2. Střední Amerika
  3. Nikaragua
  4. NIKARAGUA za KAČKU, den 4️⃣a 5️⃣ ➡️ vulkány MASAYA a MOMBACHO

NIKARAGUA za KAČKU, den 4️⃣a 5️⃣ ➡️ vulkány MASAYA a MOMBACHO

Sopka vedle sopky. Ať už neaktivní nebo aktivní, pořád RESPEKT. Země, která zastaví tep a po pár vteřinách ho rozbuší. Jak splašený koně. To vše je Nikaragua.
Cestopis z roku 2020 napsala Kateřina Ostrá

Zážitky pro tebe sepsala Kateřina Ostrá

13. 03. 2020, poslední aktualizace 2020-04-15T17:43:56+02:00

Kateřina Ostrá a procestovala 36 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 1 rok, napsala pro tebe 35 cestopisů .

Mohl bych Vás Kateřino poprosit o dokončení cestopisu? Nejlépe Vaším oblíbeným stylem. Těším se.

Katko to bych na tvém místě nedělal. Tady se chystá noc dlouhých nožů. :))) A taky je tu větší než malé množství lidí, kteří si asi myslí, že umíš předpovídat katastrofy líp než Omar Šerý. :-D

Proč nedělal? Jak to píše předpisatel: Bez emocí,bez smajlíku,bez toho jak to bylo super jen pouze fakta.

(jo aha, vono to pak nepůsobí jako uper super ....)

• (upraveno 2020-03-27T19:18:44+01:00)

Jox: jestli jsi reagoval na mě, tak se vlamujes do otevřených dveří, mě se Katerininy cestopisy líbí a již jsem pár tipů využil. Nevím jestli se shodneme na tom, že byl nerozum v té době odjet, ale rozhodně nikoho nesoudim.

Zpět k meritu věcí, sama Katerina tu několikrát psala, že sem přispívá kvůli nám cestovatelům, a domnívám se, že s uviznutim ve Střední Americe tu moc lidí zkušenosti nemá, proto jsem psal, že mě zajímá report z návratu. Člověk nikdy neví kdy se dostane do podobne situace a pár užitečných tipů z praxe se může hodit, proto bez těch emocí. Tak doufám, že až se Kateřina uklidni, rozruseni naprosto chapu,něco sem dá.

Tak buď trochu nad věcí a radši pozvi Katku na kafe.😀

• (upraveno 2020-03-27T19:39:41+01:00)

gg.bn: Myslel jsem to obecně a jsem nad věcí, dokonce z toho mám tak trošku legraci, ale uznávám, že textové smajlíky nejsou až tak nápadné. 😂

EDIT: Katku na kafe nezvu, jednak nebydlí hned za rohem, druhak si uložila karanténu.

Ahmad Masúd: koukám, že tě čtení mezi řádky stále baví a stále ti moc nejde. 🤣

Kateřina Ostrá

Jan Honzauta - děkuji za komentář! To víš, že napíšu. Ale bez emocí to nepůjde. Jednak to není můj styl (a já si jiný diktovat nenechám), hlavně ale - celý návrat domů byly především EMOCE. Bylo to zoufalství, vztek, bezmoc, bezradnost, úleva, radost, vděk, zklamání...a taky jedna Sophiina volba..

Bb.gn - jsem ráda, že jsou pro tebe mé cestopisy inspirací 😉 Buď konkrétní a napiš které! Ať vím..

Ahmad - tento komentář je mimo mé mentální pokrytí, ale ten níže o blbcích versus abstinentech mě poprvé přišel jako inteligentní. Podepsala bych se pod něj celým jménem. A neplatí to jen na cestách. I v životě je horší debil jak abstinent, a to myslím vážně! Na psí uši, na kočičí svědomí ✌

Jox - po karanténě žádné kafe, ale RUM! Vím, ze jsi chtěl javorový sirup, ale to skupenství a barva je téměř identická 🍸✌🇨🇿✈🙏💛

Jinak ještě jednou díky tobě Joxi, tvojí Evči, Padrinovi a Tondovi 2! Bez vaší pomoci posledních deset dní bych to nezvládla. Máte to všichni u mě 💛

• (upraveno 2020-03-27T23:10:32+01:00)

V září jsme si udělali trip po Španělsku byli jsme na Mallorce,Ibize, Barceloně,Valencii,Alicante, Malaze a Madridu. Iterinar v lokalitách o kterých si psala ty, jsem v podstatě nestydatě po tobě okopíroval (musel jsem kvůli casu provést pár skrtu) a za mě to bylo naprosto super a tak jak si psala, jen ten bordel v Madridu jsem tedy nevidel.

Co se týče tvých cestopisu ty máš perfektně psané, jen jsem ti napsal můj tip, aby jsi napsala zvlášť report jak probíhala cesta domů např. jak ti pomohlo mzv,kde jsi hledala info,přesuny mezi staty, časovou náročnost atd. prostě nějaký soubor postřehů pro ty, kteří by se dostali někdy v budoucnu do podobné situace jako ty a tam si myslím, že pro emoce není prostor, ale jak říkám je to pouze můj nazor, nikoliv diktát. Jak s tím naložís je samozřejmě jen a jen v tvé režiji.

V neposlední řadě je i v tom neskutečný potenciál trhnout rekord v počtu komentářů a to za to stojí, když jsi teď v karantene😀

Jox: Nečtu mezi řádky, nemám důvod.

KáÓ: Za to zhruba čtvrtstoletí co se od puberty poflakuji po světě jsem narazil na hodně Čechů (i Češek a osob s neurčitým pohlavím, akorát dřív to nebylo až tak v módě). Od dělníků po akademiky, od vypatlaných dementů až po mimořádně chytré a zkušené lidi. A vůbec to nesouvisí s alkoholem, většina normálních lidí se hlídá, aby nebyli imrvére podvobraz. S některými se rád stýkám i po letech, spousta z nich jsem už nikdy neviděl, někteří se ozývají kdy zas někam vyjedem a víceméně je úplně fuk kdy kam a s kým.

No a pak jsou taky lidi, za který se stydím už u ve frontách u gejtů.

A vůbec to nesouvisí s tím jestli žijou za kačku nebo za miliony. Někdy vzniká mental or generation gap, ale to je normální.

Kateřina Ostrá

Ježkovy oči! Podle definice WHO je puberta ve věku 10–19 let, tedy v průměru 15 let věku a přičtu-li k tomu zmíněné čtvrtstoletí, tedy 25 let, vychází mi to na “nejlepší léta”!! Ahmade, vy jste ještě mladík!

Zajímavá informace .. 😉

mirjur

V tomto kontextu "jak" znamená "než". Na Moravě se to tak běžně používá, možná i jinde. Krajové odlišnosti...

• (upraveno 2020-03-29T03:57:21+02:00)

No JAK rekl mirjur...

Jelikož existuje spisovná čeština, pak se dá předpokládat, že je i nespisovná 😉 Takže to jak (místo než) bude s největší pravděpodobností ta nespisovná 😉

Kupte si tu koloběžku co nejdřív 🙏🙏😉

Mě by také zajímal report toho jak probíhal navrat. Bez emocí,bez smajlíku,bez toho jak to bylo super jen pouze fakta.

Kateřina Ostrá

A kolik znaků by ten report měl mít? Jaký styl písma a zarovnání textu? Jsou povolena souvětí nebo jen věty holé?

• (upraveno 2020-03-27T14:05:38+01:00)

Děkuji za optání, odpověď je, že nevím po doporučení vlády nikam necestovat a vyhodnoceni situace jsem se zachoval, tak ze jsem nikam necestoval, tak fakt netusim jaké věty budou použity. Třeba budu mile překvapen a zjistím, že to bylo fajn.

• (upraveno 2020-03-20T01:21:29+01:00)

Takže doplňuji zásadní informaci - cituji: ..."rum se jmenuje Flor de Cana ("n" s nějakou vlnovkou:))) a je skutečně moc dobrý, skoro stejně dobrý jako rum v Kostarice Ron Centenario"..

Už jsme ochutnali i ten druhý..

Hranice Kostariky jsme překročili ráno v ten den, kdy je definitivně uzavřeli. Nicméně vzdušný prostor Kostariky byl druhý den (a stále je) pro mezinárodní lety uzavřen, takže je to prašť jak uhoď.. Akorát ten rum stojí víc KAČEK, dezinfikuje se zde o sto šest, v restauracích ubrali polovinu židlí u stolu a zavírají národní parky. Lidi se zde ale pořád usmívají, roušky nikdo nemá, protože tu prostě nejsou. A víte proč? Včera nám to bylo "vysvětleno": Roušky potřebují hlavně zdravotníci a nakažení, ne zdraví lidé... A roušek je stejně málo, takže jdou všechny tam. A pak taky - Covid zabíjí horko a tak místo roušek jí raději hodně horké polívky a tráví čas venku na slunci... Prostě PURA VIDA. Takže asi tak....

Je to krásné a romantické, kdybych online nesledovala jakak "šije celé Česko" a kdyby vedle mě furt někdo nechrchlal.. Takže se z toho snažíme nezbláznit a nepředatvovat si ty kapénky infekce ve vzduchu....🙈🙈

No a tak teď srkám zmíněný rum MÍSTO diazepamu, píšu na všechny ambasády střední Ameriky MÍSTO cestopisů sem a těším se domů. Ostatně jako z každé mé cesty. Jen ted TROCHU víc. ..

A protože píšete, staráte se a vůbec - dojímáte mě...tak aspoň tento krátký reportík.

Jo a když je úplně nejhůř, čtu si tady vaše cestopisy a píší si další cestovatelský sny za ucho!!

Kateřina Ostrá

Máme šátky.. Jediní v zemi...

Najava: Lze použít i dámské kalhotky. Taky přes hlavu.

Pravda, materiál většinou až tak nestuduji...

Kateřina Ostrá

Nenapadlo mě, že to někdy řeknu, Ahmada, ale ještě ze5 "tě" mám. Dnes jsem se potřebovala opravdu zasmát ...pred chvilkou jsem překročila černej pytel na silnici u autobusáku v San Jose a koukali z něj prstíky... No po kalhotkách je mi líp. Díky.

Надежда Константиновна Крупская
  • (upraveno 2020-03-20T17:52:59+01:00)

No já myslím, že u Kateřiny bude ten problém, že na cestách žádné nenosí. To já mám pořádné bombarďáky, kdybych se trochu snažila a roztáhla je, tak by nich byla i pěkná burka. Respirátor bych si mohla udělat ze šprndy, ale byl by moc velký, jako přilba přes celou hlavu a cecky bych pak tahala skoro po zemi.

Asi bych si koupila místní samohonku a virus vypálila....to vidím jako nejlepší řešení.

• (upraveno 2020-03-20T18:57:40+01:00)

Veselé to rozhodně, Navaja, není. A co dělám?

1, těším se domů

2, mailuji jna všechny světové strany ve snaze odletět

3, snažím se mít neustále úsměv na tváři, protože ti kolem mě z něj žijí

4, udržuji kontakt s domovem, protože to je největší motivace nezblaznit se (a neprijit o úsměv)

5, dívám se na kazdou drobnost kolem sebe a jsem šťastnější než kdy dřív, že jsem stále ještě zdravá

6, čtu si cestopisy

7, píšu svůj, když zrovna nemailuju..

8, a po celou dobu improvizuju a adaptuju se na každou novou situaci, tedy cca á 2 hodiny

Naděždo, místní samohoňka je voda a ta nic nevypálí... Navíc na pálení teď není moc prostor, protože s časovým posunem oproti CR a většině úřadům a institucím, s kterými si píši ty romány za KAČKU, musím být neustále online a ve střehu....

Kateřina Ostrá

Náš vzdušný prostor už je nekolik dní uzavřen. Něco málo asi odlita , ale jsou kolem nás taci, co už si koupili i druhé letenky ve snaze nečekat na změnu od prodejce....A i když byl let za pár hodin, do odletu byl stejně zrusen. Cestovat busy se dá, jen nech třeba místo deseti spojů na jedne trase vypraví jeden za den a u dveří obsazeneho buse se pak roni slzy...

Parky a detska hriste jsou uzavrena a oblepena paskou se zakazem vstupu. Narodni parky ostatni turisticke cile uzavřou všechny v neděli. Restaurace fungují z poloviny a ty co fungují, mají polovinu židli u stolu. Ubytovani prijimaji hosty - jsme pro ne na minimalne 4 tydny posledni "penize". Obchody funguji naštěstí docela dobře. Myslím s jídlem.

Českou skupinu jsme potkali jedinou a bylo to nejhorší setkání zde.

Ostatní turisté jsou naopak úžasnou vzpruhou. Pomáháme si, usmivame se na sebe a dáváme si energii alespoň tímto drobným gestem.

Mě dnes díky neuvěřitelné pomoci Joxe a Evci 🙏🙏 prebookovali zrušeny let. Nicméně až na 26.3., což je za šest dní a do té doby bude všechno stokrát jinak, o tom si nedělám iluze.

Jinak Kostarika je nádherná ve všech uhlech, tedy i v určitě izolaci.

Nerad bych se vás nějak dotkl v určitě nelehké situaci, ale kdy jste tam odjela?

Tady v diskuzi reportovala před 16 dny cestou z Mnichova: https://www.cestujlevne.com/cest...kacku-1456

Katko, přeju, ať se vrátíte co nejdřív a ať se nevyplní tvá slova z té výše zmíněné diskuze: "Doufám, že než se vrátím, bude zde v diskuzním fóru opět "stará morálka", neb to zde jde s rostoucí "panikou" od desíti k pěti..."

Libore díky.

A ano, 4.3. jsme opustili ČR..

Hele, to je zajímavé... Proč bylo setkání s českou skupinou to nejhorší? Dovedu si představit řadu scénářů...

cali
  • (upraveno 2020-03-22T19:04:10+01:00)

Tak byli to abstinenti...:-)

Cali - 🔝😂😂😂

Ahmad - nenech si ty scénáře pro sebe!

Repatriační let za Kačku?

• (upraveno 2020-03-27T11:09:05+01:00)

Když už potkáš v daleké cizině krajana, chceš se s ním přivítat, dát si přípitek a on se z něho vyklube abstinent, to je snad ještě horší, než když pohřbí zapřisáhlého vegetariána do masového hrobu.

Kateřina Ostrá

Navaja ano. Děkuji za vaši průběžnou starost.

Náhodou Pedrino, furt je lepší se zmoštovat s krajanem (lhostejno čím), než narazit na krajana - blba. Bez ohledu na množství % v krvi...

• (upraveno 2020-03-14T17:40:13+01:00)

Rum je zde, pánové, výbornej!! 🔝✌ Jmenuje se FLOR DE cosi... Pili jsme jej lahev denně ještě do předevčíra.. Jenže jsme s ohledem na celosvětový vývoj pandemie byli nuceni i zde svilat krizový štáb a zaujmout i zde preventivní opatření. Tedy pít pořád, protože je to ta nejlepší dezinfekce, ale taky přejít z režimu "za Kačku" do nouzového stavu "na DŘEŇ". To vše z toho důvodu, že se nám zde může pobyt dost (a dost nedobrovolně) prodloužit. Já teda umím hezky zpívat🔝✌, ale tady to umí kdekdo, takže tím bych se zde asi neuživila... Takže šetříme každou cordobu a uznejte - když už si i v Nikaraguy kupujete místní nejlevnější rum v litrové PET láhvi, na foto to fakt není.. 🙈🙈

Michal

Opa brumbrum style 😂 (viz AL)

I játra musí občas regenerovat...

• (upraveno 2020-03-14T12:49:38+01:00)

Tak tohle je první cestopis, kde není žádný alkohol, ani kapka. Jen drobná zmínka o flašce na fotce. Jdeš do sebe, ale už to nějak není ono, mám pocit, že tomu tomu prostě chybí šťáva, možná flaška, panák, nebo alespoň nějaký koktejl z rumu třeba už jen pro dokreslení atmosféry.

Rum není alkohol? 😂

padrino11

Už to vidím, ona to diskrétně schovala jen do rozpočtu, ten jsem nečetl. A také tam je na jedné fotce reklama na místní rum. Ale i tak musím přiznat, že jsem tedy čekal větší jízdu. Tohle je jak kalba abstinentů.

mirjur

V tom vedru by spíš přišel k chuti dobře vychlazený škopek než rum.

Další cestopisy, které napsal Kateřina Ostrá

📷 Krásné fotky
KRKONOŠE za KAČKU
Kateřina Ostrá 2020-05-19T18:35:13+02:00 45 komentářů
Česká republika 2020

POLSKO za KAČKU, Sněžka, splněný sen - REZERVACE TMY a spánek s tisícem hvězd nad hlavou, Les Království, pohádkový zámek-nezámek i stezka v korunách stromů. ⭐️Krkonoše & Jizerky ⭐️. Termín: květen 2020 Proč Krkonoše?1/ Protože je víkend a já si nějak rychle zvykla na české tripy ...✈️🇨🇿2/ Protože vidina přiblížit se k hranici Polska a nemít v ruce pas jen pro srandu králíkům je…

STŘEDNÍ ČECHY za KAČKU
Kateřina Ostrá 2020-05-12T13:36:22+02:00 20 komentářů
Česká republika 2020

Okoř, Lidice, Karlštejn, Praha, ale taky Malá a Velká Amerika, Mexiko a kousek Francie na Petříně. To jsou nádherné Střední Čechy s nádherným rozpočtem (ZA KAČKU).. Termín: květen 2020 Proč Střední Čechy?Tak hlavně proto, že je druhý prodloužený víkend v řadě a mé další letenky (po minulém víkendovém "Petrohradu" tentokrát na Sardinii) byly zrušeny... A stejně…

JIŽNÍ MORAVA za KAČKU
Kateřina Ostrá 2020-05-04T19:41:35+02:00 43 komentářů
Česká republika 2020

Tak nelétá se, no. Doma na zadku ale sedět nebudeme! Jižní Morava je moje srdcovka, takže pokud cestopis z ČR, nejde jinak 🍷💛. Termín: květen 2020Proč Jižní Morava?1/ Protože to místo prostě miluju!2/ Protože je ode mě opravdu kousek, dojezd autem něco málo přes hodinu.3/ Protože vím, že je tam milion nádherných míst a vím,…

NIKARAGUA za KAČKU
Kateřina Ostrá 2020-04-26T18:27:26+02:00 63 komentářů
Nikaragua 2020

Nepořádek, špína,odpadky, všude igelit, zdevastované autobusy, zchátralé domy, rozpadající se ulice. Nádherné sopky, Karibik i Pacifik a úžasní lidé ♥ Prostě Nikaragua. TERMÍN: březen 2020PROČ NIKARAGUAI když je Nikaragua největší zemí Střední Ameriky, dlouhá léta politických a občanských nepokojů jí odsunula až na konec seznamu turisticky zajímavých cílů. V…