Příspěvky uživatele Nicaragua

Aktuální témata

TémaPoslední reakce

Já bych to nerozváděl, ale za 1 letenku naprat 110€ do Vuelingu na Barcelonu v této době zaslouží uznání 👍. Od včera jsou jednosměrky v akci za 21,99€ s flexem zdarma.

Citovat Zobrazit ve vláknu

Děkuji za radu. Smazal jsem své příspěvky, aby někoho dále nedráždily. Pokud jsem se někoho dotknul tím, že jsem tady včera zveřejnil informaci o novém číslování QR kódů a na přímou žádost o sdělení zkušeností po příletu napsal, že v případě nutného testu neodletím, mj. třeba proto, že jsem měl cestovat s mým malým synem, který se prostě testů a těch lidí v ochranných oblecích bojí, tak se mu hluboce omlouvám. Problém tohoto webu a diskuzních fór je čím dál tím menší kvalita příspěvků s přidanou užitečnou hodnotou, které nás cestovatele zajímají a obohacují. Ty už se dostávají do zoufalého nepoměru s osobními výlevy některých kreténků, které ani mě ani předpokládám většinu místních návštěvníků vůbec nezajímají.

Zajímavé téma, já se dnes vrátil z pobaltských republik. Byl jsem tam poprvé, takže nemám možnost srovnání, ale téma COVID tam téměř neni znát. Roušky nikde nikdo nenosí, dokonce ani v MHD. Letěl jsem před týdnem do Tallinnu a se štěstím využil jednak akci Ryanairu za 9€ letenky, ale hlavně asi jediný týden od začátku prázdnin, kdy nás Čechy tam ještě Estonci pustili bez povinné 14denní karantény. 5 dnů jsme měli auto a postupně objeli Rigu, Klaipedu, Vilnius, Tartu a Pärnu. Všude poměrně klid, paradoxně s výjimkou posledních dvou, ale jednalo se o pátek a sobotu a jsou to oblíbené výletní a rekreační destinace Estonců. Pozemní hraniční přechody absolutně bez kontrol. Poslední dva dny v Tallinnu už bez auta, hodinová jízdenka v MHD za 1,50€, ale pak už jsme využívali Uber a např. cena za cestu z centra na letiště dnes v 8 ráno za 5,40€. Včera jsem plánoval trajekt do Helsinek, ale neriskoval jsem nakonec namátkovou kontrolu v přístavu (byť jsem tam žádné neviděl), aby mě Finové nepustili tam a Estonci zpátky 😁, a cestu si odpustil. Lety z/do Vídně, obsazenost cca 70%, žádné mimořádnosti, opět ani nechtěli při návratu potvrzení o bezodkladném tranzitu. Jinak ze zemí mě nejvíc zaujala Litva a z měst Tallinn. Všechny ale měly něco do sebe a plánuju se vrátit.

Citovat Zobrazit ve vláknu

Dnes návrat z HER do VIE. V letadle rozdávali k vyplnění prohlášení o bezodkladném tranzitu, ale na letišti ve Vídni ho nikdo nechtěl. Pouze po cestě ven z terminálu dvě hlídky policajtů, ale jen seděli a koukali. Takže v pohodě.

K těm náhradám ještě připojuji včerejší zkušenost. Zjistil jsem sám ve svých rezervacích časovou změnu na odletu ATH-VIE dne 20.7. o 10 minut. Měl jsem jí koupenou jako jednosměrnou letenku a Wizzair se ani neobtěžoval mě o této změně informovat a v systému se jevila jako aktivní beze změny. Tak nevím, zda to dělají naschvál, mají v tom bordel anebo podle nových podmínek tyto drobné změny už neřeší. Každopádně jsem zkusil zavolat na linku speciální asistence a tam mi Ukrajinka potvrdila, že na letu je změna a mohu rebookovat nebo refundovat za 100%. Potvrdil jsem refund na kredit, ale ve finále mi přišlo 120%. Zřejmě proto, že jsem letenku kupoval dříve.

Citovat Zobrazit ve vláknu

Pivko v letadle maj ve Wizzu urcite, dvě se slevou 1€. Ale letěl jsem v 6 ráno ☺

To je ještě daleko. Myslím na ty podmínky (ty se můžou za 2,5 týdne  ještě změnit) i na ten formulář s potvrzením o bezodkladném opuštění Rakouska. A ano, ten posílá  Wizzzair mailem cca 5 dnů před odletem.

Citovat Zobrazit ve vláknu

Ve Vidni těžká bída. Otevřený jen duty free za security a v terminálu snad jen dva bary a že by tam měli sachr, o tom docela pochybuju😉. Už je otevřený Sky Lounge, ale jak tady v diskuzi dřív padlo nabídka je dost omezená a nemá smysl tam vyplácat vstupy z Lounge Key (i když letos moc možností nebude). V letadle většina Čechů a Slováků, čímž nemyslím nijak zle, ale téměř nikdo si nic nekupoval, tak jsem si nevšiml.

Přidávám aktuální zkušenost. Dnes let VIE-HER, letadlo skoro plné. Ve Vídni žádné kontroly QR kódů  ani měření zavazadel.  V letadle nerozdávali žádné formuláře a po příletu  fronta na cca 5 minut. Kontrola kódů beze změny,  tj. 1 na test a 2 rovnou ven. Překvapil mě ale poměr testovaných, bylo to tak max 15%. Nevím zda Řekům dochází testy, já zkoušel dvě žádosti a na obě přišly dvojky.

Citovat Zobrazit ve vláknu

Mám to stejně, taky jsem se dovolal přes uvedenou linku cca v 10:00. Maník mi potvrdil, že refund připíše on, ale bohužel jsme se nebavili o termínu. Wizz account stále bez pohybu, pár dnů počkám. Asi hodně záleží, na jakého týpka narazíš. Evidentně dle příspěvků ostatních má každý svou zkušenost a jiný výsledek. Vyvléct se z toho nemohou, linku jednou zrušili, prachy vrátit musí.

Přidávám do fóra, včerejší let VCE-PRG s V7, já s dcerou po zaplacení letenek sice automaticky přiřazeni k sobě, ale spousta dalších skupin rozesazených po letadle. Evidentně začali random seating používat jako potenciální zdroj dalších poplatků záměrným rozhazováním.

Citovat Zobrazit ve vláknu

Bonbonky, na které se příští rok těším (zatím), jsou:

01/ MUC - AMS - HAV - CDG - MUC

09/ BUD - CFU - BUD
09/ BUD - GDY - BUD

Citovat Zobrazit ve vláknu

Letošek se opravdu vydařil smiley
Připojuji se svou sestavou 41 letů:

12/ PRG - MRS, VOE, 319
12/ CDG - PRG, VLG, 320

Ahoj,
díky za doplnění. Předpokládám, že pokud poletíš vše s Air Berlin, přestup budeš mít jen na terminálu C. Pokud přiletíš na A nebo B, je to o přesunu mezi terminály a v tom má Dave samozřejmě pravdu, že letiště je už dávno za zenitem. Já sám jsem tam nikdy nepřestupoval, jen dvakrát odlétal, i proto jsem možné nedal úplně přesnou informaci, ale každopádně mě to tam vůbec nenadchlo.
Každopádně žádný strach, ať už přiletíš na A nebo C, není to tam tak velké a rychle se zorientuješ.

Ahoj,

1) kufr bude odbaven až do NY, kde si ho vyzvedneš, na Tegelu se o něj nestaráš

2) 1:20 stačí, info o terminálech máš na letence a nebudeš muset vycházet z tranzitního prostoru

3) ano, pokud máš všechny lety na jedné letence

Citovat Zobrazit ve vláknu

Tuto kombinaci rozhodně doporučuji. využil jsem již v roce 2013 hned jak zprovoznil Easy linku PRG - MAN.
K doporučenému programu mi chybí info jak dlouhý jarní výlet chystáš. Pokud to stihneš do poloviny dubna, snažil bych se chytit lístky na fotbal, hlavně v Liverpoolu je to modla, vzájemnou averzi a fandění Tottenhamu proti Man City v hospodě fanoušků Man United jsem pochopil až později.
Jinak v Liverpoolu už Albert Dock, Head Pier a Liverpool Museum (vše na pětníku, muzeum bezplatné, nové expozice včetně interaktivních k Beatles a právě fotbalu v Liverpoolu Reds vs. Blue), super je katedrála na kopci.
Manchester je bohatší na společenský život, je tam plno hospod v centru i kolem kanálů, perfektní atmosféra, na rozdíl od intelektuálnějšího Liverpoolu mi přijde Manchester syrovější a živější. Perfektní bylo i tam bezplatné muzeum Museum of Science and Industry, neskutečné expozice.
Příští rok se tam chystám opět při návratu v rotaci PRG - EDI - KEF - MAN - PRG s EasyJet za krásných 2.900. Doufám, že i ten Liverpool s Ryanem trochu splaskne, zatím kolem 2000 jen return. Leeds neznám.

Citovat Zobrazit ve vláknu

Malii chápu kvůli cenám ubytka, ale dlouho se tam nezdržuj. Tahle oblast potěší pařmeny a hospodský povaleče, ale pláže a moře samotné je docela slabota, navíc teď po sezoně i ty hospody půjdou k úmoru. Na Vai se vykašli, pár palem a hezký výhled, jinak pláž a moře nic moc, navíc ještě není zprovozněná dálnice (na Krétě spíš širší občas dvouproudová silnice, ale lemující pobřeží) z Chanie do Sitie. U odbočky na Ierapetru za Agios Nicolaos tahle dálnice končí a dál na východ míříš do hor a na Vai to máš minimálně dvě hodiny.
Krétu mám moc rád a byl jsem tam mockrát, naposled letos v srpnu, kdy navíc na severu byly mraky komárů. Tím spíš stojí za to být na jihu - lepší moře, méně lidí, a je jedno kde budeš. Radši to mám na jihozápadě, ale i Makro Gyalos, Ierapetra, Matala, Agia Galini atd. stojí za to. Strategicky bych si vybral oblast kolem Plakias, alespoň tam zajet a v okolí navštívit Fragocastelo, klášter i pláž Prevelli, pláž Damnoni a i hlavní město té oblasti Rethymon. No a samozřejmě Chania, i když je na západě, ale kouzelné staré město a benátský přístav. Víc kilometrů, ale po té dálnici v pohodě.
Takže ve zkratce - na severu města, na jihu pláže a koupání, uvnitř ostrova historie, minojská kultura, hory, jeskyně a soutěsky, máš z čeho vybírat.

Citovat Zobrazit ve vláknu

Šílené a chaotické je letiště v Jakartě. Vzdálenost mezi domácím a mezinárodním terminálem je asi 3km, nelze přejít pěšky, nefunguje žádná logická doprava. Terminál pro vnitrostátní lety je otevřený, de facto stojíš nebo sedíš na schodech a nadchodech v tom horkém vlhku bez klimatizace, gaty tam neexistují, orientace podle čísel dveří, ze kterých se sešlo po schodech k letadlu. Připomíná to spíš autobusák na Florenci. Navíc na jednu toaletu připadá pět modliteben.

Mezinárodní terminál je lepší, ale s minimálním pohodlím. V odletových halách je minimum sedaček, není tam co dělat, WiFi má omezenou platnost, i když lze registrovat na různé mailové (i neexistující) uživatele. Příjemným paradoxem a odměnou za tyto útrapy byl perfektní salonek, nejlepší co jsem kdy kde navštívil, neustálá obměna teplého jídla, točené pivo z Bali a pro kuřáky velkorysá kuřárna. Navíc k tomu parádní zkušenost v B777 Emirates do Dubaje z důvodu obsazenosti letu cca 15%. V zadní části nás bylo asi patnáct, takže čtyřsedačka na zádech a letušky pořád k dispozici smiley