Rakousko

Rakousko na omezenou dobu zakazuje vstup turistům, opět

2021-11-19T17:19:29+01:00

Déjà vu. I tak by se dal popsat aktuální krok rakouské vlády, která od pondělí 22. listopadu 2021 opětovně zakáže vstup cizinců na území Rakouska za účelem turistiky.

Rakousko od 22.11. minimálně na deset dní čeká tvrdý lockdown. Zakážou se služby, restaurace i volný pohyb osob. V případě, že se zákaz pohybu neprojeví na nových přírůstcích počtu nakažených Covid-19, je vláda připravena prodloužit lockdown o dalších deset dní, tedy do 13. prosince 2021. Déle by trvat neměl.

Zákaz vstupu turistům je tak naprosto logickým krokem, neboť budou zavřené i hotely.

Tranzit na letiště

Krátkodobý tranzit za účelem opuštění Rakouska do jiného státu zůstává neměnný. Platí tedy, že pokud do 12 hodin opustíte zemi, nevztahují se na vás uvedená omezení.

Cesty na letiště ve Vídni nejsou omezeny jak pro odlety, tak i přílety.

Doporučujeme ale určitě cestovat s Covid certifikátem, ideálně s platným očkováním.

Výhled do budoucna

Je nutné po rozvolnění počítat se stále přísnými podmínkami, které dovolují využívat služby a restaurace jen v režimu 2G - bude nutné se prokázat očkováním nebo proděláním koronaviru. Testy nejsou akceptovány.

Rakousko je také prvním státem, který zavedl povinné očkování pro všechny. Od 1. února 2022 budou pro neočkované hrozit finanční postihy i možné odnětí svobody.

Vstup do země bude proto možné očekávat taktéž jen v případě platného očkování. Aktuální podmínky najdete na stránce koronavirus v Rakousku.