Borneem od západu do východu

Ostrov, který překvapí, uchvátí, pobaví, ale i rozbrečí

Cestopis z roku 2020 napsal Ondřej Tollinger

Jak se ti cestopis líbil?

Zážitky pro tebe sepsal Ondřej Tollinger
Cestopis byl naposledy aktualizován 2020-05-03T10:29:42+02:00

Ondřej Tollinger procestoval 48 zemí světa světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne.com se přidal před 4 lety a napsal pro tebe 7 úžasných cestopisů.

Zobrazit profil

před 3 lety

Ještě by mě zajímalo, po jakém jezeře jste pluli na loďce v Kuchingu. Viděl jsem, že je tam jedno malé v Reservoir Parku. Nebo jsi myslel přímo po Sarawak River?

Na Labuan jste připluli jedním ferry a pokračovali hned následujícím, což jsem taky tak původně zamýšlel. Ale nakonec jsem tam mezi oběma ferry byl alespoň půl dne, kdy bylo možné navštívit dvě muzea, místní pláž i těch piv dát trochu více (zejména chutný Paulaner Weißbier za bezkonkurenční cenu) 😁 .

před 3 lety

Jakube, byla to Sarawak River. :) Původně jsem to vůbec neplánoval a chtěl do jednoho z parků kolem, ale tělo stávkovalo a ještě jsem bral léky, kvůli kterým jsem nemohl být tak moc aktivní.

Labuan by byl super i na noc a pokračovat další den. Já moc na muzea nejsem a radši klidně jen tak chodím někde venku. Jen tam mi nepřišlo, že je něco extra zajímavého a času bylo na celý trip málo. S cenami souhlasím, tam byl alkohol za pár korun a pro blázna jako jsem já... :D No hned se muselo něco koupit a ještě jsem si to potom přelil do 50 ml obalu a něco dovezl i rodině na ochutnávky.

luu
před 3 lety

To jsou takovy prulety .Jenom v Kuchingu a samotnym okoli jsem stravil 3 tydny.Výlety do mokřin,méně známý trasy u Santubong,další parky do 100 km,jo to nejmin zajimavy muzeum - koček,to jsem vynechal ale muzeum textilu,muzeum islamu,cinsko - malajskych vztahu,muzeum tykajici se odboje za WW2 a další ,ty stály za to,výlety do vnitrozemí,zajímavý věci jsou i za parlamentem.Ta snaha projet borneo za par dni konci tak ze clovek nevidi nic.

Jakub Langer

Pak je ovšem zajímavé, že jsi ani nezmínil Fort Margherita a další památky s odkazem na slavného bílého rádžu Jamese Brookea. To je snad to první, na co každý v Kuchingu narazí. Asi byly 3 tejdny málo, viď? Jak povidám, příště to chce víc času ...

před 3 lety

Ono plánů bylo více, ale nějak se to rozbilo. Jinak Muzea nejsou moje gusto. :) To já beru jen ty co jsou opravdu crazy. Co se týká parků kolem... Určitě by šlo tři týdny zůstat jen v této oblasti. Ono každé místo na planetě, kde jsem byl by si zasloužilo více času. No a o čas jde až na prvním místě. Určitě děkuji za komentář, třeba někomu pomůže a já pokud budu v budoucnu opět na tomto místě určitě nějaké rady využiji.

Jakub Langer

Díky za info o téměř celodenní "hrůzostrašné" jízdě autobusem z Kuchingu přes Sibu a Bintulu do Miri. Také jsem to tak ovšem naopak měl původně v plánu (i s ferry Sibu - Kuching), ale vzdal to a raději koupil let s Malaysia Airlines za 32€ z Miri do Kuchingu (krásné výhledy na velmi zakroucené veletoky). Zato jsem si ovšem neodepřel první návštěvu Indonésie, a sice Západní Kalimantan. Z Kuchingu autobusem asi 8 hodin přes den horami a vesnickými osedlostmi až do Pontianaku. Docela dobrodružné místo bez turistů. Za pár dnů rychleji letecky s AirAsia zpět do Kuchingu.

Takže Libore_S, také jsem nebyl po celém Borneu, ale aspoň Kalimantan Barat jsem tam přidal. Snad v budoucnu i více.

Turista
před 3 lety

Zajimavé, že někomu stačí cestovat po hlavních městech, a hned si muže odškrknout Kalimantan.

Já bych se Jakuba trochu zastal, protože píše jen o provincii Západní Kalimantan a projel z ní během cca 6 h. celkem kus. Málokdo procestuje ze Západního Kalimantanu víc, protože tam toho zas tak moc zajímavého není a nedá se tam ani snadno cestovat (chce to např. zaplatit si pro sebe loď na řeku).

před 3 lety

Jakube, bylo to šílené. Ale kupodivu, přesně proto jsem si vybral cestu autobusem. U mě je cestování o cestě a ve finále je jedno kde jsem. A respekt za Kilimantan. O tom jsem ani nepřemýšlel.

Každopádně staví tam fakt mega kus dálnice a za cca rok dva tři už ta cesta bude celkem nudná a relativně na pár hodin. Já to vychytal v nejhorší možnou dobu, což mě těší.

před 3 lety

Chlubit se lítáním s dronem v zemi, kde je to přísně zakázano, muže jen blbec. Přesně kvůli takovym idiotům vznikají nový a nový omezení pro normální piloty dronů.

divan

Bylo by příliš složité vymyslet si nějaký originální nick? Originální ve smyslu "jiný, než už na CL existující".

před 3 lety

Děkuji za názor. Myslím, že kvůli mé osobě nevznikne žádné omezení ani nové pravidlo. Dron používám bezpečně a mimo lidi. Pokud budete někde létat, prosím respektujte lidi kolem.

před 3 lety

škoda, těšil jsem se na opravdový cestopis z celého Bornea (podle titulku), ale je to jen Sarawak a Sabah :(

Prosím adminy o smazání toho nesmyslného příspěvku výše, kde někdo zneužil můj nick.

před 3 lety

Naneštěstí místní systém povoluje stejný nick pro víc účtů. Bylo by dobré to znemožnit.

Souhlasím, ale na komentáře pod cestopisy ani není třeba být přihlášený, což byl tento případ (za nickem není další info).

před 3 lety

To jsem nepostřehl. V tom případě nepovolit komentáře nepřihlášeným. Je to běžné na spoustě fór, tak proč ne i na CL.