Příspěvky uživatele Rosm

TémaPoslední reakce

Ještě možná zajímavější je akce z WRO do Baku pod 3.000 Kč v červnu a červenci:

Citovat Zobrazit ve vláknu

Během dubna 2x návštěva Turecka, ve Vídni při odletu nechtěli nic vidět, navštívili jsme luxusní nový lounge, v Blavě chtěli vidět očkování. V Turecku při příletech nechtěli kromě pasu nic vidět, roušky nosí pouze personál hotelů, na HES kod si nikdo ani nevzpomene

Zklamání:

SAW - bohužel ukončili spolupráci s Lounge Key, sice vždycky stál za prt, ale bylo to pořád lepší jak na      přeplněných gejtech

RAK - jeden salónek uzavřen, druhý nabízel pouze nealko (červenec), tak jsme tam ani dál nešli

Příjemné překvapení:

AMM - celé první podlaží, samostatná kavárna včetně točených zmrzlin, samostatný alko bar i s míchanými nápoji, slušný výběr jídla včetně pizza corner

Citovat Zobrazit ve vláknu

Pokud někdo potřebuje prodloužit platnost kreditu, má teď ideální možnost při rezervaci letu do 31.12. do Maroka, např. z Itálie.

Citovat Zobrazit ve vláknu

Taky kdo by tam teď jezdil, když kurs EUR a CHF je 1:1 !! A k tomu ty testy...

Všechny lety jsou dnes z Maroka už vyprodaný, tak asi zbývá jen možnost domluvit se s pašeráky a zabojovat o volné místo v bárce na Kanáry :-))

Citovat Zobrazit ve vláknu

Na stránce národních aerolinií uvádějí, že jsou zrušeny lety do, ale i z Maroka. Tak důvod k radosti asi budou mít ti, co koupili spekulativní letenky, na druhou stranu kdybych byl v Maroku, asi bych se snažil dostat dnes do nějakého letadla z Maroka i kdyby to bylo třeba do Istanbulu.

Citovat Zobrazit ve vláknu

Restrikce, jak jsem je nyní pochopil, jsou vázány ke vstupu do Maroka. Už tady v minulosti bylo, že letadlo letělo do země prázdné a jen zpět s cestujícimi . Tak uvidíme

Lety do/z Británie byly zastaveny už před cca 14 dny...

Citovat Zobrazit ve vláknu

Na twittru AirArabia Maroko je informace o banu potvrzena!

Od pondělí neočkovaní do Rakouska pouze s PCR testem (antigen povolen pouze pro pendlery):

Citovat Zobrazit ve vláknu

Checkpoint je opravdu jen jeden. Myslím, že chtěl, abychom si ho vzali jako průvodce, tak to udělal dramatičtější...  Co mě ještě překvapilo, že některé čerpací stanice si automaticky počítají DCC (např JO Petrol) a i když jsem tu transakci zopakoval několikrát, nepomohlo to. Na první ČS za letištěm Go Gas terminál nabídl výběr měny, při potvrzení místní měny stejně poplatek naskočil. Bez DCC tedy i poplatku jsme tankovali u Manaseer (modré ČS).

Při odletu do Polska nechtěli nic kromě digi BP (je pravdou, že na pasy při příletu lepí nálepky ,,vaccinated", takže možná proto), V Polsku stačil digi certifikát o očkování, jinak nic.

Na letišti v gatu při odletu z Jordánska mi přišla zpráva od Wise, že Jordanpass nepřijal mojí platbu 154 JOD (??), v systému jsem hned zjistil, že mám opravdu platbu zrušenou. Příjemná zpráva. Vůbec netuším proč, možná ji později zase odečtou z účtu. Pravdou je,  že JP jsem kupoval 15 minut před odletem do Jordánska. Tak uvidím...

Citovat Zobrazit ve vláknu

@Libor: Měli jsme do Petry 2 vstupy, zadní část - Monastery jsme nechali na druhy den, z LP. V LP jsme asi mluvili se stejným chlápkem,který nám u mapy průchod k Monastery ukazoval,prošli jsme tedy LP, prolezli úžinou nahoru na vyhlídku ( u prodejce) a pod nim se dali doleva. Bohužel jsme tam mijeli tu skupinu Poláků, kteří se vraceli a řekli nám, ze tam nejde projit(což nebyla pravda). Šly jsme tedy doprava a po chvíli to vzdali a vrátili se zpět do LP. Asi jsme tam chodili podobně jako ty... K checkpointu tedy ani nedošli.Jinak plán byl projít prvním a druhým checkpointem k Monastery a vrátit se přes Treasury k hlavnímu vchodu a odtamtud stopem zpět do LP. Tak snad příště ...

Včera nás překvapilo, jak zelený je sever proti věčném písku na jihu. Pokud někdo plánuje sever, určitě Hrad Aljoun,moc pěkný - proti němu Shobak a Kerak ztráta času, Jerash je jasny.

Jeste k příjezdu do Petry od Aqaby: My zvolili cestu podél izraelských hranic a po cca 60km odbocili doprava na pěknou ale úzkou asfaltku směr Dlagha. Podél hranic nic extra, ale po odbočení na tu cestu jsme jeli s otevřenou pusou - cca 40 km do kopce, hodne zatáček a serpentyn, kdy člověk ani neví , kam cesta povede za zatáčkou, cestovní rychlost do 40 km/h,odpo nasvícene západním odpoledním sluncem, proste nádhera, velký zážitek. Cestou potkali asi 5 aut místních, což znamenalo, ze jsme tam jeli vlastně úplně sami.

Citovat Zobrazit ve vláknu

@tonic Protože letis odpo, jedes na par dni a budeš vyspaly, jel bych hned na jih. Prvních 200 km je hodně podobných a v porovnání s tím, co tě čeká na jihu je jízda přes den po dálnici ztráta času. Jak píše Libor, musíš si dávat pozor na neosvetlena auta včetne kamionu a to i v levem pruhu. Včera jsme byli v Petře, určitě se vyplatí si přivstat a být tam na otviracku. Vraceli jsme se odpo po treku a bylo to tam jak na staromaku. Dnes  litlle Petra , z ni jsme chtěli zadním checkpointem znovu do Petry na Monastery, bohužel jsme za little Petrou míjení Poláky, kteří nám řekli, ze jdeme špatně, což nebyla pravda, nicméně jsme jim uvěřili a šli jinudy, bohužel špatně a nedošli tam. Značení totiž neexistuje. Pokud tedy někdo bude vstupovat přes litlle Petru; je potřeba mít vstupenku( ne Jordanpass) a hlavně si přesně zjistit trasu. Nebo vzít průvodce za 20 jod osoba. Nocni Petra je v pondělí a čtvrtek . Tip: pokud se budete vracet večer z treku, půjdete kolem a případne kontrole lístku řeknete ze odchazite, dá se to vidět free of charge, vstupenky před Treasury důsledně nekontroluji.

@niemandos. Neměl bych to tady uvádět , ale stalo se- přijeli jsme z Polska bez PF; na checkinu se Polka spokojila s Joradpasem, v Ammánu bez problému, jen nás museli dodatečné zaevidovat, což proběhlo s úsměvy a během půl minuty. Neockovani mají vlastní uličku, je tam min 8 testpointu, z našeho letadla tam nikdo nešel tak nemůžu referovat, jak dlouho se zdrží testováním neockovani. Na pojištění se nikdo neptal.

Citovat Zobrazit ve vláknu

Nabizim zadarmo sim s neomezenymi daty do Gruzie, operator Magti, zitra se vracim do CR, platnost do min 28.10.

Vcera jsem tady psal, ze asi Wizz s Pardubicema konci. To proto, ze me prislo storno na nekolik letu v lete 2022 a  v systemu nebyl zadny let v letnim letovem radu z Pardubic. V noci to vratili a jeste pridali Charkov a Odesu, super!

Citovat Zobrazit ve vláknu

Tak nám asi Wizz odchází z Pardubic ... Od letního letového řádu zrušil Kyjev i Lvov

Jsem zvědavej, jak budou na Maltě řešit kvanta dětí v anglických školách- které 14.7. zavírají, navíc s pobytem víkend-víkend. Nebo ty, co tam zítra do školy přiletí...

Citovat Zobrazit ve vláknu

Polskou stranu známe, ale moc tam toho není, ještě bych přidal hrad (spíš zřícenina) Chojnik nebo výlet na Szrenicu, pokud se bavíme o pěší turistice. Jinak polská strana z hranice strmě padá, takže tůry jsou náročnější.

Proboha v klidu, v Turecku nikdy neřešili druh testu, jsou rádi za každého turistu

Citovat Zobrazit ve vláknu

Jsem tady za půl roku potřetí , pokaždé odjet z jiné země, ale v Turecku nikdy na vstupu nikoho nic nezajímalo. Vždy byly kontroly jen u check inu ( od 30.12. PCR test + Hes kód) v odletove zemi. Teď tady mluví, ze by snad v červnu měli testy zrušit. Jinak na odletu z Turecka potřebuješ test do Česka, Německa, ale třeba do Polska při tranzitu ne.

Zdravím z Turecka, je kompletně otevřené, víkendy ale vše zavřené. Turistika normálně funguje, hosté ale téměř výhradně zPolska, Ukrajiny a Německa. Podle místních by Rusové měli začít nejdříve 24.6. Jinak určitě polovina hotelu uzavřena, zbytek je rad když ma 40%. Dnes 30stupnu voda 25.

Citovat Zobrazit ve vláknu

Tak to je hodně úsměvný papír :-) . Ale vlastně se není co divit, prohlášení o prodělaném covidu vypadá podobně. Docela fraška

@Michal ještě bych zkusil blablacar..

Citovat Zobrazit ve vláknu

Včera přílet do Prahy z Turecka, kdyby nezacinala škola, určitě bychom se nevraceli. Turci před lockdownem trochu zaplnili hotely - karanténu stráví u moře. Hotely se nezaviraji, vše normálně funguje. To, ze se něco děje jsme poznali vpodstatě jen cestou na letiště v Antalyi, kdy za cca 30 km jsme měli 3 policejní kontroly. V Istanbulu na letišti naopak neskutečný mumraj, jakoby byl běžný život. Překvapila me možnost provedení testu PCR za cca 25 euro s výsledkem za 2,5 hodiny. Test jsme dělali ještě v hotelu, my dělali test ve středu, naši něm kamarádi z hotelu dělali test ve čtvrtek ( letěli v pátek večer, my ráno) tak nevim, jestli Němci požadují platnost max 48 hod. Kontrola testu před vstupem na letiště, při check-inu a v Praze. Kamarádka u jiného checkinu si dokonce musela vyplnit i CZ příjezdový formulář.  Jinak nádherně teplo, ja se koupal denně v moři, ale moc nás nebylo.