Cestopis

Trip Jižní Itálie: Vídeň – Řím – Neapol – Bari - Vídeň

Cestopis z roku 2019 napsal Daniel

Není to úplně cestopis - jen takový návod, jak prožít a "projíst a propít" týden v jižní Itálii...:)

Trip Jižní Itálie: Vídeň – Řím – Neapol – Bari - Vídeň

odlet – Vídeň, sLaudou (ryanair), cena cca 1.000,- Kč

parkování ve Vídni Schwechat – asi fakt nejlevněji vyjde parktiger – 4 eura na den, vlak stojí cca 3-5 minut pěšky (jen se podejde vlaková trať), během dne jezdí co 20 minut za 1,80 euro (dá se koupit buď vautomatu na nádraží nebo online – odkaz je na stránkách parktiger), poslední vlak zpět zletiště jede 00:18, ale i kdyby ten ujel, tak mi při týdenním parkování + uber zletiště, vyšel líp než Mazur..

řím

- 3 noci, itinerář podobný jako vždy - památky, jídlo, víno, kafe :) – byli jsme už mockrát...

- přesun do Neapole vlakem – původně jsem se díval na trenitalia a Frecciarossu – rychlovlak, který jede 300 km/h a už jsme s tím jeli… jen se mi zdála celkem vysoká cena (cca 20-30 euro), pak jsem objevil rychlovlak (taky jel 300) se společností italotreno a ten stál 10 euro, takže chce to porovnat… čas jízdy 1:10 hod… pohoda, chce to koupit dopředu.. ta cena je pak většinou o dost nižší..

Neapol

- ubytování Terrazza Partenopea přes booking – cena za 2 noci ze snídaní 90 euro, ubytování je hned vedle hlavní třídy via Toledo a cca 3 minuty od metra, na střeše je krásná terasa svýhledem na hrad, příště klidně budu volit znovu

- vzhledem ke dvou předchozím pobytům vNeapoli byla jasná strava – pizzerie Di Mateo (pizza od 4 euro), restaurace 7 Soldi a restaurace Il Gobbetto (ta je pro mě nej-i cenově..)

- jelikož jsme ještě nebyli na Vesuvu, tak jednodenní výlet byl pevně dán (naštěstí vyšlo počasí..kromě teda silného větru..)

- Vesuv – na netu jsem nastudoval, že asi nejlevněji vyjde jet vlakem do Pompejí – do 3 euro, a pak „mhd“ za cca 3,60.. (jedna cesta), nakonec jsme jeli vlakem jen do Herculanea (je to blíže jak do Herc, tak pak zH na Vesuv), cena je asi stejná do H i do Pompejí – vlak jede zhlavního nádraží, ale znástupiště, které je v „podzemí“

- zHerc jsme chtěli jet taky mhd (někde to bylo na netu), ale to jsme tak úplně nenašli a proto jsme zvolili Vesuvioexpress, kdy kanceláře jsou hned při výstupu znádraží a cena byla 20 euro.. je to ale včetně vstupu na Vesuv, který stojí 10 euro (tak to oproti mhd to není dohromady zase takový rozdíl…), nahoře vám dají 1,5 hodiny na výstup a návrat na parkoviště – je to asi tak akorát.. stihnete fotky kráteru sopky, fotky krásných výhledů na neapolský záliv a pak zase dolů.. cesta je do kopce, ale vpohodě..

- odjezd zNeapole byl 3 den ve večerních hodinách (nechat kufry na ubytování nebyl vůbec problém..) autobusem Flixbus (cena při použití 30% slevy byla cca 130,- Kč), cesta něco přes 3 hodiny – úplně vpohodě..

Bari

- flixbus přijíždí zezadu hlavního vlakového nádraží – jen pro orientaci – jede odtud i přímý bus do alberobella (úplně ze stejného místa…)

- ubytování jsme měli na dvě noci zase přes booking a to 4AC Apartment (90 euro/2 noci) cca 10-15 minut znádraží a cca 10 minut do starého města.. jeden znejlíp vybavených apartmánů, které jsem kdy měl.. i přesto, že tam nebyla snídaně, tak majitelé tam mají kafe, čaj, a nějaké muffiny sušenky apod… vřele doporučuji

- vBari jsem byl už vloni, tak jsem měl pro manželku daný program – Alberobello a Matera.., vsamotném Bari je pěkné staré město, ale to je asi tak vše a stačí to na procházku večer až se vrátíte zvýletu..

- Alberobello – top must see… jen teď je nějaká výluka vlaků, tak jsme jeli přímým busem těsně po 8 hodině (4 euro – koupeno předem na netu) za asi 1,5 hodiny.. autobus byl plný asi z10%... zpátky jsme to nechali otevřené, ale asi zase nejlepší je jet tím přímým busem, který jede 15.20… (zastávka je na druhé straně cesty jako vystoupíte..), je to na to Alberobello asi zbytečně dlouho, ale při té výluce to možná je nejlepší…

- večer jsme si zašli na jídlo do OSTERIA DELLE TRAVI OF BARI – ceny vás opravdu mile překvapí… a kvalita jídla velmi slušná…při dalším pobytu budu volit znova.. jen večer otevírají až v8…

- další den ráno odjezd vlakem do Matery (myslím, že necelých 5 euro), vlak stojí na hlavním nádraží – jen zase trochu jinde – když stojíte na hlavní cestě směrem knádraží, tak úplně vpravo nejblíže kté cestě

- Matera – opět top must see – možná ještě více než Alberobello.. když jsem tady byl na půlden loni, tak jsem si říkal, že příště aspoň na jednu noc..

- ubytování vMateře - Terrazza Partenopea – 72 euro za noc se snídaní, cena nejvyšší za celou cestu, ale taky pro mě top ubytování.. přímo vcentru skalního města a poprvé se mi přes booking stalo, že mi ubytovatel napsal, vkolik přijedu na nádraží, vyzvedl nás autem a při odjezdu zase zavezl kufry ke známému kousek od nádraží a my si je tam večer vyzvedli… fakt neskutečný přístup!!!

- vMateře jsme jedli vosterii Matera Mi a výborné… vMateře je i michelinská restaurace (70 euro 3-chodové menu..kdyby náhodou…)

- Matera je jedno znejkrásnějších městeček vEvropě… a letos je i hlavním městem kultury pro Evropu… i když vsezonu tady bude asi podstatně více turistů..

- zpátky jsme chtěli jet zase do Bari a odtud na letiště, ale nakonec jsme zjistili, že za 3-5 euro jezdí zMatery přímý bus na letiště (cca 1,5 hodiny), takže jsme jeli tím.. myslím, že klidně stojí letět do Bari na víkend a strávit ho celý jen vMateře..

zpáteční let sWizzair – cca 800,- Kč

Takže za 8 dní projeta středojižní itálie všemi možnými dopravními prostředky.. bylo to trochu o památkách, trochu dost o víně a jídle a rozhodně to stálo zato..:)

Zážitky pro tebe sepsal Daniel

13. 02. 2019, poslední aktualizace 2019-02-14T23:06:58+01:00

Daniel Na Cestujlevne je už 4 roky, napsal pro tebe 2 cestopisy .