Kiwi.com – letenky a kyselá příchuť obchodních podmínek

Napsal
  • ...
  • Blog
  • Letenky
  • Kiwi.com – letenky a kyselá příchuť obchodních podmínek

Rozmohl se nám tady takový nešvar. Média velmi ráda zmiňují „úspěšný“ český vyhledávač letenek Kiwi.com coby miliardový start–up. Rádoby prodejce, který díky své magii dokáže prodat letenky s dvěma nespolupracujícími aerolinkami, ušetřit desítky procent a zaštítit celou cestu svou garancí Kiwi.com Guarantee, která v případě zpoždění kryje veškeré náklady na zajištění dopravy do cílové destinace.

Vše by bylo naprosto skvělé a v pořádku, jen kdyby to byla pravda.

Pojďme se tomuto exotickému ovoci z brněnských kanceláří pod vedením Olivera Dlouhého podívat pod šlupku a ukázat na veškeré jeho nešvary, které by přinejmenším měly trápit Oliverovo svědomí a kterým by se všichni cestovatelé měli obloukem ve tvaru ortodromy vyhnout.

Kiwi.com Guarantee aneb záruka, že doletíte pouze když budeme chtít

Garance nabízena k letům dvou nespolupracujícím aerolinkám vám dle slov Kiwi zajistí v případě nestihnutí přestupu dopravu do cílové destinace na náklady prodejce. Toto měl být zlatý hřeb prodejce, kvůli kterému se vyplatí letenky přeplatit. Četli jste si však obchodní podmínky této služby?

Příklad je jednoduchý – koupíte si lety Praha–Miláno–Ibiza s easyJetem, které u Kiwi naleznete. Jelikož se jedná o low–cost aerolinky, negarantují přestupy a v případě zpoždění nenesou žádnou odpovědnost za vaše následující spoje. To má řešit služba Kiwi.com Guarantee.

Pokud váš let Praha–Miláno bude mít značné zpoždění a vy nestihnete přestup na let Miláno–Ibiza, očekáváte, že vám Kiwi najde a zaplatí další spoj na Ibizu. Bohužel ne vždy. V obchodních podmínkách totiž stojí:

Pokud nejsme schopni najít rozumné alternativní Lety nebo jiné způsoby přepravy z důvodu velkého rozdílu cen mezi potenciální alternativní přepravou a původní cenou nevyužitých Letů, můžeme se s Vámi dohodnout na našem částečném příspěvku k nákladům spojeným se vzájemně dohodnutou alternativní přepravou.

Jak si to přeložit? Pokud by byl náhradní let příliš drahý a neodpovídal tak částce, kterou jste zaplatili za původní letenky, Kiwi vám nic nezaplatí a pouze přispěje na letenku, kterou si budete muset koupit sami.

Z logiky věci taková situace nastane vždy. Nikdy jsem nezažil, že by nákup letenky na poslední chvíli na letišti byl nějak cenově výhodný. Z levné letenky, která v době vaší koupě stála pár stovek, se na letišti stává horké zboží za tisíce. Náhradní let proto nikdy nebude odpovídat částce, kterou jste zaplatili.

Příspěvek, který Kiwi nabízí jako alternativu, je dvojnásobek původní částky zmeškaného letu, což bude zároveň i limit pro rozdíl mezi starou a novou letenkou.

Pokud se společnost k řešení garancí staví tak, jak je psáno v jejich podmínkách (což by logicky měla), je služba naprosto k ničemu a znovu se jedná o sprostý marketingový akt tohoto fenomenálního prodejce.

Tristní jednání pak podtrhují ultimáta jako nutnost reagovat do 24 hodin na zprávy či informovat o každých změnách, ačkoliv by měl prodejce informovat vás, ne vy jej. No však si přečtěte podmínky sami, je tam toho dost k udivení.

Kompenzace za zpožděné lety patří Kiwi. To jako fakt?!

S koupí letenky přes Kiwi navíc přicházíte o nárok na finanční kompenzaci při zpožděném nebo zrušeném letu! Pokud využijete službu Kiwi.com Guarantee, automaticky veškeré nároky na finanční odškodnění, které se pohybují od 250 do 600 € na osobu, připadají tomuto prodejci. Málem jsem spadl ze židle, když jsem to četl...

Pokud má váš let zpoždění a neuplatní se na něj garance, máte také smůlu. Jste podmínkami vázáni ponechat 35 % vymožených peněz prodejci, což je o průměrných 10 % víc než u jakékoliv jiné agentury.

Jak je možné, že koupí letenky automaticky souhlasíte s tím, že případné nároky plynoucích z nařízení Evropského parlamentu náleží prodejci letenek. Je tohle ještě vůbec legální?

Čtěte obchodní podmínky, s kterými souhlasíte! S těmi u Kiwi souhlasit už nechcete.

Zlodějna se zavazadly

Výše uvedené jsou jen marketingové a cenové hrátky a nemají přímý vliv na čest firmy. Co mne osobně dlouhodobě zaráží je fakt, že Kiwi vědomě okrádá cestující na zavazadlových poplatcích.

O čem je řeč? Drtivá většina leteckých společností na dálkových linkách má v ceně letenky i zapsané zavazadlo zdarma. Pokud letenky však kupujete přes Kiwi, o zavazadlech zdarma se nic nedozvíte a naopak po vás bude požadováno je zaplatit!

Nejjednodušeji si to ukážeme znovu na příkladu. Na přímé lince z Londýna do Kuala Lumpur najdete u Kiwi jako jednu z nejlevnějších letenek let s British Airways za 23.289 Kč. Pominu fakt, že nejlevnější letenky stojí 14,5 tisíce a že stejný let přes nás zakoupíte za 21.425 Kč.

Všimněte si té poznámky u ceny – jen 1x příruční zavazadlo zdarma. Pak si také všimněte možnosti dokoupení zavazadla o váze 20 kg za 1.574 Kč.

Neoprávněný poplatek za zavazadla u Kiwi.com

Má toto vůbec projekt miliardové velikosti zapotřebí? V ceně je samozřejmě dávno zahrnuté zavazadlo do 23 kg zdarma.

Otázkou také je, proč Kiwi schválně zobrazuje příruční v rozměru 40 x 30 x 15 cm. Přitom u British Airways je toto druhé příruční zdarma a první má rozměry 56 x 45 x 25 cm. Možná chyba, možná úmysl pro podporu prodeje zapsaného zavazadla.

Celý tento problém přetrvává pár měsíců a společnost jsem na problém dávno upozorňoval. Zřejmě neoprávněné příjmy plynoucí z těchto poplatků jsou pro firmu natolik zásadní, že morálně a finančně bude okrádat cestovatele i nadále.

Nejlevnější letenky? Ani náhodou!

Asi největší kontroverzí celého projektu jsou ceny letenek. Projekt, jehož chlouba staví na nejnižších cenách letenek, nemluví pravdu. Kiwi není, nikdy nebylo a nikdy nebude nejlevnější, alespoň do té doby, kdy srovnáváme srovnatelné.

Pár příkladů. Porovnejme si jakoukoliv letenku, třeba z Prahy do New Yorku a zpět. Zatímco přes náš vyhledávač letenek (i jakéhokoliv jiného prodejce) naleznete letenky v termínu 3.–11. listopadu za 10.158 Kč včetně zapsaného zavazadla, Kiwi vám při stejném zadání nabídne lety za 11.592 Kč, pouze s příručním zavazadlem.

Letenky přes Kiwi.com. Nachází pouze nízkonákladové společnosti, netuším proč:

Letenky přes Kiwi.com

Letenky přes Cestujlevne.com, kde probíhá srovnání přes globální distribuční systém Galileo:

Letenky přes Cestujlevne.com

Stejná data, jiné lety do Bangkoku: u nás za 12.866 Kč, u Kiwi za 18.280 Kč. Takto srovnejte libovolnou letenku s klasickým dopravcem, nikdy neušetříte.

Kiwi však není standardní vyhledávač a soustředí se spíše na nízkonákladové dopravce. Opusťme proto na chvíli prostor klasických dopravců na dálkových linkách a pojďme se podívat tam, kde by Kiwi měl značně přehrát svou konkurenci – na trh nízkonákladových aerolinií.

Vsuvka redakce: během psaní článku jsem narazil na přetrvávající problém v podobě absence letů společnosti Ryanair. Nebudeme si proto ukazovat cenový rozdíl na zbývajících letech největších společností Wizz Air a easyJet, kde cenu ovlivňuje členství nebo poplatek za platbu (to však nevylučuje, že je Kiwi i tak stále dražší), ale ukážeme si cenový rozdíl u aerolinií Transavia z Prahy do Paříže. O problému s Ryanair čtěte níže.

Na letu z Prahy do Paříže nám jako nejlevnější variantu nabízí Kiwi let 12.9. s aerolinkou Transavia za 892 Kč. Jelikož se jedná o low–cost, není tak důvod kupovat letenky jinde, než přímo na webu dopravce. Zde najdete letenku za 29 €, tedy 776 Kč s kurzem České spořitelny (26.763 Kč za euro). Cenový rozdíl pro zákazníka je 116 Kč, což činí přirážku 15 %. U dražších letenek nebo prozákaznických bank jsou cenové rozdíl značně markantnější!

Nemá smysl tu dále pokračovat, výsledek vždy bude stejný. U kiwi.com nekoupíte levné letenky proto, že samo letenky neprodává, ale přeprodává. Ke konečné ceně si přidává přirážku, z které logicky žije a nemůžeme mu to mít za zlé.

Na Kiwi naopak nalezneme právě výše zmíněné varianty letů, které nikde jinde neexistují, ale ani to není úplná pravda. Nicméně spokojme se s výsledkem, že Kiwi je předraženým prodejcem letenek běžných aerolinií a asi nejlepším přeprodejcem letenek aerolinií, které nechtějí své letenky prodávat jinde, než na svých webových stránkách.

Situace je o to komičtější, když v médiích neustále čteme, jak chce být Kiwi na 80 % tras nejlevnějším prodejcem.

Aktualizace: bohužel ne všichni pochopili smysl této kapitoly, proto bych rád zdůraznil – není smyslem porovnávat Kiwi s Cestujlevne.com, ale poukázat na marketingové rozpory s tvrzením, že Kiwi vyhledává nejlevnější lety. K dementování všech komentářů připojuji výstup z porovnávače prodejců, na který nás upozornil čtenář přes Twitter.

Nejdražší letenky přes Kiwi.com

Tvrdý střet s irským Ryanairem?

Pár týdnů zpět jsem zaznamenal, že u Kiwi chybí letenky společnosti Ryanair, největší aerolinky Evropy v počtu přepravených cestujících, a při psaní tohoto článku je problém stále aktuální. Vzhledem k tomu, že nejsou dostupná žádná veřejná vyjádření, můžeme nad situací jen spekulovat.

Logickou úvahou však můžeme dojít k tomu, že Kiwi se samo nechce připravit o významné zisky na evropském trhu a proto musel přijít krok od Ryanairu. Ten zřejmě pohrozil brněnské firmě a ta přestala metodou screen scrapingu krást data a přeprodávat letenky této aerolinky.

Na můj dotaz co se děje, se mi bohužel nedostalo konkrétní odpovědi. Celá tato situace jen poukazuje na pofidérnost magie prodejce.

Vzhledem k velikosti trhu by mě zajímal propad tržeb, který se bude pohybovat v řádech desítek procent a nebudu daleko od pravdy, kdy díky velikosti Ryanairu může Kiwi přijít i o více jak 50 % na příjmech plynoucích z evropských letů.

Doplnění: k tématu dnes vznikl nový článek na webu zdopravy.cz.

Aktualizace (9/2017): Ryanair se znovu prodává, ačkoliv při ceně 259 Kč na webu Ryanairu jsou letenky na Kiwi za 393 Kč.

Závěr

Je legálně v pořádku i morálně správné, že letenky přes Kiwi.com zakoupíte dráže, než kdekoliv jinde. Nabízí totiž službu, kdy objevíte nové dostupné trasy, které jinde neexistují a za takovou službu se samozřejmě platí... Nebo snad ne? Co zkusit podobné projekty, třeba Azair.cz – je zdarma.

Je legálně správné mít obchodní podmínky, morálně špatné je mít je jaké jsou, tzn. nic z toho co marketingově slibujeme nedat a obrat vás o kompenzace plynoucích z nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004. Tady mohu jen dodat, že neznalost neomlouvá a zákazník Kiwi si za to může sám. I když bych asi rád znal názor nějakého právníka na tuto záležitost.

Dle mě není legální a není ani morálně správné okrádat lidi na poplatcích za zavazadla, která jsou již dávno v ceně.

Jedinou koupí letenky můžete přijít o desítky tisíc korun! Koupíte dražší letenku, zaplatíte za zavazadlo, které je zdarma a přijdete o kompenzaci až 600 €. Stojí to za to?

Máte zkušenosti s Kiwi? Kupujete přes ně letenky nebo používáte nástroj chytře jen k inspiraci? A pokud kupujete, budete kupovat i nadále? Napište do komentáře a šiřte článek dál.

Sdílej článek s přáteli

326 komentářů

Žádná otázka není hloupá ani špatná. Pokud známe odpověď, rádi se o ni podělíme.

Dobrý den, mám na Vás jednu velkou otázku a za každou odpověď budu rád.

Jak je tedy možné, že to kiwi s takto mizernýma službama(jak zde každý píše), tak obrovsky roste. Roste jim obrat, zisk, počet zaměstnanců, zakládají nové pobočky po celém světě, skoro každý týden se dočtu, že uzavřeli s někým významným spolupráci (zrovna dnes jsem četl na e15, že udělali spolupráci s petrohradským letištěm ) atd.?????

Prosím odpovězte mi..... jak je to tedy možné??? Myslím si, že většina lidí to vlastně ani neví.....kde se bere jejich úspěch?

PS: budu rád když se mi k tomu vyjádří i sám pan Eiselt

Doufám, že to nebudute brát jako provokaci, jen mi to vrtá hlavou..Děkuji

před 12 dny
Kryštof Hájek

Dobrý den, tak na tom není nic záhadného. Stačilo zvládnout prvotní marketing, mít relativně jednoduchý proces rezervace a je hotovo. Většina lidí se v letenkách nevyzná a nemá ani páru o tom, že 90% letenek na Kiwi je buď předražených nebo zahrnují nerealizovatelné přestupy (například kvůli vízům - což se bohužel děje relativně často). O ostatním nemluvím (viz výše). Lidi to prostě nevědí.

Stačí si ale najít libovolných - dejme tomu - 20 kombinací různých měst libovolně po světě, srovnat Kiwi s ostatními vyhledávači nebo s weby aerolinek a uvidíte, jak vyhledávač Kiwi (ne)funguje. Jenže lidi, kteří o letenkách a cenách nemají ani ponětí, tohle samozřejmě dělat nebudou.

před 12 dny
Rudá Marta

Josefe, ukaž mi nějakou zpáteční letenku, kde má Kiwi lepší cenu než jiní prodejci.

Za každý tip budu ráda. Pokud tedy vůbec něco najdeš.

před 12 dny

Kryštof Hájek - velmi děkuji za Vaši odpověď. S tím co říkáte lze souhlasit až na jednu věc.....a tím je marketing. Kiwi prakticky v zahraničí nikdo nezná, nemá žádný brand a globální marketing rozhodně nedělá. Jsou známí hlavně v ČR a na Slovensku

90% zákazníků jim přivádí metas typu skyscanner atd. takže o kvalitním marketingu se nedá hovořit......

Rudá Marta - podobné tipy odpovědí na moji otázku jsem očekával...A laskavě neodpovídejte na otázku otázkou

před 12 dny
Kryštof Hájek

Opak je pravdou, Kiwi má v rámci ČR naprosto marginální prodeje. Silnou pozici má v Jižní Americe, Rusku, Indii - odtamtud plyne nejvíce tržeb, v ČR/Slovensku to jsou malé jednotky procent, možná ani to ne.

před 12 dny

Však, ano to vím. ČR jim dělá sotva půl procenta. Ale jde o to, že se zobrazují na prvních pozicích v tamních metas.vyhledávačích. Proto mají takový traffic a 10 tisíc objednávek denně. Samozřejmě mě napadá taková věc, že je to z dlouhodobého hlediska neudržitelné pro působení a chod celé firmy....

před 12 dny
Proky

Ad Kiwi a marketing - pravda, nemají příliš billboardů nebo reklam v TV. Ale mluví se o nich. Píšou se o nich oslavné PR články protože to je úspěšný startup, takže stejně tak, jako sis přečetl článek v E15, tak stejně tak si ty články v různých mainstreamových médiích přečetla spousta dalších lidí, plus Oliver byl tuším v DVTV a kdo ví v jakých ještě dalších TV pořadech, takže slyšet o nich jde. A jak už psal Kryštof, spousta lidí vůbec netuší, že jsou dražší nebo prodávají zavazadla k letům, která už je mají v ceně a podobně. Vidím to i u svých kamarádů, kteří občas lítají, že mnohdy rezervují přes Kiwi.

Tento týden tady bylo téma, že nějaká slečna/paní rezervovala letenky s Ryanem přes Kiwi (a následně samozřejmě řešila nějaké problémy). Měl jsem nutkání jen tak mimo soutěž napsat, proč vlastně dělala rezervaci přes Kiwi, ale nějak jsem se k tomu nedostal. Takže tak. A to jsme přitom jen to půlprocento.

před 12 dny
Rudá Marta

Je jen jeden důvod používat pofidérní šmejdské prodejce a to je finanční úspora u některých druhů letenek. To platí třeba u Gotogate, Tripair a další. U Kiwi je to ale naopak. Je to pofidérní šmejdský prodejce s příplatkem, protože letenky co nabízí si může každý koupit sám přímo u aerolinky levněji. Racionální důvod proč kupovat u Kiwi tak žádný není.

před 12 dny
Avatar uživatele Libor_S
Libor_S

Racionální důvod pro zkušenější není, ale nezkušení dříve viděli na skyscanneru kombinace lowcost letenek, které nikdo jiný nenabízel a byly levnější než nabídky běžných leteckých společností (když neberu v úvahu zavazadla, jídlo atd.). Třeba před rokem můj nezkušený synovec takto vyhledal přes kiwi kombinaci asi 3 lowcostů do LA a přitom potřebovali odbavená zavazadla. Moc to nesleduju, ale myslím, že dnes už tyto kombinace v Evropě nabízí i jiní a kiwi je na skyscanneru dražší než ostatní. Možná, že na jiných kontinentech má v některých zemích zatím kiwi v tomto náskok, a proto tam má vysoké tržby.

před 11 dny

Ok, chapu, ze jsou jedinci, kteri si sami nedokazi koupit letenku a musi pouzit prostrednika. Ale proc se proboha nepodivaji aspon na recenze? Kdyz uz jim teda vyhovuje vyssi cena. A kdyz jsme u toho, tim ze Kiwi dela svymi praktikami Cesku poradnou ostudu, nemohli by si alespon to sidlo udelat nekde jinde?

před 11 dny
Avatar uživatele Marek Sourak
Marek Sourak

To je to, oni si na trustpilot treba pisou fake recenze a tak, nezkuseneho cloveka v letenkach to samozrejme zlaka...

před 11 dny

Největší výhoda kiwi je automatický billing u návazných letů. Kiwi je schopné propojit a vytvořit takové algoritmy, které se zatím nedaří jiným firmám. Proto u něho nakupují lidé ze západní Evropy nebo USA. Zákazníci z těchto trhů si kupují čas, takže si klidně připlatí aby nemuseli jít a dělat to přímo na stránkách aerolinek.

A je pravda, že většinou lidí ze Střední Evropy si letenky u kiwi hledají spoje a pak si je rezervují přímo u aerolinek....

Nicméně ruku na srdce ani se nedivím, že se o kiwi hodně mluví v českých mediích(samozřejmě něco je PR, ale... oni jsou jednooký mezi slepými, prakticky v ČR nemáte podobně úspěšný startup o kterém by se mluvilo. Jasně je zde prusaresearch , ale ten širokou masu lidí nebude zajímat. Pak zde máte socialbakers,shopsys,spaceknow ale to jsou opět pro lidí nudné byznysy, kdežto letenky si kupuje víceměné každý.

Ovšem co si budeme povídat letos se kiwi rozhodně prodá zahraničnímu investorovi v rozmezí 10-12miliard a uvidíme co se stane dále......

před 11 dny
Avatar uživatele Marek Sourak
Marek Sourak

Josefe, ty ses poved teda :D

před 11 dny
cali

:-) Já nejsem Josef, já jsem Mára Prchal nebo Olí osobně.

před 11 dny
Avatar uživatele eremi
eremi
  • Přidal se před 3 lety
  • Napsal 344 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2019-02-04T13:58:03+01:00)

Jako Josef, že není Josef? Tož kdo je vlastně Josef? :)

před 11 dny
cali

Je to PR chal...

před 11 dny
David Eiselt

Sám pan Eiselt se vyjádřil dostatečně v článku.

Úspěch Kiwi tkví v napojení na metasearche, které dodávají spoustu zákazníků, kteří ani netuší kde a co kupují. Kiwi na nich dělá marži tím, že je ojebe o návazné služby. Potvrdí to každý zaměstnanec :)

Až tahle studna vyschne, po Kiwi se slehne zem. Jediný důvod proč tak nutně sháněli kupce byl ten, že jejich „magie“ byla odhalena a kombinace aerolinek dělají i jiní prodejci.

Kiwi není úspěšná firma, protože nehraje ke klientovi fér. Tečka. A ať si to interně obhajuje každý jak chce, pravda je jen jediná.

Přidat odpověď
před 11 dny

Pres Kiwi jsem kupoval letenky nekolikrat, vzdy byly levnejsi nez u dopravce, jinak bych je prece nekupoval... V potvrzeni mi vzdy prisly udaje, ktere jsem mohl pouzit k vyhledani moji rezervace primo u dopravce a dal vse resit uz tam.

Spoustu komentaru tady vubec nechapu...a u vetsiny tech problemu vidim spis nesmyslne jednani na strane kupujiciho. Booknout letenky na druhem konci sveta a davat si na prestup 3 hod je uplna hloupost, nebo kupovat letenky do jineho svetadilu bez garantovaneho prestupu primo od dopravce, kvuli par set korunam,je jeste vetsi hloupost, stejne jako kdyz teto problematice nerozumim a nezjistim si zadne info a na letisti koukam jak vejr, ze jsem myslel, ze je odbaveny kufr v cene.

Je to zakoreneno v ceske povaze, hledat problem vzdy nekde jinde nez u sebe a porad opakovat, ja nevedel, nevsiml, ja za to nemuzu...

Pokud maji kiwi problem s reakci, call centrem, podporou apod nevim, zatim jsem to nepotreboval a asi bych taky nadaval. Ale zkuste si treba napsat na podporu Amer. Air. a uvidite:) Jinak je docela zabava cist si ty nenavistne komentare na prispevky, ktere vas schvalne hecuji.

před 17 dny
Rudá Marta

Ještě pár PR emailů a zblbnu z toho tak, že si tam začnu ty letenky i kupovat také a ještě se mi to bude líbit.

před 17 dny
David Eiselt

:D asi tak nějak....

před 17 dny
Avatar uživatele Marek Sourak
Marek Sourak

😂 Masaz nabira na obratkach.

před 17 dny

Tři příspěvky adorující kiwi během 24 hodin, to je FAKT náhoda.

před 17 dny
Leoš Literák

Anebo ta diskuse mohla vyprovokovat mlčící většinu k reakci.

před 17 dny
Ivan

Vždycky levnější než u dopravce! Nikdy by mě nenapadlo, že se tady hned po ránu tak pobavím.

před 17 dny

Vždy to je od nich dražší, někdy dokonce to bývá nejdražší nabídka co mi třeba skyscenner vyhodí.

Klobouk dolů, že jim tak jdou kšefty, záhadou je proč, nebo spíš jak ještě dlouho.

před 17 dny

Ještě dotaz. Řeším teď nákup tří letenek.

Druhá nejlepší nabídka jsou Turci, což je díky servisu bezvadné. Nabídka u GotoGate je pro tři o cca 3 600 levnější než u samotných Turků. Pokud vyberu fixní termín (Turci mi ho v nejnižší třídě taky nezmění) co může být u GotoGate za problém?

Zapsaná zavazadla by měla být stejná.. Rezervace u Turků půjde normálně spravovat..?

Chápu, že to nejlevnější nemusí být nelepší nabídka, ale v čem třeba konkrétně v tomto případě může být u GotoGate, nebo Mytrip problém..? Díky

GotoGate 11 724 Kč celkem 35 171 Kč

Mytrip 12 143 Kč celkem 36 429 Kč

Tripair 12 575 Kč celkem 37 723 Kč

Turkish Air. Letecká s. 13 060 Kč celkem 39 180 Kč

Kiwi.com 14 785 Kč celkem 44 353 Kč

https://www.skyscanner.cz/doprav...1903121635|10342-1903162315--31734-1-15538-1903170905

před 17 dny
Jan Čermák

Obecně problém s prodejci typu GoToGate apod. být nemusí, letenku vystaví a pokud nebude žádná změna, nebudeš s nima nic řešit tak máš letenku za dobrou cenu. Ale pak jsou tu situace, které nejsou vždy ideální, např. změna itineráře se kterým nesouhlasíš, storna apod... - najdeš tu na fóru sáhodlou diskuzi.

před 16 dny
mirjur

Přes MyTrip jsme byli v Dominikáně a v Dubaji, byly tam i změny v itinerářích, se kterými jsme ale neměli problém, takže vše proběhlo v pohodě. Zaslali změnu, já jsem potvrdil... Neplatil jsem si žádná pojištění ani servisy navíc. S ostatními zkušenost nemám.

před 16 dny
Avatar uživatele J0x
J0x

U GotoGate je servis za příplatek, ale nějak nechápu, jak to souvisí s Kiwi a proč to není ve speciálním vlákně na toto téma. Jinak když jsem u Kiwi hledal letenky, nebyly nikdy levnější než u dopravce. :)

před 16 dny
Tomáš

Kupoval jsem přes kiwi.com letenky 3x, pač byli levnější než přímo u dopravce. Například let Praha - Hamburg byl o cca 500,- levnější než přímo u Eurowings, avšak se vždy jednalo o rezervaci pro skupinu 3 lidí. Například Praha - Hamburg 6.3. 2019 tam a 10.3.2019 zpět vychází na kiwi.com pro 3 osoby za 7.767,- a na Eurowings ten samý termín za 8.214,-, tj. cenové zvýhodnění u kiwi za 447,- a to je ještě možnost aplikovat vouchery na slevu 5EUR / 10EUR, tj, 447,- + 128,-(5 EUR) a to dělá rozdíl oproti Eurowings nějakých 575,- korun, za což mohu mít taxi z letiště do centra Hamburku. Samozřejmě stížnost napíše hned každý, ale pochvalu už málokdo, takže bych to Kiwi neviděl tak černě. :)

před 12 dny
Proky

Já teda nevím, ale já na ty termíny vidím 8214,- na Eurowings a 8308,- na Kiwi...

před 12 dny
Tomáš

Tak cena se v mezičase zvýšila o přibližně 2.000,-, ale pořád mám na kiwi letenky za 10.159,- za 3 osoby, zatímco na eurowings mi to ukazuje cenu 10.704,-, tj. kiwi levnější o 545czk + stále možnost použít slevový voucher KIWI10, který mi sníží cenu o 257czk, tj. se dostanu na výslednou cenu 9.902czk. Udělal jsem si print-screeny, tak když mi napíšeš tvůj email do zprávy, tak ti je rád přepošlu.

před 12 dny
Kryštof Hájek

Divný, já mám pořád Kiwi za 8308 a Eurowings 8214 :)

před 12 dny
Tomáš

No opravdu nelžu. Napiště do soukromé zprávy Váš email a pošlu Vám print-screeny. Tomáš

před 11 dny

vymazte si cookies. Na Eurowings to je opravdu 8214,-

před 11 dny
Avatar uživatele Marek Sourak
Marek Sourak

Tak jsem si tam letmo zadal, 6-10.3. Eurowings pro 3 dospělý na jejich webovkách 4 614 Kč, Kiwi ten samý let za 6 950 Kč, to je slušná marže ;) a jako levnější verzi mi nabízí za 4k a jednu cestu jet Flixbusem, to nevymyslíš :D

před 11 dny
Proky

Re: Tomáš: "Tak cena se v mezičase zvýšila o přibližně 2.000,-"

jojo, zrovna během těch 27 minut, které dělily naše příspěvky :D

před 11 dny
Tomáš

Eurowings: 10.704,- https://gyazo.com/6b07810576c89e...c748967696

Kiwi: 9.902,- https://gyazo.com/c739cdac03c6ee...a36be70752

Ve stejný čas. Jasně, že za tu cenu bych ty letenky nekoupil, ale jak už jsem psal výše - již 3x se mi stalo, že jsem hledal letenky a na kiwi prostě byli levnější v ten daný moment vůči webu dané aerolinky. :)

před 11 dny
Avatar uživatele floodland
floodland

takze abychom to shrnuli:

- nejdriv pises, ze hledas termin od 6.3.-10.3. a na screenshotech mas od 6.3.-8.3. Ktery termin teda plati?

- pokud si dam vyhledvani primo pres Eurowings, tak na termin 6.3.-8.3. dostanu cenu 8.904.- Neco asi delas spatne.

před 11 dny
Proky

Taky na webu Eurowings 8.904,-. Asi máš v počítači nějaký Kiwivir, který ti zvyšuje ceny letenek na ostatních stránkách :)

před 11 dny
Avatar uživatele Marek Sourak
Marek Sourak

Tak ono to je přes photoshop jednoduché přepsat ;) to zvládne každé dítě

před 11 dny
Tomáš
  • Přidal se před 2 lety
  • Napsal 13 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2019-02-05T12:50:18+01:00)

Floodland: 1) Jo, to sem hledal při prvním vyhledávání, ale když tu někdo rozporoval cenu, tak jsem pak omylem hledal 6.3. - 8.3., ale nic nemění na tom, že ve stejný čas - v 00:45 jsem našel na webu kiwi a eurowings rozdílnou cenu ve prospěch kiwi. 2) Ceny u aerolinek jsou dynamické a odvíjejí se podle vyhledávání, takže je možné, že cena klesla a nebo je to otázkou cookies, kdy eurowings už ví, že jsem danou destinaci hledal, proto drží cenu vysoko.

Proky: Tyjo, něco na tom asi bude, protože třeba i Praha - Paříž mi to ukazuje levnější, než ČSA web, ale když jsem nedávno hledal letenky Praha - Johanesburg, tak jsem si na kiwi našel spojení a pak přímo na webu AirFrance krásný let s 1 přestupem v Paříží za 12.000,-, což bylo asi o 1.400,- levnější, než na webu kiwi. Tím mým print-screenem jsem chtěl jen říct, že třeba to takto má spousta lidí a proto na kiwi nakupují. A druhá věc je taky lenost si sednout k PC na 15 minut a hledat nejlevnější letenku. Nicméně cookies promazávám pravidelně, ale pro jistotu si re-instaluju i PC. Nerad bych, aby na mě Oliver koukal skrze web-kameru, když si kupuju letenky. :))

Přidat odpověď
před 10 dny
Avatar uživatele fridgy
fridgy
  • Právě online
  • Přidal se před 4 lety
  • Napsal 16 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2019-01-30T00:22:48+01:00)

Osobní zkušenost s KIWI letenkama z ostrova Boracay přes jeden ostrov Clark do Hong Kongu

letenky stály 205 EUR pro oba se slavnou zárukou Kiwi :D

nechci znít jako ta fejková recenze nademnou, ale upřímně jsem všem svým známým co se mě kdy ptali vždy říkal ať se Kiwi vyhnout, bohužel jsem neměl možnost koupit letenky jinak, tak jsem to risknul.

Ráno v den odletu jsem od aerolinky dostal informaci, že náš let nepoletí ve 12:30 ale v 15:30, což je přesně 3 hodiny, který jsme měli v Clarku na přestup. Takže jsem začal volat do Kiwi, tam mi to bral furt nějakej robot a z hotelovýho telefonu to nebylo nejlevnější. Tak jsem začal bombardovat Twitter, instagram, facebook a pomalu se to snažil vyřešit, protože jejich systém mi nedokázal najít alternativní let. Nakonec jsem si samostatně booknul let s Air Asiou za 1800 Kč a letěl dřív. Protože jsem nechtěl riskovat, že se do Hong Kongu nedostaneme vůbec. Po příletu do Hong Kongu, jsem poslal žádost o refundaci, která mi ale byla po dvou týdnech zamítnuta, protože prý nebylo potvrzené zpoždění.. Našel jsem všechny informace a poslal i s fakturou za Air Asia letenky zpět. Na druhý pokus byla refundace potvrzená, ALE pouze s 30 EUR kompenzací ZA OBA :D :D a že mi hned posílají peníze. Tak jsem volal do Brna na Kiwi, kde jsem to slečně vysvětlit, ta se dohodla s managerem, že mi zavolají do konce týdne. Ve čtvrtek mi přišel mail, že mi vrací celou částku za oba lety zpět (dohromady 205 eur) a peníze jsem měl do týdnu na účtě.. Fakt jsem vůbec nedoufal v to, že by to mohlo vyjít a nakonec jsem dostal o pár korun víc :D takže se nedejte.. taky jsem se ptal známých a to s tou hotelovou kompenzací není úplnej fejk, prý to taky zařizují a bookují nové nejdřívější letenky.. Tak to zkusím zas příště :D

EDIT:// každopádně stále souhlasím s tím, že by to neměla být žádná první volba, při nákupu letenek a stále je lepší se jím vyhýbat (co se týče poplatků, nároků na EU kompenzaci atd.)

před 17 dny
Надежда Константиновна Крупская
  • Přidal se před 3 lety
  • Napsal 89 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2019-01-29T18:32:26+01:00)

Hele Frigy, koukám že u Kiwi probíhá nějaká zimní PR kampaň nebo tak něco … a letenky stály se píše s tvrdým.

Nejhorší na tom je, že ta služba Kiwi garance musí být opravdu strašná, když nemají žádné pozitivní recenze od klientů kterými by se mohli pochlubit, ale musí si je psát sami ve spolupráci s nějakou PR agenturou.

před 17 dny
Avatar uživatele fridgy
fridgy
  • Právě online
  • Přidal se před 4 lety
  • Napsal 16 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2019-01-30T00:23:15+01:00)

wtf, jsem normal legit člověk :D mi klidne napis do pm a poslu ti nejakej muj profil na socialnich siti a tam si me muzes overit :D a fakt se omlouvam za sdileni zkusenosti + za gramatickou chybu : ---)

před 17 dny
Avatar uživatele Marek Sourak
Marek Sourak

No, chlape. Ses podezrelej 😀

před 17 dny
Avatar uživatele fridgy
fridgy
  • Právě online
  • Přidal se před 4 lety
  • Napsal 16 komentářů
  • Poslat zprávu

to jsem zas neco po dlouhy dobe nekam napsal :D

Přidat odpověď
před 16 dny
Avatar uživatele Libor_S
Libor_S

Varování. Neztrácejte čas čtením dlouhého falešného PR od "Radka" níže.

před 18 dny
Avatar uživatele Marek Sourak
Marek Sourak

Mozna sem pise sam Oliver ;)

před 17 dny
Avatar uživatele J0x
J0x

Tak na něj udělej dlouhý nos. :-D

Přidat odpověď
před 17 dny

Vážení cestovatelé,

dovolte mi, abych se Vámi podělil o nevšední zážitek a zcela nečekanou zkušenost z mé poslední cesty.

Letěl jsem se svou sestrou a jejím přítelem 20. prosince z Bratislavy do New Yorku na letiště Stewart s mezipřistáním v Dublinu.

Zpátky jsme letěli 9. 1. stejnou trasou, opět přes Dublin.

Cestovatelsky nic mimořádného. Navíc, protože jsme se nedávno před odletem vrátili z cesty po Číně a naše kasičky nejsou zrovna bezedné, rozhodli jsme se ušetřit. Možná ten nápad vypadal trochu bezhlavě, ale slovo dalo slovo a riskli jsme let nízkonákladovou společností objednávanou prostřednictvím Kiwi.com.

A až sem je to: „Trochu nuda“.

A tak přitlačíme na pilu.

Nejsme nejmladší (ale ještě ani ne úplní brontosauři) a tak to pro nás bylo i malinko s nádechem, v naší věkové kategorii, asi ne zrovna vyhledávaného dobrodružství.

Nízkonákladovkou objednávanou přes KIWI.com jsme spolu ještě nikdy neletěli.

KIWI.com nebyl náš oblíbený vyhledávač a poté, co jsme si objednali a zaplatili letenky, jsme měli docela nahnáno.

Moje sestra je totiž pilná včelička a nelenila si vyhledat a přečíst ohlasy na již zmíněný KIWI.com. Dobrým dojmem to fakt nepůsobilo.

Začíná: „Přihořívat“.

Ještě v Bratislavě nás zastihla taková vánice, že mně osobně bylo po chvíli jasné, že v tomhle počasí, neodletíme včas ani náhodou. Rusové tomuhle velmi trefně říkají „NELJOTNAJA POGODA“ - čili nelétací počasí.

Mám za sebou určitě hodně přes sto letů a můj instinkt se asi ani moc mýlit nemohl.

Sněžit totiž začalo nedlouho před odletem a byla to skutečně taková metelice, jaká se v našich zeměpisných šířkách nevidí zrovna často. Za pár minut bylo vše krásně sněhobílé, jako v pohádce „Polární expres“. Opravdu nádhera.

Mělo to jen jednu vadu. Na tuhle krásu bych se v dané chvíli raději díval už z paluby úspěšně odstartovaného letadla.

Zcela upřímně si myslím, že i kdyby se personál letiště snažil sebevíce, tohle se prostě během pár minut zcela objektivně zvládnout nedalo a výsledné cca dvouhodinové zpoždění jsem vnímal, jako skvělý výsledek a mimořádný výkon. Všem Vám z letiště v Bratislavě, kteří jste se o to zasloužili, bych za to od srdce rád poděkoval.

No, ale jak asi tušíte, začíná: „Přihořívat docela zostra“.

Už když nás pouštěli do letadla, bylo nadevší pochybnost jasné, že navazující spoj v Dublinu nestihneme ani omylem.

Začali jsme diskutovat o tom, zda se modlit za to, aby náš let letěl co nejrychleji, zkrátil zpoždění, a my jsme měli alespoň teoretickou šanci to v Dublinu stihnout, nebo za to, aby náš let měl naopak dostatečně velké zpoždění, aby bylo nezpochybnitelné to, že jsme navazující let do New Yorku opravdu v žádném případě stihnout nemohli a tudíž to nebyla naše vina.

Do Dublinu jsme přiletěli v době, kdy letadlo do New Yorku ještě určitě ani nenastartovalo motory a nejspíše ještě ani nenastoupili všichni cestující.

Takže jsme sebou řádně hodili a téměř sprintem jsme s mezi zastávkou pro kufry doběhli k odbavovací přepážce našeho letu.

Jak asi tušíte: „Už je (a nám v té chvíli tam na tom letišti bylo) opravdu hodně horko….“

Paní na přepážce sice ještě byla, jen nám trochu nevrle oznámila, že odbavování skončilo a že se už nedá nic dělat. Nevěřícně jsme na ni zírali, ale nezbylo nám nic jiného než se s tím smířit a pokusit se něco vymyslet. V té chvíli jsem si vzpomněl na to, že na objednávce na KIWI.com byla zmíněna KIWI.com záruka.

Takže: „Hoří….“, moji milí cestovatelé.

Nu a co si myslíte, že se asi tak dělo poté, co jsme nakonec opravdu v mailech na objednávce našli ono místo s telefonním číslem a zavolali na něj? Podle ohlasů na serveru, které vyhledala moje milá sestra, bylo všechno jasné. Nejspíše ani nezvednou telefon, a pokud ano, budou se v nějakém cizím jazyce vymlouvat tak dlouho, až nás to přestane bavit, nebo tak něco. Byli jsme v Irsku a to není o angličtině, kterou bychom zvládli.

Jenže ono ne!!!

Zvedli to dříve, než jsem si v hlavě srovnal, jak jim vlastně celou tu naši situaci vysvětlím. Mladý muž na druhé straně drátu sice mluvil rychlou a rodilou angličtinou, takže jsem ho musel opakovaně brzdit. Ale on byl trpělivý a nakonec jsme si porozuměli s tím, že chápe, co se stalo, ale musí si to ověřit a nejdéle do čtyř hodin nám zavolají a sdělí jejich stanovisko. A dodal, že rovnou musíme předem souhlasit s tím, že přijmeme náhradní řešení, které nám nabídnou a pokud je odmítneme, ztrácíme nárok na KIWI.com garanci. Nejdříve jsme opět propadali malomyslnosti. Už jsme se viděli, jak cestujeme každý jinou trasou někudy zpět přes půl Evropy nebo Abú Dhabí, v lepším případě přes Frankfurt nebo Londýn s čekáním celou noc někde na letištích. Navíc jsme zjistili, že jsme si během čekání v Bratislavě a letu do Dublinu téměř vybili mobily a ke všemu nemáme adaptér na britské zásuvky. Bylo jasné, že některý z mobilů možná vydrží, než nám zavolají zpět, ale určitě nevydrží delší hovor. Takže jsme na sebe chvilku nevěřícně zírali a pak se rozběhli hledat po letišti obchod s adaptéry. Docela pech ne? Když už …, tak už…, jak učí Mr. Murphy.

Jenže tenhle příběh gradoval k Happy Endu.

Zavolali dříve, než se mobily vybily docela a dokonce dříve než jsme si stihli koupit adaptér.

V tom rozrušení jsem si ani nepřipravil nic, co bych jim v angličtině znovu řekl.

Jenže světe div se, ono to nevadilo. Zavolala mi totiž mladá dáma hovořící nádhernou češtinou a naprosto mě dostala tím, jaké mi dala instrukce. Mluvila sice krásně česky, jak už jsem napsal, ale já měl pocit, že jí vůbec nerozumím. Jednak mi řekla, že pokud s tím souhlasíme, tak nám objedná lístky na příští přímý let z Dublinu do New Yorku, který poletí druhý den ráno. Až sem jsem se chytal. Pak mi ale sdělila, že nám zabukuje tři místa v pětihvězdičkovém hotelu na letišti v Dublinu a ještě dodala, že nám prověří odvoz z letiště do hotelu. To už jsem se trochu ztrácel a poprosil jsem ji, ať chvilinku počká, že letenky bereme, ale hotel, že musím probrat se svými spolupasažéry, a hned jsem jim vysvětlil nabízené řešení s tím, že letenky samozřejmě bereme, ale nejsem proti, abychom si ubytování zajistili sami někde jinde a levněji. Najednou ale slyším, jak mě paní v mobilu oslovila a říká: „Letenky jsou v ceně, a stejně tak je v ceně i hotel a nejspíše i doprava do hotelu, protože je to hotel, který si zajišťuje vlastní kyvadlovou dopravu a dodala, že nám ještě na účet poskytnou kompenzaci na stravné ve výši 30 EUR. Měl jsem pocit, že se mi to snad jenom zdá.

Nezdálo.

Všechno proběhlo do puntíku přesně tak, jak mi to řekla.

Hotelový autobus nás odvezl do hotelu, kde jsme měli nachystanou a zaplacenou rezervaci a jediná odchylka byla, že po pár dnech mi na účet nepřistálo 30 EURo, o kterých jsme hovořili po telefonu, ale více než 30 EURo na pasažéra. Hotel byl úžasný a ještě jsem si prohlédli noční Dublin.

KIWI.com SKVĚLE !!!

Třikrát sláva, hurá a děkuji. Takovou pointu bych nečekal ani od Emirates.

Ještě stále mám v uších ten vlídný hlas oné slečny nebo paní, který mi s laskavostí sobě vlastní sdělil, že už sice má po pracovní době, ale že na záruce KIWI.com má tato společnost postaven svůj business a tak ta záruka prostě fungovat musí.

Co dodat? Jste prostě úžasní a také to, že já jsem se stal vaším trvalým zákazníkem a moji blízcí také.

Doufám, že si takto vysoký standard udržíte. Laťku jste tedy postavili velmi vysoko.

Budu vám v tom držet pěsti a taky vás budu reálně podporovat tím, že u vás budu kupovat moje letenky.

Za pár měsíců se chystám znovu do států, nejspíše stejnou trasou, a v létě na dálný východ a příští rok se toužím poprvé v životě podívat na karneval do Ria, tak doufám, že poletím s KIWI.com a že už nebude ani sněžit a ani nebudeme mít zpožděné lety ať už z jakéhokoli důvodu.

Jsem si plně vědom toho, že můj příběh tak nějak nezapadá do diskuse zde vedné. Ale právě proto jsem si ho nemohl nechat pro sebe. Zajímalo by mne, kolik spokojených zákazníků KIWI.com už přepravilo a kolik jich přepraví ročně.

Vypadá to,že jsem výjimka a my tři jsme prostě měli štěstí. Dost jsme ušetřili za letenky a v nouzi nám KIWI.com záruka zafungovala jako švýcarské hodinky.

Takže za nás tři: "KIWI. com - děkujeme a my se s vámi létat nebojíme."

Pokud příště opět najdu výhodnou cenu zrovna u vás, poletím s vámi.

A kdyby mi náhodou někde něco uletělo, tak budu věřit v Happy End a-lá KIWI.com guarantee.

S přátelským pozdravem Radek, toho času pracující na Slovensku a bydlící v Nitře.

Psáno v Nitře, 28. ledna 2019

PS: Vzkaz pro škarohlídy: „Nejsem reklama. Jsem reálný člověk a tento příběh píši s docela velkým odstupem jenom proto, protože jsem nejdříve potřeboval v práci dohnat resty po téměř třítýdenní dovolené.“ .

před 18 dny
Rudá Marta
  • Přidal se před 3 lety
  • Napsal 25 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2019-01-29T01:49:18+01:00)

Nejsem škarphlíd, ale tohle je PR sračka jak vyšitá...ve stylu tenhle.kráječ nestojí ani 70 tis. dokonce ani 50 tis, ani 30 tis. Ale pouze 29 tis. A když zavoláš a koupíš do hodiny, dostaneš dalších 5 kráječů zdarma a ještě naběračku šéfkuchaře jako bonus...

Já už konečně pochopila jak to to Kiwi funguje. U RT je to jedna z nejdražších OTA, ale umí levné OW kdy to vychází oproti konkurenci i o 50% méně, ale je to tak poskládané a s tolika přestupy, že by to nikdo ani letět nechtěl. Jen ten kdo opravdu moc potřebuje šetřit a toho vyjde ještě mnohem levněji najít si na Kiwi itinerář a koupit si ho napřímo s dostatečným časem na transfery, než spoléhat na garanci Kiwi, na kterou si drtivá většina oprávněně stěžuje.

před 18 dny

Radek je falesnej jak pikova sedma. Radku Radku s KIWI nikam do Ria nepoletis bo to neni letecka spolecnost ty jedno fejkove trdlo. Za snahu 3 bludistaky...

před 18 dny
Avatar uživatele Marek Sourak
Marek Sourak

Oliver uz musi platit lidi, aby psali sem recenze :-) Radku, jses falesnej jako cinsky rolexky

před 18 dny
Paja

No to jsou kydy 😂😂

před 17 dny
Avatar uživatele Karel
Karel

To je jak nějaká pohádka od Boženy Němcové. Fakt se to super čte, úplně věřím, že kdyby to namluvila třeba Jiřina Bohdalová, tak to uspí spoustu dětí, mohli by to třeba pouštět ve školkách po obědě.

To si vytisknu a dám si to jako plakát.

Myslíte, že mi to v Kiwi podepíšou, když jim to tam pošlu?

před 17 dny
Avatar uživatele superweb .
superweb .

To je opravdu hodne nepovedeny pokus o fake recenzi. Na kiwi zcela nezavisly spokojeny zakaznik, ktery leti nejmenovanou "nizkonakladovou spolecnosti"(misto toho aby napsal "Leteli jsme Rynaiairem"), ale zato si v celem dlouhem prispevku dava pozor na to, aby "KIWI.com" bylo napsano podle korporatni prirucky KIWI vzdy velkymi pismeny s malym .com a toto pouzije v "recenzi"na kazdem tretim radku.

před 17 dny
Rudá Marta

Prošlo to korekcí .... Ale tohle je PR ve stylu komunikace KFC když nabízeli rozvoz zdarma, ale na webu už měli produkty za dvojnásobné ceny - každý z nich měl jen legraci.

A tohle je stejně amatérská práce a PR agentura si své peníze nezaslouží.

Přidat odpověď
před 17 dny
Avatar uživatele Petr76
Petr76

Na tohle WTF-metr už prostě nemá stupnici...

https://finance.idnes.cz/6-nejvy...nikani_mrs

před měs
Lukáš Horák

Stavět toho s prominutím ču*áčka ke jménům Baťa nebo Křižík, to už musí mít redaktor v hlavě pořádně nasráno

před měs
cali

Tak asi mu Oli sype...

Dobrý den,

při zpatecnim letu z Řima do Vidne nám kiwi neudělalo on-line check in. Ten jsme tedy museli platit na letisti a zavazadla k tomu, které měly byt zahrnuty zdarma v letence. Uctenky jsme jim tedy poslali na refunds and cancellations a přišlo mi vyjádření o vracení částky, ktera ovšem není celá a je jen za ten check in. V telefonu nám řekli, ze zavazadla nám nebyla proplacena jelikož pry volali na letiště a měli jsme nadvahu, což je absolutní hloupost, kufry nám navíc ani NEVÁŽILI. Jak se mám proti tomu ohradit?

Odpovědět
před 2 měs

Kiwi.com ODPAD!!! Přišlo mi vtipné, když jsem si s ním četla článek v investigativním časopise, už v tom článku, o sobě říkal jak může z lidí vyždímat peníze jen tak... už od pohledu nesympaticky, snatkovy podvodník, hogo fogo... z takových se mi dělá šoufl.. no a tak jsem to sla z prdele zkusit.. hledala jsem let bratislava-skopje... ze zacatku se objevilo za 850kc pak 980kc, pak 1100 a jak jsem to vyplnila a jakože chtěla dat tak se objevilo ze se omlouvaji ale ze cena byla navýšena a stala dráž nez u všech společností a dokonce výšsi než u samotné společnosti Wizzair.. coz me pobavilo, normalne by me to brutalne nasralo, vsude se listky zvedaji ale ještě jsem nezažila aby to bylo z minuty na minutu... proste u me nagelovane HOVADO Z UCHYLNYM JMENEM!!! Fuck Olivere!!!

před 2 měs

Tak ono je logické, že se vám ukázala cena vyšší, než u Wizzair.. oni ty letenky vážně nevytáhnou z klobouku za nižší cenu, než za kolik je - stejně jako vy sama - dokáží koupit u Wizzairu v tu samou chvíli... Možná to časem lidem dojde..

Přidat odpověď
před 18 dny

Varování před touto společností!!!Nejsou schopni přidělit sedadla.Vždy mi dali nějaká na výběr a já si vybrala.Oni měli potvrdit rezervaci do 48 hod.Bohužel se neozvali celý týden,po mé urgenci odpověděli,že sedadla jsou již prodaná a dali na výběr jiná.Bohužel se to stejné opakovalo 3x po sobě!!!.Ani po měsíci nemám rezervovaná sedadla. Z původní ceny 32 E/2sedadla je nyní už 450 E!!! S kiwi.com už nikdy více!!!

před 2 měs
Leoš Literák

225 euro za sedačku? A to jako s jakou aerolinií?

Přidat odpověď
před 2 měs

Co se týče nákupu letenek přes kiwi.com, konkrétně na lety s lowcost společností Ryanair - vždy, když jsem hledala letenky, byly znatelně levnější přímo na stránkách Ryanairu, což je jedna věc. Druhá, podstatnější - i když zadáváte svůj e-mail, do rezervace uvedou nějaký svůj a tudíž se nemůžete odbavit online, jak je v podmínkách Ryanair, a potom na letišti musíte platit za odbavení 1650 Kč za osobu. Za mě zkušenost s kiwi.com hrozná, pracuji na letišti a je to bohužel častý problém. Nikdy nekupovat, pokud nechcete ve výsledku za letenku zaplatit minimálně dvakrát více.

Odpovědět
před 2 měs
Avatar uživatele Libor_S
Libor_S

O levne lety v Evrope se moc nezajimam, ale ted me napadlo, proc asi kiwi.com funguje takto nespolehlive. Musi takto prihravat velke penize Ryanairu a dalsim. Ryanair s nimi loni docasne ukoncil spolupraci pravdepodobne z duvodu, ze nabizi letenky draze viz:

https://zdopravy.cz/kiwi-com-bez...olinky-68/

Ted uz je vse pri starem. Takze kazdy si prijde na sve a hejlove to zaplati?

před 3 měs
Avatar uživatele Marek Sourak
Marek Sourak

Tak vam by se taky nelibilo, kdyby vam nejaka socka z Brna kradla data pres screen scrapping :-) Ryan jim to utnul, a asi pak probehnul nejakej backdoor deal, kdyz jim zaplatilo Kiwi, ze ho tam vubec muzou mit, takze asi tak.

Přidat odpověď
před 3 měs

Dobrý den,

PROSÍM O POMOC bohužel jsem si zakoupil před časem letenky přes kiwi.com v aplikaci slibovali, že online check in udělají oni a že bude k dispozici 22.11.2018 což je dnes, ale když jsem se dnes do aplikace díval tak je tam napsáno, že online check in byl aktivní do 21.11.2018 a prý si ho mam udělat na letišti samozřejmě za polatek. Někdo prosím nějaké rady?

Díky moc

PS: email @hositojsmezasemy.com jsem zkoušel s rezervačním číslem od kiwi a nic. Letíme s Laudamoution.

Děkuju za každou radu.

před 3 měs
Avatar uživatele eremi
eremi

Vojto, přiznej se, že si z nás děláš srandu, že jo?

před 3 měs
Avatar uživatele Libor_S
Libor_S

Prosim te, Vojto, pokud to neni jen vtipek (byl by docela dobry), mohl bys nam napsat, proc sis ty letenky kupoval pres kiwi, kdyz jsi je mohl koupit levneji na webu dopravce? Tady totiz nikdo nemuze pochopit, proc se nachazi stale dost (nebo cim dal vic?) hejlu jako ty.

před 3 měs

Mam to uplne stejny jak Vojta s tim checkinem, kazdopadne sem kupoval u kiwi drive hodnekrat a nikdy se mi to neatalo. co s tim....

před 3 měs
Avatar uživatele Petr76
Petr76

Nic. Je to vaše hloupost kupovat lety s nízkonákladovkou přes prostředníka.

před 3 měs
Avatar uživatele Marek Sourak
Marek Sourak

No, je to pouze vase blbost. Letenky s low-costem vzdy na jejich strankach!

před 3 měs
Jan Čermák
  • Přidal se před 2 lety
  • Napsal 190 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2018-12-02T15:15:08+01:00)

Vojto, Adame, proč nekontaktujete přímo prodejce? Zavolej jim ať tě buď odbaví nebo ať ti dají přístup k rezervaci. Na fóru ti s tímhle ASAP nikdo nepomůže.

před 3 měs
Kačenka Konečníková
  • Přidal se před 12 měs
  • Napsal 34 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2018-12-02T15:10:35+01:00)

Není to teď po 10-ti dnech už zbytečné?

před 3 měs
Jan Čermák

Nojo, myslel jsem Adama, který se tu ptal. Má plno času to zařídit.

Přidat odpověď
před 3 měs
Avatar uživatele DimikUK
DimikUK

Take prumerna objednavka je 6 (sest) korun? No dobrej vejvar.

Odpovědět
před 3 měs

Brněnské Kiwi.com má dnes průměrně 8 400 objednávek denně a dosahuje na měsíční obrat převyšující 1,5 miliardy korun a po celém světě má již přes 2 400 zaměstnanců. A má cca 12 poboček po celém světě...

PS: čím více ho zde kritizujete , tím rychleji roste a roste a to se ani nebavím o tom, že spustili kiwi tequila pro B2B.

je to jen konstatování faktů a reality, které jsem se dnes dočetl....

před 3 měs
Kačenka Konečníková

Josefe, doporučil byste mi s Kiwi nějakou zajímavou letenku za teplem? Chtěla bych teď přes zimu z Prahy někam k moři. Děkuji

před 3 měs
Leoš Literák

Cca tři zaměstnance na jednu objednávku? To na ni musí mít pořádný vejvar, aby se uživili.

před 3 měs
Avatar uživatele Petr76
Petr76

Bombastické obraty konkrétně u letenek nemají prakticky žádnou vypovídací hodnotu.

před 3 měs

Anežka Hodinová - Spurná - žádnou letenku Vám doporučovat nebudu. Já jen konstatuji čísla. A úspěch v byznysu se číslama prostě měří.....

Petr76 -ano, máte pravdu s těma obratama. Ale, vím, že jim roste i čistý zisk. Jinak by neotevírali další pobočky a nepřibírali nové zaměstnance přeci.

Kiwi.com celkově dostalo na investicích okolo 1 mil. eur. Investoři trefili jackpot!

A nezapoměnte, že ta firma je stará sotva 7 let a mít takováto čísla po sedmi letech fungování je prostě skvělé. Ikdyž je problém, že jim 85% objednávek chodí přes metas. agregátory. Takže ještě nemají vybudovaný brand

před 3 měs
cali

Twe, to je jak "Křeslo pro hosta s Oliverem" . Hele, tohle seno pro oslíky si nechte pro investory a ty hejly, co letenky přes vás kupují. Já myslím, že tady těch pár lidí, co přes Kiwi koupilo se spálilo a pro ostatní to je a bude dostatečné ponaučení.

před 3 měs

cali - když uděláte 8400 objednávek denně a měsíčně to vychází na 260 400 objednávek z celého světa, tak je jasné, že nějaké objednávky budou neúspěšné. Kiwi je jenom zprostředkovatelská firma v travelu a přesně tyto firmy mají problém s věcmi typu refundace či změny rezervací.

Při takovýchto číslech je úplně přirozené, že se spousta objednávek pokazí. U vás předpokládám, že nejste podnikatel, protože jinak by jste mluvil jinak. Každá firma, která zavádíněco nového, tak chybuje....Podívejte na giganta Apple jaký dělá chyby

před 3 měs
Avatar uživatele Petr76
Petr76

Tak nějaká relevantní čísla uveďte, když jsme se shodli že obrat je nicneříkající číslo. Samozřejmě, že by bylo skvělé kdyby tady vznikaly i jiné věci než jen montovny, ale Kiwi mi přijde spíš jako levárna než cokoli jiného. Možná, kdyby Hlavenka přestal šaškovat za (po komunistech) nejvíc anti-byznys partaj v ČR a obrátil to nějakým seriózním směrem vše by bylo jinak. Zatím má Kiwi zmáknutou především mediální a PR masírku.

před 3 měs
Kačenka Konečníková
  • Přidal se před 12 měs
  • Napsal 34 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2018-11-16T18:34:31+01:00)

Nedoporučíte, no tak to jim tam vyřiďte, že se na celý Kiwi vyprdnu i s jejich obraty a poletím na Krym s CKM jako každý rok.

A mimochodem, jak jste na tom s čísly Vy - myslím v rozkroku?

před 3 měs

Když na Krym, jedině s cestovkou soudruha Andreje.

před 3 měs

To Oliver platí svým zaměstnancům za pozitivní komenty na Cestujlevne? Firma s miliardami to preci nema zapotrebi, nebo ne?

před 3 měs
David Eiselt

Třeba jim utípli trustpilot, tak musí spamovat jinde :)

před 3 měs
Leoš Literák

Anežka Hodinová - Spurná - "Přidal se". Tohle je první redakční systém, který detekuje opravdové pohlaví pisatele :-D

před 3 měs

Nejsem ničí zaměstnanec, já jen také podnikám na internetu, takže se o českou inter. scénu velmi zajímám. Nic nedoporučuji(a budu se opakovat) jen konstatuji čísla, které jsem se dočetl.

Petr76 kontinuálně jim roste s obratama i zisk. Přesná čísla nevím, ale každý rok zvýší zisk o 90mil.kč(tak si tipněte kolik můžou mít zisk... a pokud patříte mezi top5 největších prodejců letenek v Evropě a můžete zaměstnávat spoustu drahých vývojářu, tak ty čísla můžou být zajímavá na tak mladou firmu.

jinak kiwi má možná zmáknutou PR, ale jenom v ČR a možná na Slovensku, což jim moc nepomůže, když jim ČR dělá sotva 1%. A ve světě je nikdo nezná. jejich největší risk je, že jsou extrémně závislý na metas, což je jejich hlavní důvod proč jsou úspěšní, protože v ČR je spousta šikovných a potencionálních firem jako Prusaresearch, davinci Ts, spaceknow, ale mají problém s marketingem a celkovou PR k tomu aby se z nich stali světovýma gigantama. Většinou to končí jako příběh AVG, kdy to západní investoři koupili za pár kaček a během několika let tomu několikanásobně zvýší hodnotu(to češi prostě neumí a neseženou na to velkou investici)

A pan Hlavenka je investor. Je to jeho náplň práce pomáhat firmě uspět a hlavně zvyšovat hodnotu, vždyť v tom jsou obrovské peníze. Vy byste udělal to samé, kdyby jste měl příslib, že dostanete za prodej svého podílu několik miliard

Anežka Hodinová - Spurná - v rozkroku jsem na tom průměrně,ale snažím se to nahradit nadšením, technikou a někdy i výdrží

Franta - ano, firma platí zaměstnance za psaní pozitivních recenzí. Dnes už to dělá skoro každá firma, která je zaměřená na cizince(turisty). Znám pár majitelů restaurací a barů v centru Prahy a ty si platí lidi, aby psali pozitivní recenze na tripadviser atd. a díky těmto recenzím mají narváno ..... a každá firma potřebuje pozitivní recenze na internetu!

David Eiselt co k Vám říci Davide. Váš byznys se mi líbí i to jak to děláte, ale některé Vaše názory už hraničí ze závistí

před 3 měs
David Eiselt

Nepleťte si závist s morálními hodnotami.

Prakticky se vším s vámi mohu souhlasit, propagujete tu Kiwi jako finančně úspěšný projekt, což je stále možná pravda, ale rozcházíme se u přidané hodnoty. Budete podporovat výčep, který má skvělé tržby, protože naháněči odvádí svou práci a hrnou podnapilé ke stolům, přičemž víte, že hospodský šidí a točí pod míru? Zatímco všichni střízlivý jdou za levnějším a kvalitnějším pitím ob ulici vedle?

před 3 měs

David Eiselt - dobře, řekněme, že s Vašim názorem budu souhlasit. Tak mi tedy řekněte...Proč mají taková čísla? Proč je o tuto firmu takový zájem ze strany kupců? Je to bublina? Proč, když je ryanair zakázal je nenásledovali další aerolinky?

To jsou otázky do diskuze, ale pokud projekt, který dokáže takhle růst během krátké doby, tak prostě museli najít díru na trhu resp. ji sami vytvořit, protože služby kiwi nejsou žádná trendovka jako bikesharing a carsharing atd...

Jinak kiwi se snažím nepropagovat a berou s plnou vážností všechny stížnosti v této diskuzi, nicméně to nedává smysl. Podle lidí zde nestojí kiwi za nic, ale firma pořád roste...to prostě nechápu. A vím, že mají i dost stížností na trustpilot, ale logicky řečeno buď z toho bude obrovský průser nebo ten počet stížností s porovnáním s počtem objednávek je normální věc z hlediska globálního měřítka.....

A pokud se jim chytne ta nová B2B služba a přihlásí se tam spousta firem a nebudou stížnosti, tak si myslím, že ještě vyrostou. Samozřejmě bude také klíčové kdo je koupí a jaké plány s nimi budou mít. Já bych si dovolil tipnout, že je koupí Kayak...

Přidat odpověď
před 3 měs
cali

A opět pro všechny milovníky nakyslého ovoce, doporučuji sledovat Olivera ve 26 obrazech...

https://www.seznamzpravy.cz/clan...lanky-home

Odpovědět
před 3 měs

Máme v Praze firmu Kiwi což je CK a obchod s mapami. Jsme tu od roku 1993. V poslední době spoustu telefonátů které by měli směřovat na kiwi.com . Jim se ale nelze dovolat. Takže volají nám ... U nich na stránkách žádný kontakt linka call....

před 3 měs
Avatar uživatele J0x
J0x

Pořiďte si automat. " Dobrý den, dovolali jste se do firmy CK Kiwi. Naletěli jste-li firmě Kiwi.com, se kterou nemáme nic společného, stiskněte nulu. Chcete-li mluvit s pracovníkem CK Kiwi, stiskněte jedničku." :-)

před 3 měs
Avatar uživatele Marek Sourak
Marek Sourak

Nebal bych se napsat Oliverovi na fb :-)

před 3 měs
cali

Nezávidím vám, až si to tam půjde nějaký nespokojený cholerik vyřídit:-) Jinak vaše Kiwi mám rád, chodím tak nakupovat a nechal jsem tam nějaké kačky...

Přidat odpověď
před 3 měs
Ivan

Prosím vás, mohl by mi někdo jednoduchými srozumitelnými větami vysvětlit, co ho nutí kupovat letenky Ryanu jinde než na webu aerolinky?

před 3 měs
cali
  • Přidal se před 6 lety
  • Napsal 659 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2018-11-07T16:14:57+01:00)

To jsem se tu ptal také, ale najednou každý dělá Fučíka...

Edit: Pozor, já jsem také kupoval Ryanair jinde za zlatých časů rumbování, tam byl ten důvod jasný. Ale přes Kiwi nechápu...

před 3 měs
Avatar uživatele Libor_S
Libor_S
  • Přidal se před 3 lety
  • Napsal 151 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2018-11-07T17:05:41+01:00)

Ze by touha po dobrodruznejsi dovolene? Takovy Londyn, Barcelona nebo Mallorca mohou byt docela nuda, ale kiwi.com doda trochu adrenalinu.

před 3 měs

To není jen Ryanair - já bych u nich něco i koupila, zkoušela asi 50 různých letenek a všechny byly s příplatkem, tak jsem se jim na to vyprdla.

Přidat odpověď
před 3 měs

Bohužel máme s mužem taktéž negativní zkušenost s Kiwi.Uvízli jsme kvůli neobdrženým boarding pasům v Barceloně o další den.Den před odletem jsme chtěli udělat online check in, avšak bylo nám to zamítnuto se sdělením,že je již pozdě a že máme provést check in na letišti,kde mohou požadovat poplatek. Společnost nás neinformovala o omezené době provádění check in online, o výši poplatku, ani nepodala instrukce, kde přesně na letišti check in provést. Po 3 hodinách zjišťování na letišti nám nakonec řekli,že se do letadla již nedostaneme a jedinou možností je zakoupit zpáteční letenky za 2x55eur až zítra večer...jsme stále v Barceloně a doufáme,že podruhé již odletíme a že cena bude kompletní! S kiwi nikdy více.

před 3 měs
Avatar uživatele niemandos
niemandos

Trošku nechápu, proč jste 3 hodiny na letišti zjištovali, kde udělat check-in. To tam neměla aerolinka přepážky, kiosky nebo co byl důvod. Nebo jste nevěděli s kýmletíte? Jinak ano. Kiwi je drahé a nabízí spoustu služeb. Člověk si myslí, že když si připlatí, že se nemusí o nic starat a ono ouha. Skutečnost je maličko odlišná.

před 3 měs

Stalo se nám to samé, v Palma de Mallorca při návratu z dovolené. Celou dobu jsem v aplikaci hlídal možnost provést on-line check-in, protože při cestě tam se nám v aplikaci check-in zobrazil a my to v pohodě vyřídili v appce. Celou dovo jsem to hlídal, ale neobjevilo se nic. Status se změnil dva dny před odletem, a to rovnou na to, že už je pozdě provést check-in. Lítali jsme po letišti, a nakonec jsme skončili u Ryanu, kde po nás chtěli 190,- € za check-in. Prostě Kiwi už nejspíš nikdy více :(

před 3 měs

Ptali jsme se 2x na informacích,kde provést check in a řekli nám čísla přepážek (stejná, která byla všude na info tabulich),danné přepážky však byly i hodinu před odletem zavřené, tak jsme znovu zjišťovali a řekli nám to samé,že máme čekat. Na letenkách tam byla uvedena aerolinka Laudamotion,avšak kiosek na letišti žádný.Pak nás napadlo se zeptat ještě v kiosku Ryanair, tam nám řekli, že se check in provádí u nich, ale že je již pozdě a že nám může nabídnout pouze zítřejší let za 110eur... kiwi akorát shrábne peníze, ale zpáteční let je nezajímá a nepošle ani upozornění, kdy je online check in možný. Na letenkách od nich člověk opravdu neušetří.

před 3 měs
Avatar uživatele padrino11
padrino11

Tak tam se nedá ušetřit ani kdyby jejich podpora fungovala na 100%. Prodávají vše s přirážkou.

Přidat odpověď
před 3 měs

Před měsícem mi rWizzair posunul letenku z Londýna do Prahy o 24 hod. Letěla jsem z Islandu do Londýna Lutonu a další den - tedy zítra mám letět do Prahy. V kiwi mi nabídli ubytování v Lutonu, které podle komentářů bylo strašné , nikdo turistům neotevřel, nezvedal telefon apod. To se stalo také dnes mi. Tak jsem ve 4 hod. odpoledne dorazila na Hitchin Road 259 - Malá typická britská řadovka. A také - zvonek, bušení, telefon - bez výsledku. Zoufalá za tmy - v 5 hod. - jsem narazila na kancelář, kde právě zavírali, ale přesto mi pomohli objednat ubytování v hotelu a zajistili taxík . Takže jsem navíc zaplatila 55 £ za hotel a 4 £ za taxík.

S Kiwi poprvé a naposledy.

před 3 měs
Avatar uživatele superweb .
superweb .

Nechci obhajovat Kiwi, existence teto firmy je mi uz delsi dobu zahadou - horsi sluzby za vice penez a stejne neustale rostou.

Ale to opravdu nekdo potrebuje asistenci jakesi "kancelare" k tomu, aby si zaridil hotel a taxik? Londyn je v EU, roaming vcetne dat je tedy zdarma, Google, Uber ani booking.com snad zrovna vypadek sluzeb nemeli..

Přidat odpověď
před 3 měs

Jsem dalsi z tech co neudelali dostatecny pruzkum, rezervovali pres Kiwi.com a dostali se do problemu a stalo je to penize (neudelany online check-in, nutne volani na jejich zakaznickou linku v roamingu a tisice za telefon + rozladeni nad jejich praktikou zatajovani zavazadel na ktere mate pravo zdarma a jejich zbytecny dokup).

Z toho co tu a jinde ctu dostavam dojem, ze nejak negativne postizene je nezanedbatelne procento jejich zakazniku. Mozna je to ale jenom promile.

To nikdo nevyuzil standardni nastroje / urady na ochranu spotrebitele, ktere konec koncu samo Kiwi.com uvadi ve svych Obchodnich podminkach? Pokud by to mnoztvi stezovatelu bylo signifikantni, tak by to snad mohlo mit dopad. Ja to kazdopadne zkusim, ten cas tomu venovany mi za to stoji.

před 4 měs
Avatar uživatele padrino11
padrino11

A na co si chceš stěžovat?

Přidat odpověď
před 4 měs
Načíst všechny komentáře
Avatar uživatele

Nechceš klikat? Přidej se mezi nás! (pokud nejsi robot)

Přečti si také ...

Čtení na 5 minut
Pour féliciter 2019 aneb Děkujeme vám za rok letošní a přejeme to nejlepší v příštím
David Eiselt 2018-12-31T11:14:00+01:00 15 komentářů

Znovu se nám rok s rokem schází a pro nás to znamená jediné, zrekapitulovat dosavadní vývoj cestovatelského portálu Cestujlevne.com. Ať už vás zajímají zákulisní fakta a věci, na kterých…

Čtení na 3 minuty
Tvořte čtivější cestopisy s těmito 14 praktickými tipy
David Eiselt 2018-09-26T22:43:00+02:00 7 komentářů

Cestujlevne.com už není jen o letenkách a průvodcích. Vždy bylo a je hlavně o vás a vašich příbězích z cest. A právě proto jsme spustili platformu pro sdílení vašich zážitků a příběhů. Mnozí z…

Čtení na 1 minutu
Záruka odletu k přípojům Regiojetu na evropská letiště
David Eiselt 2018-06-01T12:20:33+02:00 4 komentáře

Největší tuzemský dopravce Regiojet přináší od 1.6. 2018 novinku pro všechny cestovatele, kteří míří na svou dovolenou z mezinárodních letišť v okolí a jako svůj přískok využijí právě autobusů či…

Čtení na 3 minuty
Jak si rezervovat sedadlo v letadle?
Kryštof Hájek 2018-05-25T13:47:00+02:00 54 komentářů

Milujete výhledy z okénka nebo naopak nesnášíte, když se na toaletu musíte prodírat přes dva cizí spolucestující? Cestujete s partou a chcete mít jistotu, že budete sedět pohromadě? Situací, ve…

182 dalších článků