Příspěvky uživatele mispi

Aktuální témata

TémaPoslední reakce

Letenku už máš, takže radí sa ťažko. Mne najlepšie vyšlo multi city s air carraibes z Paríža Orly, ale je to pár rokov dozadu

Citovat Zobrazit ve vláknu

inak, začína byť móda, že keď loď kotví v prístave a konzumuješ alkohol, platí sa ešte miestna daň navyše - tak do 10%. Pitia na voľnom mori sa to netýka

Gratuities platíme väčšinou dopredu z domu, nie je potom problém s blokáciami na karte počas dovolenky.

Gratuities sú už zahrnuté v cene nápojového balíčka, netreba platiť nič navyše - i keď... sem tam nejaký dolár v hotovosti padne obsluhe dobre a potom si vás viac všíma...

Skúsenosti s AirAlo.

Zatiaľ som kúpil 3 - v USA , Mexiku a zónová  pre viac ostrovov v Karibiku (cruise) fungovali veľmi dobre. Všetky podporovali aj mobilný prístupový bod, takže data so mnou zdielala aj manželka.

Pozor pri inštalácii- treba postupovať pri aktivácii presne podľa návodu v aplikácii, hlavne vytvoriť pre každú simku nové APN. Som 60+, a návody zvyčajne nečítam, tak ma tá prvá inštalovaná trochu potrápila. Inštalovať to treba dopredu pri pripojení na internet - trebárs na letisku pred odletom do krajiny použitia.

Bohol (Panglao) - priamy let z Taipei na Cebu, potom trajekt

Ja by som hľadal niečo do Kuala Lumpur (asi Turkish...) a potom nezávisle nejakú nízkonákladovku KUL - Bali.

Citovat Zobrazit ve vláknu

asi to nie je celkom to, čo chceš...

Citovat Zobrazit ve vláknu

My sme pred pár rokmi mali ako základňu hotel v oblasti Bali Benoa, kúsok od peknej, koralovým rífom chránenej pláže Pantai Nusa Dua.  Na tri dni sme si prenajali auto so šoférom (bolo to vtedy za babku) a prešli sme takmer všetko zaujímavé na ostrove. Od letiska je to na skok.

[citace="jiri+ "]

ahoj, čerstvá zkušenost ve Vídni: na G nás nepustili do lounge s tím, že se máme vrátit za odbavení do neschengenu a tam nás vpustí. Jenže cestu zpět jsme nenašli. Takže využijte salonky před kontrolou do G, kde opravdu není jiný lounge.

Lounge Key (VUB) má Sky lounge PRED pasovou kontrolou na termináli 3. Ak letíte z terminálu 1 a chcete do Sky lounge, treba isť po príchode na letisko na terminál 3, požiadať obsluhu turniketov o prechod (automat vás nepustí), užiť si lounge a na terminál 1 sa potom dostanete shuttle autobusom. Ide každých 10 min. a cesta trvá 2 minúty.

Opačný postup platí, ak idete do Vienna lounge na termináli 1 a odlietate z terminálu 3.

u mňa takto

Wizz Air Customer Relations 9 <customerrelations9@customerservices.wizzair.com> 10. 8. 2022 13:38 (pred 12 dňami)     komu: mne             Dear Mr. xxx

Thank you for contacting Wizz Air Customer Service Department.

We are sorry to hear about the inconvenience you experienced due to the cancellation of your flight.

Please kindly note, that we take all reasonable measures to operate flights while ensuring passengers’ safety and comfort, yet sometimes unexpected circumstances cause unavoidable disruptions.

The above referenced circumstances, as per the European Regulations 261/2004, fall into the category of Extraordinary Circumstances, therefore, we regret to inform you that no compensation is due.

“(14) As under the Montreal Convention, obligations on operating air carriers should be limited or excluded in cases where an event has been caused by extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken. Such circumstances may, in particular, occur in cases of political instability, meteorological conditions incompatible with the operation of the flight concerned, security risks, unexpected flight safety shortcomings and strikes that affect the operation of an operating air carrier.”

in compliance with the European Regulation 261/2004:

“An operating air carrier shall not be obliged to pay compensation in accordance with Article 7, if it can prove that the cancellation is caused by extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken."

Should you have any further questions we will be delighted to answer them.

Wizz Air wishes you a good day.

Kind regards,

NATALIIA FEDOROVA
CUSTOMER SERVICE DEPARTMENT  |  Wizz Air Hungary Ltd.  (member of Wizz Air Group)
wizzair.com

Citovat Zobrazit ve vláknu

Presne rovnaký vygenerovaný mail - od slova do slova - som ako odpoveď dostal aj ja ohľadom celkom iného zrušeného letu. Takže to treba brať asi ako zahrievacie kolo.

Teraraz som v druhom kole - žiadal som dokladovať tie "mimoriadne okolnosti". počkám mesiac - predpokladám, že na to neodpovedajú a pôjdem do tretieho kola - sťažnosť na príslušný orgán v krajine odletu - u mňa Spanielsko.

Citovat Zobrazit ve vláknu

Takže aj ja som absolvoval prvé kolo bitky o kompenzáciu u Wizzairu za zrušený let BCN -VIE. Od tých hajzlíkov mi prišiel presne na 30. deň nejaký hromadne generovaný mail so zamietnutím kompenzácie a výhovorkou na mimoriadne okolnosti, bez akéhokoľvek súvisu s mojím prípadom, len všeobecné bláboly. Podľa mňa moju sťažnosť nikto živý ani nevidel. Tak som poslal odpoveď, že to neakceptujem a žiadam presné zdôvodnenie mimoriadnych okolností, súvisiacich s mojím konkrétnym prípadom tak aby to bolo preskúmateľné príslušným spotrebiteľským orgánom. Počkám dva týždne a v treťom kroku sa obrátim na španielske spotrebiteľské centrum - tí majú žiadosť o kompenzáciu celkom prehľadne spracovanú on-line

a ešte tu prekopírujem môj príspevok z iného vlákna, hodí sa skôr sem:

Takže po x rokoch aktívneho cestovania na vlastnú päsť od Filipín na východe po Fr. Polynéziu na západe došlo aj na mňa.

Najprv trochu histórie: Naplánovali sme si prvú letnú dovolenku s 2 päťročnými vnučkami a zvolili sme Menorku. Z Viedne veľa priamych možností nie je a tak došlo na Wizzair. Po pár mesiacoch Wiz zrušil linku a prebookovali sme sa na Malorku. Po ďalšom mesiaci zrušili aj Malorku a na prebookovanie zostala len Barcelona. Prebookovali sme na Barcelonu, pár krát pomenil Wizzair časy letov, ale nakoniec sme 2.7 vyrazili na Costa Dorada aj s vnučkami. Let tam prebehol OK  - na poslednú chvíľu zmenili odlet o pol hodiny, čo je akceptovateľné. Dovolenka prebehla fantasticky a 9.7 sme o pol piatej ráno zobudili deti, nasadli na airport shuttle a vyrazili na letisko. V autobuse o pol šiestej ráno mi prišla SMS, že WIZZ zrušil let. Na linke to samozrejme nikto nedvihal celý zbytok cesty autobusom, na check in nikto nebol, manželka bledá ako stena, deti ospalé, tak som vytiahol notebook a na letisku som kúpil letenky s Austrianom, ktorý letel o 10:00, pol hodiny po plánovanom odlete WIZZAIRU za raketovú sumu. Prešli sme  na poslednú chvíľu z T2 na T1 a šťastne odleteli.

Z Wizzairu mi  okrem tých automatových žvástov neprišlo nič o nejakej kompenzácii, včera mi dokonca prišiel mail, že mi vracajú na MOJU ŽIADOSŤ kredit na WIZZair účet - popritom som ich o nič také nepožiadal.

Citovat Zobrazit ve vláknu

Pri žiadosti o kompenzáciu je prvý krok požiadať o ňu wizzair. Keď sa konečne prepracujete k absolútne user unfriendly formuláru a niečo tam píšete, tak po chvíli vás systém zruší pre nečinnosť a celý postup môžete opakovať. Takže popis a zdôvodnenie žiadosti si treba pripraviť dopredu a potom len nakopírovať. Keď chcete priložiť nejaký dokument - na výber máte len jeden typ - "power of attorney". Moja žiadosť obsahuje aj manželku a 2 päťročné vnúčatá, všetko na jednom booking kóde, takže nechápem. Natvrdo som tam vložil fakúru za náhradný let. S nimi už nikdy viac!

Zdravím skúsených členov fóra, ochotných poskytnúť radu.

Pozrel som ich claimový formulár, ale to je len taký všeobecný blábol, vhodný na domýlenie neskúsených, kde ani nie je miesto na prílohy.

Moje otázky:

1. Mám urobiť najprv claim na WIZZAIR stránke ohľadom EU 261/2004 a žiadať aj o preplatenie novej letenky, alebo tento krok preskočiť? Moc totiž neverím, že by sa u týchto odrbávačov čosi podarilo.

2. Môžem požiadať o kompenzáciu za zrušený let 4x250 € (1350 km) a o preplatenie rozdielu v cene 4 leteniek, ktoré som si sám zabezpečil?

3. Neobrátiť sa radšej priamo na nejakú organizáciu, čo sa vymáhaním kompenzácií zaoberá profesionálne. Ak áno, poraďte mi takú., kde máte pozitívnu osobnú skúsenosť. Prípadne napíšte, koľko si za vybavenie berú

Citovat Zobrazit ve vláknu

Pri prvom vstupe na novú ESTU ideš k úradníkovi. Na ďalšie vstupy na túto Estu môžeš isť k samoobslužnému kiosku. Rodiny, partneri môžu pristúpiť k vybaveniu spolu. Aspoň taká je moja skúsenosť.

Mimochodom, tento rok pri troch vstupoch a výstupoch z USA sme boli hotoví do 2 minút, čo predtým nebývalo.

Citovat Zobrazit ve vláknu

Ešte pripomeniem, že v Chicagu sa pripravte na imigračný pohovor pri prvom vstupe na novú Estu, pri ďalších vstupoch do USA na tú istú Estu už môžete isť cez samoobslužné kiosky

[citace="Libor_S "]

Přiletět na úvod pouti rovnou do cíle už mi přijde jako jet někam na trek. Na jednu stranu, proč ne, treky jsou taky dobré, ale poutí bych to nenazýval už vůbec.

1. No celkom rád by som vedel, ako sa zo Slovenska v normálnom čase dostať na štart Camino Ingles vo Ferolle, ak nie cez Santiago - takže preto 1. deň ten cieľ

2. Na Camino ešte určite pôjdem - na dlšie, keď už budem na dôchodku - takto som sa musel vtesnať do dovolenky , ktorú som na to mal  k dispozícii (celkove 7 dní - 2 dni cesta tam a späť, 5 dní etapy, deň v Santiagu. takže preto cca 130 km Camino Ingles, čo spĺňa podmienky uznania púte  )

3. Duchovná stránka - dalo mi to dosť aj za tých 6 dní - vypnutý mobil, prečistenie hlavy, návrat ku utlmenému kresťanstvu - však celý život na to nebol čas, atmosféra v románskych kostolíkoch každý večer, záverečná pútnická omša v Katedrále.

4. cca 25 km denné etapy sme zvládli aj napriek veku a nie ideálnej kondícii

5. Pochopil som, že Španielsko nie sú len pláže stredomorského pobrežia a Galícia mi prirástla k srdcu

6. Na to, aby to našinec absolvoval na etapy, je od nás dosť ďaleko - ale tak to robí veľa španielskych rodín s deťmi po víkendoch

Citovat Zobrazit ve vláknu

Ja som Camino Ingles absolvoval pred 3 rokmi - lety  z BA do Santiaga cez Bergamo a späť cez Stansted s Ryanairom- celkom dobre nadväzovali.  Stačil 10 kg batoh. 1. noc v Santiagu, ráno vybaviť Credencial v pútnickom centre a autobus do Ferollu. Alberques a penzionov je po ceste dosť, trasa je dobre značená - rozdelili sme si to na 5 etáp - predsa len sme už boli tesne pod 60. Myslím, že zmysel to malo.

[citace="niemandos_1"]

Tak to, že svět Ukrajině nepomůže vojensky je téměř jasné od samého začátku. Ale i pomoc materiální i v podobě moderních zbraní je pomoc velká. Ukrajina má po poslední zkušenosti poměrně silnou armádu, i když samozřejmě daleko méně než Rusko. Moderní zbraně jí mohou ale významně pomoci.
Jen nevím, kde jsi přišel baco na to, že Rus zabere jen již teď okupované území. To by bylo pro Putina po tom všem hodně málo. Pokud přijde útok, tak určitě nějaký větší. Jestli tam pak Rus zůstane napořád je věc druhá.
Putin si myslel, že je NATO i EU slabé a  v rozkladu a že mu ten jeho nátlak  s hraním na vojáčky u hranic přinese ovoce. Bohužel se sakra spletl a teď je v dost zoufalé situaci. Ten ruský generál ve výslužbě to trefil úplně přesně. Teď by bylo pro Rusko nejlepší,  kdyby Putin položil funkci. Rusko by si zachovalo tvář a jelo by se dál. Ani v Rusku téměř nikdo nechce válku. Bylo by to pro ně ekonomická katastrofa. A ještě k tomu válka s Ukrajinou.  Otazkou je, jak silná je Putinova pozice. Myslím podpora oligarchů, ne prostého lidu. Rozhodující  bude hádám tento týden.
Toď můj osobní, zcela subjektivní názor.

Niemandos 1 by mohol robiť politického analytika - toto napísal pred 10 dňami

Citovat Zobrazit ve vláknu

Ako je to dnes vám pravdepodobne nepovie nik (alebo málokto, čo sa práve vrátil). Všetci vám píšu ako to bolo pred 2 a viac rokmi. Dnes je svet a  Amerika ešte viac uplne inde - cenove a zúženou možnosťou výberu. S tou špekulatívnou lacnejšou variantou by som dnes absolútne nepočítal. Chcete SUV, objednajte si SUV. A možno dostanete aj väčšie. U Alama v LA vás pošlú vybrať si čo chcete do radu áut objednanej triedy. Aspoň tak to bolo pred 3 rokmi.

Pozor! Píšem z pohľadu toho, že sme v COVID časoch  a v marci to iné pravdepodobne nebude.

Isť na Floridu na 8 dní  a vidieť všetko to, čo píšete je z časového hľadiska absolútne nezrealizovateľné - len presuny vám zaberú tak 3  dni.

Jednodňový výlet na Bahamy je v súčasnej dobe blbosť, v podstate iba čiarka do navštívených destinácií  - pozrite si aj podmienky vstupu na Bahamy a vstupu späť do USA - koľko dodatočných Covid testov vám vychádza absolvovať, koľko vás tie testy budú stáť a či v dnešnej dobe vôbec nejaké trajekty idú.

Pozreli ste si tiež ceny ubytovania, prenájmu áut na Floride v marci? Inak momentálne sú prázdne aj obchody a aj fast foody idú v núdzovom skrátenom režime.

Atrakcie v Universals studios sú čiastočne iné, ako v LA, či Singapure. Najlepšie si to overíte na www stránke. V Orlande je však toho ďaleko viac, čo robiť.

Namiesto Bahám zájdite radšej do mexického zálivu trebárs na Clearwater beach, alebo Sanibel island a urobte si taký okruh. Ak chcete zábavný park, pri Tampe navštíte Bush gardens, výjdu vás podstatne lacnejšie, než zábavné parky v Orlande.

Pozri premium-flights.com

Libor, viem na čo asi narážate (vidím, že ste si trasu pozreli), ale:

samozrejme, na druhý koniec sveta by sme neleteli len pre túto plavbu. Sme starší, s dovolenou nie je problém, tak sme to poňali velkorysejšie - pred plavbou 4 dni na Fakarave, 3 na Moorei, po plavbe 3 dni v Honolulu a 4 na Kauai. Na konci 2 dni v SF  (bonus pre manželku - má rada Premium outlets) Myslím, že na dvojicu šestdesiatnikov celkom intenzívny itinerár - takže tie 4 dni na mori budeme brať ako relax uprostred dovolenky.

V predchádzajúcej plavbe boli i Marquezy - zastávka na Nuka Hive, ale táto plavba nám bola 2x pre covid zrušená a teraz ju skrátili zo 14 na 12 dní. Cenove to bolo spočiatku tiež výborné - máme vnútornú kajutu s nápojovým balíkom, internetom a večerami v ala carte reštauráciách za 1.400 €/ osoba. Postupne tá cena vyletela riadne vysoko a dnes by som si to určite za súčasnú cenu nekúpil. Inak, len prelet Papeetee Honolulu stojí napriamo jednosmerka okolo 1000 USD.

Momentálne pokukujem aj ďalej - zaujímavé a cenove prijateľné sú trasy na rovnakej lodi NCL Spirit v januári - marci 2023 medzi Wellingtonom a Sydney.

Na plachetnice som sa tiež v Polynézii pozeral (Windstar, Variety cruises), ale to už sú ceny z iného sveta - a to nehovorím o PG cruises. Uznávam, že to je ale zážitok celkom inej kategórie.  Ak taký chcete, pozrite si plavby Variety cruises trebárs v Grécku, alebo na Seychelloch ( tú mám tiež na wish list ).

Plavby s deťmi - keď Európa, tak východné Stredomorie - ostrovy, kúpanie. Plavby v západnom stredomorí sú orientované viac na mestá a väčšina prístavov je uplne mimo centier s komplikovanou dopravou.

Citovat Zobrazit ve vláknu

Za mňa tiež seascanner.com - vždy ústretoví a nápomocní a to takmer okamžite. Posledných 10 rokov chodíme viac menej len cez nich. A pri Covidových rušeniach boli uplne perfektní. Dúfam, že tie dve následné plavby, čo u nich máme objednané už rušiť ani presúvať nebudeme  - cez Vianoce island hopping z Barbadosu na RCCL Grandour of the seas a májovú plavbu z Papeetee do Honolulu na Norwegian Spirit. Európa mi na plavby nejaký zmysel nedáva - to radšej predĺžené víkendy. Najlepšie zastávky sú pre mňa malé ostrovy, kde cesta z prístavu na miesto "akcie " netrvá dlho. Veľké mestá si zaslúžia viac času, ako poldňovú zastávku.