Příspěvky uživatele Tonda 2

Aktuální témata

TémaPoslední reakce

Já se obával,  aby to nebyla nějaká cenová past, ale je to v  pohodě, mají tam takové malé krámky, samoobsluhy, ceny plus mínus jako u nás, alkohol samozřejmě nemají a výběr je omezený a základní..Každopádně bylo to mnohem levnější a výběr větší, než jsem očekával.

Naše zkušenosti zde, (únor minulý rok) rozepisoval jsem tam, trochu i ceny:

Citovat Zobrazit ve vláknu

Pěkné čtení, docela neokoukané  a zajímavé destinace  jezdíte.

to David: já to taky nechápu, ale  podívej se na Uber, Lyft, Teslu......spousta věcí  může být dokonce brutálně ztrátových a investoři tam sypou peníze a pořád věří a platí :-).

Citovat Zobrazit ve vláknu

Dnes letím zpět do Prahy, nakonec jsem měl noclehy: Madaba, Wádí Musa 2, Mrtvé moře, rozhodně je nejlepší vzít auto a první nocleh buď ta Madaba, resp. hotely u Mrtvého moře, obě místa mají dobrou dostupnost z letiště a nemusí se přes Ammán.

Počasí, které jsem měl: Petra: 13 c  polojasno až oblačno, chvíli i déšť

Madaba: skoro jasno 15 c

Mrtvé moře, skoro jasno 24, voda bude tak 24-25

Citovat Zobrazit ve vláknu

No já letím do Ammánu zítra, taky sám, kamarád musel zůstat nakonec v ČR, mám auto na celý pobyt a první nocleh v Madabě , jinak budu řešit asi na místě, v Jordánsku budu podruhé.

Mám to úterý -sobota, Petru dám asi i zase, Wadi Rum jsem minule přespal, teď vynechám, nově  asi Kerak, Jerash, Mrtvé moře opět, tentokráte s noclehem, pak Dana, Rudé moře asi ne

Citovat Zobrazit ve vláknu

Jinak drinky vyjdou o dost levněji  v Langkawi než v KUL.

Ty Maledivy nejsou zase tak špatné a drahé, jak tady lidi píšou a kombinace se Srí Lankou se nabízí. My byli v únoru na dvou ostrovech, doprava mezi ostrovy asi 30Kč, ceny potravin nižší než u nás (kokos cca 26 Kč, repelent 30 Kč, nějaký džus, nebo nealko pití 10-20 Kč, voda 1,5 litru 6 Kč, 4 menší banány 10 Kč, opalovací krém faktor 50 asi 130 Kč).

Jsou dost velké rozdíly mezi ostrovy, třeba Thoddoo, kde se dost jezdí , je takové větší a rušnější, tím bych začal, pak bych dal něco menšího, my byli nadšeni s ostrova Ukulhas, i to ubytování tam bylo pecka. (Mezi Ukulhasem  a Thoddoo jezdí právě ta místní ferry za 30 kč )

Naše dojmy zde:

Citovat Zobrazit ve vláknu

Zkus fórum na  airways, já měl kdysi i více než dvacet účtů a excelovskou tabulku k tomu..:)

My byli letos v únoru, nakonec jsme vybrali dva ostrovy, naše dojmy níže:

Doporučil bych spíše lokální ostrovy, tam nějak draho není, byl jsem vlastně překvapený, že to zas tak moc nestálo..

Citovat Zobrazit ve vláknu

Tak dnes jsem to dal z Montana Blanca, pokud někdo nechcete spát na chatě, současné nechcete brzo vstávat, nemáte povolení a nechcete použít čelovku, tak se to v pohodě dá otočit jako odpolední výšlap.

Vyjít po 12. hod, nahoře u lanovky budete pomalejší chůzí kolem 16:30, akorát odejdou hlídači, na vrcholu pak po páté, navic si čas můžete korigovat, když budete rychlí,, počkáte na chatě  a dáte si kafe  z automatu  za 2 Eura :-),  sestup dolů  se pak stihne za světla a mezi osmou a devátou sedáté do auta.

Časy odpovídají normálním lidem, žádným horalům a jsou tam rezervy, je to na pohodu.

Vzhledem k tomu,ze jsem to šel i z Portilla, tak můžu srovnávat, z Portilla je to výrazně těžší a podle mě už to je na hraně, navíc, jak je to níž, často se tam drží mraky a může pršet, já šel posledních kilometry ve velkém dešti, dnes večer v  Montana Blanca modrá obloha  a v Portilu zase déšť.

Jinak je velkou výhodou, že ten konec cele túry, tedy příchod k autu,  je po široké cestě, kde se dá jít i za tmy, šera..kdyby se někdo zapomněl nahoře.

Já to v hlavě měl tak, že nejpozději v 18 hod jsem musel začít sestupovat...Nechodím rychle, vím že spousta lidí to sebehne za 2,5 hodiny, já ne..:-)

Takže, když jsou delší dny, v pohodě půldenní výlet  nic extrémního..

A pro mě zásadní tři plus, žádné vstávání, ani nocleh na chatě, ani se neřeší povolení.:-)

Citovat Zobrazit ve vláknu

Tak včerejší zkušenost, původně jsem chtěl jít z Portillo jen  k Monta Blanca a Teide další den , vyrážel jsem asi v 10:30, podařilo se mi na začátku omylem napojit na trasu 1 místo 6 , tak jsem si zašel asi 2  km, které jsem se pak musel vracet. Takže reálně z Portilla tak v 11:30.

Jak jsem došel k Monta Blanca napadlo mě, že  zkusím ještě kousek popojít k Teide, když už jsem byl u chaty, tak jsem šel dál a dorazil k lanovce, tam tak fouklalo, že z té skupinky, co tam zevlovala v závětří se nikomu nahoru nechtělo, mě trochu stresovala i ta cesta zpět k autu až do Portilla,  neměl jsem sebou čelovku, tak jsem to otočil a šel zpět.

Po cestě zpět posledních 7-8 km, silný déšť, vítr a tak 7c.

Celkem to bylo 31,5 km a více než  1900 vystoupanych výškových metrů.

Takže za mě z Portilla nahoru a zpět, i kdybych na začátku nezakufroval, tak se to  pro průměrného turistů dá, ale už je toho fakt dost.

Citovat Zobrazit ve vláknu

Libanon  se nám moc líbil, naše dojmy zde:

Kombinace hor a kosmopolitního města u Středozemního moře neměla chybu, snad jediné mínus je doprava (velký provoz, který ty silnice dost nestíhají).

Citovat Zobrazit ve vláknu

V Bejrutu nám před rokem nabízeli výlety do Damašku za cenu snad kolem 100USD :-):-)

Citovat Zobrazit ve vláknu

O akční letenky se zajímám více než deset let, jeden z prvních webů tohoto tipu, ještě před AL byl web tipynacesty...

Pro mě se dva základní trendy:

1). Ceny letenek se stále snižují a jsou dostupnější a dostupnější

2)Násobně narostla komunita lidí ,která se o to zajímá.

Tím, že spousta lidí se nevyzná, je dobré včleňovat nějaký návod a nějaké to základní povídání...to děláte dobře.

Doporučil bych rozvinout ještě více právě ten příběh, letenka je jen část nákladů, jděte spíše po zajímavých místech, lokacích, zážitcích....

Tím, že letenky, jsou levnější a levnější, tak honba za tím je už asi mimo, jestli letenka do Barcelony stoji litr, nebo 1500kc je mi vlastně úplně jedno, spíš záleží co tam..

Citovat Zobrazit ve vláknu

Na Lanzarote jsme byli minulý rok , vraceli jsme se 23.12, naše dojmy a tipy zde

Jinak nejteplejší přes zimu není FUE ani ACE, ale jih na Gran Canarii ( oblast kolem PlayaTaurito)

Citovat Zobrazit ve vláknu

To Lukáš Horák, jj, jak píšeš, my chtěli ještě Zanzibar, ten byl kolem 100-150Eur, fungovalo to strašně dlouho, snad měsíc, no a stejně se nám to podařilo prošvihnout :-))

My letěli minuly rok z MXP na SEZ, za krásných 6,5 tis Kč, paradoxně 737- 800, mnohem komfortnější než 787. Důvodem byla malá obsazenost osmistovky, měli jsme každý trojku, 787 naopak plna do posledního místa. Servis průměr, letiště v Adis tsk trochu africký chaos a bordel.

Citovat Zobrazit ve vláknu

já tolik letů v C zase sebou nemám, takže je to pro mne pořád zážitek. Za mě je ideální mít na přestup tak dvě hodiny, abych pobyl i v salónku tak akorát, ale 4-5 hodin už je samozřejmě nesmysl.

Nejlepší dojem jsem měl zatím z mého prvního letu v byznys třídě CDG-CUN s AF, a pak samozřejmě v A380 s KE (Paříž-Soul), naopak AM v 787 na mě působila o trochu hůře....Každopádně pokud bych měl dát třeba o 15 K za letenku více proti ekonomické třídě, tak to dám raději do hotelu, nebo zážitků na místě...Navíc to je většinou vlastně krát dva, takže 30 tisíc...ta cena /výkon, za dejme tomu 10 hodin letu ve srovnání třeba s tím hotelem (+ 30 tisíc na ubytování), to je podle mě jasná volba......Takže C beru jen pokud je za cenu dražší ekonomické třídy :-). Zatím se mi v business podařila jen Kuba, JV Asie, Mexiko.

Citovat Zobrazit ve vláknu

Kobec srpna, září a začátek října je snad největší pravděpodobnost hurikánu v Karibiku. Letenky jsou taky nejlevnější, stejně jako ubytování. A nemusí to být ani hurikán, stačí , když okraj nějaké bouře lízne pobřeží a může taky pršet několik dnů v kuse ( zažil jsem na Floridě) a teplota spadla na jen 20C . Mně by trosky na plážích, zničené budovy, infrastruktura a další věci tohoto typu docela vadily. Na druhou stranu se dá přeletět na nějaký jiný ostrov, který byl mi hlavní dráhu hurikánu..

my podnikli něco podobného, autem do WRO, tam nocleh a pak letecky do Gdaňsku, Polsko je velmi blízká a přitom nedoceněná země. Z Gdańsku jsme dali i výlet na Hel

Naše dojmy a fota zde:

mirjur napsal(a):

V Evropě v tu dobu jsou jistotou Kanáry anebo Malta. Obojí jsou nádherné destinace, které stojí za návštěvu. Za úvahu by mohla stát i Mallorca, příp. Menorca, tam se dá taky koupat ještě na konci října.

no Menorca, koupání na konci října, to by pro většinu lidí většinou bylo na hraně....:-)

Citovat Zobrazit ve vláknu

na jaře jsme byli v Libanonu, výlet do Damašku nabízejí normálně taxikáři, myslím nějak kolem 100USD

Úplně v pohodě, proč by ne..Naposled před asi dvěma týdny s německou CK na 4 dny na Ibizu a dokonce all inclusive...

Auto jsme si zarezervovali dopředu a vzali jej hned z letiště (takže transfery jsme nevyužili), delegáta taky neviděli, oběd někdy kvůli výletům nestihli, u bazénu byli poslední den asi na hodinu....i s CK se dá trávit dovolená jak člověk chce , jediný rozdíl pro nás byl, že jsme koupili na jednou platbou letenku a ubytko :-)), záleží na poměru cena/výkon

Citovat Zobrazit ve vláknu

tak z těch krátkých letů, co jsem absolvoval jsou zajímavé asi tyto:
Caye Caulker- Belize City -cca 35 km 10 min
Belize City- Dangriga cca -64 km 17 min
celková cena 83 USD , koupeno v budce na letišti, den před odletem za 83 USD ,
(CUK-TZA-DGA)
při letu z Dangrigy do Belize je dokonce mezipřistání na mezinárodním letišti BEZ, kde vystupují i pax , itinerář byl tedy ( DGA-BEZ-TZA), kupováno asi 40 min před odletem na letišti za 53 USD
úplně nejkratší linkovka co jsme letěl byla tedy BEZ-TZA, to je tak 12km
operováno vždy cessnou, seděl jsem na posledním volném, místě, tedy vedle pilota :-)