3. Turecko
  4. TURECKO za KAČKU

TURECKO za KAČKU

Kousek Asie, kousek Evropy, směs koření, která vás dostane a v téhle covidové době přinese do života opět závan exotiky.. Baklava, Salep, nádherné pláže s mořem, do kterého se dá vlézt se zasněženým
Cestopis z roku 2021 napsala Kateřina Ostrá

Zážitky pro tebe sepsala Kateřina Ostrá

27. 02. 2021, poslední aktualizace 2021-02-28T00:01:08+01:00

Kateřina Ostrá a procestovala 37 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 2 roky, napsala pro tebe 61 cestopisů . Má své stránky https://www.cestujizakacku.cz/.

Jako vždy, skvěle napsáno a také krásné fotky, rozhodně dobrý únik z covidové zimy do skoro léta!

Děkuji.

Všechno bylo krásné a boží a štěstí + radost, to se fotí samo 🙏

Únik to byl a ne že ne.

• Právě online

Není už čas na ten cestopis z ložnice do obýváku? 😎

mirjur

Myslíš ten s mezipřistáním na W(est)C(oast)? :-)

Martin Vícha

Tak špatný to snad ještě není... Bojím se ale, že Kačka splní to, že napíše cestopis o cestě do Kaufu. A proč se toho bojím? Protože to bude stejně dobré, jako všechny její ostatní cestopisy a zapůsobí tak, že neježe vyrazím do Kaufu taky, ale ještě se na to budu těšit😁😱

@ Michale já se v obýváku moc nepřeju ✌😁

@Mirjur 🔝😁😁😁😁, tam přistávám denně 🙏😁

@Martine 💛 Je to ve výrobě, akorát teď trošku čekuju konkurenci (Albert, Billa - zde mám dokonce speciální členství ✈🥂😁 s lepšími výhodami jak u wizz!)

Petra

Super cestopis, jako vždy :)

Děkuji moc! :)

• (upraveno 2021-03-13T19:55:23+01:00)

Ad zákaz prodeje alkoholu o víkendu: možná jak kde, ale v Antalyi v sobotu (tj. dnes) se alkohol prodává úplně stejně jako jindy, např. v Migrosu jsem se dostatečně zásobil pivem i vínem... žádné omezení se nekoná. :-) Je teda fakt, že je to tu výrazně dražší než u nás - víno od 50 lir za sedmičku, pivo od 13 lir za půllitr (v obchodě), takže vlastně stejně tady v lirách, jako u nás v korunách :-). Totéž platí i pro bublinky a tvrdý alkohol.

Ještě ke kvalitě vína: v Göreme jsme si koupili merlot z místních vinic, byl naprosto skvělý, to bych mohl pít pořád. Další místní merlot v Antalyi katastrofa, navoněný, chutnalo to jak gumoví medvídci, tragédie. Teď jsem koupil pro změnu skoro nejlevnější bílé Sultaniye - a výborné.

• (upraveno 2021-03-13T23:09:53+01:00)

Ty jo! Konečně komentář jaksepatří 🔝🙏😁 Děkuji za cenné info! Už teď vím, že moje další Turecko bude směr Gőreme! 🥂

Teď ti teprve závidím!! Hned bych se tam vrátila. Nebo vlastně kamkoli 😊 Ale je fakt, že na Turecko ani po letech nezapomenu.

...holt ta prohibice, ta se vryje do hlavy🙃

• Právě online

Konečně jsem to dočetl. Pěkný cestopis :-)

Jen zajímavost, před pár lety jsem byl v Hagia Sofia ještě před oslabením turecké liry. Tehdy ještě nebyla mešitou, nebylo potřeba zahalení, ale vstup rozhodně za kačku nebyl - 40 lir aneb tehdy 320 Kč.

Kateřina Ostrá

Zlatej islám, asi budu konvertovat ✌😁😁😁

Já bych řekl, že v devadesátých letech to bylo zdarma, ale po takové době už to nevím jistě.

Jo, bejvalo. Platilo se jenom nahoru na galerie. To pamatuju já (2002). A pro studenty byl vstup zadarmo prakticky všude, jen do harému v Topkapi se platily nějaký drobný. To byly časy.

Jakub Vonšovský

To není jenom o cestování. Spousta lidí zapomněla vůbec žít a snaží se to vynucovat po druhých. Tolik udávání jako dnes jsem doteď znal jenom z učebnic dějepisu. A stejně sbalím batoh a uteču!

• (upraveno 2021-03-09T12:40:17+01:00)

Co na to říct? Snad jen amen.

Což si dost protiřečí s tím konvertováním...🙈😁

Jinak souhlasím, tahle doba je neuvěřitelná. Nejen v tom, co se děje, ale hlavně v tom, jak se lidé chovají. A co je nejhorší - už i zde, v mece cestování. Naštěstí jsem našla cestovatelský svět, který ješte primárně neřeší očkování, Covid křivku, výhody 2 respirátorů FPP2 a hlavně všechny, co nerezignovali na život nehází do pytle "viník". Je to web http://www.akcniletenky.com. Všem, kdo se nehodlají zamknout do nevidím do sklepa, ani emigrovat do Kostariky jako ty😉, vřele doporučuji. Osvěžující čtivo a pozitivní lidi🙏😍

...pozitivní, ne POZITIVNÍ 🙈😁

Krakonoš

Tak AL bylo, když CL ještě nebylo a pamětníci pamatují Davida na AL.

Fórum na AL je komornější a uzavřenější, ale mám ho nejraději.

Pro mě, staršího člověka, je určitě přehlednější a bez reklam.

Souhlas. Problémem CL se stalo jeho zaměření. Časem se z toho bohužel stalo cestujeme dementne, protože nesvéprávní jedinci nepochopili, že k cestování nestačí koupit error letenku. Jinak z KO budou mít na AL velkou radost, jestli jim bude komentovat každý příspěvek, jako tady.

cali

Jestli ty nebudeš ze Spolku proti spolku na obranu Šmída.

Každé forum má svoje. Včetně exotů, kterých se nikdo nedovede zbavit. Ke cti Mikira slouží, že aspoň není ve svých příspěvcích vulgární.

Kateřina Ostrá

@floodland :Tak prvně k AL - narazila jsem na ten web úplnou náhodou a zase mám pocit, že lidi s chutí cestovat a nechutí zabarikádovat se do konce života ve sklepě, nevymřeli. A je to boží pocit. Jinak jak moc to tam budu plevelit ještě nevím, ale zatím mě baví jen číst ✌😁

No a tu zmíněnou vulgaritu bych podtrhla. Naprosto s tebou souhlasím! Pro mě osobně je to největší známka úpadku CL. Odlišný názor není nikdy důvod k vulgaritě a agresi, naopak výzva zkusit člověka přesvědčit o "své pravdě" (v každém z nás je kus sebestřednosti, ať si to přiznáme nebo ne) nebo se nechat přesvědčit jeho argumenty. Pokud tady někdo použije obraty jako "p.ca" a myslí si, že je king, pak by se měl postavit k zrcadlu čelem, sundat kalhoty, podívat se na ten svůj zavěšený orgán v oblasti malé pánve a uvedomit si, že se dívá svému já do očí.

Mikir je možná chaotik, někdy rychleji píše než myslí, nazory ma dost kontroverzní a ne se všemi souhlasím, na druhou stranu je to zde pro mě jeden z mála lidí, kteří sem nechodí jak pro podpultovku do očkovacího centra, ale ještě furt má letecký benzín v krvi.

mirjur

Je zajímavé, že nejvíce vulgární jsou ti nejzarytější "bojovníci" za čistotu webu a nastolování pravidel...

• (upraveno 2021-03-10T22:42:37+01:00)

@mirjur: Jojo, šíření dezinformací, konspiračních teorií a obecné trollování celého fóra je v pohodě dokud člověk nepoužívá sprostá slovíčka :D Třeba Miguelas, který patří k druhému táboru než zmiňuješ, byl nedávno dost sprostý a co? Nic. To opravdu není problém.

Jinak já u svých cestopisů taky komentuji každý příspěvek. Za a) je to můj cestopis, na kterém jsem strávil X hodin práce a myslím, že si u něj můžu komentovat, jak chci a za b) chci poděkovat lidem za hezké příspěvky, popřípadě rozvíjet dál diskuzi, když se lidem něco nezdá. Takže v tomhle fakt nevidím problém a nechápu ten hejt.

MIGUELAS
  • Přidal se před 6 měs
  • (upraveno 2021-03-10T23:06:12+01:00)

Za celý život, a je mi 48, jsem asi žádnou error letenku nekoupil, nepočítám to, nepočítám ani Japonska často za 7000, beru to jako "akce", možná až bude čas a spočítám to, takových 1200 letů to bude... Mikir své chyby mít bude, nevadí mi, jak tady někdo píše, aspoň není sprostý, Kačka komentuje každý příspěvek, protože je ve vlákně svého vlastního cestopisu, za který jsem jí více než vděčný, že dokáže věnovat těžké hodiny svého osobního času, aby se podělila s ostatníma, kdybych měl čas a disciplinu, mohlo by tu byt mých aspoň 50 podrobných cestopisů.

Edit k reakci na Jardu, ohledně mých vulgarit, nemyslím si, že bych patřil k opacnemu táboru. Vulgarismy v obecné rovine v psaném textu nepopírám, ale nikoli ve vztahu k nadávání konkrétním uživatelům.

mirjur

@Jarda: ad první odstavec: bral jsem to spíš pocitově než fakticky, jestli byl někdy Miguelas vulgární už fakt nevím... ad 2. odstavec: naprostý souhlas a +1 :-)

• (upraveno 2021-03-13T12:57:57+01:00)

Mirjur, Jarda - souhlasím s Mirjurem, ani já si nevšímám vulgarit vůči druhé osobě nikde tolik, jako u Mikira (rsp. směrem k jeho osobě). Obecné vulgarity a sprostá slova mi projdou uchem tam a ven, ale když slyším namířenou vulgaritu ke konkrétnímu člověku, je to pro mě nepochopitelné. Kór k někomu, kdo má vyšší věk (Mikir tuším přes 60) a ať trolí jak chce, pořád je to pro mě chlap, kterej procestoval kus světa, hodně zažil, má co předat a narozdíl od řady svých vrstevníků aktivně přispívá svými zkušenostmi do tohoto fóra. Je to pro mě něco jako návštěva u staré babičky a její monolog plný vzpomínek. Někdy přínosných, někdy úsměvných, někdy věcí, které jsou mi obsahově vzdálené, ale když vidím, s jakou radostí vzpomíná a mluví o tom, moje úcta a respekt k ní mi nedovolí ani mrknout. A i když tady nejsme rodina, jsme komunita. Lidi, které pojí láska k cestování. Myslím, že respekt k rozdílnému názoru, různé formě psanného slova a jistá shovívavost i k těm, kteří nás názorově lehce iritují, by měla být samozřejmostí. Někdy mám pocit, že je to zde spíš jak v gladiatorském ringu a přiznám se, že vystupňovanou negaci ke každému příspěvku Mikira absolutně nechápu. Někdy ujede, ale někdy si čtu jeho"kontroverzní" komentář 10x a ani tak nechápu, čím vyvolal takovou vlnu antipatie. Výsledkem je to, že už tu raději nečtu nic :) Teď o to méně, když jsem našla pořád ještě cestovatelský web www.akcniletenky.com, kde o Covid, očkovací látky a politiku téměř nezakopneš, za to to tam pořád lítá a v rámci možností i žije.

Opakem toho je bod 2, tedy komentování svých cestopisů. Zde souhlasím v plném rozsahu :)

A aby byla optimistická tečka - kam se teď kdo nejdřív chystáte??

• (upraveno 2021-03-13T13:25:04+01:00)

Číst mikira je jako návštěva u babičky..... :)))) Tak to já si představuji návštěvu u babičky jinak.

😁😁😁😁

To i já! 😁

Spíš jsem mluvila o účtě ke stáří.

Ale to je jedno. Nikoho nechci přesvědčovat, měnit názor nebo cokoli podobného. Ostatně zablokovat autora tu teď může každý. Jen říkám, že sprostá slova vůči konkrétnímu člověku jsou opravdu přestřel a nedělají z autora hrdinu, nýbrž pravý opak.

Tak to se potom shodneme. Na druhou stranu dokážu pochopit, ze zrovna on dokáže vyprovokovat k ostre reakci.

Notosnadnenimožný, ale musím souhlas s KO v plném rozsahu.

Po roce a čtvrt nakoupen Irbíl (sev. Irák) a dál zatím nic, buď autobusy do Turecka k moři nebo přelet do Dauhá a pak nějak dom. Zda to ovšem půjde proletět ví jen Alláh.

mirjur

Krásně napsáno, Katko. Věcně, s nadhledem... u mě jednička s hvězdičkou :-). Jen k těm akčním letenkám jsem se ještě nedokopal... :-)

@Ahmad - vždyť to říkám od začátku - my dva budeme nejlepší kamarádi! :D

Jinak od odpoledne "ležím v Iráku" a vypadá to fakt dobře. Nejen dobře! Vypadá to jako výzva.. Škoda, že krom skvostných komentářů nepíšeš i stejně fajnové cestopisy... ;)

Kateřina Ostrá

@Mirjur akční letenky počkají na tvůj návrat z Turecka. Teď si užij riviéru a všechno víno, kam jen oko dohlédne! Jinak moc děkuji za pochvalu, této si vážím obzvlášť ;)

Martin Vícha

Parádní cestopis z míst, kam se asi nikdy nepodívám, i když ten Istanbul, po zhlédnutí suprovních fotek, by mě teda lákal... A přišel jsem na další "funkci" tvých cestopisů. Kromě toho, že jsou zábavné, plné důležitých informací, úžasných fotek atd. Tak mají i terapeutický účinek.😁 Mění kovidovou horečku v horečku cestovatelskou 👍🛫, alespoň teda u mě určitě.

Kateřina Ostrá

Ahoj ahoj! Opět děkuji za milý komentář a doufám, že ta covidová horečka už opravdu ustoupila!! Proč píšeš, že je to cestopis z místa, kam se nikdy nepodíváš? Turecko tě neláká? Myslím, že by tě ty hory nad mořem přesvědčily....

I když chápu...víno tam moc levné není a ještě ten víkendový zákaz prodeje 😉😁😁

Martin Vícha

Opravdu ustoupila 👍. Turecko mě, hlavně po přečtení tvého cestopisů a zhlédnutí těch parádních fotek, láká a to moc. Ale ten erdoganuv režim je mi tak odporný, že mi Turecko (stejně tak jako třeba Írán) dělá nenavštívitelné...

Kateřina Ostrá

Jsem ráda, že je ti líp! Letenky z Vídně teď za pár kaček,a to na všechny strany! Měli bychom se vrhnout na nákupy ✌😁

Nejkrásnější fotky od nejhezčí blogerky a milovnice vína (nejen v tom jsi nejlepší a nejhezčí) co znám.😁😁😁

Kateřina Ostrá

Tyhle sofistikované cestovateleksé komentáře jsou top 🔝🙈😁😁😁

Ale má pravdu chlapec 😁

Honza Čermák

"Besides, For foreign nationals with no domestic GSM number, HES Code can be received with passport information by sending an SMS to +90555 944 3821 including HES, nationality, passport serial number, year of birth and surname, respectively and with interspaces."

Díky za info!

mirjur

Tak ten HES kód se mi nepodařilo popsaným způsobem získat, vrací se SMS s tím, že je to špatný formát, jako vzor uvádějí zhruba to, co podle webu platí pro Turky. Zkoušel jsem to i přes aplikaci HES, ale tam se nedostanu přes skenování pasu, které mi nefunguje... takže výsledek nula. Snad ho nebudu potřebovat.

Nebudeš, neboj.

• (upraveno 2021-03-01T00:47:57+01:00)

Perfektní, Katko, držíš laťku stále vysoko. Na tento cestopis jsem se těšil, protože Turecko je pro mě zatím velká neznámá, informací je relativně málo. Takže jsem rád, že už mám představu, jak to tam teď funguje - tedy, že to funguje víceméně normálně a není se tudíž čeho bát. Přemýšlím, jestli by se to nedalo využít na home office... třeba na měsíc... :-)

Edit: Byly nutné nějaké testy při cestě zpět?

• (upraveno 2021-03-01T12:40:02+01:00)

Aho ahoj! Moc děkuji za pochvalu! Turecko bylo (i přes druhou cestu) velkou neznámou i pro mě. Jednak to bylo poprvé dávno, ale hlavně - za zády cestovka, což je úplně jiný vjem. Za mě Turecko jednoznačně doporučuji. Jednak už je na riviéře počasí na moře a koupání, k turistům se chovají velice vstřícně (až přelaskavě), většina památek je bez větších omezení, Istanbul je opravdu kus exotiky, ale hlavně je to cenově velmi příznivé místo. Ubytování, půjčení auta, nafta, MHD, jídlo - vše podstatně levnější, než náklady u nás v ČR. Navíc nízkonákladové přelety napříč zemí fungují opravdu jako jízda autobusem - dostupné, rychlé, plně využívané, takže můžeš poznat opravdu velkou rozlohu této zajímavostmi našlapané země.

Jen opakuji - nefunguje tam Booking, takže ubytování doporučuji zamluvit komplet dopředu a bez HES kódu nebudeš moct využívat MHD s turniketem. To jsou ale detaily, o kterých když víš dopředu, nejsou mantinelem.

PCR test nutný 2x - jednou před cestou a jednou po návratu, tak jako dnes už z každé destinace. Je možné, že jej nyní chtějí i před nástupem na palubu, ale už "za mě" byl rozdíl v jednotlivých leteckých společnostech (TA chtěla, PA ne - stačilo říct, že z Vídně tranzituješ dále). Pokud člověk uvažuje nad delší dobou pobytu (u mě 12 dní, u tebe měsíc...), pak vynaloženou cenu na testování během svého pobytu hravě rozpustíš v opravdu nízkých životních nákladech.

Kdyby tě ještě cokoli napadlo, klidně piš a hlavně - poletíš-li, posílej fotky!!! :)

• (upraveno 2021-03-01T13:40:21+01:00)

K nefunkčnímu Bookingu: s dobrým VPN bude na 99,9 % Booking i v Turecku OK. Z vlastních zkušeností s různými VPN doporučuji https://www.expressvpn.com/order. Stojí ~13 USD/měsíc nebo ~100 USD/rok. Navíc "100% money-back guarantee for your first 30 days of service.", takže by to šlo teoreticky měsíc zadarmo. Existují samozřejmě různé free VPN, ale mě se neosvědčily.

P.S. pro případné šťouraly: nejsem distributor ExpressVPN, nic za to nemám. Píšu na základě svých zkušeností. V Číně, kde mají asi nejvyšší level blokování kde čeho, fungoval ExpressVPN v 99% případů tak jak má. A když občas soudruzi v blokování přitvrdili, trvalo max. pár dnů, než vyšla nová verze VPN nebo provedli takové úpravy, které to daly do pořádku. Většina free verzí se buď nechytala, nebo byla příšerně pomalá apod.

Kateřina Ostrá

divan - naprostý souhlas. VPN je řešení. Ale zamluvit dopředu taky :)

Jinak ještě doplním - internet je ve většině ubytování free a opravdu kvalitní. Nicméně na veřejných místech je free internet spíše rarita.

• (upraveno 2021-03-01T13:40:42+01:00)

To zamluvení dopředu pravděpodobně nebude nutné - i když je to samozřejmě jistota. Celkem bych pochyboval, že by Turci blokovali webové stránky firem poskytujících VPN. Takže skoro určitě by VPN šlo koupit a zprovoznit i přímo na místě. Ale vyzkoušené to v TR nemám, nepotřeboval jsem to tam řešit.

Kateřina Ostrá

To je fakt jak tam někoho z místních znáš, neřešíš nic. Ani ten HES kód najednou není problém :D

mirjur

Díky moc oběma, letenky koupeny :-) . Předpokládám, že když se připojím k vlastní firemní síti přes VPN, že s bookingem problém nebude. Ale stejně to raději buknu dopředu, sázím na jistotu :-)

Kateřina Ostrá

Pokud k nákupu letenek pomohl alespoň trošku tento cestopis, tak je to pro mě ta nejlepší zpětná vazba, jakou si dovedu představit 🙏😊

• (upraveno 2021-03-01T14:22:12+01:00)

KO: pomohl stoprocentně :-) Už poněkolikáté :-)

💛

Děkuji opět za zajímavé počtení a přeji další šťastné lety v "této" době.

Moc děkuji!

Krásný cestopis!

Děkuji!

Nikdy mě Turecko moc nelákalo, ale teď....! Parádní cestopis! Díky!!

Kateřina Ostrá

Měla jsem to podobně, ale teď bych se tam vrátila v podstatě obratem 😊

Děkuji 😉

Krakonoš

Kačko, skvělý a čtivý cestopis. Paráda.

Tebe nezastaví nic, ani otylý Hamáček v červeném svetru a zeleném panduru , který bude střežit hranici okresu Blansko.

Cestuj a piš dál, jde ti to!

A nezapomínej na Českou republiku a naše unikátní velehory, jsi zvaná! Samozřejmě pracovní cesta, potvrzení zajistím.

• (upraveno 2021-02-28T19:04:37+01:00)

Na sběr hřibů a borůvek je ještě trošku brzo, ne? 😁 Jedině jako pokojská, ale i to je dost průstřelný v době uzavření ubytovacích zařízení...🤷‍♀️

Každopádně cestovat a psát určitě budu dál a ani CZ tripy chybět nebudou🇨🇿✌💛

Krakonoš

Na borůvky a hřiby je opravdu brzo, ale s nadcházejícím oteplením se dají sbírat zážitky na dece pod hvězdami.

A já znám v Krkonoších opravdu hezká mistečka, a to i napříč okresy. A je to bezpečné a legální, protože to, co vy si dole domluvíte, pro pána hor neplatí.

• (upraveno 2021-03-01T01:10:15+01:00)

Ještě jednou děkuji za milé, bezpečné a legální, pozvání, určitě to zvážím! Je pravda, že loni jsem zažila rezervaci tmy (Jizerka) s milionem hvězd nad hlavou a byl to pro mě zážitek nad všechny hřiby a borůvky celého světa. Vlastně díky za inspiraci, na tu hvězdnou oblohu se dá podívat kdykoli a kdekoli! Dokonce i teď, v době restrikcí, kdy sousedi z nedaleké Závisti (nejmenší obec ČR) mají následující 3 týdny výběh max 42 ha. I ti mohou zaklonit hlavu a tuhle krásu vidět! Sama zkusím udělat příští týden totéž. Úplně to vidím - balkón, skoro jarní noční obloha, sklenička ledové bohemky v ruce a nebe nad hlavou..

A ještě jeden souhlas - u nás je nádherných míst opravdu víc než kde jinde!

Vždy precizně popsané, člověka při čtení cestopisu zatáhne přímo do dané země. Jsou tu cenné rady a skvělé rady co zažít. Jedním slovem Katko jsi TOP

Kateřina Ostrá

Moc děkuji! Pokud tě to do Turecka vytáhlo, pak se záměr povedl..😉

Skvělý. Nejenom cestopis a destinace, která mě do teď ani nenapadla, ale hlavně ten závěr. Četl jsem si to asi desetkrát a musím uznat, že líp bych to asi nebyl schopen říct. Doufám, že ty tenisky i tento rok pořádně provětráš. I když žabky a plavky ti sluší podstatně víc :-))

Cestuj a piš dál, protože je to za dlouhou dobu to nejpozitivnějšáí, co se ke mně dostalo.

Těch fotek z relaxační části cesty mohlo být víc :-))

Kateřina Ostrá

Neboj, tenisky určitě uvidí a zažijí mnohem víc! Koukám na Bolívii, Ekvádor, Kolumbii, Asii, ...a jakmile vyberu, jde se na věc✈✌😉

Z relaxační části byly fotky jen ty samé dokola...jídlo,víno, plavky, ručník. Pět dní dokola 😁

Děkuji za milý komentář.

Jarda

Moc hezké připomenutí mého Turecka z minulého roku. Pamukkale ale přece zásadně naboso! :D Už to fakt chce někam vypadnout...

• (upraveno 2021-02-28T01:01:21+01:00)

Jsem ráda, Jardo, že to tak pořád cítíš... tu potřebu.

Jinak tvůj cestopis z Turecka mám v živé paměti stejně jako ten z Černobylu, a pořád jako to nejvíc inspirativní z místní tvorby :)

Jo a Pamukkale v papučích a se sklenicí vína v ruce. Zásadně! :)

Jarda

I když máme v covidu i očkování opačné názory a jsem tady mnohými považován za covid strašpytla, tak to nic nemění na lásce k cestování, která se abstinencí ještě prohlubuje :)

Kateřina Ostrá

Já nikoho nesoudím, neposuzuju a neodsuzuju a kvůli covidu/očkování už vůbec ne ;) Dokonce ani nemám kolonky covid strašpytel/covid hrdina :) Jak jsem zde několikrát sama zmínila, můj názor se za ten rok turbulentně mění a rozhodně se neodvažuji tvrdit, že to, co si myslím dnes, budu považovat za správné i zítra.

Trochu mě mrzelo, že se z cestovatelského portálu stává očkovací centrum řízlé klinikou infekčních chorob a z řady dřívě náruživých cestovatelů epidemiologové, imunologové, sociologové a psychiatři v jedné osobě, ale pak jsem si uvědomila, že to je prostě povaha nás - českých lidí. Přesvědčovat o svém názoru všechny kolem, opírat se o statistiky, tabulky, grafy a občas i "o jedna paní povídala", poukazovat na chyby - kdy se staly a kdo za ně může. A že i já to v minulosti občas dělala. Taky že je stejně okurkové období, takže lepší probírat do nekonečna toto, než to tu nechat úplně umřít. Takže sem i tak ráda chodím, ráda čtu cestopisy (najednou si nevybírám, ale čtu opravdu všechny, protože to stíhám :) ) a občas nakouknu i do diskuzních fór, na které jsem dříve čas opravdu neměla. No a i když je to tam někdy opravdu sociologická studie par excellence a pár lidí se stále ještě neinfikovaným humorem mě dokáží rozesmát tak, že vyprsknu kávu na klávesnici, stejně budu raději, až se zase všichni uklidníme, nakoupíme pár (nejlépe pár desítek) akčních letenek a čas zde zase budeme mít jen na "vybraný cestopis"..

Jinak tvoje Turecko bylo boží inspirace, to víš, to jsem ti i psala! A těším se na další!

Jarda

Nemyslím si, že přesvědčování o jiném názoru na internetu je jen česká záležitost. Stačí se podívat na twitter, youtube nebo instagram, všude jen samé hádky bez rozdílu národnosti. To je prostě 21. století a online život. Ale jinak souhlasím, občas je to zlo, občas se člověk fakt zasměje, ale jak píšeš, alespoň to tu neumřelo a jak to půjde, tak tady čekám spoustu tipů na letenky, cestopisy a opět pořádné cestovatelské fórum.

Jsem moc rád, že se ti to moje Turecko líbilo. Jak to půjde tak okopíruju v reálu několik tvých cestopisů (Srbsko, Santorini, Lvov, Makedonie, Malta, Srí Lanka, Madeira, Tenerife…) je toho dost :D

Kateřina Ostrá

Myslím, že tentokrát je mezi námi shoda absolutní ✌😊

Jinak s těmi cestami....vyjmenival jsi snad všechny, které patří do mého TOP listů!! Hlavně Lvov, Tenerife, Makedonie a Srilanka - tam se určitě všude vrátím 💛

No a já už čekám další inspirace na cesty od tebe😉

• (upraveno 2021-02-27T23:16:33+01:00)

Dík za obsáhlý cestopis. Doufám, že žabky nevěšíš letos na kutě a budou další ;)

Snad si zítra nebo pozítří najdu dostatečně dlouhý nerušený čas pro jeho přečtení.

Kateřina Ostrá

Ha! Na věšák zapomeň! I kdyby byla vopravdická apokalypsa, nedělala jsem si ten novej pas zbytečně ✌✈💪😁

Jo a na četbu teď bude, tuším, času dost 😁

• (upraveno 2021-02-27T22:36:49+01:00)

Super cestopis a praktické informace jako vždycky! 👍

Děkuji moc. A za doporučení na Princovi ostrovy obzvlášť 😉

MIGUELAS
  • Přidal se před 6 měs
  • (upraveno 2021-02-28T14:11:04+01:00)

Kačí ♥️👍

Na tu levnou naftu si měla štěstí. Já tam na týden půjčoval Thálii když lira byla ještě přes 10 korun a benzín byla jedna z nejvyšších položek. Tehdy trasa Sabiha - Pamukkale - Fethiye - Marmaris -Bodrum + vykopávky a druhou stranou přes Izmir zpet do Istanbulu a tam musím říct, že to je město, kde se mi řídilo nejhůř na světě, byl jsem rád, že jsem se toho auta ve zdraví zbavil.

😉

Načíst všechny komentáře

Další cestopisy, které napsal Kateřina Ostrá

LIPARSKÉ OSTROVY za KAČKU
Kateřina Ostrá 2021-07-28T15:11:44+02:00 39 komentářů
Itálie 2021

Šest Liparských ostrovů ze sedmi a kousek Sicílie za jeden tyden: dechberoucí a neškodné erupce legendární sopky Stromboli, historické centrum Lipari, úžasnej kráter a termální prameny Vulcana, odlehl. Šest Liparských ostrovů ze sedmi a kousek Sicílie za jeden tyden: dechberoucí erupce legendární sopky Stromboli, historické centrum Lipari, úžasnej kráter a termální prameny Vulcana, odlehlé Filicudi…

📷 Krásné fotky
SICÍLIE podruhé za KAČKU
Kateřina Ostrá 2021-07-17T18:51:01+02:00 26 komentářů
Itálie 2021

Největší ostrov Středomoří, ostrov proslulý působením mafie, ostrov kontrastů - od italské vesnice přes nádech orientu, arabský svět,.. až po Asii. Od všeho je zde stopa. Taky nejvyšší činná sopka.... Největší ostrov Středomoří, ostrov proslulý působením mafie, ostrov kontrastů - od italské vesnice přes nádech orientu, arabský svět,.. až po Asii. Od všeho je zde stopa. Taky nejvyšší činná sopka…

KARLOVY VARY za KAČKU
Kateřina Ostrá 2021-07-07T23:58:18+02:00 4 komentáře
Česká republika 2021

Karlovy Vary - to jsou vřídla, kolonády, termální prameny a vůbec nejslavnější české lázně. Taky lázeňské oplatky, becherovka nebo matonka. Jsou to ale i nádherné vyhlídky, rozhledny, lesy a vůbec ... Karlovy Vary - to jsou vřídla, kolonády, termální prameny a vůbec nejslavnější české lázně. Taky lázeňské oplatky, becherovka nebo matonka. Jsou to ale i nádherné vyhlídky, rozhledny, lesy a vůbec -…

KALAMATA a ELAFONISOS za KAČKU
Kateřina Ostrá 2021-06-22T11:09:20+02:00 9 komentářů
Řecko 2021

Druhé největší město Peloponésu proslulé olivami a olivovým olejem. Moře, pláže, památky a kousek od toho neskutečné hory. Nedaleko historické město na ostrůvku spojeném s pevninou 200 metrů dlouhou... Druhé největší město Peloponésu proslulé olivami a olivovým olejem. Moře, pláže, památky a kousek od toho neskutečné hory. Nedaleko historické město na ostrůvku spojeném s pevninou 200 metrů dlouhou…