Cestopis

Toskánsko prodloužený víkend autem

Avatar uživatele Daniel
Cestopis z roku 2018 napsal Daniel

Většinou na těch pár dní volíme všude letadlo, ale tentokrát (podobně jako před 4 lety) jsme jeli autem

- náklady na naftu byly cca 5.000,- Kč - tankování v Rakousku a Itálii + tankování u nás, cca 1.500,-, tip: při cestě z Rakouska do Itálie sjeďte těsně před hranicemi s Itálií za Villachem (sjezd Faaker see – dobře se pamatuje :)) na benzínovou stanici OMV, je to max 1 km z dálnice doprava a cesta se rozhodně vyplatí – nafta je levnější oproti dálnici v Rakousku o cca 7 Kč/l a oproti Itálii klidně i 12 Kč/l, na stejném místě vždy tankuji i při zpáteční cestě..

- náklady na mýtné v Itálii : cca 3.000,- Kč (mýtné až do Massy a zpět, a pak i všechny menší „pojížďky“ po Toskánsku), je to „trošku“ rozdíl oproti 10 denní známky za 9 euro v Rakousku, tip: známku vždy kupujeme až v Rakousku na hranicích, kde je malý bar po pravé straně, před první rakouskou benzínovou pumpou, na těch benzínkách v Mikulově jsou ty známky hodně předražené.. mějte ale hotovost, za platbu kartou chtěli 1 euro navíc..

- ubytování pro 4 osoby – necelých 13.000,- Kč (2+2 noci, viz níže)

Trasa cesty:

Mikulov-Vídeň-Villach-Benátky-Bologna-Florencie-Lucca-Massa

Vzhledem k předpovědi počasí (zrovna poměrně dost deště v Itálii) jsme trochu modifikovali program, takže to dopadlo následovně:

Nejdříve jsme měli ubytování v městečku Massa - přes booking – 3* hotel Eura, cena 200 euro za dva pokoje na dvě noci se snídaní. Ubytování klidně doporučuji, při pěkném počasí to bylo asi 300 metrů k moři, takže ok.

Z Massy jsme nakonec v sobotu (přijeli jsme z ČR někdy kolem 22.00 v pátek) vyjeli po snídani do Pisy, kde na základní „náměstí“ se šikmou věží vám klidně stačí 2 hodiny, jinak v Pise nic moc není. To prostranství (náměstí zázraků), kde je věž se vám ale určitě líbit bude.. Jen poznámka - Až se tady budou všichni fotit s rukama před sebou, tak se hlavně nedivte, že se tak fotí.. (věta od kolemjdoucích Čechů – „krásné, ale nevím proč všichni při focení mají tak natažené ruce“, mi bude ještě dlouho znít v uších..:))

Z Pisy jsme jeli nakonec do San Gimignano a pak ještě na chvíli po cestě zpět do Volterry. Kdo ještě nebyl, tak možná stojí za úvahu sjet až do Sieny. Mi se hrozně líbí všechny tyto města a rozhodně se zde zase ještě párkrát vrátím…

Tip: v San Gimignanu je na náměstí proslavená gelateria Dondoli, výborná zmrzlina, často ale celkem fronta, majitel je světový „zmrzlinový“ šampion

Ještě tip na parkování – existuje web www.discovertuscany.com, jsou zde hlavní města celého Toskánska a dost podrobný popis, kde zaparkovat – ať už zadarmo nebo placené parkoviště.. opravdu vám to dost pomůže (včetně Florencie)

V neděli jsme vyjeli, opět po snídani, z Massy (ale už kompletně sbaleni) a jeli autem do La Spezia. Pokud chcete navštívit pobřeží Cinqueterre, tak je to asi nejlepší výchozí bod. Jede odsud vlak a dá se parkovat i zdarma (viz https://www.incinqueterre.com/cz...-to-arrive) kousek (10 minut pěšky) od nádraží. Nejlepší je koupit si kartu za 16 Euro (prodej přímo na nádraží) a máte v ceně vlak a libovolné vystupování a nastupování – jinak zaplatíte 4 eura z La Spezia do jakéhokoli městečka na pobřeží, ale pak, když vystoupíte a zase nastoupíte, tak každá jízda zase 4 eura..takže všech 5 městeček a jízda z La Spezia a zpět a jste na 20-24 eurech.. karta je i na využívání záchodů zdarma a přístup na wifi, myslí, že vtom jsou i nějaké vstupy, ale to už nevím, protože (a třeba se to může stát i vám), nám bylo řečeno, že vzhledem k počasí je skoro všechno ve dvou městečkách uzavřeno a proto ten den tu kartu neprodávají.. takže jsme nakonec jeli za 4 eura z La Spezia do Vernazzy a zní zase za 4 eura do Manaroly. Obě městečka byly moc pěkné, ale Manarola se nám líbila možná více – asi to bylo i počasím - ve Varnazze nám trochu pršelo a v Manarole vůbec a tak jsme se vydali i na vyhlídku nad městem. Je to pěkná procházka nejdříve trochu do kopce a pak po vrstevnici a zase dolů do města. Abyste nebloudili – když z vlaku projdete tunelem, tak se dáte doprava nahoru, jdete asi 600 metrů, vlevo je pak (kousek před kostelem po levé straně, odkud jde taky pěkně vidět dolů na město) odbočka na stezku pro pěší. Po ní se dostanete na protější kopec naproti městečku (krásné fotky..). Pokračujte pak pořád dále (nechoďte na odbočku Panoramatica) a zase z druhé strany spadnete k moři.. celé na 30-45 minut..

Z Manaroly jsme jeli zpět do La Spezia. Jelikož nebyla otevřená pokladna a automaty na lístky byly mimo provoz, tak zadarmo (naštěstí žádná kontrola nebyla..), raději jsem si vyfotil nefungující automat – v italštině bych to asi nevysvětlil…

Kdyby bylo slunečné počasí, tak určitě koupíme kartu za 16 a městečka projedeme všechny.. tak máme aspoň důvod zase se vrátit J

Vzhledem k tomu, že Cinqueterre nám zabralo o něco méně času, než jsme původně počítali, tak jsme se cestou do Montecatini Terme (kde jsme měli další ubytování) stavili ještě do Luccy. Ta je v Toskánsku turisty trochu opomíjena, ale rozhodně taky stojí za návštěvu… katedrála v centru (Chiesa di San Michele in Foro) je opravdu nádherná… na Luccu vám klidně stačí 2 hodiny..

pak ubytování opět přes booking – hotel La piana v Borgo a Buggiano nad Montecatini Terme. Tentokrát bez snídaně a za 285 euro za 4 osoby za dvě noci. Ubytováni jsme zde byli i před 4 lety a pro mě to je jednoznačně ubytování, které je možná trošku za více peněz, ale jednoznačně jedno z nejlepších, ve kterých jsem kdy byl..nádherný výhled, kameninové pokoje, prostě pecka.. do listopadu je v provozu i bazén a vyhřívaná vířivka s výhledem do údolí..opravdu nádhera..

V pondělí jsme ráno vyjeli do Florencie. parkování zadarmo (parkoviště Scandici dle výše uvedených stránek) vedle hypermarketu, a pak tramvají za 1,50 eura (lístky se daly koupit na informacích v hypermarketu) až do centra k vlakovému nádraží… projít si hlavní památky v centru, pak přes Ponte Vecchio na vyhlídku na Piazzale Michelangelo (trochu do kopce, ale výhled krásný..) a zase zpátky.. Ve Florencii jsme byli už několikrát, takže tip na zmrzlinu – gelateria Santa trinita – je to u toho mostu, který je z druhé strany (ne ta strana od galleria Uffizi) od Ponte Vecchio, budete mít aspoň fotku PonteVecchio i z opačné strany než všichni ostatní J, tip na klasiku Bisteccia alla Fiorentina – místní proslavený steak – Trattoria Mario, cena je asi sice 35 euro, ale z té porce se snad nají klidně 3 lidi… občas bývá fronta, ale stačí se zapsat u obsluhy a oni vám řeknou za jak dlouho zhruba přijdete na řadu…

No a úterý zase stejnou trasou domů…

Příště asi zvážíme jet jen do Cinqueterre a projít si všechny zdejší stezky.. Dá se letět do Pisy a pak vlakem přes La Spezia do Cinqueterre. Díval jsme se, že z Pisy je to vlakem cca 1,5 hodiny, takže pohoda…

Avatar uživatele Daniel

Zážitky pro tebe sepsal Daniel

06. 11. 2018, poslední aktualizace 2018-11-06T20:01:16+01:00

Daniel Na Cestujlevne je už 4 roky, napsal pro tebe 1 cestopis .

Okolo jazera Erie
Pavol Švantner Severní Amerika

Keďže v týchto častiach USA a Kanady som bol iba rok dozadu, zvažujem, že tentokrát by som výlet poňal trochu dobrodružnejšie.

Izrael a jordánská Petra

Cesta po Izraeli spojená s výletem do Petry.

Za hokejom do Toronta

Tento cestopis som bol rozhodnutý nenapísať. Hovoril som si, že nikoho už predsa nebude zaujímať, ako sa po druhý krát trepem do Kanady a ešte aj na ten istý hokejový šampionát. Ale nakoniec vidíte :)

Výlet loďou po Stredomorí

Plavba luxusnou loďou po Stredozemnom mori a návšteva jeho prístavných miest