Velká čínská zeď

Nové linky z Prahy mimo Evropu pro letní sezonu 2024

2024-04-03T18:49:06+02:00

V posledních měsících a týdnech se objevilo vícero nových linek z Prahy do zajímavých destinací. Cenově sice nemůžeme příliš mluvit o vyloženě akčních letenkách, na druhou stranu ceny nejsou tak špatné, aby nové linky byly zcela nepoužitelné.

Některé z nových tras navíc slibují zajímavé možností přípojů dál do světa.

Peking s Hainan Airlines

Praha se po 4 letech dočká přímé linky do Číny, a to rovnou do hlavního města Pekingu na letiště Peking Capital PEK.

Na trase budou létat Hainan Airlines, kteří linku provozovali do pandemie Covidu-19.

Létat se bude 3x týdně a na lince se objeví Airbus A330-300. První let proběhne 24.6.

Praha -> Peking pondělí, středa, pátek 14:00 5:20
Peking -> Praha pondělí, středa, pátek 2:30 6:45

Ceny letenek byly zatím nahrány jen pro odlety z Číny do Česka a zpět.

Linka z/do Prahy navazuje v Pekingu zejména na vnitrostátní spoje dál po Číně. Vzhledem k bezvízovému styku až na 144 hodin ale očekáváme zajímavé možnosti cestování například do Japonska.

Káhira s Egyptair

Po neúspěšném pokusu Smartwings, kteří měli začít létat do Káhiry v lednu, ale neuskutečnil se ani jeden let, přichází s novou linkou do Prahy místní Egyptair, člen Star Alliance.

Přímé spojení s Káhirou se do Prahy vrátí po 13 letech.

Linka má létat 3x týdně Boeingem 737-800. První let proběhne 9. července.

Praha -> Káhira úterý, čtvrtek, neděle 16:20 20:55
Káhira -> Praha úterý, čtvrtek, neděle 12:20 15:20

Ceny zpátečních letenek se pohybují mezi 9 500 Kč a 11 000 Kč s příručním zavazadlem. Egyptair však často nabízí výhodné ceny na navazující spoje do více než 60 destinací v Africe (například Nairobi, Johannesburg, Addis Abeba, Dar es Salaam) nebo Asii (například Bangkok, Tokio, Jakarta).

Známé byly z minulosti také akční ceny letenek v business class do Asie, zejména z Budapešti. Uvidíme, zda se podobných akcí dočkáme i z Prahy.

Letenky jsou dostupné přes náš vyhledávač nebo na webu egyptair.com.

Astana se SCAT

Taktéž po 4 letech se vrací přímé spojení Prahy a kazašského hlavního města Astana, dříve známého pod názvem Nur-Sultan a ještě dříve... opět pod názvem Astana.

Podle počtu letadel největší kazachstánská aerolinka SCAT bude do Prahy létat 2x týdně Boeingem 737-800. Létat se bude od 30.5.

Praha -> Astana středa, neděle 12:15 20:10
Astana -> Praha středa, neděle 8:30 11:25

Ceny zpátečních letenek se pohybují kolem 12 000 Kč s příručním zavazadlem, což je na přímý let slušná cena.

Letenky jsou dostupné přes náš vyhledávač nebo na webu scat.kz.

Nejčastěji zakoupíte letenky do Astany s přestupem ve Varšavě od 10 000 Kč u aerolinie LOT a v akci také s Pegasus Airlines přes Istanbulu už od 6 000 Kč, ale většinou jen na malé množství zimních termínů.

Taškent s Qanot Sharq

Mladá uzbecká aerolinka by měla začít létat z hlavního města Uzbekistánu Taškent do Prahy 1x týdně letadlem Airbus A320.

Uvidíme, zda k zahájení letů nakonec dojde. V lednu byly oznámeny 2 lety týdne již od dubna, nakonec byl start letů posunut až na konec května a spojení redukováno na 1 let týdně.

První let by měl proběhnout 30.5.

Praha -> Taškent čtvrtek 16:00 1:00
Taškent -> Praha čtvrtek 10:30 14:30

V prodeji je aktuálně pouze tarif s odbaveným zavazadlem za zhruba 15 400 Kč / zpáteční letenka.

Letenky jsou dostupné na webu qanotsharq.com.

Letenky s přestupem z Prahy do nejčastěji nabídne polský LOT za ceny mezi 11 000 a 16 000 Kč s příručním zavazadlem.

Tbilisi s Georgian Wings

Zahájení letů do gruzínského hlavního města Tbilisi minulý rok oznámila aerolinka Eurowings, avšak z rezervačního systému lety zmizely.

Na konci března oznámila lety mezi Prahou a Tbilisi nová gruzínská aerolinka Georgian Wings.

Létat se bude 2x týdně letadlem Boeing 737-300. Praha bude po Kišiněvu teprve druhou destinací v Evropě. Létat se má začít 4. května.

Praha -> Tbilisi úterý, sobota 13:00 18:45
Tbilisi -> Praha úterý, sobota 9:30 12:00

Ceny zpátečních letenek na všechny termíny jsou nyní stanoveny na 6 600 Kč s příručním a 6kg odbaveným zavazadlem.

Letenky jsou dostupné na webu georgianwings.com.

Na některé termíny levnější spojení do Gruzie, zejména nepotřebujete-li cestovat s velkým zavazadlem, nabízí Wizz Air na letiště Kutaisi KUT vzdálené 250 km od Tbilisi.