Příspěvky uživatele Toimas

Aktuální témata

TémaPoslední reakce

S těma portugalcema jsou ještě trochu lepší ceny z FRA. Včera jsem tam i zahlídnul FRA-SFO za 26k v C na září.

Citovat Zobrazit ve vláknu

Tak já tady popíšu aktuální situaci pro Rhodos :)

• letěli jsme 2-9/9
  • oba jsme měli 7 a rychlý pohled a oba na test
  • jinak ostrov celkem prázdný
  • roušky povinné ve všech uzavřených prostorech a lidi to celkem dodržují
Citovat Zobrazit ve vláknu

Tak mě U2 zrušil letenku MXP-PRG což byl navazující let na PMO-MXP. Jelikož mi změnili let na "první segment" tak se mi podařilo zažádat o refund na oba lety...

Ještě bych potřeboval aby AB zrušil lety do Neapol :D pak už mě tahle panika nebude nic stát...

monca.cz napsal(a):

A taky jsme dali Hirošimu a Miyajima v ten samý den odpoledne. Tuším, že na trajekt platil také JR pass, takže bych určitě nevynechala ani jedno.

potvrzuji že JR pass platí na trajekt na  Miyajima ale jen na ten odjíždející z Miyajimaguchi naopak JR pass neplatí na trajekt přímo z Hirošimy. Co se týče Miyajima tak doporučuju tak přespat. Večer a ráno je celý ostrov skoro prázdný a má krásnou atmosféru naopak přes den je všude plno turistů...

Citovat Zobrazit ve vláknu

My jsme měli podobný program jako plánuješ jen místo Kiso Valley - Nagano jsme byli v Mount Koya a nakonec jsme se nevraceli do Tokya ale odlétali jsme z Fukoaky. Nicméně měli jsme na to 15 a jak jsem psal výše, už tak mi to přišlo hodně naflákané.

Doporučuju ti něco z toho vynechat, stejně jak ti tady píšu všichni ;)

torpy68 napsal(a):

Ono je toho strašne veľa ako pozerám

Já jsem si z Japonska odvezu jako nejlepší radu - nespěchat stejně se nedá stihnout všechno.

My jsme toho během 15 dní stihli fakt hodně, ale takhle zpětně si řikám, že by bylo lepší zpomalit a jen si proste užít to kde jsem. Japonsko je unikátní v hodně směrech, takže kamkoliv pojedete se vám určitě bude líbit ;)

Citovat Zobrazit ve vláknu

Na stránkách https://www.mastercard.cz/cs-cz/...lonky.html ještě píšou o částečné "refundaci" v rámci programu Priceless Specials. Nicméně jsou ještě staré podmínky...

Škoda v půlce února letím v 4 do Izraele jak jsem si myslel, že to využijeme :/

Citovat Zobrazit ve vláknu

My jsme byli loni v červnu na 14 dní a jeli jsme z Tokya až do Fukoaky. Měli jsme 14 denní JR pass a taky jsme nejeli úplně lowcost. Někdy jsme spali v hostelech ale i ryokanech nebo klášteře v Mt. Koya. Na jídlo jsme chodili do restaurací, bufetů, někdy jen něco v 7/11 nebo nějaký bentobox na nádraží...

Celkově to bylo za dvě osoby cca 120k včetně suvenýrů a letenek.

Citovat Zobrazit ve vláknu

A musí to být start zrovna Atlas V? My jsme v prosinci viděli start Falcon 9 a z té dálky cca 10 km bylo fakt jedno jaká raketa to zrovna startuje. Kdyžtak koukni na naše video https://youtu.be/HJsdsgW54IA čas cca 03:15.

Nehledě na to že jsme viděli na jiných rampách připravené ke startu ještě Atlas V i Delta IV. Opět to bylo z takové dálky, že kromě barvy nebyl poznat rozdíl. Takže otázka zní jestli je nutné vidět zrovna Atlas V. Tady je přehledný kalendář startů - https://www.spacecoastlaunches.c...nbsp; ;

Btw. ten start co jsme viděli by posunutej naštěstí jen o jeden den a rozhodnutí o přesunu startu bylo asi až 2 hodiny před startem. Tzn. většina lidi už měla zaplacenej vstup a už byla v Capa Canervel.

Citovat Zobrazit ve vláknu

My jsme letěli PRG-Eilat-PRG těsně předtím, než  Ryanair oznámil lety do Jordánska. Přechod v obou směrech byl v pohodě. Jen to chtělo projít všechny kroky v řádném pořádku. Taxíky na Jordánské straně mají téměř fixní ceny - cca 12 JOD.  Nejdůležitější, že přechod je pouze pro pěší. Potkali jsme několik čechů, kteří si na týden půjčili auto Izraeli a teprve na hranicích zjistili, že je nepustí do Jordánska...

Já se občas zeptám, ale zatím vždy byla C plná, takže nebylo možný ani placený upgrade.

Jinak jediný upgrade jsme dostali v La Paz. Nejdříve jsme kvůli jejich chybě nestihli check-in do Bogoty, tak nás poslali o několik hodin později do Limy. Pak když jsme seděli v salónku (který jsme dostali zdarma jako kompenzaci za 6 hodinové čekání na check-in), přiběhl chlápek a na boarding nám napsal nové sedačky v C.

kickass1 napsal(a):

Uplne normalni na americkych rezervacnich portalech - nechapu ze uz jim tyhle hry s resort fee uz davno zrovna v US nezakazal nejaky regulator.. V podstate si takhle opticky zajistuji nizsi cenu a lepsi misto ve vyhledavacich pri filtrovani, bez ohledu na to ze celkova cena pobytu potom byva mnohem vyssi

O resort fee v US vím a snažím se na to dávat pozor, ale v Travala jsem to prostě nikde neviděl.

Nicméně jednalo se o motel v Key West, takže jsem si říkal, že tam nějaké resort fee určitě bude :D Jen prostě píšu, aby si na to ostatní dávali pozor.

Citovat Zobrazit ve vláknu

Využil jsem ted odkaz výše od Janicek a potvrzuji, že po využití rezervace jsem hned dostal 45 EUR v ekvivalentu AVA.

Při rezervaci je třeba si dát pozor na hotelové poplatky a daně. Vůči Bookingu je to trochu skryté a  při přijezdu do hotelu v USA mě nepříjemně překvapili resort fee, ale i tak to bylo levnější než Booking.

Citovat Zobrazit ve vláknu

Já jsem letěl s AirAsiaX před pár lety KUL-SYD (8 hodin) v jejich A330-300. Taky tam mají 3-3-3 a pocitově mi to nepřišlo tak hrozný. Naopak o pár dní později jsem letěl SYD-HNL s JetStar a jejich B787-8 (taky 3-3-3) a měl jsem z toho letu horší pocit...

Ale asi by to muselo bejt fakt o hodně levnější abych s nima teď letěl PRG-BKK/KUL :D

Citovat Zobrazit ve vláknu

Ještě před dvěma lety se s námi lidi chtěli fotit i v Bukhare, nebo Samarkandu. Stačilo odejít pár bloku od turistických lákadel ;) Pořád to není žádná masovka...

Přesné jízdní řády včetně cen najdeš nejlépe na http://www.hyperdia.com/ a pro orientační výpočet jestli se ti vyplatí JR pass můžeš použít tuhle stránku - https://www.japan-guide.com/railpass/

Jinak po Tokyu se nám nejvíc vyplatili jednotlivé jízdy metrem, ale chce to naplánovat program tak abyste zbytečně nejezdili několikrát přes celé město.

Citovat Zobrazit ve vláknu

A je to tady - od včerejška je možné žádat o turistické e-visa a to včetně ČR a SR...

Zatím jsem to nikde jinde neověřoval...

Zobrazit ve vláknu

My jsme byli Tanzanie (Arusha a okolí) + Zanizibar a byla to pro nás první Afrika. Měli jsme to tak půl na půl - Arusha a okolí většinou přes agentury a Zanzibar solo lowcost. Obecně mi to přišlo v pohodě včetně místní dopravy. Na Zanzibaru v hostelech jsme se bavili s hodně lidmi co jeli jihovýchod Afriky (JAR, Zimbabwe, Zambie, Malawi, Tanzanie, Kenya) solo lowcost. Všichni nám říkali, že to jedou třeba půl roku a většinou sami místní dopravou.

Takže určitě to jde ale nemám osobní zkušenost.

Citovat Zobrazit ve vláknu

Kokový čaj mi taky chutnal a žádné extra účinky jsem necítil, ale jako placebo to fungovalo dobře :) Pokud už člověk zkusí žvýkat (cucat) lístky s katalyzátorem, tak už to má silnější účinky. Primárně je to vyšší výdrži a menší únavě, což můžu i potvrdit. Když jsme šli do dolů v Potosí v Bolívii, tak si vlastně povinně všichni vzali listy i s katalyzátorem. Pak u mi bylo i jedno, že mám v batohu dynamit i s rozbuškou :D

@andula To co popisuješ u těch holek spíš vypadá jako "příznaky" aklimatizace i proto asi už neměli problém v Cuscu.

Citovat Zobrazit ve vláknu

My jsme tam byli předloni a manželka po cestě autobusem z Nazca do Cuzca měla velký problémy. Další den jsme naštěstí jeli na Machu Picchu což to trochu zlepšilo, ale třeba výšlap na Rainbow Mountains byl drsnej. O všem si můžeš přečíst tady - https://etabroad.com/cs/5-tipu-j...vou-nemoc/

Jinak každý člověk reaguje jinak. Já jsem to snášel celkem v pohodě, ale manželka na tom byla o dost hůř. Nicméně s časem se to zlepšuje. Po měsíci a půl ve výškách okolo 4000 jsme už i běhal aniž bych se zadýchal, na druhou stranu třeba v Puno jsme jsme oba přistihli jak máme úplně fialové rty z nedostatku kyslíku.

Většinu lidí co jsme po cestě potkávali, tak to všichni více méně zvládli, ale jak sám píšeš nejhorší bude přelet z Limy do Cuzca...

ha.jahodova napsal(a):

Když odcházím z Izraele, tak musím ještě něco platit?

Před rokem jsem platil nějakou výstupní taxu, bylo to cca 1400 CZK za dvě osoby

Tady je další článek: https://archiv.ihned.cz/c7-66630...7d19acdce0

Dovolám si jednu citaci: "Jako možnost do budoucna vidí získání kódu Mezinárodní asociace leteckých dopravců (IATA), který by z Brna v letových řádech udělal i oficiálně Vídeň-sever."
Mám pocit že proti tomuhle přejmenování by se v Brně protestovalo :)

Libor_S napsal(a):

Co se mělo v Ománu změnit? Možnosti kempování? Byl jsem tam loni na jaře a bylo to super. Nemůžu srovnávat s dříve, ale těžko bych označil něco za problém. Ani na nejturističtějších místech nebylo moc lidí. Spali jsme ve stanu jen v dunách a na plážích v odlehlých oblastech, ale nečetl jsem, že by to začali nějak omezovat.

Nemyslel jsem přímo omezování, ale spíš počet turistů. My jsme za dva týdny jich potkali jen pár a většina místních byla překvapená co tam děláme :) Párkrát nás zvali na večeři a nebo nabízeli čerstvě ulovenou rybu na pláži... Ale jak píšeš možná se to moc nezměnilo, ale co tak všude čtu, tak je tam víc turistů...

Citovat Zobrazit ve vláknu

Taky se přidám svou troškou do mlýnu.

Mě přišel super Omán když jsme tam kempovali, ale už jsou to 4 roky zpátky a co jsem slyšel tak od té doby se to dost změnilo. Jinak mě přišel super Uzbekystán, kde stačí jen odejít dvě ulice od turistických lákadel konkrétně bych doporučil např. Shahrisabz. Nicméně nejlepší neturistická země, kde jsem byl, je Alžírsko. Turistu jsme tam vůbec nepotkali, lidi jsou strašně milí a je tam mnoho zajimavých míst - https://etabroad.com/cs/cestopis...ni-afriky/

Citovat Zobrazit ve vláknu

Když tady čtu všechny ty špatné zkušenosti, tak mám pocit, že jsme asi měli štěstí.

My jsme platili za CUC i CUP podle toho co jsme zrovna měli. Několikrát se nám stalo, že jsme platili CUC a zpět jsme dostali CUP a to jsme se pohybovali skoro jen v turistických místech. Dokonce i v centru Havany jsme jedli v restauraci za CUP.

Na okraji Vinales jsme byli v příjemné levné Casa kde jsme platili 30 CUC za ubytovaní s klimou a snídaní pro dva. Majitelka byla moc milá a doporučila nám pro kazdou zastavku Casu až do Trinidadu a když jsme řekli odkud jedeme (casa ve Vinales) tak jsme vždy měli cenu 30 CUC. Jasný bylo vidět, že turisti jsou prostě chodící peněženky, ale tenhle pocit jsem už měl v hodně rozvojových zemích.

Obecně co se týče otravných lidí co se mě snažili natáhnout na všem u mě rozhodně vedou Egypťani. Letos jsme tam měli půjčené auto a najeli jsme tam asi 1000 km a většinou to bylo hrozný...