3. ŠPANĚLSKO-PORTUGALSKÝ roadtrip za KAČKU

ŠPANĚLSKO-PORTUGALSKÝ roadtrip za KAČKU

Že to nejde projet? Španělské a portugalské pobřeží za 8 dní = téměř 2 000 km, 2 vstupní QR kódy, nespočet pláží,útesů,majáků,psů, Prosecca, dechberoucích vyhlídek a chvil a to vše - Covidu navzdory!
Cestopis z roku 2020 napsala Kateřina Ostrá

Zážitky pro tebe sepsala Kateřina Ostrá

17. 01. 2021, poslední aktualizace 2021-01-25T11:01:27+01:00

Kateřina Ostrá a procestovala 36 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 2 roky, napsala pro tebe 55 cestopisů . Má své stránky https://www.cestujizakacku.cz/.

MIGUELAS

Další hezky cestopis, obecně musím říct, že takovým lidem fandím. A u Tebe si cením ochoty do toho investovat čas a energii a podělit se o zážitky s ostatníma.

I s těmi tripy autem po Evropě souhlasím, jezdi, dokud si mladá, později spohodlnis a nebude se ti chtít ojizdet vlastní auto na 4000km výletech, takže já už jedině letadlo a půjčovna na místě. Taky jsme kdysi blbli a dělali Amstry, Španělska a Řecka v autě, kde byl drahy benzín tak plne auto dvoulitrových flasek plných benzínu, pak to pomohlo při průjezdu Německa It a Francie. Nebo jsme to ve Španělsku rvali do petilitrovych barelů od vody. V dnešní době by to už nešlo, to je na flastr, ale tehdy peněz nebylo a než nejet nikam nebo na Machač tak aspoň takto. Nemám třeba vůbec projete Česko, to nikam neuteče, to si nechávám až budu o holi.

Vino v autě běžně nevozim do zásoby, všude v Evropě je levne. I na tom Schwechatu se dá koupit sedmička červeného italského za 1.75. Takže když letis třeba do Afriky, kde se za víno nedoplatis, tak před odletem klidně prasknout celou láhev. Obecně alkohol je velká díra do rozpočtu, pokud nejsi na Filipínách, kde rumajzl za 30 nebo můj rekord v Kazachstánu půl litru vodecky za 17 korun. Vývrtku nevozim, v nejhorším to jde otevřít tužkou, lépe kartáčkem na zuby a když je láhev mrška přeplněná tak korek vydlabat pilníčkem, zdlouhavé ale účinné.

A Lisabon je město, kam i podesáté.

Naopak bych se zdráhal jezdit víckrát do Paříže nebo Bruselu.

Vůbec cestování je nákladné a není problém za pár let utopit i milion. Ale zážitky ti nikdo nevezme a ty dvě oktavky co teď za milion koupis ti sežere řez.

Hodně úspěchů přeju.

Za těch 17,- Kč to ovšem nebyla vodka, ale rozpouštědlo :-))) Jo, tak to tam chodí, raději nepřemýšlím co všechno jsme vypili a co v tom skutečně bylo.

Kateřina Ostrá

Ahmad - 17 Kč za půlitr vodky by odradilo snad i mě... Na druhou stranu - ty Filipíny a rum potvrzuji. A i když to byl každodenní nemalý krajíc chleba a rozhodně se nejmenoval Don Papa, přežila jsem, vidím a vůbec to ani nijak nebolelo.

Mimochodem, i u nás v ČR se dá vidět nevídané. Je to asi 5 let zpátky, kdy jsem viděla jednoho mladíka na plese v rámci "recese" popíjet svou výhru z tomboly. Byla to nemrznoucí směs. A taky vypadá, že je bez následků. Takže jen o ceně alkoholu to fakt nebude.

• (upraveno 2021-02-09T11:18:22+01:00)

MIGUELAS - moc děkuji za super komentář! Nejen proto, že je opravdu milý a přející, což se v covidovém světě bez možnosti více cestovat už skoro nevidí, ale hlavně pro tvé postřehy a vzpomínky z cest.

Filipínskej rum jsem si samozřejmě okamžitě vybavila a jak jsem zmínila u Ahmada - rozhodně to nebyl Don Papa. Ten, ač má být místního původu, jsem tam vlastně neviděla ani v Dutty Free na letišti. Zato tam tekl proudem Tanduay, který nepřebil ani litr coly :D V lepším případě "pití pro dámy" - kokosový rum Boracay, který měl ale s likérem podobnou jen sladkou příchuť, obsah alkoholu atakoval poctivou ruskou vodku. Ceny byly opravdu úsměvné, mnohdy nižší než nealko na ředění.

Co se týká vídeňského letiště, tak já osobně si tam nyní, v době covidového (nealko) provozu, kupuju v místním Sparu Prosecco za 2,9 EUR. Ale to jen proto, že na sobě nechci šetřit. Dá se tam bez problému koupit bílé víno za 1,5 EUR,což nekoupíš ani v akci v Lídlu.

S Lisabonem naprosto souhlasím, byla jsem tam sice loni jen 3x, ale vím, že letos padne minimálně jeden comeback.

Brusel musím zkusit na vlastní oči, ale s Paříží s tebou naprosto souhlasím. Dala jsem jí šanci 2X a pokud tam ještě někdy poletím, tak jen coby přestup na letišti.

No a k vývrtce - postup otvírání vína zubním kartáčkem jsem popsala v cestopisu Mallorca :D Taky si umím poradit, když jde fakt do tuhého! :D

Ještě jednou děkuji za připomenutí krásných (i těch méně krásných) míst a i tobě hodně cest a zážitků s nimi spojených.

MIGUELAS

A je fajn, že jsi na to Španělsko kvůli tomu nešťastnému okradení nezanevřela.

Mě tam okradli hned dvakrát, a sice poprvé dávno ještě s rodiči přes cestovku v Santa Susane v noci sprej a kompletně všecko pryč i pasy, ty se naštěstí pak našli v popelnici. Hotel ani cestovka nám nijak zvlášť nepomohla, hotel jako bonus dal každému zdarma jen skleničku vody na večeři.

A druhé okradení bylo kuriózní, ale chybama se člověk učí. Se Sky Europe Vídeň Alicante, ve Vídni auto, v Benidormu pěší výlet 20km tam a pak zase zpět, jsou tam jeskyně, večer unavený jako pes mě nenapadla větší kravina než usnout na plazi s batohem. Tam foťák, doklady, klíčky od auta, karta atd. Ráno jsem vstal brzo, vše OK, pak jdu na vlak zpět do Alicante, a peněženka lehká, dal si tu práci a vzal i poslední mince i jednokorunove. Ale kartu i foťák a doklady mi nechal. Kdyby ne tak jsem v loji. Asi to byl lupič gentleman. Dneska věřím, že by mě tam obrali na kost.

Přesto jsem nezanevřel, a byl jsem tam v září teď dokonce dvakrát. Španělsko je přesto u mě v Evropě jednička.

Teď k tvému focení, pokud to jsou fotky z mobilu tak úžasné, z mého Xiaomi leze jen blivajz. Nejsem profík ani poloprofik, maximální úspěch byl prodej pár fotek do kalendářů, ale podle mě máš talent, smysl pro detail, ty fotky zblízka na předměty jsou úžasné a to pravidelne focení lahví a skleniček na všech možných místech nemá chybu.

Záleží jakej Xiaomi. Z mého lezou statické fotky naprosto v pohodě, na dynamické záběry tahám zrcadlovku.

MIGUELAS

Je fakt, že starší sedmičku. Zrcadlovka je na mě už velká a těžká, jsem dávno přesedlal na bezzrcadlovky, konkrétně předtím Sony Nex3 a teď Alfa6000. Taky to má své mouchy, objektiv nekreslí tak jak bych potřeboval, a to mám vlastně dva stejné a oba nic moc, nakonec jsem zjistil, že dokupovat další skla co taky nekreslí třeba za dvacet litrů je pro mě utopie, že nakonec příště pokud nepřestanu cestovat, jinak foťák leží ve skříni, tak bych se nebál už kompaktů s velkým čipem, bez nutnosti s sebou tahat spilky do uší a někde na lavičce to muset pořád čistit.

Kateřina Ostrá

Na Mallorcu jsem opravdu nezanevřela. Nebyla to chyba ostrova, ale moje. Naopak jsem jí za tu lekci vděčná, protože od té doby řeším řadu věcí jinak a s větším klidem. Jinak podobné krádeže co ty popsalo pod cestopisem více lidí a já myslím, že v době Covidu to tam bude ještě horší. Ostatně nedávno jsem četla pár řádků o cestování po Kolumbii, která je již pár let řazena mezi bezpečné země, jak se to tam se zhoršenou ekonomickou situací místních pokazilo a jak je nebezpečné chodit ve městech sám i ve dne...

K tomu focení - moc děkuji za pochvalu, přestože si myslím, že focení je má nejslabší stránka. Třeba zpěv mi jde mnohem líp :) Zrcadlovku jsem si jednou půjčila do Londýna a nejen že byla těžká a překážela mi, navíc jsem si při pokusu o nastavení nějakých parametrů připadala jak u zkooušek, kdy si vytáhneš tu jednu jedinou otázku, na kterou ses ani nepodíval (čti jako debil). Až budu mít jednou čas (třeba až svět zasáhne nějaká apokalypsa, která mi zabrání cestovat), ráda bych si dopřála nějaký fotografický kroužek s alespoň základním vysvětlením toho, jak dobře fotit. Zatím ale čas na kroužky nemám a spolu s ohledem na moje vzdělání a znalosti v tomto směru - foťák v mobilu je pro mě a mé focení víc než dost :D

M.: Já zrcadlovku ještě pořád tahám všude, protože fotím často a hodně a tady za horších podmínek, kde už mobil nevyhovuje. Ale ten zase vytahuju všude, kde jsou s focením problémy, není tak nápadný. Samozřejmě pořádný objektiv a hledáček mi chybí, ale furt je to lepší než kinofilmy před 15 - 20 a více lety. To lezlo šíleně do peněz :-)

Krakonoš

Kačko, krásný cestopis, fandím ti a žeru Tě. Neznám nikoho, kdo by cestoval v takové míře jako ty a ještě to hezky popsal, a to Covidu navzdory.

Navíc jsi důkazem, že i v roce 2020 šlo cestovat a plnit si sny.

Jen tak dále, jsem tvým velkým fanouškem a změnit to může snad jen to, když se necháš naočkovat.

Ale musí taky naočkovat všechny morčata, křečky a možná i akvarijní rybičky, tak snad nebudou velké tlaky..

Tak hodně pěkných cest!

• (upraveno 2021-02-05T08:26:49+01:00)

..no v tom případě je jasné, že tvůj postoj vůči mně nezmění vůbec nic 🙃

Jinak se zvířátky máš naprostou pravdu! I já jsem včera na Seznamu četla informaci o tom, že je situace natolik dramatická, že se budou muset nechat očkovat nejen lidé, ale i domácí mazlíčci a chvilku jsem opravdu vážně přemýšlela nad registrací všech mých. Tedy třech kocourků a samozřejmě i Coffeeho.. Odradila mě ale možnost obdržení 4 dálničních známek.. To bych nevyjezdila do konce života!

Každopádně o hodinu později jsem nad dalším titulkem na Seznamu (" Dramatický pokles v úmrtnosti. JIP hlásí méně úmrtí covidových pacientů") měla v hlavě jiný myšlenkový tok, a to zda mi tady v Asii funguje antivir...

V každém případě jsem ráda, že jak ty, hluboko v panenských lesích Krkonoš, tak i já tady, máme covidové a očkovací jasno 🙏

Apropo jak to teď dáváš? V hájence sám bez Anče?

Krakonoš
  • Přidal se před 11 měs
  • (upraveno 2021-02-08T02:43:37+01:00)

Kačko, v hájence ti držím místo, to je jasný, a to už před odchodem Anči!

Jinak, to bohdá nebude, aby nějaký slovenský agent nutil Krakonoše k očkování.

I když samozřejmě víme, že tohle respirační onemocnění je horší než druhá světová válka.

Akorát se mi nezdá, že by průměrný věk zemřelých v druhé světové byl 79-80 let a jejich značná část vykazovala řadu jiných onemocnění.

• (upraveno 2021-02-09T11:01:39+01:00)

:D :D :D

Dobře ty! Je vidět, že humor v Krkonoších nejen drží, ale i sílí! A tak to má být!

Anči je mi moc líto a jsem ráda, že to dáváš dobře.

Do tvé hájenky se možná brzo vypravím, protože i když mám za sebou pár nádherných dnů nejen u moře, ale i v něm (což považuji na leden a Covid time za slušný výkon), už mě zase svrbí toulavé kecky! Zrovna čtu, že s TAP je Cancun za 8K, to je docela zajímavé, nicméně i hory bez funkčních vleků jsou pro mě - nelyžaře - výzva! Navíc tam prý jezdí rolby a tahají lyžaře (to by mohly i sáňkaře ne??) do kopce, což mi přijde totálně cool a navíc mi to připomíná Nikaraguu. Tam se dalo sjet sopku po zadku...Konečně i u nás začínají super turistické atrakce! Každopádně někam by to chtělo, než přijde další mutace a nezajedu si už ani do Kaufu.

• (upraveno 2021-01-25T16:10:39+01:00)

Super cestopis, uz se zase tesim do Spanelska ! Jinak ja miluju celou oblast okolo Cabo de Gata (kousek za Almerii, 2h po dalnici z Malagy) - jednak kousek nad tim (Nijar) bydli moji rodice, ale druhak je to nejdelsi kus divokeho pobrezi v cele Evrope - da se tam udelat skvelej trek po pobrezi (cca 40km) se stanovanim, vsem doporucuju..

A kdyz tam zrovna budu onsite, muzete za mnou dorazit do Nijaru, ukazu Vam, jak vypada stare poctive Spanelsko a jak se kali s mistnakama.. ;)

A jeste skvela restaurace Oro Y Luz kousek od Rodalquilar, jedna z nejlepsich ve Spanelsku (podle me :D)..

Diky Katko, zase sem po par tydnech dostal chut vyrazit do sveta :) Doufam, ze se nam to vsem podari, nez nam z toho hrabne :)

Kateřina Ostrá

Přemýšlím, zda existuje lepší komentář k cestopisu než "zase sem po par tydnech dostal chut vyrazit do sveta"....

...ne, neexistuje.

Takže já díky tobě, protože pokud moje řádky vyvolajíalespoň záchvěv chuti někam vyrazit, tak přesně to byl cíl a byl splněn :)

A díky za rady a doporučení, ukládám si na příště!

• (upraveno 2021-01-25T09:38:37+01:00)

Pěkný cestopis. Připomnělo mi to můj výlet do Andalusie a Algarve ve 2. půlce března a začátkem dubna 2019. Až poletíš někdy do Fara a budeš mít opět v itineráři hlavně pobřeží, kde budeš chtít strávit co nejvíc času, zvaž projít si ho pěšky, jako jsem šel já (když už jsi začala uvažovat o vícedenním treku jinde a zatím to nevyšlo). Road tripů od vyhlídky k vyhlídce si užiješ ještě dost. Úsek letiště - Carvoeiro se dá projít téměř celý nejdřív převážně po dlouhých plážích, kde ani tehdy mimo sezónu nebylo moc lidí, a pak občas a později výhradně po stezkách podél útesů (kde bylo víc lidí jen na populárních místech poblíž parkovišť). Trvá to asi 4 dny, dalo by se ujít i za 3 dny. Já si to zkrátil na 3 dny popojetím busem v závěru 1. dne v úseku Quarteira - Albufeira. Tu první víc než 10 km dlouhou pláž z Fara je lepší naplánovat na odliv. Při dopoledním příletu se dá jít pěšky rovnou z letiště a dojít do Quarteiry.

Jen drobné připomínky. Poslední město je Cádiz (ne Cadíz) a před odjezdem ze Sagres jsi nepozorovala nad hlavou windsurfing, ale paragliding.

Kateřina Ostrá

Libore skvělý nápad! To mě nenapadlo, ale jak nad tím teď přemýšlím, pravdu máš! Tam by to byl trek jedna báseň! Díky za inspiraci a informace.

Co se týká chyb, Cádiz jdu opravit a ten paragliding versus windsurfing - to jsem prostě já ✌🙈 Můj sportovní vrchol jsou šachy, kulečník a šipky 🤷‍♀️

Michal Zhor

Pěkné. Úplně jsem se zasnil a vzpomněl si na první zapůjčku obytňáku ve Faro (koupil jsem letenky, pak na ně zapomněl a pár dnů před odletem zjistil, že nemám ubytko a tenkrát bylo vše plné ...... nebe mi seslalo další životní zážitek - obytné auto). Portugalsko a Španělsko si rád naordinuji opáčko, pohoda, lidi, kuchyně, víno a portugalské vlny, které umí ukázat "kdo je pánem".

Díky za cestopis, jdu zabrat ať mohu zmizet do tepla.

• (upraveno 2021-01-24T19:57:42+01:00)

Tak tento zážitek mi do sbírky schází, nepočítám-li jarní Covid trip s noclehem v autě za něco podobného.

I když!!! Zcela standardní výbavou mého vozu je kufr sezónních hader, inliny, spacák a karimatka, cestovní polštářek,deštník, cestovní lékárnička, skládací podložka pod zadek na fesťáky, deka a piknikový jednorázový gril na spontánní grilovačky někde "cestou", rukavice, lodičky a jedny minišaty, kdybych cestou zavadila o nějakou taneční možnost, taky adidasky a žabky, coby poctivá horalská výbava, dva otvíráky na víno, u plynové nádrže dvě skleněné číše a v kufru jedna plastová šroubovací. Taky žolíky, opalovací krém, kartáček a pasta na zuby. Powerbanka, propiska, blok na zápisky (nebo na "země město"), gumové kyselé rybičky, záložní čokoláda a vždy minimálně jedna láhev vína. V kapse za sedadlem mám autoatlas, protože jsem tak trochu stará škola, papírové tácky, zapalovač, vidličku a nůž, baterku, čelovku, ale taky praktickou čelenku s kočičími oušky (vhodnou na karneval nebo dětskou narozeninovou párty, dvoje plavky ( i když mi obvykle stačí jeden díl jedněch) a tři reflexní vesty různých barev, protože vím, že jednu z nich v Rakousku neuznávají.

....to už se dá taky považovat za obytňák ne?

Díky za milá slova!🙏😊

Martin Vícha

😁😁😁...a mě v kapse na sedadle zbyly jen špunty od vína. Mám teda co zlepšovat. Jo ještě vývrtka, ta tam je taky.

• (upraveno 2021-01-24T21:09:37+01:00)

Špunty nevyhazuj, víš, že sbírám ✌😁

Jinak neboj, to se brzo nakupí. Pokud to bude s letenkami pokračovat v daném módu /a trasa Ostrava Praha tě taky omrzí/, taky budeš překopávat auto na obytňák 😁

A vůbec - vývrtka je základ 🍸🔝

Michal

Ahoj Katko, díky za nový cestopis :-) Ponta da Piedade je pěkná. Jsem rád, že se líbila. Na lodičce je ještě lepší. Třeba příště. V Malaze dobře vařili, ale jinak moc nenadchla. Kolem Huelvy si pamatuji nekonečné pole s foliovníky. Ještě se těším na ty vánoční trhy v Lisabonu :-D

Ty dálnice tam na jihu měli prázdné i před 10 lety. Levné zrovna nejsou a místní to objížději. Ten hraniční most vypadá, že se konečně opravuje. Kdysi vypadal hůř jak naše D1 a přiváděl na myšlenku, že se o něj ani jedna ze stran nestará, protože není její. Jinak klasika - Portugalsko - drahý benzín a levné restaurace a Španělsko naopak, ale supermarkety v obou skoro jak u nás.

Kateřina Ostrá

Ahoj Michale. Ty jsi moje černé svědomí 🙈😁 Máš pravdu, Lisabon potřetí (a Portugalsko počtvrté) mi opravdu ještě chybí. Chvilku jsem přemýšlela, že to vypustím jako Bari podruhé (opakování stejné cesty je nuda), na druhou stranu - opakování je matka moudrosti a navíc bylo i potřetí pár "poprvé". Takže zkusím máknout a brzo vložím ✌

K Portugalsku souhlas. Ta lodička u Ponta P. by byla super, ale Covid time si žádá svoje oběti..

S Malagou taky souhlas - ostatně sám vidíš, že na ni ani nedošlo. No a tvoje ekonomická španělsko-portugalská rozvaha = 1A!😁

Náááádhera (kdyby to měla popsat jedním slovem, ale to naštěstí nemusím, takže se klidně trochu rozepíšu). V Malaze jsem byla cca tři roky zpátky a i když přímo Malaga jako taková mě nijak zásadně neoslnila (jakože fajn, ale to je každé druhé město v Itálii taky), tak Andalusie si mě úplně získala. Od té doby pořád jen plánuju, jak se tam vrátím, ale nějak k tomu ještě nedošlo. No a když se to spojí s Portugalskem, které mám na svém seznamu zemí, které chci navštívit, už zatraceně dlouho, vypadá to jako výlet snů!

Díky za praktické tipy, suprově zpracovaný itinerář a celý tenhle cestopis okamžitě ukládám, hledám letenky, a než tohle dopíšu, už budu minimálně na letišti (aha, tak nic, furt jsem v práci, nevadí).

Kateřina Ostrá

Jeee, už jsem si myslela, že jsi s tou svou prací řekla a odletěla na druhý konec světa, kde síla komunity CL nedosahuhe😁

Uf, svět je stále v pořádku. Jsi tu a čteš!

Díky za milá slova a věřím, že zrovna tuhle cestu brzo dáš! Boží byla🙏😊

divan

Díky, super jako vždycky, spousta inspirace :-).

Kateřina Ostrá

Děkuji za zpětnou vazbu a jsem moc ráda, že je ti cestopis inspirací! Tento si to zaslouží víc jak jakýkoliv jiný :)

Jakub Vonšovský
  • Přidal se před 11 měs
  • (upraveno 2021-01-18T09:11:52+01:00)

To auto vypadá úplně báječně. A naložené jak na konec světa, až nás nějaká nemoc skolí tak, že přestanou fungovat i KFC a přestane se chodit do práce (oh wait...). Portugalsko vypadá jinak skvěle, moc se mi tam kdysi líbilo a zase bych se jednou vrátil. Třeba na ty pláže z článku.

Jinak je fajn, že si člověk ve 40 řekne, že si konečně může dovolit jednu noc s hezkým výhledem. Velký krok. Já si musím ještě počkat a koukat ráno na opilé Dány s odérem jejich 7 dní neměněných ponožek.

Nonono!!! Vytahovat tu 40cítku je trochu zákeřné! 😁😁😁

Ale ano, to prozření stran ubytování je možná malý krok pro lidstvo, ale velký krok pro člověka jménem Kateřina Ostrá ✌😁

Ni a když spojim to číslo a změnu v myšlení- je to vůbec známka, že i starého PSA lze naučit novým kouskům 🙃

S tím autem souhlas! Jednoduše BOŽÍ DÍLO!! Když jsem to viděla, napadly mě naprosto stejné asociace jako tebe...

Martin Vícha

:-D tak ten progres v stylu ubytování je víc než zřetelný.

Proti naší "vězeňský cele" na Mallorce teda!😁😁😁😁

Martin Vícha

😁😁 to jo! Každopádně oceán pod okny...to nepřebije ani "zámek" v Lisabonu. To je prostě top.

Kateřina Ostrá

O libanonské zámku právě píšu ✌😁 Bylo to tam boží, ale jak říkáš - oceán pod oknem je strop 🔝🙃

Užij si dnes svůj let✈💛

Jakub Vonšovský

No právě uvažuju o něčem takovém pojízdném. Čím by šla sjet Austrálie nebo USA. Na NZ už bych možná byl za šupáka. Nějaké tipy by se hodily - kde se to dá sehnat, co nezapomenout, jak se v tom dá bydlet...

Jinak s tím věkem mám takový trik. Že jsem starý, neperspektivní a jednou nohou v hrobu, jsem si poplakal už ve 20. Teď už mě žádná čísla nemůžou zaskočit.

Kateřina Ostrá

Ve 20 jsi si připadal starý a jednou nohou v hrobě??😱😱 Panebože, já si připadám jako mladá žába furt ✌🤪😁

Jinak to auto na fotce je naprostá senzace. Pro mě synonymum bezstarostnosti a nesnesitelné lehkosti bytí. Něco, co i člověk, který objevil Ameriku v podobě luxusního ubytování na břehu moře, vnímá jako jedinečný zážitek a svým způsobem splněný sen o jednoduchosti na cestách.

I když je asi opak pravdou...

Martin Vícha

Tak na tento cestopis jsem se těšil od chvíle, kdy mi v messengeru přistála první fotka. Parádní roadtrip! Připomněl mi známé místa (okolí Lagosu) i ukázal místa, které prostě musím vidět.

Ale co hlavně (zas a znova) ukázal, že největší omezení, které jsou v dnešní době, jsou v našich hlavách. A jen tam se rozhoduje, zda se vzdáme a propadneme se do mizérie okolo nás, nebo ne.

Přiznám se, že když jsem se dozvěděl o plánu na ten trip, tak jsem nevěřil, že ti vyjde. Držel jsem palce, aby vyšel, to jo…ale prostě nevěřil. Ale ty jsi zase potvrdila, že pokud je někdo, kdo udělá i zdánlivě nemožné, jsi to ty.

Takže díky nejen za ten super cestopis, se spoustou parádních fotek z naprosto úžasných lokací, ale hlavně díky za to, že zas a znova dokazuješ, že když se z toho všeho okolo nepo…, tak to jde. A to je asi to nejdůležitější v této době. Minimálně pro mě.

Už se těším, až informace a hlavně inspiraci v tomto cestopisu použiju pro naší cestu. Ostatně letenky do Malagy jsou přesunuté z minulého roku. Jen doufám, že se povede i ten Gibraltar, vidět dvojče Armstrongova děla z Malty, to je pro mě nutnost.

Takže přeju na dalším roadtripu, který nepochybně brzy přijde, stejnou pohodu a bezpečné tisíce kilometrů za volantem. A nám další parádní cestopis.

• (upraveno 2021-01-18T09:58:40+01:00)

Ahoj Martine. Díky za chválu, nad kterou se červená 😊

Tahle cesta byla boží, to víš. A já zas vím, jak moc se líbil Lagos tobě a Andy, takže bylo jasné, že ti celý ten pobřežní itinerář dokonale sedne.

Uvidíme, co přinese letošní rok - třeba opět propojíme cesty, protože i já vím, že jsem ty útesy a pláže neviděla naposledy.. ✌😉

A další roadtrip se chystá, ale i to ty moc dobře víš 😁

Děkuji nejen za milá slova, ale především za podporu jak na cestách, tak v psaní. Vážím si jí stejně......jako skleničky ledové Pálavy 💛

💛...

Katko,je třeba, vypustit slůvko "třeba" v plánech na tento rok 😉.

Aspoň bychom byli teda s Andrej moc rádi...

Kateřina Ostrá

Tak v tom případě je to jasné ✌😁

Slovo třeba nahrazují obratem "najdeme termín" a ostatně i Mirjur se může přidat. Ostatně naposledy - při srazu "CL v Brně" - nás to taky napadlo 😁

mirjur

No tak to se budu těšit! 😁

Máš proč 😁👍

To zní jako ta nejlepší recenze z Tripadvisora 🍸🤪✌😁

v nákladech nevidím test po návrtu do ČR?

Kateřina Ostrá

+ 1750 Kč v době mého navratu (nyní 1 300 Kč)

Nedá mi to se nezeptat, čím na cestách fotíš? :D

Ahoj Michale. Asi rok fotím "jen" telefonem (Samsung A70) .. 🙈😁

mirjur

Koukám, Katko, že Tě to šoférování nějak chytlo :-) Nicméně kdybys příště cítila, že by se druhý řidič hodil, tak se hlásím - eventuelně i jako první. A jinak - moc pěkné, hezky sis tu trasu zvolila. 👍

Dobré vědět! 😉

A jinak souhlasím - trasa byla super. Jen by jí slušelo ještě pár dní navíc.. Ale to mám vlastně stejný pocit po každé cestě 🙃

Děkuji za krásný a podrobný popis tvého výletu. 👍 Určitě to bylo super a mě jsi docela nalákala. Takže až se situace uklidní budou to místa které bych ve svém životě velmi rád poznal. Díky a přeji mnoho dalších úspěšných a se štěstím vyzářených cest. 🤟👍🌈

Kateřina Ostrá

Honzo díky! Za přečtení - toho času a vynaložené energie si opravdu cením!! - ale i za zpětnou vazbu! 🙏

Jinak doufám, že tvoje plány na Kostariku platí!! 😉

TURECKO za KAČKU
Kateřina Ostrá 2021-02-27T21:43:37+01:00 41 komentářů
Turecko 2021

Kousek Asie, kousek Evropy, směs koření, která vás dostane a v téhle covidové době přinese do života opět závan exotiky.. Baklava, Salep, nádherné pláže s mořem, do kterého se dá vlézt se zasněženým. Kousek Asie, kousek Evropy, směs koření, která vás dostane a v téhle covidové době přinese do života opět závan exotiky.. Baklava, Salep, nádherné pláže s mořem, do kterého se dá vlézt. Navíc moře,…

LISABON potřetí za KAČKU
Kateřina Ostrá 2021-02-09T16:55:56+01:00 89 komentářů
Portugalsko 2020

Jedna z nejkrásnějších evropských metropolí, jaké jsem dosud viděla. Město žloutkových košíčků, portského vína, žlutých tramvají, schodů, strmých ulic a výtahů. Město, které lehlo při ničivém zemětřes. Jedna z nejkrásnějších evropských metropolí, jaké jsem dosud viděla. Město žloutkových košíčků, portského vína, žlutých tramvají, schodů, strmých ulic a výtahů. Město, které lehlo při ničivém…

ROK 2020 za KAČKU
Kateřina Ostrá 2020-12-31T13:58:38+01:00 41 komentářů

Karibik, Atlantik, Pacifik. Asie, Afrika, Střední Amerika, Evropa. Covid, repatriace, výstup na Teide a dva noví kocourci. Prostě ROK 2020 za KAČKU. Covidu navzdory ✌✈💛. 2020 4 kontinenty 3 oceány 35 realizovaných letů (26 cest zrušených) 16 letišť 18 vstupů do letištního salonku 6 roadtripů se spaním v autě 2 mezinárodní jízdy Flixbusem a 2 devítihodinové jízdy…

PORTUGALSKO podruhé za KAČKU
Kateřina Ostrá 2020-11-11T16:11:46+01:00 40 komentářů
Portugalsko 2020

Temperamentní metropole, neskutečný Atlantik, majáky, výtahy, legendární tramvaje, sangrie a ginja. Taky dušičkový lockdown a pozvánka na víno na české velvyslanectví. To je repete Lisabonu za Kačku.. Dušičky v Lisabonu - kdo by to nechtěl zažít! Místo deštivých sychravých dnů babí léto. Temperamentní Lisabon, divoké pobřeží Atlantiku, Porto a konečně ochutnávka pravého portského vína.. prostě…