Příspěvky uživatele MoMo

Aktuální témata

TémaPoslední reakce

@floodland: Lékařská pomoc je dostupná pouze v České republice?

Citovat Zobrazit ve vláknu

@Karel: tazatel se neptal na názor na létání s malým dítětem, ale na zkušenosti rodin,které s dětmi cestují

@niemandos: spousta lidí, co s dítětem cestuje, instac ani nemá, včetně nás. Takže nehazet prosím do jednoho pytle

Citovat Zobrazit ve vláknu

Ala - většina komentářů je tu ve smyslu "chudák dítě", takže to vypadá, že lidem na těch cizích dětech, o kterých vůbec nic neví, záleží hodně :) Jinak nemyslím si,že cesta autem někam do Itálie je až o tolik větší výhra. Ano, můžete kdykoliv zastavit a nebudete nikoho obtěžovat, ale je to taky spousta hodin v autosedačce.

Puketapu - 100% souhlas. Důležité je,aby byli rodiče v klidu. Jinak v tomto věku to naštěstí moc ještě na dětská hřiště není, to přijde později :)

Ondra - je to vlastně podobný případ jak v tom těhotenství. Vyberte destinaci s minimálním rizikem exotických nemocí a dobrou zdravotní péčí. Taky bych pro začátek vybrala zemi, kde nejsou příliš dlouhé přesuny autem. Taky bych začala dite pomalu zvykat na nositko, hodně vam to cestovani usnadní. Jinak jestli je Dubaj vhodná nebo ne záleží asi na tom,jaký styl cestovani preferujete, ale nevím, jestli v tomto věku to koupání to dítě ocení. Tomu našemu se to přesně v tomto věku moc nelíbilo, užívá si to až teď.

Citovat Zobrazit ve vláknu

A čím přesně jsou ty zájmy a pohodlí omezeny? Dite potrebuje hlavně mámu.

Mít dítě neznamená, že život skončil a v životě už nevytahnete paty. Třeba na Tenerife jsme potkávali děti různého věku úplně všude - na pláži, v přírodě i ve městech. A bylo jich tam opravdu spousta. Nenechte se hlavně odradit. Kdybych se měla řídit názory lidí, kteří ani nemají osobni zkušenost, tak nevyrazim nikdy. Musíte si to vyzkoušet sami a jak už bylo uvedeno výše, tak obrovská výhoda je kojení, to vám opravdu cestu usnadní.

Pokud mate pochybnosti, jestli dite zvládne tak dlouhý let,tak co třeba Sicílie,Kypr nebo Malta? Sice se ještě neokoupete,ale z naší zkušenosti dite snáší líp mírnější klima a v březnu je tam už velká šance na pěkné počasí. A kdyby nedejboze dite náhodou někoho obtěžovalo pláčem, tak ty 2-3 hodiny nejsou snad až taková hrůza.

Citovat Zobrazit ve vláknu

Taky bych určitě netvrdila,že je bezpodmínečně nutné vyplacnout se na dva týdny do resortu. Malému je rok a půl a mimo jiné jsme procestovali Jordánsko, Maroko a naposledy Tenerife. Sice jsme si museli odpustit některé aktivity, které bychom bez dítěte určitě zařadili, ale i tak jsme toho zvládli hodně a od našeho dosavadního cestovani se to až o tolik nelisilo.

Nevím, jestli ti,kteří doteď do tohoto vlákna přispěli,mají nějakou vlastní zkušenost, ale my letame s dítětem od jeho osmi měsíců a rozhodně si nemůžeme stěžovat. První let trval čtyři hodiny a celý ho prospal. Cestovani v cílové destinaci bylo také v podstatě bez problémů, náročnější to bude jen pro vás, ale záleží, jaký budete mít program. Teď už má dítě rok a půl a poslední let trval 5 hodin a bohužel už ho zdaleka celý neprospi, ale i tak porad docela pohoda, nepohodlne je to spíš pro rodiče, ale stojí nam to za to. Prostě to musíte zkusit a uvidíte. My máme zkušenosti velice dobré, ale záleží na dítěti. Klidně pište SZ.

Máte v plánu i Ladakh?

Ahoj, já jsem v těhotenství absolvovala několik letů, z toho jeden trvající 11 hodin, to jsem byla v pátém měsíci. Těhotenství bylo bez komplikací, takže doktorka s tím neměla problém. Pouze doporučila pořídit si kompresní punčochy a během letu hodně pít a procházet se - vše jsem dodrzela. U mne vše bez komplikací, ale jak už bylo zmíněno výše, každý to může snášet jinak.

Citovat Zobrazit ve vláknu

Jedna moje známá navštívila v těhotenství Thajsko, rozhodně to nepojali jako válecí dovolenou, naopak tam dost cestovali a chválila si to. Další známá byla v těhotenství v Mexiku a další na Kanárech. Takže nic neobvyklého to asi není, ale záleží asi na každém, jak se cítí. Osobně bych zvolila taky spíš tu "evropskou exotiku".

@niemandos: Ještě co se týče problémům s nadmořskou výškou, tak za nás můžu říct, že úplně v pohodě. Je to teda dost individuální, ale třeba muž s nadmořskou výškou občas problém mívá, ale tohle zvládl bez problémů,  a to jsme na F. Primavera strávili jen jednu noc. Na Cerro Montserrate v Bogotě jsme předtím byli, ale ani jsme to nebrali jako aklimatizaci...ale je možný, že to pomohlo.

Jinak mrkni na mapy.cz, na turistické mapě je trek zaznačen, je tam i ta Esucela el Salto. Já původně o tomto místu taky nevěděla. Původně jsem si myslela, že budeme spát u těch termálů, ale až během treku jsem se dozvěděla, že tam žádná chata není a dá se spát až v té Escuele.

Citovat Zobrazit ve vláknu

No je možný, že sis našel ten trek trochu odlišnější. Ten náš začal ve Valle Cocora a končilo se v Juntas, kde si chytíš autobus do Ibague.

První den treku byla trasa následující: Valle Cocora - Finca la Montana - Estrella de Agua - nocleh Finca Primavera (nebo Finca Playa, pokud na Primaveře není místo). Druhý den se šlo Finca Primavera - Termales Canon (tam se můžeš okoupat v přírodním termálu) - Escuela el Salto (nocleh). Třetí den se šlo z Escuela el Salto do Juntas.

Já jsem taky četla o tom, že tam často bývá mlha a může být problém s orientací, takže jsem z toho měla taky dost respekt, ale nic takového se nám nestalo. Kombinace značení a map v mobilu byla dostačující. Ale mohli jsme mít štěstí. Místy bahno bylo, to je pravda, ale žádná hrůza, takže se šlo celkem dobře. Většina skupin, který jsme potkali, šli s průvodcem, ale ti nešli tento trek jako my, ti měli v plánu jít na Tolimu. My na Tolimu nešli.

Jen teda upozrňuji, že je dobrý si každý den na treku přivstat, protože musíš zdolat celkem velký převýšení i vzdálenost.

Co se týče počasí, tak my šli někdy v půlce března. Musím přiznat, že jsem se těšila, jak si udělám krásný fotky s klejovkama se sopkou a azurovým nebem, ale to se bohužel nekonalo, protože sopka byla druhý den treku v mracích. Ale měli jsme štěstí poslední den treku, to byla sopka ráno krásně vidět, takže aspoň tak :) Nejlepší doba, kdy jít tento trek, je údajně prosinec, leden, únor a pak červenec a srpen. Ale asi je to dost o štěstí.

niemandos napsal(a):

@Jan Vidim

Ja pujdu ze Salenta

@monika.novosadova1

Přečetl jsem spoustu cestopisů z treků. On většinou každý je spokojený s tím který šel :-). Chtěl jsem znát názor Libora, který toho nachodí hodně a třeba šel treků víc  a může srovnávat. Vlastně už mám trek vybraných 3denní "Nevado del Tolima". Ale díky za nabídku. Sám využiji služeb firmy Paramo Trek. Pokud jsi ale šla bez průvodce něco v okolí Salneta, a nemyslím jednodenní, tak by mě to určitě zajímalo. Cétl jsem o potížích s rezervací chat nahoře i bažinách. Ve více lidech bych to bez průvodce asi riskl, ale samotnému se mi nechce.

Šli jsem právě ten 3-denní ze Salenta, kolem Nevado del Tolima a bez průvodce :) šli jsme ve dvou, žádné rezervace na chatách jsme neměli a s místem nebyl vůbec žádný problém. První noc jsme spali na Finca Primavera. Taky jsem se trochu obávala, že nás tam neubytují, ale místo tam bylo. Záložní plán byl přespat na o kousek vzdálenější chatě Finca Playa. Druhou noc jsme spali na Escuela el Salto. Tam jsme byli jediní turisté, takže opět žádný problém s místem. Pokud si to pamatuju správně, tak stezka byla celkem dobře značená, takže s orientací problém nebyl.

niemandos napsal(a):

@Libor_S

A šel jsi něco i v Los Nevados? Vybírám trek. Ve Valle de Cocora jsi podle fotek byl.

Ahoj, my na treku v NP Los Nevados byli loni, jestli potřebuješ nějaký tipy, taky ráda poradím.

Citovat Zobrazit ve vláknu

Vignette, v Torres del Paine stále ještě kempy zabookované nemám, protože mám dvě varianty itineráře treku a musím se ještě rozmyslet, který z nich budeme realizovat. Snad se mi to podaří nějak tento týden dořešit. Určitě je ale potřeba si to zabookovat dopředu. Ty tam budeš o něco dřív než já, tak už máš taky nejvyšší čas :) Některé kempy byly plné už teď, a to jdeme až v druhé půlce března... takže jsem to nemohla naplánovat tak, jak všude na netu doporučují, ale trošku jinak. Diskutovala jsem to s kolegou, který šel tu moji Variantu 2, tedy náročnější, a zvládli to. Takže by to neměl být asi problém.

Varianta 1:

1.den: 7 AM bus z Puerto Natales do stanice Pudeto, vyhlídka Mirador Cuernos, vodopád atd., 16:15 katamarán do Paine Grande, přespání Paine Grande (rezervace kempu https://reservas.verticepatagoni...dex.xhtml)

2. den: Z Paine Grande jít nalehko ke Glaciar Grey a zpět, přespání v Paine Grande (22 km, 6-8 hod) https://reservas.verticepatagoni...ndex.xhtml

3. den: Z Paine Grande jít do kempu Francés nebo Los Cuernos (rezervace https://www.fantasticosur.com/), nechat tam věci a nalehko jít k Mirador Britanico a zpět, přespání v kempu Francés nebo Los Cuernos

4. den: Trek do kempu Central/Las Torres (rezervace kempu https://www.fantasticosur.com/)

5. den: Trek nalehko k Lago Torres a zpět, bus v 19:00 do Puerto Natales

Varianta 2:

1. den: 7 AM bus z Puerto Natales do stanice Pudeto, 11 AM katamarán do Paine Grande, v kempu nechat věci a nalehko ke Glaciar Grey a zpět, přespání v kempu Paine Grande (22 km, 6-8 hod)  (rezervace kempu https://reservas.verticepatagoni...dex.xhtml)

2.den:  Z Paine Grande jít do kempu Francés nebo Los Cuernos (rezervace https://www.fantasticosur.com/), nechat tam věci a nalehko jít k Mirador Britanico a zpět, přespání v kempu Francés nebo Los Cuernos

3. den: Trek do kempu Central/Las Torres (rezervace kempu https://www.fantasticosur.com/)

4. den: Trek nalehko k Lago Torres a zpět, bus v 19:00 do Puerto Natales

Lepší varianta, než spát v kempu Central/Las Torres, by bylo spát v kempu Chileno, ale ten byl plný a myslím, že budeš mít stejný problém. Klidně se ale podívej, třeba budeš mít štěstí. Ušetřila by jsi pár km treku. Ale mělo by to jít i podle toho mýho plánu ;-) Klidně koukni na vzdálenosti a převvýšení na outdoorové mapě na mapy. cz. Celý ten trek je tam zaznačený.

Kdybys chtěla více k mýmu itineráři, tak klidně ti ho pošlu celý.

Citovat Zobrazit ve vláknu

JJ, o těch rezervacích dopředu vím. Už jsem se na to dívala a v nejbližších dnech to chci zarezervovat. Ohledně stanu to uděláme přesně jak říkáš - stan si pronajmeme vždy v kempu na místě, spacák a karimatku budeme mít vlastní.

Libore,  chceme jít jednodenní treky z El Chaltenu, protože nebudeme mít stan. Našla jsem tyto treky: trek k Laguna Torre, trek k Laguna de los Tres a trek do Pliegue Tumbado.

Citovat Zobrazit ve vláknu

Ahoj Vignette, my máme letenky na březen do Buenos Aires, taky na cca tři týdny i s cestou. Souhlasím s ostatními, že vzhledem k rozloze zemí toho času moc není, ale holt jiná možnost při normálním zaměstnání není. Většinu času chceme strávit v Patagonii. V Argentině máme v plánu tři treky kolem El Chalten + Perito Moreno a v Chile W trek v NP Torres del Paine, který by se měl dát zvládnout za 4 dny, ale pokud máte čas, tak se dá jít i delší trek.  K tučňákům jsem se dočetla, že v půlce března jich je už většina pryč, údajně migrují někam na sever. Nevím, jak ti to bude časově vycházet, ale kromě Patagonie je v Chile zajímavý i sever, třeba NP Lauca, Valle de la Luna atd...

Ahoj,

nechystáte se někdo náhodou v průběhu listopadu na trek okolo Manaslu? Jsme dva a uvažujeme, že bychom vyrazili, nicméně poplatky jsou poněkud vysoké, tak by bylo fajn cestovat ve skupince a složit se na náklady za průvodce, který je na treku povinný.

Díky

Monika

Zobrazit ve vláknu

Vřele doporučuji si na oblíbené treky (např. Levada 25 fontes nebo hřebenovka Pico Arieiro-Pico Ruivo) přivstat. Tak se největšímu návalu turistů v pohodě vyhnete.

Citovat Zobrazit ve vláknu

Pavli, skutr jsme si nepůjčili, protože jsme si nevšimli, že by vůbec bylo kde, ale to se mohlo za těch pár let změnit :) koukala jsem na ty stránky, co jsi tu uváděla, tak tam psali domluvit si ho na hotelu. My bydleli v Royal Rose nebo tak nějak a byli jsme rádi, že jsme se vůbec dokázali alespoň rukama nohama domluvit. Domlouvat s nimi skutr nás vůbec nenapadlo a možná by se to ani nepodařilo, čehož teď zpětně lituji :) Ty pláže v okolí by možná za to stály.

Noční přejezdy se dají docela dobře zvládat, protože autobusy jsou celkem moderní, i místa na nohy je tam dost...jen bacha - klimatizují jako šílení a v noci je pak v buse nehorázná kosa :)

Citovat Zobrazit ve vláknu

Já jsem se pro výlet do Gwa rozhodla taky na základě fotek na googlu. Hledala jsem nějakou levnější a bližší alternativu k Ngapali. Ale nakonec to bylo zklamání, protože se mi moc nelíbilo moře...úplně to nesplnilo moje představy o krásné, průzračné vodě...Doufám, že se pak pochlubíš nějakým cestopisem, ať pak můžu zalitovat, že jsme se radši nevypravili do Dawei :)

Ahoj,

já bych určitě doporučila navštívit Mt. Popa. Je to hora, na jejímž vrcholu je chrám se spoustou opic. Dá se tam jet v rámci jednodenního výletu z Baganu.

Co se týče Madalay, tak bych doporučila na jeden den si vypůjčit skutr a udělat si výlet třeba k U-Bein bridge. I po cestě do U-Bein je k vidění spousta památek.

Stejně tak u Inle je dobrý půjčit si na den třeba kolo a obhlédnout okolí...nebo je i možné v rámci dvoudenního treku dojít k Inle pěšky z města Kalaw.

Co se týče pláží, tak v Gwa jsme byli taky, ale to nás příliš nenadchlo. Jediná výhoda byla ta, že jsme tam nepotkali žádného turistu a pláže byly úplně prázdné, ale zato celkem špinavé a moře kalné. V roce 2016 byl v Gwa výběr pouze ze dvou možností ubytování a obojí bylo hodně špatné. Zato jsem slyšela skvělé recenze na Dawei.

Každopádně si to moc užijte.