Příspěvky uživatele Jan Macháček

Aktuální témata

TémaPoslední reakce

V Thajsku jsem byl v listopadu na podobnou dobu a i když se nedá zdaleka stihnout vše, tak i tak to byla pecka.

Přistáli jsme v Bangkoku, druhý den jsme brzo ráno měli let přes Chiang Mai do Mao Hong Son. Je to kousek od Barmských hranic v horách. Člověk si tam půjčí motorku a jezdí po okolí. Třeba taková čínská vesnice stojí za návštěvu.

Potom jsme se busem přesunuli do Pai. Které bylo na můj vkus dost plné turistů. Okolí Pai úplně svádí k půjčení motorky a objevování. Hrozně se mi líbil Pai kaňon. Zde doporučuji být tak dvě hodiny před západem slunce, stihnete si to před ním oběhnout a pak se na něj mrknete. Západ slunce byl parádní.

V Chiang Mai jsme byli dva dny, město je to fajn, ale moc jsem z něj neviděl. Vůbec nevím, co jsme tam dělali. Pak nám ruplo v bedně a koupili jsme si letenku 50 min před odletem zpět do Bangkoku. Tam jsme se hned přesunuli na bus do Pattayi, kde jsme omrkli místní sex-průmysl. Tolik staříků o holi a v sandálech, kteří slintají na mladé holky, jsem nikdy neviděl. Jestli budete mít jeden volný večer, tak je to zajímavé. Jestli ne, tak tam nejezděte.

Před koncem jsme se vydali na ostrov Koh Chang. Nemám moc ležení na pláži, ale tady to nemělo chybu. Především pláž Lonely Beach je nádherná. Minimálně v listopadu to byl takový mix mezi úplně prázdnou pláží a pláží, kde se něco děje. Plavat v moři při západu slunce a koukat na zvučící prales byla pecka.

Výhodou ostrova Koh Chang je to, že přes den máte co dělat. Můžete objet ostrov na motorce, vykoupat se ve vodopádech anebo si dát trek v džungli. Potom večer si skočíte na pláž. Byli jsme tu 5 dnů a mohu jenom doporučit.

Na závěr jsme si dali Bangkok. O Bangkoku se asi dočteš úplně všude, tak se nebudu rozepisovat. Možná bych jen doporučil hřbitov letadel. Člověk zaplatí rodině 200 BHT a ona ho pustí na louku, kde žije mezi vraky rozpadajících se letadel. Koukat na Jumbo mezi paneláky daleko od letiště je dost bizarní zážitek. Mrkni na odkaz: https://www.cestolet.cz/bangkok/ V mapě je hřbitov označen černou ikonou letadla.

Jinak v Thajsku se nemáte čeho bát. Je to velmi snadná země na cestování. Je tu levno, mají tu dobré jídlo a je tu bezpečno. Motorku si tu půjčíte levněji, než co dáte za pivo v místním baru.

Kdyby něco, tak se klidně ptej a jinak si to tam užij!

Ahoj,

chtěl bych jet na podzim do Kolumbie. Našel jsem celkem zajímavé letenky přes Istanbul s TA. TA lítají trasu Istanbul-Bogota-Panama City-Istanbul a mě napadlo, že bych si chtěl dát stop over na cestě zpět. Nikde na internetu nemohu najít informaci, jestli je to vůbec možné takhle v Panamě vyskočit a pak letět třeba za tři - čtyři dny dál.

Skoro bych řekl, že to moc možné není. Nemá s tím někdo zkušenost?

Dík Honza :)

David Eiselt napsal(a):

Pokud profituji natolik, že stíhám rozjíždět expanzi na všech světových trzích a stále jsem v plusu, k čemu hledám investora? Leda že ve všem lžu a už nevím kudy kam :)
Příběh se nám začíná trochu zamotávat a současní investoři začínají být trochu nervózní.

Na druhou stranu chválím, že jsme od tajné magie mistra Dlouhého přešli k „chytrému“ napojení se na metasearche, které dělají byznys za nás a přiznání si, že samotný web v drtivé většině nekonkuruje a je v 80% dražší (to číslo je samozřejmě daleko větší). Tohle už konečně může být předzvěst k úspěšným zítřkům.

Myslím, že investoři Tesly jsou také občas nervózní z velkých ambicí Muska. :P

Citovat Zobrazit ve vláknu

Před pár lety jsem do Nizozemska jezdil často, pak jsem tam byl i tři měsíce na stáži. Zde je můj soupis “tajných tipů,” co jsem v průběhu času v zemi viděl.

Nejvyšší kopec s 322 m.n.m.
Jižně od Eindhovenu jsem byl na stáži v oblasti Limburg. Je to tam na místní poměry dost kopcovité. Dokonce poblíž německých hranic mají i sjezdovku a nejvyšší kopec - Vaalserberg. Holanďani jsou z kopce celkem hotový, mají tam dokonce dvě rozhledny. Na druhou stranu se o něj musí dělit s Německem a Belgií.

Nejhezčí město Nizozemska - Maastricht
Pro mě asi nejhezčím městem v zemi Maastricht. Vypadá hodně rozdílně od ostatních. Místo kanálů tu mají řeku. Doporučuji sem zavítat v průběhu karnevalu, který bývá na přelomu února a března. Člověk se občas nestačil divit svým očím. Jinak kousek od Maastrichtu je městečko Vaalkenburg, což je pro mě hned po Maastrichtu druhé nejoblíbenější město. Vyražte tam z Maastrichtu na kole, je to kousek.

Květinová burza kousek od Amsterdamu
Kousek od Amsterdamského letiště se nachází květinová burza. Hned pro začátek vám dám radu. Buďte tam dřív než v 11:00, protože jinak stejně jako my uvidíte až to, jak kytky balí. Na druhou stranu i tak to stálo za to. Celkem blbě se to hledá, zkuste kouknout na www.cestolet.cz/amsterodam. Květinovou burzu najdete hned pod piktogramem letiště, je to foťák v černém kolečku.

Pláž, která je pěkná, i když prší - Scheveningen
Samotné město Den Haag jsem nikdy pořádně neviděl. Za jakéhokoliv počasí jsem vyrazil na pláž Scheveningen, které jsem naprosto propadl. V zásadě se jedná o dlouhou písčitou pláž, kde fouká silný vítr, který vám pocuchá vlasy. Hlavně na podzim tu mají parádní výhled na rozbouřené moře. Jestli budete v Den Haagu, určitě se sem vydejte.

Městečko miniatur - Madurodam
Kousek od pláže Scheveningen je městečko miniatur. Narazíte zde na zmenšené nejdůležitější stavby Nizozemska, pohybující se letadla, auta a lodě, které občas hoří. Mé devíti leté já tu vždy skákalo nadšením vysoko do vzduchu. Jestli jste na tom podobně anebo máte sebou děti, vezměte je sem. Budou vám vděčné.

Tam, kde zemřel J. A. Komenský - Naarden
Kousek od Amsterdamu je městečko Naarden. Jestli jste v hodinách dějepisu dávali alespoň trochu pozor, tak vám název města musí něco říkat. Je tu pochovaný J.A. Komenský. Má tu i menší muzeum, které je v češtině. Pokud se trochu zajímáte o historii, neměli byste zde chybět.

Další tipy
V Nizozemsku je to ho určitě ještě víc k vidění. Města jako Amsterdam, Utrecht, Leiden anebo Rotterdam, kde se můžete projet lodí do jednoho z největších přístavů, byste také neměli vynechat. Jen se to všechno nestíhá objet za tři dny z Eindhovenu. Jestli chcete nějaký další tipy, co vidět tak mrkněte na www.cestolet.cz/nizozemsko. Je tam mapa, kde jsou vyznačená zajímavá místa, co v Nizozemsku vidět.

Ahoj,

vezmu to velmi ve zkratce, kdybys měl nějaké konkrétní dotazy, tak se určitě zeptej.

Byl jsem tam 6 dnů a myslím si, že by bylo fajn ještě pár dnů přidat. Na druhou stranu pořád lepší než nula. smiley

Jel jsem cestu Fés (město, kde se ztratíš rad dva), Meknés (trochu menší Fés), Volubilis a Moulay Idriss (výborná kombinace dvou míst, které je dobré vidět, dají se zvládnout za jeden den, nejsou od sebe moc daleko a hlavně si tam člověk odpočine od té spousty lidí, která je ve městech) a pak Rabat, Casablanca (jestli máš fofry, tak se jim klidně vyhni) a na konci Marrákeš (plné turistů, plné bazarů, plné vůní) a Imlil (hory, kde jsou tracky pro zdatné i nezdatné lezce).

Co nevynechat? - pití čaje, jízdu v marockém taxíku a návštěvu pouště poblíž Merzougy (tam jsem bohužel nejel a do teď mi to je líto).

Co vynechat? - Casablanca (město s nádherným názvem, kde krom třetí největší mešity světa nic moc není), Rabat (hlavní město Maroka je fajn, ale když je člověk pod časovým presem, tak je lepší vyrazit jinam).

Cestovali jsme dvakrát vlakem (trochu narvanější než české dráhy) a taxíkama. V taxíku je s řidičem dalších šest lidí, takže je tam poměrně těsno. Když se vydaří smlouvání, tak je i celkem dobrá cena. Mě jízdy vždycky bavili, nikdy člověk nevěděl, jak to dopadne.

Sice jsem tam nebyl sám, ale mám pocit, že Maroko je v pohodě země na tento styl cestování. Na cestách jsem potkával spoustu backpackerů, takže není moc problém se k nim připojit.

V Maroku je toho k vidění určitě víc, zkus se schválně mrknout na https://www.cestolet.cz/maroko/ jsou tam vytipované další místa jako třeba vhodné pláže k surfování nebo nějaké ty hory. Poušť je úplně napravo u Alžírských hranic.

Jestli máš jakýkoliv dotaz, tak se klidně zeptej. Rád ti odpovím.

Užij si cestu! Bude tě to tam bavit. smiley

Ahoj,

asi před dvěma lety jsem měl také 10 hodin přestup v Dubaji. Bylo to přes noc, takže MHD nejezdilo. Vzali jsme si tágo a jeli se projet po městě. Byli jsme v největším nákupáku na světě (nepřišel mi tak velký), koukali jsme na Budj Khalifu (taky se mi to nějak nezdálo), která byla bohužel zavřená (zavírá v snad nějak po 10té a mi tam byli ve 12 v noci). Tak jsme si vzali další tágo a to nás vzalo k hotelu ve tvaru plachetnice. Bohužel jsme neměli plavky, jinak bychom se v noci vykoupali (ošplouchnout od soli se pak můžeš na letišti, mají tam sprchy), potom jsme se mrkli na Dubai Marina (tam to bylo pěkný) a pak přes palmový ostrov zpátky na letiště.

Na cestě jsme byli, jestli si dobře vzpomínám tak 3-4 hodiny a podle mě jsme platili cca. 1500-2000 za pět lidí. Což mi nakonec nepřišlo špatné. Aspoň jsme něco viděli.

Jinak vízum nepotřebuješ. Když máš 10 hodin na letišti, tak určitě to za to stojí.

Ahoj,

jestli máš účet od Googlu, tak to je easy. Udělej se Google disk a tam můžeš tvořit krom dokumentů typu Microsoft Word, Excel, PowePoint a pak také mapy. Dají se do nich zaznamenávat trasy, vkládat vlastní místa (k nim vlastní ikony), ke každému místu můžeš nahrát fotku nebo vyhledat přímo na Googlu a připíchnout ji tam.

Další možností je jít na obyčejné Google mapy a ve vyjíždějícím menu nalevo nahoře (takový ten hamburger) si najdi vaše místa. Tam to nějak proklikej a můžeš tvořit.

Mapy pak můžeš mít neustále v telefonu, můžeš je posílat anebo rovnou sdílet na své stránce. Mrkni třeba sem, tady jsem sdílel mapu mojí cesty po Íránu: http://vocasontheway.cz/iran-rijen-2015/

Chce to trochu cviku, ale když se rozkoukáš, tak to funguje fakt suprově.

Ahoj,

máte někdo zkušenosti s novou formou žádosti o vízum do Íránu? Před nedávnem spustili https://e_visa.mfa.ir/en/ a já se tam nemůžu dopátrat informace, na kolik dní vízum dávají a kolik stojí. Koukal jste už někdo na to? Dopátrali jste se?

Dík

Zobrazit ve vláknu

@matej15 Nebo se můžeš zkusit přesunout na Don Muang (nevím, jestli to jde busem takhle v noci) a vyspat se někde poblíž. Nevím přesně, jaký chceš komfort, ale kdyby si se spokojil s obyčejným hostelem, který je 10 min chůze od letiště Don Muang, tak dej vědět, najdu jméno. Přes den se tam dají nechat věci a myslím si, že si za to účtují nějakých 30-40 bahtů.

Ahoj,

máš někde nějaký podrobnější info, jak jste tam cestovali a kolik to tak +- stálo a vlastně, jak jste tam letěli. Koukal jsem na fotky a vypadá to parádně. smiley

Ahoj cestovatelé,

díky Cestujlevně jsem se celkem rozcestoval a pak to dopadlo tak, že jsem začal organizovat cestovatelský festival - Zcestomítání. Kde se vždy snažíme posouvat hranice a ukázat, že to s dnešním světem není tak hrozné, jak by se mohlo zdát.

Přednášek je sedm a já se nejvíc těším na přednášku od Lékařů bez hranic o boji s ebolou v Sierra Leone anebo na kluky z Lada Svetom, kteří dojeli Ladou ze Slovenska až do Mongolska. Jsou to takový “punkovější” Trabanti a je s nimi snad ještě větší sranda.

Tak doražte v sobotu 10.12. do kina Dlabačov! Myslím, že by se to zvídavým cestovatelům mohlo líbit. Zvedne jim to takhle před vánoci náladu.

http://www.rozhlas.cz/radiowave/casabla ... i--1676692

Program:
14:00 SIERRA LEONE: Na Ebolu, a někdy i na pláži - Reena Sattar (Lékaři bez hranic / Médecins Sans Frontières (MSF))
15:15 BHÚTÁN – cesta do pohádky - Karolína Frýzková
16:15 KDE ŽENY VLÁDNOU - Katka Karásková
17:15 ŽÍT JAKO INDONÉSAN a pracovat na dálku - Adéla Zelenda Kupcová - EDUnomád
18:15 JAK CESTOVAT NALEHKO? - Štěpán Trojánek - Pod 7 kilo
19:15 BLÍZKÝ VÝCHOD- místo, kde se píše historie - Honza Macháček
20:15 LADA SVETOM - MongoLADA 2016 - Matej Fabšík a Majo Grofčík
+ Workshop s ilustrátorem Janem Laštovičkou, kde si vaše děti budou moci vyrobit dioráma

Zobrazit ve vláknu

Letos se celkem dařilo. Několik cest, které začínali na jiném místě než končili + jedna koupená letenka ani ne 50 minut před odletem.

Kdyby byl někdo zvědavý, tak si o nějakých mých cestách může přečíst na mém blogu (kde jsou spíš popsané cesty z minulého roku) http://vocasontheway.cz/ anebo doražte na festival Zcestomítání, který organizuji https://www.facebook.com/events/186947871760131/ . Budu tam povídat o svých cestách na Blízký východ a mimo jiné o Jordánsku, kde jsem byl letos a krom toho tam bude třeba LADA svetom, což jsou takový punkovější Trabanti. smiley

Jo a díky za radu, jak vytvořit mapu letů. smiley

Ahoj, taky se chci pochlubit. Na jaké stránce generujete mapu letů? Dík Honza

Ahoj,

před dvěma dny jsem se vrátil z výletu a mám tu trochu update ke Gulf Air a Bahrajnu.

Nejdřív Gulf Air - celkem to ušlo. Jídlo bylo fajn. Jenom výběr filmů byl opravdu tristní. Většinou se jednalo o Hollywoodský odpad. Na druhou stranu vše bylo vyvážené tím, že letadla byla poloprázdná, takže se člověk mohl roztahovat a i personál byl fajn. Byl tak moc fajn, že nám před plánovaným 14ti hodinovým přestupem dal snad veškeré zásoby, které zbyly z letu Istanbul-Manama.

Možná to nám pomohlo. Měli jsme u sebe spoustu igelitek, takže jsme vypadali trochu jako socky. Po přistání v Bahrajnu jsme byli usměrněni k nějakému okýnku, kde se nás ptali, jestli máme zaplacený hotel a jestli ne, tak nám mohou jeden dát za 80 USD, kde byl krom noclehu i transport, jídlo (večeře, snídaně) a vízum. To jsme odmítli a sdělili jsme, že jsme se na 14ti hodinový přestup nachystali a že budeme klidně na letišti.

Poté nám nabídli hotel za 55 USD, ale s tím také nepochodili. Byli jsme celkem smíření a hlavně vybavený na více než půl denní pobyt poblíž gatů. Nakonec vše dopadlo tak, že nám dali vše zadara. Vysvětluji si to tím, že jsme vypadali fakt špatně. Noc před tím jsme pařili v Istanbulu a moc jsme toho nenaspali, takže jsme vypadali celkem šíleně a k tomu jsme měli plné ruce igelitek. Noc zdarma dostali i tři Řekové a jeden Francouz (podle mě díky nám).

Jinak hotel byl to nejluxusnějí zařízení, kde jsme za celý výlet spali a měli tam i dobré jídlo. Cestou jsme viděli alespoň trochu z Bahrajnu. Takže, když to vezmu zpětně tak těch 55 USD na jednoho za noc hotelu, za jídlo, za vízum není zase tak špatné. Jenom se to musí rezervovat dřív než až v Bahrajnu.

Na zpáteční cestě jsme měli "jenom" 12ti hodinový přestup a hotel jsme bohužel nedostali. Na druhou stranu nám dali dva vouchery na oběd a večeři, takže jsme o hladu nebyli. Jinak na letišti mají dostupnou Wifi, takže se to dá nějak přežít. Samotné letiště není nic extra, je poměrně malé a krom sezení se tam nedá nic moc dělat.

Na druhou stranu je celkem zábava si prohlížet ostatní cestující. Spektrum je velmi široké - od Angličanů, Němců přes Rusy, Indy, "ropné šejky" až po Pákistánce a Súdánce. Jedna skupinka vypadala jako zájezd pasáčků koz (kozy měli nejspíš místo odbaveného zavazadla). Pak tam bylo i mnoho lidí, kteří se do Bahrajnu vydali za nějakými radovánky. Bahrajn je bordel Blízkého východu a občas to bylo vidět i na lidech na letišti. Některé dámy vypadali trochu do větru a někteří páni zase tak, že nemají hluboko do peněženky.

Pokud jste zvědavý jak to v Bahrajnu vypadlo (a pak i v Thajsku a v Londýně), tak to můžete najít na FB mého blogu. Je to tam někde trochu níž: https://www.facebook.com/vocasontheway/ anebo na Instagramu (tam už je jenom Thajsko) https://www.instagram.com/vo.cas.ontheway/ a vlastně i na blogu (kde není ani jedno, ale jsou tam moje minulé cesty): http://vocasontheway.cz/

Citovat Zobrazit ve vláknu

Mohu potvrdit, že bus je ok. Včera jsem se odtamtud vrátil. Jel jsem v obou směrech v podobný čas a cesta busem byla bezproblémů. Za hodinu je člověk na druhém letišti a ještě k tomu má super výhled z okýnka autobusu.

Ahoj,

nemáte někdo zkušenosti s půjčením motorky v Thajsku? Je třeba mezinárodní řidičák? Já svůj mám, ale bohužel nevím kde.

Díky

Citovat Zobrazit ve vláknu

Další zajímavý zdroj informací o Thajsku. Tak, kdo se tam stejně jako já chystá, tak je to dobrý sledovat: https://www.facebook.com/thajskyraj.th/?fref=ts

Ahoj,

minulý rok jsem byl v Izraeli. Tam jsem dostal jenom takový papírek do pasu, který se pak odevzdává při odletu. Byl jsem tam 6 dní, tak kdyby se někdo chtěl inspirovat: http://vocasontheway.cz/izrael-brezen-2015/

Pak jsem byl i v Íránu. Tam nebyl problém. Pro jistotu jsem si zablokoval na FB všechny informace, že jsem byl v Izraeli. To bylo asi celkem zbytečný, vůbec to nekontrolovali. Svoje zkušenosti jsem popsal tady na fóru. Třeba to pomůže: viewtopic.php?f=29&t=3305&p=19053#p19053 a pak taky něco ve zrychlené formě na svůj blog: http://vocasontheway.cz/iran-rijen-2015/

Jinak, jestli máš libanonské razítko, tak si udělej nový pas. Podle mě to ani není možný tě vpustit a i kdyby bylo, tak aspoň ušetříš nějaký čas při úvodním rozhovoru. Mě stačilo, že jsem jel jenom s báglem a neměl jsem žádný plány a hned jsem byl podezřelí. Na zpáteční cestě viděli razítko z Turecka a když zjistili, že tam mám nějaké známé, tak na mě zavolali šéfovou. Nebylo to pak moc příjemné.

Citovat Zobrazit ve vláknu

Pro ty, kteří tam stejně jako já za chvíli letí. Oficiální doporučení turistům, jak se chovat v Thajsku po úmrtí krále (od jedné Thajské známé) http://www.tatnews.org/recommendations- ... adulyadej/

+ přidávám ještě jeden článek z "bulváru." http://www.reflex.cz/clanek/zpravy/7530 ... vkami.html

Ahoj,

řeším podobný problém. Měl jsem chuť vyběhnout na těch pár hodin do města, ale takovou pálku se mi nechce dávat za vízum.

Také jsem se koukal na stránky Gulf Air, jestli nabízí spánek v hotelu zdarma. Nemáte s tím někdo zkušenost? Nějak tomu moc nerozumím do jaké třídy patřím a jestli vždy musím platit poplatek za vízum. Přece jenom se mi nechce trávit 14 hodin na letišti.

Díky

Ahoj,

mrkni se na tenhle odkaz (je to sice trochu delší, ale myslím, že ti to pomůže (je tam i o letu do Shirazu a nocnich autobusech): viewtopic.php?p=19053 a pak tady ještě jedna zkrácená verze u mě na blogu, která v rychlosti popisuje co jsem viděl: http://vocasontheway.cz/iran-rijen-2015/.

Kdyby něco, tak se klidně zeptej. Snad si to budu ještě pamatovat.

Ahoj,

podobnou otázku jsem řešil před rokem a nakonec vyřešil. Běž na tuhle stránku: http://tiket.com/ Je to takový Indonéský Idos, kde si člověk může zakoupit lístky. Platit se tam dá v pohodě i naší kartou. Můžeš si tam koupit lístky jak na vlak, tak i na letadla.

K cestě
Co si tak matně pamatuji, tak vlak jel myslím asi 8 ráno a pak jede ještě jeden přes noc. Cesta trvala skoro 8 hodin a bylo to celkem fajn. Klimatizace sice frčela jako o život, ale dalo se to vydržet. Z okýnka byl pěkný výhled. Na té stránce, co jsem ti dával odkaz, se dají koupit jízdenky na něco jako business vlak, takže cesta je velmi pohodlná.

Když si to přes ně koupíš. Tak musíš minimálně hodinu před odjezdem na nádraží najít takovou divnou mašinu a ta ti pak vydá jízdenky. Je to něco jako check-in. Nevím co by se stalo, kdyby si to neudělal. Podle mě by tě nepustili do vlaku.

Ještě na závěr - jízdou tímto vlakem chybu neuděláš, bylo to moc fajn.

Ještě jeden odkaz na závěr - fotka výhledu z okýnka (nevím, jestli to bude fungovat): https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Citovat Zobrazit ve vláknu

Klikl jsem na počítači na tvůj link a ten mě přesměroval na jejich normální stránky a pak už to nějak záhadně šlo. Takže to mám a díky za link.

Ahoj,

koupil jsem si trip do Thajska přes Istanbul a Londýn. Letenku Londýn-Praha mám již zajištěnou, kde mám tip, jestli budete zůstávat v Londýně déle. Koukněte se na stránky Smart Wings - mají celkem dobré ceny a hlavně 15kg zavazadlo v ceně. Což by se mohlo hodit.

Teď Pegasusu: Snažím se již několik dnů koupit letenku Prg-Ist a nejde to. Jejich stránky jsou úplně zpomalené. Máte taky ten stejný problém? Povedlo se někomu něco koupit v posledních dnech?

P.s.: Začal jsem psát blog, tak kdyby někoho zajímalo, tak tady: http://vocasontheway.cz/

Citovat Zobrazit ve vláknu

Sedačky jsou již vybrané smiley