2. Jižní Amerika
  3. Brazílie
  4. Bláznivé město pod sochou Ježíše

Bláznivé město pod sochou Ježíše

Cestovatelé, pozor. Tuhle chybu není dobré udělat. To si takto jednou hledáte ubytování v Rio de Janeiru a najednou vidíte perfektní ubytování. Kilometr od Copacabany, kilometr od Ipanemy...
Avatar uživatele m8dy
Cestopis z roku 2015 napsal m8dy

Zážitky pro tebe sepsal m8dy

05. 01. 2022, poslední aktualizace 2022-01-05T09:27:45+01:00

m8dy žije v České republice a procestoval 45 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 5 let, napsal pro tebe 3 cestopisy . Má své stránky http://moody.wz.cz.

Jakub Langer
  • (upraveno 2022-01-07T20:14:14+01:00)

Koukám, že se zřejmě jedná o vaši první desetidenní návštěvu Brazílie, která jistě něco ukáže, ale ne zase tak moc, aby si o ní člověk hned vytvořil tak špatné mínění.

Jen velmi málo mi to připomíná naši zkušenost při první návštěvě Brazílie v roce 2003. Po příletu do Sampy jsme se naštěstí ubytovali na začátku Avenida Paulista, takže dojem z města spíš takový neutrální. Ovšem samozřejmě ubytovat se přímo v centru, poblíž Sé, Anhangabaú, República, to už by bylo asi jiný kafe. Ale i Sampa má svá pozitiva jako právě Ibirapuera, Jardins, Vila Mariana, Avenida Paulista, Liberdade, Mercado Municipal uvnitř. A další krásy následovaly: pobřežní Ubatuba a Paraty. A konečně triumfální příjezd do Ria, a to i se svym leskem a bídou velkoměsta. Naštěstí byl tenkrát únor, takže my a hlavně místní už celkem dost animovaní na následující noci na sambodromu Sapucaí. Ubytování jsme měli doporučeno ve čtvrti Catete přímo na metru, takže těžká pohoda. Rio super, při dalších pobytech také poznávání města za zátokou Guanabara - Niterói, se svými oceánskými plážemi, dále i Região dos Lagos a Serra dos Órgãos. A další nádhera pokračovala ve vnitrozemí, a sice tzv. diamantový stát jménem Minas Gerais. Úžasná souhra zelených horstev a měst plných portugalské architektury.

A ještě k tomu zapadajícímu slunci přímo mezi dva vrcholky Arpoadoru. Zřejmě o něj nešlo, jelikož Arpoador je právě místo na pozorování západu slunce směrem k horám Dois Irmãos (Dva Bratři), za nimiž se ještě nachází i Pedra da Gávea. Dále jsem se díval i na tu neznámou favelu a asi máte na mysli jistou nadaci Criança Esperança ... Výsledně jsem aspoň rád, že jste navštívili oblíbený ostrov Ilha Grande, který jsem zatím ještě neměl možnost osobně poznat. Brazílie je halt na více návštěv, má přece tolik rozmanitých států.

JardaM

A co prostě nechat člověka, ať si na dané místo vytvoří na základě vlastní zkušenosti vlastní názor a nevnucovat mu svoje názory, jako máte tak často ve zvyku? Každý vnímáme různé státy nebo i celkově cestování odlišně.

Jakub Langer

Co by, pestrost názorů je vždy vítána! Možná někdo očekává od Ria "ráj na Zemi" a pak se setká s realitou, což vyústí v kritiku poměrů. Jen jsem chtěl naznačit, že Brazílie má kromě nemála problémů i velkou dávku superlativů (lidé, příroda, historie, gastronomie, muzika, atd.). A samozřejmě každý cestuje jinak, někdo se rád vrací na oblíbená místa, někdo zase statisticky po jedné návštěvě v jedné zemi, což ovšem nějaký hlubší názor na danou zemi zrovna nevytvoří. Je to věčné dilema, jestli spíše nějaké to dobrodružství versus turismus.

divan
  • (upraveno 2022-01-07T23:27:30+01:00)

@Jakub Langer: napište cestopis z vaší cesty (vašich cest) do Brazílie a popište v něm vaše pocity a názory a zážitky, ať je srovnání. Ale předhazovat někomu, že si udělal názor jaký si udělal, je snad zbytečné...

Plně se ztotožnuji s popisem v tomto článku. Sao Paolo je noční můra a v Riu jsme zažili ozbrojenou loupež. Brazilie není pro každého.

David Eiselt
  • Právě online

Prosím o doplnění nadpisu :)

Krížom-krážom zimným Arménskom
tonic 2022-01-19T10:30:33+01:00 0 komentářů
Arménie 2022

Premiérový výlet roku 2022 - od Jeravanu až po iránsku hranicu na Nive. Viac na mojom blogu:https://tonicove.sk/krizom-krazo...armenskom/

Vánoce na Islandu s kachničkou Jarynem 🐥💛
Jaryn 2022-01-17T23:12:46+01:00 0 komentářů
Island 2021

Jak jsme se vydali strávit Vánoce na Islandu.. s vodopády, gejzíry, koupáním a polární září 🎄 ( Budget 10 000 CZK). Halló ❄️Na Islandu už jsem byl.. vlastně tam byl kde kdo 🤭 Nádherná příroda kousek od evropské pevniny doslova volá srdce všech jejích milovníků 💛 A když k tomu zavolá i Wizz, že má super levné…

Od pobřeží k pobřeží.
Zbyněk Milfait 2022-01-17T19:54:49+01:00 0 komentářů
Argentina 2019

Město tanga Buenos Aires, ráj vinařů Mendoza, ráj trekařů N.P. Aconcagua a přístavní Valparaíso.. Jedno z nejhezčích měst na světě dle mého vkusu leží u Atlantiku a má i krásné a výstižné jméno - Buenos Aires. Vzduch je zde vzhledem k blízkému oceánu a množství stromů a parků v blízkosti centra…

Tenerife - bez půjčení auta

Tenerife - nádherná destinace vhodná k návštěvě v kteroukoliv část roku. Tenerife je super i na aktivní dovolenou s dětmi. Najdete tam i jednoduché túry, které zvládl v pohodě i můj 6letý syn.…