2. Afrika

Cestopis z roku 2020 napsal Jack

Zážitky pro tebe sepsal Jack

11. 12. 2020, poslední aktualizace 2020-12-11T14:56:21+01:00

Jack žije v České republice a procestoval 90 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 1 rok, napsal pro tebe 5 cestopisů . Má své stránky http://offroadbrno.com.

Jakub Langer

I vzpomínky na tropický ráj zvaný São Tomé jsou stále živé a neustále se vracejí.

Samozřejmě, že nelze během dvou týdnů poznat víceméně všechna zajímavá místa na ostrově São Tomé. Stále tedy mohu přemýšlet o tom, jaké by to asi bylo na místech Roça Bombaim, Praia Pesqueira, nebo na vrcholu Pico de São Tomé (2024 m).

I na místech uvedených v cestopise je krásně. K nim bych ještě přidal i onen rovníkový ostrůvek Ilhéu das Rolas, jež lze obejít snad za hodinu. Dále také jižní pláže Jalé, Piscina, Inhame a Ngembú. Cestou na sever samozřejmě stojí za návštěvu i dobře spravovaná Roça São José dos Angolares ve stejnojmenném městečku i černá pláž pod ním. Podobně africky na mě působila menší města (větší vesnice) Neves a Santa Catarina nebo konec silnice v Ponta Furada v zeleném ráji se spoustou kakaa ... Jinak veleoblíbené místo Monte Forte - stará roça, kde lze proniknout hlouběji do místního života. Odtamtud možnost pěšího výletu národním parkem Obô (čti Obó), nikoliv Ôbo (čti Obu), a to stezkou i vodovodními tunely k mohutnému vodopádu Cascata Nazaré, dále do sympatických vesniček Generosa a Ponta Figo (s pár dekadentními stavbami, jež ovšem na autentičnosti místa nikterak neubírají).

Doporučuji nejezdit na STP jen na pár dnů, vše tam plyne jaksi v rytmu "leve, leve" ...

Daniel Valchovník
  • (upraveno 2020-12-15T19:54:46+01:00)

Skvělý popis Jakube. Děkuji. Jedná se o jedinečnou záležitost. STP jsem navštívil již v roce 2014 a od té doby jsem zavítalo 15 mých klientů. Přijeli unešení. Od dětí ve věku 5 let až po vitální důchodce 73. Dokonce jsme u vodopádů nechali postavit lavičku:)... Ještě bych dodal, že zde žije jediná Češka, která se provdala za Sao Tomese. Úžasná a silná žena, která byla i beta čtenářkou mé připravované knihy.

Jakub Langer
  • (upraveno 2020-12-16T12:14:43+01:00)

Rozhodně souhlasím. Chystali jsme se na STP dva, ale nakonec jsem tam v roce 2018 odletěl sám. O to dobrodružnější to celé (bez půjčení auta) bylo. K rezervaci ubytování v hlavním městě jsem použil Booking, a tím náhodně poznal provozovatelku penziónu, českou již paní M., studentku tropického zemědělství🌴. Takže máme stejnou známou, Svět je malej ...

Jediné co nevyšlo, byla expedice Jižní Afrika a STP dohromady s leteckou společností TAAG letos. Prostě v květnu 2020 to bylo bohužel neletitelné . Snad bude příští návštěva zanedlouho :-D

Lukáš Horák

Děkuji za stručný výklad a pěkný fotoreport. Zažít ostrov Svatý Tomáš je můj sen, který se letos měl uskutečnit, ale kvůli koroně všechno padlo! Tak snad někdy příště.

Další cestopisy, které napsal Jack

Omán - Road trip
Jack 2021-02-07T21:48:55+01:00 0 komentářů
Omán 2017

Brzo ráno ještě plni síly se vydáváme na Muscat Gate muzeum. Je to nově rekonstruovaná původní brána do starého města a v její horní části je dnes muzeum.... Přistáváme v hlavním městě Muscatu a hned od prvního okamžiku je jasné, že tato země bude samé příjemné překvapení.  Hned Muscat sám nabízí  nespočet kulturních památek, které stojí za návštěvu.Z…

Bahrain
Jack 2021-01-14T20:31:45+01:00 3 komentáře
Bahrajn 2017

I přes to, že se jedná o velmi malý ostrovní stát v Perském zálivu, jehož většinu území zabírá poušť , už kvůli dávné historii tohoto místa ,stojí za to strávit tu pár dní. . Království Bahrain, jehož území bylo osídleno již od prehistorických dob. Mimo jiné zde žila a vzkvétala  dávná civilizace Dilmun.  Dnes  tady stojí  super moderní hlavní město Bahrainu Manama,  kde…

Sao Tome & Principe, malý ostrovní stát
Jack 2020-12-04T13:19:17+01:00 2 komentáře
Svatý Tomáš a Princův ostrov 2020

Pro začátek našeho tripu vybíráme ostrov Principe.... Na ostrov Sao Tome popoletíme krátkým přeletem s leteckou společností Afrijet  z Gabonu. Pro začátek našeho tripu vybíráme ostrov Principe, což se později ukáže jako  šťastný nápad . A tak hned druhý…

Gabon domov nejen gorily nížinné
Jack 2020-11-13T11:18:03+01:00 2 komentáře
Gabon 2020

...po dvou a půl hodinách marného čekání, se rozhodujeme, že to pro dnešek vzdáme. Ale přesně v tomto okamžiku, přichází zpráva, že gorily byly objeveny.... Přistáváme v hlavním městě Gabonu, v Libreville. Následuje bezproblémové odbavení a přesouváme se na náš dnešní hotel, ležící na gabonské pláži. Neupravovaná pláž, ale  odpovídá dnešním  standardům,…