2. Asie

Cestopis z roku 2020 napsal Oťas

Zážitky pro tebe sepsal Oťas

23. 01. 2020, poslední aktualizace 2020-01-30T14:06:41+01:00

Oťas žije v České republice a procestoval 36 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 4 měsíce, napsal pro tebe 1 cestopis .

Velké díky všem za zkušenosti. Kloním hlavu :-)

Ahoj, díky za cestopis. Mám dotaz. Vybíral jsi z bankomatu ? Zajímá mě poplatek za výběr pokud byl a kolik. PS : na konci se Ti jedna pasáž opakuje ( restaurace Kerak ) :-)

Oťas

Ahoj, docela špatně se to edituje a tak se mi tam odstavec zkopíroval a naopak se mi smazaly nějaké fotky. Zítra je tam doplním. Z bankomatu jsem nevybíral, ale někde jsem četl, že nedávají moc velké obnosy. Já vyměnil na letišti 120 USD za 91 JOD a pak jsem dolary i platil, také to není problém.

Zkoušel jsem snad 5 různých bankomatů a poplatek byl od 6 JOD na letišti až po 1 JOD na ulici v Ammánu. Na letišti mají směnárny nevýhodné kurzy a k tomu ještě poplatek.

• (upraveno 2020-01-24T07:59:20+01:00)

Vybírali jsme u Arab Bank na letišti s poplatkem 3 JOD. Pak u Jordan Kuwait Bank v Ammánu, který byl sice bez poplatku, ale s horším kurzem. Bez poplatku je prý ještě Audi Bank. Většina bankomatů má limit 250 JOD. Co se týče směnárny, měnili jsme eura v Alawneh Exchange v centru Ammánu. Měli nejlepší kurzy, co jsme viděli, a žádné poplatky. Další směnárny téhle sítě jsou i v Akabě, Keraku atd.

AJB na letišti ještě před pasovkou 6,5 JOD, za ní 4 JOD, Jordan Commercial Bank v Ammánu 1 JOD, zkoušel jsem i jiné a poplatek byl něco mezi, ale zapomněl jsem si evidentně zapsat. 🙃 Poplatek ve směnárně na letišti byl 4 JOD.

Levandulová Provence
Míša Pelešová 2020-06-01T21:45:59+02:00 0 komentářů

Provence je nádherná prosluněná část na jihu Francie s vůní levandule, koření, které se nejlépe vychutnává se sklenkou skvělého vína. Provence je kraj jako z pohádky. Nachází se na jihu Francie mezi Středozemním mořem, přímořskými Alpami a řekami Rhônou a Camargue. Provence je plná krásných středověkých městeček, kaňonů,…

La Isla Bonita - vánoční La Palma
Avatar uživatele Tesna
Tesna 2020-05-31T21:32:09+02:00 8 komentářů

Šest dní na La Palmě, klidném a pohodovém ostrově, strávené u moře, v horách i návštěvou měst. Do pětice všeho kanárskéhoPoté, co jsme během let projeli čtyři největší a také nejznámější Kanárské ostrovy, rozhodli jsme se loni, že zkusíme i ten „pátý vzadu“ – La Palmu. Jde o ten největší ze…

Karibský motýl aneb Guadeloupe díl 2.
Avatar uživatele Tesna
Tesna 2020-05-30T19:42:42+02:00 2 komentáře

Cesta po druhé části ostrova - Grande-Terre a k tomu pár obecných poznatků na závěr. Po čtyřech dnech na Basse-Terre hodláme přejet na druhou, plošší a ne tak divokou část Guadeloupe – Grande-Terre. S paní se den dopředu domlouváme na odjezdu a ta je velmi vstřícná, je jí úplně…

Roadtrip Portugalsko 1.část
Avatar uživatele Jiří Fleischmann
Jiří Fleischmann 2020-05-28T12:40:10+02:00 2 komentáře
Portugalsko 2019

Lisabon, Sintra. Koncem roku 2018 jsme přemýšleli kam vyrazíme na jaře na dovolenou a padla volba na Portugalsko. Chtěli jsme skloubit trochu historie země, poznat další hlavní město a hlavně máme rádi přírodu a víno…