2. Střední Amerika

Martinik pro lamy

Avatar uživatele mmksvestky
Cestopis z roku 2019 napsal(a) mmksvestky

Zážitky pro tebe sepsal(a) mmksvestky

29. 11. 2019, poslední aktualizace 2019-12-01T15:07:44+01:00

mmksvestky a procestoval(a) 5 zemí světa, nejvíce Evropu a Střední Ameriku. Na Cestujlevne je už 2 roky, napsal(a) pro tebe 1 cestopis .

Ahoj, čo sa týka šunky : vo Francúzsku si ľudia pýtajú počet plátkov 😀, takže záhada vyriešená

Děkuju.

Pěkně napsané; znám dost lidí, kteří by takové povzbuzení potřebovali.

Jaromír Volavý

Tak to je naprosto srozumitelný. Žádný takový ty kecy o rájích na zemi a časté používání slov neuvěřitelný, dechberoucí, nadpřirozený a pod. Je to takový lidový a přesto výživný. Fotky jsou taky dostatečně srandovní. Za mně super.

Každý čte, co se mu líbí, nebo tu snad někdo někoho nutí? 😉

Mně se líbí i tento cestopis, přestože nejsem cílová skupina, i ty Katčiny. Potřebu kritizovat něčí sloh nemám, asi jsem divnej. 🤣

Nemyslím si, že by Jaromír tímto nepřímo kritizoval cestopisy za Kačku. Včera je pochválil a Katka, myslím, ta zmíněná slova ani často nepoužívá.

Jinak souhlasím s pochvalami (a to i z pozice ostříleného cestovatele, který ovšem v Karibiku nebyl a ani nepřestupoval mezi letišti v Paříži). Snad jen bych se po výborné zkušenosti s půjčeným Citroenem C4 Cactus zastal francouzských aut. Byl to předchozí model s nejslabším motorem 1,2, ale jezdil výborně, že jsem myslel, že je to silnější motor. V zatáčkách seděl výborně a pneu nepískaly, i když jsem se někdy o pískání snažil. Podvozek i sedadla byly komfortní (na sklopeném sedadle jsem i spal). Problém je spíš v půjčení si nejlevnějšího auta a ještě pro 4 lidi. Někdo si tu nedávno zase stěžoval na Ford Fiesta. Obvykle auto o třídu vyšší nebývá o moc dražší.

Pro vysvětlenou. Je to samozřejmě trošku nadsázka, ALE minule jsem si pujcoval auto stejné kategorie a dostal Nissan Micru (bohužel už i Nissan, je spíš Renault) ale to bylo auto o století jinde. Tady nešlo o malý prostor, stačil a věděl jsem do čeho jdu, stejně tak výkon, který se ale fakt do oblasti nehodil, ale mohl jsem si prostě připlatit . Auto mělo 4ot km, zadní sedačky vrzaly, přední se několikrát porouchala aretace po sklopení k vystoupení, takže opěradlo se stále sklápělo,jindy nešly odsunout, stěrače při spuštění vypadaly, že každý cyklus odpadnou, synchrony to neznalo, takže zvyklý z mého jsem chtěl jednou řadit 6 a řval to přímo do zubů na zpatecku. Design ani nezminuju, ale nechápu proč na palubce, je vedle sebo tacho analogové i digitální. Sry za dlouhé OT.

Super,moc pěkné a vtipně napsané. Pár hrubek tam ještě pořád máš,ale žádná tragédie :)

Sry, teď jsem si to po sobě přečetl a viděl, kolik je tam spousta překlepů a hrozných gramatických chyb. No ale vzhledem k tomu, jak je to dlouhé, tak to stejně nikdo číst nebude :-)

David Eiselt

Ten kdo letí na Martinik, si to určitě celé přečte :) Úvodní foto by ale napravilo všechny hrubky :P

opraveno a snad i pár hrubek ;-) Dik za tip, učím se..

Roadtrip Portugalsko 1.část
Avatar uživatele Jiří Fleischmann
Jiří Fleischmann 2020-05-28T12:40:10+02:00 2 komentáře
Portugalsko 2019

Lisabon, Sintra. Koncem roku 2018 jsme přemýšleli kam vyrazíme na jaře na dovolenou a padla volba na Portugalsko. Chtěli jsme skloubit trochu historie země, poznat další hlavní město a hlavně máme rádi přírodu a víno…

Azory aneb São Miguel je na dýl jak pár dní
Terez N 2020-05-27T22:33:59+02:00 0 komentářů
Portugalsko 2012

V Atlantiku je spousta ostrovů. Kanáry, Madeira, Island, Kapverdy… A k tomu i trochu opomíjené Azorské ostrovy. Koukala jsem, že cestopisů o nich tu moc není. Což mi přijde škoda.Tahle cesta se udála…

Karibský motýl aneb Guadeloupe díl 1.
Avatar uživatele Tesna
Tesna 2020-05-26T21:04:12+02:00 0 komentářů

Výlet do Karibiku za francouzskou exotikou a zážitky z cesty, kdy jsme projeli postupně obě části ostrova. Zde návštěva té divočejší půlky ostrova.. Level na druhouZpočátku bláznivý a bezprostřední nápad navštívit Guadeloupe se zrodil jednoho podvečera, kdy jsem do emailu poprvé dostal tip na levné letenky Levelu z Paříže na oba velké francouzské…

Do Maroka na duny i za městy
Jakub Vonšovský 2020-05-24T15:50:18+02:00 0 komentářů
Maroko 2020

Rychle a zběsile Maroko 2020. Jeď rychleji! Hrbol! To zvládneme, cesta je rovná. Pod rychlými koly se víří saharský písek. Bacha policie! "Teď nás mají." "Tvař se jako že nic..."Návrat do MarokaV Maroku jsem byl poprvé v roce…