Most míru

Eurowings začnou létat z Prahy do gruzínského Tbilisi

2023-05-12T10:04:43+02:00

Zajímavou novou linku oznámila letecká společnost Eurowings, která má od roku 2021 jednu ze svých základen také v Praze.

Od 30. října 2023 zavádí přímou linku Praha – Tbilisi. Naposledy mezi Prahou a hlavním městem Gruzie létala v roce 2019 aerolinka Georgian Airways, tato linka se však stala obětí pandemie Covidu-19.

Letový řád a ceny letenek

Nová linka do gruzínského hlavního města bude v provozu 2x týdně vždy v pondělí a pátek. Na trase bude létat mix letadel Airbus A320 a A319.

• Praha – Tbilisi
    • pondělí: 11:50 - 18:30
    • pátek: 7:05 - 13:45
  • Tbilisi – Praha
    • pondělí: 19:25 - 20:35
    • pátek: 14:35 - 15:45

Celková doba letu je 3 hodiny a 40 minut na cestě tam, respektive 4 hodiny a 10 minut na cestě zpět.

Letenky jsou již v prodeji na webu eurowings.com za plošnou cenu 3 499 Kč / jednosměrný let. Soudě dle jiných destinací Eurowings z Prahy bychom předpokládali omezené množství akčních letenek s cenovkou okolo 1 500 až 2 000 Kč jednosměrně.

Konkurence Wizz Airu?

Z Prahy do Gruzie dlouhodobě létá přímá linka Wizz Airu, avšak na malé regionální letiště ve městě Kutaisi, které se nachází přes 260 km od Tbilisi.

I vzhledem k vysokým cenám letenek Wizz Airu, které se z Prahy do Kutaisi běžně pohybují i přes 3 000 Kč jednosměrně asi nemůžeme očekávat výraznější cenové bitvy obou aerolinek.

Spíš než konkurencí tak bude linka Eurowings vítaným doplňkem a rozšířením možností pro cestovatele.

Letiště Kutaisi je dobrý výchozí bod pro cesty do horských městeček Mestia či Ušguli, k moři nebo do regionu Borjomi či města Čiatura.

Letiště Tbilisi poslouží kromě letů do zajímavého hlavního města také pro cesty do hor Tusheti, lyžařského střediska Gudauri nebo pro cestu do sousední Arménie.