3. Itálie
  4. SICÍLIE podruhé za KAČKU

SICÍLIE podruhé za KAČKU

Největší ostrov Středomoří, ostrov proslulý působením mafie, ostrov kontrastů - od italské vesnice přes nádech orientu, arabský svět,.. až po Asii. Od všeho je zde stopa. Taky nejvyšší činná sopka...
Cestopis z roku 2021 napsala Kateřina Ostrá

Zážitky pro tebe sepsala Kateřina Ostrá

17. 07. 2021, poslední aktualizace 2021-07-17T18:32:27+02:00

Kateřina Ostrá a procestovala 37 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 2 roky, napsala pro tebe 60 cestopisů . Má své stránky https://www.cestujizakacku.cz/.

Krakonoš
  • Přidal se před rokem
  • (upraveno 2021-07-20T11:45:57+02:00)

Kačko, opět hezký a čtivý cestopis a k němu pěkné fotky. Skvělý jako vždy.

Myslím, že tohle už je druhý defekt na cestě, když se daří, tak se daří, máš na to štěstí, zkus ten volant někdy někomu předat, nabízím se třeba já, nikdy jsem defekt neměl, možná je to tím, že chodím jen pěšky a jezdím na lyžích, ale jsem jednoznačně přesvědčený o tom, že budu excelentní a bezdefektový šofér.

Líbí se mi i ta poslední fotka, hezký suvenýr, až budeš mít cestu do Krkonoš,, doufám brzy, tak něco takového by mi udělalo radost...

Kateřina Ostrá

Předně moc děkuji za milá slova a pochvalu. Sezóna sběru hub vrcholí, takže si vážím zejména času, který sis v těchto houbových žních na tento nekrátký cestopis našel.

Jinak souhlasím, dva defekty na cestách během půl roku, to je vážně pech. Naštěstí to pokaždé dobře dopadlo a s odstupem času to byl moment,na který člověk nejvíc vzpomíná. V dobrém. Že to zvládl, se skleničku vína v ruce a s úsměvem na tváři. Každopádně nápad předat kormidlo se mi líbí! Třeba budu mít příště mezi parťáky nějakého, který to rád převezme. O tvé zručnosti, šikovnosti a potencionální krasojízdě bez defektů nepochybuji ani na vteřinu.

Jinak ten suvenýr je praktická záležitost. Korek do rozpité láhve hledám co flek,takže jsem nad koupí cetky z cesty neváhala ani vteřinu. Tohle je suvenýr, který ocení každý vinař-srdcař💛🥂

• (upraveno 2021-07-20T20:27:20+02:00)

Ty za půl roku stihneš nacestovat tolik, že u většiny lidí by to bylo jako za mnoho let, tak ten počet defektů ještě jde. Já měl celkem na cestách u mého nebo mnou půjčeného auta asi jen 5 defektů (5. v USA při podobné zastávce u silnice, kdy jsem pak s hřebíkem čouhajícím z pneumatiky ještě dojel do pneuservisu), ale připomnělo mi to, jak jsem měl hned 3 během 24 hodin v odlehlé části Austrálie. Nejdřív mi během okamžiku praskla přední pneumatika na asfaltce v asi 90 km/h (stmívalo se, cestou z Exmouthu). Další den na štěrkové silnici začala pozvolna ucházet další pneumatika, ale naštěstí tam byl pneuservis v jediném městečku široko daleko (Tom Price), kde jsem si po zjištění, že 2. rezerva v mém starém teréňáku (koupeném asi měsíc před tím) je po nasazení na straně vyboulená, musel koupit 2 nové pneumatiky. Ten den večer mi v NP Karijini začala ucházet další pneumatika a do rána byla prázdná. Asi za týden jsem měl ještě 1 defekt na štěrkových a kamenitých cestách v NP Purnululu (kolo už jsem si vyměnil sám, když jsem si po těch 3 defektech koupil hever, aspoň jsem ho nekupoval zbytečně). Vše to byly poměrně ojeté pneumatiky a pak jsem ujel dalších asi 20000 km bez defektu, později už na 4 kvalitních pneumatikách.

• (upraveno 2021-07-21T11:57:45+02:00)

Tak to je masakr, tomu říkám opravdický pech! Já doufám, že jsem si s těmi dvěmi defekty během posledního půl roku vybrala na pár let dopředu😁 Každopádně vidím, že to máme obdobně - na defekty, na místo, na každý detail té situace člověk opravdu nikdy nezapomene a s odstupem času i z takové chvilkové katastrofy, kterou nikdo dobrovolně zažít nechce, je nakonec vzpomínka docela úsměvná.

Já to ani nebral jako velký pech, ale spíš poučení pro příště, že jsem před cestou do odlehlých oblastí trochu podcenil kvalitu pneumatik. Důležité bylo, že se vše hned vyřešilo, okolo jedoucí mi hned zastavili a pomohli pneumatiku vyměnit (podobně v tábořišti v NP). 2. defekt jsem zjistil až v Tom Price, kde se to také rychle vyřešilo a měli na prodej pneumatiky o správném rozměru. Akorát to stálo nějaké peníze, ale ne zas tolik, kolik by stál třeba odtah, který by při větším počtu defektů hrozil.

Na detaily nějakých průšvihů, nejlépe život ohrožujících, se vzpomíná s odstupem času hezky a s úsměvem, když vše dobře dopadne. Zvlášť oproti situacím, kdy se nic moc nedělo. Když se zamyslím, klidně si po mnoha letech (v tomto případě 18) vzpomenu ale i na detaily mnohem pozitivnějších věcí, jako např. když o pár dní dřív jsem měl při šnorchlování u útesu Ningaloo 2 metry pod sebou 8metrového žraloka velrybího (kterého tam na rozdíl od Oslobu nekrmí).

Kateřina Ostrá

Tak ten žralok musel být fakt nezapomenutelný a boží zážitek!! Ostatně znám to - pro mě byl i s krmeným.. 🙃

• (upraveno 2021-07-23T18:01:01+02:00)

Ten zážitek byl i trochu komický, protože jsem měl tehdy se šnorchlováním minimum zkušeností, asi mi zatékalo do brýlí, sundaval jsem si je a nasazoval, což upoutalo mou pozornost, byla horší viditelnost asi kvůli rozmnožování korálů (kameraman kvůli tomu nic netočil) a já si žraloka všiml, až když měl hlavu pode mnou. Ostatních asi 7 lidí z lodi (plavala vždy půlka lidí a jiná loď tam nebyla) plus instruktorka už podle předchozích pokynů odplavali asi 4 metry stranou (instruktorka mě správně měla upozornit a možná i odtáhnout), ale když už jsem se tam takto ocitnul, vychutnal jsem si to a uhnul jsem, až když se blížila ocasní ploutev, která byla k hladině podstatně blíž než hřbet. Kupodivu jsem si to velmi podobně zopakoval i při dalším šnorchlování, když jsme stejného žraloka na lodi předjeli a počkali si na něj o kus dál.

Kateřina Ostrá

Umíš ti tak hezky popsat, že si to člověk představí jakoby am byl. Je zvláštní, že jsem podobný pocit samoty s tím obrem měla i v Oslobu u zakrmovací lodě. Ale to je asi dar vody. Když se člověk ponoří pod hladinu...je to úplně jiný svět. Začíná to ztichnutím toho všeho nad hladinou, bušením srdce, které člověk cítí až ve spáncích, a i když se nedíváš na 8 metrový kousek, ale na obyčejnej rej rybek v čele s Nemem, pocit jak ve Verneho románu Dvacet tisíc mil pod mořem...

před 17 hod

Umím to popsat z praktické stránky, ale neumím psát poeticky jako ty :-)

Děkuji ❤já budu na náš první trip taky vzpomínat jako na cestu dvou dobrých parťaček,plnou srandy, zpěvu,vína,rychlosti nejen s létající Pandou, a tento cestopis si vytisknu na další cestu na nádhernou Sicílii 🙂👍

💛💛

Doufám, že dáme někdy repete ‼

Martin Vícha

Jako El Padrino je dobrej 😁. Koukám, že své řidičské limity (ač zde ne úplně dobrovolně, ale co ti zbylo, že?) posouváš stále dál a dál. 😲. Zase super podrobný cestopis, se spoustou důležitých rad a informací. Doufám, že je zase využiji, minimálně na víkend v Catanii. Parádní fotky. A bod 8, platí na 100%, pokud jsi za cestovatelského parťáka ty...

Kateřina Ostrá

Výber úvodní fotky byl jasnej v momentě, kdy jsem tento sicilský suvenýr viděla poprvé :D

Řidičské limity padly v Palermu a Catanii za vlast! :D Teď už klidně Mogadišo :)

I já doufám, že ten cestopis s Andy proměníte v "odžito" a zase mi dáte důvod sedět tejden u dalšího elaborátu. Za bod 8 děkuji obzvlášť. Po poslední cestě zase o kousek víc vnímám, co je dobrej parťák..

padrino11

Úvodní fotku musím také pochválit. Na co sicilský suvenýr, originál je jen jeden...

Opět typicky opilecký román jako vždy a půjčení auta by šlo opět vyřešit mnohem levněji. To pojištění od půjčovny je zlodějna a řešit to až na místě je nejhorší varianta, ale u Kateřiny je to už tradice.

Kateřina Ostrá

Už jsem se bála, že ji přehlídneš! Úvodní fotka je revanč za básničku 😁

Jinak ano, souhlasím - moje tradice půjčit si auto nejdražším možným způsobem pokračuje 🙈✌ Na druhou stranu...pp to defektu a odtahu...diky bohu za plnou pojistku🙏

• (upraveno 2021-07-20T15:40:32+02:00)

Plná pojistka je fajn, ale ne od autopůjčovny až na místě a už vůbec na za tuto cenu. Lze to opravdu vyřešit za zlomek ceny a je úplně jedno jestli to autopůjčovna akceptuje, nebo ne. Stejně platíš kreditkou. Pojistnou událost pak v tomto případě řešíš až po návratu s externí pojišťovnou, která ti proplatí fakturu z půjčovny (pořád platíš kreditkou, tedy penězi banky).

Pokud už tedy, jak je tvoje tradice, bereš plné pojištění od půjčovny, tak vždy předem přes internet a porovnávače a ne až na pobočce, kde ti naúčtují kolik chtějí, protože vědí, že ti stejně nezbývá nic jiného, než jim to zaplatit.

Tak je fakt, že půjčení auta i jeho pojištění rozhodně za kačku nebylo. Čekal bych že tohle bude mít Kačka už zmáknutý, ale jak koukám, tak je na čem pracovat. Jinak jak bylo již zmíněno, to jestli půjčovna akceptuje externí pojištění je úplně jedno, protože to stejně půjde z karty. Takže v tu chvíli je nepříjemný pouze ten depozit, respektive to, jestli se blokace trefí blbě do měsíčního zúčtovaní. A jakékoliv komerční pojištění by v té chvíli bylo opravdu za zlomek ceny. Ale chápu, že ve stresu člověk na pobočce odsouhlasí cokoliv. Zvlášť když nemá záložní variantu.

Kateřina Ostrá

Máte oba dva pravdu. Souhlasím s tím, že stran půjčení auta a pojistek vždycky docela vyměknu a myslím, že se nechám zbytečně okrást. Postupně na sobě ale pracuji a ve většině místech, kde si auto půjčuji, už jdu do sebe. Zatím jsem si nebyla schopná zařídit celoroční pojistku pro celý svět, která by pro mě byla asi ideální, ale alespoň už beru pojištění dopředu přes rentalcars, kde si auto obvykle i zamlouvám. Tam je pojištění samozřejmě levnější než přímo na konkrétní pobočce. Kde pořád podléhám strachu, je právě Itálie. Mám s ní ty nejhorší zkušenosti a vím, že pokud jim ty nekřesťanské peníze na pobočce zaplatím, mám absolutní klid a jistotu. O to jednodušší je toto rozhodnutí, když jsou v autě 4 osoby a na všechno se skládají. Není to pak taková darda. Párkrát v minulosti jsem půjčovala v Itálii auto bez této (jejich plné) pojistky a pokaždé jsem na to doplatila. Jak mám Itálii a italský styl života ráda, Italové jsou v tomto směru (autopůjčovny a vymýšlení závad při vrácení) strašní hajzlíci..🤷‍♀️

Stejně je ta čeština krásná. Nekřesťanské peníze v Itálii...

• (upraveno 2021-07-21T12:24:39+02:00)

Myslím, že to pořád nechápeš. Ať si vymýšlejí v autopůjčovně co chtějí, tebe to nemusí zajímat. Základní pojištění je v ceně, spoluúčast blokují na kreditce (nejsou to tvoje peníze) a když je nějaká pojistná událost, tak si peníze strhnou a tvoje externí pojišťovna ti je zase pošle. Tedy ze svých peněz v tom nemáš ani korunu. Hlavní věc je na pobočce půjčovny už nic neplatit a mít vše vyřízeno předem. Zaměstnanci na pobočkách jsou školeni, aby z klientů vytáhli co nejvíce peněz a mají z toho velké provize. Nemáš proti nim šanci, proto nemá cenu s nimi vůbec diskutovat.

• (upraveno 2021-07-21T13:34:57+02:00)

Těch triků na pobočkách jsou mraky. Od relativně neškodných jako je soukromé číslo věrnostního programu po cíleně podvodné, kdy máte na faktuře poplatky o kterých jste v životě neslyšeli. Jinak se opravdu obávám, že Kačka doposud nepochopila fungování pojištění v autopůjčovnách. Rentalcars ani samotné půjčovny (kromě těch úplně nejmenších) žádné komerční pojištění nepřeprodávají.

A nesouhlas i s Padrinem. Blokace může být i na debetce. V obou případech se ti sice peníze od pojišťovny vrátí, ale samotný proces chvíli trvá a většinou je potřeba čekat na kompletní faktury za opravy. Bez těch většina pojišťoven neplní. Jinými slovy, protokol o poškození z půjčovny nemusí stačit a je potřeba se připravit na komunikaci jak s pojišťovnou, tak s autopůjčovnou. Což v některých destinacích není úplně snadné. O tom, co dělat v případě, že přestane autopůjčovna spolupracovat ani nemluvě.

Pak se opravdu nelze divit, že pro spoustu lidí je jednodušší si za klid připlatit, ale mít jistotu, že odevzdám klíče od auta a tím je to pro mne uzavřené.

• (upraveno 2021-07-21T13:53:09+02:00)

Souhlasím s floodlandem, i když jsem nic takového osobně naštěstí neřešil. Pokud člověk chce mít klid a neplatit v případě problémů příliš moc, pak platí, co napsal padrino před tím: pokud bereš plné pojištění od půjčovny, tak vždy předem přes internet a porovnávače a ne až na pobočce, kde ti naúčtují kolik chtějí.

Ještě dodávám, že v diskuzi pod článkem, na který dal odkaz padrino, je zajímavá poznámka: icarhireinsurance nemá zahrnuté pojištění ušlého zisku pro půjčovnu po dobu, co se vůz nemůže využít k další zápůjčce kvůli opravě v případě nehody.

Jinak ještě k tomu externímu pojištění. Vzhledem k tomu, že autopůjčovny komerční pojištění nepoužívají, tak se velice lehce může stát, že po vás budou chtít zaplatit poškození, ale ve výsledku to opravovat nebudou (škrábance, promáčknutí atd.) Pak budete z pojišťovny hodně těžce získávat peníze zpět, protože nebudete mít vyčíslenou skutečnou cenu opravy a půjčovna se s vámi přestane bavit, protože peníze už od vás vytáhla a vy jste na druhý straně zeměkoule.

Jinak nejvtipnější zážitek mám z půjčení auta v UAE. 14 dní po návratu mi strhli peníze nejprve za jízdu na červenou a následně i peníze za za zabavení auta (automaticky po 3 přestupcích). Dostat peníze zpátky nebylo vůbec jednoduchý. Nejprve přišel protokol od policie o přestupku jenom v arabštině, pak naštěstí přestali komunikovat úplně, takže se to přes banku dalo vyreklamovat. A vzhledem k tomu, že se při půjčení upisujete až k 6 měsícům, během kterých může půjčovna bez vašeho souhlasu strhávat peníze, tak to ve finále skončilo zrušením karty a přechodem k jiné bance.

Jinak by mě zajímalo, jaký je vlastně legitimní nárok na plné zaplacení kauce při zabavení auta, když jsem se na předcházejících přestupcích nepodílel, ale na druhou stranu uznávám, že bez mého přestupku by k zabavení nedošlo.

divan

Díky, jako vždycky řada praktických informací a inspirací. Nemá to chybu 👍

Kateřina Ostrá

Jééé, děkuji za pochvalu. Snad to někomu ušetří čas, peníze a prázdnou sklenici od vína :D

Další cestopisy, které napsal Kateřina Ostrá

KARLOVY VARY za KAČKU
Kateřina Ostrá 2021-07-07T23:58:18+02:00 4 komentáře
Česká republika 2021

Karlovy Vary - to jsou vřídla, kolonády, termální prameny a vůbec nejslavnější české lázně. Taky lázeňské oplatky, becherovka nebo matonka. Jsou to ale i nádherné vyhlídky, rozhledny, lesy a vůbec ... Karlovy Vary - to jsou vřídla, kolonády, termální prameny a vůbec nejslavnější české lázně. Taky lázeňské oplatky, becherovka nebo matonka. Jsou to ale i nádherné vyhlídky, rozhledny, lesy a vůbec -…

KALAMATA a ELAFONISOS za KAČKU
Kateřina Ostrá 2021-06-22T11:09:20+02:00 9 komentářů
Řecko 2021

Druhé největší město Peloponésu proslulé olivami a olivovým olejem. Moře, pláže, památky a kousek od toho neskutečné hory. Nedaleko historické město na ostrůvku spojeném s pevninou 200 metrů dlouhou... Druhé největší město Peloponésu proslulé olivami a olivovým olejem. Moře, pláže, památky a kousek od toho neskutečné hory. Nedaleko historické město na ostrůvku spojeném s pevninou 200 metrů dlouhou…

AEGINA a AGISTRI za KAČKU
Kateřina Ostrá 2021-05-24T13:21:48+02:00 32 komentářů
Řecko 2021

Původně ATHÉNY za KAČKU, nakonec dva naprosto neznámé ostrovy v Saronském zálivu. Ostrovy, které Athénám vzaly název cestopisu a ostrovu Santorini, mojí řecké srdcovce, srdeční prvenství. . Původně ATHÉNY za KAČKU, nakonec dva naprosto neznámé ostrovy v Saronském zálivu. Ostrovy, které Athénám vzaly název cestopisu a ostrovu Santorini, mojí řecké srdcovce, srdeční prvenství. Ostrovy, na…

MALLORCA potřetí za KAČKU
Kateřina Ostrá 2021-05-02T21:55:49+02:00 52 komentářů
Španělsko 2021

Baleárské ostrovy - jedno z mála míst, odkud se teď můžete vrátit domů bez karantény... Baleárské ostrovy - jedno z mála míst, odkud se teď můžete vrátit domů bez karantény..Všudypřítomné pomerančovníky a stromy obsypané citróny, impozantní hory a vražedné serpentiny, romantické zátoky,…