Bláznivé město pod sochou Ježíše

Cestovatelé, pozor. Tuhle chybu není dobré udělat. To si takto jednou hledáte ubytování v Rio de Janeiru a najednou vidíte perfektní ubytování. Kilometr od Copacabany, kilometr od Ipanemy...

Cestopis z roku 2015 napsal m8dy

Jak se ti cestopis líbil?

Avatar uživatele m8dy
Zážitky pro tebe sepsal m8dy
Cestopis byl naposledy aktualizován 2022-01-05T09:27:45+01:00

m8dy procestoval 46 zemí světa světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne.com se přidal před 5 lety a napsal pro tebe 5 úžasných cestopisů.

Zobrazit profil

Jakub Langer

Koukám, že se zřejmě jedná o vaši první desetidenní návštěvu Brazílie, která jistě něco ukáže, ale ne zase tak moc, aby si o ní člověk hned vytvořil tak špatné mínění.

Jen velmi málo mi to připomíná naši zkušenost při první návštěvě Brazílie v roce 2003. Po příletu do Sampy jsme se naštěstí ubytovali na začátku Avenida Paulista, takže dojem z města spíš takový neutrální. Ovšem samozřejmě ubytovat se přímo v centru, poblíž Sé, Anhangabaú, República, to už by bylo asi jiný kafe. Ale i Sampa má svá pozitiva jako právě Ibirapuera, Jardins, Vila Mariana, Avenida Paulista, Liberdade, Mercado Municipal uvnitř. A další krásy následovaly: pobřežní Ubatuba a Paraty. A konečně triumfální příjezd do Ria, a to i se svym leskem a bídou velkoměsta. Naštěstí byl tenkrát únor, takže my a hlavně místní už celkem dost animovaní na následující noci na sambodromu Sapucaí. Ubytování jsme měli doporučeno ve čtvrti Catete přímo na metru, takže těžká pohoda. Rio super, při dalších pobytech také poznávání města za zátokou Guanabara - Niterói, se svými oceánskými plážemi, dále i Região dos Lagos a Serra dos Órgãos. A další nádhera pokračovala ve vnitrozemí, a sice tzv. diamantový stát jménem Minas Gerais. Úžasná souhra zelených horstev a měst plných portugalské architektury.

A ještě k tomu zapadajícímu slunci přímo mezi dva vrcholky Arpoadoru. Zřejmě o něj nešlo, jelikož Arpoador je právě místo na pozorování západu slunce směrem k horám Dois Irmãos (Dva Bratři), za nimiž se ještě nachází i Pedra da Gávea. Dále jsem se díval i na tu neznámou favelu a asi máte na mysli jistou nadaci Criança Esperança ... Výsledně jsem aspoň rád, že jste navštívili oblíbený ostrov Ilha Grande, který jsem zatím ještě neměl možnost osobně poznat. Brazílie je halt na více návštěv, má přece tolik rozmanitých států.

JardaM

A co prostě nechat člověka, ať si na dané místo vytvoří na základě vlastní zkušenosti vlastní názor a nevnucovat mu svoje názory, jako máte tak často ve zvyku? Každý vnímáme různé státy nebo i celkově cestování odlišně.

Jakub Langer

Co by, pestrost názorů je vždy vítána! Možná někdo očekává od Ria "ráj na Zemi" a pak se setká s realitou, což vyústí v kritiku poměrů. Jen jsem chtěl naznačit, že Brazílie má kromě nemála problémů i velkou dávku superlativů (lidé, příroda, historie, gastronomie, muzika, atd.). A samozřejmě každý cestuje jinak, někdo se rád vrací na oblíbená místa, někdo zase statisticky po jedné návštěvě v jedné zemi, což ovšem nějaký hlubší názor na danou zemi zrovna nevytvoří. Je to věčné dilema, jestli spíše nějaké to dobrodružství versus turismus.

divan

@Jakub Langer: napište cestopis z vaší cesty (vašich cest) do Brazílie a popište v něm vaše pocity a názory a zážitky, ať je srovnání. Ale předhazovat někomu, že si udělal názor jaký si udělal, je snad zbytečné...

Elvyn-George Badelita

Plně se ztotožnuji s popisem v tomto článku. Sao Paolo je noční můra a v Riu jsme zažili ozbrojenou loupež. Brazilie není pro každého.

David Eiselt

Prosím o doplnění nadpisu :)