Phuket

Thajský Phuket se oficiálně otevírá turismu od 1. července

2021-06-03T20:32:56+02:00

Podle Thajského úřadu pro cestovní ruch (The Tourism Authority of Thailand) se 1. července uvolní restrikce a bude možné opět volně cestovat do Thajska za účely turismu. Známe podrobnosti a pokud vám také tuze chybí thajská idylka na pláži, Pad Thai či Mango Sticky Rice, čtěte dále.

Aktuální možnost cest do Thajska

Thajsko se nikdy oficiálně neuzavřelo a za striktních podmínek šlo stále cestovat. Museli jste však absolvovat několik testů a 14 denní karanténu na vládou určených hotelech.

To většině cestovatelů logicky cestu znemožňovalo. Od léta může být ale vše jinak.

Od 1.7. jen Phuket a pro očkované

Pilotním projektem, jak Thajsko znovu otevřít turismu, bude otevření ostrova Phuket.

Bohužel dnešní doba neumožňuje jej otevřít globálně a tak se bez karantény mohou na pláže vrhnout pouze plně očkovaní jedinci.

Další drobnou podmínkou bude mít negativní PCR-test klasicky 72 hodin před odletem.

Poslední, stále debatovanou, nutností je ubytovat se v úřadem schválených hotelech, resortech a dalších guesthousů. Osobně si myslím, že jde jen o formálnost na straně thajské vlády a subjekty se budou muset prokázat vyššími hygienickými standardy jako jsou desinfekce atd.

Letenky na Phuket

Na zprávu promptně zareagovaly i aerolinky a od 1.7. začínají létat na letiště v Phuketu. Doporučit vám můžeme třeba letenky s Qatar Airways za 14 tisíc. Konkrétní tipy najdete zde:

Proč jen Phuket?

Thajsko aktuálně zažívá svou první vlnu koronaviru a nejeden by mohl být skeptický, že k otevření od 1.7.2021 skutečně dojde. Na 70 milionů obyvatel je aktuální denní přírůstek přes 3 000 lidí za den.

Phuket je dlouhodobě vládou určený ostrov, který má Thajsko otevřít turismu. A právě proto míří všechny vakcíny na tento ostrov.

Thajsko má v celkovém součtu pouze 1,6 % plně naočkovaných obyvatel, ale Phuket ke konci května čítal na 54 % plně očkovaných obyvatel a do otevření má být více jak 70 %.

Na základě vývoje očkování pevně věříme, že se Thajsko od 1.7. 2021 skutečně otevře.

Celé Thajsko po týdnu nebo od 1. října

Phuket se otevírá v modelu Sandbox, což mimo jiné říká, že turisté po 7 dnech strávených na Phuketu mohou volně cestovat napříč Thajskem do všech destinací. Jestli bude nutné podstoupit další test, ještě nevíme.

Thajský úřad pro cestovní ruch ale předběžně také oznámil termín otevření zbytku země, a to na 1.10. 2021. Tento termín bych raději vážně ještě nebral.

Závěr

Tak jsme se přeci jen dočkali. S jistotou se samozřejmě dočkáme až v červenci, ale i tak nás tyto oficiální zprávy zvedají ze židle a fandím jak jen to jde.

Ještě zmíníme, že je Thajsko ke dni publikace článku v Cestovatelském semaforu aktuálně zelené🟢, což znamená, že pro návrat nemusíte řešit žádné testy ani formuláře.

O dalších změnách vás budeme pravidelně informovat, případně sami sledujte zdroj: tatnews.org/thailand-tourism-updates