Cestopis

MALAJSIE 2016 LANGKAWI a KUALA LUMPUR

POPRVÉ V JIHOVÝCHODNÍ ASII
Cestopis z roku 2016 napsala Orlovačka

Protože při plánování mých cest čerpám informace od jiných cestovatelů chtěla bych i já něco málo poprvé sepsat a možná nějakého začínajícího cestovatele inspirovat k dovolené mimo Evropu bez cestovní kanceláře. Vždycky mě lákala Jihovýchodní Asie, a když se v 6/2015 objevily letenky s Turkish  Airlines z Varšavy za 10300Kč/os. do Kuala Lumpur neváhala jsem. Letenky jsem koupila na období 2/2016 a hned si zdarma rezervovala místa v letadle. Na těchto stránkách bylo doporučeno začít s Asii právě ostrovem Langkawi tak to moje poprvé bylo právě zde. Air Asia měla zrovna výprodej letenek tak jsem koupila zpáteční letenky z KL na Langkawi za parádních 6 USD/os. plus jsme dopláceli za jedno velké zavazadlo, protože cestovat jen s malým batůžkem bylo pro mě nemožné, no dnes už vím, že malý batůžek úplně stačí :-).

Letenky mám koupené, začnu řešit ubytování. V KL padla volba na hotel Arenaa Star 4 noci za 3200Kč/ 2 os. se snídaní . Na ostrově jsem přes airbnb objednala malou vilku 5350Kč za 8 nocí /2 os. Před cestou jsme se pojistili, nechali naočkovat žloutenku a břišní tyfus, nakoupili dolary a hurá autem do Varšavy na letiště. Jsme ze Severní Moravy tak nám cesta trvá 5 hodin, cesty mají v dobrém stavu a bez poplatků, parkování na 2 týdny za 1500Kč hned před terminálem. Jdeme se odbavit. Letadlo letí na čas. Cestou do Istanbulu dostáváme občerstvení. Po krátkém čekání v Istanbulu nasedáme do letadla směr Kuala Lumpur. Na sedadle je deka, polštářek, taštička se špunty do uší, balzám na rty, kartáček s pastou, ponožky a také papuče. Před startem nám letuška rozdává výborné turecké bonbony, jídelní a nápojový lístek. Vše je perfektní. Z letiště v KL jedeme autobusem shutle STARBUS http://www.starwira.com/

Hotel Arenaa Star
Batu Cave
Mešita Masjid Sultán Andul Aziz Shah Salahuddin
věže Petronas Towers

k hotelu Arenaa Star zastávka Puduraya Bus Station jízdenka 10MYR/1os. cesta trvá cca 45 minut, autobus zastavuje cca 5 minut pěšky od našeho hotelu.

Město KL nás trochu šokuje , plno aut, hluk, lidi na chodnících přespávají na obalech z krabic a kolem nich prolézají hlodavci. Následující dny podnikáme výlety vlakem z KL Sentral k Batu Cave. Doporučuji! Poprvé se setkáváme s opicemi, které berou vše co kdo má v ruce. Vlakem také jedeme k mešitě Masjid Sultán Andul Aziz Shah Salahuddin , která je největší v Malajsii. Po vystoupení z vlaku, zastávka Shah Alam, nás k mešitě zdarma veze autobus. V mešitě na sebe navlékáme dlouhé oblečení já jako žena navíc šátek na hlavu, boty jsme dali do botníku a po chvíli se nás zdarma ujme sympatický průvodce, který nás ochotně provází po mešitě. Super výlet. V KL navštěvujeme chrámy, věže Petronas Towers, televizní věž, China Town kde ochutnáváme páchnoucí ovoce durian, vše je v docházkové vzdálenosti z našeho hotelu. U hotelu je navíc zastávka kde jezdí fialový autobus , který jezdí po KL zdarma. Na stejné zastávce kde jsme vystoupili cestou z letiště kupujeme lístek za 12 MYR na letiště, kde odlétá Air Asia na KLIA2 . Autobus jede cca hodinu.

Po krátkém letu přistáváme na Langkawi, nejezdí tady autobusy, bereme si levné taxi a jedeme k naší vilce. Ostrov je malý tak po chvilce jsme na místě. Čekáme na majitele, konečně přijíždí na kole a omlouvá se za zpoždění. Jde s námi do centra a ukazuje kde se dobře najíst. Dáváme si za pár korun grilované mořské plody s pivkem a konečně po rušném KL si užíváme pohodu a klid. Druhý den cestou na pláž kupujeme za cca 15Kč náš první kokos a poprvé se koupeme. Na pláži jsme skoro sami, paráda. Náš domácí nám půjčuje kola a my jedeme na Sky Bridge, jezdí se vlevo. Naštěstí na Langkawi není velký provoz. Cestou potkáváme skupinku Moraváku, společně dojedeme k lanovce. Dáváme výborný oběd, kupujeme lístky a jedeme lanovkou nahoru. Nahoře nám oznámí, že už je pozdě a že nás už na most nepustí. Házím ten nejsmutnější výraz, paní se smiluje a pouští nás. Ve čtvrtek kousek od našeho domu jsou jídelní trhy, zkoušíme co se dá. Vše chutná perfektně a nápoj z manga je nej. Další den se seznamujeme se sympatickým slovenským párem. Bydlí kousek od nás The Gemalai Village super ubytování kousek od centra, ale zároveň v klidu toto ubytování je hned vedle trhu s jídlem. Bereme si taxi s řidičem za cca 1000kč/ celý den. Navštívíme buddhistický chrám, město Kuah, ovocnou farmu s ochutnávkou výborného ovoce, poprvé se koupeme pod vodopádem, lodí jedeme kolem Klim Geoforest. Nabídka výletu je pestrá, nenudíme se.

Pláž na Langkawi
Kuah
Všude přítomné opice
Langkawi

Poslední noc jsme opět strávili v KL hotelu Arenaa Star a nastal čas na odlet domů.

Na Langkawi jsme potkali hodně Čechů a Slováků, místní byli velmi milí lidé, jídlo výborné, alkohol a cigarety hodně levné, byli jsme s naší první cestou mimo Evropu nadšení a věděli jsme, že se do Asie brzy vrátíme.

Byl to na první cestu  super tip, hlavně tyto stránky mi dodaly odvahu to poprvé zkusit  bez cestovky  a ověřit si , že i do takových dálek se dá cestovat velmi levně . Děkuji Davide !

%MCEPASTEBIN%

Zážitky pro tebe sepsala Orlovačka

14. 03. 2019, poslední aktualizace 2019-03-14T19:32:53+01:00

Orlovačka a procestovala 16 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 2 roky, napsala pro tebe 2 cestopisy .