1. Cestopisy
  2. Střední Amerika
  3. Nikaragua
  4. NIKARAGUA za KAČKU

NIKARAGUA za KAČKU

Nepořádek, špína,odpadky, všude igelit, zdevastované autobusy, zchátralé domy, rozpadající se ulice. Nádherné sopky, Karibik i Pacifik a úžasní lidé ♥ Prostě Nikaragua
Avatar uživatele
Cestopis z roku 2020 napsala Kateřina Ostrá
Avatar uživatele

Zážitky pro tebe sepsala Kateřina Ostrá

26. 04. 2020, poslední aktualizace 2020-05-28T17:17:24+02:00

Kateřina Ostrá a procestovala 36 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 1 rok, napsala pro tebe 47 cestopisů . Má své stránky https://www.cestujizakacku.cz/.

Máš taky co říct? Napiš svůj cestopis na Cestujlevne.com

Krásné cestopisy bez znalosti
a nutnosti programování

Zaručená čtenost u cílové
skupiny z řad cestovatelů

Staneš se plnohodnotným
členem komunity

Poděl se o ně se svým prvním cestopisem ve světě cestovatelů na Cestujlevne.com.
Vytvoř si cestovatelský profil a staň se součástí komunity.

Vytvořit cestovatelský profil

68 komentářů

Komentuj, hodnoť nebo se na cokoliv zeptej.

Jakub Vonšovský

Tak jsem se tím konečně po dvou dnech prokousal. Četl jsem na pokračování, kdy jsem si třeba mezitím stihl koupit nabíječku na laptop a zase zjistit, že mi nepasuje. Ale stálo to za to. Dávám si Nikaraguu na svůj top 10 list zemí "you must see before you get wise". Pokračuj v práci! Ještě tam pár míst mám.

1) Díky za info o povinné výbavě. Jak se znám, jel bych tam naslepo, a pak si užil tyfus i jinak, než z wikipedie.

2) Male a female se používá v anglických formulářích běžně. Naopak vzdychám, když tam progresivně napíšou "man", "woman" a pak začínají přidávat všechna ostatní pohlaví, která ani netuším, co znamenají.

3) Plus za odvahu - hurikány, vulkány, krádeže, vraždy, ... Ty regiony jsem myslel, že jsou opravdu divoké a jednou jsme tam ztratili i oborového mistra. Kulkou do hlavy.

4) Můžeš tam připsat i něco o parťákovi? Je zvláštní, když čteme v množném čísle a neznáme aktéra. Je to jak paní Columbová.

5) Nejsou recenzenti chicken busů američtí školáci? Ti útlejší možná neradí vzpomínají, jak to házelo, když je 3x těžší spolužáci drželi za nohy ve vzduchu.

Konečně si budu moci splnit sen stát se alkáčem. Vybuduju si v Česku pořádně pasivní příjem a zbytek svých dlouhých dní zapiju tady.

před 3 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá
  • Přidal se před rokem
  • Napsal 809 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-06-22T08:10:26+02:00)

:D :D :D

Tak to je naprosto dokonalý komentář :D Opět se směju a všichni na mě koukají jak na nesvéprávnopu :D

1/ Myslím, že tyfus, žloutenky a hlavně tetanus už má dnes na cestách snad každý ;) Nicméně já právě teď zjistila, že mám zrovna tyfus 2 roky "propadlej" :D Takže asi tak. Káže vodu, pije víno - to na mě sedí jak hrnec na prdel.

2/ Male - female, man - woman joo, ale samec a samice?? :D

3/ Hele - tam si tu odvahu nevybíráš. Už tam prostě jsi a zpátky ni krok :D Občas na cestách to není prdel, třeba takovej skok do Bělehradu vůbec nebyl procházkou v růžové, ale do kostarického San José jsem vůbec netušila, co taková latinská "kriminalita" a snížený pocit osobního bezpečí vůbec znamená... To jsem si uvědomila až tam. Ale týká se to jen San José a centra!! Periferie města a zbylá města Kostariky už byl úplně jiný level. To je přesně jak to tvoje/moje (vlastně naše :D ) hodnocení "Číny" na základě jednoho fofr výskoku na pidiploše. Ale myslím, že je to i tak potřeba zmínit, protože přiletět tam a zjistit to na místě - to je punk no... :D

4/ Parťák to přežil. Takže happy end :D Ale když jsem nadhodila, zda příští trip "za oceán" bude Kolumbie nebo Mexiko, myslím, že se potají modlí za přetrvávající uzavření hranic..

5/ Ty chicken busy jsou stejné jak olivy - buď je miluješ, nebo nenávidíš. Nic mezi :) Americké školáky (ani bývalé) jsme nepotkali - byli jsme tam myslím úplně poslední "turisté", takže těžko posoudit :D

No a to nejdůležitější - děkuji! Díky tvé větě "Dávám si Nikaraguu na svůj top 10 list zemí "you must see before you get wise" vím, že celej ten "román na výměnu nabíječky" měl smysl! Přesně tohle byl cíl. I já se tam plánuji vrátit, protože tahle země je fakt Něco Něco.

Přidat odpověď
před 3 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Ještě "drobnost" pro všechny, co se cestopisem prokoušou až sem, ke komentářům a k tomu v nich zůstane pocit ...inspirace. Tedy to, že Nikaragua by mohla opravdu stát za nakouknutí... Tady je video, které když jsem kdysi viděla já, bylo ve vteřině rozhodnuté ;)

https://www.youtube.com/watch?v=...Y4mRo&t=6s

před 5 měs
Avatar uživatele
mirjur

Takových reklamních spotů jsou stovky, to by člověk musel jezdit všude... Zrovna tento by mě moc nepřesvědčil, rozhodně víc jsi mě nalákala Ty se svým cestopisem... Mimochodem, nezměnil se od prvního zveřejnění? Skoro bych přísahal, že původně jako poslední tady byla fotka úzkého pruhu pevniny s mořem po obou stranách, moc pěkná, chtěl jsem se zeptat, jak jsi ji pořídila, a teď je pryč.

před 5 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Tak tis mě dojal hned 2x! Jednak, tím, že ti ten můj elaborát přijde víc inspirativní jak toto boží video 🙏, ale hlavně tvou všímavostí! Máš pravdu, poslední fotka byla vyměněná! Bylo to mé srdeční místi, o to víc to povšimnutí si potěší!

před 5 měs
Avatar uživatele
mirjur

No a jak jsi to tedy fotila? Přišlo mi, že každá polovina byla jinak nasvícená, tak jsem si říkal, jestli jsi to náhodou nesložila ze 2 fotek... ten sluneční oblouk taky působivý, to se mi nikdy nepovedlo. Nebo to byl nějaký scénický režim? Fotíš jen mobilem, ne? Neříkej, že jsi to jen zmáčkla a pak dala sem... :-)

před 5 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Hej! Tak jednoduchý to nebylo!!

...copak jsi nečetl, jak probíhá nahrávání fotek na CL?! 🤪😂

Jj, fotím jen mobilem, cvak a na desetkrát nahrát. Tahle fotka nebyla jinak, ale i pro mě byla z těch všech ...prostě jiná 💛

Přidat odpověď
před 5 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Odvolávám, co jsem odvolal :D

Yucatán přidávám zpět.

...ale jedině ZA KAČKU !! :D

před 5 měs
Avatar uživatele
mirjur

Dycky za KAČKU! Maximálně za PESO. :-)

před 5 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Jsem tu odpověď k tobě a Padrinovi na samém "dnu" (myšleno doslova!!!, ne obrazně :D) komentářů trošku netrefila :D :D

před 5 měs
Avatar uživatele
mirjur
  • Přidal se před 5 lety
  • Napsal 711 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-04-29T15:06:23+02:00)

Tím se netrap, já jsem tu svou taky napřed hodil sem nahoru... to je hned. :-)

Přidat odpověď
před 5 měs
Avatar uživatele mmm
mmm

Střední a jižní Amerika mě nikdy moc nelákala, ale po přečtení tohoto cestopisu měním názor. Moc dobře sepsaný, inspirativní. Díky!

před 5 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Moc děkuji!!!

Za Jižní moc mluvit nemůžu (i když zrovna ta mě láká dost), ale za ten malinkatej Střední se frakt přimlouvám :)

Přidat odpověď
před 5 měs
Avatar uživatele
Bear

Díky za pěkný cestopis a inspiraci. O Nikaragui jsem již dlouho přemýšlel, toto mé zatím přemýšlení "nakoplo" a pokud někoho ukecám, pojedu co nejdříve. Ale už teď vidím, že to bude asi více, než těch 11 dní co jste byli vy :-)

před 5 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Taky moc děkuji za milou zpětnou vazbu!!

11 dní je opravdu málo, Nikaragua by si zasloužila víc! Nestihlůa jsem žraloky, ani sjet sopku po zadku.... A myslím, že i ten Karibik v podobě Corn island musí být něco!

Pokud nikoho neseženeš, ozvi se! ;) :D

Přidat odpověď
před 5 měs
Avatar uživatele
Jarda
  • Přidal se před rokem
  • Napsal 105 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-04-28T19:35:04+02:00)

Kačko, díky za vyčerpávající cestopis. Na rozdíl od ostatních mi tvoje délka nevadí, protože ten text fakt beru jako podrobného průvodce, ke kterému se můžu před cestou do dané destinace v pohodě vrátit a načerpat z něj info, které bych jinak hledal desítky hodin. I když to samotné hledání si toho infa mě baví skoro stejně jako samotné cestování. Škoda, že tohle lidi pořád nechápou.

A teď k tomu tvému boji s nahráváním cestopisů a hlavně teda fotek. Mám absolutně ten samý problém. A přesně jak píšeš - neozval jsem se. Ale já se teda neozval, protože jsem si myslel, že je vina na mé straně. Že mám snad tak strašně mizerný upload, že mi to ty fotky nenahraje. Kolikrát už málem letěl notebook z okna. Děje se mi to na mobilu i na třech notebookách ve všech prohlížečích, které snad existují. Je to totální peklo, u kterého fakt chytám cholerický záchvaty. A stává se mi přesně to samé co tobě - mizí popisy u fotek, mizí formátování u odstavců nebo celé odstavce, mizí fotky, ale hlavně se fotky nenahrávají. Už mám vyzkoušeno, že pokud se fotka nahrává déle jak 3 minuty, tak prostě editor cestopisu zavírám, následně otevírám znova a nahrávám fotku znova. A třeba jednu fotku takhle 10x. U posledního cestopisu z USA - 100 fotek... šílenost. Můžu klidně správcům nahrát a poslat ty samá videa, co ty.

Podle mě mizí ty popisy fotek a odstavce, protože nějakým způsobem dále probíhá nahrávání fotky v tom editoru a ten průběh toho nahrávání smaže to, co člověk v tom editoru udělá během toho nahrávání, jestli mi teda rozumíš :D To s tím messengerem mě nenapadlo, já je zkoušel zmenšovat přes online editor, třeba z 10Mb na 2Mb a vůbec jsem nezpozoroval žádný rozdíl. Nevím, kolik ještě cestopisů zvládnu tady nahrát, aniž bych se nezbláznil. Ještě, že teď nejde cestovat :D

před 5 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Jeeee, tak vítej v klubu ✌️😂 V klubu autorů cestopisů na Cestujlevně 😂 Je nás fakt víc, neboj. Vlastně myslím, že všichni 😂 Nejhorší pro mě bylo, když mi nezmizely ”jen” fotky a popisky, ale párkrát komplet celý cestopis... Asi si dovedeš představit, co to pro mě u odstavce ´Rozpočetl nebo ´Závěreml bylo. Přiznávám, že jsem zuřila, nadávala tak sprostě, že i mě to vyděsilo 🙈😂 a jednou jsem se opravdu zoufalstvím rozbrečela a znovu cestopis už nenapsala (Agadir). Nicméně zde byla chyba u mě - psala jsem to naostro na CL a neměla to nikde uložené (Jox by mohl povykládat✌️). V tomto už jsem poučená 🙏 Každopádně ty fotky, popisky, mizení drobných oprav a pak když někdy mažu větu, smazání celého odstavce a objevení se té změti znaků...jooo, to je denní chleba každého “díla”. Nebudu ani trošku přehánět když řeknu, že napsat svůj průměrný cestopis (60 - 90 minut čtení 🤪) na šmírák, vše vyfotit a pak upravit cca 400 fotek je v součtu méně času (klidně i polovina), než to pak JEN “zkopírovat sem” a nahrát fotky s popisky 🔝🔝🔝

Ale rouhat se jako ty, Jardo, nebudu!! 😂 Raději tento obludný proces zas a znova než páteční zrušený let do Petrohradu a vidina další cesty v nedohlednu!! Já bych tak letěla!!! A za TO (za trest 😂) klidně psala další cestopisy sem!!!

A díky, že ty můj záměr při psaní chápeš. To mi stačí pro dobrý pocit 😊

před 5 měs
divan
  • Přidal se před 10 měs
  • Napsal 186 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-04-28T20:13:11+02:00)

Já sice napsal jen 4 cestopisy, ale editor jsem při psaní každého z nich nejednou proklínal. Mizení formátování, někdy problémy s nahráváním fotek, ... Editor by si zasloužil výrazně doladit.

Na zmenšování fotek existuje nespočet online i offline nástrojů. Jestli můžu doporučit, pro Windows je maximálně jednoduchý a spolehlivý Image Resizer for Windows https://www.bricelam.net/ImageResizer/ používám ho léta. Nainstaluješ ho. Vybereš v Průzkumníkovi Windows fotky které chceš zmenšit, klikneš na ně pravým tlačítkem, zvolíš Resize Pictures. Jednodušší to snad už být nemůže. (Stupeň zmenšení si vybereš z přednastavených možností nebo nastavíš své vlastní; stačí nastavit poprvé, program si to zapamatuje.)

před 5 měs
Proky

Na zmenšení fotek stačí použít Microsoft Office Picture Manager, který je součástí balíčku Office, tzn. má ho v počítači prakticky každý. Tam se dají všechny fotky zmenšit hromadně, celé to trvá pár sekund a hlavně nedojde ke zhoršení kvality fotky. ;-)

před 5 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

divan a Proky - děkuji za rady, osobně určitě zkusím!

před 5 měs
divan
  • Přidal se před 10 měs
  • Napsal 186 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-04-29T11:11:48+02:00)

@Proky: ne každý má MS Office, navíc MS Office Picture Manager není součástí Office 2013 a novějších! Takže si jej musíte stáhnout ze stránek MS (což může být samo o sobě pro někoho výzva, je to docela dobře ukryté) a nainstalovat jako samostatnou aplikaci.

Image Resizer for Windows má tak jednoduché použití, že jednodušeji to snad ani nejde. Kvalita zmenšenin je dobrá a hromadné zmenšení není problém. Jo, a instalační soubor má zcela zanedbatelný 1 MB. Nicméně to je jen mé doporučení na základě dlouholetého používání (dřív jsem léta používal mj. i MS Office Picture Manager). Samozřejmě ať každý používá to, co mu nejlíp vyhovuje.

Vlastně ještě poznámka: při zmenšení fotek (bavíme se o běžných formátech jpg, png) dojde z principu vždycky ke zhoršení kvality. Jde jen o to jak moc. ;-)

před 5 měs
Avatar uživatele
mirjur

O MS Office Picture Manager jsem teď taky slyšel poprvé, i když Office mám. Já ke zmenšování fotek používám IrfanView.

Ale teda divím se , že ten aparát pro cestopisy je takto (ne)funkční, jak popisujete, to se tedy do psaní vlastního cestopisu moc nepohrnu. Po 2 letech provozu a 500 nebo kolika publikovaných cestopisech... zvláštní.

před 5 měs
divan
  • Přidal se před 10 měs
  • Napsal 186 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-04-29T09:44:43+02:00)

Hodně špatně se s editorem pracuje a občas si dělá co chce. Je uživatelsky nepřívětivý a má chyby. Jeho doladění by bylo velké +.

před 5 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

mirjur - 631 cestopisů ;)

Nevzdávej to na základě mé a Jardovi zkušenosti a zkus! Třeba budeš vyjímka.. :) To tvé Mexiko bych si osobně přečetla opravdu s chutí!!

A když vyjímka nebudeš - víš jak tě to "zocelí"???! To ti pak může ujet MHDéčko před nosem, soused ti může vytopit barák, pár chytrolínů zde po stovce hodin opakovaného sepisování napsat pár "milých" komentů nebo v krámu vyprodají droždí, když se poprvé v životě rozhodneš upéct vlastní chleba a nehne to u tebe ani brvou ;) Je to takovej dobrej posilovač asertivity :D

před 5 měs
Avatar uživatele
mirjur

Katko, tak já to tedy ještě zvážím, když z toho plynou samá pozitiva, jak vidno :-)) Je fakt, že teď, když mám hotové fotoknihy, tak mám docela čas... ještě je teda ve hře vymalování kuchyně... :-)

před 5 měs
Avatar uživatele
Jarda

@Kačka: Kdyby mi zmizel celý cestopis, tak s psaním cestopisů na cestujlevne upřímně kašlu. Jen tedy doufám, že s tím správci něco vážně udělají, protože mi ten hrozný editor přijde víc demotivující než hejtující komentáře :D

To moje rouhání byla samozřejmě nadsázka :D

@divan, Proky: Zkoušel jsem, nepomohlo. Jakmile je cestopis fakt dlouhý, tak u nahrávání posledních fotek už nezáleží na jejich velikosti.

před 5 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

mirjur - ta kuchyň, to je výzva!! :D :D Já bych dala pořadí následovně: Mexiko na CL -) kuchyň! Myslím, že po klávesnici u vkládání fotek chytneš štětku do ruky s vděkem :D

Jardo, však ten co zmizel, už světlo světa nespatří :D Pár mi jich ale zmizelo jen z 80 % a tam mě těch dvacet přeživších donutilo :) Jinak s těmi komentáři naprosto souhlasím (y) :D :D

před 5 měs
Proky

@divan: máš recht, omlouvám se, měl jsem za to, že ten Picture Manager je v každém Officu. Já loni kompletně přešel na Mac, takže už jsem mimo obraz :) Nicméně, jak píše Jarda, ono je to nakonec asi jedno, když to stejně pořád zlobí.

před 5 měs
divan
  • Přidal se před 10 měs
  • Napsal 186 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-05-01T10:07:49+02:00)

@Proky: jj, editor by si zkrátka zasloužil opravu, aby byl při psaní cestopisů pomocníkem a ne nepřítelem

před 5 měs
Avatar uživatele
David Eiselt

Může někdo poslat řádné video a popsat, při které situace se děje, co se děje? Mám jen rozostřené od Katky, která měla fakt echt pomalý net, což jsme přikládali k tomu... a zjevně chybně.

Určité updaty proběhly na základě zpětné vazby od Katky, hlavně duplicitní přepisování starší verzí a kontrola té nejnovější. Ale tady bude chyba někde jinde.

Mail redakce@cestujlevne.com, díky

před 5 měs
Avatar uživatele
Jarda

@David Eiselt: Rád bych to redakci natočil, ale momentálně nemám žádný cestopis v záloze a do starých raději zasahovat nebudu :D Ale jak už jsem říkal, neskutečně dlouhé nahrávání fotky, která má třeba jen 4Mb, jakmile je cestopis delší. Někdy teda bohužel i na začátku. Bez ohledu na internet/notebook/mobil (zkoušeno na více místech). Pak už jsem se naučil, že pokud se fotka nenahraje do 3 minut, tak se nenahraje nikdy a rovnou jsem editor zavíral a znovu otevíral.

před 5 měs
Avatar uživatele
David Eiselt

Příště to řekněte ale hned :) Ať to nemusí brát na sebe jen Kačka.

před 5 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá
  • Přidal se před rokem
  • Napsal 809 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-05-05T12:58:03+02:00)

Tak včera jsem ti, Davide, poslala video, ktzeré sice nebylo dlouhé, ale všeříkající :) Jinak myslím, že psát cestopis a točit u toho video, je opravdu velká machrovinka! :D Jak jsem už říkala - nikdy nevíš, kdy to přijde. Já osobně začnu psát vždy textovou část a do ní posléze nahrávám fotky. Problémy mám jako Jarda s fotkama - prostě se nenahrávají, sekají, mizí. Nikdy se jich nenahraje tolik, kolik prvně v cestopise nahraných vidím. Jak říká Jarda - jak se to zastaví na minuty, je nejlepší odejít z prohlížeče a začít znova. Samozřejmě každé takovéto odejítí je provázeno velkým očekáváním, co po znovunačtení stránky zmizelo navíc :D Mizí fotky, mizí popisky (ty obvykle hned u vkládání) a co je pro mě úplně nejhorší - mizí texty. Když zmizí fotky, není to tragedie - mám je v telefonu (PC). Když ale zmizí text, je to pro mě na vyhození telefonu/PC z okna. Sice jsem se za ten rok posunula už tak daleko, že si text chystám bokem v google dokumentech, nicméně zde mám zase obrovskej problém jinde. Jakmile kopíruji a vkládám do cestopisu z jiného zdroje, blbne formátování. Výsledek je třeba to, že při čtení v ostré verzi jsou odstavce jakoby různým písmem. Působí to hnusně a neuspořádaně. Nicméně to už vůbec nemám energii řešit. Jinak mimochodem - nejhorší jsou na formátování nové odstavce začínající odrážkou - to je totální peklo. I přes to, že si text píšu bokem (aby v případě smazání textu někde byl k znovupoužití), stejně pak dělám nějakou tu korekturu a opravu chyb a u toho mi mizí nejvíc odstavců. Bohužel někdy přepsaných tak, že původně uložený text je zcela k ničemu.. Jinými slovy - nejhorší je podle mě práce s již hotovým textem v podobě revizních zásahů do textu.

Jinak mi nevadí brát to celé na sebe :D Naopak mě tvoje zpráva kterejsi den na otázku, zda jsem jediná, kdo má "furt nějaký problém" - "Jsi jediná, kdo se ozve" - pobavila.

Jo a za sebe ještě jeden poznatek - muchy to má od začátku, ale přijde mi, že je to čím dál horší - častější a víc krp. Kdyby se mi od začátku dělo to, co teď, už dávno píšu do šuplíku :D

Cestopisům zdar! :D

před 5 měs
Avatar uživatele
mirjur

Možná nosím dříví do lesa, ale zkusili si autoři vytvořit nějaký cestopis v obdobném rozsahu a struktuře? A z nezávislého zařízení, ne z vývojového. Prostě to otestovat jako běžný uživatel...?

před 5 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Hej, tak tohle nenapadlo ani mě!!🙈😂

Nicméně podle Davida už je svět CL cestopisů zase v pořádku, tak to mižná fakt zkusili 🙏😉

...no posoudím v neděli při tvorbě CZ Vol. 2 za KAČKU 🙃🍷🇨🇿

před 5 měs
Jakub Vonšovský

Já pozoruju neustálé chyby hlavně u galerie. Občas to při vytvoření nové prostě zduplikuje jinou a jakékoliv úpravy se promítají i do té původní. Naštěstí to v tu chvíli jen stačí uložit a přenačíst stránku. Jinak text mám už sepsaný někde jinde a tady na CL už to jen několikrát zreviduju, než to postnu. Asi bych šel zmlátit svého bratra, kdyby se mi stalo co vám a jediná kopie mého draftu zmizela.

Na úpravy fotek používám už více jak 15 let Irfanview. Má to kolem 3 MB a hlavně to otevře fotku a udělá úpravu ve zlomku sekundy. Čekat 2s jenom na otevření fotky u MS nástrojů je prostě nepřípustné.

před 3 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Asi bych šel zmlátit svého bratra..... :D :D :D :D

Ten můj by to sice sakra potřeboval, ale myslím, že by mi to v tu chvíli nepomohlo :D

Jinak už si samozřejmě píšu text jinde a na CL jen kopíruji. Musím uznat, že po našich připomínkách doznal editor změn, což hodnotím skvěle - myšleno zpětnou vazbu a snahu o zlepšení. Nicméně nový editor mi můj text rozmasakruje do milionu odstavců a když se to snažím opravit, opět to mizí. Mé nadšení z nahrávání videa taky odpadlo (poté, co se mi to na desetkrát nepovedlo). Fotky jsou již lepší, ale to duplikování potvrzuji a to dřív nebylo. Hlavně se mi to děje, když nahrávám fotky z mobilu...

Jinak nejsem ajťák, takže všechny "úpravny fotek"jsou pro mě azerbajdžánská vesnice :D

Přidat odpověď
před 3 měs
Michal

Katko, díky za cestopis. Zrovna mi k jeho čtení dohrává La Isla Bonita. Hezky zpracované a opravdu naprosto vyčerpávající informace. Obdivuji těch 48 hodin na cestě, než jsi se dostala do Nicaraguy. To bych nedal, ačkoliv někteří se mnou nebudou souhlasit, že cali?

Pokud chceš pro příště své cestopisy nějak vylepšit:

- Prosím o dělení odstavců na kratší. Odstavec přes půlku monitoru je už fakt moc.

- Některé fotky působí dojmem, že se nahrály jen v náhledové kvalitě, tak by je bylo dobré po publikace překontrolovat.

- Zejména u první série fotek od moře, by bylo hezké je pootočit, aby na nich to moře bylo rovně . Nebo je to záměr, aby to dodalo tu správnou rumovou atmosféru? ;)

Pár dalších postřehů, které si můžeš nebo nemusíš vzít k srdci:

- Poslední dobou, když jdu do směnárny, připadám si jak mafián a říkám jim, že chci malé, ale nepoužité bankovky. Rozměnit stodolarovku není žádný med a víckrát bych ji s sebou nechtěl. Snad ani ne do USA.

- Přidávám se k ostatním a zdá se mi, že těch fotek je tu v cestopisu až moc. Katedrála a moře vždycky aspoň na pět způsobů. Pokud se ti to ale tak líbí, pokračuj.

před 5 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá
  • Přidal se před rokem
  • Napsal 809 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-04-28T18:34:54+02:00)

Ahoj Michale. Předně děkuji za opravdu konstruktivní kritiku. Takovou mám ráda a takovou i ráda příjmu. Jsem ráda, že sis ke čtení pustil i stylovou hudbu 🔝😉 a ať už jsi došel do jakékoliv části cestopisu (předpokládám, že jsi také nepřečetl celý), díky za to.

Nejen pro tebe, ale i pro ostatní – v cestopisu je opravdu spousta informací, které jsou možná pro čtenáře zbytečné, ale já to nepíšu primárně jako čtivo k nedělnímu obědu a ani jako možnou inspiraci, ale jako praktický průvodce na konkrétní cestu. Vycházím z toho, že kdybych chtěla do Nikaraguy jet já, přesně takovéto informace jsou pro mě ty nejcennější. Tedy konkrétní dopravní prostředky, odkud kam, jejich cena, ideálně i číslo autobusu. Mám detaily ráda, hodně mi usnadňují cesty. Shánění všech těchto informací mi dá opravdu hodně práce, takže jsem ráda, když komukoliv “po mě” poslouží. Proto píši tak rozsáhle, byť to štve jak vás, kteří to čtete jen pro ukrácení času, tak i mě, když to na podesáté nahrávám na cestujlevně.. protože čím více textu, tím více se to seká a hůř nahrává.

K tvým konkrétním připomínkám:

V prvé řadě – ano, ty cestopisy chci vylepšit. Takže moc děkuji za každý z tvých podnětů. Beru je opravdu vážně a jsem za tuto formu kritiky/doporučení vděčná.

1/ S těmi odstavci naprosto souhlasím! Už mám Kostariku napsanou, ale kvůli tobě jí překopu – minimálně ty odstavce zkusím trochu rozdělit. Dobrý nápad!

2/ Ty fotky nepůsobí, že se nahrály jen náhledové, jsou opravdu “zmrzačené”. Řeknu ti důvod. Už asi 6. cestopis po sobě bojuji s nahráváním. Pravda je, že tento cestopis, resp těch zhruba 400 fotek mě stálo asi 50 hod. času u nahrávání. Fotky v plné kvalitě mi totiž nejdou nahrát jinak, než jednotlivě, přičemž jedna se nahrává minimálně 3 - 5 min. Můžeš si to krásně spočítat… Abych tento problém vyřešila, vymyslela jsem “zlepšovák” 🙈… Mrzačení fotek. Jediný způsob, jak mohu nahrát více fotek naráz za krátkou dobu je ten, když si fotografie v plné kvalitě – mnohdy 2 až 8 Mb – pošlu sama sobě ze svého telefonu prvně přes messenger. Ten, jak jistě víš, každou fotku zmenší a v podstatě zničí. Tyto “zmršené” fotky si pak znovu uložím do telefonu a v této podobě ve větším počtu naráz nahraji sem. Jiná možnost pro mě neexistuje. Už jsem to několikrát řešila se správci, ale bez výsledku. Stejně tak se mi stává to, že pod fotografie píšu popisek a než ho napíšu pod druhou fotografii, u té první zmizí. Dokonce jsem to správcům natáčela na video, nechtěli věřit, že se mi něco takového děje. Doteď nemám zpětnou vazbu, kde je problém. Nicméně je to dalších 20 hod. v háji jenom na popisky fotek a několikrát po zmizení napsaného textu pod rukou takový vztek, že jsem telefon málem hodila o zem. Podle správců jsem jediná, komu se to děje, ale díky komunikaci s pár dalšími vím, že jediná rozhodně nejsem. Jenom jediná, kdo se ozval. Nicméně výsledek je nula. Stále mi texty pod fotografie nejdou nahrát - resp. mizí, víc jak jedna fotka v plné kvalitě vše sekne a občas mizí i celé odstavce a formátování. “Zničení” fotek mi rozhodně nedělá radost. Navíc je to pro mě i hromada práce (a času) navíc, protože si musím fotografie vybrat, odeslat přes messenger – to “chvíli” zabere, je-li jich několik stovek - opět stáhnout do telefonu a teprve potom nahrávat. Je to prostě obludnost obludná, která se mi nelíbí, ale bez které si opravdu poradit neumím.

3/ Na ty fotky od moře kouknu, nejsem si toho vůbec vědoma, takže možná je na vině opravdu ten rum…🙈😂

4/ S těmi stodolarovkami taky naprosto souhlasím! Ostatně i proto jsem to v cestopise zmínila. Nejen abych ukázala, jak jsem “hloupá”, ale hlavně proto, aby na hranicích někdo jiný podobnou chybu neudělal. Nicméně úplně hloupá nejsem ✌️🙏 Jelikož se mi několikrát stalo, že se mi v zahraničí zablokovala karta (dokonce i dvě), vždy si vozím na cesty poměrně velkou hotovost. Takovou, aby pokryla kompletní náklady a dále by měla jistit i případné patálie, zejména léčebné výlohy (u mě dost běžná záležitost 🙈✌️). Jinými slovy – když jedu na měsíc někam za oceán, vezu sebou v průměru 2000 dolarů. To vybrat komolet v menší bankovkách opravdu nejde. Obvykle si rozměním tak 300 - 500 $, zbytek jsou větší peníze (100 $) pro případ kdyby cokoli. Tento případ tuto cestu nastal.

5/ S těmi fotkami se k vám taktéž se souhlasem přidávám. Jsem si vědoma, že v tomto cestopisu je jejich opravdu hodně a jsou si dost podobné. Mám na to soukromý důvod, který zde nyní nemohu zmiňovat, nicméně věř, že je to pouze pro tento cestopis. Dále už se budu snažit opět ubírat nebo ani ne ubírat, ale nedávat podobné fotky. Tak nad tím zkuste přivřít oko. Pro mne je tento cestopis tak trošku víceúčelový. Zlepšení slibuji.

No a co se týká těch 48 hod. na cestě, fakt to byl docela punk. Nicméně mě na cestování i cesty baví a zrovna dneska – co bych za těch 48 hodin na cestě kamkoli dala…🤪✈️💛

Ještě jednou děkuji za všechny připomínky (jako fakt fakt!!) a za to, žes “mou” Nikaraguu četl.

před 5 měs
Michal
  • Přidal se před 5 lety
  • Napsal 232 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-04-29T00:15:10+02:00)

Ahoj, Nikaraguu jsem přečetl opravdu celou, ale trvalo mi to několik dní :D Co se týče délky cesty, rád si to taky kombinuji, ale být celých 48 hodin na cestě s noclehem někde ve Střední Americe venku před autobusákem, to bych nedal. Před necelým půl rokem jsem během dvou týdnů prohopsal půlku (J)V Asie, ale tvůj příletový itinerář bych nedal :D

před 5 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Nepodceňuj se, Michale :)

Zrovna v Asii jsme loni "přistáli" obdobně... Po příletu na Cebu okamžitý přelet do Manily a odtud nočním busem 10 hodin jízdy do Batadu a Banaue... Nikdo neprotestoval, ušetřily se 4 tis na letenkách + náklady na dvě ubytování a hlavně - hromada času.. Stejně jako tím noclehem před autobusákem v San José :D Nicméně toto konkrétně (narozdíl od Batadu) bych po odžitém asi nikomu opakovat nedoporučovala..

Jinak já razím heslo - OSTREJ start a za odměnu pomalej dojezd. Zatím si nikdo nestěžoval :) (Alespoň ne mě osobně :D :D )

Ono přežít ten rozjezd znamená hlavně to, že si pak moji spolucestující víc váží i dvou hodinek někde na pláži s pokřiveným pohledem na oceán nebo snídaní v ubytku před 6 hodinou ranní :D

Za tu četbu v plném rozsahu vážně smekám!!

před 5 měs
Michal

Při těch delších cestách v levnějších zemích už cheatuji pečlivě naplánovanými itineráři s nočními stopovery v hotelu, ranním check-inem nebo např. ředitelskými sedadly v nočním vlaku :D

před 5 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Ředitelská sedadla v nočním vlaku - píšu si!!! (y) :D :D

před 5 měs
Michal

To je první třída ve vlaku po Egyptě a rozdíl na desetihodinové cestě asi 50 Kč :D

před 5 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

A to se vyplatí! 🙏😂🙈

před 5 měs
Jakub Vonšovský

Možná by mohl pomoci nějaký nástroj na hromadné zpracování obrázků (batch resizing): https://www.raymond.cc/blog/most...galleries/. Případně ten IrfanView, co jsem už propagoval výše, to umí taky. Jen jsem to tam nikdy nezkusil, tak nemůžu strčit ruku do ohně.

Messenger může preferovat vysokou kompresi, protože mají hodně zpráv a "prasata si to stejně přeberou". Na platformu, kde je málo uživatelů, ale kvalita musí být vysoká, to bude asi nevhodné.

Přidat odpověď
před 3 měs
Avatar uživatele sarik2603
sarik2603

Napsáno tak, že mě to tam přeneslo a chvíli jsem se kochala pohledem na Pacifik nebo toulala ulicemi Granady. A je dobře, že to máš obsáhlé, aspoň mě to nepřeneslo jen na chvíli a to čtu rychle :) trénuješ na knížku co? Každý nechť si vybere, za mě děkuji za podrobnost, kdybych měla někdy cestu tím směrem, rozhodně si tvůj cestopis vytisknu jako pokyny na cestu. Teď jsem dostala chuť na rum a budu se těšit na Kostariku.

před 5 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

sarik2603 - máš-li chuť, karibskej rumík koupíš i u nás v sámošce :)

Moc děkuji za milá slova, vážím si jich! Pokud si to budeš někdy tisknout jako pokyny, vypusť, prosím, v závěru to "Grónsko", jooo? :D

Kostariku musím lehce pokrátit a rozházet ty odstavce a vypustím ji taky, neboj. Je jiná než ostatní cestopisy... Není tam denní itinerář, ale jen tři oblasti, které jsme tak nějak... "zvládli". Tu bych si teda na žádnou cestu jako návod netiskla, dalo by se toho v normální situaci zvládnout třikrát tolik :D

Přidat odpověď
před 5 měs
Avatar uživatele
Forty

Katko máš evidentně hodně obdivovatelů (i odpůrců) a nepřísluší mě ti jakkoliv radit jak bys to měla dělat. Ať si každý píše co chce, když to splňuje nějaká základní pravidla. Jen za sebe musím přiznat, že jsem zatím nedokázal přečíst ani jeden z tvých cestopisů. Ta délka textu je na mě prostě brutální a po prvních rozvitých odstavcích to prostě dál nedávám. Zkusil jsem si prohlédnout alespoň fotky, ale ani to jsem nedal :) přijde mě, že jedna katedrála je tam 10x pokaždé z jiného úhlu. Těším se ale na tu Kostariku a trošku doufám, že to nebude na 120 minut :)

před 5 měs
Michal

Za mě bych byl rád, kdyby Katka dělala aspoň kratší odstavce. Odstavec přes půl monitoru se fakt čte blbě.

před 5 měs
Avatar uživatele
Andrea_Pernik

Hahaha, a ja som si myslela, ze som tu sama, kto nezvladne ani prejst tie fotky. A to som iba skrolovala cestopis, do detialu fotiek som neisla :)

před 5 měs
Avatar uživatele Brouk
Brouk

Já jsem nepochopil význam velkého počtu velmi podobných, ne-li přímo shodných fotografií. Dle mého názoru znehodnocují vynaloženou práci s cestopisem.

Přidat odpověď
před 5 měs
Avatar uživatele Tonda 2
Tonda 2

Katko, velmi obsáhlé čtení, které muselo dát hodně práce, to bych nedal dohromady ani za rok!

Díky za pěkný cestopis, to už má úplně knižní charakter...:-)

Opět pozitivní a nadšené, vtipné i citlivé, z každého řádku jde cítit nakažlivá radost z cestování.

Čte se to dobře, zavzpomínal jsem na svou cestu po Střední Americe.

Díky těm aktuálním informacím ohledně cen a dopravy vysoká přidaná hodnota, úplný cestovní průvodce.

Možná bych další texty trochu zkrátil.:-)

před 5 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Tondo díky za milá slova!

Kdesi výše v komentáři jsem zmínila, že text je primárně určen těm, co se do dané země už navážno chystají a právě tyto obsáhlé detaily jim pomůžou sestavit vlastní cestovní plán, ale tys mi připomněl ještě tu druhou skupinu, na kterou cílím. Jsou to lidé, kteří danou zemi již procestovali a třeba u mých řádků rádi zavzpomínají na místa a drobnosti, které jim zubem času vypadly z hlavy. Já osobně to tak mám... Moc ráda čtu cestopisy jiných lidí z "mých" (mnou navštívených) míst. Přenese mě to zpátky a já se tak přenesu v čase zpět. Pokud to takto "seplo" i u tebe, o to větší radost mám! :)

To zkrácení si beru k srdci!

Přidat odpověď
před 5 měs
Avatar uživatele
mirjur

Super, díky moc za vyčerpávající informace - myslím ty logistické, dál jsem se ve čtení zatím nepropracoval. :-)

před 5 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

To nevadí, času máš teď DOST :D

A děkuji :)

Přidat odpověď
před 5 měs
padrino11
  • Přidal se před 5 lety
  • Napsal 339 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-04-26T20:48:17+02:00)

Je to zase dlouhý alkoholický román za Kačku se spoustou fotek jako obvykle, ale Kateřina to ani neumí jinak.

Střední Ameriku jsem také procestoval a musím říci, že i pro mě to bylo příjemné překvapení a žádaná změna po JV Asii, kde už byl snad úplně každý. Cenová hladina je přibližně stejná a oproti Asii je zde mnohem vyšší cena lokálních letenek a velmi omezené možnosti půjčení motorky. Zato doprava místními autobusy je velmi levná a spolehlivá. Jak už je v cestopise zmíněno, Nikaragua je nejlevnější Karibik, jen dodám, že Honduras, Guatemala, Belize a Yucatán na tom jsou cenově podobně. Až se budu vracet, tak já osobně určitě opět navštívím Pacifik - za mě TOP, třeba v Salvadoru. A ten rum, ten se musí ochutnat - lepší než tam jsem nepil.

před 5 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Já ti dám alkoholický román za Kačku! :D :D Zrovna ten rum se ve výsledku docela prodražil :P :)

Já ten nikaragujskej Karibik nezažila (Corn Island byl na můj itinerář už moc), ale v Kostarice jsem Pacifik a Karibik mohla porovnat a musím souhlasit, že Pacifik byl jednoznačný vítěz. Pro mě dost překvapení, protože na kubánský Karibik vzpomínám jako na absolutní plážový strop...

Jinak děkuji za potvrzení, že je Nikaragua nejlevnější "Karibik". Já mohu srovnat jen s Kubou a v tomto případě je to možná i 5ti násobně levnější výsledek (teda s vyjímkou rumu, ten vyjde na stejno tam i tam). Ostatní doporučené - Honduras, Guatemalu, Belize a Yucatán snad také brzy zkusím...! :)

před 5 měs
Michal

Ten Yucatán je snad nejdražší část Mexika, kde jsem byl. Zejména okolí moře a mayských pyramid.

před 5 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Yucatán škrtám :D

před 5 měs
padrino11
  • Přidal se před 5 lety
  • Napsal 339 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-04-29T13:42:24+02:00)

Yucatán neškrtat - to by byla škoda. Je to nejturističtější část Mexika a je tam mnoho podniků zaměřených zejména na americkou klientelu. A má to svůj důvod - je to Karibik a dá se tam relativně levně dostat i z Evropy (v minulosti např. do Cancúnu létal Condor i pod 7.000 czk z Německa). Ale dá se to zvládnout i chytře za kačku - stačí si půjčit auto (je to velmi levné cca 20-25 usd/den) a popojet mimo turistický smog a rázem máš ceny v restauracích a hotelech jako místní.

Myslím, že je to rozhodně vhodnější volba než francouzské departmenty v Karibiku.

před 5 měs
Avatar uživatele
mirjur

Souhlas, neškrtat. A hlavně je tam bezpečno.

před 5 měs
Avatar uživatele Tonda 2
Tonda 2
  • Přidal se před 6 lety
  • Napsal 186 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-04-29T16:00:13+02:00)

Přesně tak, neškrtat, vlastně považuji za ideální přiletět do Cancunu, odtamtud se dá vymyslet spousta dobrých itinerářů.

Například hned třeba do Tulumu, kýčovitě hezké pláže, bílý písek, kokosové palmy, ta Corona (myslím tu, co se pije) , taky drahá nebyla.

Od těch bílých pláží si odskočit do zajímavých cenote a a na Mayské ruiny, které jsou umístěné v podstatě na břehu moře.

Potom po pár dnech přejet třeba do do Floresu v Guatemale, krásné koloniální městečko, ubytovat se na ostrůvku na sladkovodním jezeře, z něj pak vyrazit na legendární v džungli umístěný Tikal, nejlépe ještě za tmy na východ slunce, protože ten má z mayské pyramidy neskutečnou sílu a zvuky džungle právě těsně před východem jsou famózní. Navíc samotný areál Tikalu je pak na prohlídku dost rozlehlý, občas jsme měli pocit, že jsme tam sami.

A poté do Belize, tam je sice dráže, ale stojí to za to. Caye Caulker trochu známější, ale i tak jsme spali v chatkách na pláži za 20USD, dobré jídlo, denně čerstvé ryby na grilu, ale i dobré pití. Ideální je půjčit si za pár peněz kola a ostrov objet.

V Belize jsme z Caye Caulkeru přeletěli do Dangrigy a z ní lodí Tobacco Caye, malé ostrůvky v Karibském moři- cca 10-15 km od pobřeží, ubytování v chatách částečně umístěných na pilotech nad vodou, pod terasou nám pluli rejnoci a před ní lovili pelikáni, mušle velikosti pěsti se všude válely. Zážitek na který nikdy nezapomenu.

No a skončili jsme zase v Mexiku na Isla Mujeres.

Takže Yucatan nepřeskakovat Katko, CUN je dobrý výchozí bod, já až budu mířit do Střední Ameriky příště, tak nevynechám zase Nikaraguu.:-)

před 5 měs
Avatar uživatele
mirjur

Tonda 2: super, už jsem si poznamenal. A to jste objeli z Cancúnu autem?

před 5 měs
Avatar uživatele Tonda 2
Tonda 2

Ne dopravou, většinou busy- z letiště jsme jeli přímo do Tulumu, z něj jsme jeli busem do Belize City ( 7 hodin jízdy), odtamtud jsou to 4 hodiny jízdy autobusem do Floresu v Guatemale.

Vnitrostátní lety, většinou cessny pro cca 12 pax

CUK-TZA-DGA……………cena 83 USD

DGA-BEZ-TZA………………cena 53USD

před 5 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Tondo!! Ještě šupnout do tvého komentáře pár fotek a cestopis ze Střední Ameriky je na světě!! 🔝🙏💛

Děkuji za doporučení, ještě tu Kolumbii 2021 promyslím 😉

před 5 měs
Avatar uživatele Tonda 2
Tonda 2

Katko, tehdy jsem něco sepsal, rozhodně to ale není cestopis, to se s tím tvým vážně nedá srovnat, je to jen pár postřehů a dojmů z cesty:

https://www.mojecesty.com/clanky...emaly.html

Každopádně je to už trochu retro, byla to doba mílová, kdy se dalo letět na Havaj za dva litry (2050Kč ), nebo v business class do toho Mexika za cca 13-15K. Tehdy byly letištní taxy opravdu letištní taxy :-D. Teď máme dobu covidovou, nelítá se nikde, ale ono se nám to nepochybně brzy změní a já se už na to těším :-).

před 5 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Havaj za dva litry?? A proč jsem o tom nevěděla?! 😱😱🙈🤣

Že tam stojí víno majlant??

Přidat odpověď
před 5 měs
Avatar uživatele
 
 

Další cestopisy, které napsal Kateřina Ostrá

❤️ Oblíbené
Čtení na 15 minut
SICÍLIE za KAČKU
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá 2020-09-17T19:49:23+02:00 30 komentářů
Itálie 2020

Největší ostrov Středomoří, proslulý působením mafie, taky nejvyšší činná sopka Evropy, lány olivových hájů, tyrkysově modré moře, horské vesnice a starobylá města, antické památky a skvělá kuchyně.... Největší ostrov Středomoří, proslulý působením mafie. Ostrov plný kontrastů - od italské vesnice přes Orient a arabský svět, až po Asii. Od všeho je zde stopa. Taky nejvyšší činná sopka Evropy, lány…

❤️ Oblíbené
Čtení na 11 minut
LISABON za KAČKU
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá 2020-09-10T09:08:17+02:00 34 komentářů
Portugalsko 2020

Město legendárních žlutých tramvají,výtahů,Ježíše jak v Riu, visutého mostu jak v San Franciscu,ale taky z města na dosah k nejzápadnějšímu cípu evropského kontinentu,Atlantiku a pláži jak v Thajsku.. Město legendárních žlutých tramvají, výtahů, nádherných vyhlídek, super levného a super dobrého vína, Ježíše jak v Riu, visutého mostu jak v San Franciscu, jedinečného tance fado, ale taky z města na…

❤️ Oblíbené
Čtení na 15 minut
GDAŇSK za KAČKU
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá 2020-08-26T23:44:01+02:00 58 komentářů
Polsko 2020

Hanzovní pestrobarevné domečky, bílé písečné pláže a tyrkysové moře, boží "za Kačku" jídlo a neskutečné muzeum II. světové války. Prostě Gdaňsk. Polskej Karibik dostupnej za pár korun Flixbusem!. TERMÍN:21. - 25.8.2020KOMPLETNÍ CESTOPIS ZDE:https://1url.cz/@gdanskzakacku.czPROČ POLSKO - GDAŇSK? Tak původně Polsko v plánu vůbec nebylo. V plánu byly Athény! Jenomže člověk míní, semafor mění. A…

❤️ Oblíbené
Čtení na 25 minut
SANTORINI POTŘETÍ za KAČKU
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá 2020-08-20T12:58:03+02:00 64 komentářů

Tyrkysové moře,černá kaldera obsypaná bílými domky jak vánoční stromek těmi nejkrásnějšími ozdobami,víno ze sopečné půdy sladké jak med a VINOBRANÍ k tomu všemu!Modrobíla dokonalost. Prostě Santorini♥. TERMÍN: 15. - 18.8.2020PROČ SANTORINI POTŘETÍ?Protože když jsem zde stála loni “podruhé”, měla jsem pocit, jako bych byla doma a v hlavě jediná myšlenka: za rok se sem chci vrátit zase a vůbec -…

Další cestopisy