2. Asie
  3. Maledivy
  4. MALEDIVY za KAČKU

MALEDIVY za KAČKU

Maledivy - velké překvapení...
Cestopis z roku 2017 napsala Kateřina Ostrá

Zážitky pro tebe sepsala Kateřina Ostrá

31. 12. 2018, poslední aktualizace 2019-06-12T19:57:06+02:00

Kateřina Ostrá a procestovala 25 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 1 rok, napsala pro tebe 30 cestopisů .

Ja som to urobila rovnako, najskôr Sri Lanka (užila som si zákaz vychádzania a podobne, keďže som tam bola teraz počas útokov a zajtra ma opäť čaká Colombo, ale nie je to tam až také zlé...) a teraz Maldives - ostrov Dhiffushi. Pred mojím hotelom je pláž úžasná, piesok na väčšine miest ako púder. Ale zvyšok ostrova bordel, odpadky, stavebný materiál. Iná pláž presne ako píšeš, síce drobné, ale stále len rozdrvené koraly. Som tu tretí deň aj s cestou a už od obeda čakám na zajtrajší odlet :) Ale išla som do toho s tým, že raz Maldives vidieť chcem, tak tých pár dní prežijem. A gekonov mám dvoch, Fedora a toho druhého. Ja som mala aj na Malé skúsenosti s milými ľuďmi. Sami sa prihovorili a chceli pomôcť. Keďže som priletela neskoro večer, celkom dobre to padlo :)

Krasně jemný písek existuje taky, byla jsem v resortu. Na jedné straně ostrova korály, ale druhá nejjemnější písek v životě. Odpadky tam pak samozřejmě nepálej. Odpadky mi přišly mnohem horší na Srí Lance, stačila cesta autobusem a člověk byl u okénka jak kominík.

Lepší moře jak Maledivy jsem nezažila a to mám víc než dvojnásobek procestovaných zemí. Maledivy jsou obrovské a konkrétní ostrov to chce pečlive vybrat

To jste asi nebyla na Arube, ty plaze jsou tam podle me lepsi

Taiwan

Ahoj, souhlasím s Lucií, tak krásné pláže ani moře jsem zatím neviděl nikde jinde. Maledivy jsou pouze pro ty, co se jen chtějí rozvalit na pláži nebo pro milovníky potápění a šnorchlování, které obtížně najde srovnání. Chce to pečlivě vybrat konkrétní místo. My procestovali 4 ostrovy během 12 dní (manty, žraloci, rejnoci, želvy atd :-) a ano, zejména pet lahve jsou problém, tím spíš na takto malinkatých ostrůvcích, ale více odpadu jsem viděl třeba na Filipínských ostrovech i jinde. Vždy ale "obětujeme" nějaký čas úklidem na místě kde jsme a třeba po odjezdu z ostrova Mathiveri zde nezůstala na pláži jediná pet lahev. Příští rok jedeme zase

byli sme na Maledivach 3x před 20-25leti byla to před svatební cesta byli sme poprve na těchto kouzelných ostrov užasný je to romantika každý ráno snorchel s malýma žraloki a manti- písek jako mouka ,čisto každý ráno uklid listi a větví z palem každý den kokos u bungalovu opravdu pro nas nadhera -je to pouze na odpočinek a klid jediný co je zaražejicí bylo drahý pití/pivo 4dc 100kč a Pet vody 1,5l 90kč ale s tím musí počítat- ostrovi se jmenovali KUREDU 1x-FINALHONI 1x- MERREFUSHI 1x

Děkuji za super cestopisy, které jsou pro mě dost inspirativní. Největší plus je info o nákladech a tak

celkově o "low cost" možnostech prožití dovolené. Přeji Ti spoustu nových cestovních zážitků ;)

Kateřina Ostrá

Jééé, moc děkuji!! A ať se u vás ta inspirace ve skutečnost promění! :)

Maledivy jsou typická země třetího světa se vším co to znamená, v tomto případě negativa výrazně převažují. Ovšem marketing mají chytře zaměřený nikoliv na kvantitu ale na bonitu turistů. Lowcosťáci sami raději poletí jinam. Podobné zklamání pro mě byly i prosincové SAE, letěl jsem jen proto, že letenky byly skoro zadarmo a chtěl se trochu ohřát, v TV reklama "Dubaj čeká...". Po zhlédnutí všech turistických atrakcí také nemám důvod se vracet, je to umělý svět.

Do polemiky o kabelkách a zejména o značce LV se raději už nepouštěj. Z textu je zřejmé že jsi úplně mimo. Přirovnání ti nesedí a nic tom nevíš.

• (upraveno 2019-01-01T16:12:55+01:00)

padrino, ty jsi na těch Maledivách byl? Nebo taky mluvíš o něčem, o čem "nic nevíš"? To cpaní své první zkušenosti s Emiráty k cestopisu o Maledivách je taky trochu mimo, navíc, když pro spoustu lidí to není žádná novinka ty "objevné" postřehy...

Ne já tam nebyl, mici chtěla, ale četl jsem dost cestopisů abych věděl, že tam nechci. To přirovnání se vztahuje ke způsobu marketingu jakým destinace propagují.

Kateřina Ostrá

Padrino11, děkuji za názor. Máš pravdu - o kabelkách LV moc nevím :) , ale jako přirovnání to podle mě sedí dost. i Maledivy jsou především "značka", za kterou draze platíš, ale kvalita je stejná, jako "kabelka za pár korun". Každopádně jsme různí lidé s různými názory a já ten tvůj akceptuji a do budoucna se budu snažit o kabelku LV ani nezavadit :D

Měj krásný den a hodně spokojených cest.

• (upraveno 2019-01-02T10:51:58+01:00)

To je zásadní nepochopení, je to globální ikona, ruční výroba v limitovaných edicích na kterou se čeká v pořadníku, kvalita je nejvyšší možná a napsat že je to jen kabelka je něco jako napsat o LaFerrari, že je to jen auto jako každé jiné, jen dražší.

Už se to tady probíralo:

Daniel

Malediv je nekolik druhu. Lowcost cestovatel uvidi smradlave Male a smradlave obydlene ostrovy jak popisuje Kacka. K videni na ostrovech neni lautr nic(pamatky) . Maledivy jsou o valeni a podmorskem zivote. Pokud vas ani jedno nebavi, vyhnete se Maledivam obloukem. Pro me je to naprosto idealni destinace na tydenni valecku,kdy se tesim na spanek a snorchlovacku mezi jidly, zadna wifi, zadny mobil. Samozrejme v resortu ve vile na kulech a s all inclusive, protoze ceny alkoholu jsou silene. Ale bohuzel za takovy rozpocet v resortu na Maledivach lowcostak procestuje pulku sveta a mozna i vic. Krasnejsi barvu more jsem jinde nevidel, ale Maledivy byly a budou mastnacka destinace. Pro lowcostaky je dobra moznost cestovani a ubytovani na lokalnich obydlenych ostrovech, ale nenapada me horsi destinace pro takovy druh cestovani. Vyjma Sierry Leone a Konga asi.

Řekl jsi to naprosto přesně! Souhlasím ve všech bodech! 👏

Snažím se cestovat “za kačku”, ne proto, že by to jinak nešlo, ale proto, že by mě to jinak vnitřně neuspokojovalo a netěšilo. Možná se to časem změní. Možná i já budu ráda týden v resortu jenom tak ležet, mezi jídly šnorchlovat, spát… Ale popravdě… Moc tomu nevěřím 🙈😁😁V současné době jsem naprogramovaná tak, že nejkrásnější dojmy mám z těch nejchudších zemí, hlavně tam, kde se nemusím ohlížet na rozpočet. Mohu si dát bez problému jídlo na ulici, vybrat si ubytování né podle ceny, ale podle fotek, recenzí… Takových zemí už na světě moc není. Je to hlavně v Asii, a pak už musí člověk hodně hledat. Přesně jak jsi, Danieli, řekl, Maledivy sem nepatří. Respektive lidi jako já nepatří na Maledivy 🙈✌️

Jsem moc ráda, že jsem je viděla, ale pokud mi v hlavě brutálně nepřepne, už tam nikdy nepojedu. Moc si vážím tvého názoru. Přestože byl úplně opačný, není konfliktní. Mám z něho opravdu upřímnou radost.

Já svým cestopisem nikomu neříkám, aby na Maledivy nejezdil, jen jsem to nedokázala tak dobře popsat, vyjádřit. Až u tebe to všechno zapadlo. Na Maledivy by neměli jezdit lidé, co jsou stejné povahy jako já. Lowcosťáci 🙈

Vdaka za tento cestopis! Chcela som tam zobrat rodicovna dovolenku, ale asi to este prehodnotim :)

Kateřina Ostrá

Ježkovy vočiii, tak dofám, že se to tvoji rodiče nedozví!!! Že jsem je připravila o Maledivy :D

Vem rodiče na Bali, na ostrůvky... Nusa Penida, Lembogan... Koukni na můj cestopis BALI "za Kačku".. ;)

Precitala som vsetky cestopisy “za Kacku”, su perfektne :)

Ano, asi im vymyslim nieco v JV Azii pripadne Karibik :)

Moc děkuji!!

Karibik je nádherný... Já zatím zažila jen Kubu, ale chystám další cestu ;) Tentokrát už oipravdu "za Kačku" :)

ahoj chtel bych do Dubaje ale bez cestovky -poradis?

Kateřina Ostrá

Ahoj Romane. Dubaj jsem navštívila 2x během dlouhých stopů při letech do Asie. Není to pro mě destinace, kam bych jela na víc jak dva dny, takže tě asi nenadchnu...

Každopádně neměj vůbec strach, Dubaj je strašně jednoduchá. Google mapy tam fungují skvěle, najdeš si díky nim i MHD spojení. Ceny jsou normální a metro strašně jednoduché (Praha je mnohem náročnější terén). Já tam byla 2x bez ANJ a s rozpočtem cca 700 kč na den a v poho :)

Jinak letenky max za 4 tisíce! Koukni na Pelikana, teď jsem tam viděla dobré ceny.

Čtu Tvůj cestopis, chápu, že je to tam tedy asi hrozný, ale říkám si, že ta aura Malediv pro turisty je myšlena asi tak, že na pár místech, kde se dá koukat pod vodou na ryby, postavili luxusní hotely a v nich prožít deset dnů se da. Nebo je to jinak?

Kateřina Ostrá

Ahpj. Určitě se to dá, jenom je tam ten kontrast mezi uměle vytvořeným rájem a realitou opravdu tak silný, že každého trochu citlivého člověka to prostě musí kopnout...

Na druhou stranu - jsme každej jinej - jinak vypadáme, jinak se chováme, jinak myslíme, jinak cítíme, jinak prožíváme. A to je dobře. Proto se každému může líbit něco jiného, a i to je dobře. Rozhodně neohrnuji nos nad nikým, komu přišli Maledivy jako ráj. Tento cestopis je čistě subjektivní záležitost jedné Katky :) A je jasné, že jiná Katka (nebo Adam) bude mít dojem úplně opačný.

Ahoj Katko. Trosku se divím, ze ty jako velmi aktivní cestovatelka, co prakticky neposedi 2 dny na jednom místě, jsi dobrovolně zvolila 6 dnů na Maledivach? Jako součást návštěvy Sri Lanky se to ale urcite nabízí.Sam to mam v budoucnu v plánu, ale i přesto, ze nejsem už tak akční jako ty a většinou si na tritydenni cestu zvolím jen 4-5 cílů a vyrážím pak po jejich okolí, tak na Maledivy bych si nechal jen 2 max. 3 dny. Je to destinace pro plážové poválece. Samozřejmě podmořských svět super a snorchlovani mam moc rad, ale po dvou dnech už bych nevěděl co dělat, obzvlaste za situace, ze tam alkohol buď nekoupím nebo pekne drahy :).

• Přidal se před rokem
  • (upraveno 2018-12-31T17:24:54+01:00)

Taky jsem to hned v úvodu cestopisu přiznala - že to byla coby sladká tečka za Srílankou velká chyba..

Jo, ten zakopanej pes je prohibice! Kdybych byla v resortu a alkohol tam tekl proudem, asi mi to tam uteče.... :D Ale totální prohibice a totální nuda mě opravdu 6 dní postupně zabíjela... ;)

Nicméně jak jsem psala - základy kriketu mám v malíku, zvládla jsem tam odkorekturovat výroční zprávu, osobně se seznámit se všemi krabíky každého ostrova a dospat rok života zpět ;)

PS: vůbec jsem nevěděla, do čeho jdu.... Znám osobně i takové, co jedou na Maledivy na 14 dní a přijde jim to tam wau :D

Jojo.Bez alkoholu je to na podobných místech těžké :). Jinak 14 dnů je i pro spousta místních přispivatelů na Maledivach super dovolená. Každý je jiný. Ja bych se i v tom super resortu ukousal nudou.

• Přidal se před rokem
  • (upraveno 2019-01-01T12:26:22+01:00)

Já bych se v resortu nudou upila :D

Kačko, úplně jsem se zamiloval do tvých cestopisů :-)

😁😁 Tak to mě těší!

Popravdě - za Maledivy jsem čekala dost sadu 🙈✌️

😀 Ukazala jsi i ty nepekne veci, coz se casto v cestopisech neobjevuje, a to je nejvic plus!!!

Bohdan Schatral

Ani nevíš, jak mi "píšeš z duše". Byl jsem na Huraa + dva okolní ostrovy a mám přesně stejný názor . Při čtení Tvých řádků se mi vynořovaly mé vlastní vzpomínky...

Srí Lanka mě teprve čeká, a už teď se moc těším. Díky za obsáhlé cestopisy, ze kterých se dá čerpat.

Kateřina Ostrá

Moc děkuji za pochvalu cestopisů. Jsou to jen subjektivní dojmy a trochu jsem stran Malediv bojovala se zveřejněním... Přece jen dost lidí je hájí do krve. Já se vlastně moc nedivím - je těžký zaplatit mnohdy téměř statisíce "za ráj" a pak veřejně přiznat, že to za to nestálo. Nicméně hned je mi líp, když vidím, že mé smíšené a spíš negativní pocity nejsou ojedinělé.

Další cestopisy, které napsal Kateřina Ostrá

NIKARAGUA za KAČKU, den 4️⃣a 5️⃣ ➡️ vulkány MASAYA a MOMBACHO
Kateřina Ostrá 2020-03-13T21:56:04+01:00 60 komentářů
Nikaragua 2020

Sopka vedle sopky. Ať už neaktivní nebo aktivní, pořád RESPEKT. Země, která zastaví tep a po pár vteřinách ho rozbuší. Jak splašený koně. To vše je Nikaragua.. NIKARAGUAzaKAČKU, den 4️⃣ - MASAYA VOLCANODnes nás čeká den, na který nemůžu těšením se dospat.. Budíček ve 4 🙈🤣 (kecám, tentokrát se s tím časovým posunem trochu peru, no..).Každý den park otevírá …

NIKARAGUA za KAČKU, den 3 ➡️ GRANADA
Kateřina Ostrá 2020-03-10T01:18:18+01:00 5 komentářů
Nikaragua 2020

...tohle je skutečná Nikaragua. Hrozná chudoba a i přes to - úsměv na tváři... A protože je pro Vás na čtení jednoho ZA KAČKU "cestopisu" moc, co takhle daily report? 😜😉Datum: 8.3.2020GRANADA..Vstáváme v Leonu. Ráno jsme si dali budíček okolo 5 hodiny ranní.  Vůbec to nevadí …

IZRAEL podruhé za KAČKU
Kateřina Ostrá 2020-01-15T11:38:56+01:00 62 komentářů
Izrael 2020

Země dvou tváří, kultur a náboženství. Montekové a Kapuleti pod jedním žhnoucím sluncem v dechberoucí pustině. Všudypřítomné samopaly přes ramena takřka dětí, přesto pocit naprostého bezpečí. Izrael.. Termín: leden 2020 PROČ IZRAEL PODRUHÉ?Protože Izrael je i po desáté málo... Tahle země má své jedinečné kouzlo a nepokazí jej ani bezpečnostní výstupní kontrola na letišti.. 🙈😂LETENKA DO IZRAELE?To…

MADEIRA za KAČKU
Kateřina Ostrá 2020-01-01T09:02:11+01:00 43 komentářů

Tunely (milion tunelů!), neuvěřitelná stoupání, hory, kopce, levády, cesty nad mraky, cesty skrz duhu, lanovky, majáky, poncha, maracuja, monstera deliciosa, madeirské víno, unikátní letiště, kvítka... Ostrov věčného jara, květin, levád, dechberoucích hor a kolena devastujících treků v oblacích, jedinečného vína a ještě jedinečnějšího letiště. Perla Atlantiku, evropská Havaj. To vše je Madeira…