1. Cestopisy
  2. SARDINIE za KAČKU

SARDINIE za KAČKU

Evropský Karibik, Smaragdový ostrov, ostrov opuncií, nádherných pláží, dechberoucích majáků, kamenných útvarů, mysů a útesů a barevných měst. To vše je Sardinie. Boží místo na zemi..
Avatar uživatele
Cestopis z roku 2019 napsala Kateřina Ostrá
Avatar uživatele

Zážitky pro tebe sepsala Kateřina Ostrá

27. 11. 2019, poslední aktualizace 2020-01-02T13:56:48+01:00

Kateřina Ostrá a procestovala 36 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 1 rok, napsala pro tebe 35 cestopisů .

Máš taky co říct? Napiš svůj cestopis na Cestujlevne.com

Krásné cestopisy bez znalosti
a nutnosti programování

Zaručená čtenost u cílové
skupiny z řad cestovatelů

Staneš se plnohodnotným
členem komunity

Poděl se o ně se svým prvním cestopisem ve světě cestovatelů na Cestujlevne.com.
Vytvoř si cestovatelský profil a staň se součástí komunity.

Vytvořit cestovatelský profil

48 komentářů

Komentuj, hodnoť nebo se na cokoliv zeptej.

Avatar uživatele
Jaromír Volavý
  • Přidal se před rokem
  • Napsal 20 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2019-11-29T22:49:47+01:00)

Jo Sardinie, to byl před dvouma rokama můj cestovatelskej meisterstück. Když se tak zpětně dívám, je to opravdu evropskej Karibik v dosahu dvou hodin z Bratislavy. Nikdy v životě se mi už nepodařilo půjčit si skoro novou káru na svých cestách za 180,-Kč na den. Sardinie to je moje srdcovka, já jsem v tom autě i spal. Jinak přeji další fantastický zážitky na cestách a fandím mladým cestovatelům co maj na to koule. Ikdyž... pardon

před 6 měs
Avatar uživatele M G
M G

Jeee tadi je zase Psina.......😂. Zdravym Katko a děkuji za super cestopys. Sardynyi teď sice nemám f plánu, ale po přečtení tvého cestopisu určitě jednou navstivim...teď prosím 🙏 ještě Madeyru...... a Malta by se taki hodila.... 🙊

před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

:D :D :D ...Maruško... :D :D

Jaromíre děkuji.

...a to pardon bylo na koule nebo na "mladým cestovatelům"? :D :D Jo a až pojedu na Sardinii potřetí, tak spím taky v autě! S tím jsem z tohoto Karibiku odjížděla ;)

Přidat odpověď
před 6 měs
Avatar uživatele eva.vaver
eva.vaver

Ahoj Kačko, snad nevadí, že budu tykat. Mám moc ráda tvoje cestopisy, už několikrát mi byly dokonce inspirací. Jen mě mrzí poslední dobou tvoje povýšenecké chování v komentářích. Docela vzpomínám na tvoje začátky, kdy si byla ještě skromnější. Teď mi přijde, že ty zástupy pochlebovatelů způsobily, že ti ta cestovatelská "sláva" trochu stoupla do hlavy.

Jako některé tvoje útoky proti lidem, co ti jen vyčtou chyby mi přijdou fakt přehnaný. Pokud něco zveřejníš na internet, tak logicky musíš čekat kritiku. A to jak trolly, pitomce a závistice, tak i kritiku ospraveditelnou - jako například na tu gramatiku.

Ale na druhou stranu, asi bych na tvém místě dopadla stejně :D

před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Evčo děkuji. Možná se ti zdá, že se chovám povýšeně, ale není tomu tak. Pokud čteš mé cestopisy a stejně tak komentáře, tak musíš vědět, že srát na hlavu jsem si nenechala od začátku :) Kdokoli mě napadl kvůli věci, která mi přišla hloupá, tomu jsem odvětila naprosto stejně jako nyní. To, co ty vnímáš jako povýšení, je možná vystupňovaná agrese lidí. Ostatně se podívej na počty komentářů ostatních "autorů" a mých...projdi si jejich texty a hrubky....a? NIC, NULA? ZERO. Lidé je čtou kvůli informacím o dané destinace a ze mě zde někdo (díky Padrino) udělal Celebritu :D A tím pádem terč všelijakých útoků. A ruku na srdce Evi - jak bys reagovala na sofistikované komentáře lidí jako Matěj, Majka, Boženka, Ahmad...poté, co bys do každého cestopisu vrazila tak 20 - 30 hodin času? A pokud používáš slovo pochlebovatel pro někoho, kdo napíše, že i mu některej můj obrat (gramatickej průser) kopne do očí, ale prostě mi ho promine, protože ví, jak ty cestopisy hrnu...tak je to dost smutný. Já kritiku přijímat umím , taky se snažím najít kompromis - viz. foto s nohou na palubovce - ale myslím, že tohle ty nechceš slyšet/číst. Jen se zamysli...počet cestopisů...počet komentářů...projdi si je a zjisti, jaké hlouposti lidi řeší a na co tady musím odpovídat. A i když se tu neozve asi nikdo z těch, kdo mi píšou soukromé zprávy - tady, na FB, dokonce smsky ...chtějí rady, tipy, upřesnit drobnosti z plánované cesty do místa o kterém jsem psala - tak i po roce a věř že i 80 zprávách týdně není nikdo, komu bych do posledního dechu neodepsala a nesnažila se pomoct. Nevím, zda je zrovna tohle projev povýšení a slávy v hlavě.

A popravdě - když zmiňuješ sebe nebo kohokoli na mám místě- myslím, že by většina lidí na mém místě už dávno psala svůj blog , kde by měla třeba placenou reklamu z bookingu aj. a neřešila takovéto triviální věci.

před 6 měs
Avatar uživatele
Jaromír Volavý

To neřeš a piš dále. Jde ti to a to je důležitý. Člověk by měl mít ze života radost a tu případně rozdávat druhejm. Když se tak dívám na tvoje fotky a ty texty kolem, tak to tam prostě je. Ostatní slova jsou prostě zbytečný.

před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Přidat odpověď
před 6 měs
Avatar uživatele Matěj Pollak
Matěj Pollak

Kateřino, ten podmiňovací způsob píšete schválně tak špatně? (" Nevzala by jsi mě s sebou?") Já se totiž vždycky snažím ten Váš cestopis přečíst, ale tohle je pro mě jak trn v oku.

před 6 měs
Avatar uživatele Majka
Majka

Nejen toto jedno spojení, jsou i další .......(vyjmenovaná slova, chyby a chybičky), které člověka přímo "chytají za vlasy". I cestovatel by mohl ten jazyk přiměřeně ovládat nebo si alespoň nastavit hlídače.

před 6 měs
Avatar uživatele Libor_S
Libor_S

A kolik jsi sem napsala, Majko, cestopisů ty? Nula a přitom máš navštívených asi 60 zemí. Takové příspěvky jsou nejlepší cestou k tomu, aby opravdu Katka přestala cestopisy psát, což bych se jí nedivil. Ani nechápu, jak to vše stíhá, i kdyby cestopisy nepsala. Na to, že má vše podrobně sepsané včetně fotek vždy do pár dnů od návratu, tam má chyb ještě málo (a jedná se spíš o překlepy). Taky si nějakých chyb všímám, ale dojem mi to nekazí. U posledního cestopisu ani nejsou chyby ve shodě přísudku s podmětem, na což si tentokrát dala pozor.

před 6 měs
Avatar uživatele J0x
J0x

Mně to sice dojem trochu kazí, na druhou stranu v tomto konkrétním případě vím, že Katka chrlí cestopisy neuvěřitelnou rychlostí a že už to asi lepší nebude. 😁 Zato Majka si po sobě své cestopisy zřejmě čte a opravuje tak dlouho, až je nikdy nevydá. 🤣🤣

před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Ani já ze svých chyb radostí nešílím 🙈 Za hrubky a chyby se stydím, nemám ale moc čas na druhé či třetí čtení. Navíc jsem zjistila, že když po sobě něco čtu, pak mám tendenci to trapností textu smazat. Takže nečtu (ano přiznávám - ani jednou). Malinko spoléhám na Vaši velkorysost - ostatně sepisuji to pro vás, abych vám třeba ušetřila čas chystáním itinerářů, taky peníze a vůbec - nic z toho krom Vaší zpětné vazby nemám, takže moc nerozumím palbě kritiky nad detaily, které s cestováním úplně nesouvisí.. Ale tak nějak vnímám, že závist (i když nechápu, co je na třech hodinách spánku k závidění 😂🙈), taky nedostatek impulzů ve vlastním životě a vůbec život hodně chudý na prožitcích u řady lidí vede k hnidopišství a posilování si vlastního sebevědomí a pocitu, že něco dokázali, na hledání chyb ve všem okolo sebe. Nedávno mi někdo napsal moc hezkou zprávu, kde stálo - nenechte se odradit vší tou zlobou, protože když někdo kritizuje gramatiku a ne obsah, pak je ten cestopis prostě boží 💪😂 Všechno je o úhlu pohledu a já už jsem ten úhel asi zcela přetočila, protože podobné komentáře mi už ani nestojí za odpověď. Nyní reaguju jen kvůli vám pánové - Libor_S a Jox - jste boží! Děkuji, jsem ráda, že vás mám 💛

Jo a Matěji a Majko, jestli máte zájem (čas nezmiňuji, toho máte očividně na rozdávání 👌😂), můžete mi dělat korektory. Já dám svých standardních cca 20 hodin (psaní, úprava a výběr fotek, po třech kusech nahrávání fotek..) a vy to za 30 minut sjedete a opravíte ty do očí bijící chyby 🙏😊 Samozřejmě ZA KAČKU! Co vy na to?

před 6 měs
Avatar uživatele Matěj Pollak
Matěj Pollak

A já zase nyní reaguji jenom kvůli Vaší odpovědi. Přijde mi ubohé urážet někoho jenom kvůli tomu, že upozorní na poměrně výraznou gramatickou chybu daného člověka. Zvlášť když se jedná o cestopis, u kterého je důležitá jak obsahová, tak, stejně jako u všech ostatních literárních útvarů jako článek, oznámení atd., také "formální" stránka týkající jazyka, gramatiky ... Kdybych Vás chtěl urážet, napsal bych něco jiného. Mě skutečně zajímalo, jestli třeba ten podmiňovací způsob opravdu nepoužíváte záměrně špatně, např. abyste zachovala skutečný výrok osoby tak, jak byl pronesen. Hodně lidí ho totiž v ústním projevu používá špatně, píšou ho však správně, přirozeně totiž nemluvíme "jako kniha." Tohle opravdu není hnidopišství, mě jen mrzí ta rezignace na správné používání českého jazyka, což je podle mě krásný jazyk a je škoda, když se ani nesnažíme mluvit/psát správně. A kdo víc by si měl vážit vlastního jazyka a kultury než zcestovalý člověk. Mimochodem, jsem si jistý, že chyby by se daly najít i v mém textu, nikdo z nás není chodící encyklopedie. A možná právě proto, že Vaše cestopisy jsou obsahově kvalitní, je škoda odrazovat další čtenáře kvůli ne úplně briliantímu používání jazyka.

A na závěr, jak sama uvádíte, všechno je o úhlu pohledu. To, že upozorním na "do očí bijící chybu," ještě neznamená, že jsem zakomplexovaný chudáček, co nemá co dělat, tak raději ostatní prudí. Takže to urážení nechápu. A pakliže ze mě cítíte závist, pak já z Vás cítím poměrně silné sebevědomí. Píšete, že šetříte lidem čas, peníze a vůbec. Na jednu stranu s tím souhlasím, na druhou stranu bych to s tím "spasitelstvím" zase tak nepřeháněl. 😉 Možná byste si mohla vážit i lidí, co Vám oponují a ne jen těch, kteří Vám pochlebují a jsou "boží."

před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

A proč myslíte, že tam byly ty uvozovky? Jistěže se jedná o ctrl+C. Každopádně to neznamená, že chyby nedělám a moje odpověď nebyla urážka (to dokážu mnohem líp, ale s věkem od toho ustupuji). Na zbytek nebudu reagovat - jen jedno doporučení - literární útvary na CL v cestopisech fakt nehledejte - zkuste knihovnu nebo knihkupectví :)

Jinak se naprosto shodneme v jedné věci - miluju češtinu. To, že dělám hrubky nebo menší chyby neznamená, že tomu tak není. Ráda ji používám, ráda ji čtu, ráda sleduju slovní zásobu lidí kolem sebe, ještě víc přízvuky a různé intonace.. Opět se budu opakovat - podle textu, který píšu opravdu v cvalu na pochodu, místo spánku - prostě tak, abych to vychrlila, dokud to mám čerstvě v hlavě - nesuďte.

Stejně tak se to týká sebevědomí - co vy cítíte přes cestopisy mnou psané může být ve výsledku úplně jinak ;) Mě osobně už unavují lidi, co sem místo inspirace na cesty chodí na kurz "najdi hrubku a sjeď ho" - pro tyhle lidi sem opravdu nepíšu. Tak si, Matěji, rozmyslete, jaké literární díla chcete číst a pokud vás moje gramatika uráží, tak ji prostě nečtěte :)

před 6 měs
Avatar uživatele Matěj Pollak
Matěj Pollak

Tak uvozovky obvykle značí přímou řeč, to ještě neznamená, že přesně tak (v tomhle případě špatně) to ta osoba vyřkla. 😉

Literární úvahy tu fakt nehledám, akorát mi vadí tahle plíživá degradace češtiny. A k té urážce, možná jste to tak nemyslela, ale urážlivě to celkem vyznělo. 🤔 A taky umím urážet víc. 😀

Každopádně děkuju, že jste se vyjádřila a že ty cestopisy tvoříte.

Pěkný večer!

před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá
  • Přidal se před rokem
  • Napsal 527 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2019-11-29T20:19:06+01:00)

Jsem pro mír, Matěji. Ostatně - vypadáte rozumně :D a nakonec i celkem mile! Ale bacha na hranice - ať nemáte za chvilku nálepku "pochlebovač Kateřiny" :P :D

A ne, neurážím lidi ráda. Dělám ráda pravý opak - zjistila jsem, že mě to strašně dobíjí. Na druhou stranu - jak jsem psala před chvilkou - ta agrese vůči mým cestopisům už dosahuje jakéhosi vrcholu a když vidím, co lidi řeší, místo, aby se někdo zeptal, jaké bylo vidět dva majáky za sebou nebo pestrobarevnou drť křemene, která je ve většině akvárií světa - je mi z toho smutno. Sakra, už mi nikdo nevynadá ani za to, že tam nemám zmínku o ceně piva!! I to byla validní připomínka k cestopisu, díky níž jsem věděla, že to ještě někdo čte pro inspiraci.... :)

Pěkný večer :)

před 6 měs
Avatar uživatele Petr76
Petr76
  • Právě online
  • Přidal se před 7 lety
  • Napsal 706 komentářů
  • Poslat zprávu

Já myslel, že ty cestopisy píšete dobrovolně...?

před 6 měs
Avatar uživatele J0x
J0x
  • Přidal se před 4 lety
  • Napsal 895 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2019-11-29T21:46:46+01:00)

Prozradím tu zřejmě velké tajemství - existují jak lidi, kterým jsou hrubky putna, tak i lidi, kteří je vidí, i kdyby nechtěli (v mém případě zdaleka ne všechny, ale aspoň se nebudím v noci hrůzou 😂). Profesionální hnidopichy radši nezmiňuju. Katko, asi je načase brát místní kolorit trochu míň vážně - dokud tě to baví, tak piš, až přestane, nepiš (to není návod; osobně by mě mrzelo, kdybych tu už neměl skoro co číst 😉). Na vděk nebo nevděk čtenářů nehleď, ti nevděční budou vždy víc slyšet. Když budeš řešit, jestli tvé dílo někdo ocení, budeš akorát naštvaná... hlavní by mělo být, jestli to psaní TEBE bavilo. 😊 Pokud by admini shledali tvoje zápisky nepřínosnými, jistě by se ozvali (ehm... možná... pokud by zrovna měli čas... 🤣). Jestli tě zatěžují hromady dotazů přes SZ, není nic jednoduššího než vyhlásit, že odpovídáš pouze veřejně ve fóru. Někoho by to třeba odradilo (nevím proč) a řady tazatelů by aspoň prořídly, ale hlavně by z odpovědí mohli profitovat i ostatní návštěvníci fóra. Teď jsou diskuze pod tvými cestopisy akorát zaplevelovány nepříliš užitečnými až pitomými komentáři.

Edit: a ještě jedna věc - enormní zájem korektorů se dá vyložit i pozitivně, např. tak, že si (samozřejmě ne všichni) myslí, že tvoje cestopisy stojí za přečtení, ale neopravené hrubky zbytečně kazí dojem, aneb s trochou nadsázky chybí jen kousek k dokonalosti. 🤣🤣

před 6 měs
Avatar uživatele
jarolein

Ahoj Kačko, píšu zde pouze výjimečně, o to více vše čtu, ale nedokázal bych to napsat lépe, než Jox😉. Tvé cestopisy už nějakou dobu extra vyhledávám, pro mě osobně to je '' Blitzkrieg'', co se iterináře týče, a i když bych osobně na to v té rychlosti neměl, jen smekám.. Ale hodně mi slouží k plánování.. a myslím, že o to jde i tobě k nám dalším 👍. A jestli si někdy nějaké gramatické chyby všimnu.. Káťo.. mně je to ve finále úplně jedno,prostě na ty kecy kašli.. jsme na cestovatelském fóru.. Myslím, že David tohle nezakládal kvůli tomu, aby se tady řešily gramatické (ne) dokonality. Na to jsou jiná fóra..

před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

jarolein i můj pochlebovači (s oficiální nálepkou :P :D ) -Jox - díky za podporu i shovívavost ;)

Apropo - dokonalost je nuda ;) Nechci být nikdy dokonalá ;)

Přidat odpověď
před 6 měs

Kateřino, myslíte že byste mohla smazat tu fotku, kde máte nohy na palubovce? Přeci jen čte to tu dost lidí a čím míň lidí se to bude snažit napodobovat, tím líp a možná i někomu zachráníte zuby.

před 6 měs
Avatar uživatele J0x
J0x

Tady je to čím dál větší komedie. 🤣 Lidi neznají kontext, ale všechno budou komentovat. Na druhou stranu blbost jenom kvete, takže tomu napodobování bych i věřil... 😁

před 6 měs

Super, nejlepší :)

@Jox: stačí zagoolit a najdeš několik takových případů.

před 6 měs
Avatar uživatele
mirjur

No já myslím, že teď těch, kteří myšlenku budou chtít dotáhnout k dokonalosti a to auto rozjedou, bude minimálně 2x tolik než předtím... Tome, dobrá práce!

před 6 měs
Avatar uživatele J0x
J0x

Katko mohla by ses prosímtě na Islandu vyfotit s vyplazeným jazykem u zmrzlého zábradlí? 🤣

před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Hele, tohle je výzva! Pokud ale řeknu JO, mám trošku strach z těch dalších 🙈😂😂

...co když někdo bude chtít nealko trip za Kačku?! 🙈🍸✌

Přidat odpověď
před 6 měs
Avatar uživatele milka
milka

K ubytování - jestli jsem to dobře pochopila. Vyhledávaly jste stejně přes Booking.com, ale ten den a na místě? Myslím, že nějaká značení pro ubytování tam moc nefrčí, téměř všichni jedou asi přez ubytovací portály, ne?

A v mimosezóně si tohle asi taky umím představit, že to jde.

Jinak palec hore za tuhle věkovou "mišmaš". Já teď brala synovo kamaráda (pravda trochu větší věkový rozptyl,) ale zařekla jsem se, že takhle už nikdy...

před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Nikde žádné značení s nabídkou ubnytování na domech nebylo - jak je třeba v Chorvatsku. Pouze klasické hotely. V těch byly ale ceny víc než nadsazené, takže těm jsme se vyhýbaly obloukem. Booking je pro mě vždy super, protože i problémy pomůže řešit (třeba fakt, že po stržení platby jsme ubytování v 15 st. nemohly akceptovat - peníze vráceny). Jinak mám vypozorováno, že na místě jsou mnohdy ceny (zejména při hledání v odpoledních časech, kdy hostitelé ví, že už se zřejmě nikdo neubytuje) nižší. Nevýhodou je to, že zamluvíte odpoledne, musíte hned zaplatit a pak jste nervozní, zda se vám do hodiny někdo ozve stran předání klíčů.... Ale zatím vždy bez problémů.

Věkovej mišmaš byl osvěžující a jak jsem psala - měla jsem kliku. Dvě holky o zmíněných 17 let mladší mi ani na vteřinu nedaly pocit, že tomu tak je. Byly skvělý.

Přidat odpověď
před 6 měs
Avatar uživatele Tonda 2
Tonda 2

To Eremi, máš pravdu, proto jsem tam dal uvozovky, ale my byli v létě- začátek července- takže dlouhý den a najeli jsme celkem 2250 km.

Určitě bych si to dovedl představit na déle, ale dost jsme šetřili dovolenou.

před 6 měs
Avatar uživatele eremi
eremi

V létě je to úplně něco jiného, to je fakt. Ale nebudeme tady plevelit diskuzi k Sardinii Islandem :)

před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Náhodou mi to přijde docela vtipný, že od Lotyšska přes Sofii a nyní i na Sardinii vede Island :D Jinak jakákoli diskuze s vyjímkou Ahmadových komentů mi nepřijde jako plevení. Ostatně ani bramboračka nebyla špatná :D

Jen když sleduji, jakou polemiku ten ISLAND za KAČKU budí, nerada bych vás v tomto směru zklamala.. :) Já si tam jedu opravdu odpočinout - vypnout práci, vypnout CL :D , vyspat se (ostatně kde jinde než tam, kde nevyleze sluníčko dřív jak v 10 a zapadne v pět odpo...). Nemám itinerář ani plán a až zítra zjistím, zda budu mít k rezervovanému autu platný řidičák :D (tedy zda z Reykjaviku vůbec vystčíme zadky). Jediný cíl je záře a i když nebude, svět se nezboří. A popravdě - ani cestopis z Islandu neplánuji psát :D

před 6 měs
Avatar uživatele Reni85
Reni85
  • Přidal se před 3 lety
  • Napsal 19 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2019-11-28T20:56:15+01:00)

Katerino, dufam, ze si to s napisanim cestopisu rozmyslite 🙏 Ja letím na Island v maji a tešila som sa na Vase postrehy a (v)tipy 😊

Přidat odpověď
před 6 měs
Avatar uživatele
Martin V
  • Přidal se před rokem
  • Napsal 107 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2019-11-28T03:01:00+01:00)

Přečteno jedním dechem. To byla teda jízda :-) . Byl jsem zvědavý, jak bude vypadat Sardinie na podzima i v tuto dobu má své kouzlo. Navíc, parádní majáky, což jsou má srdcovka a často i jediný důvod, proč danou lokalitu navštívit. K tomu parádní fotky a tvůj supr styl cestopisů.

P.S. z tolika agáve, jsem dostal chuť na Bajtru :-) edit: píšu agáve, myslím opuncie...

před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Ten druhej maják, vlastně dva majáky, byla speciálka pro tebe 😊 Doufám, že už máte se ženou letenky!! 😂 A těch pevností, co tam bylo!!! 🤪😂

Jinak já mám chuť na víno, agáve neagáve 🍸✌️😉

před 6 měs
Avatar uživatele
Martin V

Manželka mě na Sardinii přemlouvá už skoro rok... Já se zatím ubránil, že tam nejsou žádné staré lodě, takže tam nemám proč jet. Takže po tvém cestopisu se už neubráním :-). Když si to přečetla, tak mi vítězoslavně ukazovala ty majáky, že teď teda už rozhodně důvod mám (navíc, když ona se bude kvůli majáku štrachat až do Chersonu :-) ) Takže moc díky :-D

Přidat odpověď
před 6 měs
Avatar uživatele Tonda 2
Tonda 2

Je to masakr, ale dobře se to čte, díky za hezký cestopis.

Podobně náročných cest pár za sebou mám, ale teď už jsem zvolnil...

Středomoří mimo sezónu mám vlastně mnohem raději a připadá mi zajímavější. Z mé zkušenosti jsou zážitky určitě lepší a silnější z těch podzimních a jarních cest. Třeba na Sardínii jsem byl na konci října a na začátku dubna, pokaždé super, jednou okolí Alghera a jednou Cagliari....

...Nevím, kolik máš času na Islandu, ale nejrychleji se to objet ostrov po jedničce tak za dva dny. V "loudavém" :-) tempu kolem 500km/den se to zvládne za 5 dnů (tak to měli my) :-).

před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

To já děkuji. Za milý komentář 🙏😉

S tou mimosezónou naprosto souhlasím. Já zažila a mohla porovnat dvě tváře Santorini (srpen a duben) - bylo to tisíc a jedna. Těch tisíc pro duben. I Sardinii chci vidět v létě a cítit ten rozdíl, každopádně tato konkrétní byla boží o díky mimosezóně. O to víc nezapomenutelná.

Jinak tempo bylo husté a taky nemyslím, že to vydržím dlouho. Popravdě jsem nedávno vyslovila nahlas hříšnou větu - že tu přespříští cestu nebude plán, itinerář, cestopis, .. a nebude zvonit budík mezi 5-6 ranní 🙈

Na Island mám fakt chvilku a nemám v plánu jej objet celý. Mám pár míst, ale žádné vražedné tempo to nebude. Spíš každý den jeden výlet. Jinak těch 5 dnů je podle mých propočtů ideál. Kdybych je měla, pokusím se o obsáhlejší itinerář. Nemám, jedu Island pouze “ochutnat”. No a předpověď počasí raději ani komentovat nebudu 🙈🙃

před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá
  • Přidal se před rokem
  • Napsal 527 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2019-11-27T22:10:31+01:00)

Musím říct, že to je jeden z nejzajímavějších komentářů tady na CL.

Předně jsem ráda, že i když vás očividně štvu, stejně čtete. To je pro mě zajímavá a důležitá zpětná vazba ( jinými slovy, nemusí tě milovat, můžou tě i nenávidět - oboje znamená jedno ...nejsi jim ukradená 🙃). Ještě víc je pro mě důležitá informace, že nad mými cestopisy přemýšlíte a máte otázky. No a pokud si pamatujete mého psa... tak to jste mě rozsekala úplně, protože tím, že ho s sebou na cesty neberu, moc o něm nemluvím.. To ale neznamená, že není můj...maják.

A teď odpověď. Já jsem na cestách paradoxně ten, co si třeba ani na ukrajině za pár Kaček milion GB dat nekoupí. Taky prosím ostatní, ať telefony nepoužívají jinak než foťák a když píšu cestopisy, tak jen v tu dobu, kdy ostatní spí, někdo vedle mě řídí. Nikdy ne na úkor vjemů kolem mě. A vám jsem vděčna za dotaz, protože jsem měla impulz lidem toto sdělit. To mě v cestopisech obvykle nenapadne. A jinak ano, dokážu jít na blind a beze spěchu, bez cílů. Loudat se, zabloudit, “mrhat “” časem. Občas to i dělám a možná bych měla napsat jeden cestopis z cesty za chalupou, tedy bez itineráře. Mrzí mě, že lidé posuzují moje tempo a dělají závěry na základě toho, kdo kolik času mnou navštívenému místu dal. Myslím, že není důležitý čas, ale schopnost místo vnímat a prožít. Pokud jste nepochopila, že i v poklusu prožít místa jde, beru to jako podnět, kde ve slohovém projevu...přidat. Myslela jsem, že sílu zážitků a toho, jak moc mě kdekoli cokoli vezme dech, popisuju až moc...

Jo a k tomu spacáku...když nejsem v luftu, o kterém ví celej svět 🙈😂, spacák je moje nejčastější peřina.

Ale zklamu vás - kolo ne. Mám v háji kolena a obě čekají na operaci. Kolo je lixus, který si nemůžu dovolit. Nicméně nemůžu neznamená nechci. Jako mladá jsem se na kole najezdila možná víc, než moje dnešní figura vypovídá 🙈

Nesuďte lidi podle jednoho úhlu jejich prezentace. Obálka nedělá knížku. Jo a stran Islandu...já mám dva cíle. Vidět záři a být ten vyměřený čas s člověkem, s kterým je mi dobře (doufám, že to nečte, nebo bude mít nos hore) a co stihneme je mi popravdě úplně fuk. Mě by stačil i Reykjavík a jsem schopná napsat román za Kačku i jenom z tohoto města ✌️

před 6 měs
Avatar uživatele Ahmad Masúd
Ahmad Masúd

Inko, ono je to naopak. Čím pomaleji a klidněji člověk vnímá zemi, okolí, lidi, krajinu a souvislosti kolem, tím více toho vidí a pochopí. Kupodivu pořád stále platí, že auto lepší než letadlo, kolo nebo loď lepší než auto a pěšky toho vnímám a vyhodnotím úplně nejvíce (a nemusí to být jen na horách, chodit se dá i někde v Podyjí...). Samozřejmě jsou i země a kraje, kde to neplatí (asi nikdo nepůjde pěšky týdny přes Saharu na Hoggar) a ani nám není tolik času tady na zemi svěřeno. Ale chápu, že každý autor zde to má nastaveno jinak a každý má také jiné dispozice.

KO: obálka sice nedělá knihu, ale prodává ji. A dost často hodně napoví co je uvnitř. ;-)

před 6 měs
Avatar uživatele eremi
eremi
  • Přidal se před 5 lety
  • Napsal 532 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2019-11-28T07:27:30+01:00)

Tonda 2: jen poznámka k tomu Islandu. I 5 dnů je málo, pokud má člověk v plánu objet celý ostrov. V tempu 500 km/den stráví, zvlášť v zimě, celý den pouze v autě a vidí jen to, co je kolem 1 a ani tak to nestihne vše. I kdyby jel průměrnou rychlostí 80 km/h (což je nejvyšší povolená a naprosto nereálná rychlost), tak to vychází na 6,25 hodiny (v zimě je délka dne cca 5-6 hodin).

před 6 měs
Avatar uživatele
Martin V

Kateřino myslím, že tě naprosto nemusí mrzet, že někteří lidé nesdílejí nadšení pro tvůj styl cestování. To není tvůj problém. Cestuješ přeci pro svůj pocit a svou radost. Najde se určitě spoustu lidí, kteří naopak pro tvůj styl cestování a hlavně jeho popisu zde, nadšení jsou. Osobně nevidím nic zajímavého na chození po horách, lesích a podobně (pokud tam teda nejsou nějaké technické zajímavosti) , někdo jiný může být na stejném místě nadšený. Stejně tak i to tempo. To si přeci určuje každý sám, žádný styl cestování není lepší, nebo horší, pouze každému vyhovuje něco jiného. A jen omezenec nadřazuje svůj styl cestování nad styly ostatních. A mimochodem, za mě i ta obálka super :-D

před 6 měs
Avatar uživatele J0x
J0x
  • Přidal se před 4 lety
  • Napsal 895 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2019-11-28T13:45:14+01:00)

Ať si každý cestuje, jak chce, jen ať to neprohlašuje za standard.

Edit: vypadá to, že Inka vzala roha. Mně tedy chybět nebude, ale bez jejích komentářů ta diskuze vypadá divně. 😁 A vůbec, stejně jsem měl chvílemi pocit, že je to zase nějaký Padrinův avatar. 🤣

před 6 měs
Avatar uživatele Karel
Karel

Že jo? :D

Já se právě taky dvakrát, třikrát u jejích komentů zastavil a říkal si, kde já jsem už podobně formulované obraty, nebo stylizované věty četl?

před 6 měs
Avatar uživatele J0x
J0x

Jestli se nakonec dozvíme, že Padrino stvořil i již zmizelou anakondu nebo i Boženu, tak to bude pořádný Apríl! 😂

Přidat odpověď
před 6 měs
Avatar uživatele mmm
mmm

Když zmiňujete kamarádku letušku, víte o tom, že u Smartwings lítá jedna letuška, která je dokonce z Blanska a je Vám hrozně podobná? :D

Odpovědět
před 6 měs

Vyčerpávající jako vždy, tenhle styl cestování je na mě už docela masakr, ale když tě to baví, proč ne.

před 6 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Baví. Těší. Kdyby ne, nedělám to.

Už dávno zase sladím kafe, protože mě nebaví a netěší pít kávu hořkou jenom kvůli postavě a protože je to cool. A každá moje cesta je další cukřík do životního, denního, expresa! Dělá ho sladší, chutnější a naplní mě energií. Někdy i otevře oči..

Přidat odpověď
před 6 měs
Avatar uživatele

Nechceš klikat? Přidej se mezi nás! (pokud nejsi robot)

 
 

Další cestopisy, které napsal Kateřina Ostrá

📷 Krásné fotky
Čtení na 24 minut
KRKONOŠE za KAČKU
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá 2020-05-19T18:35:13+02:00 45 komentářů
Česká republika 2020

POLSKO za KAČKU, Sněžka, splněný sen - REZERVACE TMY a spánek s tisícem hvězd nad hlavou, Les Království, pohádkový zámek-nezámek i stezka v korunách stromů. ⭐️Krkonoše & Jizerky ⭐️. Termín: květen 2020 Proč Krkonoše?1/ Protože je víkend a já si nějak rychle zvykla na české tripy ...✈️🇨🇿2/ Protože vidina přiblížit se k hranici Polska a nemít v ruce pas jen pro srandu králíkům je…

❤️ Oblíbené
Čtení na 20 minut
STŘEDNÍ ČECHY za KAČKU
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá 2020-05-12T13:36:22+02:00 20 komentářů
Česká republika 2020

Okoř, Lidice, Karlštejn, Praha, ale taky Malá a Velká Amerika, Mexiko a kousek Francie na Petříně. To jsou nádherné Střední Čechy s nádherným rozpočtem (ZA KAČKU).. Termín: květen 2020 Proč Střední Čechy?Tak hlavně proto, že je druhý prodloužený víkend v řadě a mé další letenky (po minulém víkendovém "Petrohradu" tentokrát na Sardinii) byly zrušeny... A stejně…

❤️ Oblíbené
Čtení na 19 minut
JIŽNÍ MORAVA za KAČKU
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá 2020-05-04T19:41:35+02:00 43 komentářů
Česká republika 2020

Tak nelétá se, no. Doma na zadku ale sedět nebudeme! Jižní Morava je moje srdcovka, takže pokud cestopis z ČR, nejde jinak 🍷💛. Termín: květen 2020Proč Jižní Morava?1/ Protože to místo prostě miluju!2/ Protože je ode mě opravdu kousek, dojezd autem něco málo přes hodinu.3/ Protože vím, že je tam milion nádherných míst a vím,…

❤️ Oblíbené
Čtení na 85 minut
NIKARAGUA za KAČKU
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá 2020-04-26T18:27:26+02:00 63 komentářů
Nikaragua 2020

Nepořádek, špína,odpadky, všude igelit, zdevastované autobusy, zchátralé domy, rozpadající se ulice. Nádherné sopky, Karibik i Pacifik a úžasní lidé ♥ Prostě Nikaragua. TERMÍN: březen 2020PROČ NIKARAGUAI když je Nikaragua největší zemí Střední Ameriky, dlouhá léta politických a občanských nepokojů jí odsunula až na konec seznamu turisticky zajímavých cílů. V…

Další cestopisy