2. Asie
  3. Jordánsko
  4. Jordánsko – cesta do perly Arábie

Jordánsko – cesta do perly Arábie

Týden v nádherné arabské zemi s jedním ze sedmi divů světa autem ze severu na jih a zase zpátky.
Avatar uživatele janis
Cestopis z roku 2019 napsal(a) janis

Zážitky pro tebe sepsal(a) janis

26. 06. 2019, poslední aktualizace 2019-06-26T19:38:19+02:00

janis Na Cestujlevne je už 9 měsíců, napsal(a) pro tebe 1 cestopis .

V Petře jsem nebyl jen vím, že tu http://petra-jordanian.blogspot.cz/ mají dobrý popis jak tat docestovat.

Děkuji za krásný cestopis.

Petra: minimálně dva dny. Jeden den v Petře je krátký a hodně nahuštěný.

Petra by Night: nebrat, za ty peníze to nestojí (jenom zmatek a chaos).

Jinak Jordánci navyšují ceny, smlouvat, smlouvat...

Milan V

Pěkně sepsané, díky. Souhlasím plně s tím závěrem, lidi jsou vesměs milí a rozhodně jsou poměrně flexibilní nabídnout kvalitní a cenově přijatelnou službu, pokud dáte najevo, že se v cenách a nabídkách trochu orientujete. Nebrat první nabídky čehokoliv a úplně se vyvarovat zbytným předraženým službám typu osli a velbloudi v Petře.

Ad Petra: za mě bych rozporoval tvrzení, že na Petru stačí v pohodě jeden den. Celý ten areál za Pokladnicí je poměrně rozsáhlý, my tam byli celé tři dny a měl jsem pořád pocit, že objevujeme. První den Siq, Pokladnici, divadlo, hrobky po pravé straně při cestě od divadla a cesta na vrchol nad Pokladnicí (zde zcela zdarma podle mapy, počítejte 3-4 hodiny, jen se přímo na skále nad Pokladnicí platí tak 2 JOD za soft drink majiteli stánku, odkud je nejlepší výhled). Na Monastery a kolonádu jsme vyhradili druhý den (vč. dalších hrobek, zbytků velkého chrámu a chrám s mozaikami nad kolonádou. Třetí den pak trek od divadla přes Vysoká obětiště Al-Khubta a cestou dolu směrem ke kolonádě přes úžasné chrámy vytesané ve skalách).

Ceny variant Jordan Passu se vyvíjejí podle počtu dnů v Petře. Tzn. vísa + vstupné do všech atrakcí zahrnutých v J.P. - jednodenní Petra 70 JOD, dvoudenní 75, třídenní 80 JOD. Favorizuje jednoznačně delší pobyt.

Petra by Night za 17 JOD nedoporučuju, od těch svíček je mizerně vidět, v podstatě klopýtáte v davu tmou Síqem a v prostoru před Pokladnicí je jakési muzikální vystoupení (trochu zpěvu, tradiční nástroje a nějaké povídání). Není v ceně J.P.

Ve Wadi Musa jsou celkem přijatelné hotely, není nutné brát Mövenpick. Jen doporučuju vzít něco blízko vchodu, chození přes celé město ke vstupnímu areálu a zpět je opruz. Pokud neřídíte, doporučuju JETT Bus z Ammánu ráno v 6:30, odpoledne odjezd z Petry v 16:00, cesta cca 3 hod., po Desert Highway, autobusy pohodlné. Trochu chaos s rezervací a ráno nástupem, sice mají jakýsi online booking, stejně jsme ale museli vyměnit za normální lístky v kanclu na nádraží Abdali v Ammánu.

Pro zájemce kontaktu s pouští rozhodně doporučuju Desert Castles Loop východně od Ammánu, jakoby směrem na Irák, projedete tak 4-5 pouštních hradů v různé fázi zachovalosti, včetně úžasného Qasr al-Amra, který objevil v 19. stol. zapadaný v poušti český arabista Alois Musil.

Pro cestu z letiště Queen Alia do centra Ammánu doporučuju domluvit se s ubytkem na transferu, dohodějí vám většinou nějakého známého, my za cenu 25 JOD, jako standardní taxi, výhoda je, že určitě ví, kam jet.

• Přidal se před 10 měs
  • (upraveno 2019-06-27T09:43:43+02:00)

V Jordánsku jsme byli 12 dní první týden v únoru, jen jsem chtěla podotknout, že za mě je nejhezší sever Jordánka, ten opravdový sever, nejvíc mě zaujal Umm Qais a místa kolem syrských hranic. Jinak a ce propos, žádný problém při pohybu v těchto místech není. Autor zmiňuje netoulejte se kolem hranic Sýrie, ale vše je tam naprosto v klidu. Navíc je sever mnohem méně turistický. Jste tam sami, třeba v Umm Qais jsem byli my 3 a ješte 4 další Češi. Pohled na Galilejské jezero, mimochodem nejníže položené sladkovodní jezero na světe, na straně jedné a na Golandské výšiny na straně druhé je nezapomentulý. Krasný a smutný zároveň.

O měsíc později jsme Golandské výšiny viděli z libanonské strany. Odtamtud je to ale ještě smutnější.

Jinak v Jordánksu jsou ještě i jiné perly, třeba velice půvabné město As Salt. Půvabných měst v Jordánku podle mého názoru moc není.

Jinak ohledně Džeraše, my jsem tam žádné prodavače v areálu nezaznamenali, pouze jednoho, na Cardo maxima. U vchodu se prochází přes takové stánkové tržiště, ale uvnitř nebyl, kromě toho jednoho citovaného, nikdo. Ale bylo půl deváté ráno, možná odpoledne. Nám se Džeraš líbil mnohem více než Petra.

Doporučuji průvodce v knižní podobě, pokud umíte francouzsky ,tak nejlepší je z nakladatelství Le Routard.

Díky za cestopis. Jinak "Petra by night" v ceně Jordan Passu není - viz oficiální web Petry http://visitpetra.jo/. Cena je 17 JOD a lze absolvovat každé pondělí, středu a čtvrtek.

Míša jedeeeeee. Sleduj sleduj.

Michala M.

Díky moc za super praktický cestopis! Letenky ryanairu teď bedlivě vyhlížím, tak se snad brzy inspiruju :)

Gruzie
Karolina 2020-04-01T13:05:42+02:00 0 komentářů
Gruzie 2018

GRUZIE14. 9. 2018Konečně nadešel den naší dovolené, již od rána mám cestovní horečku, ostatně jako vždy - dobaluji, asi 40x kontroluji pasy a letenky. Jako odvoz máme objednanou mámu a na letišti…

TAIWAN LETEM SVĚTEM
Sub - Bohouš Kubart 2020-04-01T02:30:30+02:00 0 komentářů
Tchaj-wan 2020

Pár střípků z Taipei, Tainanu a Alischanu s přidanou hodnotou Covid 19 v lednu 2020...... Přistál jsem na Taiwanu. Mám dojem že ale spíš na Marsu. Ten baggage claim - to jsem ještě neviděl. Odlety ve stylu Starwars. A letiště vůbec. Chceš kafe? Vyber si z 50 druhů. Atd. Skočím do metra,…

MIKRO MIKRONESIE
Sub - Bohouš Kubart 2020-04-01T00:50:18+02:00 0 komentářů
Oceánie 2020

Tohle není regulérní cestopis. Jsou to popisy momentálně vzniklých situací, které komentuju jak mi zobák narost. Zpravidla se jedná o průsery - jinak by mi třeba leckdo i záviděl, a to by nebylo fér.. Šel jsem spát normálně v 1, ale vstával nenormálně ve 4. Na letišti v Praze všechno jako na drátku, nikde žádná fronta. To mi mělo bejt už podezřelý. Není přece kouře bez ohně. Jasně - do Amstru je…

Zimní Saharou s Tuarégy
Avatar uživatele Matouš Saidl
Matouš Saidl 2020-03-29T20:54:52+02:00 9 komentářů
Alžírsko 2020

Týdenní putování pohořím Tassili n´Ajjer s místními Tuarégy, objevování skalních maleb a trošku opletaček s policií. Když jsem před cestou do Alžírska procházel cestopisy tady na cestujlevně, tak jsem s hrůzou zjistil, že o Alžírsku není jediný. Tak jsem si řekl, že vlastně proč ne, a hned po návratu z cesty do…