2. Asie

Cestopis z roku 2020 napsal Oťas

Zážitky pro tebe sepsal Oťas

23. 01. 2020, poslední aktualizace 2020-01-30T13:06:41+01:00

Oťas žije v České republice a procestoval 36 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 9 měsíců, napsal pro tebe 1 cestopis .

Velké díky všem za zkušenosti. Kloním hlavu :-)

Ahoj, díky za cestopis. Mám dotaz. Vybíral jsi z bankomatu ? Zajímá mě poplatek za výběr pokud byl a kolik. PS : na konci se Ti jedna pasáž opakuje ( restaurace Kerak ) :-)

Oťas

Ahoj, docela špatně se to edituje a tak se mi tam odstavec zkopíroval a naopak se mi smazaly nějaké fotky. Zítra je tam doplním. Z bankomatu jsem nevybíral, ale někde jsem četl, že nedávají moc velké obnosy. Já vyměnil na letišti 120 USD za 91 JOD a pak jsem dolary i platil, také to není problém.

Zkoušel jsem snad 5 různých bankomatů a poplatek byl od 6 JOD na letišti až po 1 JOD na ulici v Ammánu. Na letišti mají směnárny nevýhodné kurzy a k tomu ještě poplatek.

• (upraveno 2020-01-24T07:59:20+01:00)

Vybírali jsme u Arab Bank na letišti s poplatkem 3 JOD. Pak u Jordan Kuwait Bank v Ammánu, který byl sice bez poplatku, ale s horším kurzem. Bez poplatku je prý ještě Audi Bank. Většina bankomatů má limit 250 JOD. Co se týče směnárny, měnili jsme eura v Alawneh Exchange v centru Ammánu. Měli nejlepší kurzy, co jsme viděli, a žádné poplatky. Další směnárny téhle sítě jsou i v Akabě, Keraku atd.

AJB na letišti ještě před pasovkou 6,5 JOD, za ní 4 JOD, Jordan Commercial Bank v Ammánu 1 JOD, zkoušel jsem i jiné a poplatek byl něco mezi, ale zapomněl jsem si evidentně zapsat. 🙃 Poplatek ve směnárně na letišti byl 4 JOD.

Bulharsko a Řecko 2020
David Hosl 2020-10-30T21:09:48+01:00 0 komentářů

Běžecky po pobřeží Bulharska. Rodinné ALL IN na Rhodosu. 2v1. Rok 2020 bude v dějinách cestování (a nejen v nich) už navždycky zapsaný černým písmem. Celosvětová pandemie novým typem koronaviru a jím způsobeným onemocněním zvaným COVID-19 obrátila svět vzhůru…

Lanzarote - kanárská brána do pekel
Tesna 2020-10-28T21:34:39+01:00 0 komentářů
Španělsko 2017

Když už jsem letos sepsal cestopisy ze tří Kanárských ostrovů, řekl jsem si, že dopíši i ty další dva ostrovy, které jsme doposud navštívili. . I když asi nebudou tak úplně bezprostřední jako ty, které vznikají ihned po našich cestách, s odstupem času pak naopak ukáží to, co v nás zanechalo ty nejsilnější dojmy. A začnu ostrovem Lanzarote,…

PORTUGALSKO COVIDOVĚ

Tohle není cestopis - jen pár střípků z blbé doby covidové.... Anticovidové restrikce nabírají na síle a sluneční svit právě naopak. Proto je potřeba se někam ztratit.... Nejlépe tam kde je to naopak. Snad už jen jedinou zemí na světě která se nás neštítí je…

Goteborg
Šárka Skrbková 2020-10-27T11:48:04+01:00 5 komentářů
Švédsko 2020

na skok do Švédska. Tak jsem našla zpáteční letenku za 258 Kč, no nekupte to. Ale i teď seženete akce do 600 Kč za zpáteční letenku a Švédsko pořád umožňuje volný vstup bez nutnosti karantény nebo negativního testu na…