Příspěvky uživatele johnnym26

Aktuální témata

TémaPoslední reakce

Ahoj Dano,
já rád poradím, ale jen o místech, kde jsem sám byl. A bohužel mezi Oslem a Bergen to nebylo.

Co se týká poplatků za silnice, tak doporučuju využít mapu ViaMichelin, která umí spočítat poplatky i odhadne cenu za benzín http://www.viamichelin.com
Ubytování, pokud nechcete stanovat, najdete třeba na AirBNB.com, Booking.com, Hostelworld.com, apod. Jen počítejte, že ceny budou začínat tak na 700 Kč/os. u těch nejlevnějších hostelů. Restaurace jsou na tom obdobně, proto jsme si vždy vařili sami.

Přeju hezkou cestu smiley

Citovat Zobrazit ve vláknu

I Tobě Zdeňku přeju krásnou cestu a dobré světlo… po celou noc smiley

Danke, kdyby Tě cokoliv zajímalo z té oblasti, kterou jsem navštívil, tak určitě napiš. Rád pomůžu.

Co se s rodiči domluvit, že oni můžou čas od času přespat v hostelu a vy si ustelete v nějakém kempu poblíž hotelu? To by mi přišlo jako férové řešení, pokud chcete ušetřit smiley

Citovat Zobrazit ve vláknu

Zdeňku, souhlasím. Na Lofotách jsme byli taky asi 4 nebo 5 dní a určitě se tam chci vrátit. Hlavně kvůli focení. Tamní scenérie jsou opravdu nádherné a mrzí mě, že jsem tenkrát to focení tak flákal smiley

Chogori: Díky moc za pochvalu, jsem rád, že se líbilo!

Zflek: Tak to teda klobouk dolů, 4000,- na 24 dní je fakt luxusní rozpočet. Ty debaty o jídle jako kdybych slyšel... hlavně když je člověk mokrej a je mu zima smiley Ale když se na to díváš potom s odstupem času, tak právě na tyhle "horší" chvíle člověk nejradši vzpomíná. Jak se říká - zážitek nemusí být pozitivní, ale silný. Něco na tom je smiley

Citovat Zobrazit ve vláknu

Ahoj Hanko, omlouvám se za hoodně pozdní odpověď, ale nedá mi to nenapsat, že jsi mě teď náramně namlsala na Vietnam. Snad příští zimu. Nejhezčí příroda je asi na tom severu, že?

Ahoj Ondro,
pořád jsem Johnnym26, i když mi je jen 24 smiley Tak to je super, že jsi se skutečně vypravil! Ty zážitky za to rozhodně stojí. Já si dal Thajsko znovu teď v lednu a přidal jsem k tomu ještě Indonésii a taky pěkný.

Kambodža + Vietnam + Filipíny zní taky jako dobrý nápad, ale zase tak na ten měsíc s tím vším. U Kambodži se bezpečnosti bát nemusíš, je to tam v pohodě. Možná ne tak úplně jak v Thajsku, ale pořád se tam můžeš cítit bezpečněji než u nás v republice. Vízum stojí 20 USD, není to zase tak velká položka, tak to bych asi tak moc neřešil. Vízum do Vietnamu je dražší, ale tam jsem ještě nebyl, tak nevím z hlavy přesně kolik (tuším něco kolem 1300 Kč), ale Vietnam za tohle rozhodně také stojí.. Už jen ta jejich výborná kuchyně, nemyslíš? smiley

Takže Ti bohužel nemůžu zodpovědět otázku jak se liší Kambodža od Vietnamu.

Tak za rok zase kamaráde smiley

Honza

Citovat Zobrazit ve vláknu

Přidávám dovršení celého cestopisu z Maroka. Dočtete se o našem trekování ve Vysokém Atlasu a několika dnech strávených v kouzelném Marrakéši.

Den 12 - Mapa od doktora z Londýna
Den 13 - V mačkách po sněhu až do amfiteátru
Den 14 - Středověk a krize
Den 15 - Osm nás v taxi a berberská šarvátka
Den 16 - Jak se mi Marrakéš nelíbil
Den 17 až 20 - 16 postřehů z Marrakéše
Den 21 - Návrat domů a nabídka pro vás

Pokud máte ohledně naší cesty po Maroku jakékoliv otázky, určitě se ptejte. Pokud budu vědět, rád odpovím smiley

Citovat Zobrazit ve vláknu

Přibyly další čtyři dny z cestopisu. O několika dnech strávených na Sahaře s nomády a putování na písečné duny Erg Chigagy. Najdete zde i několik krátkých videí, např. jak se hraje saharská muzika nebo jak to vypadá při menší písečné bouři.

Den 8 - Na velbloudech na Saharu

Den 9 - Písečná bouře

Den 10 - Na písečných dunách Erg Chigagy

Den 11 - Poslední inšaláh a gurmánský orgasmus

Citovat Zobrazit ve vláknu

Přibyly další tři dny z cestopisu. Ukončili jsme trek v Anti-Atlasu a začínáme se přesouvat do pouště.

Den 5 - Město duchů

Den 6 - Veselý striptér

Den 7 - Tajemství temné truhly

Citovat Zobrazit ve vláknu

Milí cestovatelé, jestli vás nebaví zima, vyražte do Maroka. Strávil jsem tam tři týdny v lednu a bylo to skvělé. S kamarády jsme navštívili Anti-Atlas, Saharu, Vysoký Atlas a na posledních pár dní Marrakech.

Deník s fotkami najdete na mém cestovatelském blogu Johnny na cestách - Maroko

Den 0 - Středověká města, chladný Atlas a písečná Sahara
Den 1 - První den v zemi tajinů
Den 2 - Tafraout a jeho hašiš
Den 3 - Na létajícím koberci do palmové oázy
Den 4 - Domácí tajine a přistání na Měsíci
Den 5 - Město duchů
Den 6 - Veselý striptér
Den 7 - Tajemství temné truhly

(další odkazy kvůli omezení 10 URL v příspěvku níže)

Den 8 - Na velbloudech na Saharu
Den 16 - Jak se mi Marrakéš nelíbil
Den 17 až 20 - 16 postřehů z Marrakéše
Den 21 - Návrat domů a nabídka pro vás

Zdarma e-book Maroko pro vaše e-čtečky (Mobi, ePub) - stahujte zde.

Pokud máte k cestě jakékoliv dotazy, určitě neváhejte a pište smiley

Zobrazit ve vláknu

Bohužel skoro celý měsíc. Tak 5 dní bylo v pohodě počasí na focení. Hezký měkký světlo zapadajícího slunce nebo když nás zima probudila na východ slunce smiley

Ale jak říkáš, bylo to super. To focení je třešnička na dortu - jde o dobrodružství a zážitky.

Citovat Zobrazit ve vláknu

Dobře děláš smiley Aljaška na focení byla hezká, ale… Nepřálo nám úplně počasí. Většinu času bylo tak, jako dneska v Praze - šedivá šeď, žádné pěkné světlo. Tak na DSLR jsem tolik nefotil, protože to nemělo smysl. Ale když bylo dobrý světlo, tak jsme toho o to víc využili smiley

Držím moc palce, aby vám cesta vyšla. Island byla co do krajinek asi nejfotogeničtější země, kde jsem byl. Ostatně galerie tomu docela nasvědčuje smiley Určitě nezapomeň doma šedý filtr, na dlouhé expozice u vodopádů se ti bude hodit.

Ahoj Ondro,
nejvíc asi záleží na tom, kolik máš času a jestli jsi cestovatel nebo turista. To znamená jestli chceš zemi a lidi opravdu poznat nebo jen vidět památky a stihnout toho co nejvíc smiley

Z mého pohledu bych Kambodžu do tvého plánu nedával, protože Thajsko i Laos jsou velké země a i tak budeš mít relativně málo času. Kambodžu můžeš navštívit někdy příště třeba s Vietnamem. V Kambodži jsme stihli za 4 dny jen Siem Reap s Angkor Watem a jsem rád, že jsem tam byl. Je fajn vidět tamní komplex (ale stačí jeden den), i když tě třeba nebere historie a architektura a jsi spíš na přírodu jako já.

Moje rada tedy je - nech Kambodžu na jindy.

Ahoj Petře,
draho tam je, ale pokud člověk obětuje komfort, tak to není překážkou. Norsko je krásná země s kouzelnou přírodou a byla by škoda se tam nepodívat.

Davide,
ušetřili jsme hodně na dopravě - do Osla jsme letěli, pak stopovali. Jednou jsme jeli busem a za 10 minut jízdy jsme zaplatili asi 200 Kč. Takže tudy cesta nevedla smiley Nejedli jsme v restauracích, ale sami jsme si vařili na bombě a spali jsme v přírodě mimo kempy. V Oslu jsem pak spal u Couchsurfera Stiana. Kdybych tam s kámošem Punkem nepil tolik piv, tak bych to dal ještě o 1500 Kč levněji. Zážitky byly super, fotky vcelku taky dobrý, takže pro mě cesta do Norska byla jednoznačně povedená.

Milí cestovatelé,
lidé často myslí, že dovolená v Norsku musí být velice drahá. Já se tam vypravil v létě na tři týdny a zvládl jsem to se vším všudy za 12 000 Kč. Se skupinou kamarádů byl naším cílem především národní park Jotunheimen a ve dvou jsme se pak vydali až za polární kruh na Lofoty.

Deník s fotkami krásné norské přírody najdete na Johnny na cestách - Norsko

Zajímá vás něco? Určitě napište smiley

Ahoj čtenáři,
vzpomínáte, jak na vás zapůsobila jihovýchodní Asie, když jste tam poprvé přijeli? Nebo jste tam ještě nebyli a chystáte se? Podívejte se na mojí měsíční cestu do tohoto koutu světa.

Stihli jsme toho poměrně hodně. Viděli slona uprostřed džungle, nafotili super fotky chrámů, stopem se dostali na nejvyšší horu Thajska, navštívili hadí show, žili týden u thajské rodiny, byli jsme okradeni na thajsko-kambodžských hranicích a viděli davy při východu slunce u Angkor Watu a mohl bych pokračovat...

Deník z cesty s fotkama najdete na Johnny na cestách - Thajsko a Kambodža

Ahoj cestovatelé,
je tomu měsíc, co jsem se vrátil měsíčního tripu po Aljašce. Postupně sepisuju deník a zpracovávám fotky. Cestu jsme pojali low-budgetově a dobrodružně, jak už je nám vlastní.

Prvních pár příspěvků najdete na Johnny na cestách - Aljaška.

Další dny budu postupně přidávat.

Zdravím vespolek,
před rokem jsem vyrazil na dva týdny na Island. Jeli jsme jako parta fotografů. Psal jsem deník a najdete tam nějaké tipy na místa k fotografování, radu jak se vybavit na cestu a na kolik taková cesta vyjde.

Johnny na cestách - Island

Jestli máte jakékoliv dotazy ohledně mojí cesty, tak určitě napište smiley