Cestopisy dobrodruhů

Příběhy z výprav z celého světa napsané cestovateli jako jsi ty

Taky máš kapsy plné zážitků? Vytvoř krásný cestopis raz dva a poděl se o něj se světem!

Turecký Kurdistán v lockdownu
Hanka Maturová 2021-05-25T00:01:25+02:00 4 komentáře
Turecko 2021

Proč východní TureckoNápad jet do východního Turecka se u mě zrodil na začátku roku. Přivedla mě na něj úžasná přednáška Lenky Hrabalové v rámci online cestovatelského festivalu Kolem světa o Kurdistánu. Když se řekne Turecko, většině lidí se vybaví jeho západní část. Mě ale nadchla představa vydat se do téhle odlehlé části země, kde ani v normální době nejsou návaly turistů a která je unikátním kulturním, národnostním a náboženským mixem. Takže jsem oslovila pár obvyklých podezřelých a Domča…

Další skvělé cestopisy

Gringo trail po vlastní ose
Avatar uživatele Vercavlcek
Vercavlcek 2021-04-09T13:16:32+02:00 10 komentářů
Peru 2019

Peru - 3 týdny, 2 lidi s batohem, splněné sny a hromada zážitků. Peru bylo mou vysněnou destinací, a když se objevila akce na zpáteční letenky do Limy pod 12 000 Kč, nezaváhali jsme a letenky koupili. Rozhodnutí padlo během hodiny, volno v práci už se nějak zařídí…

Na lyže do Švédska v době COVIDové
Katka S 2021-03-16T22:12:17+01:00 14 komentářů
Evropa 2021

Lyžování i krásy švédských měst i přírody v době COVIDu. Jak jsme ujeli přes 4000 km při lockdownu a zavřených hranicích okresů:-) . Letošní výběr lyžařské destinace byl silně ovlivněn dobou COVIDu. Všichni mě sice přesvědčovali, že letos to na lyže nebude, ale když já se tak nerada vzdávám… Bansko v Bulharsku jsem vyloučila…

Antarktida na poslední chvíli
Petr Travnik 2021-01-12T13:12:06+01:00 13 komentářů
Argentina 2020

Když v jednu únorovou středu roku 2020 přišel telefon s last minute nabídkou od agentky, neváhal jsem a během osmi dní už jsem se naloďoval v nejjižnějším městě Argentiny na expediční loď. Last Minute nabídka díky COVIDuO Antarktickou výpravu jsem se již nějakou dobu zajímal, jelikož se jednalo o poslední kontinent do mé cestovatelské sbírky. Na začátku roku 2020 jsem ještě bydlel v…

Švédsko - v zimě je to paráda
Andrea Kaucká 2021-01-06T11:20:03+01:00 13 komentářů
Evropa 2017

V krystalově ledové noci zíráme na jasnou oblohu a čekáme na zelené divadlo, zatímco z teepee je slyšet nádherný zvuk praskajícího ohně v malých kamínkách.... Skandinávie byla, je a bude pro nás přitažlivou destinací. Naprostý protiklad toho, co si užíváme každoročně po několik měsíců – teplo a žhavé slunce afrického kontinentu. Švédsko bylo naším domovem…

Nejnovější cestopisy

Svatba v Řecku na vlastní pěst
Avatar uživatele Danny.709
Danny.709 2021-07-29T15:26:56+02:00 0 komentářů
Řecko 2018

V květnu 2018 jsme se vzali - v Řecku, na Korfu a bez agentury! Nemáme totiž rádi balíčky a miliony zprostředkovatelů, kteří ví, co všechno potřebujeme a bez čeho se neobejdeme. Ne, tohle víme jen my!. Tenhle trošku netradiční cestopis jsem začal tvořit už před třemi lety a cíleně jej vytvářím jako specifický návod. Popularita svateb v zahraničí je u Čechů relativně vysoká a informací proti tomu je…

📷 Krásné fotky
Stromboli & Vulcano [Sicílie]
Jan Klíma 2021-07-28T18:31:35+02:00 15 komentářů
Itálie 2021

Sopečné ostrovy u severního pobřeží Sicílie jsou tím největším klenotem Itálie, jaký jsem doposud objevil.... Vždy mě fascinovaly přírodní živly. Před pár týdny jsem si tak řekl, že je čas konečně zvednout zadek a jít se mrknout na nějaké aktivní sopky – no a svou zvědavost jsem upřel, po chvíli dumání, k…

LIPARSKÉ OSTROVY za KAČKU
Kateřina Ostrá 2021-07-28T15:11:44+02:00 29 komentářů
Itálie 2021

Šest Liparských ostrovů ze sedmi a kousek Sicílie za jeden tyden: dechberoucí a neškodné erupce legendární sopky Stromboli, historické centrum Lipari, úžasnej kráter a termální prameny Vulcana, odlehl. Šest Liparských ostrovů ze sedmi a kousek Sicílie za jeden tyden: dechberoucí erupce legendární sopky Stromboli, historické centrum Lipari, úžasnej kráter a termální prameny Vulcana, odlehlé Filicudi…

Chile-skvělý zážitek
Jiří Kafka 2021-07-27T19:37:33+02:00 0 komentářů
Chile 2020

Můj první sólo trip v 50 letech a hned do Jižní Ameriky.. Nikdy není pozdě si začít plnit svoje sny!Na úvod se asi sluší říct něco o sobě.Jsem tzv.Husákovo dítě,ve škole ruština a dál než do Krkonoš jsem se niky nepodíval.Po euforii ze sametové revoluce…

Českou Třebovou cestou necestou
Avatar uživatele cikarijo
cikarijo 2021-07-26T20:12:00+02:00 2 komentáře

Konečně! Tak a je to tady, konečně padl zákaz cestování pouze v okresu a my zase můžeme i za "hranice".:)Toho se musí ihned řádně využít, takže po kratším plánování je rozhodnuto, že se podíváme…

😂 Vtipné
Sardinie, asi jednou stačilo
Avatar uživatele mmksvestky
mmksvestky 2021-07-26T15:24:38+02:00 4 komentáře

pohled nepravého. Už na začátku musím napsat, že můj pohled je hodně poznamenaný tím, že to není úplně můj šálek vysněné dovolené, ale to neznamená, že jsem tam jet nechtěl a že toho lituju. Celé to vzniklo v podstatě…

Carretera Austral - cesta do pravěku.
Zbyněk Milfait 2021-07-25T18:43:32+02:00 0 komentářů
Chile 2019

Tato legendární chilská silnice vás na svých 1247 km mnohokrát zavede do míst jak vystřižených z obrazů Zdeňka Buriana. Jen ten dynosaurus ne a ne se ukázat.. Začátek této jedné z kultovních amerických silnic je ve městě Puerto Monnt, kde navazuje na panamerickou dálnici. Do města se dostanete mnoha způsoby, nejrychleji letecky nebo busem častými spoji ze…

Dva hobitci v Rakousku
Barča 2021-07-22T13:11:17+02:00 2 komentáře
Rakousko 2021

Aneb když plánujete prodloužený low cost víkend a skončí to "trochu dražším" týdnem. Tentokrát jsme se na naši další dovolenou vydali s kamarády. Oproti nám (aby to ladilo s názvem) s Gandalfy :-). Termín: 1.7-8.7.2021Kolik nás to celé stálo?Původně jsme plánovali jen prodloužený víkend. Max do 10 tisíc. Je to naše letos už třetí dovolená a chtěli jsme tedy už trochu škudlit, jelikož nemáme…

MRTVÉ HORY - RAKOUSKO
Jaroslav Kincl 2021-07-21T17:06:24+02:00 0 komentářů
Rakousko 2021

Hinterstoder a pohoří Mrtvých hor "Totes Gebirge" - 3 dny zaměřené na horskou turistiku v Rakousku, v červenci 2021. HINTERSTODER A WURZERALM - 07/2021Střediska Hinterstoder a Wurzeralm se nachází v regionu Pyhrn-Priel, v jižní části Horního Rakouska. Cestu zvládnete bez problému, z Prahy trvá okolo 4-4,5 hod.,…

Roadtrip aneb jak jsme dostali pokutu ve Slovinsku?
Michaela Piňosová 2021-07-21T12:25:27+02:00 9 komentářů
Evropa 2021

Plánuješ lowcoast cestu do Rakouska a Slovinska autem a nevíš, kde přespat a co vidět? Najdeš tu pár tipů, jak jsme to udělali my + pár rad, jak to nedělat. Zdravím všechny cestovatelé i ty, kteří cesty teprve plánují. Ráda bych se tu s vámi podělila o souhrn míst, které bych doporučila k navštívení a které naopak dle mého názoru stály za starou bačkoru…

Madeira - našinec jen vejrá.
Zbyněk Milfait 2021-07-17T21:55:31+02:00 0 komentářů
Portugalsko 2019

Tajemné tunely na levádách, pestrobarevné hory, všudypřítomná květena, mezi níž se ukrývá hadinec převislý, madeirský endemit.. Na Madeiru jsem přiletěl se společností Binter z ostrova El Hierro s přestupem na letišti Tenerife - nord. Cena letenky z ostrova El Hierro na Madeiru s návratem na Tenerife - nord v květnu 2019 byla…

📷 Krásné fotky
SICÍLIE podruhé za KAČKU
Kateřina Ostrá 2021-07-17T18:51:01+02:00 26 komentářů
Itálie 2021

Největší ostrov Středomoří, ostrov proslulý působením mafie, ostrov kontrastů - od italské vesnice přes nádech orientu, arabský svět,.. až po Asii. Od všeho je zde stopa. Taky nejvyšší činná sopka.... Největší ostrov Středomoří, ostrov proslulý působením mafie, ostrov kontrastů - od italské vesnice přes nádech orientu, arabský svět,.. až po Asii. Od všeho je zde stopa. Taky nejvyšší činná sopka…