Příspěvky uživatele paxie

Aktuální témata

TémaPoslední reakce

My máme na příští víkend letenky do Milána, rozlučka se svobodou. Rada účastníků už se usnesla,že zrušíme, ani ne tak kvůli strachu z viru, spíš že vše asi bude zavřené a hlavně obava před karanténou, která by tím pádem zrušila i svatbu :D Taky zatím moc nevěřím tomu, že by aerolinky ochotně vracely peníze za letenky..

Citovat Zobrazit ve vláknu

Bez ohledu na to, jak velká je šance, já se u longhaul letů ptám vždycky. Minimálně to vždycky pobaví pracovníky checkinu a třeba to někdy vyjde.. Posledně mi pán v Praze na letu s Qatarem říkal, že dnes je bohužel poloprázdné letadlo, ale že zrovna den předtím upgrade dělali, protože měli plno, tak ať to nevzdáváme

Ahoj, nechala jsem nějak na poslední chvíli plánování nějakého velikonočního výletu a teď mě napadlo udělat si malý road trip po Andalusii (cca 4-5 dní). Má smysl tam na Velikonoce jezdit? Četla jsem o průvodech, co se tam konají během velikonočního týdne, takže předpokládám, že tam bude dost lidí. Dá se během těchto akcí dostat na klasické památky a není ve městech moc přelidněno, resp. stojí ty akce za to mačkání v davu? Obecně se snažíme masovým akcím spíš vyhýbat a jezdit mimo sezonu, ale zas tohle by taky mohlo být zajímavé, ale zároveň se mi nechce úplně přijít o takové ty největší klasiky, když už tam budeme.

A ještě jedna otázka - lístky na Alhambru jsou samozřejmě beznadějně vyprodané - dá se i bez lístku dostat aspoň n nádvoří?

Díky!
Zobrazit ve vláknu

Naxos. K tomu úžasná  řecká kuchyně a stojí to asi polovinu toho, co Mykonos, který mě zrovna plážemi neohromil vůbec..

Citovat Zobrazit ve vláknu

Ahoj, taky myslím, že se to stihnout dá, ale rozhodně doporučuju řidiče a ověřit ještě s ním. My byli v Mutianyu se Simonem doporučovaným na tripadvisoru, kontakt je simonxqz1973@hotmail.co. Vyzvedl nás se svou octávkou :) na letišti, dopravil na zeď a pak zpět do Pekingu (zůstávali jsme dva dny, takže na letiště jsme se hned nevraceli). Cena byla v únoru 2017 700 RMB. Jen jak už někdo upozorňoval, určitě to chce počítat s časovou rezervou na pasovce. Vyřizovali jsme si ten bezvízový vstup, před náma bylo tak do 10 lidí a stejně jsme tam strávili přes dvě hodiny! Takže byť jsme přistáli v 7:15 a se Simonem jsme byli domluveni, že nás vyzvedne cca v půl 9, tak jsme se sešli až někdy před desátou, protož jsme navíc ještě hledali kufry, které se po dvou hodinách už na páse samozřejmě netočily.  Ale do 5 hodin odpoledne jsme určitě byli zase ve městě a to jsme na zdi nijak nechvátali..

My byli na jihu teď přes Vánoce na cca 10 dní a měli jsme následující itinerář: 1,5 dne Saigon, 3 dny delta Mekongu, zbytek (5,5 dne) Phu Quoc.

Na Saigon, pokud tě opravdu nezajímá něco specifického - muzea atd. myslím, že celý den či dva bohatě stačí - je to prostě město jako každé jiné a osobně preferuju spíš přírodu a venkov, ale to je samozřejmě otázka vkusu. Nás už i po tom 1 dni trochu unavovaly všudypřítomné motorky - byť je to klasika asi v celé Asii, tak tady to byl teda opravdu masakr, samozřejmostí jízda na motorce v protisměru, po chodníku, kdekoliv. Doporučuju ubytovat se někde v centru, District 1 a okolí, pak jde většinu hlavních památek projít pěšky. Doporučovaný bývá i Cholon - čínská čtvrť s méně turistickou tržnicí. Tam se dá v pohodě dojet busem z centra (jízdenka v přepočtu asi za 5 korun) a zajímavé to je, nicméně budova tržnice se teď opravuje, takže trh je tak nějak všude možně na ulici :)

Do delty Mekongu jsme jeli s vietnamskou cestovkou Innoviet a měli jsme to jako soukromou prohlídku. Průvodce jsem vybírala dost dlouho - chtěla jsem něco pokud možno méně turistického, takže jsem byla ochotná zkousnout i trochu vyšší cenu než u ostatních cestovek. Ještě jsem měla v hledáčku Hieu tour (mimochodem, Hieu pokud vím nabízí i několikadenní výlet do delty spojený se zastávkou u tunelů Cu Chi, kdyby vás tohle zajímalo), ale nakonec padla volba na Innoviet. Zaujalo mě, že např. nabízejí homestay (což bylo fajn a taky jsme tam dostali to nejlepší jídlo :) - byť ve Vietnamu se vaří všude dobře) a taky že mají v rámci programu projížďku na kolech mezi rýžovými políčky (tu my jsme nakonec kvůli špatnému počasí, co přinesl tajfun Tembin, bohužel neabsolvovali), samozřejmě taky návštěva plovoucích trhů. Byla s nimi výborná domluva a celý výlet si šlo uzpůsobit podle představ. Taky protože jsme museli kvůli tajfunu část programu zrušit, vrátili nám nakonec nějaké peníze. Nabízejí i připojení se k jiné skupině, což pak vyjde levněji. Každopádně putování po Mekongu jsme končili v Can Tho, odkud jsme vnitrostátním spojem odlétali na Phu Quoc a z Phu Quocu pak vnitrostátním spojem do Saigonu a odtud rovnou domů. Jak Can Tho- Phu Quoc, tak Saigon - Phu Quoc je let tak na hodinku. Případně lze z delty Mekongu jet lodí, záleží, kde budete s výletem končit, pro nás by to znamenalo několikahodinový přesun z Can Tho, tak jsme zvolili letadlo - ty vnitrostátní spoje nebývají drahé.

Na Phu Quocu jsme si půjčili motorku a každý den jezdili po jiné části ostrova - jeden z nejlepších zážitků tady byla asi rybářská vesnice Rach Vem, nedaleko které je "Starfish beach" - pláž, kde volně žijí mořské hvězdice. Protože to není v průvodcích ani v mapách a jen se to různě proslýchá na netu, připadalo mi, že o ní moc lidí nevědělo (nebo jsme jen možná měli štěstí) a byli jsme tam skoro celý den sami. Jinak Phu Quoc je fajn oddechovka, dá se tu najít ještě pár opuštěných míst, ale chce to tam jet asi co nejdřív - všude na ostrově probíhá masivní výstavba, takže do pár let to bude asi slušný Disneyland. A určitě bych doporučila si půjčit tu motorku, ten ostrov je docela malý a byť není všude úplně dobrá silnice, dá se toho projet a stihnout dost.

Původně jsem měla taky v hledáčku Mui Ne a další oblasti na sever od Saigonu, ale našich 10 dní nebylo zas tolik času, tak jsme dali přednost delšímu odpočinku na Phu Quocu, abychom se většinu dovolené netrmáceli někde po cestách.

Co se týče půjčení skútru, my jsme měli půjčený v ubytování, kde jsme bydleli, a tam s tím nebyl naprosto žádný problém a pas ani zálohu nechtěli, protože si udělali kopii pasu kvůli ubytování, je ale možné, že třetí osoba ho chtít bude. Ptali jsme se, jak s řidičákem, tak prý oficiálně je potřeba mezinárodní ŘP (který jsme měli), ale že policie stejně cizince moc nestaví, páč jednak nechce dělat problémy cestovnímu ruchu a jednak by si s nimi nerozuměli - ale to je info, co nám vykládali v ubytování, takže za to neručím. Jinak jsme i všude na ostrově viděli různé reklamy půjčení skútru, všude ta cena byla 150.000 VND/den (cca 150 Kč) a velká spousta turistů na skútru jezdila, takže předpokládám, že s tím žádný velký problém nebude. Primárně bych se zkusila zeptat, kde budete ubytovaní - pokud nebudou mít vlastní, tak určitě budou mít nějaké známé, odkud vám skútr půjčí. Jen bacha na technický stav - jak říkám, některé cesty na Phu Quocu jsou dost krkolomné a podle toho pak ty motorky taky vypadají, vždycky jsme si jí museli pořádně prohlídnout, protože nám třeba dávali motorku s píchlým kolem, s naprosto nefunkčními destičkami apod.

Ahoj cestovatelé,

chystáme se v prosinci do Vietnamu a máme letenky s China Eastern z Prahy do Ho Či Minova Města. na cestě tam jsou 2 přestupy: Xi An a Šanghaj, na cestě zpět pouze jedn přestup v Šanghaji s technickým stopem v Xi Anu. Přestupy jsou velmi krátké, celkový čas v Číně nepřekročí 24 hodin a nechceme opouštět letiště, skuetčně jen přestup - nevíte, jestli je potřeba si vyřizovat víza do Číny nebo jestli máme nárok na 24 hod TWOV? Nikdo mi zatím nebyl schopný dát pořádnou odpověď, ve Student Agency a na zahraničních fórech tvrdí, že je to ok, že rozhodující je celkový čas na území Číny a nezáleží na počtu přestupů, v Pelikánu straší, že je nutno si víza vyřídit a že už mají nějaké negativní zkušenosti, z China Eastern mi (dle očekávání) odpověděli na něco úplně jiného, než jsem se ptala a na čínské ambasádě mi doporučují zavolat na letiště v Šanghaji.. máte někdo vlastní zkušenost? Díky

Zobrazit ve vláknu

Charlotte Charlottová napsal(a):

paxie:

Mockrát děkuji za vyčerpávající informace. To ubytování na Saoně mne velice zaujalo, bohužel na jakýkoliv termín v době, kdy tam budeme je už beznadějně vyprodáno :( . Španělsky si zatím umíme objednat taxi,kafe a pivo, ale do listopadu je času dost. Už jsme v DR byli s CK a na ostrově to bylo přesně jak jste psala..katamarán, rum a na pláži jsme strávili opravdu jen chvíli...byla to nádhera,ale představa liduprázdné pláže uchvátila.

Auto jste si půjčovali na letišti?

Nechávali jste si dělat nějaká speciální očkování?

Díky Ch.

Tak to je škoda, ale zkuste se dívat, třeba se na poslední chvíli ještě něco uvolní. Ono to ubytování na Saoně má relativně malou kapacitu, snaží se to dávat postupně do kupy, ale jde to pomalu. Nebo jestli máte dobrodružného ducha, tak to zkuste, ti lidé na Saoně jsou strašně milí, neustále se na nás usmívali, jedna paní nás dokonce pozvala k sobě domů a to jsme na tom se španělštinou hůř než vy :D Nebo zkuste napsat majitelům z Casa Rural, s těmi místňáky se tam znají, tak třeba by byli schopní něco domluvit. Nebude to žádný luxus, ale o to v tomhle prostředí vůbec nejde :)

S autem jsme to měli trochu složitější, ale můžeme si za to vlastně sami. Chtěli jsme si ho půjčit už na letišti (letěli jsme do Punta Cana), ale na základě předchozích negativních zkušeností na Kanárech jsme si ho chtěli půjčit až na místě a ne bookovat dopředu, představovali jsme si, že si oběhneme více stánků a zvolíme nejlepší nabídku. No tak nás trochu vyvedli z omylu :) Nabídka se lišila max o pár dolarů, funguje tam takový malý kartel, dokonce si zaměstnanci jednotlivých autopůjčoven vzájemně půjčovali letáčky, koukali k sobě do počítače... takže se nám vysmáli, že v devět večer sháníme auto na letišti a myslíme si, že dostaneme dobrou cenu, nabídli nám v podstatě dvojnásobek toho, co se dalo sehnat předem přes rentalcars. Vzhledem k tomu, že jsme měli v plánu jen dojet do Bayahibe, tam zůstat jeden den a pak jet na dvě noci na Saonu, tak jsme se rozhodli to neřešit. Spolucestující Češi, co si auto zamluvili předem, nás hodili do Bayahibe, přes net jsme si předem bookli auto a po návratu ze Saony jsme si ho jeli busem vyzvednout do Santo Dominga a vraceli jsme pak na letišti v Puerto Plata. Sice to byly na místě trochu nervy, ale zas máme nějakou tu zkušenost navíc a cesta místním guagua a pak dálkovým busem byla taky zážitek :)

Očkování jsme měli jen základní cestovatelské - tyfus a žloutenku a vše ok. Sice se snažíme dodržovat základní zásady jako pít balenou vodu, vozíme antibakteriální gel na ruce atd., ale zase jsme zvyklí jíst v podstatě cokoliv na ulici a zrovna v DR jsme byli moc spokojení - určitě zajděte do nějakého colmada, my jsme nevěřili, co jsou schopní v těchhle podmínkách vykouzlit a konkrétně na Saoně to bylo snad úplně nejlepší. Ptala jsem se v očkovacím centru i na antimalarika a bylo mi řečeno, že nejsou potřeba s výjimkou případů, že bychom chtěli jet do oblastí poblíž hranic s Haiti. Jo a měli jsme repelent do tropických oblastí od predatora myslím a fungoval výborně a pak nějaké léky na předpis na průjem, ale ty jsme naštěstí nemuseli použít :)

Užijte si dovolenou!

Charlotte Charlottová napsal(a): [citace="Lucia Silverio"]

Zdravim, kdyby byl nejaky dotaz stale aktualni, tak ziji v Dominikanske republice na poloostrove Samana, a mohu s cimkoli poradit ci pomoci. Hezky den :)

Dobrý den, v listopadu se do DR na 14 dní chystáme, zatím váháme nad tím, jestli chvíli cestovat a chvíli být v allin. hotelu a nebo cestovat celou dobu.

Také jsem se nikde nedočetla, jestli se dá bez CK dostat například katamaránem na Sanou a na hvězdice, zda prostě stačí přijít do přístavu a tam se zeptat, nebo se ve městech nachází i dominikánské "cestovky" . Sto dolarů/osoba např. s českou cestovkou v DR na Sanou se nám dávat nechce.

Máte nějaký tip na "must see" v DR? Například .. lanovka na horu Isabel de Torres v Puerto Plata, 27 vodopádů Damajagua( bude v listopadu dost vody?), sanoa a hvězdice, ochutnávka kávy i kakaa,..

Jak po DR cestovat? Všude jsem se zatím dočetla, že se nedoporučuje půjčovat auto, je to opravdu tak nebezpečné?

Má smysl bookovat ubytování už teď (na airbnb?) , nebo se na místě dá "vždy" něco najít? (Teď nemám na mysli allin. hotely, ty bychom asi teď už zabookovat měli, zdá se mi, že se kapacity menší )

Děkuji :)[/citace]

Předpokládám, že "Sanou" je Saona :) Byli jsme v DR něco kolem 2 týdnů loni v zimě a Saona jednoznačně patřila mezi nejlepší zážitky celé dovolené. Pokud se nic nezměnilo, tak na Saoně je pouze jedno ubytování - Casa Rural el Paraíso. Rezervovali jsme přes booking, napsala jsem k tomu i hodně obsáhlou recenzi, tak na to mrkněte. Je to hodně spartánské (je to taková chatička na pláži, ne klasický hotel, teče jen studená slaná voda atd.) - nicméně to neuvádím jako mínus, spíš abyste na to byli připraveni, není to pro každého, ale my jsme z toho byli nadšeni. Dá se pořídit myslím s polopenzí, což rozhodně doporučuju, jídlo připravovala místní paní a bylo to výborné. Saona je ostrůvek, kam většina lidí jezdí na jednodenní výlet (naloží se turisti u hotelu, hned na lodi se jim nalije rum, na ostrově je zavedou do jídelny na all inclusive oběd a ve čtyři hodiny jedou zase domů).. Pokud ale na ostrově zůstáváte v Casa Rural, máte pak od cca 4 hodin ostrov prakticky sami pro sebe + společně samozřejmě s místními, kteří jsou neskutečně milí, klidně vás pozvou k sobě domů, i když vy neumíte španělsky a oni neumí anglicky a po večerech se shromažďují u colmada a tancujou merengue. Jinak Casa Rural zajišťuje cestu na ostrov lodí z Bayahibe - platí se zvlášť, je potřeba si s nimi domluvit buď mailem nebo zajít osobně do kanceláře za majitelkou Sarou v přístavu - když se poptáte, tak vás tam určitě dovedou. Oni totiž mají i cestovku, která tam vozí turisty, takže jsme na zpáteční cestě s nimi absolvovali i zastávku u hvězdic. Nejsem si úplně jistá, ale myslím, že za jednu cestu jsme dávali 15 dolarů na osobu. Co jsme se ptali, tak není problém domluvit si v přístavu v Bayahibe transfer na Saonu a zpět individuálně, buď jako jednodenní výlet nebo na delší dobu - jen pak budete muset řešit ubytko na místě u místních. Obecně myslím, že pokud mluvíte španělsky, tak by s tím problém být neměl, jsou opravdu strašně milí a myslím, že by ochotně nocležníky přijali, ale připravte se na to, že s angličtinou moc nepochodíte. Na Saoně je také záchranná stanice pro mořské želvy, kam není problém se vtírnout :)

S ostatním programem opravdu záleží, co hledáte. My moc nejsme na all inclusive rezorty, takže jsme se obloukem vyhnuli celé oblasti Punta Cana a projeli spíše zbytek ostrova - začali jsme v Bayahibe, pak Saona, projeli La Romanou a Santo Domingem, několik dní jsme byli na Samaně (nádherné pláže, výlet za pozorováním velryb, pokud přijedete v zimě, lze spojit i s výletem na Cayo Levantado, vodopády El Limón - jen pozor, turisticky vyhledávané oblasti jako je právě El Limón se trochu liší od těch, kde turisty moc nepotkáte, sice se tu lépe domluvíte anglicky, ale stáváte se prostě bohatým bílým turistou, tudíž se vám tu budou snažit vnutit některé služby, které třeba úplně nechcete nebo které by se oficiální cestou daly získat levněji. Dávnou jsou doby, kdy stačilo dojet k El Limónu a vyjednali jste si cestu k vodopádu na koni za 10 dolarů-kdybych tam jela znovu, tak bych si asi domluvila oficiální výlet a nesháněla u cesty), pak oblast Punta Rusía - tu taky moc doporučuju, Playa Esplanada je kouzelná, měli jsme tam bezva ubytování v Cayo Arena Beach Eco hotel, nakonec Sosúa kvůli blízkosti k odletovému letišti v Puerto Plata. V době kdy jsme byli (únor) byla velká část vodopádů Damajagua zavřená a prý to za to moc nestálo, tak jsme nešli. Byli jsme na Isabel de Torres - to je hezký výlet, jen je často zataženo, takže se může stát, že výhled nebude úplně jako z pohlednic, ale i tak to myslím stojí za to, nahoře je pěkná botanická zahrada.

Auto jsme měli půjčené a takhle - zvládnout se to dá, ale záleží na vašich řidičských dovednostech a nervech :) Obecně města jsou totální peklo, mimo město na dálnicích je to celkem pohoda, nízký provoz. A pak dobrý tip je nejezdit po setmění - místní dopravní prostředky jsou v ne moc dobrém technickém stavu a spousta lidí jezdí s vypnutými světly, pohybuje se u krajnice, prostě zbytečné nervy. Je potřeba se připravit na to, že se moc nedodržují předpisy - jezdí se oficiálně spíše vpravo, ale je-li místo kdekoliv jinde, nemají s tím místní řidiči problém a prostě jedou, kam chtějí. V provozu je spousta motorek, které se vynoří ani nevíte odkud a je neskutečné, co vše na motorce vozí - od celé rodiny včetně nemluvňat, přes plynové bomby až po palmové kmeny, stejně tak se po silnici pohybuje spousta pěších a celkově se život soustřeďuje kolem silnic - místní vytáhnou plastovou židli před domek a celý den sedí u silnice. Nemyslím, že je to něco nezvládnutelného, určitě existují horší provozy, jen je potřeba zvážit svoje schopnosti a psychicky se na to připravit :)

Ubytování jsme vše rezervovali přes booking - měli jsme rezervované jen dvě první noci a pak jsme rezervovali postupně po cestě podle toho, kam jsme zrovna chtěli jet. Nám se to celkem vyplatilo, protože jsme během pobytu trochu přehodnotili plány - např. jsem původně myslela, že navštívíme víc měst a památek, např. Santo Domingo, ale na místě jsme plány překopali a rozhodli se utéct spíš víc do příprody a města vynechat.

Určitě je toho ještě spousta a jak říkám, záleží, co od dovolené očekáváte - pokud zvolíte relax dovolenou u moře v Punta Caně, tak asi bude vše v klídku, v pohodě se domluvíte anglicky, pláž tam bude jako všude v DR nádherná. Pokud se rozhodnete pro trošku dobrodružnější verzi dovolené a vydáte se do méně turisticky vyhledávaných oblastí, určitě budete též nadšeni, jen je dobré naučit se možná aspoň pár slov španělsky a trochu se povznést nad to, že možná ne úplně vše půjde podle plánů :)