2. Cyklovýlet po Oahu (Hawaii)

Cyklovýlet po Oahu (Hawaii)

Na Hawai, tam se mají. Aloha
Cestopis z roku 2019 napsal Jaromír Volavý

Zážitky pro tebe sepsal Jaromír Volavý

17. 11. 2019, poslední aktualizace 2020-04-01T22:03:19+02:00

Jaromír Volavý a procestoval 50 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 11 měsíců, napsal pro tebe 16 cestopisů .

Na začátku ledna už na Banzai Pipeline byly vlny jako prase.

I prasata jsou různých velikosti :-)

Ty největší vlny přes 12 nebo i přes 15 metrů bývají občas v rozmezí prosinec až únor (větší můžou být už od konce října do půlky března): https://www.travelweekly.com/Haw...orth-Shore

Já tam viděl koncem března podobné, jako měl Jaromír.

Pěkně sepsané a výborný program. Překvapuje mě, že na Banzai Pipeline může jet příležitostný surfař. Čekal bych, že je to jen pro profíky nebo ty, co jsou na surfu velmi často. Přečetl jsem si o těch Haiku Stairs (Stairway to Heaven), jak to šli jiní Češi před rokem. Ti měli adrenalinový nástup už po 4,20 h. s plížením se odvodňovacím kanálem pod ostnatým drátem s nedaleko stojícím autem policie a zpět šli opět po schodech: https://slavanazdarvyletu.cz/zak...na-havaji/

Ty jsi asi šel po hlavní cestě a nikdo tam nebyl. Ten sestup by za deště byl ještě víc klouzavý a za většího deště by tam tekl potok. Hřeben hor je nejdeštivější oblast Oahu (asi 3x až 4x víc deště než na pobřeží), tak jsi měl kliku.

Jaromír Volavý
  • Přidal se před 11 měs
  • (upraveno 2019-11-20T08:58:37+01:00)

Na surfu nejsem zase až takovej začátečník, ale Pipeline byla pro mne opravdu maximum. Ty supervlny tam chodí, ale až v prosinci a to už tam jezdí jen profíci. Plížení se odvodňovacím kanálem? To si snad někdo dělá srandu. Je to normální silnice mezi baráky uzavřená vysokou bránou, kde na levé straně je díra , jak prase. Člověk se tam podsmýkne i s malým batohem na zádech, během pár vteřin. Mezi čtvrtou až šestou tam má policie pravidelný obchůzky. Největším adrenalinem pro mě byl ten sestup.

díky, díky, krásné vzpomínky! Musíme tam znova a kolo je super nápad.

Ať se zadaří ty Velikonoční ostrovy!

Super, díky za sepsání, rád jsem zavzpomínal i na naši Havaj o vánočních svátcích. Dobrý nápad s tím kolem.

Mimochodem, za mě ta Hanauma Bay vypadá lépe z výšky, když se sleze dolů, tak už to taková sláva není...,ale jinak se nám líbilo Oahu hodně, škoda žes neměl více času i na další ostrovy a nevyšlápl si na kole nahoru na Mauna Kea :-)

• (upraveno 2019-11-19T00:02:27+01:00)

Tobě se, Tondo nelíbilo šnorchlování v Hanauma Bay? Před 10 lety to bylo super včetně velkých barevných ryb zblízka, což jsem neměl nikde jinde. Oahu se mi taky líbilo dost, ale na druhou stranu nejhezčí a nejatraktivnější místa Havaje jsou na 3 ostatních hlavních ostrovech. Vyjet na Mauna Kea na kole by bylo náročnější než vylézt na Kilimandžáro. Ale jezdí tam dost pick-upů a nebyl by problém vyjet stopem s kolem na korbě. Někdy jsme tam jeli stopem i na korbě sami, ale ne na Mauna Kea (tam jsem šli pěšky po stezce od infocentra), jen na vrchol Haleakaly (sedíce na surfových prknech) nebo na Kauai.

My byli před sedmi lety o Vánocích, od silnice ta pláž vypadala krásně, ale když jsme přišli dolů, tak fakt plno lidí, taková masovka, dělali jsme si srandu, že jsou tak tři Američani na jednu rybu.

Na Big Islandu, nebo Kauai jsme byli na mnohem hezčích plážích a navíc bez vstupného..

Ale chápu, že je to subjektivní.

Jinak pře odletem jsem myslel, že se nám nejvíce bude líbit na Kauai, ale nakonec to byl právě Big Island.

Samotná pláž v Hanauma Bay není nic extra na havajské poměry. Já tam měl jen pár lidí, protože byla krize v březnu 2009 a Američani cestovali méně. Vánoce vám naopak dost lidí přidaly.

Severozápad ostrova Kauai je nejhezčí část Havaje, ale chce to jít Kalalau Trail a Nu'alolo and Awa'awapuhi Trail Loop. Je tam i několik krásných míst dostupných autem, ale pokud jsou vyhlídky na konci silnice v mracích (což bývá často), zbývá už jen pohled na Waimea Canyon a několik dalších míst, které bych řekl, že jsou na poměry Havaje průměrné. Na Big Islandu jsou krásné a zajímavé sopky, ale zbytek je spíš už průměrný (na poměry Havaje).

Pecka! Sleduju vás už nějakou dobu a smekám. Taky jezdím, ale na vás nemám :)

Další cestopisy, které napsal Jaromír Volavý

Alpský víkendový cyklovýlet
Jaromír Volavý 2019-11-29T22:25:55+01:00 3 komentáře

I ten, kdo je skromný, se musí občas spokojit i s těmi nejnáročnějšími cíli.. Pojedeme na víkend k sousedům do Rakous a pojezdíme tam tak trochu na kole. Tak to byla taková prvotní myšlenka pro realizaci čtyřdenní návštěvy Rakouských Alp. Ústředním motivem tohoto výletu byl…

Cyklovýlety po Zanzibaru
Jaromír Volavý 2019-11-14T08:12:59+01:00 1 komentář

Po výstupu na Kilimandžáro je dobrý rozhejbat překyselený svaly jízdou na kole, třeba na Zanzibaru. Na září 2019 budu ještě dlouho vzpomínat. Bylato taková sportovně cestovatelská smršť zážitků, že člověk po příjezdu domů měl za pár dní pocit, jako by se život úplně zastavil. Tak návykový je to…

Cesta na vrchol Kilimandžára
Jaromír Volavý 2019-11-10T23:31:23+01:00 14 komentářů

Občas je pro člověka důležitý zkontrolovat si svoje možnosti, je to taková revize, něco, jako STK u automobilu.. Když jsem tak postával letos na jaře v základním táboře na Mt. Everest, neustále mě pronásledovala myšlenka na zdolání vrcholu. Kdo byl někdy v EBC, určitě zná ten pocit,když se dívá vzhůru k vrcholu…

S kolem do Mexika za desítku
Jaromír Volavý 2019-11-09T20:19:24+01:00 0 komentářů

Týdenní výlet s bicyklem do Cancůnu a okolí. To snad ty supermarkety dělají naschvál. Opět akce na Svijanskej máz za 8,90 a následkem toho následující ráno, čerstvá zpáteční letenka Praha-Cancůn s odbaveným zavazadlem 23 kg za příjemných 8,5…