2. Jižní Amerika
  3. Chile
  4. Chile-skvělý zážitek

Chile-skvělý zážitek

Můj první sólo trip v 50 letech a hned do Jižní Ameriky.
Cestopis z výpravy „Chile“ z roku 2020 napsal Kafíno

Zážitky pro tebe sepsal Kafíno

27. 07. 2021, poslední aktualizace 2022-05-16T15:31:09+02:00

Kafíno a procestoval 30 zemí světa, nejvíce Evropu a Afriku. Na Cestujlevne je už 1 rok, napsal pro tebe 8 cestopisů .

Jakub Langer
  • (upraveno 2022-05-11T20:01:53+02:00)

Tak tedy čile po Chile a navíc začátkem roku 2020. Taks to ještě stihl, zanedlouho už by byl příjezd obtížnější (dokonce i letos byla požadována několikadenní karanténa po příletu do Chile).

Začetl jsem se hledajíc tipy, co provést během jednodenního přestupu v Santiagu cestou do São Paula někdy na podzim. Zaujala mě ta brazilská čtvrť i ten nejnejvyšší mrakodrap Costanera. Obě tato místa budou tedy v hledáčku.

V Chile jsme byli totiž už strašně dávno, v roce 2001, a sice po zemi. Příjezd busem přes Mendozu přímo do přístavního výtahového mírně zlotřilého Valparaísa. I do poněkud upravenějšího města Viña del Mar jsme zavítali. Ze samotného Santiaga si částečně vybavuju pouze centrum (Casa de la Moneda, etc.). Pak jsme vzali noční bus na jih, alespoň na začátek Patagonie do města Puerto Montt. Po jednom chilském týdnu jsme opět po zemi přejeli do argentinského San Carlos de Bariloche, do tzv. argentinského Švýcarska. Moc pěkné, i když následných 22 hodin v autobuse zpět do Buenos Aires byl celkem nářez.

Možná jsi také letěl do Santiaga s Alitalií přes Řím, jako my tenkrát do Buenos Aires. Dnes už by to nešlo, teď se rozlétává ITA.

Je prima, žes cestu podnikl novým způsobem cestování. Nadšení z profi fotbalu i příchuť čerstvě pražené kávy jistě nesmí chybět! Jako další štaci bych doporučil Brazílii, tam najdeš obojí ...

Kafíno

Ahoj Kubo, děkuji. Tak nějak předpokládám, ze ti v roce 2001 nebylo třeba 16 let, ale o trochu víc a zjišťuji, ze jsi velmi zkušeným cestovatelem. To mě inspiruje a fandím ti. Já byl z Chile. úplně unešenej a je to pro mě životní zážitek. S tou Brazílii si to docela trefil. Už jsem trochu voraženější a tak jsem na únor 23 vymyslel trip Iguazzu- Buenos Aires- Montevideo.. Taky mě zaujali letenky do Gambie, myslíš že bych ti mohl napsat o radu? Děkuji!

Ziggy1

Nerad se vměšuji:-). Gambii sice neznám, ale určitě bych raději vyrazil do Argentiny. Montevideo i Argentina mají rozhodně co nabídnout, ať už se jedná o památky, gastronomii v podobě kvalitního hovězího, či dechberoucí přírodu (delta řeky Paraná v Tigre a vodopády Iguazú z obou stran). Nemluvě třeba o autobusovém přejezdu Mendoza - Santiago de Chile.

• Přidal se před rokem
  • (upraveno 2022-05-15T22:27:48+02:00)

Super Ziggy1, diky! 👍Mrknu na to! Tigre určitě, to už jsem někde viděl v TV a chci to zažít na vlastní kůži. Vodopady miluju, teď za par dni letim na Niagarský, tak to můzu potom s Iguazu porovnat.✌️🌏

Jakub Langer

Nazdar Kafíno, rovněž díky za slovní ocenění. Tenkrát mi bylo dokonce i nějaký rok přes 20, a zrovna v té době (10 let po revoluci), ještě existovala kancelář GTS pro držitele karet ISIC, ITIC, atd. Možná si na to ještě někdo vzpomene, ale dvakrát ročně (na Valentýna a na Velvet) byla letenková akce za 50% ceny. Třeba do Středomoří za 5.000 Kč, do Exotiky za 10.000 Kč, což byly ceny na tu dobu nevídané, velmi levné. Zřejmě to tenkrát přes internet koupit nešlo, takže jen osobně. No a právě při jedné teto akci (fronty študáků před kancelářemi GTS) jsme úspěšně zakoupili letenky do/z Buenos Aires na 3 týdny. Po poznávání hlavního města a sousedního města La Plata vlakem jsme se vydali autobusem k vodopádům Iguazú/Iguaçu a pak na pár dní do Chile. Vyčerpávající.

Když to shrnu, tak v Chile jsem byl jednou, v Uruguayi taky jednou, v Argentině sice třikrát, ovšem z toho dvakrát pouze průjezd (prostě moc nezaujala), no a asi přes dvacet návštěv Brazílie jsem už přestal počítat. 😄 Zkrátka zaujala na VÝBORNOU! Relativně i Jih Brazílie celkem opomíjím, zato Jihovýchod, Severovýchod, Sever jsou úžasné, hotová cestovatelská Bonanza!! I na brazilském Středozápadě se najdou takové zapadákovy, že je rázem o nejrůznější dobrodružství postaráno. Rád ti dám do budoucna nějaké tipy.

Co se týče Gambie, tak klidně napiš. Ovšem má rada bude spíše obecnější, neboť jsem tam byl jen v letech 2015 a 2018. Oproti tomu další příspěvovatelé ke zdejším gambijským tématům tam byli nedávno, dokonce už i letos. A jistě budou znát různé novoty (včetně onoho dvojitého bezpečnostního poplatku). Tenkrát to pro mě jako nováčka byla první černá subsaharská Afrika, takže zážitek neopakovatelný ... 🌴🐊🌴

Klobouk domů před tebou. V padesáti vyrazit sám do Jižní Ameriky po zkušenostech jenom s Chorvatskem, to je na velký klobouček. Velká většina místních znalců by do toho nešla. Náplň cesty nebudu komentovat, jelikož se dá pochopit, že jsi se nepouštěl do žádných velkých akcí a nakonec stadiony jsou hlavně v Santiagu 😅. Jen mi trošku chybí nějaké praktické informace, jako kde jsi bydlel, jak jsi byl spokojený, odkud odjíždí autobusy, ceny atd. To je pro čtenáře nejdůležitější. Jinak pokud si chceš ušetřit problémy, tak se příště Alitalii vyhni velkým obloukem a nejen kvůli tomu kafi🤣🤣. Teda pokud to byla Alitalia.

• Přidal se před rokem
  • (upraveno 2021-10-13T13:40:42+02:00)

Ahoj, děkuji ti za reakci. Potěšilo mě to!😁 Samozrejmě, že to má spoustu chyb a pokud ještě něco napíšu , tak tam ty praktické informace zapasuju. Sám jsem ,taky čerpal i z jiných cestopisů a každá taková rada mi pomohla. Možná,že z ubytování vyplývalo,že ubytovat se tam není pro každěho 😇.👍🌍

Další cestopisy, které napsal Kafíno

Iasi, utajená rumunská kráska.
Kafíno 2022-05-09T17:37:29+02:00 9 komentářů
Rumunsko 2022

Rumunsko, pole neorané, ale lákavé.. Válka je vůlVšechno zlé je pro něco dobré. Může to znít  jakkoli morbidně a hrozně, ale je to tak. Vtrhnutím Putinova Ruska na Ukrajinu, začala nesmyslná válka.Trpí a umírají nevinní lidé. Dopad do…

🙏 Praktické
Panamský deník
Kafíno 2022-02-09T14:28:32+01:00 24 komentářů
Panama 2022

Panama nabitá zážitky a jako bonus ostrovy San Blas.. Jsem v Panamě Den první: Konečně! Je pár minut po čtvrté odpolední a já  po sedmnáctihodinovém letu opouštím letištní halu. Chci se ze sebe strhnout roušku, z plných plic se nadýchnout a nasát ten…

😂 Vtipné
Bordeaux aneb jak jsem objevil Andreje
Kafíno 2022-01-07T20:55:11+01:00 2 komentáře
Francie 2021

Bordeaux ve znamení jedniček a největší písečná duna Evropy u Biskajského zálivu. AbsťákLetošní rok jsem plánoval ukončit návštěvou Neapole, města pod Vesuvem a v mých očích i Maradonovým městem. Je 1. prosinec 2021 a do lednového odletu do Panamy zbývá ještě předlouhých 51 dní.…

Free Kodaň
Kafíno 2021-12-28T11:18:14+01:00 0 komentářů
Dánsko 2021

Rychlovka, která potěší !. Četl jsem několik cestopisů, článků a upoutávek na Kodaň a všechny se shodli na jednom. Hlavní město Dánska je malé, barevné a příjemné město na jehož prohlídku ti stačí víkend.Ve filmu „Vrať se do…