Příspěvky uživatele gugos005

Aktuální témata

TémaPoslední reakce

padrino11 napsal(a):

Jumbem jsem také nikdy neletěl a koukám, že už asi ani nepoletím.

No, já letěl co koukám se 747 z Bangkoku do Taipei, pět let zpátky, ale vůbec si to nepamatuju, takže jako bych neletěl.

340 mám z Amsterodamu do Taipei.

... já se zase bojím o 380 :-\

BA bohužel končí

Citovat Zobrazit ve vláknu

Ví někdo, proč teď OK-TVL letěl zase do Číny? krom toho, měli zase trochu zdržení v OVB

https://video.aktualne.cz/dvtv/d...f122/ ;

danny napsal(a):

Nešla by nějaká protekce ;-) :-D (žertuji) ? Nemohu z nich dostat refund mílí, peníze mi vrátili, ale s těma mílema to vůbec nechápou co že to chci. Letenka kupovaná za míle a zbytek doplacen cash.

Měl bys to dostat zpátky, jen to dělá jiné oddělení, zkus se jim připomenout přes mail. Co se týče linek, moc jim to nefunguje, jak dělají z domova, tak jim to stejně všem padá a slyším jen hello, hello, can you hear me? 🤣

jw-cz napsal(a):

...

Další věc je že to vlastně Ryanair už toto minimálně měsíc praktikuje oficiálně a nepotřebuje k tomu žádné dovolení. A je zajímavé že Ryanair víceméně totožnou věc - voucher na 12 měsícu a pak peníze praktikuje a pak přichází skoro totožný návrh členských států k EK, lobby aerolinek je asi hodně silná. :-)

No, on to není jen Ryanair, mladá dělá na customer service u Transavie a nařízení shora je, vouchery už minimálně měsíc a půl. Každý druhý se hájí EU 261/2004, ale je jim to k ničemu...

Citovat Zobrazit ve vláknu

Podotýkám, nějak jsem po detailech opravdu nepátral, ale nevím jestli i těch šest měsíců nějak platí. Vím o případu u nás v práci, frajer si přivezl "zpátky" do ČR Mercedes na kanadských značkách a tutově je to už delší dobu než šest měsíců, co na nich pořád jezdí...

No, mě tedy bráchovi nastala taková prekérní situace zítra tj. 13.3 má jednosměrnou letenku přes AMS, TPE do Aucklandu. Ano víme a uvědomujeme si závažnost situace, ale bratr má být na NZ do 20.3.2020 jinak mu propadnou WH visa. Celou dobu jsme situaci okolo corony sledovali a spíš jsem se bál o to Taipei, ale teď? trochu čumíme a trochu nevíme, přece jenom WHV je sen který jde jen využít jen jednou za život, hlavně všechno už zaplacený...

Nějaké vtipné komenty či i rady k této situaci by byli trochu na místě :-D

Citovat Zobrazit ve vláknu

Já měl za to, že na jméno řidiče musí být jeho kreditka. Dalo by se to vyřídit druhým řidičem...

Nevím, jestli to byl upgrade nebo jen že jsem kupoval letenku na oficiálním webu Delty a druhý let byl operován WestJetem a tím nižší "standart". Každopádně z Havany na JFK normálně ekonomy a do Calgary v premium ekonomy, 1A bylo příjemné překvapení na 5h letu, místo buráků sandwich a místo vody pivko...

Citovat Zobrazit ve vláknu

Nevím, jestli jsou velké rozdíly mezi být jen přítel a manžel, ale řešili jsme nejdřív přechodný pobyt a do budoucna se dá trvalý.

Co se týče informací čerpal jsem taky z toho odkazu výše. Plus jsme si vytiskli fotky ze společných dovolených, sešlostí s daty a kdo tam byl, jen aby to v té složce měli.

Co se týče doprovodu, na úřady chodím s přítelkyní, je to lepší, úřednice ti dá jen podepsat papír že si doprovod a když umíš česky, přece jenom je tam lepší domluva. No a chodím většinou i k doktorům, když mám čas. Co si budeme povídat, když je český doprovod i ti doktoři se někdy chovají jinak a s respektem. Jak jsem ale říkal dřív, je to o přístupu, buď se doktor snaží aspon trochu komunikovat ikdyž neumí, nebo na to se*e a pak jsou z toho konečné negativní dojmy...

gg.bn napsal(a):

Zajímal by mě jediný duvod proč by český úředník měl s cizincem mluvit a dávat dokumenty v jakémkoli jiném jazyce než českém (mimo soudu), a dále důvod zbytečného sebemrskačství (východ,západ). Zkuste cokoliv domlouvat anglicky na úřadě v Německu,Francii, Španělsku pak budete rádi za ČR. Mimo to žádat o pobyt v cizím state a neumet základy místního jazyka a vyžadovat komunikaci v rodném je celkem neúcta k hostitelské zemi, ne důvod k fnukani.

Nefňukám, jen zrovna u CIZINECKÉ policie, která má kontakt s cizinci za denním pořádku, mě to překvapuje, že pánové v kanceláři neumí ani fň. Chápu, čeština je úřední jazyk, spíš mi jde o přístup. Což mě trochu zaráží i na městské policii v Praze, která ani pořádně nedokáže si říct o pokutu od chudáků cizinců...

Na druhou stranu musím pochválit dva policisty, co přišli na "obhlídku" bytu, že perfektně uměli.

Citovat Zobrazit ve vláknu

No, ale uznávám, že kanadský pas a brazilský pas na letištích v Evropě bude mít rozdílnou váhu,kdyz ale jste manželé, vážně bych letenku mimo Schengen neřešil, důležitější je co pak nastane v Čechách a úřady

Mám přítelkyni z Kanady a řešil jsem tu to kolečko různých úřadů, policie, úřadů a ještě úřadů.

V první řadě bych se asi pozastavil nad svatbou, pokud byla v Brazílii, tak jestli jí české orgány uznají. Sestřenice kvůli tomu měla dvě svatby, brala si amíka a bylo pro ně příjemnější a levnější udělat druhou tady, než všechny možné papíry překládat, potvrzovat a řešit. (10 let stará zkušenost, mohlo se to změnit)

Zpátky k tématu, přítelkyně jsem nejdřív letěla na working holiday program a pak jsme to změnili na partnerský víza. Na letišti si myslím problém nebude, většinou do Prahy letíte s přestupem, takže cizinecká policie cizích států ani mnohdy neví svoje pravidla natož pro cizí státy EU. Přítelkyni třikrát vůbec neřešili (2x Frankfurt, 1x Praha) ani slovo jí neřekli.

Po příletu je důležité se dostavit do 3 dnů na cizineckou policii, třeba na Praze 3, kam spadáme, neuměli anglicky a dávali jí podepsat české dokumenty (fakt jsem koukal jestli jsme na východě nebo v centru Evropy). No a pak klasické kolečko návštěv imigrační, doporučuji se zaregistrovat online, ptž zástupy ukrajinců a Vietnamců neberou konce. Při změně na partnerský je i povinná návštěva cizinecké policie v bytě (u trvalého pobytu s občanem EU to bude na 100% taky), aby si ověřili, že soužití není jen na oko.

Zaměřil bych se na všechny potvrzení, překlady, smlouvy a neřešil bych letenky :-)

Krom toho, když už člověk žádá o trvalý pobyt nebo přechodný pobyt, po dobu vyřizování žádosti na něj neplatí 3 měsíční lhůta či konec víza (v našem případě jsme to začali řešit dva měsíce před koncem víz a paní na přepážce řekla, pokud to oni nestihnou, máme si dojít a dají nám do pasu papír, že stále vyřizují a tím se posune platnost víza). Samozřejmě kdyby to neuznali další víza, musí hned z republiky!

Citovat Zobrazit ve vláknu

Já to zvládnul VW jetta, pet let zpátky, jen se nesmíš bát, místy je písek, tak to chce jet pořád pod plynem :-)

Kámoška vím, že taky měli do centra Berlína a vystoupili na letišti, nakonec po nich stewardka chtěla 150 navíc na osobu...

Aneta Nováková napsal(a):

Axa mi účtenky proplatila za oblečení, což ale bylo těch 400,- Řešili jsme spíš, zda se nedá vykompenzovat nějak ta vzniklá situace, že jsme 3 týdny řešili naše zavazadla a museli kvůli tomu trochu pozměnit plány. Měli jsme tam výbavu na camping, treking, potápění...

Hele, teď už pozdě, ale na všechno se zeptat už při hlášení ztráty, mě taky ztratili batoh s campingovou výbavou, upozornil jsem je, že od třetího dne ani nevím kde budu a pátý budu na jiném ostrově. Stan jsem kupoval, ale po jedné noci jsem ho do wallmartu vrátil nepoužitý (spali jsme nakonec jen v autě), pak přišel batoh, až na ten vrácený stan proplatili všechno co jsem koupil, takže aerolinka si pak kontroluje jestli si něco vrátil nebo všechno použil.

O ty 400 bys hlavně měla žádat aerolinku (ikdyž nevím jestli kvůli 400 to má úplně význam), to že máš lepší cestovní pojištění kde ti platí i zpoždění zavazadel je tvůj bonus... :-D

Citovat Zobrazit ve vláknu

Nevím jak v pátek, ale včera - pondělí, to šlo jako po másle přílet v 18:30 bus na 19.00 a v pohodě jsme ještě čekali...

Chci se vás zeptat, už se mi to stalo v létě, jen po Evropě, ale teď letím do Izraele a (Taba - Egypt), tak se mi to nechce řešit tam. Jedna rezervace u Ryanair, dvě jména, přítelkyně má kanadský pas, mojí letenku můžu mít v aplikaci, ale přítelkyni mi to nedovolí a musím jí letenku vytisknout.

Nevíte proč či je to náhoda?

Aneta Nováková napsal(a):

Ahoj, má někdo zkušenost s kompenzací za nedoručení kufrů po dobu dovolené s...

Při mých 59 letech v životě, aerolinky stihli ztratit kufr už dvakrát. Poprvé náhrada 180$ vloni na Havaji 300$ + 5000 od AXY za pojištění.

Všechno jsem musel dokládat účtenkami a peníze poslali až dodatečně; šekem (United 2014) nebo na kreditku (Hawaiian 2018)

Barča napsal(a):

A ten autobus 282 se tedy dá zarezervovat a zaplatit předem? Píšou že jízdenky se kupují pouze ve stánku na letišti.  Přes mobilní verzi mi tam pro změnu nejde zadat datum. A další věc- přílet do Ovdy je 18:30 a shuttle jede v 19:10, to se dá stihnout i s vyzvednutím zavazadla?

Snažím se rezervovat taky odjezdy busem 282, chci se zeptat těch co už to absolvovali, opravdu ten 19:10 je poslední bus, nebo mi to v telefonu už nejde dal srolovat. Jde mi o to, abych odjel polis možno s platnou jízdenkou a nezůstal na letišti... :-D

Díky za odpověď

Petr76 napsal(a):

... Místo toho se sypou stamilióny do beznadějných provinčních letišť a desítky milionů se vyhazují oknem za cinknuté studie proveditelnosti pro nesmyslný kanál, kterým je posedlý ten senilní kretén z Hradu.

+1 bod! :-D

Citovat Zobrazit ve vláknu

Taky se přidávám ve "strašení", při své první návštěvě států jako studentík, jsem se vždy trochu vyděsil, že mi párkrát platba hlavně u pump neprošla, takže pak jsem používal hlavně kreditku. Hlavně v půjčovně a některých hotelech v LV si brali velký deposit, který ČS odblokovala až po 14ti dnech, kdybych to neměl na kreditce, tak po návratu z USA ještě nějakou dobu žeru trávu a kamení, ale na té kreditce mě to až tak netankuje...

Doporučuji tu kreditku pro klid v duši, hlavně ohledně těch půjčoven.

Citovat Zobrazit ve vláknu

AXA ta nejvyšší, zpožděný let kvůli počasí o cca 30 hodin z Madeiry, počítali až po 6ti hodinách, ale další hodina = 500, kámoš z nich dostal full 10.000.

No a ještě jednou AXA tentokrát pro mě, ztracen kufr cestou na havaj, přišel až 3tí den, od aerolinky proplaceno oblečení, od AXY plné plnění v podobě 5.000.

Za mě AXA vede!

Citovat Zobrazit ve vláknu

S tím otevíráním účtů si úplně nejsem jistý, vím mám zkušenosti "jen" z Kanady 2016, ale banka vyplňovala SIN number, což je jejich pracovní číslo a předpokládám, že v US to bude hodně podobné...