2. Asie
  3. Nepál
  4. Langtang Trek (Nepál 2021)

Langtang Trek (Nepál 2021)

Príbeh 2 dobrodruhov, ktorí napriek pandémii vyrazili do nepálskych Himalájí plniť si svoje sny. O tom, čo zažili, prečo jeden z nich skoro vykrvácal a druhý potreboval 6 pokusov na 3 cesty do Nepálu
Cestopis z roku 2021 napsal Marek

Zážitky pro tebe sepsal Marek

14. 03. 2022, poslední aktualizace 2022-03-14T22:12:09+01:00

Marek a procestoval 29 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 8 let, napsal pro tebe 3 cestopisy a pomohl sepsat 8 průvodců .

Petr Parizek

Marku nádhera a popravdě velká inspirace, přečetl jsem na jeden nádech a začínám o tom samém uvažovat.

Děkuji

Marek

Vďaka. Určite odporúčam tento alebo iný nepálsky trek.

• (upraveno 2022-03-16T01:02:05+01:00)

Pěkný cestopis. Ta krev z nosu (a dokonce i odjinud) byla divná. Nikdy jsem o ničem pobném takto výrazném neslyšel. Nebyla to taková nadmořská výška a už na ni byl aklimatizovaný. Je ale otázka, jestli byste tam bez této překážky vylezli, když tolik nasněžilo. To byla tehdy hlavní silnice do Pokhary na úseku u Káthmándú zavřená, že jsi jel objížďkou severněji po výrazně horší a užší silnici?

Já jsem byl na Langtang Treku taky při mé 3. cestě do Nepálu (po téměř celém okruhu u Annapuren a EBC s 2 sedly a odbočkami na 1. a 2. cestě), ale došel jsem přes Gosaikunda Lakes a Helambu až do Sundarijalu poblíž Káthmándú a na úvod jsem měl NP Chitwan a Mardi Himal Trek. Z Kyanjin Gompa jsem šel na Kyanjin Ri, k ledovci pod ním a jako celodenní výlet k Yala Peak Base Camp nebo Langshisa Kharka (vše sám a i tehdy posledně jmenovaný celý den téměř bez lidí). Fotky mám tady: https://eu.zonerama.com/liborste...um/5066706

@Azul: Ty batohy nejsou tak ohromné a myslím, že nebyly příliš těžké. V prosinci při stanování ve 4000 m n.m. by bylo potřeba dost oblečení a pořádně teplý spacák (ten se hodí někdy i v lodgích, zažil jsem i 0°C na pokoji začátkem května u jezer Gosaikunda ve 4400 m). Předpokládám, že stany by asi v tomto případě byly poskytnuty průvodcem, když šlo o jednu noc, ale běžně si trekaři nosí své včetně další výbavy mimo několik hlavních treků s lodgemi. Když je to i s jídlem, to už pak je dřina. Ultralight se dost prodraží a vyplatí se spíš tomu, kdo to vybavení využívá častěji.

Marek

Spoločná cesta do Pokhary bola iba po vrchol Kathamndu Valley, potom sa to tam už rozdelovalo na západ do Pokhary, severne do Syabru Besi.

Áno, ta krv je dosť neobvyklá, ale našiel som info, že to môže spôsobiť aj nad. výška, niečo s leukocytami a podobne. Kto vie, asi to nebol jediný faktor, ale pravdepodobne k tomu prispel.

Tak to asi byla teď ta kratší cesta na sever až SZ, po které jsem jel busem, třeba kvůli opravám zavřená a museli jste po objížďce.

To je nejpravděpodobnější, že to byla poslední kapka k jiným problémům.

Pěkný! A dobře, že to dobře dopadlo.

Jen mi nedá se nezeptat - proč máte tak ohromné batohy? Chápu, že ne každý má rád ultralight, ale tohle musela být docela dřina.

Marek

Tak ono len páperka a spacák zaberú skoro tretinu batohu. Veci sme mali asi tak akurát, určite nie každý deň nové tričko alebo spodné prádlo. Veľa zaberú aj drobnosti, hygiena, fotovýbava a pod. Ale samozrejme, dá sa určite cestovať aj ľahšie.

• Přidal se před 11 měs
  • (upraveno 2022-03-21T17:54:19+01:00)

Ptala jsem se jednak kvůli tomu, že jsem EBC trek šla se zhruba polovičním batohem, tak jsem si říkala, co tam asi máš (fotovýbava mě tedy mohla vzhledem k pěkným fotkám napadnout), druhak i kvůli tvému kolenu. Právě kvůli bolavému kolenu jsem před pár lety výrazně odlehčila výbavu (něco samozřejmě může stát dost peněz, ale používám ty věci i na víkendovky, něco je pak spíš otázka organizace a vychytávek) a je to nebetyčný rozdíl, jestli nesu 8 kg nebo 12 kg. Teda - nebetyčný rozdíl pro ženu, pro muže možná zas až tolik ne.

Ať je koleno v cajku!

Marek

Je to určite výzva do budúcna optimalizovať hmotnosť nákladu. Jednak kvôli kolenu, ale aj chrbát bude rád :)

Bari podle Danielle Steel
Lukáš Koula 2022-05-23T20:58:25+02:00 3 komentáře
Itálie 2021

aneb jedna bláznivá cesta pro polibek od dívky mých snů ... V krátkosti k Bari na začátek: Už teď v úvodu vím, že tenhle cestopis bude krátký, ale o to zajímavější. Pro jistotu však jméno slečny, okolo které se děj příběhu odehrává, neuvedu a ani zde…

Za pár PENů v Peru
Avatar uživatele conic30
conic30 2022-05-21T22:46:36+02:00 2 komentáře
Peru 2022

...aneb výprava do země, o které jsem netušila, že chci navštívit.... Začalo to jak už pro mě typicky. Nad ránem sedím v ambulanci a při čekání na výsledky brouzdám na netu po akčních letenkách. Po více než dvou covidových letech, kdy člověk nemohl skoro ani z domu, se…

Belgie - dámská jízda na pár dní
Míša Peterková 2022-05-21T18:45:06+02:00 0 komentářů
Belgie 2022

Ráda bych se podělila o své zážitky a praktické rady o Belgii - Brusel, Gent, Bruggy. Den 1. BruselVe čtvrtek 12.5. jsme vstávaly ve 3.20. Opravdu brzy ráno, zato ale natěšené na naši cestu. Prodloužený víkend v Belgii a jen 3 kamarádky, značka ideál. Letěly jsme z Prahy do Charleroi,…

Barneyho víkendové (ú)lety: Tenerife
Barney1987 2022-05-18T00:09:09+02:00 15 komentářů
Španělsko 2022

48hodin na Tenerife. Předmluva:Rozhodl jsem se sepsat seriál cestopisů s názvem " Bárneyho víkendové (ú)lety".  Jak tyto výlety a tento nápad vznikl?... Vlastně úplně náhodou. Jako bežný smrtelník a zaměstnanec, mám…