Příspěvky uživatele davidII

Aktuální témata

TémaPoslední reakce

Ďakujem za tak vyčerpávajúcu odpoveď, to som ani nečakal ❤️. Informácie predám.

Ahojte,

Pýtala sa ma známa zo zahraničia, či treba kúpiť lístky na pamiatky/múzeá dopredu cez internet. Celkom ma zaskočila, povedal by som, že nie, ale nie som si istý. Máte niekto skúsenosť s tým, že by bolo niečo vypredané v Prahe? Termín je polovica apríla. Budem vďačný za každú radu 😀

D.

Zobrazit ve vláknu

Tak uz som tiež bol v Nantes a díky tonic za cestopis, neviem či by som bez neho zašiel popri rieke ďalej za machines d'ille, kde to ale stojí za to. Tie kruhy pri rieke sú super cez deň aj v noci. Aj celá tá promenáda cez bývalé lodenice.

Ešte by som vypichol le lieu unique, fajn miesto, kde bývajú koncerty a tak. Aj le floride bol fajn, nočná prechádzka cez prístav má svoje čaro.

No a top zážitok kúpiť si ustrice, zájsť do priľahlej kaviarne na terasu, objednať pohár muscadetu, sám si ich otvoriť a vychutnávať. Nemá to chybu.

Inak ak je niekto do umenia tak galéria sa mi tam celkom páčila, majú pekné zbierky staršieho umenia aj 19 či 20 storočie slušné, napríklad kandinskeho, ale všimol som si aj Toyen, Kupku a pár českých umelcov čo nepoznám a nezapamatal som si mená 🙄

Citovat Zobrazit ve vláknu

no ako my sme na tie croissanty chodili takže tak zlé to nebolo... Pochovaná Zdenka malo byť čo? :-O

Tak som späť a napíšem neštrukturovane svoje poznatky. Mali celé dva dni (celkovo vlastne 3 ale jeden z toho sme strávili v černobyle) jeden večer a jeden poldeň, čo sa ukázalo ako málo, je to fakt veľké mesto, motali sme sa len po centre.

Začnem jedlom, užil som si boršč (to bol moj hlavný kalorický príjem celú dovolenku), najviac sme jedli v Puzatej Chate :-D je to fakt hrozne fajn podnik, rýchle jedlo, lacné, nezdržuje sa človek. Jedlo za mňa fajn, ale boršč mi potom chutil asi všade inde viac. Potom sme jedli vo Varenychnej Katyushi pri Bessarbskom rynku - mal som tam iba boršč a bol fajn, ale mali podozrivo širokú ponuku, tak neviem ako iné jedlá. Určite ale vareniky tam možu byť super, lebo to tam šúľali nejaké dve babky (trochu taká open kitchen to bola). Náhodou sme našli Ostatnaju barikadu, ktorá je celkom schovaná a lámal som si hlavu, kde vlastne je. Ono pri plánovaní bolo pre mňa záhadou, že je na majdane označených toľko reštaurácií a pritom je tam podľa fotiek len fontána :-D. Takže pre tých čo nevedia, tak pod majdanom je veľké nákupné centrum so všetkým aj s mnohými reštauráciami. Do OB sa dá dostať buď z podchodu cez taký nenápadný vchod nad ktorým je "OB" (to B nie je také to naše, ale azbukové) ako Ostatnaja barikada, kde narazíte na trpaslíka, ktorý chce heslo (ale prezradí vám, že je to "fight, you will win"), alebo cez ten samotný mall výťahom z blízkosti miesta kde je predajňa vodafone a kievstar (je to na tom opačnom konci majdanu ako hotel Ukrajina). Boršč tam mali druhý najlepší, vareniky s jahňačím bezkonkurenčné. Toto bol podnik západného typu, fakt pekné všetko, dobrá obsluha, na naše pomery stále lacno. No a ešte sme jedli v takom divnom nonstope priamo na majdane, konkrétne na odbočke na ulicu Mikhalivskiu, ktorý sa volal Copper pub. No a prosím pekne tam som mal najlepší boršč z celej dovolenky. Dosť nečakane, lebo normálne by som tam nešiel asi nikdy keby nám jeden domáci v inej krčme pri vodke nepovedal, že on tam chodí, lebo tam majú fajný boršč a majú ho NON STOP! :-D A bola to pravda, hneď sme sa tam vydali a mali tam boršč a bol výborný. Obsluha je tam ale divná a odrbáva majiteľa - nechceli nám dať na drzovku bloček, že si máme odfotiť z počítača :-D, o platbe kartou ani nehovoriac. Dishko 15% už je automaticky pripočítané k účtu. Ale vrátili sme sa tam, fakt najlepší boršč za mňa. Ozaj, ešte sme boli aj v Porter pub, ale ten nezaujal ani neurazil, vlastne som si na neho skoro ani nespomenul. Ozaj a ešte sme boli v Restorant Kozak pri Kachalke; boršč opať fajný, aj vareniky; masové jedla z denného menu nič moc. No a raňajkovali sme v Lvivski kroasan, nebolo to zlé, ale zase tak úžasné ako to tu niekto ospevoval, tak to tiež nie.

Pokiaľ ide o samotné mesto, tak sa mi páčila prechádzka z majdanu okolo hotelu Dnipro k monumentu priateľstva a potom pomaly do Podilu, vážne pekné zákutia, výhľady na rieku atd. V podile bolo celkom fajn, našiel som tam celkom sľubný podnik v bývalom prístave pri takom nádhernom starom moste (na mape je označený ten podnik ako River port, resp. Port bar) a ide sa tam dosť divne, do takej tmavej uličky k rieke a potom po drevených schodoch a lavičke. Bohužiaľ tam so mnou nechcel nikto ísť :-D takže sme ostali len vonku; za mňa ale aj tak kúzelné, také industriálne, miesto. To bola taká odbočka. Inak sme sa v rámci prechádzok prešli okolo pamatníku hladomoru, WWII až k kyjevskopečerskej lávre, kam sme ale nešli, vyzeralo to až veľmi svatuškársky (ja som potom iný deň navštívil chrám svatej žofie, ktorý bol príjemným miestom s freskami z 11 storočia). Šli sme ďalej k Matke vlasti, ktorá je fakt monumentálna. Ak chcete ísť na ten úplny top tak musíte prísť o 10:00 ráno kúpiť lístky a zapísať sa do poradníku na daný deň. Je tam len pár termínov (1 až 2 za hodinu) a každý termín len pre 2 ľudí! Cena 500 hrivien (tj. 500 Kč). Bohužiaľ sme prišli neskoro a na ďalší deň sme tam ráno nešli, takže neviem aký je tam nátresk... Ale aj tá prvá vyhliadka je celkom fajn a monument je fakt zaujímavý. Ak má niekto rád vojenské vozidlá atd, tak okolo je toho celkom dosť. Pre mňa asi najzaujímavejší bol hidropark konkrétne Kachalka, tá fakt stála za to. Videl som to na fotkách, ale naživo je to úplne o inom, vidíte tie stroje, ľudí, ktorí tam posilujú, možete si to skúsiť. Tam sa mi vážne páčilo, malo to atmosféru. Zastavili sme sa aj na pohárik v hoteli dnipro (pozor na to, že existuje ešte jeden hotel Dnipro kdesi v úplnom háji smerom na letisko Zuhalnij, tak sa pozrite poriadne v Uberi, kam idete :-D, aby ste sa iba nepovozili ako my), čo sa mi zozačiatku až tak nepozdávalo, ale potom začala paní hrať na klavír a atmosféra bola hneď super a aj výhľad celkom ušiel. V Kyjeve sa mi páčilo aj metro, lebo je dosť hlboké a eskalátory sú pekne dlhé, ale stanica Arsenalna bola trochu sklamaním, pretože nevyzerala tak hlboká ako som čakal. No a navštívili sme aj absurditu v podobe múzea záchodov; to bola fakt blbosť, nebolo to ani veľmi vtipné ani nič (i keď sa zdalo, že nemeckí turisti, čo boli s nami sa celkom bavili). No to je asi tak všetko, čo stojí za zmienku. Ešte sme chceli ísť do sauny, aj sme prišli k podniku Ivanovskie bani na brehu dnepru, ale chalani sa nejak zľakli nahých ukrajinských mafiánov a že to nevyzeralo úplne čisto (za mňa úplne okej, ale tak čo už - nabudúce...).

Zhrnutie - mám sa prečo vrátiť a asi to aj rád spravím ak bude s kým, ale ani sa tam tak veľmi nepohrniem. Keď tak nad tým premýšľam, možno by som sa radšej vrátil do Skopje, kde bolo o niečo lepšie jedlo (akože boršč je super, ale tavče gravče ešte lepšie, a k tomu čevabčiči, klobásky, pečeň, šopský šalát, rakija... no... hej isto tam bolo lepšie jedlo :-D) a je to lepšie mesto na taký chill, keďže je kompaktnejšie, nie je tam až tak čo vidieť (až na ten gýč a staré mesto) a dajú sa spraviť pekné výlety do prírody - k milenium cross, alebo kanon matka.

No som sa rozpísal, tak snaď to niekomu niekedy pomože :-D

Citovat Zobrazit ve vláknu

:-D no mohli sme to skúsiť...

J0x napsal(a):

Do Ein Bokek by se mi teda kvůli koupání štrachat nechtělo, když je to umělá nádrž...

Bol som toho istého názoru, ale Masadu je škoda vynechať a odtiaľ je už Ein Bokek neďaleko. A páčilo sa mi tam viac ako na severe. Tiež záleží, kto cestuje. Pre starších je podľa mňa lepší Ein Bokek než Ein Gedi so šmykľavým bahnom všade a nie veľmi príjemnými vstupmi do vody.
Citovat Zobrazit ve vláknu

Hej a ako niekto píše ein bokek je zdarma, na severe sa platí na pláže vstup

Ahoj,

určite by som nešiel na Golany, nezdá sa ale je to ďaleko na jedno denný výlet. My sme boli tiež raz iba na štyri noci, v stredu ráno sme prileteli do tlv, rovno požičali auto a šli do Jeruzalema. Parkovanie sa dá nájsť, nám sa osvedčilo bezplatné parkovisko pri Liberty bell park, je to asi pol hodinu pešo k jaffa gate, celkom pekná prechádzka a vždy tam bolo miestečko. Stredu, štvrtok sme sa venovali Jeruzalemu, jeden a pol dňa tam je čo pozerať. V piatok skoro ráno sme vyrazili na výlet autom smerom k mrtvemu moru, spravili sme si cestou zastávku pri kláštore svätého Juraja (blízko jericha), je na neho krásny pohľad, podľa mňa stojí za návštěvu kvôli tej scenérii, nešli sme až k nemu, prešli sme sa iba kúsok a pokochali nádhernými výhľadmi. Potom sme pokračovali k rieke Jordan do miesta kde mal byť pokrsteny Ježiš (viem o dvoch takýchto miestach, my sme boli v quasr al jahud) - veľmi fajn miesto, osobne na mňa spravilo dojem vidieť tú slávnu rieku, pritom je to taký špinavý potok. Na opačnej strane vidíte turistov z jordanskej strany, máte ich na dosah, ale nemôžete za nimi. Plus okolo parkoviska sú minove polia, pozostatok vojny. Odtiaľ sme šli s mrtvemu moru, myslim že ein gedi, ale nie som si istý lebo veľa pláží na severe je zavretych kvôli sinkholes. Je tam bahno, čo je fajn, ale osobne sa mi páčilo viac na pláži ein bokek v južnej časti mŕtveho mora kde prírodné bahno nie je, ale je tam krajšia pláž. Ten ein bokek pôsobí trochu spinavo. Ale zase je tam pekne vidieť ustupujuce more a je to autentické - plno palestinských párov. V ein bokek sú turisti z miestnych hotelov. Takže záleží, čo kto preferuje.

Ďalej sme šli na Masadu, ktorá je podľa mňa must see... No a odtiaľ sme šli späť do jeruzalema, pričom sme sa zastavili v Jerichu (auto sme nechali na jednej benzinke pri dialnici a vzali si taxi do mesta, pretože s autom s izraelskou spz nemôžete do Palestíny, iba po dialnici č 90 a 1; teda môžete ale neplatí vám poistenie, takže na vlastné riziko). Tam pozor na taxikárov, jeden nám spravil peknú tour, treba zjednavat a mať mapu - napr maps.me je fajn offline. Vyviezli sme sa lanovkou na horu pokušenia, zaujímavé výhľady, ale zase není to must see, hoci Palestinu môžem.

Večer sme prišli do jeruzalema a išli sme sa ešte prejsť do Mea'shearim. Je to úžasný zážitok počas Shabbatu, ale je vhodné tam ísť slušne oblečený a nepohorsovat ani nefotit.

V sobotu ráno sme šli k checkpointu do betlehemu (na parkovisku sa nas pri odchode pokúsil skasirovat nejaký typek, hoci keď sme tam prišli tak sme sa uistili že parkovisko je zdarma, a aj podľa info na nete je zdarma), prešli sme checkpointom, prešli sa, ale nešli sme sa pozrieť na to miesto narodenia Ježiša - čaká tam na to veľa ľudí. Dali sme obed a išli do tel avivu.

Tam kupacka a večera v jaffe. Mne to celkom stačilo, ale záleží čo človek vyhľadáva. Jaffa je pekná ale je to už také mrtvé, turistické, nebola by pre mňa priorita sa tam pozrieť.

Takže ja by som auto vzal určite aspoň na výlet Jeruzalem - Masada, kde sa cestou dá vymyslieť veľa zastávok podľa vlastného gusta.

Citovat Zobrazit ve vláknu

Jj, presne tak, nepustili nás ani do supermarketu. K plavárni nás ani nezobrali. Škôlku si tiež nepamätám. Možno záleží na sprievodkynach, neviem...

Tak nakoneic sme boli s ChernobylWelcome na jeden deň a do budov sa vraj od 2012 nesmie, pretože spadla časť nejakej budovy. V podstate nám ale sprievodkyňa povedala to, že neoficiálne sa tam chodí, keď ste na dvojdňovej tour, keďže ráno a večer tam nie sú strážcovia. Vzali nás ale do kaviarne pri prístave a teoreticky sa dalo vojsť aj do iných budov počas výkladu sprievodkyne (hoci keď si to všimla tak dotyčného "okríkla"), prípadne sa odpojiť od skupiny a ísť si po svojom (ja som to nespravil, hoci mi tá organizovanosť liezla na nervy). Pravdupovdiac ma to tam veľmi nebavilo, vadila mi práve tá organizovanosť, napríklad pri duge by som ostal dlhšie, inde kratšie; ale možo som len nemal svoj deň. Obed bol ok, soljanka a druhé jedlo nejaké zemiaky s čímsi. Celkovo to bolo pre mňa skor sklamanie, ale asi to bolo tým, že to je taký skanzen plný turistov. Ten turistický dojem z toho som mal ozaj silný, asi najlepšie to možem ilustrovať tým, že keď sme boli pri pamatníku hasičom pri hasičskej stanici, tak naraz začala húkať siréna, čosi hlásili po ukrajinsky, z budovy vyšli hasiči, nasadli do auta, zapli maják, sirénu, otvorila sa brána a auto kamsi šlo. Sprievodkyňa vyzerala taká prekvapená až znepokojená a povedala nám, že kdesi v oblasti vypukol požiar (konkrétne myslím na vodárenskom zariadení). No a mne prvé čo napadlo tak že to bolo zincenované ako predstavenie pre turistov, aby zažili ten pocit, aké to mohlo byť...

Citovat Zobrazit ve vláknu

Haha, díky všetkým, tipy z nornika necháme padrinovi 😂

Díky chalani, pripisujem naplavku, lysopilku, hotel dnipro, palata, dnipro, dávam otáznik k chicken kyiv a skrtam zip line :-/. Niečo od Tonica som samozrejme čítal, pozriem ešte.

Ahojte,

ideme s kamarátmi na predlžený víkend do Kyjeva tak som prechádzal "internety" a toto fórum, z čoho som získal nižšie uvedené poznatky a chcel by som sa opýtať, či mi tam podľa vás niečo chýba, alebo naopak je tam niečo naviac. Plus veľmi ocením tipy na jedlo, ktoré máme určite vyskúšať, na pitie, ktoré stojí za to (brandy, vodky, všetko možné, prosím aj značky; zatiaľ som našiel iba tip na Koblevo 5*), nejaké bary, prípadne nejaký underground (našiel som čosi na nete, ale už to bude asi prefláknuté), a v neposlednom rade saunu (našiel som jednu na brehu dnepra, ktorá sa mi celkom páči, ale rád si nechám poradiť).

Atrakcie:

- matka vlasť (vyliezť až hore)

- zip line dnepr

- arsenalna

- pomník hladomor + pomník večnej slávy a hrob neznámeho vojaka

- Janukovyčova rezidencia (poriešiť vstup do jeho vily s predstihom)

- Kreshchatyk

- chrám sv. Žofie

- Kyjevskopečevská lávra (stačí základný vstup)

- pozemková lanovka do štvrti Podil (Andriyivsky Uzviz?)

- barokný panelák na Rajdužnej 11a (1. vchod, č. 1 - 32, 7 - 8 poschodie)

- Maidan výstava fotiek

- múzeum černobylu

- hidropark

- žitný trh

- chrám sv. Vladimíra

Reštaurácie:

- puzata chata

- vareničnaja (pri štadione Dynama Kyjev)

- Shoti (gruzínska)

- boršč

- Roshen sladkosti

Citovat Zobrazit ve vláknu

Díky moc za odpovede, takže záleží. Tiež si myslím že byť tam a nepozriet sa dnu by bola škoda...

Ahojte,

s kamarátmi sa chystáme v septembri do Černobylu a zaujímalo by ma ako je to aktuálne so vstupom do budov. Podľa našich informácií je to zakázané, ale napríklad na jednom cestopise sme čítali, že sa to dá, plus mne jeden známy tiež vravel že chodili po budovách bez problémov. Ak by teda bol niekto ochotný podeliť sa o svoje skúsenosti, bol by som vďačný. kľudne napíšte aj iné veci k cernobylu, odporúčania na konkrétne agentúry, apod.  ak sa vám chce, ja budem len rád 🙂

Díky, David

Zobrazit ve vláknu

Tak určite ten gýč v centre mesta, millenium cross a matka sú fajn. Ale za mňa naj jedlo, tavče gravče, šopský šalát, pečienka a kebab (fakticky čevabčiči); zapíjať miestnym vínom a rakijou, napr. starou žoltou :-D

Citovat Zobrazit ve vláknu

Nie som muslim a na chrámovú horu by som vystál rad zas. Vidieť skalný dóm zblízka je zážitok. A to priestranstvo je tiež pre mňa zaujímavé, také pokojné v centre mesta, medzi stromami som tam videl hrat deti futbal. Za mňa stojí za návštevu. Ale zahaliť ramena a kolena, a vziať do rezervy nejaký šátok, niekedy si tam tá "stráž" vymýšľa, že napr. vám presvitajú ramena cez blúzku, alebo ja neviem čo a snažia sa predať predražený šátok.

A btw k hlavnej téme. Ja by som autom do Palestíny nešiel, keďže sa ti tam nevzťahuje poistenie (s výnimkou tých diaľnic 90 a 1). Za ten risk by mi to nestálo. Ale that being said aj v Palestíne je vačšina územia pod kontrolou Izraela a nie samosprávy, takže je to podelené skoro po jednotlivých cestách, čo kontroluje kto a napríklad do Hebronu je prístup po cestách kontrolovaných Izarelom (kvoli židovským osadám ktoré tam sú). Neviem ale či to má na to poistenie vplyv, možno majú výluku bez ohľadu na to, kto cesty kontroluje. Do Hebronu by som ale autom s izraelskou špz určite nešiel, sú tam alergický na židovských osadníkov, boli sme tam jediní turisti a atmosféra nebola úplne príjemná... Moje doporučenie je zaparkovať auto pri checkointe 3000 (je to zadarmo, ale budú sa vás snažiť oklamať miestny postávajúci Palestínci ponúkajúci taxi a neviem čo ešte v Betleheme, ak nevyužijete ich služieb), prejsť peši kontrolou a vziať si taxi do mesta (neviem koľko je normálna cena, najmenej sme to mali za 20 ILS/2017, ale trvalo to než sme to dohodli). Medzi mestami by som jazdil sherutmi/serveesmi - také biele dodávky, hrozne lacné; jediný problém je nájsť zastávku :-D v Betleheme to bolo kdesi v prdeli - tou ulicou oproti kostolu narodenia pána (tou hlavou ulicou; nie je úplne naproti, ešte je medzitým námestie) bolo treba ísť veľmi dlho, najprv dokopca, potom zkopca a tam sa to potom napojuje asi na nejakú výpadovku, kde stál sherut.

Born2Win napsal(a): bla bla

Revolut je na výbery v zahraničí najlepší imho

Citovat Zobrazit ve vláknu

aha, super, díky moc. Takže 1,5 hodiny budeme čakať v lietadle hej? :-D Díky ešte raz všetkým za odpovede

Čaute,

letíme o dva týždne s turkish do vietnamu, konkrétne saigonu a máme technický stop v hanoi. Mal som za to, že do žiadosti o víza uvediem vstup cez saigon ale overovanie tejto informácie na zahraničných fórach ma zneistilo. Vyplývala z nich totiž možnost že by ten "technický" stop bol fakticky prestup na vnútroštátny let kde by turkish mali iba codeshare alebo ako sa tomu vraví... V takom prípade by sme vstupovali do krajiny cez hanoi. Na webe turkish však moja rezervacia o tom nevypoveda.... Tak neviem. Máte niekto prosím skúsenosti?

Zobrazit ve vláknu

Naposledy som kupoval Oysterkartu v automate. Tie sa nachádzajú na vačších stanicicach, určite aj na Victorke budú. Ale na Victorke je určite aj nejaká búdka, v ktorej to predáva pani, kedysi som kupoval tam. Ale neviem presne, kde to bolo, myslím, že pri jednom východe z metra a v blízkosti železničnej stanice Victoria. Tam zaplatíš tých 5 libier zálohu (mám ale pocit, že záloha bola 7 libier) plus peniaze, ktoré si chceš dobiť ako kredit. Na ten kredit potom cestuješ, s tým, že za každú jazdu ti to niečo odpočíta. Ale existuje určité maximum, ktoré denne nepresiahneš. A tieto maxima sa líšia podľa toho, v akých zónach cestuješ. Dám príklad:
- cestuješ zony 1 - 4, tak za každú jazdu ti to odpočíta kredit (myslím okolo 4 libier), ale za deň maximálne cca 9 libier (neviem presne tie čísla, ale tak nejak to funguje).

Viem, že existuje aj nejaká visitor oyster, ktorej výhoda je myslím to, že ak jazdíš v zonach 1-2, tak je tam nejaké nižšie maximum, ale tú som nikdy nemal, tak neporadím.

Na gatwicku som dlho nebol, takže neporadím, ale skús mrknúť na mapy http://www.gatwickairport.com/at-the-ai ... port-maps/

Citovat Zobrazit ve vláknu

Ubytovanie v Krugeri je ale asi celkom drahé, ako sa tak dívam, však? Na kempy teraz údajne neprijímajú rezervácie podľa informácie na webe, ktorý sem dal Libor.

čo výlety do okolitých krajín - Botswana, Namíbia, Zambia, Zimbabwe? Boli ste niekto? Dá sa self drive s autom z JAR?