Cestopisy dobrodruhů

Příběhy z výprav z celého světa napsané cestovateli jako jsi ty

Taky máš kapsy plné zážitků? Vytvoř krásný cestopis raz dva a poděl se o něj se světem!

Zimbabwe - Osudový okamžik
Daniel Valchovník 2020-09-17T01:38:16+02:00 6 komentářů
Zimbabwe 2000

Jak nenapsat cestopis, ale cestopisnou knihu?

Let z Jižní Afriky do Zimbabwe se mi stal osudným a obrátil můj život doslova naruby. Po dvouhodinovém letu z Johannesburgu do Harare jsem při vystupování z letadla potkal vysokou, štíhlou dívku s dlouhými vlasy pletenými do copánků a nohama jako gazela.Prohodil jsem krátkou, nesmělou a trapnou větu:   „Je tady pěkné horko.“ A ona jen stručně odpověděla:  „Ano, tak to tady prostě je.“Navíc jsme po příjezdu letištního autobusu do příletové haly zjistili, že na letišti právě probíhá stávka…

Další skvělé cestopisy

LISABON za KAČKU
Kateřina Ostrá 2020-09-10T09:08:17+02:00 34 komentářů
Portugalsko 2020

Město legendárních žlutých tramvají,výtahů,Ježíše jak v Riu, visutého mostu jak v San Franciscu,ale taky z města na dosah k nejzápadnějšímu cípu evropského kontinentu,Atlantiku a pláži jak v Thajsku.. Město legendárních žlutých tramvají, výtahů, nádherných vyhlídek, super levného a super dobrého vína, Ježíše jak v Riu, visutého mostu jak v San Franciscu, jedinečného tance fado, ale taky z města na…

📷 Krásné fotky
Čarokrásné Lofoty (Norsko)
Jan Klíma 2020-05-05T12:48:33+02:00 15 komentářů
Norsko 2019

Máte-li rádi jedinečné scenérie, půlnoční slunce či polární záři, Lofoty byly měly být číslem jedna ve vašem hledáčku. Přesvědčte se sami!. Lofoty jsou nedotčeným vikingským rájem, do kterého se okamžitě zamilujete. Pokud se tam vydáte, nezáleží na tom, zda je léto nebo zima. Toto souostroví na samotném severu v Norsku poskytuje vše, co…

🙏 Praktické
Jak jsme se nebály letět do Íránu
Magdaléna Křepelová 2020-04-30T20:27:52+02:00 25 komentářů
Írán 2019

Květen, Ramadán, dvě holky celý týden samy v Íránu a neuvěřitelné množství zážitků. Írán je zem, kam se budete chtít vrátit.. Írán byl mou třicátou třetí navštívenou zemí a zároveň jednou z nejlepších a nejzajímavějších destinací, kde jsem kdy byla. S mojí cestovatelskou kamarádkou Domčou jsme tam strávily 7 dní uprostřed…

📷 Krásné fotky
Do New Yorku za (zrušeným) hokejem aneb cestování s koronavirem v patách
Tomáš Cibulka 2020-03-25T18:53:26+01:00 8 komentářů
Spojené státy americké 2020

Ačkoliv už jsem v USA jednou byl a projeli jsme kus země, bohužel jsme tehdy vynechali návštěvu zápasu NHL, i když tehdy Sharks poměrně úspěšně válčili v bojích o Stanley Cup. Ano, lístky byly dražší…

Nejnovější cestopisy

KRAKOV za KAČKU
Kateřina Ostrá 2020-09-25T11:34:05+02:00 26 komentářů
Polsko 2020

Historické domy, obrovský rynek s podzemím a starobylou tržnicí, kostely, obchody, stánky s místními specialitami, židovská čtvrť, nádherný hrad. Především ale čtvrthodinka jízdy od naprosté senzace... Historické domy, obrovský rynek s podzemím a starobylou tržnicí, kostely, obchody, stánky s místními specialitami, židovská čtvrť, nádherný hrad... Především ale čtvrthodinka jízdy od naprosté…

Coast Tour di Puglia 2020
Avatar uživatele Tom
Tom 2020-09-23T20:18:51+02:00 0 komentářů
Itálie 2019

...aneb 3 dny po zapadákovech italského jihu.... Zdravím všechny, jenž se proklikali až na můj první pokus o "cestopis" (?) z mého tour po okolí Bari.Neděle  24.8.2020Je 9 ráno a má cesta vede na pražské letiště. Jsem lehce nervózní (zbytečně),…

Pár gastronomických vzpomínek ze Sicílie a Kalábrie
Avatar uživatele Eva
Eva 2020-09-23T11:14:28+02:00 7 komentářů

Vzhledem k nynější situaci a pro lepší chuť k jídlu bez čtení zpráv o Covidu, rozhodla jsem se doplnit Katčin cestopis ze Sicílie o pár drobných postřehů a hlavně fotek k místní gastronomii.Asi mnoho…

4 Ukrajiny v 1 cestopisu
Jaroslav Malec 2020-09-22T22:04:04+02:00 12 komentářů
Ukrajina 2017

Kyjev - Jalta - Alušta - Sevastopol - Oděsa - Kyjev. Letos jsem chtěl psát aktuální cestopisy, ale čtyři cesty jsem už musel zrušit a další jsou nejisté, proto se vrátím i k těm minulým, z nichž rád vzpomínám na cesty na Ukrajinu. Ukrajinu jsem…

cyklotoulky po střední Moravě
out of queue 2020-09-22T20:30:16+02:00 0 komentářů
Česká republika 2020

Další porce zajímavých míst, navštívených během cyklistických putování. Tentokrát ze střední Moravy.. Balerův větrný mlýn SpálovMěstys Spálov leží v okrese Nový Jičín a kousek za obcí najdete nejmenší větrný mlýn v České republice. Mlýn je tak malý, že ho nikde z obce neuvidíte. Až pár desítek metrů…

Opustenými tunelmi Novohradu a Gemera
tonic 2020-09-21T13:36:59+02:00 0 komentářů
Slovensko 2020

Na cestách a v opustených tuneloch Novohradu a Gemera, kde na turistov len tak ľahko nenarazíte. Na miestach kde zastavil čas.. Minulý rok som za dvacku na osobu s veľkým nadšením nakúpil letenky do Odesy. O tomto čase sme sa mali motať niekde v Podnestersku, no nadšenie a letenky počas roku opadli. Človek mieni, Číňan…

Nový Zéland. Konečně!
Terez N 2020-09-19T23:20:28+02:00 0 komentářů
Nový Zéland 2019

Cesta na Nový Zéland je dlouhá. Asi jako název jednoho místního kopce - Taumatawhakatangihangakoauauotamateaturipukakapikimaungahoronukupokaiwhenuakitanatahu. Ale stojí za to!. O cestě na Nový Zéland jsem snila dlouho. Začalo to ještě před šílenstvím okolo Pána prstenů. Tehdy jsem v nějaké knížce narazila na zmínku o nejdelším zeměpisném názvu na světě (v popisku cestopisu)…

cyklotoulky po jižní Moravě
out of queue 2020-09-17T20:15:36+02:00 1 komentář
Česká republika 2020

Letošní rok cyklistice přeje a pokud jste ještě neosedlali svůj bike, tak třeba Vás naláká pár jihomoravských tipů, kde se můžete po cestě zastavit a na chvíli si oddechnout.. Občerstvení U Knedlíka BlučinaPokud pojedete po námi oblíbené cyklostezce z Brna na Nové Mlýny, tak doporučujeme udělat si zastávku před Židlochovicemi, konkrétně na okraji Blučiny, kde stojí tato…

SICÍLIE za KAČKU
Kateřina Ostrá 2020-09-17T19:49:23+02:00 30 komentářů
Itálie 2020

Největší ostrov Středomoří, proslulý působením mafie, taky nejvyšší činná sopka Evropy, lány olivových hájů, tyrkysově modré moře, horské vesnice a starobylá města, antické památky a skvělá kuchyně.... Největší ostrov Středomoří, proslulý působením mafie. Ostrov plný kontrastů - od italské vesnice přes Orient a arabský svět, až po Asii. Od všeho je zde stopa. Taky nejvyšší činná sopka Evropy, lány…

Výstup na nejvyšší horu Rakouska
Ondřej Tollinger 2020-09-17T15:31:50+02:00 9 komentářů
Rakousko 2020

Grossglockner je se svými 3 798 m nejvyšší horou Rakouska a zároveň nejvyšším bodem Vysokých Taur. Vždy, když se vracím z jedné cesty, zmítá mnou mírná deprese. Proto začínám plánovat další šílenost, abych depresi překonal. Podobné to bylo s myšlenkou na vylezení nejvyšší hory Rakouska, která se…

Zimbabwe - Osudový okamžik
Daniel Valchovník 2020-09-17T01:38:16+02:00 6 komentářů
Zimbabwe 2000

Jak nenapsat cestopis, ale cestopisnou knihu?. Let z Jižní Afriky do Zimbabwe se mi stal osudným a obrátil můj život doslova naruby. Po dvouhodinovém letu z Johannesburgu do Harare jsem při vystupování z letadla potkal vysokou, štíhlou dívku s…

Santorini - ostrov snů
Šárka Skrbková 2020-09-16T14:40:13+02:00 0 komentářů

Za mě jedna z TOP destinací, kde jsem kdy byla . Protože léto v Čechách pořádně ani nezačalo a už skoro skončilo, rozhodla jsem si ho trošku prodloužit. Ostrov Santorini jsem chtěla vidět od doby, co jsem zhlédla film Sesterstvo putovních kalhot …