jsem, že by se při výstupu v Evropě něco kontrolovalo, ani v Thajsku. A zaměstnanci nemají šanci si každého pamatovat. Takže obdobně lze podvádět u plaveb s více zastávkami i v Řecku, na Kanárech či ve Velké Británii. Sám jsem to zažil na Shetlandech, kde jsem sice na prvním trajektu chtěl zaplatit, ale se zřízenci jsem se nepochopil a nic nechtěli... a jelikož je pravidlo, že na první lístek jedeš i další dva trajekty... tak na zbylých dvou už vůbec nic nechtěli, neb se předpokládalo zakoupení celé cesty na prvním.

před měs
Avatar uživatele
Milan V
  • Přidal se před 5 lety
  • Napsal 41 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2021-07-30T21:50:55+02:00)

A já blbec v tom Řecku platil 2 zastávky za plnou ;-) sarkasmus...a ve Vídni taky jezdím za 5 ojro pro dva z letiště zásadně jen Sbahnem s přestupem na Rennwegu....asi mám pocit, že mi to nestojí za to, no

před měs
MIGUELAS

Milan V, jezdím většinou sám a 4.30e za každou cestu vlakem mi trhá žíly, zvláště když tam nikdy nevidím ten represivní a výchovný element - průvodčího. Rovněž tak mi od srpna bude trhat žíly platit v Praze z hlavaku na letiště po novému 40 korun tam a to samé zpět, když za jednosměrnou letenku platím jen 5 euro. Takže to vypadá, že budu jezdit na půlhodinovou, ta snad platí aspoň k Šestce. Samozřejmě se tu najde hodně lidí, co budou tvrdit, že přece stovka sem nebo tam nejsou dnes žádné peníze.

před měs
Avatar uživatele
Milan V

MIGUELAS: a to je právě ta základní představa vychcánků, že věci jako MHD přece musí být všude na světě superlevné, nejlépe zadarmo a když už tak za 10 Kč. Nemusí, z něčeho se ta dotovaná cena do nákladů musí doplnit a čím víc lidí bude jezdit na černo, nebo za menší jízdný, tím víc to bude stát... mě to žíly netrhá, já mám v Praze roční lítačku a v jinoměstě v ČR nebo v cizině prostě zaplatím a neremcám. OK, pokud jste objevili travelhack s levnějším jízdným do nejbližší zastávky - vaše plus, pokud vás nikdo nezkontroluje a můžete z toho mít úžasný pocit jak jste vyjebali se systémem, ale necpěte to tu jako morální standard.

před měs
Avatar uživatele
CESTUJI za KAČKU
  • Přidal se před 3 lety
  • Napsal 1145 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2021-07-30T22:28:49+02:00)

Nikdo z toho nedělá morální standard., ale současně to není rovno krádeži v domě, jak dramaticky argumentoval Vítek...😉

Nebudu se opakovat, ale tady jste součástí webu cestujlevně, takže se dá očekávat, že zde lidé sdílí podobné věci.. Třeba parkování gratis ve Vídni nebo v Bratislavě u letiště. Pár lidem to hnulo žlučí (a rázně se ozvali), ale asi stovka dalších mě (samozřejmě anonymně) kontaktovala s prosbou o souřadnice.. 😉

Jinak děkuji za přečtení cestopisu a podnětný komentář 🙃

před měs
MIGUELAS

Milane, na to je jednoduchý recept, a sice omezení spotřeby. Nejet drahým busem nebo tram. Snažím se to praktikovat a opravdu za jednu nebo dvě zastávky elektrikou nedám 30. To se raději projdu pěšky, každý den dvě zastávky tam a zpět. Občas jedu autem. Ale takto si ekologii v praxi nepředstavuju.

Buď rád, že pro tebe pár korun sem nebo tam nepředstavuje významnou položku, najde se hodně lidí, pro které ano, ti ale obvykle necestují. Takové samozivitelky nebo osamělé starobní důchodkyně ti urvou ruce a budou vděčne za pár kilo cukru nebo olej (mimochodem zdražil, jako všechno). Kacce se omlouvám za zbytečne pleveleni nádherného cestopisu se super fotkami (i když saturaci bych stáhnul lehce do mínusu, pokud to na mobilu jde).

před měs
Avatar uživatele
CESTUJI za KAČKU

Rozhodně to nepovažuji za plevelení, naopak. Prostě zdravej rozum. Díky za to! 😉

před měs
Avatar uživatele
mirjur

Přesně tak, na tomto serveru už od jeho založení očekáváme rady a diskuze na téma Jak LEVNĚ cestovat, tzn. kde a jak se dá v rámci cestování ušetřit (samozřejmě v mezích zákona). Pokud někdo raději cestuje draze s pocitem, že na to má a že je pan Charakter, tak bych si ho dovolil odkázat na propagační letáky cestovních kanceláří.

před měs
Avatar uživatele
CESTUJI za KAČKU

💛

Mirjur, díky za zdravý rozum i tobě 🙏

před měs
MIGUELAS

Mirjur, občas to s cestovkou může vyjít i levněji, zvláště teď třeba řecké ostrovy s AI. Za stejné prachy jsem na Krétě teď přežíval v autě a stravoval se v Lidlu, zase jsem ale viděl a zažil určitě více. Každopádně styl cestování Kačky je mi více než sympatický a smekam klobouk i před tebou, vypadá to, že jsi celý letošek mimo Česko... a nic si nedělás z těch pseudo Covid sraček.

před měs
Avatar uživatele
mirjur
  • Přidal se před 6 lety
  • Napsal 881 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2021-07-30T23:40:18+02:00)

Miguelas: výjimka potvrzuje pravidlo (to ohledně těch cestovek). Jinak celý letošek pryč nejsem, ale snažím se v tom našem bordelu být co nejméně - pozítří se vracím z Valencie po 3 týdnech... a další odvetné akce budou následovat. :-)

KO: I was made for loving you, bejby... :-)

Levnému cestování zdar!

před měs
Avatar uživatele Ahmad Masúd
Ahmad Masúd

mirjur: A kde jste ve Valencii co ochcal a nezaplatil? :-)), když už máte potřebu obhajovat sockování pětistovek za dopravu?

Miguelas: dojemné, málem jsem se rozplakal...:-) Jenže těm samoživitelkám to dítě musel někdo nabouchat, víme? A obvykle taky (pokud to nejsou lezbiči nebo nesnesitelný megery) s někým žijí a špatně si nežijí. Máme se jak prasata v žitě a holt si někdo myslí, že když jsou už zas letenky za pár korun, tak může okrádat jiné dopravce. Jeho vizitka, nic víc. A i já, prostý člověk, znám dost starobních důchodkyň, co lítají na Baleáry co půl roku, žijí aktivně a mají fajn život. Akorát si to holt museli odřít a ne odflákat a ojebat.

Milan_V: Přesně tak. Jenže řada lidí holt má furt morální standardy hodně nízko.

Kačenka: děkuji za radu, stromků, smrčků jsem v životě vysadil pravděpodobně výrazně více než vy. Akorát ne v Krkonoších, ale Doupovských horách a bylo to někdy na počátku devadesátých.

Vítek: Přesně tak. Děkuji, že jste to za mě shrnul. Pokud nemají ani pár pětistovek navíc za dopravu, tak ať holt lítají jinam nebo sedí doma. Ostudy už nadělali dost.

před měs
Avatar uživatele
mirjur

Ale no tak, Ahmade... placení se nevyhýbam, ale když je možnost, vyberu si tu levnější variantu. Respektive tu, kde je nejlepší poměr cena/výkon. Léta praxe. 😁

před měs
MIGUELAS

Zrovna ve Valencii ctí den dopravy zdarma, minulý rok mi to tak vyšlo. To se v Praze nemůže stát, už i v Ostravě zrušili dny přepravy zdarma při smogu. Jak říkám, 40kc za lístek PID nedám, už z principu. Jsem to vyřešil přikoupením levného FR z Prahy do Krakova a odtamtud levným žlutým do Ostravy za ani ne stovku, jako bonus den v nádherném Krakově navíc. A to se vyplatí. Nenasytné zloděje nepodporuju.

před měs
Avatar uživatele
Jarda _10

No jo místní socka @Miguelas nemá na zaplacení 40Kč lístku, když v Praze je jedna z nejlevnějších a nejlepších MHD na světě.

Kačko, díky za cestopis, zase super inspirace :)

před měs
Avatar uživatele
mirjur

Našel jsem tady přímo u katedrály hospodu, kde je točená cerveza grande za 1,5e, jinde za 3 a více. Tak abych nebyl morálně frustrovaný, že je okrádám, tak si vždycky dám rovnou dvě. 😉

před měs
MIGUELAS

Jardo, raději svými penězi podpořím FR, proč to cpat do chřtánu nenazranemu PIDu nebo drahám (představ si, že i vlaky rapidně zdražily), to asi tím covidem😀 Když to bude levnější nebo zajímavější, klidně budu z Prahy do Ostravy lítat přes Krakov nebo i Košice.

před měs
Avatar uživatele
CESTUJI za KAČKU

Jardo díky 🙃

před měs
Avatar uživatele
CESTUJI za KAČKU

Mirjur, tvé "Tak abych nebyl morálně frustrovaný, že je okrádám, tak si vždycky dám rovnou dvě"... 🔝🔝🔝😁

před měs
MIGUELAS
  • Přidal se před 8 měs
  • Napsal 107 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2021-07-31T23:02:53+02:00)

Ahmad tady už uživatelům taky vyká? Se nám tady rozmohl vykaci nešvar, zavedený Jakubem S.

Jardo, možná v Praze nejlevnější, ale pro místní s litackama. My ostatní, přespolní a třeba i stredocesi, to těžko budeme podporovat.

Zase 40kc jsou třeba dvě domácí večeře, jestli vám to je málo...

před měs
Avatar uživatele Libor_S
Libor_S

@Miguelas: Ahmad vyká všem od začátku a na podivení, proč to dělá (třeba od KO), nereagoval. Jakub S vyká jen někomu (co si pamatuju, tak Mikirovi, ale tomu nakonec potykal a dal si ho do ignoru).

Je jasné, že v Praze je mimořádně výhodné roční jízdné oproti jízdenkám, ale i ty jsou v Praze stále levnější než ve většině bohatších zemích. Tady je cenové srovnání před 4 roky: https://www.priceoftravel.com/59...de-cities/

Když to nechceš podporovat, jeď taxíkem nebo se nech zavést známým k letišti.

To ses nějak rozšoupl s útratou 20 Kč na domácí večeři. Když si uvaříš např. špagety s kečupem nebo rýži s kari kořením, vejdeš se s nákupem nejlevnějších surovin, které v tomto případě kvalitou ani moc nezaostávají, do 3 Kč. Jestli chceš i nějakou zdravou přílohu, udělej si vlastní kvašené zelí (a vejdeš se do 4 Kč). Připomnělo mi to jednu krásnou asi dvacetiletou Izraelku, kterou jsem kdysi potkal na treku na NZ. Utratila většinu svých úspor při cestování po Austrálii a na NZ cestovala stopem s rozpočtem 2 NZD (asi 30 Kč) na jídlo denně. Tak jsem jí dal celou čokoládu s poznámkou, že mám "too much food" a ona to po mě nevěřícně opakovala :-)

před měs
Avatar uživatele
Jakub S

Libor má pravdu, vykal jsem jen Mikirovi, který tady vždycky dával najevo, že je starší atd a hold jsem byl slušně vychovanej. Pak začal vykřikovat, že třicátníci a níž jsou nevychovaný fetky, co potřebujou, aby na ně staří makali a řekl jsem si, že to už asi nemá cenu.

K diskuzi výše jsem se fakt nechtěl vyjadřovat, ale když už tu jsem, tak jenom drobná poznámka o tom, že zadarmo/levně a zaplaceno z daní je docela rozdíl.

A obecně, jestli někomu stojí za to, ušetřit 3 eura na trajektu s rizikem, že pak půjde s někým do konfliktu a ani nemá vzadu nějakej hlásek svědomí, tak fajn. Já na tohle třeba nemám. Na druhou stranu povozit se a zesměšnit člověka, kterej v diskuzi upozorní, že mu to nepřijde úplně ok o “charakteru” člověka vypovídá asi mnohem víc …

před měs
MIGUELAS

Libore, večeři v Česku do dvacky dávám, 2-3 rohlíky a k tomu salám, salát, nesnáším teplé večeře. A na cestách mě celodenní strava vyjde i s litrem a půl vína a pitím do 6-7 euro. Samozřejmě jako první věc hledám zda a kde je v destinaci Lidl, velký Walmark a podobné. A to si dopřávám, fuety, olivy, parky, konzervy, pizzy atd, samozřejmě ne v restauracích. Sladké ani zmrzlinu nemusím, nechodím si na rozdíl od Kačky sednout ani na Aperol. V zemích, kde není nebo je víno drahé, tak místo toho půl litru destilátu. Ale je pravda, že alkohol na cestách leze do peněz.

před měs
Avatar uživatele
CESTUJI za KAČKU
  • Přidal se před 3 lety
  • Napsal 1145 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2021-08-03T10:12:58+02:00)

Jakube, já jsem se v té nízkonákladové cenové rovině povozila pouze třikrát (z asi 8 jízd). Jenom na těchto třech cestách jsem ušetřila více než 50 €. Tady rozhodně nejde o pár korun. Myslím si, že i ta cena, kterou jsem za každý z těch 3 trajektů zaplatila, byla víc než slušná. Co se týká toho hádání a mít na to nervy, tak při případné kontrole stačí říct, že jsi zaspal. Moje svědomí tohle bez problémů zkousne. Ostatně je řada lidí, kterým se to přijetí zastávky opravdu podaří.

A ještě bych dodala, že jsem to rozhodně nebyla já, kdo tady začal s nějakým moralizováním. Jak zde několikrát opakoval Libor -je potřeba si sám sáhnout do svědomí a uvědomit si, že podobné výdrby děláme v životě všichni. A kdo tvrdí že ne (s vyjímkou Ahmada), ten lže. Jediný rozdíl mezi mnou a ostatními je ten, že to zde klidně napíšu i s vědomím, že zde za to budu na pranýři. Nicméně CESTUJI ZA KAČKU (a píšu na web cestujlevne), takže když najdu nějakou "díru v plotě", prolezu jí a zjistím, že to šlo, vždy se tady s lidmi podělím. Myslím, že o tom to tady hlavně je.

před měs
Avatar uživatele Libor_S
Libor_S
  • Přidal se před 5 lety
  • Napsal 602 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2021-08-03T13:31:22+02:00)

Správná poznámka o Ahmadovi. Ten se asi považuje za svatého, když si dal takový nick: Od jeho smrti se Ahmad Shah Massoud stal v Afghánistánu národním hrdinou. ...dnes mnozí Afghánci ho považují za téměř svatého. https://cs.eferrit.com/ahmad-sah...panjshira/

Občas mi cestopisy a diskuze pod nimi připomenou nějaký pěkný zážitek a není tomu jinak ani teď, když jsi zmínila tu díru v plotě. Abys v tom nebyla sama, napíšu zážitek, jak jsem hledal opravdovou díru v plotě, i když do Číny a ještě navíc odlehlé pouště se asi dlouho nikdo nedostane a nevyužije tento tip. Na závěr mé 1. cesty po Číně před 4 roky jsem po přejetí jihu Číny od Avatarských hor po etnický Tibet (ne provincie, město Shangri-La), přeletu do Si-anu a cestou vlakem po Hedvábné stezce dojel do Dunhuangu, kde jsem se ubytoval na okraji města kousek od asi 200 m vysokých písečných dun. V Číně patří vstupné do NP k nejvyšším na světě (Číňanů je moc, asi tím regulují počty lidí a peníze se lokálním nebo provinčním vládám hodí) a navíc se lidi v NP často koncentrují víc než jinde na světě, protože někdy jinam ani nemůžou). Cituju z tripadvisoru: The dunes fields is huge and beautiful. But only one entry access to this beautiful natural area therefore it is like an amusement park. It is beautiful but experience could be much better if not only concentrates in one area. There is only one spot to go and only one dune to climb.

Nechtěl jsem tedy jen ušetřit asi 400 Kč, ale i přes to, že jsem neviděl pěkný chrám u jezírka obklopeném dunami, jsem chtěl chodit po dunách raději sám než v davu. Duny jsou oplocené masivním železným plotem a musel jsem ujít vpravo od vstupu přes 3 km přes vesnici a mezi políčky, než jsem našel díru. Už bylo pozdě na návrat za světla, tak jsem tam šel znovu až další pozdní odpoledne po návštěvě Jeskyní tisíců Buddhů před ranním odletem do Japonska (s 2 přestupy), kdy jsem využil na cestu tam taxi a vzal s sebou 2 lidi z hotýlku jedoucí se mnou. Těm se nechtělo jít až na vrchol jedné z dun, takže jsem tam byl sám s krásným výhledem necelou hodinu před západem slunce.

Něco podobného se mi podařilo už na jihu Číny. Cituju ze svých poznámek: Shilin Stone Forest, 1 stanice pred Kunmingem, uzasne vapencove skalni mesto s ostrymi skrapy a s mnoha stezkami, kde jsem byl 2x asi 45 minut bez lidi (v sezone v sobotu za slunecneho pocasi), dle doporuceni na internetu jsem se vyhnul drahemu vstupnemu 610 Kc prichodem z druhe strany z JZ, kam jsem park obesel po silnici po okraji mesta.

4 měsíce před Čínou jsem měl podobný zážitek na sopce Bromo v Indonésii. Bez vstupného a davů na vyhlídce jsem byl sám při východu slunce na vrcholu kráteru hlučně kouřící sopky. Neměl jsem tak hezký výhled, jako je z populárních vyhlídek, ale ty byly při východu slunce ten den zrovna v mracích. Podrobnější a aktuálnější návod, než jsem tehdy četl, je tady: https://globalcastaway.com/mount...hout-tour/

Bez drahého vstupného jsem byl i v Colca Canyonu, ale tam to nebylo záměrně. Vystoupil jsem z busu, kde pasažéry pokračující dál mezi tím zkasírovali, ale mě venku odchytla majitelka ubytka v Yanque a přesvědčila, ať pokračuju busem až tam. To byla nejen lepší základna pro výlety, ale tím pádem jsem se musel vyhnout populární vyhlídce na kondory, kde vstupenku kontrolují, a dojel jsem busem na další vyhlídku, kde jsem byl sám.

A ještě jsem si vzpomněl, jak jsme se s minicestovkou vedenou nadšencem pro severské země, který malý minibus i řídil (7 klientů v minibusu a 2 průvodci včetně řidiče), vyhnuli placení drahého vstupného na Nordkapp. Vysadil nás asi 1 km před bránou a šli jsme volným terénem (zpět už po silnici).

před měs
Avatar uživatele
Jakub S

@Katka: Jak říkám. Jestli Ti to svědomí dovolí, dělej si co uznáš za vhodný. Že to není o jednotkách euro, ale o desítkách euro mi nepřijde polehčující, ale to je jenom můj názor. To, že to píšeš do svých cestopisů, je taky Tvoje věc a Tvoje vizitka.

Mnohem horší mi přijde nejdřív relativně opatrné odmítnutí fakt slušně napsané výtky Vítka ("život není jednoduchý ...") a když se v diskuzi ukázalo, že máš většinu na své straně, tak skvělý férový argument "je covid a lidi se nudí". Nevím no, asi bych čekal jinou reakci a přijde mi to u Tebe trošku škoda ...

Jinak samozřejmě respekt za energii, kterou do cestopisů dáváš a inspiraci komunitě včetně mě samotného.

před měs
Avatar uživatele
CESTUJI za KAČKU

Ty jo, Libore...Kdykoli čtu tvé příspěvky, padne na mě depka. Je nějaké místo, kde jsi nebyl a o kterém sníš??? 🤷‍♀️🙈😁

Jinak mám ráda tvé komentáře. Dokážeš mě srovnat do latě a dát mi (jako jediný) důvod k zamyšlení. No a stejně intenzivně mi dáváš pocit, že to, co dělám (a jak to dělám), není vůbec špatně. Umíš jak kritizovat, tak pochválit. A ani kritiku od tebe člověk nevezme ve zlém, protože...a možná se mýlím..narozdil od "nekritizujících, ale konstatujících"...z tebe z jediného zde není cítit ukrivdenost, sebelitost, nedocenenost, prostě syndrom Napoleona. Jsi jednoduše dobrej a vše, co napíšeš, se dobře čte a dostává pod kůži.

Jo a díky za ty díry v plotě...💛

před měs
Avatar uživatele Libor_S
Libor_S

Díky za pochvalu mé konstruktivní kritiky. Jen asi upřesnění, že to "z tebe z jediného zde není cítit..." jsi myslela na ty kritizující, abychom nekřivdili ostatním (a necítím to ani u Jakuba S). Když jsem s tím začal u tvého cestopisu z Bali, tak se ti asi moc nelíbila, ale ani si nevzpomínám, co jsem kritizoval kromě Bali a teď. To bylo asi spíš něco jako, že motorka na Palawanu, kterou jsi nadšeně doporučovala všem, se nemusí vyplatit každému. Případně upozornění, ať se trochu šetříš a kdo vlastně řídil auto celé dny po nočním popíjení někde v Itálii nebo že se nemusí vyplatit posezení na hraně drolícího se svahu v Bulharsku.

Takových míst, kde jsem nebyl a chci někdy jet (o snění bych nemluvil) je spousta a asi na většině z nich už byli skoro všichni, kdo trochu cestují. Např. mám teď konečně naplánované Kanáry (se stanem, bus, pěšky i auto, jih Tenerife, La Gomera a La Palma). Podobným stylem bych někdy chtěl na Island, což už jsem měl naplánované, ale zatím odložil. Ani na Madeiře, Azorech, Mallorce, Sardínii, v Řecku či na Kypru jsem nebyl a určitě někdy chci jet. Tureckem jsem jen projížděl (z a do Sýrie nebo 2x z Gruzie) se zastávkou v Istanbulu a už mám taky nějaké plány. Rád bych jel někdy do Jordánska a Íránu a je toho víc. Z Afriky jsem procestoval jen 2,5 týdne východ JAR a Svazijsko a do některých částí, min. na severu Afriky se taky chci podívat. Někdy snad taky pojedu do Střední Ameriky a Karibiku. Většinou jsem cestoval na dlouhých cestách na jiných kontinentech a když už jsem měl dovolenou (kdo moc nepracuje, nemá ani dovolenou), jel jsem v Evropě nejčastěji na hory nebo do Norska. Prodloužené víkendy v Evropě mě nelákají, protože dokud se nedostanu do cestovatelské nálady a tempa na delších cestách, jsem v zásadě pecivál a líný si balit často věci a jezdit kvůli krátké cestě do Vídně nebo jinam, kde jsou levné letenky, a stačí mi procházky po nedaleké přírodě.

před měs
Avatar uživatele
CESTUJI za KAČKU
  • Přidal se před 3 lety
  • Napsal 1145 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2021-08-05T21:49:05+02:00)

Hele na rovinu - kritiku nikdo nemá rád a každýmu jinou chvilku trvá, než ji přijme... ;) Dokonce jsou tací (tam já naštěstí nepatřím), kteří ji nepřijmou nikdy a jak děcka dupou o to razantněji. S Jakubem taky souhlasím. Jako ne s jeho komentářem v plném znění, ale s tím, jak to vnímáš(m/me).

No a teď to důležitý!!! Cesty!! Ježiš tobě toho ještě chybí!!! Ale víš co - furt jsi toho viděl a hlavně zažil stokrát víc než já. Je to cítit v každém tvém komentáři. Jinak cílů máš hodně, pár jich máme společných - Azory, další Kanáry, Kypr, Jordánsko i Irán.... Tak snad nám bude osud oboum přát!

Jinak i u mě došlo k posunu. Taky jsem si čuchla k delším cestám a k tomu, jak je fajn za vynaložené úsilí (cesta na letiště a let) užít na daném místě co nejvíc času a občas prostě jen "být". Nespíchat, vstát bez budíku, hodinu snídat!!!, usnout nad ránem, protože zítřek je jen v mých rukách a času je dost. Ale o to víc si vážím všech předešlých cest, kdy jsem lítala víkend co víkend jak namydlená střela s průměrným počtem 3 h spánku :D ...člověk totiž musí zkusit všechno, aby se opravdu našel...

před měs
Avatar uživatele Libor_S
Libor_S

V poznávání jižní Evropy jsi mě předehnala, ale musím si nechat něco na důchodový věk (raději nepíšu na důchod) a tato část světa k tomu bude asi nejvhodnější (spolu s JV Asií). Před tím ale i pomalejším tempem, doufám, leccos z toho stihnu.

Ten posun jde správným směrem a zřejmě cestovatelsky zraješ jak tvé oblíbené víno, i když samozřejmě i na dlouhých cestách je to o kompromisech a sám se někdy dost honím. Třeba tu Čínu jsem měl v plánu ještě našlapanější, ale další rok jsem měl opět měsíc v Číně už výrazně pohodovější, zaměřený na hory ve východní části Tibetu a odpočinek ve městě (důležité je, že zpětně bych nic neměnil, ani kdybych mohl).

Říkal jsem si, jak jsi mohla vše stíhat. Ty 3 h. spánku to vysvětlují. Ta hodina snídaně mi připomněla 3 týdny v Huarazu, ze kterých jsem na celo- nebo vícedenních výletech strávil 11 dní a těch asi 10 dní mezi tím jsem měl dlouhé dopolední snídaně tropického ovoce z trhu na střeše hotýlku s tímto výhledem (byl téměř 360°, ale tímto směrem nejlepší na Huascarán): https://www.zonerama.com/liborst.../170214713

divan

Krása a další super inspirace!

před měs
Avatar uživatele
CESTUJI za KAČKU

Jee, tak to jsem moc ráda, že to vím! Děkuji jak za přečtení, tak za milou zpětnou vazbu! No a pokud se rozhodneš Liparské ostrovy realizovat, jakékoliv info ráda doplním✌😊

Krásné čtení. Je radost vidět svět ještê normální a že je možné takto cestovat bez ponižováni a sebepoškozování se ve formě testu nebo očkování. A ono to fakt jde ;-) A díky autorce hlavně za zdravý rozum, nejsme v tom sami!

před měs
Avatar uživatele
CESTUJI za KAČKU

Přesně tak! A nejen že to jde, ale jde to snad lépe (levněji), než před covidem. Aneb svět patří těm, co se neposerou v koutě 🌏💛

Zda je můj přístup zdravý rozum nebo naopak, ukáže čas. Teď to ale cítím takto. No teď... Vlastně od začátku celého tohohle cirkusu. Loňských 26 cest (tedy cest v době vrcholícího Covidu) mě jen přesvědčilo o tom, že nejvíc pandemii šíří a prožívají média. Jakmile člověk překročí oficiality na letišti, které ve skutečnosti nejsou ani zdaleka tak strašné, jak je nám servírováno, je svět všude normální.

Díky za zpětnou vazbu i za přečtení! Cestování zdar✈💛

Avatar uživatele tdf24
tdf24

Kačko,to je další dostatečně podrobný,praktický a inspirativní cestopis z Vaší dílny. Opět plný důležitých a využitelných informací. A k tomu jako vždy neotřele a osobitě napsaný. Moc hezké.

před měs
Avatar uživatele
CESTUJI za KAČKU

Velice děkuji za milou zpětnou vazbu!

Už dlouho se mi zde nestalo, že by mi někdo vykal 😁 I když jsem "stará škola", jsem pořád mladá žába✌😁, takže příště klidně tykání.

Krakonoš

Jako vždy krásné, obsáhlé a praktickými informacemi nabité počteníčko.

Srkám mojito, občas od telefonu zvednu oči a kouknu na tu nádheru přede mnou, Krkonoše!

Tady by se ti líbilo!

před měs
Avatar uživatele
mirjur

Krkonoše jsou krásné, což o to, zejména mimo hlavní turistická střediska, ale stejně by stálo za to občas zvednout pozadí a podívat se i někam jinam, ne? Trošku rozšířit obzory... :-)

před měs
Avatar uživatele
CESTUJI za KAČKU

@Krakonoš - Pokud koukáš na ty naše krásné hory zpoza sklenice luxusního drinku, věřím, že krásnější pohled na světě není! Znám to! Přes stejnou sklenici se dívám už téměř 10 let a všude mám naprosto stejný pocit. A s Krkonošským lesem máš pravdu, tam by se mi určitě líbilo! Zkusím je v co nejbližší době zařadit do svého itineráře.

před měs
Avatar uživatele
CESTUJI za KAČKU

@Mirjur Nemyslím si, že je pro rozšíření obzorů bezpodmínečnou podmínkou opustit rodnou hroudu. I u nás je spousta nádherných míst. Navíc Krakonoš se tu dlouhodobě profiluje jako člověk, který je hodně nad věcí, vtipný, chytrý, prostě na toho staříka s dlouhými vousy a sojkou na rameni docela cool děda 🔝🙃

Avatar uživatele z.e.filipova
z.e.filipova

Tentokrát lituji jak nikdy předtím, že jsem tam nebyla.... Ty nejméně plánované cesty bývají nejúžasnější a já tiše v koutku prosezene sedačky tady lapam po dechu a závidím 😂😘

před měs
Avatar uživatele
CESTUJI za KAČKU

Není třeba litovat! Život máš před sebou, takže kup letenku, itinerář máš nachystaný a vyraž 🙏🙃 A když ne na Liparské ostrovy, tak kamkoliv jinam. Jediná cesta, které lze litovat, je ta, kterou máme v hlavě a neproměníme ji v realitu..

Avatar uživatele Jaca
Jaca

Četl jsem už včera na tvém webu a jsem rád, že jsi konečně většinu obsahu a hlavně skvělých fotek a rad, překlopila právě tam. I když se to trochu pomalu načítá, výsledek vždycky stojí za to!

Nad Liparskými ostrovy jsem v minulosti několikrát uvažoval, ale odradil mě právě nedostatek informací o tomto souostroví. Díky tobě a tvým "za kačku radám" (přesunům místními trajekty :-)) ) snad brzo tento cíl zdolám i já. Ještě jednou díky moc! Mimochodem právě z Taorminy, kterou jsem si koupil na základě tvého předchozího cestopisu.

před měs
Avatar uživatele
CESTUJI za KAČKU

Předně moc děkuji za milá a motivující slova. S tím mým webem máš samozřejmě pravdu, je to pomalé... Je to bohužel dáno obrovským množstvím obsahu. Jak se to jednou načte, pak už to jede, ale chápu že na to každý nemá nervy... 🤷‍♀️😁 Děkuji tedy obzvlášť za tvou trpělivost a za milá slova, že i to čekání ti za to stojí.

Liparské ostrovy doporučuji a zejména řídím se mými trajektovými radami. V podstatě jen v tomto vidím jedinou možnost, jak zde ušetřit. No a pak samozřejmě jídlo - jako všude jinde. Jinak ty ostrovy jsou opravdu nádherné‼

No a samozřejmě zdravím do Taorminy! Tím, že jsem byla na Sicílii 2x, přirostla mi ňějak k srdci. Zrovna nedávno jsem se dívala na film Magická hlubina, a i když už mi to nepřišlo tak wow, jako když jsem byla malá, dodívala jsem se do konce hlavně kvůli scenériím ze Sicílie 🙏💛

Avatar uživatele jitka.vlckova
jitka.vlckova

Doufam, ze priste opet spolu, super jako vzdy 😊🧡

před měs
Avatar uživatele
CESTUJI za KAČKU

I já Jituško doufám, že na našem loňské cesty ( plus letošní Malorku) navážeme. Sehnat na cestu parťáka, jako jsi ty, to není jen tak!🥂💛

Avatar uživatele
 
 

Další cestopisy, které napsal CESTUJI za KAČKU

❤️ Oblíbené
Čtení na 45 minut
EGYPT za KAČKU
Avatar uživatele
CESTUJI za KAČKU 2021-09-19T19:03:36+02:00 23 komentářů
Egypt 2021

Nemusí to být jen exotika, adrenalin a stále víc neobvyklá destinace pro super otřelé cestovatele. Někdy je i fajn hodit se do pohody u vody a zajet si třeba na "českej Mácháč". A klidně s cestovkou!✌. Brána Afriky a země s tajuplnou historií, datující se k samém počátku lidské civilizace. Vyprahlá pustina s nekonečně rozpálenou Saharou, písečnými dunami, ale také neuvěřitelně životaplnou půdou v…

📷 Krásné fotky
Čtení na 17 minut
SICÍLIE podruhé za KAČKU
Avatar uživatele
CESTUJI za KAČKU 2021-07-17T18:51:01+02:00 26 komentářů
Itálie 2021

Největší ostrov Středomoří, ostrov proslulý působením mafie, ostrov kontrastů - od italské vesnice přes nádech orientu, arabský svět,.. až po Asii. Od všeho je zde stopa. Taky nejvyšší činná sopka.... Největší ostrov Středomoří, ostrov proslulý působením mafie, ostrov kontrastů - od italské vesnice přes nádech orientu, arabský svět,.. až po Asii. Od všeho je zde stopa. Taky nejvyšší činná sopka…

❤️ Oblíbené
Čtení na 22 minut
KARLOVY VARY za KAČKU
Avatar uživatele
CESTUJI za KAČKU 2021-07-07T23:58:18+02:00 4 komentáře
Česká republika 2021

Karlovy Vary - to jsou vřídla, kolonády, termální prameny a vůbec nejslavnější české lázně. Taky lázeňské oplatky, becherovka nebo matonka. Jsou to ale i nádherné vyhlídky, rozhledny, lesy a vůbec ... Karlovy Vary - to jsou vřídla, kolonády, termální prameny a vůbec nejslavnější české lázně. Taky lázeňské oplatky, becherovka nebo matonka. Jsou to ale i nádherné vyhlídky, rozhledny, lesy a vůbec -…

❤️ Oblíbené
Čtení na 10 minut
KALAMATA a ELAFONISOS za KAČKU
Avatar uživatele
CESTUJI za KAČKU 2021-06-22T11:09:20+02:00 9 komentářů
Řecko 2021

Druhé největší město Peloponésu proslulé olivami a olivovým olejem. Moře, pláže, památky a kousek od toho neskutečné hory. Nedaleko historické město na ostrůvku spojeném s pevninou 200 metrů dlouhou... Druhé největší město Peloponésu proslulé olivami a olivovým olejem. Moře, pláže, památky a kousek od toho neskutečné hory. Nedaleko historické město na ostrůvku spojeném s pevninou 200 metrů dlouhou…

Další cestopisy