K této cestě jsem se dostal díky programu Azuon, kdy jsem zde na fóru obdržel promo kód na 3 měsíce používání zdarma. Po chvilce brouzdání mě cvrnkla do nosu nabídka BGY-RIX za necelých 10€, jako akční cenu považoval web ryanairu 25€, tudíž jsem neváhal a onu letenku za deset éček koupil. Pak už jen dokoupit listek na bus se Student Agency do Brna, let z Brna do Bergama, a nějak domu. Zpět přes Bergamo se mi nechtělo, jelikož toto místo považuji opravdu jen jako nejnutnější přestup. Tudíž jsem brouzdal dál a objevil akce BalticAir. Let RIX-WAW s Fokkerem 50 byl jasná volba. Cena byla trošičku vyšší, ale stálo to za to, 32€. Z Varšavy do Prahy je jasné použít Polskibus.com, lístek jsem sehnal za 10zl - 60 Kč ! Je středa ráno, a já vyrážím směr Praha, využívám motoráček CD na pražský Smíchov, odtud metrem na Florenc, jsem tu včas a nástup do busu akorát začíná. Schválně jsem vybral spoj FunRelax, udělal jsem dobře. Cesta probíhala pohodlně, po shlédnutí pár dílů BBT a necelého filmu Pařba ve Vegas dorážíme do Brna, přesně načas. Jdeme se na chvilinku projít do města, pak něco k snědku v McD a vyrážíme na bus č.76. Neodjíždí z autobusového nádraží a chvilku bloudíme, pozor – chcete-li se zeptat na cestu, je zde docela problém. Buďto jsem narazil na rusky mluvící nebo lidi řekli „Ne“ ještě dřív než jsem položil otázku Jsme v Bergamu, kupujeme celodenní lístek za 4,5€ na dopravu a jdeme do města. Lanovkou do starého města, kde trávíme zbytek dne. Poté vyrážíme do vesničky Orio, hledat levnější pizzerii, četl jsem zde na fóru o jedné, bohužel jsem jí za boha nemohl najít a tak usedáme do jiné, trošku luxusnější. S obavou na mou peněženku objednáváme 2 pizzy, pití. Ještě před jídlem dostáváme předkrm v podobě bramborového těsta a parmské šunky, stačí jednou kousnout. Pizza byla velmi chutná, ovšem to čekání... Pak jsem zjistil, že to byl jen začátek. Po té co jsem slečně říkal, že chci platit, tak pobíhala po restauraci, povídala si s dalšími hosty a na nás nic. Oznámil jsem ještě jednou, budu platit. No nedá se svítit, po půl hodině odcházíme najezeni s plnými břichy bez placení. Takže spokojenost maximální  .

Riga a okolí

Založil ve fóru Cestopisy

0 reakcí

Je středa ráno, a já vyrážím směr Praha, využívám motoráček CD na pražský Smíchov, odtud metrem na Florenc, jsem tu včas a nástup do busu akorát začíná. Schválně jsem vybral spoj FunRelax, udělal jsem dobře. Cesta probíhala pohodlně, po shlédnutí pár dílů BBT a necelého filmu Pařba ve Vegas dorážíme do Brna, přesně načas. Jdeme se na chvilinku projít do města, pak něco k snědku v McD a vyrážíme na bus č.76. Neodjíždí z autobusového nádraží a chvilku bloudíme, pozor – chcete-li se zeptat na cestu, je zde docela problém. Buďto jsem narazil na rusky mluvící nebo lidi řekli „Ne“ ještě dřív než jsem položil otázku smiley Divný zvyk... Nakonec nám paní v trafice poradila a jedeme na letiště. Touto dobou odlítá pouze ryan takže na letišti je liduprázdno.

Let odlétá včas, obsazenost cca 60%, italové : češi fifty : fifty. Jako vždy naprosto nechápu utvořenou frontu 20minut před otevřením BOARDINGU! To že se mihne pracovník, je asi jasný pokyn k stoupnutí si do fronty... smiley Jsme v Bergamu, kupujeme celodenní lístek za 4,5€ na dopravu a jdeme do města. Lanovkou do starého města, kde trávíme zbytek dne.

Poté vyrážíme do vesničky Orio, hledat levnější pizzerii, četl jsem zde na fóru o jedné, bohužel jsem jí za boha nemohl najít a tak usedáme do jiné, trošku luxusnější. S obavou na mou peněženku objednáváme 2 pizzy, pití. Ještě před jídlem dostáváme předkrm v podobě bramborového těsta a parmské šunky, stačí jednou kousnout. Pizza byla velmi chutná, ovšem to čekání... Pak jsem zjistil, že to byl jen začátek. Po té co jsem slečně říkal, že chci platit, tak pobíhala po restauraci, povídala si s dalšími hosty a na nás nic. Oznámil jsem ještě jednou, budu platit. No nedá se svítit, po půl hodině odcházíme najezeni s plnými břichy bez placení. Takže spokojenost maximální smiley
Je teplý večer, tak jdeme prubnout toto místo - http://maps.google.cz/maps?q=45.666338,9.682883 .. Místečko pěkné, klídek. Po předchozích recenzích, vím že letiště není to pravé místo k přespání. Bohužel krátce po půlnoci přichází zima. A tak se proklepeme až do rána. Měli jsme zvolit letiště! smiley
Je brzké ráno a jdeme na čaj, poté jídlo v Orio center a nákup na odpoledne. Let je plánován na 13 hodinu.
Security je plná lidí, jako vždy. Nástup probíhá vcelku rychle, i přesto že letadlo je 95-100% obsazené. Jdeme jako poslední = první z busu ven, naštěstí jely jen dva delší busy a tak máme volno na nouzáku. Dosedáme pár minut před plánovaným příletem → fanfára..

Na letišti měníme eura, jelikož nemáme ani na bus. Hned první směnárna má kurz 0,63lvl za 1€ .. Bída, jdeme dál a pět kroků opodál je s kurzem 0,67. Ve městě nejlepší kurz 0,7 (central market)… nemá tedy smysl měnit na dvakrát.
V trafice kupujeme 2 lístky na MHD, 1 stojí 0,5lvl(17czk) a platí na jednu cestu. Vystupujeme ještě před řekou a pomalými kroky směřujeme k hostelu do centra, počasí je mračivé a velmi studené smiley prostě krásné severské... Hostel nacházíme velmi rychle, jedná se o Riga Hostel. Noc vyšla na 130czk vč. snídaně. Zbytek večera trávíme na hostelu, chtěli jsme jít ven, ale ještě v Bergamu mi psal Ondra ohledně letenek s AirAsia, tudíž plán na večer byl jasný. Obsazuji jeden ze dvou volných počítačů a plánujeme cestu. Nakonec kupujeme letenky a já spokojeně odcházím do pokoje. Pokoj je s 15 postelemi, 2x WC a sprcha na pokoji, tudíž není problém se do koupelny kdykoli dostat.

Po snídani (tousty,spoustu pomazánek, džemů, vločky) se vydáváme na trh, opravdu skvělý zážitek. 5 velkých hal plných k prasknutí všelijakým zboží, od ryb, přes zeleninu, ovoce, koření až k oblečení. Venku kolem hal je naprosto stejná situace, samé stánky. Kupujeme nějaké sladké pečivo, ceny jsou velmi přívětivé. Od 0,10 po 0,45lvl za velký zavináč. Jdeme na nádraží, je jen pár kroků od trhu. Kupujeme lístky do Jelgavy, stojí 1lvl, s tím, že pokud pojedete ve všední dny mimo špičku, máte 25% slevu z tarifu, pouze na elektrické vlaky. Co jsem tak koukal, našel jsem jen 1 spoj na naftu smiley. Máme čas tak se procházíme kolem nádraží, fotíme Stalinův dort. Tato budova mě naprosto dostala - Úchvatný tvar a zajímavý "nádech starých časů".

Vlaky jezdí přesně a tak nasedáme a vyrážíme do Jelgavy, cesta trvá necelých 50minut a je naprosto úchvatná, rozšířené kolejnice dodávají vagónům větší eleganci, když to spojíme s nádhernou přírodou kolem níž jedete celou dobu, tak si horko těžko představíte lepší místo kde byste chtěli trávit čas v tomto sychravém počasí.

Snažíme se sehnat mapku, ale nikde není infocentrum, to jsme našli až chytře v centru. Město je malé, za to je zde spoustu k vidění, převážně všech různých orthodoxních kostelů. Počasí nahrávalo do karet a barevné stromy jen doplňují romantickou náladu. Obědváme gyros a pak se pomalým krokem ploužíme k nádraží. Vlak dobíháme a jedeme zpět do Rigy, tentokrát platíme 1,30lvl – jedeme ve špičce.

Na nádraží navštěvujeme místní kantýnu, platíte za gramáž a jídlo je velice dobré, až k neuvěření, že se v takovémto podniku dá dobře najíst. Večer se procházíme centrem, na náměstíčku je menší dav lidi, oslavující 20-ti leté výročí svobodné země. Co se večerního životu týče, tak to tu naštěstí moc nežije.
Další den máme v plánu centrum Rigy a pak výlet do Jürmaly. Centrum je díky zimnímu období bez davů turistů a tak si užíváme města a hlavně krásných parků se zbarvenými stromy. Jdeme do kostela Sv.Petra, kde měl být údajně vstup na věž zdarma, ale platí se 3lvl (2lvl pro studenty, respektive lidi mladšího vzhledu, jelikož žádný průkaz nebyl vyžadován).

Poté pádíme na trh, nakoupit zásoby na odpoledne, oběd v již zmíněné kantýně a odjezd vlakem do Jürmaly, lístek za 0,95lvl. Vystupujeme v Majori, Jurmala má několik stanic, bereme to od té nejzažší po tu nejbližší k Rize. Zabydlenou oblastí procházíme rychle, nic kromě krásných domků tu není a procházíme se po pláží. Velice zvláštní být u moře nabalený v zimním oblečení. Cestou zpět na nádraží procházíme místním parkem, zde jsou uprostřed lesa vystavěny kavárničky, bohužel v tuto dobu zavřené. Ale nacházíme rozhlednu, je zdarma. Vycházíme schody a naskytne se nádherný výhled. Lesy s pobřežím, nebo lesy s Rigou. Paráda.. Jdeme zpět na nádraží, vlaky jezdí 30-50 minut, žádné pravidelné intervaly tu asi neznají. Večer se už nic zajímavého neděje.

Druhý den po snídani razíme na letiště, odbavení AirBalticu je stylem common check-in. 10 přepážek pro všechny možné lety. Je zde docela veliká fronta, na řadu se dostáváme asi po 10 minutách. RIX je malé letiště a tak máme spoustu času na čekání. Boarding načas, nástup i odlet také. Fokker 50 je v zachovalém stavu, let si užívám. Jen jsem měl problém s báglem narvat ho do binu, v gatu dávali kartičky pro cargo pouze ke kufrům.

Varšava, no co k ní, po Rize neměla šanci, nudné město.. Busem z letiště do centra jedeme na studentský lístek za 1,80zl. Procházíme se městem, oběd v mekáči a pak nákup v obchoďáku. Odjíždíme metrem na zastávku Polskibus.. Máme asi hodinu a půl na mrznutí venku. Bus dorazil 5 minut před odjezdem. V tom se málem strhla bitka o první místa do busu smiley babča byla nekompromisní a s lokty uměla velice dobře zacházet. Nakonec máme stejně zadní 5, bohužel se k nám přicpala ještě jedna polka. Jízda busem je naprosto parádní, jen škoda zastávek a rozsvěcení v nich. Autobus je z 80% naplněn při cestě do Wroclavy , poté do Prahy se počty obrátí. Jinak spokojenost. Wifi funguje, ale občas zlobí.
Závěrem, Riga je velice pěkné město, zimy bych se nebál. Rozhodně není tak agresivní jak v jiných severských zemí. Dle mého soudě, jsem si tuto cestu užíval tak jak nikdy předtím.