2. Asie
  3. Čína
  4. Čínské putování: provincie S'-čchuan a Jün-nan

Čínské putování: provincie S'-čchuan a Jün-nan

Tři zimní týdny s památkami, přírodou, davy lidí, velkoměsty, pandami, ...
Avatar uživatele divan
Cestopis z roku 2019 napsal divan

Zážitky pro tebe sepsal divan

13. 12. 2019, poslední aktualizace 2020-03-03T16:08:15+01:00

divan žije v České republice a procestoval 15 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 4 měsíce, napsal pro tebe 4 cestopisy .

Dodatečně jsem přidal ještě poslední kapitolu - s cenami a náklady na cestu.

Napsal jste to moc pěkně, dcera může být na tatínka pyšná a vy na ni.

• (upraveno 2019-12-16T09:25:15+01:00)

@Libor_S: Děkuji za poznámku, zkusím pohledat nějaké vstupenky, zavzpomínat na některé ceny vstupů a doplním je do článku. Je pravda, že vstupy do NP a památek jsou v Číně obecně drahé.

Tomáš Cibulka

Vždycky mě mrzí, že Yuanyang jsem nenavštívil, i když jsem několikrát byl už fakt dost blízko (třeba jen 400 kilometrů vzdušnou čarou), ale zároveň daleko :(

• (upraveno 2019-12-15T14:50:18+01:00)

Doprava je tam docela náročná, je to trochu z ruky, ale 100% to stojí za ty dlouhé hodiny v busech, taxících, shared cars. Z Jinghongu nám cesta zabrala přes 10 hodin, a to je vzdušnou čarou něco kolem 200 km. Doporučuji aspoň 3 noci, tj. 2 celé dny. My tam původně jeli na 2 noci, ale na místě jsme změnili plán a zůstali ještě další noc. A vydrželi bychom tam i déle.

Myslím že to tam oslní každého. V hostelu bydlel švýcarský důchodce, vášnivý fotograf, říkal, že je tam už po třetí a pořád tam nachází něco nového. Je to zkrátka úžasné místo. S dcerou jsme se shodli, že se nám tam líbilo asi nejvíc z celé naší cesty.

400 km vzdušnou čarou je třeba i Hanoj nebo sever Thajska. Když jsi nebyl ani v Kunmingu, který je 200 km, byl jsi hodně daleko. Jednodušší je pro většinu turistů v Číně navštívit rýžové terasy Longsheng u Guilinu, ale bude tam víc lidí.

Jinak pěkný cestopis, ale neškodilo by zmínit ceny za vstupy do NP a na památky a jiné zajímavosti (a ten výlet na horu). Ty jsou totiž v jinak celkem cenově příznivé Číně jedny z nejvyšších na světě.

Tomáš Cibulka

Jo, přesně ta dvě místa jsem myslel, Hanoj a sever Thajska. Takže sice blízko, ale zároveň daleko. V Číně jsem byl nejblíž právě v okolí Guilinu, což je o něco dál, ale bylo by to jednodušší. Longsheng nám kvůli počasí také nevyšel, ale stejně podle fotek to nevypadá tak dobře, jako Yuanyang...

Děkuji za pochvalu. Snad se k pokračování dostanu Třeba pojedete, nikdy neříkej nikdy :-).

Co se týče toulavých psů (a nakonec psů obecně), viděl jsem jich tam minimum a nebudili ve mě žádné obavy. Nějaké stánky s psím masem jsem pak neviděl vůbec. Ono je psí maso podle toho co mi říkala dcera celkem výjimečné a docela drahé. Určitě to není tak, že by tam jedli psy jak na běžícím pásu.

To je pravda, 25 let mám mapu Činy, neb je to na konci Hedvábné stezky, takže kdo ví. Napište ty postřehy ze života lidi, či co vás i sokovolo, prece jen je to diametrálně odlisna kultura. Dekuji.

• (upraveno 2019-12-14T10:34:12+01:00)

Pokusím se moje čínské postřehy a pocity sepsat.

Děkuji za moc zajímavý cestopis. i když do Činy nikdy nepojedu, ráda si přečtu o všem. Prosím udělejte pokračování, zajimalo by mě moc, jak je to tam se psy v ulicích.

Zimní Saharou s Tuarégy
Avatar uživatele Matouš Saidl
Matouš Saidl 2020-03-29T20:54:52+02:00 9 komentářů
Alžírsko 2020

Týdenní putování pohořím Tassili n´Ajjer s místními Tuarégy, objevování skalních maleb a trošku opletaček s policií. Když jsem před cestou do Alžírska procházel cestopisy tady na cestujlevně, tak jsem s hrůzou zjistil, že o Alžírsku není jediný. Tak jsem si řekl, že vlastně proč ne, a hned po návratu z cesty do…

Thajsko na 2 týdny
Avatar uživatele Lenka
Lenka 2020-03-25T20:57:12+01:00 1 komentář
Thajsko 2018

Začátkem roku  2018 jsme se společně s mým přítelem rozhodli vydat do Thajska bez cestovky. Hlavní motivací byla především nižší cena cesty a možnost být pány svého času. Níže v článku najdete…

Do New Yorku za (zrušeným) hokejem aneb cestování s koronavirem v patách
Tomáš Cibulka 2020-03-25T18:53:26+01:00 4 komentáře
Spojené státy americké 2020

Ačkoliv už jsem v USA jednou byl a projeli jsme kus země, bohužel jsme tehdy vynechali návštěvu zápasu NHL, i když tehdy Sharks poměrně úspěšně válčili v bojích o Stanley Cup. Ano, lístky byly dražší…

Brána do jiného světa
Avatar uživatele Tereza
Tereza 2020-03-23T04:26:26+01:00 1 komentář
Nový Zéland 2019

Proč se vyplatí si na Zélandu přivstat? Kudy jsme se dostali do Narnie?. Ztraceni v NarniiDalší víkendovou zastávkou byl poloostrov Coromandel, kam autem dojedete z Aucklandu zhruba za 2 a půl hodiny. Jeli jsme podél západního pobřeží a měli jsme namířeno do free kempu…